Õnnetused mootorratastega
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 471
- Liitunud: 04 Mai 2007, 23:54
- Tsikkel: XJ700X CBR929RR CRF450R CB919
- Asukoht: Tartu
kolmpäeva õhtul juhtus tartus raatuse uulitsal Old Indiani ees avarii, mingi nolk tegi vasakpööret põik tänavale ja ei lasknud Kawa ER5-e meest läbi, sõber tegi äkkpidurduse aga läks alt ära, autot õnnestus vältida aga puusaga lendas äärekivisse ja lohises tükk maad, luud jäid terveks,lihahaav oli puusal aga muljetavaldav. Jõudsime sõbraga just paar minutit peale laksu, aitasime ratta teelt ära. Kiirabi viis venna kontrolli ja lappimisse.Toimetasime mäsa käind ratta turvlisse kohta, küsisime politseinikult, et kui käivitub ja sõita saab kas võib ära sõita,no võib ikka kui pidurdamisel midagi alt ei murdu, veendusime et ei murdu:) ja sai sõidetud. Eks kindlustus tegeleb edasi.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
"Eile Tartus Oskari lihapoe juures kawasaki lendas rollerile tagant sisse. ......Kawa mees tegi möödas6itu yle topeltjoone.
Oot, kuda. Tsiklist tegi möödasõitu vastassuunavööndi kaudu üle topeltpideva ja pani ikka rollerile TAGANT sisse. Mis see roller seal vastassuunavööndis tegi?
Tsikkelröövel kirjutas:"Eile Tartus Oskari lihapoe juures kawasaki lendas rollerile tagant sisse. ......Kawa mees tegi möödas6itu yle topeltjoone.
Oot, kuda. Tsiklist tegi möödasõitu vastassuunavööndi kaudu üle topeltpideva ja pani ikka rollerile TAGANT sisse. Mis see roller seal vastassuunavööndis tegi?
Krimiuudistes räägiti sellest, et rollerimees ootas vasakpöörde võimalust...
-
- Postitusi: 496
- Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
- Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
- Tänatud: 1 kord
Ercki kirjutas:kolmpäeva õhtul juhtus tartus raatuse uulitsal Old Indiani ees avarii, mingi nolk tegi vasakpööret põik tänavale ja ei lasknud Kawa ER5-e meest läbi, sõber tegi äkkpidurduse aga läks alt ära, autot õnnestus vältida aga puusaga lendas äärekivisse ja lohises tükk maad, luud jäid terveks,lihahaav oli puusal aga muljetavaldav. Jõudsime sõbraga just paar minutit peale laksu, aitasime ratta teelt ära. Kiirabi viis venna kontrolli ja lappimisse.Toimetasime mäsa käind ratta turvlisse kohta, küsisime politseinikult, et kui käivitub ja sõita saab kas võib ära sõita,no võib ikka kui pidurdamisel midagi alt ei murdu, veendusime et ei murdu:) ja sai sõidetud. Eks kindlustus tegeleb edasi.
Autjuht vastas minu küsimise peale, et kas ei näinud, sellega:"Nägin küll, aha mõtlesin, et jõuan läbi lipsata, aga siis ei jõudnud kah."
Mina küsisin, et kas tsikklimees kihutas. Autojuht:" Ei tea, ei kihutanud, niisama ei jõudnud ära keerata."
Tundus, et tüüp siiski ei näinud õieti, või siis ei osanud kaugust hinnata. Igatahes on hea see, et tüüp sai oma jamast aru ja midagi tagasi ei punninud.
Sebar kirjutas:Autjuht vastas minu küsimise peale, et kas ei näinud, sellega:"Nägin küll, aha mõtlesin, et jõuan läbi lipsata, aga siis ei jõudnud kah."
Mina küsisin, et kas tsikklimees kihutas. Autojuht:" Ei tea, ei kihutanud, niisama ei jõudnud ära keerata."Tundus, et tüüp siiski ei näinud õieti, või siis ei osanud kaugust hinnata. Igatahes on hea see, et tüüp sai oma jamast aru ja midagi tagasi ei punninud.
Autos olnud jorss olevat olnud isegi Ivari Padari poeg ja auto olevat ka Ivari nimele regatud olnud.
Re
Sebar kirjutas:Kas keegi SL õhtulehte ei taha kirjutada? Pealkiri:
Padari poeg sõitis tsikklimehe haiglasse!!!
Miks see oluline on? Ma küll sellistest vägisi imetud skandaalikestest aru ei saa. Liiklusõnnetus nagu iga teinegi - olemas süüdlane, kannatanu(d) ja emotsioonid.
-
- Postitusi: 496
- Liitunud: 19 Juun 2007, 15:45
- Asukoht: Tartu V150M&CB900F&YZ450F
- Tänatud: 1 kord
Re: Re
Bladyhell kirjutas:Sebar kirjutas:Kas keegi SL õhtulehte ei taha kirjutada? Pealkiri:
Padari poeg sõitis tsikklimehe haiglasse!!!
Miks see oluline on? Ma küll sellistest vägisi imetud skandaalikestest aru ei saa. Liiklusõnnetus nagu iga teinegi - olemas süüdlane, kannatanu(d) ja emotsioonid.
See ongi point....- igast asjast tehakse lugu.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
See tsiklitele ettekeeramine on mingi haigus. Eile minulgi - sõitsin Tartus Viljandi maanteel (Erikal) mingi rekka järel, kusjuures korraliku pikivahega. Mingi buumer kõrvalt, noor nolk roolis, rekka laseb mööda, minu puhul aga hakkas veerema. Saaks aru, et ei märganud vmt. Aga see vaatas silma sisse mulle. Sita ajab keema, kui pead mingi jobu laiskuse või hoolimatuse pärast märjal asfaldil hädapidurduse tegema ja vastassuunast mööda põikama. Ju vend mõtles, et tsikkel kitsas, küll ta mahub. Aga kust kurat mina tean, mida tema ristmikule välja veeredes mõtleb? Kohati jääbki mul arusaamatuks, kas mõni lihtsalt ei suuda panna end tsiklisti olukorda või ongi sündinud hoolimatu siga.
Ega selle Indiani ees juhtunud asja põhjustajaks on ju samuti mingi oina hoolimatus, mitte kogemata juhtunud juhtimisviga. A'la tsikkel väiksem, ega's ta s**t otsa ikka sõida.
Tsikkelröövel kirjutas:Kohati jääbki mul arusaamatuks, kas mõni lihtsalt ei suuda panna end tsiklisti olukorda või ongi sündinud hoolimatu siga.
Ma pakun, et enamus siiski on see esimene variant. Ka mina enne tsiklilubade tegemist ei osanud neid jälgida. Päris ristmikule ülbe näoge ette ei keeranud, kuid tahavaatepeeglist ei osanud neid märgata.
Sellele peaks autokoolis rohkem õhku panema.
Hüüdja hääl kõrbes...
Olen minagi selle ettekeeramise tõsidusest aru saanud. See suvi oli esimene hooaeg mul rattaga sõita ja kogesin mitmeid kordi, kui autojuhid lihtsalt ei näinud mind. Õnneks tõsisemaid juhtumeid mul ei olnud. Kuid selle peale ütles üks mu tuttav väga hästi, kes imestas, et ma selle hooaja elusalt ja ilma ühegi kukkumiseta mööda saatsin, et mis sa muretsed et nad tsiklimehi ei näe kuradid ei näe tihti rongegi tulemas. Väike tõetera sees vist
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Täna lähenesin ristmikule kus ootas ees juba üks kaubik manöövrit, tal ei olnud suunda sees ja ei saand aru kuhu ta minna tahab, jäin tema taga seisma, järsku läksid tagurpidi käigu tuled särama ja ta tagurdas mulle esiratta peale. Minu signaali ta muidugi ei kuulnud. Ise jäin püsti ja tsikkel VIST jäi terveks. Sai igaks juhuks andmed üles kirjutatud ja oli ka üks tunnistaja. Loodan et neid andmeid vaja ei lähe, aga mu jutu mõte on selles, et kui teinekord selliste kahtlaste kaubikute taha jääte siis proovige nii olla, et ta teid peeglist näeb, nimelt sellel mudelil ei olnud tagaklaasi.
Järgnev on minu sügavalt isiklik arvamus...
Mina arvan, et te üritate asja väga üheselt seletada. Justkui inimesed käituksid liikluses jah-ei otsuse põhimõttel. Nii, nagu me ei loe raamatut tähthaaval, vaid oluliselt sujuvamalt, loeme ka liiklussituatsioone suurel määral inuitsioonile tuginedes. Lahendame iga päev olukordi, kus ei ole aega vaagida "et sellistel ja sellistel asjaoludel käitun ma nüüd nii". Ometi teeme me enamasti õigeid otsuseid.
Ohutuks manöövriks tuleb veenduda, et teisi liiklejaid ei ole.
Paraku... inimesed ei otsi kunagi seda, mida EI OLE. Nad otsivad seda, mis ON. Selleks, et kiiresti otsustada, üritab aju alateadlikult eristada olulise mitteolulisest. Seetõttu otsime me liikluses pidevalt teatud suuruse, kuju ja värviga esemeid.
Arvan, et mootorrattur märkab liikluses teisi mootorrattaid "silmanurgast" hoopis kergemini, kuna objekti kuju ja trajektoor on tema jaoks tuttav ja omane.
Näiteks... sõites hämaras ja vihmas, vastu tuleb ühtlane autode kolonn. Märkan silmanurgast, et kaugel liigub üksik valgustäpp korraks vasakule-paremale. Rohkem polegi mulle vihjeks tarvis. Suur osa autojuhte jätavad selle aga tähele panemata.
Ilmselt enamik "mittenägijaid" otsivad autosid ja läheduses olevaid jalakäijaid.
Ja siis veel üks pisike infoleheke, mille leidsin.
http://www.carrsq.qut.edu.au/documents/ ... Safety.pdf
- ja 4. punkt on minu meelest päris kõnekad.
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Väga hää lugemismaterjal! Üks tähelepanek omadest kogemustest- küljepealt rammimiste või tagant selga ronimiste arv muutus olematuks peale seda, kui viskasin oma emmilisel suunatuled prügikasti ja hakkasin suunda käega näitama (ratta väljalaskeaasta selline, et suundasid sel mudelil polnudki). Veelgi enam- autojuhid hakkasid käituma oluliselt viisakamalt- näiteks reavahetusel lastakse kenasti vahele. Kas asi selles, et väljasirutatud kätt märkamata jätta on päris raske?
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Scrythil tglt õigus, et ei osata tsiklikujulist masinat otsida. Aga mulle ettekeeranud jorss vaatas mulle silma sisse ja ikka keeras. Ja Indiani ees ka tüüp NÄGI, aga ikka keeras. Mittenägemine on inimlik, neid manitseks. Aga hoolimatus? See on mu meelest pelgalt üks lodevuse liik. Ja sellisena on tal sihilikkuse maik man.
-
- Postitusi: 1112
- Liitunud: 13 Jaan 2006, 11:54
- Tsikkel: BMW R1150R , K-650
- Asukoht: Harku
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Ei usu sihilikkust. Samamoodi keeratakse ette ka piirkiirusega sõitvatele autodele ja jäädakse rahumeeli 150 sek sajani kiirendama. Vahe pelgalt selles, et autol lased sussi suitsema ja saad pidama, tsikliga aga on nagu ta on selle pidama saamisega. Tsiklile ette keerajate hulgas on neid "küll ta pidama saab" tüüpi lorusid kindlasti pooleks nendega, kes tõepoolest ei näinud või ei osanud arvestada kiirusega.
Kisub OT-ks, ehk oleks mõistlik teema eraldada muu pealkirja alla või liita mõnega olemasolevatest?
Tsikkelröövel kirjutas:Aga mulle ettekeeranud jorss vaatas mulle silma sisse ja ikka keeras. Ja Indiani ees ka tüüp NÄGI, aga ikka keeras.
Ehee... sain ise kevade poole ühe "napikaga" hakkama. Sedapuhku küll jalgratturile. Tegelikult ma usun, et ta isegi ei pidanud pidurdama, aga mina ise sain aru, et s*tasti läks.
Lühidalt: tulin parklast (autoga), mida läbib jalakäijate sebra ja jalgrattatee. Väljumiseks pidin need ületama. Hiljem järele mõeldes käitus minu taju ilmselt nii: nägin pead, õlgu, keha... ja liigitasin ta jalakäijaks. Kusjuures ma võin vanduda, et ma NÄGIN jalgratast.
Olin mõttekrambis – jälgisin teda pingsalt, vaatasin silma ja mõtlesin, et "pagana kiiresti tuleb!"
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/1 ... d=16919835
Ikka tuleb veel hooaja lõpuski õnnetusi.Oled terve suve tervelt läbiajanud ja siis.....
SL Õhtuleht oskab ikka pealkirju välja mõelda: "Mootorrattur sõitis autojuhi surnuks"
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=245936
-
- Postitusi: 306
- Liitunud: 27 Juun 2004, 15:25
- Tsikkel: Mutt
- Asukoht: Põlvamaal põlvest põlve
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 7 korda
LST kirjutas:SL Õhtuleht oskab ikka pealkirju välja mõelda: "Mootorrattur sõitis autojuhi surnuks"
http://www.sloleht.ee/index.aspx?id=245936
See õnnetus võiks kuuluda edaspidi autokoolide õppekavasse. Kui juhtum, mis selgelt näitab, et tsiklile ettekeeramine võib olla ka autojuhile surmav...
Muidugi on küsimärgi all, milline oli mootorratta kiirus. Kohvritega mittebaigil siiski tõenäoliselt vast mitte väga üle lubatu.
Voshod 3M "Freyja"~Jawa 638 "Punane Needus"~Iž Planeta 5 "Sarvik"~ Kawasaki EN500 Vulcan "Etna"~(Yamaha XTZ Super Ténéré "Rühkija")~Suzuki LS650 Savage "Putukas"~Mutt Mushman "Krants"
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
janis kirjutas:Taga mu jutu mõte on selles, et kui teinekord selliste kahtlaste kaubikute taha jääte siis proovige nii olla, et ta teid peeglist näeb, nimelt sellel mudelil ei olnud tagaklaasi.
mitte teinekord, vaid koguaeg, mitte seisma jäädes, vaid sõites ka.
mina ei vaata üheski sõidukis keskmist peeglit, kui siis vilksan pilgu sedaanis lapse toimetamistele.
harjumuse jõud on lihtsalt suur, 3-st autost millega sõidan, on vaid ühel salongipeegel.
igal sajal juhul sõita nii, et eessõitva auto emmast kummast küljepeeglist on tsiklit näha.
autojuht vaatab kordades tihemini vasemat küljepeeglit!
-
- Mode
- Postitusi: 1674
- Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
- Tsikkel: Kawaspa
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 435 korda
- Tänatud: 127 korda
Sadness kirjutas:Muidugi on küsimärgi all, milline oli mootorratta kiirus. Kohvritega mittebaigil siiski tõenäoliselt vast mitte väga üle lubatu.
Kella 10 paiku hommikul sõitsin 3 alumiiniumkohvriga matkaratta järel +1 mitte alukohver.
Sõitsid ütleksin väga korralikult, pidades nii 70 kui ka 50 alas piirkiirusest kinni ... +10 ... ehk üldine liiklusvool.
Kõigil 4-l põlesid täistuled.
Nähtavasti oli tegemist ühega neist, tumepunane ratas sõitis esimesena ja paremal - maleruudus oli kamp.
Kipun pigem uskuma, et kiirus oli lubatu piires, kui mitte vähem.
Meeste sõidustiil oli rohkem kui rahulik, vähemalt linnas, nad nautisid oma matka.
Kahju, et rikutud sai.
"Pime ala"
On olemas selline mõiste, nagu "pime ala".
See on kummaline suhe kiirusest ja vaatenurgast, mida inimsilm ei taju.
Isegi jalgrattal sõites on olnud olukordi, kus tühjale teele "ilmub" teine rattur.
-
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Päikest !!!
motomatkaja kirjutas:Ja kui on veel valge kondliga [Motobot: õige on "gondliga"] tsikkel siis tömba selga sinine kompekas ja helkurtraksid ning valge kiiver ka , söidavad köik su ümber viisakalt.
Piisab ka vestist, sest õppesõitu tehes oli nii mõnigi auto ees väga täpse lubatud kiirusega
-
- Postitusi: 2410
- Liitunud: 23 Mär 2004, 18:11
- Tsikkel: FLTRXS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 25 korda
Re: Päikest !!!
motomatkaja kirjutas:Sõitsin ka siiani linnas täistulega ja maal pooltega aga nüüd juba öhtad pimedad ja see esituli suht vähe ratta ette näitas, küll aga kaugus ja teeääred on hästi valgustatud nagu japanlastel ikka ja-et suht palju pimes sõitmist panin veel kaks lisa (hajusa valgusega) tuld, tene teiselepoole gondlit . Nüüd maantee ka valge ja sõbrad ütlevad, et tsikkel palju paremini ristmikel küljelt nähtav sest esituli jääb vahel auto aknaposti varju kui moment vaatad ja ei näegi ratast aga nüüd kolme tuld suht raske korraga varjata.
Vaata selline tulede lisamine on ohtlik tegevus... Tuled ongi selliselt konstrueeritud, et valgustatakse külgedel ja kaugel ees olevat ala. Ratta ees olev ala tundub nagu unustatud olevat. Põhjuseid selleks on kaks. Esiteks on see ala liiga ligidal, et seal midagi märgates veel reageerida jõuaks. Teine ja olulisem põhjus on see, et kui auto/tsikli ees olev ala on heledasti valgustatud, reguleerib aju silma pupillid selle heleda ala järgi ning ava läheb väikseks. Tulemus - kaugel ja hämaras olevad alad muutuvad veelgi hämaramaks ning reaalne nähtavus halveneb .
terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light