1. leht 2-st
Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 30 Nov 2016, 22:45
Postitas Macintosh
- detsembril 2016 lõpetab kehtivuse Euro3 ja asemele astub Euro4 regulatsioon sõidukitele. Mida see mootortataste jaoks tähendab?
Lühidalt? Tulevik on tume ja motovaba. Pikamalt aga, et lõplikult on saanud läbi ajad, kus kaks meest ja koer õue peal mudas tsikli ennelõunal juppideks võtsid ja pärastlõunal kokku tagasi lappasid ning seejärel päikeseloojangusse kihutasid.
Euro 4 linnulennult:
2x karmimad nõuded heitgaasidele
-
nõuded mürale (unustage need mõnusalt lörisevad V2 mootorid)
-
kõik uued tsiklid peavad olema varustatud ABS-i või CBS-iga
-
kõikidel tsiklitel peab olema diganostikaport (ODB)
-
bensupaagi söefilter paagi ventilatsioonile
-
tulede automaatlülitus
-
jne bla-bla-bla
Mis see kõik tähendab? Lihtsustatult muidugi ...
Viimane aeg on endale krabada mõni allolevateset (loodetavasti kohe-kohe klassikutest), sest 2016 destember on enam vähem viimane aeg, mil neid müüakse.
* Aprilia twin mootoritega tsiklid (Mana, Shiever 750, Dorsoduro 1200, Capanord 1200)
* Moto Guzzi Griso 1200 ja Stelvio 1200
* Triumphi õhkjahutusega masinad (Scrambler, Bonneville, America, Speedmaster)
* Honda CBR 600 RR, CB 1100 EX, CBR 1000 RR, CB 1000 R
* Kawasaki W800 (ja ilmselt ka suur Vulcan)
* Yamaha XJR 1300, SR 400,XJ6 ja FZ8 seeria
* BMW K 1300 S, GT ja R
* Ducati 1299 Panigale S.
* Harley-Davidson V-Rod
* Suzuki M 1800 R, Intruder M
* MV Agusta F4
* maailma ökonoomseim mootorratas Suzuki Hayabusa*
Nagu igal korralikul seadusel on siingi erandeid, mõned toojad saavad müüa veel 2017 (ja isegi 2018 jooksul) üksikuid Euro 3 mudeleid mida nad on "juhuslikult" lattu tootnud (Kawasaki w800 Last Edition). Aga Euro4 on poisike Euro5 kõrval (jõustub 2020), siis alles karmiks läheb.
Tead mõnda tsiklit veel, mis hingusele läheb?
Kuidas motosõidu ja selle kultuuri tulevik tundub, kas teeme garaazid kohvikuteks?
-------------
* väidetavalt jätkub Hayabysa paagitäiest tema omaniku elupäevade lõpuni.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 30 Nov 2016, 22:49
Postitas reimps
Me oleme siin enamjaolt nii rotid, et see jama hakkab meid alles 10 aasta pärast mõjutama ja selleks ajaks on osa kindlasti kastis, kas loomulikku teed minnes, tsikliga või siis voodis surres.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 30 Nov 2016, 23:03
Postitas franz125
Need säädused kehtivad ju uutele ratastele.Küll tootjad VAG-e nippe leiavad.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 30 Nov 2016, 23:08
Postitas ducatu
Loodetavasti tähendab see seda, et vanemad rattad lähevad hinda ja kümne aasta pärast oleme kõik rikkad.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 30 Nov 2016, 23:11
Postitas RasmusL
Sellest krdi EU pasast hakkab juba rohkem kahju kui kasu olema. Seda juba mitmes eri valdkonnas. Exit !!! Tehku teised riigid keelekat edasi oma merkelile ja junkerile. Samas need euro reeglid hakkavad kehtima tsiklitele mida hakatakse tootma alles. Vanadele need ei kehti nagunii seega saab ikka edasi ehitada ning sõita. Vaevalt siin foorumis keegi läheb ja ostab 2017a suzuki ja selle rellakaga ringi lõikab cafeks või fighteriks. Nii et see euro4 5 ja 6 ja misiganes on jumala pohhui.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 30 Nov 2016, 23:13
Postitas Macintosh
ducatu kirjutas:Loodetavasti tähendab see seda, et vanemad rattad lähevad hinda ja kümne aasta pärast oleme kõik rikkad.
Aga ainult need, kellel on nüsimata Euro3 või susia varasemad rattad garaazis paremaid päevi ootamas. Need, kes kärsituses on scramblereid ja träkkereid talveõhtutele kokku-lahku saaginud ja keevitanud võivad miljonitest suu puhtaks pühkida.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 00:03
Postitas AzA
Mapitakse ringi, pc on standardvarustuses, aftermarket sumpsid koos mapi ja väikse luugiga müügis.
Alati on lahendus. Küll karbussidele ka alternatiiv tuleb.
Ega kaua lähe kui nukkvõlli vabad koned turul ja siis muutub kõik.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 08:39
Postitas EH1
Euro4 valikut uueks aastaks ju küll: xDiavel, 959 Panigale, Monster1200R, Moto Guzzi Audace, õhkjahutusega BMW nineT Scrambler..
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 10:21
Postitas ElectroMoto
Juba 7 aastat tagasi hädaldas Clarskon Top Geari 13. hooaja viimases osas, et võimsate ja kiirete ja ägedate autode aeg on lootusetult läbi saanud tänu rohelisele liikumisele ja nafta lõppemisele ja lõppematule kiiruseületajate jahtimisele.. Regulatsioonid tapavad superautod...
Käesoleval aastal toodeti masinaid nagu Bugatti Chiron (u 1500 hobujõudu), McLaren P1 (hübriid), Porsche 918 Spyder (hübriid), Ferrari LaFerrari (hübriid), Aston Martin One-77 (7.3L V12)..
Järgmisena hakkame taga nutma kineskoobiga telereid?!... 
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 10:27
Postitas ElectroMoto
..aga vot see Euro5 aastast 2020 saab küll olema motosõidule kabelimats! Siis hakkame jälle kõik jalgrattaga sõitma! 
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 10:32
Postitas srx
Kas praegu vastavad kõik mootorrattad seaduse nõuetele?
Mitte ükski ei ületa müra norme? Mitte ühelgi pole küljes nõuetele mittevastavat summutit või kütuse etteande süsteemi? Kõigil vastavad heitgaasid normidele?
Ei ole ju nii. Nii paljusid rattaid on modifitseeritud ja need ei vasta mingitele nõuetele.
Kas meil on probleem?
Niikaua kuni selle üle järelevalvet pole, ei ole ka probleemi. Ülevaatus mootorratastele on ju põhimõtteliselt olematu.
Kui tuleb Euro4 või 5, siis praeguses olukorras ei takista mitte miski sul külge kruvimast erinevaid performance juppe, mis ei ole tänavalegaalsed. Kui püsid oma modifikatsioonidega mõistuse piires (ei tekita ülemäära lärmi jms) ning see kaaskodanikke oluliselt häirima ei hakka, ei teki sellest ilmselt ka tulevikus probleemi.
Kui aga ülevaatuse kord oluliselt muutub, siis ilmselt tekib ka probleem. Aga ilmselt on ka sellele lahendus. Keerad stock sumpsi ülevaatuseks külge, aftermarket ECU asendad ülevaatuse ajaks originaaliga jms.
Mõnes mõttes mulle täiesti meeldivad need uued reeglid. Puhtam õhk, vähem müra jms. Teisest küljest jälle mitte, kaodatakse võimalus asju teistmoodi teha. Erinevate sõlmede keerukusaste tõuseb, varuosad lähevad kallimaks ja muutuvad ilmselt veel rohkem mudelispetsiifiliseks jne. Margiesindused saavad rohkem tööd ja raha, väiksed töökojad jäävad tööta.
Suures osas tundub see soosivat tootjaid ja nende teenindusvõrku. Tarbijale ja väiksematele töökodadele kahjulik.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 10:50
Postitas mx77
Mõttetu hala.
Esiteks millised need KTM-i ja Husky kahetaktilised õhkjahutusega pillid on mida sa taga nutad?
Teiseks ei näe ühtegi põhjust, mis mingi su loetletud ratastest peaks tootmisest maha minema (va. MV Agusta, aga seda rohkem rahalistel põhjustel).
Kolmandaks jääb alati alles hunnik firmasid, mis teevad aftermarket juppe ja remappingut.
Sportratastel on ka igasugu saaste- ja müranormid järjest rangemaks läinud, aga rattad on iga aasta võimsamad ja paremad, kui eelmistel aastatel.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 11:28
Postitas Crwq
Tsitaadi algus. Kui Sinu sõiduk on 2016 aasta mudel või vanem ja on veel Maanteeametis registreerimata, siis nüüd on viimane aeg see võtta arvele Maanteeametis hiljemalt 31.12.2016. Alates 01.01.17 ei ole võimalik neid sõidukeid enam arvele võtta! Tsitaadi lõpp.
Kas see tähendab et alates uuest aastast võib ära unustada kuskilt saksast kasutatud ratta ostmise (mis pole euro4) ja eestisse toomise kuna maanteamet neid enam arvele ei võtta?
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 12:07
Postitas mx77
ehk on mõeldud esmaregistreerimist?
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 13:04
Postitas Riggs
Ei suuda leida seda infot maanteameti lehelt! Kust info pärit?
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 13:20
Postitas Macintosh
mx77 kirjutas:ehk on mõeldud esmaregistreerimist?
Loogiline oleks. Pole ilmselt mõeldav, et EU piires juba registris olevat sõidukit ei saa ühest riigist teise tuua.
Riggs kirjutas:Ei suuda leida seda infot maanteameti lehelt! Kust info pärit?
http://www.msport.ee/2016/11/endurorata ... o4-nouded/
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 14:13
Postitas mx77
Selles mõttes on tõesti EMF hoiatus vajalik, et erinevalt tänavasõidratastest, mis on 100% registris, pole paljud enduurokate omanikud oma ratast viitsinud arvele võtta ja nüüd on tõesti viimane aeg.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 14:36
Postitas RasmusL
Raskeveokitel tuli euro4 nõue välja aastal 2006. Mina aga registreerisin enda oma eestis alles selle aasta kevadel, ning pill on aastast 1999 ning ei tea euro nõuetest halligi. Eelnevalt oli soome registris seega EL siseselt sab kenasti vanemaid pille arvele, kuid mis saab usa-st pärit autode/tsiklitega ? Endal oleks soovi sealt nii mõndagi tuua.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 15:15
Postitas Crwq
L-kategooria ei eralda enduurokaid ja baike või muid klassikuid. Kui ühed väidavad et uuest aastast enam arvele ei saa ja samas teised väidavad et EL siseselt ei tohiks mingit probleemi olla siis tekib ju ajuvabadus. Lihtsalt näide. Enne 2017 toodud "vana" enduurokas kuuris, paberid laua sahtlis ja kuskil arvel ei ole. 2017 sisse toodud "vana" bike auto kärus, paberid taga taskus ja kuskil arvel ei ole. Mis loogika nüüd teie arust teist lubaks aastal 2017 eesti registrisse võtta aga esimest mitte? Euro4 nõuetele vastavuse üle pole mõtet targutada, saate aru küll et hetke küsimus pole selles ning samuti maanteeameti töötajate hilisem ebapädevus ei puutu asjasse 
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 15:35
Postitas srx
Pole mõtet oletada.
Kui on huvi sellele küsimusele täpne vastus saada, tuleb välja otsida vastavad õigusaktid ja nende sisuga tutvuda.
Loogiline oleks eeldada, et see kehtib 2016 või 2017 alates toodetud ratastele.
Kui oled ostnud varem mingi ratta, mis arvel ei ole, siis ilmselt selle siiski saab arvele. Tõestus vanuse kohta on ostudokumentide näol ju olemas, samuti sisaldab ka VIN kood toomisaastat. Samas mine tea... maanteeametis saab igaljuhul "huvitav" olema sellises olukorras ning kiirelt ja lihtsalt asjad kindlasti ei kulge. Neil on alati oma arusaam asjadest ning seaduses kirja pandu väga suurt tähtust nende jaoks ei oma.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 15:37
Postitas Kox
Crwq kirjutas:L-kategooria ei eralda enduurokaid ja baike või muid klassikuid. Kui ühed väidavad et uuest aastast enam arvele ei saa ja samas teised väidavad et EL siseselt ei tohiks mingit probleemi olla siis tekib ju ajuvabadus. Lihtsalt näide. Enne 2017 toodud "vana" enduurokas kuuris, paberid laua sahtlis ja kuskil arvel ei ole. 2017 sisse toodud "vana" bike auto kärus, paberid taga taskus ja kuskil arvel ei ole. Mis loogika nüüd teie arust teist lubaks aastal 2017 eesti registrisse võtta aga esimest mitte? Euro4 nõuetele vastavuse üle pole mõtet targutada, saate aru küll et hetke küsimus pole selles ning samuti maanteeameti töötajate hilisem ebapädevus ei puutu asjasse 
Sinu kirjeldatud juhtumi puhul kui mõlemad sõidukid pole esmaregistreeritud on tulemus mõlemal puhul sama ja kumbagi ei saa väidetavalt siin arvele.
Eelnevalt kuskil mujal juba registris olevat aga saab kindlasti ka edaspidi siin registreerida.
Üleüldiselt ei juhtu selle Euro4/5/6/jne. pärast midagi...
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 15:48
Postitas mx77
srx kirjutas:Pole mõtet oletada.
Kui on huvi sellele küsimusele täpne vastus saada, tuleb välja otsida vastavad õigusaktid ja nende sisuga tutvuda.
Loogiline oleks eeldada, et see kehtib 2016 või 2017 alates toodetud ratastele.
Kui oled ostnud varem mingi ratta, mis arvel ei ole, siis ilmselt selle siiski saab arvele. Tõestus vanuse kohta on ostudokumentide näol ju olemas, samuti sisaldab ka VIN kood toomisaastat. Samas mine tea... maanteeametis saab igaljuhul "huvitav" olema sellises olukorras ning kiirelt ja lihtsalt asjad kindlasti ei kulge. Neil on alati oma arusaam asjadest ning seaduses kirja pandu väga suurt tähtust nende jaoks ei oma.
Kui mingid normid muutuvad ja sõiduki esmaregistreerimist ei ole enne toimunud, siis ei saagi hiljem arvele. Auto- ja muudes sõidukitega tegelevates firmades on see juba läbikäidud tee ja on näiteks laos olevad sõidukid sellepärast arvele võetud.
Kui sa oled ostnud sõiduki ja jätnud selle arvele võtmata, siis kedagi enam ei huvita sinu ostudokumendil olev kuupäev.
Paljud ilmselt arvavad, et kuskilt mujalt toodud sõiduki arvele võtmine on esmaregistreerimine. Teeme selle selgeks, et ei ole.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 20:26
Postitas randel
Ei muuda Euro4 suurt midagi uute rataste jaoks. KTM 690 puhul pandi natuke suurem katalüsaator, summuti ise jäi täpselt samasuguseks. Lisati söefilter, mis USA-s on juba üle 10 aasta kohustuslik olnud ja külgmised helkurid ja see oli põhimõtteliselt kõik.
Uus 800 tuleb eelsummutiga, mis peidetud mootori taha ja lõppsummuti on väiksem kui Euro3 ratastel ega sisalda enam ka katalüsaatorit - järelturu summuti paigaldamine on veel lihtsam kui enne. Ei kao mootorrattad kuhugi. Küll saadakse Euro5 ratastega ka hakkama.
Aga ise oma ratta paremaks tuunimine läheb küll järjest keerulisemaks, lihtsalt tänane arendustöö on tehastes nii kõrgel tasemel, et ise garaazis saab (legaalse) tänavaratta vaid kehvemaks teha. Loomulikult jääb võimalus ratast oma maitse järgi kohandada.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 21:10
Postitas M.T.
Macintosh kirjutas: Pikamalt aga, et lõplikult on saanud läbi ajad, kus kaks meest ja koer õue peal mudas...., ning seejärel päikeseloojangusse kihutasid......
Tea kas kõike peakski nüüd taga nutma

Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 01 Dets 2016, 21:22
Postitas Bandit
Tegelikult omades nüüd ise ka suhteliselt täis intelligentset masinat, siis võin öelda, et peab mõne käruga sõbra numbrit lähedal hoidma, et kui midagi peaks juhtuma.... ptui.. teeääres ei tee enam midagi, kahte juhet kokku pannes enam pole võimalik käekõrval isegi masinat käima saada. Eriti haige on see, et garaazis ei saa isegi õli vahetatud ilma, et peaks mingit kaabli külge panema ja intervalli resettima. Saaks vaid nii, et hoiad mingit nuppu all ja ongi tehtud.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 02 Dets 2016, 10:40
Postitas mx77
Bandit kirjutas:Tegelikult omades nüüd ise ka suhteliselt täis intelligentset masinat, siis võin öelda, et peab mõne käruga sõbra numbrit lähedal hoidma, et kui midagi peaks juhtuma.... ptui.. teeääres ei tee enam midagi, kahte juhet kokku pannes enam pole võimalik käekõrval isegi masinat käima saada. Eriti haige on see, et garaazis ei saa isegi õli vahetatud ilma, et peaks mingit kaabli külge panema ja intervalli resettima. Saaks vaid nii, et hoiad mingit nuppu all ja ongi tehtud.
Autod on juba aastaid sellised ja keegi ei nuta Zhigulle ja Mossesid taga. Kusjuures selle õlivahetuse võid sa ikka ise ära teha ja kae imet, ratas läheb peale seda isegi käima, vaid hoolduse meeldetuletus jääb armatuuris põlema, mille sul suvaline korralik töökoda kopikate eest ära kustutab.
Nutt ja hala meile meeldivad.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 02 Dets 2016, 14:03
Postitas Bandit
Keegi ei hala siin, lihtsalt tuleb asjale näkku vaadata nii nagu on, mõnes mõttes läheb paremaks ja mingis mõttes jälle halvemaks.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 02 Dets 2016, 14:35
Postitas Maaks
Seaduse originaaltekst keda huvitab (NB Eesti keeles).
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/ ... 68&from=EN
Lõpus (lisa IV) on asjalik tabel mis asi, millala ja millele kohustuslik.
EDIT: Seal kah paar võrdlevat tabelit.
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 03 Dets 2016, 12:15
Postitas lermo
Re: Euro4: kas motosõidu aeglane lõpp?
Postitatud: 03 Dets 2016, 16:36
Postitas Macintosh
mx77 kirjutas:Autod on juba aastaid sellised ja keegi ei nuta Zhigulle ja Mossesid taga. Kusjuures selle õlivahetuse võid sa ikka ise ära teha ja kae imet, ratas läheb peale seda isegi käima, vaid hoolduse meeldetuletus jääb armatuuris põlema, mille sul suvaline korralik töökoda kopikate eest ära kustutab.
Tembeldame ikka kõik arvamused halaks. Ja võrdluse aluseks võtame ka ikka nõukogude vene inseneri- ja töökultuuri saavutused. Pole kuidagi demagoogiline, ega ju.
Sõltumata sellest, kas vene (või itaalia) praak, ei tunne keegi puudust mittekäivituvast sõiduvahendist olgu siis hobiks või transpordiks.
Sõiduvahendi tehniline keerukus ei taga kuidagi selle töökindlust. Pigem vastupidi - mida keerukam, seda suurema tõenäosusega ütleb üles mingi vidin mida lihtsate töövõtete ja vahenditega parandada ei anna ning mis maksab miljoni. Kui vaatad vanu BMW boksereid, siis need on hämmastavalt töökindad - sama disiani alates 1923 aastast. Vesijahutuse said need vähem, kui kümme aastat tagasi ja mitte seepärast, et BMW oleks hirmasti tahtnud sinna andureid külge pookia. Ikka selleks, et karmistuvate nõuete kelgul püsida.
M.T. kirjutas:Macintosh kirjutas: Pikamalt aga, et lõplikult on saanud läbi ajad, kus kaks meest ja koer õue peal mudas...., ning seejärel päikeseloojangusse kihutasid......
Tea kas kõike peakski nüüd taga nutma

Natuke peab igatsema küll. Mootorattasõidu populaarsus on olnud tingitud tsikli madalast hinnast ja tema ehituse lihtsusest. Kui autode maksumus on reaalpalga suhtes pidavalt langenud siis mootorratastega on täpselt vastupidi. Tootmises saavutatakse taskukohane hind eelkõige toodetava eseme lihtsuse, madalate arenduskuludega ühiku kohta ning massilise läbimüügiga. Kui aga seade vajab normaalseks funktsioneerimiseks keskaju, 9 andurit, 7 aasta arendust ja remondiks spetsiaaltöökoda siis pole tegu enam lihtsa ega taskukohase sõiduvahendiga. Kallid sõidukid ja keerukas remont tähendavad paratmatult, et hobisse ei tule enam noori piisavalt juurde, sest sisenemiskünnis on kõrge.
Vähetähtis pole ka fakt et, mida vähem tuleb noori juurde seda ebaseksikam on järgmiste noorete jaoks mootorrattasõit. Mootorrattad on vanade peerude hobi.. Tsiklifirmad on sellest ammu aru saanud - arendus on nüüd keskendunud mootorratste tootmisele vanusegrupi +40 tarbeks (kõige enam müüv mootorratatas kogu Euroopas on BMW 1200GS mille sõitja kesmine vanus on + 49).
Asja teine aspekt on ümberehitamine - kuni möödunud kümnendi alguseni toodetud rattad on lihtsate vahendite ja oskusetega kodugraraazis ümber ehitatavad. Uued eriti mitte. Valdav osa uuemate rataste peale tehtavatest custom ratastest on bolt on kittidega tehtud. Ühest küljest toetab see moodsat tarbimiskultuuri ja mentaliteeti, et iga asja jaoks on teenus ning ainult lollid teevad oma kätega midagi. Oma kätega tegemine on seni olnud motokultuuri lahutamatu osa.
Ma ei väidagi, et homme on kõik läbi aga pikaajalises plaanis muutub mootorratas teedel ja tänavaltel üha haruldasemaks. Pariis on näiteks tööpäevadel keelanud enne 2000 aastat valmistatud mootorratastel linna siseneda. Paari aasta pärast nihutatakse piir kõrgemale. Varem või hiljem leiab mõni poliitik, et seda ideed on vaja laiendada. Ühel ilusal päeval leiab mõni EU ametnik, et see on hea mõte millest me kõik peame sellest osa saama. Motosõidu ja kultuuri tulevik pole selge ega helge. Mitte küll ka lõputult tume, sest varsti võivad kõik endale soetada ise püsti seisva mootorratta, mis sõiduks eriti oskusi ei vaja ning mille ainuke hooldus seisneb laadimises seinakontaktist.
Ääremärkuseks ja mõtlemisaineks kõigele fuiturismiihalejatele, kes väidavad, et see ei muuda midagi: pärasst seda, kui astusid jõusse F1 müravähendamie nõuded vähenes oluliselt vaatajate huvi selle võsistlusspordi vastu. Kogunisti niiiplaju, et juba mitu aasta järjest on jutuks müra suurendamine.