Re: Rumalad küsimused
Väntvõlli kujust?
Väntvõlli kujust?
mart211 kirjutas:Väntvõlli kujust?
Ma kahjuks ei tea ise ka vastust veel, kui sa oskad lahti seletada siis palun tee seda
See mingi imeliku teoreetiku pliiatsist imetud väide!
Ühepütasel põhjuseks just gaaside põlemisel tekkiva, gaasi ruumala suurenemisest. Mitmepütasel pole vahet, kuna mingi püti ass on teise üss, kus toimub just" töö". Kuna kolvid on kõik sama väntvõlli küljes, kiirendub see all olev tänu "tööd" tegevale alt sama moodi! Paistab, et pole mõtet sellise reaalsest elust võõrdunud teoreetikuga vaielda. Tema arusaamad ja soov vaielda ei oma mingit elulist tähtsust!
Ega isegi ei tea aga puusalt tulistades arvaks , et asi vasturaskuse asetsus kepsu/kolvi suhtes või siis vända ringliikumises ....
Ei andnud rahu ...
Üldine ....
Kiirenduse arvutus ...
God bless
Märksõna : Piston acceleration
Kulu kirjutas:Miks on kolvi kiirendus ülemises surnud seisus arvuliselt suurem, kui alumises surnud seisus?
Väntvõlli tsenter on nihkes silindri tsentri suhtes, st. väntvõlli keskkoht ei asu täpselt silindri "all".
ping kirjutas:Kulu kirjutas:Miks on kolvi kiirendus ülemises surnud seisus arvuliselt suurem, kui alumises surnud seisus?
Väntvõlli tsenter on nihkes silindri tsentri suhtes, st. väntvõlli keskkoht ei asu täpselt silindri "all".
Kui nüüd norida ... siis nende tsentrid ei saa asuda mojal kui konstantselt samal kohal .
Aga kui rääkida kepsu alumisest laagrist siis on su jutul jumet. Aga ma ei näe et selle paiknemine mõjutaks kiirendust ... Kiirust loomulikult aga ÜSS ja ASS punktist liikuma hakates peaks kuidagi kiirendus erinev olema . Ühepütasel 2taktilisel on see loogiline survetakti ajal aga 4 taktilisel on asi teisiti ???
Arutelu käib väga hea...
Kulu kirjutas:Arutelu käib väga hea...
99,9% siinsetest inimestest on täiesti kama selle kiirendusest , põhiliseks on see et kolvi liikumine aitaks pilli tagarattasse .
Ma arvan et sulle on seda kõige rohkem vaja tead , niiet selle asemel et siia sooja õhku postida uuri ise ka kusagilt !
Gornholio kirjutas:Üldine ....
Kui vända tsentrit (O) mööda horisontaaljoont liigutada kõrvale ja võrrelda kepsu nurki ÜSS, ASS asendis silindri tsentri suhtes siis saab arvutada, et see nurk on erinev ja vastavalt ka kepsu alumise laagri läbitav teepikkus mööda ringjoont kolvi sama teepikkuse juures.
Silindrte arv pole tähtis. Vahe on küll väike aga arvutatav ja suurel pöörlrmiskiirusel mõjutab mootori tööd ja kolvile mõjuvaid jõude.Gornholio kirjutas:Kulu kirjutas:Arutelu käib väga hea...
99,9% siinsetest inimestest ..... siia sooja õhku postida uuri ise ka kusagilt !
Mida siin ikka nii väga uurida, vaatad vändamehanismi geomeetriat ja asi selge et see nii on.
Uurisingi, leidsin ainult kinnitust, et see nii on, aga miks, jäi selgusetuks.
Kui nad tõesti nihkes on (seda ma ei teadnud), siis on asi juba loogilisem.
Tänud ping´le igaljuhul.
Aga mis eesmärki silmas pidades on siis ehitatud väntvõlli tsenter nihkesse silindri omast?
Ja tüüpilisel ridaneljal mootoril ei tohiks see kiirendus tõesti erineda sest mingi kolvi üss on ju samas teise ass ja väntvõll hoiab neid koos...
Erci kirjutas:Aga mis eesmärki silmas pidades on siis ehitatud väntvõlli tsenter nihkesse silindri omast?
...
Selleks, et töötaktil põleva segu energia kolbi vähem vastu silindri seina (vähem hõõrdumist) suruks ja sellearvelt rohkem kasulikku tööd teeks.
tahaks teada kus on tallinnas on mõni normaalne baar kus mängiks rokk muusika enamasti ja oleks normaalse hinnaga õlled...rockstarsi, woodstocki ja rockcafed tean isegi...aaa ja see võiks täna lahti ka olla.
elbastardo16 kirjutas:tahaks teada kus on tallinnas on mõni normaalne baar kus mängiks rokk muusika enamasti ja oleks normaalse hinnaga õlled...rockstarsi, woodstocki ja rockcafed tean isegi...aaa ja see võiks täna lahti ka olla.
Pole siukest.
Lähed tood poest (odavad) õlled, keerad muusika kõvemaks ja kutsud sõbrad külla!
Kust "hydroturf"'i saab Eestis?
http://hydroturf.com/products.php?cat=S ... Hydro-Turf
Või mis asi see eesti keeles on? PWC matt?
elbastardo16 kirjutas:tahaks teada kus on tallinnas on mõni normaalne baar kus mängiks rokk muusika enamasti ja oleks normaalse hinnaga õlled...rockstarsi, woodstocki ja rockcafed tean isegi...aaa ja see võiks täna lahti ka olla.
Guitar hunt ei kõlba we?
Kauri kirjutas:elbastardo16 kirjutas:tahaks teada kus on tallinnas on mõni normaalne baar kus mängiks rokk muusika enamasti ja oleks normaalse hinnaga õlled...rockstarsi, woodstocki ja rockcafed tean isegi...aaa ja see võiks täna lahti ka olla.
Guitar hunt ei kõlba we?
kõlbab vast ikka...ega ise selliseid kohti ei leia niisama lambist...hea kui keegi teab et olemas on sellised kohad
Kulu kirjutas:Miks on kolvi kiirendus ülemises surnud seisus arvuliselt suurem, kui alumises surnud seisus?
Kuigi välisel vaatlusel võib esmalt tunduda, pole kolvi liikumisteekond sinusoid, vaid ainult läheneb sellele. Sinusoidi saavutamiseks peaks olema keps lõpmatult pikk.
Kuivõrd kolvikiirendus ÜSS ja ASS läheduses erinevad, sõltub lambdast ehk kepsusuhtest (lambda = vändaraadius : kepsu pikkus).
Mootori kepsusuhte muutmine on levinud forsseerimismeede, eriti kahetaktiliste puhul. Pikem keps tähendab väiksemaid külgjõude silindriseinale, samuti väiksemaid kolvikiirendusi surnud seisude läheduses, mis pikendab seal viibimise aega -> nn aknafaasid pikenevad.
Illustratiivne pilt asja juurde:
Kolvi liikumisteekond pole sinusoid! Kolb liigub sirgjooneliselt.
Kepsu pikendamisega forseerimist pole oma elus kohanud. Lühike keps seevastu on vastupidavam ja väiksema kaaluga (inertsiga siis ka).
koi kirjutas:Kolvi liikumisteekond pole sinusoid! Kolb liigub sirgjooneliselt.
Mõeldud on seda, et kui väntvõll pöörleb ühtlase kiirusega, siis kolb liigub ÜSS või ASS lähedal üles-alla suunas aeglasemalt kui siis, kui keps on maksimaalselt "viltu"... Lihtne katse selgituseks: aja kolb ÜSS-i ja vaata mitu kraadi tuleb vänta keerata, et kolb tõuseks/langeks näiteks 5 mm, nüüd pööra vänta 90kraadi ja mõõda mitu kraadi on siis vaja pöörata, et kolb liiguks 5mm...
Kui palju võiks maksta praegu Tartu kandis üks ruummeeter märga küttepuud?
Kipsi kirjutas:Kui palju võiks maksta praegu Tartu kandis üks ruummeeter märga küttepuud?
Märg lepp, laotud ruum, 32 €
kuidas ma teada saan - milline masina usb-pesadest on hi-speed? Kas ainult failvahetuse kiirusi võrreldes või on mugavamaid võimalusi ka? Masina 242 lk manuaalist ctrl-F-ga "hi-speed" otsing ei andnud tulemusi. OS on XP.
bitter kirjutas:kuidas ma teada saan - milline masina usb-pesadest on hi-speed? Kas ainult failvahetuse kiirusi võrreldes või on mugavamaid võimalusi ka? Masina 242 lk manuaalist ctrl-F-ga "hi-speed" otsing ei andnud tulemusi. OS on XP.
Vaadates(võrreldes) usb auke on hi-speed natuke teise kujuga(kõrval on sooned), kuigi sinna sobivad ka harilikud usb otsad. Vähemalt minu arvutil on sedasi .
mul on usb 3.0 teist värvi arvuti taga
High-speed all on mõeldud USB 2.0 porte, välimuselt nad minuarust ei erine USB 1.0 portidest, küll aga kiiruselt.
kiiruse vahe on aga märgatav, kui mälupulgalt faile kopid, siis peaks pmst "silmaga" näha olema, et kumb on kumb. seda juhul, kui sul üldse on mõni USB 2.0 port masinas.
Kas keegi seletaks lahti need tähised, kuidas valida õigeid vedrusid ? (Stock .46 Kg Fork Springs
3.6-5.0 N , N/mm)
ant kirjutas:Kas keegi seletaks lahti need tähised, kuidas valida õigeid vedrusid ? (Stock .46 Kg Fork Springs
3.6-5.0 N , N/mm)
1kg=10N
Kas kusagil on olemas varastatud sõidukite andmebaas?
Netis leidub küll viiteid selle kohta, et justkui peaks olemas olema aga leida ei suuda.