Teab keegi mis otstarve on seisujala lülitis, et mida lülitab kui TDM ratas seiseab jala peal?
See lüliti on seal selle jaoks, et kui küljejalg on all, mootor töötab ja käigu sisse paned siis sureb mootor välja. Ohutuse eesmärgil, et küljejalg all söitma ei läheks.
Bro
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 29 Nov 2011, 15:28
Postitas yeekim
margus014 kirjutas:
arbs kirjutas:
Teab keegi mis otstarve on seisujala lülitis, et mida lülitab kui TDM ratas seiseab jala peal?
See lüliti on seal selle jaoks, et kui küljejalg on all, mootor töötab ja käigu sisse paned siis sureb mootor välja. Ohutuse eesmärgil, et küljejalg all söitma ei läheks.
Kusjuures mu praegusel maantepeletisel see lüliti puudub(originaalis ka pole)- esimest vasakkurvi on nats s**t võtta
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 29 Nov 2011, 15:47
Postitas eerikkarts
yeekim kirjutas:
margus014 kirjutas:
arbs kirjutas:
Teab keegi mis otstarve on seisujala lülitis, et mida lülitab kui TDM ratas seiseab jala peal?
See lüliti on seal selle jaoks, et kui küljejalg on all, mootor töötab ja käigu sisse paned siis sureb mootor välja. Ohutuse eesmärgil, et küljejalg all söitma ei läheks.
Kusjuures mu praegusel maantepeletisel see lüliti puudub(originaalis ka pole)- esimest vasakkurvi on nats s**t võtta
Siis soovitan selle panna juhul kui ta tummaks tehtud, krt kui ma suutsin jalgrattaga sellise käbla maha panna et vesi põlves ja nadal otsa ringi lonkasin, ei taha ette kujutada mis mootorrattaga saaks olema
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 05 Dets 2011, 02:08
Postitas vx800
Tere. Millist õli oma esiamortides kasutate? Manual annab mingi Suspensiol oil 01. Tegu siis 2000a rattaga. Veel huvitab mis pidi vedrud amortides on? Nimelt on vedrude üks pool nati koonuses. Lahti võttes oli ühel koonus all ja teisel üleval.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 05 Dets 2011, 03:07
Postitas Jocko
vx800 kirjutas:
Tere. Millist õli oma esiamortides kasutate? Manual annab mingi Suspensiol oil 01. Tegu siis 2000a rattaga. Veel huvitab mis pidi vedrud amortides on? Nimelt on vedrude üks pool nati koonuses. Lahti võttes oli ühel koonus all ja teisel üleval.
Ehh, ma ei usu, et sellisel kellaajal enam eriti kaineid vastuseid tuleb, aga loota ju võib.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 05 Dets 2011, 10:55
Postitas margus014
louis.de annab öli kohta sellise vastuse: 515 ML SAE 5W (seda siis üle amordi kohta).
Vedrude kohta jään vastuse völgu.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 05 Dets 2011, 13:27
Postitas nolev
Mina panin oma 1993.a isendile automaatkäigukasti õli ja töötab tänaseni väga super. Ega ma seda ise välja ei mõelnud vaid otsisn foorumitest ja väidetavalt kasutatakse seda õli mõningate Honda mootorrataste amortides tehase poolt. Hinnavõrdlus kroonides oli vist selline, et Castrol 1 L 180 kr, Valvoline 1 L 90 kr ja automaatkäigukastile mõeldud õli 1 L 50-60 kr. Hind oli sel hetkel määrav ja täna võin öelda, et praktilises elus töötab väga hästi. Õli oli vist mingi Erimelli õli, mille ostsin suvalisest autokauplusest.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 05 Dets 2011, 14:21
Postitas Kalts
Ma olen proovinud samuti nii ATF'i kui ka tavalist 5W30 sünt. mootoriõli. Esimene neist oli tunde järgi "hõredam", teine "tihedam", aga ausalt öeldes vala sinna mida tahes, ega TDMi esiamort sellest paremaks lähe.
Ok nüüd on pea soovitustest ja netis tuhnimisest paks Eks peab usaldama oma kõhutunnet. Saaks need vedrud ka veel õieti paika. Manualides mis olen leidnud sellist amordisisu nagu minul ei ole. Teistel markidel on öeldud mis pidi vedrud käivad. Ise arvan, et koonusega ots peaks olema üleval kuna seal on toetuspind väiksem. Või on tegu mingite järelturu vedrudega.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 05 Dets 2011, 20:16
Postitas Motard.ee
Kui vedru tihedam (raskem) osa panna ülesse väheneb vedrustamata osa mass, seega vähemalt teoorias peaks amort paremini toimima...
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 11 Dets 2011, 08:57
Postitas budi
Tere
Kas keegi võiks öelda:
1) mis asi see on (TDM silindripeas):
Lisan lingi, kuna ei taha millegipärast üles laadida http://album.ee/node/26143747/50294823
2)Kas on veel võimalusi-kohti - jahutusvedeliku sattumiseks mootorisse peale silindri ja silindripea mikro- ja makropragude ja tihendite vahelt?
3) Leian siit äkki inimese, kes aitaks selle probleemi lahendamisel? (siinkohal olgu öeldud, et tehtud enne survetestid ja lihvimised ja mis iganes veel, kuid viga ei leitud)
Tänud juba ette!
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 11 Dets 2011, 09:14
Postitas yeekim
Hei, mis on teisel pool, ehk kaanel samas kohas?
edu
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 11 Dets 2011, 09:22
Postitas budi
...eeee....kas mitte midagi? Seal käib peal üks kummist kork-kate vms.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 11 Dets 2011, 09:45
Postitas Ivar99
Jahutusvedeliku plekist torupõlve pesa.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 11 Dets 2011, 13:47
Postitas eerikkarts
Üldiseltkui on värske korralik O rõngast ja korralikult määrdega pesase istutatud ja ja pole liiga pika kruviga kinni tõmmatud (Kruvi jookseb põhja ja ei suru prekpõlve korralikult pessa) peab see ilusti jahutusvedelikku, midagi ei tohiks lekkida!
Kui jahutusvedeliku asemel kasutatud vett või pole vahetatud jahutusvedelikku siis kipub see avaus seal oksüdeeruma ja perfektselt sile pesa muutub poorseks mis ei tihenda juba piisavalt hästi ja vahelt hakkab immitsema jahutusvedelik, kuid mootorisse sealt ta ei satu!
Ainukene koht kust jahutusvedelik mootorisse sattuda võib läbi silindri ja silindripea tihndite! Muud võimakust pole!
Millest on oletus et vesi mootoris? Õlitase tõus? Üldiselt üsna levinuks probleemiks on pigem bensiini sattumine mootorisse
Ja minulgi peale värsket remont lõi peale ca paari tuhandet km lõi silindripea tihend läbi ja lekkis vett silindrisse ja tekitas surve jahutussüsteemi. Põhjuseks oli odava silindripea tihendi kasutamine, see mis tuli tihendi komplektiga kaasa. Kui vähegi võimalik tuleb kasutada originaal tihendeid sellistes tähtsates strateegilistes kohtades!
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 11 Dets 2011, 14:58
Postitas davidsoniharald
Ma ei välistaks praoga hülssi, sest minu TDMil just nii see oli. Pragu tuli nähtavale alles peale silindri üle puurimist. Viga andis tunda endast jahutusvedeliku aeglase kao läbi, mille põhjuseks arvasin samuti olevat tihendi suremise. Otseselt jahutusvedelik karterisse ei voolanud.
Mul isegi vedelb üks TDMi plokk koos terve hülsiga kodus, võin niisama ära anda kui vaja. Hülsi vahetamine on väike asi. Esimeses remontmõõdus (+0,050mm).
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 11 Dets 2011, 20:33
Postitas budi
Hülsidki said lihvi ja sealt nagumidagi välja ei loe - tunduvad kui uued seest. AMK arvates võib viga olla silindris olevates pragudes -mis arvatavasti hülsside lihvimisel tekkisid - kuid see pragu pole mitte kuidagi ühenduses hülsi endaga. Ehk siis, sealt ei saa vedelik mootorisse kuidagi minna.
Proovida ju võiks kui üle on, kuid kas pole mitte nii, et kui vahetada hülsid, siis tuleks vahetada ka kolvid?
Vedeliku kadu on suht kiire - viimati sai paisupaagi tühjaks (võibolla mitte tervet süsteemi) ca 100km´iga! Survet sisse nagu ei tekiks. Tihendit vahetatud väidetavalt kaks korda
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 11 Dets 2011, 23:27
Postitas eerikkarts
kusjuures XTZ ja TDM'i paisupaagist ma pole õieti aru saanudki, see paak ainult täitub kuid tühjaks ta ei lähe!ehk siis paisupaagist tuleb üks voolik mis läheb jahutusvedeliku sissevalamise korgi juurde kust see vedrukork ülerõhu e.vedeliku liig paisumisel lihtsalt laseb selle paisupaaki ja seal paagis see vedelik lokusb igaviku. Kui mõõdukalt oled seda vedelikku sisse kallanud oma süsteemi siis sinna ei tule suurt midagi sisse. Ei mõista milleks seal Max ja min kriipsud... Paaki ise ei asu kõrgemas punktis kah et sealt vedelik tagasi süsteemi jookseks tühjenemisel. Arusaamatu kuidas see tühjaks jookseb?
Kolvi vahetamise vajadus sõltub hülsi mõõdust. Ja üldiselt hülsid puuritakse ja hoonitakse kolvide järgi mõõtu.
Ma nagu ikkagi aru ei saanud, sa avastasid õli vahetades enda mootorist kreemjast ollust? Või sul kaob lihtsalt vedelik? ja arvad et läheb mootorisse? Kui lihtne vedeliku kadu ma vaataksin väljaspoolt! Kusjuures tüüpiline koht ongi seal plekpõlv mis läheb silindripeasse, ja immisev vedelik lihtsal kuumal silindril aurustub ära. Alles jääb justkui roosa/valge/sinakas pilbrjas jääk sültuvalt jahutusvedeliku värvist.
Kui vedelik kaob silindrisse ehk põleb ära, see puhastab silindri tahamast siis vaata üle küünlad üks küünaldest peaks välja nägema puhtam kui teine.Samas kui vedelik satub silindrisse siis ka tekib rõhk veesüsteemim mis aga suht kindlalt täidab sul paisupaagi vedelikuga!
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 12 Dets 2011, 03:34
Postitas davidsoniharald
eerikkarts kirjutas:
Kui vedelik kaob silindrisse ehk põleb ära, see puhastab silindri tahamast siis vaata üle küünlad üks küünaldest peaks välja nägema puhtam kui teine.Samas kui vedelik satub silindrisse siis ka tekib rõhk veesüsteemis mis aga suht kindlalt täidab sul paisupaagi vedelikuga!
Vot ei ole asjad alati päris nii. Minul ei tekkinud mingit üleliigset rõhku jahutussüsteemi ja mullikesi ka ei ajanud kuskilt välja. Jahutusvedelik immitses silindrisse siis kui mootor ei käinud. Hästi natukese haaval. Keema ei läinud ka ennem kui pool süsteemi oli tühi ja liiter mahtus juurde. Lihtsalt iga kord käivitades vasak silinder puterdas natuke aega, kuni jahutusvedelikust lahti sai ja käima hakkas. Vasak küünal oli nagu pestud võrreldes paremaga.
budi kirjutas:
AMK arvates võib viga olla silindris olevates pragudes -mis arvatavasti hülsside lihvimisel tekkisid - kuid see pragu pole mitte kuidagi ühenduses hülsi endaga. Ehk siis, sealt ei saa vedelik mootorisse kuidagi minna.
Kus need praod on täpselt? Pilti saad teha? Kas mootor hakkas kuumaks ka minema või milles su probleem väljendus peale paisupaagi tühjenemise? Krt ma prooviks külma mootori jahutussüsteemi ära survestada ja siis laseks ööpäeva rahulikult rõhu all olla ja siis vaataks, kuhu vedelik jooksnud on.
eerikkarts kirjutas:
kusjuures XTZ ja TDM'i paisupaagist ma pole õieti aru saanudki, see paak ainult täitub kuid tühjaks ta ei lähe!ehk siis paisupaagist tuleb üks voolik mis läheb jahutusvedeliku sissevalamise korgi juurde kust see vedrukork ülerõhu e.vedeliku liig paisumisel lihtsalt laseb selle paisupaaki ja seal paagis see vedelik lokusb igaviku. Kui mõõdukalt oled seda vedelikku sisse kallanud oma süsteemi siis sinna ei tule suurt midagi sisse. Ei mõista milleks seal Max ja min kriipsud... Paaki ise ei asu kõrgemas punktis kah et sealt vedelik tagasi süsteemi jookseks tühjenemisel. Arusaamatu kuidas see tühjaks jookseb?
Radika kord laseb soojenedes ülerõhu välja ja kui süsteem jahtub, siis tekib seal vaakum ja paisupaagist imetakse vedelik tagasi (radika korgil on mõlemat pidi klapid). Selle pärast peabki paisupaagi vooliku ots olema allpool vedeliku tasapinda.
Pildil näha oleval radika korgil on see suur klapp see, mis rõhku süsteemis hoiab ja seal keskel on näha see väike klapp, mis kaudu välja paisunud vedelik tagasi imetakse.
Päriselt on suht savi tegelikult see tagasi imemine, sest vedeliku soojuspaisumine on marginaalne. See rohkem selleks, et kui ratta mingi ime läbi mulisema ajad, siis kogu vedelik maha ei jookseks ja pärast saaksid koju sõita.
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 28 Dets 2011, 14:22
Postitas arbs
Tekkis paar küsimust kuna olen suhteliselt värske TDM omanik:
1.Kas õli taset vaadata toejala peal või püstises asendis?
Kuidas kontrollida ventilaatori toimimist ilma et mootorit kuumaks ajada nn. kuivalt?
3.Kas on mõtete paigaldada õli tulukest ja milline sobiks nagu siin tehtud?
Või suudab isegi keegi teha järgi videos näidatud vahemuhvi(ei ole jooniselt täpseid mõõte näha)
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 28 Dets 2011, 14:38
Postitas TDM
arbs kirjutas:
Tekkis paar küsimust kuna olen suhteliselt värske TDM omanik:
1.Kas õli taset vaadata toejala peal või püstises asendis?
Kuidas kontrollida ventilaatori toimimist ilma et mootorit kuumaks ajada nn. kuivalt?
3.Kas on mõtete paigaldada õli tulukest ja milline sobiks nagu siin tehtud?
Või suudab isegi keegi teha järgi videos näidatud vahemuhvi(ei ole jooniselt täpseid mõõte näha)
1.Ikka püstises asendis ja kui õigesti mäletan siis sooja mootoriga.
2.Ventika anduri pealt juhtmed kokku ja voila(või siis ei).
3.Mina sellel tulukesel mingit mõtet ei näe, parem kontrolli õli!
Katsu otsida, see anduri teema on juba läbi jooksnud!
Kõige parem on endale manual sebida ja kõik küsimused saavad vastuse!
Et mida teha, kui pole kindel klapi patjade (pad) ja tõstjate (lifter) täpsetes endistes asukohtades? Sain mootori lahtiselt ja nüüd probleem, et kuidas kokku panna...
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 28 Dets 2011, 21:14
Postitas eerikkarts
Muud midagi kui võtad peenema seibi ja katse eksituse meetodil hakkad tuvastama klappide vahesid. Kõigepealt määra enda jaoks ära milliseid kübarat millise klapi juures kasutad (need kübarad millega sa klapi seibi katad nö), sest need ka võivad sajadikke erineda paksuselt, seega kindla paksusega seib võib teise kübara alla anda hoopis teise klapivahe.
Tuvastad klapivahe ühekaupa ära ja vastavalt siis väikse rehkenduse meetodil saad teada milline seib kuhu peaks minema
Väga hea joonis aga teab keegi kus siin sellist andurit müügil on?
Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850
Postitatud: 29 Dets 2011, 10:02
Postitas arbs
TDM kirjutas:
arbs kirjutas:
Tekkis paar küsimust kuna olen suhteliselt värske TDM omanik:
1.Kas õli taset vaadata toejala peal või püstises asendis?
Kuidas kontrollida ventilaatori toimimist ilma et mootorit kuumaks ajada nn. kuivalt?
3.Kas on mõtete paigaldada õli tulukest ja milline sobiks nagu siin tehtud?
Või suudab isegi keegi teha järgi videos näidatud vahemuhvi(ei ole jooniselt täpseid mõõte näha)
1.Ikka püstises asendis ja kui õigesti mäletan siis sooja mootoriga.
2.Ventika anduri pealt juhtmed kokku ja voila(või siis ei).
3.Mina sellel tulukesel mingit mõtet ei näe, parem kontrolli õli!
Katsu otsida, see anduri teema on juba läbi jooksnud!
Kõige parem on endale manual sebida ja kõik küsimused saavad vastuse!
Küsimus ventika kohta, et kus täpselt asub andur mis paneb ventika tööle(radika peal on temp. tule andur, seda tean)