Re: Tehnoülevaatus
Mingi külka emmilisega peab vist ankrut hakkama kasutama kui selle junni lenksule installeerivad.
Mingi külka emmilisega peab vist ankrut hakkama kasutama kui selle junni lenksule installeerivad.
Ei pea olema suur viga. Äi saadeti soomes minema punktist, kuna 2. lambda arvas, et bensumootoriga opeli kat hakkab ehk vanaks jääma. Tööd ei mõjuta, tuld ei viska. Sealgi jokk - kõrvalboksis kustutatakse soome euro kursiga viga ja uuesti ülevaatusele. Järgmine kord annan oma obd junni kaasa talle ilmselt. Muidu tossavate diisel saksaautode seisukohalt tore. Lähevad need raiped veel odavamaks.
Tort kirjutas: ↑15 Veebr 2020, 22:22Ei pea olema suur viga. Äi saadeti soomes minema punktist, kuna 2. lambda arvas, et bensumootoriga opeli kat hakkab ehk vanaks jääma. Tööd ei mõjuta, tuld ei viska. Sealgi jokk - kõrvalboksis kustutatakse soome euro kursiga viga ja uuesti ülevaatusele. Järgmine kord annan oma obd junni kaasa talle ilmselt. Muidu tossavate diisel saksaautode seisukohalt tore. Lähevad need raiped veel odavamaks.
Ma olen üldjuhul ikka ja alati enne ÜV ka hoolduse sättinud või lihtsalt esindusest kontrollist läbi käinud. Sellised vead tehakse seal kohe kohe kindlaks ja vead ka kõrvaldatakse. No 3-5a vana autoga ,mis korrapäraselt hoolduses käib, pole seda just alati järginud. Muideks esindused ja veel paljud töökojad teevad ka ÜV ära,kui see neil seal kuskil kõrval on. Lisaraha pole küsitud ja omal peavalu null.
Käisin ka täna motikaga ülevaatusel, sain selle uue pidurijunni ka lenksule. Mina ise seda testpidurtust ei teinud, ülevaataja sõitis paar korda ja lõi käega. Suur V2 vibreerib niipalju, et see jupp kiirust ei tuvastanud.
Veenduti niisama,et pidurid on, signaal on, tuled põlevad, vilguvad ja tehtud ta oli.
Väga vana 2T ühepütane väriseb ju veel rohkem. Siiani on ka veendutud, et hoog väheneb...
Eks ta ebamugav on planeerida pidurdust. Piduritrumlid treipingis korda tehtud, uued klotsikatted, kõik liikuvad osad määritud, tross vahetatud ja reguleeritud, uuemad heeblid jne, aga näe pole ikka hea. Esi ja tagapiduri koostöös saab linnas sõidetud, õnneks on aparaat suht tuim.
Ei suutnud foorumist kaasaegset infot leida, seega tõmban teema uuesti üles.
"DB mõõtmine ja müratase"
Eile (kuigi ei saanud ÜV-d teha) hoiatati mind punktis, et mu ratas lärmab liiga palju ja sellega ma nii ehk naa ülevaatust ei läbi.
Tegemist on siis straight pipe 1340cc HD EVO mootoriga, mis päris ausalt ka teeb üpriski mehist häält. Täpselt sellisena ta US&A-st Eestisse saabus ja ARKis arvele võeti aasta alguses, pole midagi muutnud (ei ole originaal "summuti" all). Tegemist on nõnda vana rattaga (1998), et passis ei ole ühtegi märget lubatud DB või CO numbrite kohta.
Kas keegi teab, kuidas see EU reeglistik on. Kas on mingi underline dB number, mille sisse peab ratas jääma olenemata sellest, kui vana ta on või kas passis on dB number sees või pole?
Kui varmad ülevaatuspunkti inimesed on seda dB-d mõõtma?
Millised on kogemused teistel, kelle straight pipe põrsas garaages?
Varem olen käinud ühelöögiliste endurokatega ilma dB killerita ülevaatustel ja pole köhimist olnud, üpriski vanad põllumajandustehnikad on need olnud.
Minu pole veel kohanud ühtegi dB mõõtjat. Kui hääl häirib siis otsitakse E märki summutil. Kui pole siis jama. Lihtsalt minu kogemus ja ei pretendeeri tõele.
St proovi oma ratas vaiksemaks teha.
Nt mu ktm690-l ka mitteoriginaal väljalase ja panin sinna tootja poolt kõige vaiksema dB killeri sisse ja tulemus on selline, et leegikas ei lähe enam siniseks, püksid, matkakott ja suunatuli ei sula kuumuse kätte nagu originaaliga aga hääl on samas hea aga talutav.
Tuhlasin interneti pahupidi ja ainus inimkeeles kirjutad info asub siin:
https://www.mnt.ee/sites/default/files/ ... aasted.pdf
L-kategooria sõidukite seisumüra mõõtmist kirjeldatakse UN/ECE eeskirjas nr. 41.
Seisumüra norm on toodud:
Kui konkreetse sõiduki müranorm puudub, siis mõõtmise läbiviimisel on kasutu, sest mürataseme
vastavuse kohta hinnangu andmiseks puudub alus.
Kui nüüd kuskilt nurgast ei hüppa välja mõni targem inimene, kes midagi muud väidab siis ma lähtun oma talupojaloogikast ja töristan ilma põdemata ÜV punkti.
Lisaks, et enamasti puudub taadeldud mõõtevahend ning samuti ala(väga täpselt paika pandud), kus mõõta!
edu
Kuskilt on meelde jäänud et kui normi kuskil kirjas polnud siis 85db miskise 4000rpmi pealt aga see oli juba ammu.
Ma ka lõpuks lugesin välja, et kuskil on normiks määratud 80dB. Aga nooh, vana hea EV igal pool erinev info ja lõpuks teevad kõik ikka metsikut läänt. Kui võtad seaduse ette siis viidatakse EU direktiividele, teises kohas on oma seaduste parandused (kuidas midagi ringi sõnastatakse), MNT lehel hoopis teine info. Ei saa aru, kuidas tavaline kodanik peaks ilma juriidilise hariduseta ja tohutu vaba ajata suutma üldse seaduskuulelik olla. Selle asemel, et riigiteatajasse pidevalt seaduste parandusi lisada võiks panna konkreetselt uue sõnastusega seadus
shortcut kirjutas: ↑07 Apr 2020, 14:24Ma ka lõpuks lugesin välja, et kuskil on normiks määratud 80dB. Aga nooh, vana hea EV igal pool erinev info ja lõpuks teevad kõik ikka metsikut läänt. Kui võtad seaduse ette siis viidatakse EU direktiividele, teises kohas on oma seaduste parandused (kuidas midagi ringi sõnastatakse), MNT lehel hoopis teine info. Ei saa aru, kuidas tavaline kodanik peaks ilma juriidilise hariduseta ja tohutu vaba ajata suutma üldse seaduskuulelik olla. Selle asemel, et riigiteatajasse pidevalt seaduste parandusi lisada võiks panna konkreetselt uue sõnastusega seadus
otsi üles huvi pakkuv seadus ja vajuta üleval paremal nuppu "leia kehtiv", sealt saad hetkeversiooni.
simp kirjutas: ↑07 Apr 2020, 14:29shortcut kirjutas: ↑07 Apr 2020, 14:24Ma ka lõpuks lugesin välja, et kuskil on normiks määratud 80dB. Aga nooh, vana hea EV igal pool erinev info ja lõpuks teevad kõik ikka metsikut läänt. Kui võtad seaduse ette siis viidatakse EU direktiividele, teises kohas on oma seaduste parandused (kuidas midagi ringi sõnastatakse), MNT lehel hoopis teine info. Ei saa aru, kuidas tavaline kodanik peaks ilma juriidilise hariduseta ja tohutu vaba ajata suutma üldse seaduskuulelik olla. Selle asemel, et riigiteatajasse pidevalt seaduste parandusi lisada võiks panna konkreetselt uue sõnastusega seadus
otsi üles huvi pakkuv seadus ja vajuta üleval paremal nuppu "leia kehtiv", sealt saad hetkeversiooni.
Õige seaduse ülesleidmine on juba teine ooper
Näiteks Ehitajate tee ülevaatuspunktis mõõdetakse mürataset. Mu Husvarna 701 Supermoto Akrapovic db-killeritega andis 103db ja kukutati läbi. Imelik on see, et mõõdeti õues, kõrval tihe liiklus. Ratta väljalase ka täiesti algupärane, ei ole midagi sealt eemaldanud, täpselt nii nägu uuena ostes sain. Db-killer isegi needitud.
Lisaks ei sobinud, et passis ratas 2-kohaline, aga mul kõik kaassõitja instrumendid eemaldatud ja ilma aukudeta siledam sabaplastik pandud. Lisaks puudus tagumine helkur ja tagumine rehv kulunud. Küsimuse peale, et mis puudused minimaalselt kõrvaldama peaks, et ülevaatuse läbi saaks, vastati, et kõik.
Vaielda ei viitsinud, järgmine kord teen ülevaatuse mujal (olgugi et seal samas oleks korduv tasuta).
Kaassõitja agregaadid peavad küljes olema ülevaatusel,db peaks olema sul kirjas raami lipikul ja ka pöörded millega neid mõõta kui ei ole siis võetakse see mingi üldine(vanasti oli see 85 praegu ei tea).
memento13 kirjutas: ↑17 Juul 2020, 18:02Näiteks Ehitajate tee ülevaatuspunktis mõõdetakse mürataset. Mu Husvarna 701 Supermoto Akrapovic db-killeritega andis 103db ja kukutati läbi. Imelik on see, et mõõdeti õues, kõrval tihe liiklus. Ratta väljalase ka täiesti algupärane, ei ole midagi sealt eemaldanud, täpselt nii nägu uuena ostes sain. Db-killer isegi needitud.
Lisaks ei sobinud, et passis ratas 2-kohaline, aga mul kõik kaassõitja instrumendid eemaldatud ja ilma aukudeta siledam sabaplastik pandud. Lisaks puudus tagumine helkur ja tagumine rehv kulunud. Küsimuse peale, et mis puudused minimaalselt kõrvaldama peaks, et ülevaatuse läbi saaks, vastati, et kõik.
Vaielda ei viitsinud, järgmine kord teen ülevaatuse mujal (olgugi et seal samas oleks korduv tasuta).
Huvitav, et Ehitajate teel mul samadele vigadele juhiti tähelepanu (rehvid kulunud, kaassõitja asjad eemaldatud, puudu helkur + paar pisiasja veel) aga kuigi tühjad torud, keegi midagi ei mõõtnud ja läks (napilt) läbi. Oleneb ülevaatajast vist.
Suht ebaloogilised nõuded. Miks rattal peab ülevaatusel midagi küljes olema, mis sõites ei pea küljes olema?
Suht ebaloogiline on pigem asjade ära kruvimine mida hetkel vaja pole.
Suht ebaloogiline on, et olgugi määrustik-seadustik ja etteantud juhendid kõikidele ÜV punktidele ühesugused siis siin võib 17 lehekülge lugeda postitusi kus iga ÜV punktis käik on isemoodi.
Täna käisin 2015a 1200gs'iga Jüris üv-l. Pidurdus ca 30 km/h, suunatuled, jala-käega pidurituli ja thats it. Ei müra, ei kaug ega lähituld, ei parktuld ega midagi. Alla 2minuti vist läks ehk?
suht ebaloogiline on, et müra mõõdetakse ja on ok, tuled on ka ok ja rehvid ka ok aga kodus kruvis db-killerid maha ja tuled vahetas tagasi hiina ledide vastu ja rehv kuram sai kohe esimeses kurvis naela sisse. kokkuvõttes, see igaaastane n**s mingi tehnoülevaatusega on täielik bs. keegi ju peale juhi ei vastuta niikuinii.
Frosch kirjutas: ↑17 Juul 2020, 23:45Suht ebaloogiline on, et olgugi määrustik-seadustik ja etteantud juhendid kõikidele ÜV punktidele ühesugused siis siin võib 17 lehekülge lugeda postitusi kus iga ÜV punktis käik on isemoodi.
Täna käisin 2015a 1200gs'iga Jüris üv-l. Pidurdus ca 30 km/h, suunatuled, jala-käega pidurituli ja thats it. Ei müra, ei kaug ega lähituld, ei parktuld ega midagi. Alla 2minuti vist läks ehk?
Aga vaat kui hea teenistus...tunnitasu oma tonn euri või rohkem
will111 kirjutas: ↑18 Juul 2020, 01:34Frosch kirjutas: ↑17 Juul 2020, 23:45Suht ebaloogiline on, et olgugi määrustik-seadustik ja etteantud juhendid kõikidele ÜV punktidele ühesugused siis siin võib 17 lehekülge lugeda postitusi kus iga ÜV punktis käik on isemoodi.
Täna käisin 2015a 1200gs'iga Jüris üv-l. Pidurdus ca 30 km/h, suunatuled, jala-käega pidurituli ja thats it. Ei müra, ei kaug ega lähituld, ei parktuld ega midagi. Alla 2minuti vist läks ehk?
Aga vaat kui hea teenistus...tunnitasu oma tonn euri või rohkem
Ei ütleks, et see üle liia hea teenistus on. Seal Ehitajate tee omas tegeles mu rattaga ikka hea 15 minutit. Hinnaks 19 euri ja korduvülevaatus tasuta. See teeb tunnihinnaks 76 euri, kui maksud, tehnika, sektretäri ja muude tegelaste palk ka maha võtta, siis ei jää sealt palju järgi.
Ma üliliia ei kobisekski selle antud teeninduspunkti osas, nad ilmselt teevad head tööd ja täidavad seadust. Seadused on lihtsalt inimeste poolt tehtud, kes on suhteliselt elukauged, seda eriti mootorrataste osas.
Kuidas see müra mõõtmise protsess seal välja nägi? Peale selle, et tänavamüraga koos mõõdeti.
Keda teist sa siis mille eest tahaks vastutama panna?
Samamoodi ei vastuta keegi teine selle eest, et kui sulle load väljastatakse, siis sa ei tee liikluses vigu, mis kellegi varale või elule halvasti mõjuvad.
Minu kommentaar käis 2 minutit kestnud üv kohta, ja oli ikka selline naljaga pooleks ka. Lisaks arvasin, et üv maksab 35-40eur. Tegelikult paljudes punktides see vist ongi kallim kui 19e?!
Aga noh olgem ausad, kindlasti mitte rohkem kui naljaga pooleks see väide ei olnud ka sest reaalselt see mootorratta ülevaatus on ikkagi täielik nali, mitte miski mida saaks lugeda kuskilt otsast tööks. Mis tehnika? Siis kui mina veel arvasin, et sellist protseduuri tasub tegemas käia, ei aetud ratast enamasti ruumi sissegi. Ja ei kasutatud mitte ÜHTEGI tehnikat! See, et nüüd mõeldi välja mingisugune utoopiline idiootsus, kinnitati üks jubin kuskile tsikli külge ja punktid sundisid inimesi oma tolmuste platside peal külge maha panema...ma ei nimetaks seda tehnikaks.
Aga selles osas olen nõus, et ega nende idiootsuste eest, mida seal tehakse ei ole kindlasti mitte 100% vastutavad selle viimase astme onklid ehk tegijad. Suures osas ikka mingid muud onklid, kes erinevaid idiootsusi välja mõtlevad. Kuid eks palju on ka tõlgendamise küsimust. Teisest küljest - nagu näha siis fakt on see, et inimeste kogemused erinevate punktidega on siiski väga erinevad. Ja mitte ainult tehtud tööga, vaid ka suhtumise ja suhtlemise koha pealt.
mu kommentaar käis selle kohta, et tehnilise ülevaataja vastutus on tegelikult ju null, kuigi väidetakse, et nemad on vastutavad kui keegi politseile liiga valjude summutite vms-ga vahele jääks.
kogu see tehnilise ülevaatuse mull on mõttetu - paljud krutivad omale korra aastas standardjupid selleks puhuks külge ja pärast jälle tagasi. what’s the point?
(w)
Mul samamoodi hakati seal nokkima LED esimese gabariidi tule pärast, kuigi varasemalt Amservis jms korralikes kohtades läbi saanud. Rohkem pole sinna läinud, ka tasuta mitte.