algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Jyrka

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Jyrka »

Nyyd on õlide valik ka nii lai ja eximis võimalus suur. Kõige kindlam ja kainem varjant ise kõik läbi proovida nagu kilplased. Aga ise olen kasutanus ja soovitan piduriõli. See on selline ligilähedalene vastik piiritusõli mis peseb vana sita välja ja imbub ilusti trossi kiudude vahele, nii et kylm ei tee trossi kangemax (mis osade õlide puhul võimalik). Kui spets õlitus agregaati pole, võta plast pudel, korgi sisse auk puuriga, et trossi ots sisse lähex, natu mäkaiverit ja pressi niikaua kuni alt yx kohus õli välja voolab(samal ajal liigutad ka trossi kõris edasi-tagasi).Ja võid kindel olla, et kergemat trossi liikumist ei paku yxki spets reklaamitud õli.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mella »

uusi trosse pole vaja õlitada

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8434
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 432 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

tenter kirjutas:

Õlitamiseks on mõttes kasutada kas Motip PTFE universaalõli, või Valvoline Multi Spray 1299. Mida arvate? Kas mingi relvaõli ei oleks parem?

Motip PTFE-ga endal ainult head kogemused. Määrimisomadused püsivad kauem, kui 1299-l.

Juhul kui uusi trosse hangite soovitan järgmist mudelit:
http://www.denniskirk.com/jsp/common/im ... 39&imgId=0

Ise kasutan ja jube mugav on selle sisseehitataud määrimisjunni kaudu pärast ige pesu ka tross ära määrida ilma midagi lahti kiskumata.

Viimati muutis mx77, 21 Mär 2010, 09:23, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8434
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 432 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Jyrka kirjutas:

Nyyd on õlide valik ka nii lai ja eximis võimalus suur. Kõige kindlam ja kainem varjant ise kõik läbi proovida nagu kilplased. Aga ise olen kasutanus ja soovitan piduriõli. See on selline ligilähedalene vastik piiritusõli mis peseb vana sita välja ja imbub ilusti trossi kiudude vahele, nii et kylm ei tee trossi kangemax (mis osade õlide puhul võimalik). Kui spets õlitus agregaati pole, võta plast pudel, korgi sisse auk puuriga, et trossi ots sisse lähex, natu mäkaiverit ja pressi niikaua kuni alt yx kohus õli välja voolab(samal ajal liigutad ka trossi kõris edasi-tagasi).Ja võid kindel olla, et kergemat trossi liikumist ei paku yxki spets reklaamitud õli.

Pidurivedelikud ei põhine juba viimased 30 aastat piiritusel. Revideeri oma teadmisi!

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8434
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 432 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

tenter kirjutas:

Tere. Mure selline - otsustasin vahetada tsiklil kõik trossid välja arvatud kuumkäivitustross. Küsimus siis selline - kas on soovitatav või peab uusi trosse enne paigaldamist õlitama, või piisab täiesti tehase poolt tehtud õlitamisest?

Kuumkäivitustrossi osas soovitan seda päris tihti karpa juurest lahti keerata, plunzer puhastada ja määrida. Nimelt kipub vesi pesemisel piki kuumkäivitustrossi karpasse jooksma ja olen näinud päris mitut ratast, millel see plunzer karpasse kinni roostetanud on ja selle lahti ja kätte saamine on pain in the ass. Samas soovitan selle plastmassist mutri karpa küljes ära vahetada alumiiniumist julla vastu (saab näit. Allrightist) see plastjunn on nii tobeda mõõduga, millele ei pääse normaalselt ühegi võtmega ligi ja kuna ta on ka plastist läheb imekiiresti ümmarguseks.


RS2000

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas RS2000 »

Tere,
Mõned küsimused Kawasaki KX 85 kohta. Millist käigukasti õli soovitate ? Ise olen pannud sama õli mis bensiini sissegi (Teboil), kas nii üldse tohib ? Ja bensiini sisse soovitatakse vist täissünt., või sobib ka täitsa tavalist tanklates müüdavat odavat Teboili panna ?

Öelge kas selline asi on normaalne, kui tõmbad keti tagahammakalt eemale siis hammaste ja keti vahele jääb mingi 1-1,5 cm suurune vahe (keskelt on kett suht pingul juba)? Olen kuulnud et nii tõmmates peaks see vahe jääma väga väike, niiet mul tuleks mõelda keti vahetusele?
Head ketimääret äkki oskate ka soovitada? Ostsin Silkolene, aga no kui peale lased ja üks kord sõitmas ära käid, siis on seal ikka väga jubedalt kruusa ja liiva küljes.
Saan ma midagi koduste vahenditega oma Kawa amortide heaks teha ?

Aitäh. :)

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mella »

teboili ei paneks isegi bensiini sisse. aga minuteada 2T tsikli käigukasti küll seguõli ei käi. Osadel käib GL4 või GL5, osadel tavaline 4T mootoriõli.

Esiteks pole normaalne, et kett on keskelt pingul!Peab olema mõõdukalt lõtv. Kui lõtv, on igal tsiklil erinev. pingul ketiga kuluvad hammakad ja kett kiiresti ning võid hävitada veovõlli laagrid. Ketti võiks vahetada, kui tahapoole tagumiselt ketirattalt tõmmates tuleb üle poole hamba nähtavale.

Hea ketiõli on Motul Offroad või Valvoline Synth. Need ei kleebi liiva.

Kui sa oled just nii tark, kui sa siin välja lased paista, siis mina sinu asemel amorte ise ei näpiks.

RS2000 kirjutas:

Tere,
Mõned küsimused Kawasaki KX 85 kohta. Millist käigukasti õli soovitate ? Ise olen pannud sama õli mis bensiini sissegi (Teboil), kas nii üldse tohib ? Ja bensiini sisse soovitatakse vist täissünt., või sobib ka täitsa tavalist tanklates müüdavat odavat Teboili panna ?

Öelge kas selline asi on normaalne, kui tõmbad keti tagahammakalt eemale siis hammaste ja keti vahele jääb mingi 1-1,5 cm suurune vahe (keskelt on kett suht pingul juba)? Olen kuulnud et nii tõmmates peaks see vahe jääma väga väike, niiet mul tuleks mõelda keti vahetusele?
Head ketimääret äkki oskate ka soovitada? Ostsin Silkolene, aga no kui peale lased ja üks kord sõitmas ära käid, siis on seal ikka väga jubedalt kruusa ja liiva küljes.
Saan ma midagi koduste vahenditega oma Kawa amortide heaks teha ?

Aitäh. :)


ainarh
Postitusi: 62
Liitunud: 26 Sept 2005, 20:01
Asukoht: Tartu

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas ainarh »

Amordi timmimiseks otsi endale kuskilt kindlasti selle manual. See on praktiliselt kõigega, kui ise ei oska, loe raamatust või vii kellegi juurde, kes oskab. Samas, mida kodus võimalik teha oleks, on õlivahetus amordil, aga selle jaoks pead amordi ikkagi alt ära võtma. Eeldan, et see on siis vedru/õhk/õli amort. Esmalt lased ventiilist õhu välja. Keerad korgid maha, kallad vana õli välja silindrist ja siis uus asemele. Muidugi uue õli kogus peab õige olema, oleneb kas tihendid amordil on korralikud või mitte, kui need juba varem läbi andsid, pead ikkagi välja võetud kogusest rohkem uut õli sisse kallama, aga kui liiga palju jällegi tagasi paned siis amordi käik jääb lühemaks ja siis lõpuks pumpad amorti õhu ka tagasi. Olen ise vahetanud õli amordil, millel oligi autoventiil. Motopoest leiad ka kindlasti õiget amordiõli 5W või selline lahja see on.


Heinz36
Postitusi: 165
Liitunud: 17 Nov 2008, 18:18
Tsikkel: KX125;IT250;KXF250;KLE500;SX45
Asukoht: Pärnumaa

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Heinz36 »

Kui jutt käib tagaamordist,siis miks lämmastik (just lämmastik,mitte õhk!!!!) õlivahetuseks välja lasta? Aga kui jutt esiamortidest,siis neil on ventiilid ÕHUTAMISEKS ehk üleliigse rõhu eemaldamiseks. Igal juhul soovitan muretseda manuali,kus on kirjas mis õli kuhugile käib ja kuidas ja kui palju õli panna. Näiteks endal kunagi alguses juhtunud selline asi,et panin tagaamorti vähem õli ja siis jäi sisse nn."õhupadi",mis lõi hüppelt maandudes rõngastihendi seest välja ja.... (crash)
Õlidest:segusse-kahetaktilise mootori õli(ise kasutan Motorex CROSS POWER 2T);käigukasti 10w40;esiamort 10w;tagaamort 5W.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mella »

Heinz36 kirjutas:

selline asi,et panin tagaamorti vähem õli ja siis jäi sisse nn."õhupadi",mis lõi hüppelt maandudes rõngastihendi seest välja ja.... (crash)

Ise ka usud seda juttu? Õhupadi küll seda tihendit välja ei löö. Õhku annab lihtsamini kokku suruda kui õli. Pigem sa hüppasid amordi lihtsalt põhja.


Heinz36
Postitusi: 165
Liitunud: 17 Nov 2008, 18:18
Tsikkel: KX125;IT250;KXF250;KLE500;SX45
Asukoht: Pärnumaa

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Heinz36 »

mella kirjutas:

Ise ka usud seda juttu? Õhupadi küll seda tihendit välja ei löö. Õhku annab lihtsamini kokku suruda kui õli. Pigem sa hüppasid amordi lihtsalt põhja.

Mulle vähemalt nii selgitati :oops: ,kuid põhiline point oligi asja juures tookord see,et amorti sai pandud vähem õli,mille tulemusena lõi rõngastihendi ära(vahet pole kas asja tingis amordi põhjaminek või õhk....).Aga eks me kõik pea oma kooliraha maksma-igatahes järgmiste amortidega olen lähtunud manualist ja midagi sarnast pole enam kogenud....


MX4FUN

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas MX4FUN »

[quote="RS2000"]Tere,
Mõned küsimused Kawasaki KX 85 kohta. Millist käigukasti õli soovitate ? Ise olen pannud sama õli mis bensiini sissegi (Teboil), kas nii üldse tohib ? Ja bensiini sisse soovitatakse vist täissünt., või sobib ka täitsa tavalist tanklates müüdavat odavat Teboili panna ?

Öelge kas selline asi on normaalne, kui tõmbad keti tagahammakalt eemale siis hammaste ja keti vahele jääb mingi 1-1,5 cm suurune vahe (keskelt on kett suht pingul juba)? Olen kuulnud et nii tõmmates peaks see vahe jääma väga väike, niiet mul tuleks mõelda keti vahetusele?
Head ketimääret äkki oskate ka soovitada? Ostsin Silkolene, aga no kui peale lased ja üks kord sõitmas ära käid, siis on seal ikka väga jubedalt kruusa ja liiva küljes.
Saan ma midagi koduste vahenditega oma Kawa amortide heaks teha ?

Aitäh.

Käigukasti oleks siiski sovitav panna spets käigukasti õli,sest mootoriõli ja käigukasti õlide määrimisomadused on erinevad.Kui paned tavalist mootoriõli käigukasti,siis esmalt kannatab just sidur.Üldiselt on praktika näidanud,et mootoriõli käigukastis ja siduri libisemisest lahti ei saa.Bensiini sisse on ka ikka hea ,kui paned korraliku 2T õli.Sae õliga ikka läheb väga kalliks hiljem vahetada kepsulaagreid,väntvõllilaagreid ja kolbe-silindreid.
Kett on siis ikka megakulunud ,kui saad ketirattalt nii kaugele tõmmata.Kett ei tohi olla väha pingul,sest muidu hüppelt maandudes võib isegi vedava ketiratta koos käigukasti võlliga maha murda. Motul on hea ketiõli. Samas vahepeal oli ramos müügil ka shell ketiõli.See sobib just siis ,kui sõidad poriga (näiteks piksepinil).Shell ketiõli peale pannes pead laskma määrdel kuivada vähemalt 15 min. , enne,kui sõitma lähed.Kui lähed kohe ,siis liimib kogu liiva keti külge ja sööb veel kiiremini keti ära.Muide,see shelli ketiõli näeb kole välja keti peal....nagu mingi valge tavott,kuid see kaitseb tõesti hästi ekstreemsestes oludes.Olen võrrelnud teiste ketiõlidega samas olukorras keti vastupidavust ja kõigeparemini pidas just Shell-iga vastu.Kõige viletsam oli see kallim motorex õli.Motorex-iga oli peale 10 min sõitu kett täiesti kange(liikus jubedalt raskelt lülidest).Ei teagi,kuhu see õli kadus.Praegu muidugi kiidan ka motul õlisi.Motul ketiõli pole pori ja liiva sees katsetanud.See et pärast sõitu on keti küljes kruusa ja liiva ei tähenda veel,et see on kehv ketiõli.Lased cleanerit peale,puhastad ära ja uuesti õli peale ja asi korras.
Amortide heaks ei saa ise eriti muud teha,kui neis õli vahetada .olen pannud nii ette,kui ka taha 5W .Muidu on amordiõlisi müügil alates 2,5 ; 5 ; 7,5; 10 jne. Esiamortides õli tase paikapanek on proovimise teel.Kui ikka põhja lööb,siis tuleb õli juurde panna ja kui ikka jäik on ja ei tööta,siis õli kogust vähendada. Kawal oli 40 kg poisil esiamortide õlitase ( kui esiamort on täielikult kokkusurutud asendis) ülemisest äärest mõõdetuna 11,5 cm. Kahjuks ei mäleta milliliitrites õli kogust.


MX4FUN

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas MX4FUN »

Kui jutt käib tagaamordist,siis miks lämmastik (just lämmastik,mitte õhk!!!!) õlivahetuseks välja lasta? Aga kui jutt esiamortidest,siis neil on ventiilid ÕHUTAMISEKS ehk üleliigse rõhu eemaldamiseks. Igal juhul soovitan muretseda manuali,kus on kirjas mis õli kuhugile käib ja kuidas ja kui palju õli panna. Näiteks endal kunagi alguses juhtunud selline asi,et panin tagaamorti vähem õli ja siis jäi sisse nn."õhupadi",mis lõi hüppelt maandudes rõngastihendi seest välja ja.... (crash)
Õlidest:segusse-kahetaktilise mootori õli(ise kasutan Motorex CROSS POWER 2T);käigukasti 10w40;esiamort 10w;tagaamort 5W.

Just nimelt tuleb enne amordi lahtivõtmist lämmastik välja lasta.Mittemingil juhul ei tohi hakata surve all amorti lahti võtma.See võib olla eluohtlik. Selle PEAB välja laskma,sest kuidas saad muidu amordi ilusti täita õliga nii,et ei jääks õhku sisse.Tagumine amort läheb korralikult õli täis...sinna ei tohi jääda ainsatki tühikut.Hilejem täidetakse LÄMMASTIKUGA , mitte suruõhuga.Amordil on suur vahe sees,kui on lämmastik ,mitte õhk.Läämastik läheb sisse suure rõhu all(kawal oli vist 10 ATM ...142 PSi ).


chief
Postitusi: 67
Liitunud: 15 Juul 2006, 16:28
Tsikkel: Ducati

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas chief »

Ise ka usud seda juttu? Õhupadi küll seda tihendit välja ei löö. Õhku annab lihtsamini kokku suruda kui õli. Pigem sa hüppasid amordi lihtsalt põhja.[/quote]

Esiteks vedelikke pmst. üldse ei anna kokku suruda ja lööb kokkusurutud õhuga väga edusliselt selle tihendi välja.

Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas saqu »

chief kirjutas:
chief kirjutas:

Ise ka usud seda juttu? Õhupadi küll seda tihendit välja ei löö. Õhku annab lihtsamini kokku suruda kui õli. Pigem sa hüppasid amordi lihtsalt põhja.

Esiteks vedelikke pmst. üldse ei anna kokku suruda ja lööb kokkusurutud õhuga väga edusliselt selle tihendi välja.

Sinu jutt näitlikult ja ümberseletatult kõlaks:
Kukud palja peaga vastu asfalti ja vigastused on väiksemad, kui kiivriga samas olukorras! :shock: :shock:

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

chief
Postitusi: 67
Liitunud: 15 Juul 2006, 16:28
Tsikkel: Ducati

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas chief »

Vägevad võrdlused sul jah :wack: soovitaks sul ennast konkreetse teemaga rohem kurssi viia.

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Päris paha on lugeda nõuandeid krossimootorratta tagaamordi "remondist".Tegelikult tegelased kes tahavad amorti õhuga täita ja tihendeid surve all vahetada ei tohiks nii avalikult sel teemal üldse sõna võtta, või kui, siis vaid küsiva tooniga.Ei taha kedagi solvata selle ütlemisega aga enne natuke uurige kui hakkate lampi soovitama mingeid uuemaid võtteid :(

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

tenter

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas tenter »

Tere. Probleem selline- purunes mootori tähiku taga olev veovõlli laager. Mis võiks olla laagri enamlevinud purunemise põhjusi. On see miskitpidi keti pingutuses kinni, või põhjustab seda väljaveninud kett- kord liiga pingul kord parajalt lõtv? Rattaks Honda CRF250R 2007. Käigukasti õli vahetatud iga 6-7 sõidutunni järel. Tänud vastajatele.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8434
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 328 korda
Tänatud: 432 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kõige tõenäolisem on siiski liigpingul kett. Ei ole muidu eriti kuulnud selle laagri purunemisest.

Kasutaja avatar

kaval
Postitusi: 895
Liitunud: 12 Juul 2007, 23:42
Tsikkel: rattatuu
Asukoht: tln,mõigu
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas kaval »

tenter kirjutas:

Tere. Probleem selline- purunes mootori tähiku taga olev veovõlli laager. Mis võiks olla laagri enamlevinud purunemise põhjusi. On see miskitpidi keti pingutuses kinni, või põhjustab seda väljaveninud kett- kord liiga pingul kord parajalt lõtv? Rattaks Honda CRF250R 2007. Käigukasti õli vahetatud iga 6-7 sõidutunni järel. Tänud vastajatele.

pingul kett ja palju töötunde,võimalik,et simmer ja puks ka läbi

http://www.arcar.eu odavad rendiautod al.5 euri päev
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis

Merca
Postitusi: 129
Liitunud: 15 Veebr 2008, 08:59
Tsikkel: KTM 50SX, KTM 65 sx
Asukoht: Rakvere

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Merca »

Tere!
Mul ostetud Motorexi Cross Power 2T õli, kus kirjas, et sobib seguõliks ja märgsidurile. Siin vilksas mitu korda läbi, et seguõli ei sobi sidurile, hakkab libisema. Poisi 50-ne KTM, neil sidur niigi paras peavalu. Pole veel uut õli proovinud.Kas ikka tasuks või peaks loobuma?

Motobox RT
KTM 50sx otsib uut krossipoissi!
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mella »

Kas see 50-ne on käikudega või automaat?
Mida tsikli kasutusjuhend õli kohta ütleb?

Merca kirjutas:

Tere!
Mul ostetud Motorexi Cross Power 2T õli, kus kirjas, et sobib seguõliks ja märgsidurile. Siin vilksas mitu korda läbi, et seguõli ei sobi sidurile, hakkab libisema. Poisi 50-ne KTM, neil sidur niigi paras peavalu. Pole veel uut õli proovinud.Kas ikka tasuks või peaks loobuma?


Merca
Postitusi: 129
Liitunud: 15 Veebr 2008, 08:59
Tsikkel: KTM 50SX, KTM 65 sx
Asukoht: Rakvere

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Merca »

50s-d ktm-id vist kõik automaadid? Manuaalis seguõliks seesama,1:60. Täna proovisin, tossab, mis hirmus! Purk ütleb: max 1:100. Kuidas seda mõista?
Karterisse manuaalis Motorex Topspeed 4T 15W50. Otsin selle, ei hakka katsetama.

Motobox RT
KTM 50sx otsib uut krossipoissi!
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mella »

Merca kirjutas:

50s-d ktm-id vist kõik automaadid? Manuaalis seguõliks seesama,1:60. Täna proovisin, tossab, mis hirmus! Purk ütleb: max 1:100. Kuidas seda mõista?
Karterisse manuaalis Motorex Topspeed 4T 15W50. Otsin selle, ei hakka katsetama.

Kui manuaal ütleb 1:60, siis tuleb ka 1:60 panna. Kui tossab, on kas vilets õli või
valesti kalkuleeritud segu. Peaks tulema 1L bensiini kohta 16 ml õli.

Karterisse võid panna mõnda kvaliteetset 4T täissünt õli. JASO MA/API SG/ACEA A3 peaks peal olema.
Castrol, Motul, Motorex..

Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 432
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas virkostein »

mella kirjutas:
Merca kirjutas:

50s-d ktm-id vist kõik automaadid? Manuaalis seguõliks seesama,1:60. Täna proovisin, tossab, mis hirmus! Purk ütleb: max 1:100. Kuidas seda mõista?
Karterisse manuaalis Motorex Topspeed 4T 15W50. Otsin selle, ei hakka katsetama.

Kui manuaal ütleb 1:60, siis tuleb ka 1:60 panna. Kui tossab, on kas vilets õli või
valesti kalkuleeritud segu. Peaks tulema 1L bensiini kohta 16 ml õli.

Karterisse võid panna mõnda kvaliteetset 4T täissünt õli. JASO MA/API SG/ACEA A3 peaks peal olema.
Castrol, Motul, Motorex..

Kui keelepedetseda siis karterisse ei käi õli kuigi kõik said siiski aru millest jutt on.
aga käigukastis ei pea tingimata täissünteetiline õli olema, mootoris aga küll

Eat your veggies, little people
Kasutaja avatar

kaval
Postitusi: 895
Liitunud: 12 Juul 2007, 23:42
Tsikkel: rattatuu
Asukoht: tln,mõigu
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas kaval »

Merca kirjutas:

50s-d ktm-id vist kõik automaadid? Manuaalis seguõliks seesama,1:60. Täna proovisin, tossab, mis hirmus! Purk ütleb: max 1:100. Kuidas seda mõista?
Karterisse manuaalis Motorex Topspeed 4T 15W50. Otsin selle, ei hakka katsetama.

automaat kasti õli (ATF)pane sidurisse 50sel ,mul see kõik seljataga (õnneks)ja töötas idealselt,seibid kui originaal sidur on siis käivad pealt vaates nii ((()))(())(())(I,täpselt ei mäleta kas kolm või neli pakki oli neid seibe, paksus oli mäletamistmööda kogu seibi pakil 16,8 milli,lihtsam muidugi endale(töö ja vaev) oleks soetada Tomar Racing sidur,hind ca 6000eestis,Hr Luuk kaupleb nendega(usast saab mingi 320 usd-ga) ja poole vähem jebimist 50.sega,

http://www.arcar.eu odavad rendiautod al.5 euri päev
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

Kaval, räägi kas siduri töös ka midagi muutub selle vahetusega, või on lihtsalt seibitamist vähem. Üks võimalus on vanatüübi vedrud algajale sisse panna, ei pidavat nii äkki haakima.

Kasutaja avatar

kaval
Postitusi: 895
Liitunud: 12 Juul 2007, 23:42
Tsikkel: rattatuu
Asukoht: tln,mõigu
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas kaval »

kõrtsmikumolu kirjutas:

Kaval, räägi kas siduri töös ka midagi muutub selle vahetusega, või on lihtsalt seibitamist vähem. Üks võimalus on vanatüübi vedrud algajale sisse panna, ei pidavat nii äkki haakima.

vähem kordi päevas lähevad käed õliseks ja minuarust töötas stabiilsemalt kui originaal sidur,kuigi sõidab ju originaal ka,nende vanatüübi vedrude kohta ei oska kommentaarida aga pehmemaks saab ka seibidega sidurit,ilge katsetamine on muidugi nende seibidega,Tomaril on vedrud ja kuuskandiga keerad kas peale .e.äkilisemaks või maha ja thats it.
sidur ise lelline http://www.tomarengineering.com/karting/stellar4.shtml

http://www.arcar.eu odavad rendiautod al.5 euri päev
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis
Kasutaja avatar

kaval
Postitusi: 895
Liitunud: 12 Juul 2007, 23:42
Tsikkel: rattatuu
Asukoht: tln,mõigu
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas kaval »

http://www.arcar.eu odavad rendiautod al.5 euri päev
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere!Palun tehnilist abi!Asi selline,et krossika mootor sureb lihtsalt mingi x hetkel rajal sõites välja.Läheb suht kiirelt uuesti käima...pool ringi või ringi laseb sõita ja jälle?Selline tunne nagu bensiin saab otsa(ometi on paagis bensiini küll)?
Tegu on 2004a Kawasaki 250/4t.
Milles on probleem?

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”