Ahoi taas,
et õnneks mul viimases postis vist ongi mainimata jäänud, et MIS päeva hommikukohvi kõrvale oma jutu lõpetaks...aga mis teha, kui suveaeg, nv Jõgevatrehv jms üritused...ehk et kas pole mahti, või vahest lihtsalt pole ka viitsimist enam, kui õhtu juba liiga hilja ekraani ette maanduda.
Aga katsun siis nüüd lõpuks mõne rea ka "oma Muhumaast" maha märkida, ennem kui endalgi meelest hakkab minema! 
Ehk et kui pealelõunal üle väina sõitsin, siis alul olin kella ja kaarti vaadates lausa nii optimistlik, et mõtlesin isegi "lisahaagina" Kõinastu laiult läbi põigata...sest kunagi mõni aasta tagasi sai madala veega seal isegi oma tänava Triumphiga ära käidud! Aga siis oli seal enamuses liivariba ikkagi näha, seekord tundus kahtlane- kus "teeots" vette kadus, tundus ikka üsna kohe rattavõllini sügavust ära tulema, ja kuna mitme aasta tagusest "sõidujoonest" enam loomulikult muhvigi ei mäletanud, siis otsustasin selle "avamere" seikluse oma sandijalgadega seekord ikka vahele jätta! Kõinastu peaks muidu olema see parempoolne saar, selle helerohelise rooriba taga-

Ja nagu peagi selgus, oli see ka ajaliselt ikkagi üsna õige otsus. Sest Muhus hakkasid hoopis omamoodi takistused, nimelt karjaaiad, ikka tõsiselt aega maha võtma! Et kui Saaremaa lõpuosas olid ka juba mõned "ühe- ja kaheraudsed" karjaväravad, pisut nagu eelmänguks...siis tuli ikka kohe "kolme- kuni viieraudsetega" tegemist teha- s.t. loe traatide käepidemeid pildil! 
Ehk siis rekord oligi vist paari km jooksul avada ja sulgeda kokku 4 väravat, millest üks kolmeraudne ja kolm viieraudset vms! Aga no ehk oli ka põhjust, sest kui Saaremaal ühtegi pudulojust neis paaris karjaaias ei näinudki, siis Muhus olid ikka reaalselt nii paarikümnepealised karjad sees ka...siin üks stiilinäide, kuidas mingis aedikus näiteks sattusidki neli "tüdrukut" mul ligi kilomeetri ees kappama, nii et tolm taga-

Aga ju see nendegi käigurada oli, sest hoolimata võimalustest nad mootorratta teelt siiski ära põikama ei hakanud...vaid jooksid lõpuks juba mööda võsavaheteed, kuni mingi suurem loik, ehk isegi mingi oja koolmekoht teele jäi...ja kui siis üks avastas, et seal võiks nüüd jooma hakata, siis loomulikult panid ka teised kolm "blokki" ja tekitasid mulle korraliku tropi sinna ette. Kuid õnneks oli meeter eemal võsa vahel mingeid kive pidi võimalik mööda nikerdada! Aga nii nad igatahes minust sinna maha jooma jäid...ja ilmselt kui lomp otsa pole saanud, joovad nad seal siiani!? 
Ühesõnaga, nagu siiani iga lõik oli oma peas mingi "hüüdnime" saanud, siis eelnevat arvestades ei jäänud Muhumaagi erandiks- loomulikult karja-TET, või siis ehk moodsamalt CowboyTET ?! 
SIis peale ohtraid karjaaedu jäi veel meelde saare põhjaküljes üks kivimuul. Vist üks pikemaid, millele sattunud...igatahes ka Garmini kaardil sai see juba paarsada m. ennem otsa, kui päriselus-
Aga sellega oli kahjuks ka selleks korraks "lõbusam" osa läbi... sest motomeeste "kõrgemad kaitsejõud" polnud ikka kõiki mu palveid vist päris hästi või õigesti tõlgendanud ning ükshetk pidin kahjuks ikkagi tunnistama umbes sellist vaatepilti-

Kuid tunnistan, et konkreetne pilt on nüüd tehtud juba pisut hiljem, kui juba lahkamiseks oli läinud, sest avastamise hetkel tundus olulisem kohe probleemiga tegelema hakata. Aga esimene tagasilöök oli muidugi kiire tulema- kui sadula juba maha olin monteerinud, siis avastasin end olukorrast, kus tööriistad olid, heeblid olid, lapid olid...aga pumpa polnud! Olin nimelt vahepeal "matkaasju" revideerides pisut juba seda meelt, et ehk peaks mingi hädapärase "velopumba" asemel ikka mingi padruniga versiooni vms sebima, aga nüüd teele asudes oli juhtunud nii, et polnud paraku kumbagi kaasa sattunud!
Sest mis kasu sest lappimisest ikka on, kui pärast õhku sisse ikka kuidagi tagasi panna pole? Korraks küll käis ka mõte peast läbi, et ah, pooh, lööks juba käega, veaks end rohkem paagile, sest nii saaksin otse sadamasse kindlalt ära...ja pärast sõidaks, kuni välisrehv tükkideks, ning kutsuks siis juba mõne tuttava vastu. Aga kuna kell polnud veel väga kriitiliselt palju, siis otsustasin ilma natuke abi küsimata ikkagi mitte veel alla anda!
No ja egas midagi, suumisin kaardilt lähima asustuse välja, nii km linnulennult, ja hakkasin lükkama! Lühima lükkamise nimel sattus ka loomulikult selline juba korralikult kinni langenud ja kasvanud kunagine "kitserada" olema. Aga peagi hakkasid siis juba mingid majapidamised paistma, mingis ka rohkem põllumajandustehnikat hoovil, seega lootustandev. Esimeses paaris küll kahjuks kedagi kodu polnud, aga siis mingil hoovil penskarite paar väikse veini saatel mustikaid puhastamas. Ja taat, pisut küll napsune, aga igati abivalmis- kõigepealt sukeldus siis oma vanema BMW pagasnikusse, aga kahjuks seal pumpa ei leidunud, nagu talle endalegi vist üllatuseks tuli. No siis tõi toast telehvoni, lugemisprillid... ja hakkas telehvonist pädevamate naabrite numbreid välja ajama. Õnneks aga oli kohe esimesega vedamist, et sealne peremees ka parasjagu kodune ja kompressor olemas jne. Nii siis jäi veel vaid nii viissada m lükkamist, aga seekord siis juba suht lõbusas tujus kohaliku saatel, kes ka loomulikult eelistas mooriga mustikate puhastamise asemel seda rehvremondi pulli saatma tulla. Ning siis tunnike hiljem avaneski juba küla teises servas hoovil mingi laadne vaatepilt:

PS! Pole küll otseselt TETiga seotud, kuid väike tähelepanek siiski siia ka teistele tulevikuks- hoolimata sellest, et vaid roostes nael (...ja kohe, kui persetunnetus tühja rehvi tuvastas, sai "lükkamisreziimi" üle mindud!), oli sea nael siiski lohvi nii u.2-3cm rebendi suutnud teha, ehk et kunagi SM soovitatud-ostetud, selline "keskmist" kasvu lapp kattis rebendi kummastki otsast vaid mõne mm! Igatahes asi tundus enam kui kahtlane, aga abivalmis tegelane, kelle õuel see action juba toimus, teadis ka kohe teist ja kolmandat "remondimeest" lähiümbrusest, ning õnneks ühel neist sattus lisaks välisrehvi paikadele ka üks suurem siselohvi paik olema. Ühesõnaga, küll pool tunnikest lisa ootamist ja sebimist, aga siis sai pildil näha olev suurem lapp juba pisemale veel oma korda "selga" liimitud, sest nagu ütleb vanarahvaski, et ega topelt enam kärise! Mina aga igatahes hakkan edaspidi lisaks pisematele lappidele ka paari suuremat ühes kandma, sest egas nad süüa küsi...no ja muidugi ka pumpa! 

Aga muidu jah, vägagi abivalmis kaader! Sealne peremees ka, kui nägi mu paindumatuid jalgu, siis tuli kohe igati abiks välisrehvi kangutama ja fikseerima. Nii me ta kuidagi ikka maha saime, et tema siis jäi omal leitud suurema sõrgkangiga tagant rehviserva pöia "süvendisse vajutama (mida ma muidu tavaolukorras põlvedega teeks...), siis kui mina heeblitega vastaspoolelt seda maha nülgisin. Ning noh, nii oligi vaid paar-kolm tundi peale ebameeldiva fakti tõdemist ratas taas sõiduvõimeline! Ja kuigi pakkusin korduvalt, et no olge nüüd, käin mõni km eemal Liiva poes ja toon teile mõlemale mingid õlledki vms, siis keelduti kategooriliselt väites, et mis neil penskaritel seal ikka muidu teha ja vähemalt oli huvitav pealelõuna! 
Ahjaa, selline pisiasi veel, et teel sinna teise taadi juurde esmene kippus vahepeal uurima, et kas ma ikka Vaikut tean ja nii, et mängib teine neile vahel seal külavahelgi pilli vms. Alul ei pannud päris hästi pilti kokku, millest ta nüüd seal räägib... aga kui seal remontimise paigas juba tööriistu kokku pakkisin, siis mingi hetk tuligi Eplik isiklikult toast välja uurima, et kuidas Honda remont kah edeneb...et tal plaan kaasaga poodi minna, aga mu võrr kuidagi pisut ees või nii! Samas lähenes juba nii sõbralikult, kohe kätt pigistades ja nii...siis ma pisut jänni jäädes, et vastusõbralikkusest oskamata mõnda komplimenti ta praeguse loomingu kohtagi teha, mainisn vähemalt, kuis kunagi ans. Koer looming meil mingil suvel põhiline saatematerjal oli. Siis selgus muidugi, et ka selle kaasautor J.Pehk pidi kuskil paar küla/maja eemal suvitama...ja et üldse on viimasel ajal Muhumaal mingi muusikute invasioon aset leidnud! Seega mu soovitus- koputage ikka mõnele uksele, kui abi vaja...mine tea, kelle otsa veel satute! 
Endal aga siis polnudki muud, kui nüüd juba kellaga võidu paadile kihutada, lootuses veel vähegi mõistlik aeg Tamsalu kanti tagasi jõuda! Muidugi siis nii poole kümne aeg õhtul üle saades see lõppunkti saabumise aeg enam väga mõistlik ei tundunud nii ehk naa, aga kuna veel valge oli, siis proovisin ikkagi mõistuse piires ksf. [mention]hmm[/mention] soovituse järgi talitada, ehk võimalikult "joonlauda pidi" tagasi liikuda, ja eks ta siis loomulikult suuresti mööda endist raudteetammi Märjamaani kulges, sealt kuskilt üle Pärnu mnt, veel paar km "võsas" aga siis juba suurt teed pidi Raplani, siis sealt Garminile käsk "otseim tee" katteta teid kasutades koju, seega siis kuskilt poolenisti kruusteid pidi Habaja kandist Paunküla veehoidla juurde ja sealt juba tuttavamaid metsateid pidi üle Albu koju ära. Tuli isegi pisut alla 200km, suuri teid pidi 210+km vms asemel. Aga endal ainuke, mis sellest sõidust vaid meelde jäi, oli see, et mandril oli juba oluliselt külmem, kui saartel! Ning kuna sinna olin läinud 25-30kraadi ilmade tuules, siis olid kaasas vaid T-särk, võrgust kaitsmevest, ja kerge krossisärk peal! Siis seal kuskil peale Ardut telehvoni ekraanil nägin, et pelgalt vaid 13 kraadi "sooja" pakutakse, nii läks veel ainuke kaasas olnud lisa T-särk omakorda kaitsmevesti peale, aga käsivartel ja näppudel (õhukeste katkiste krossikinnastega!) hakkasi ikka korralikult külm koju jõudes...aga noh, kopikas ennem kella kahte öösel siis kuidagi ikka koju vähemalt jõudsin!

EDIT: Ahjaa, avastasin nüüd, et minu "projekti" puhul põhiline, ehk "ökoTETi" püüdlustega seotud osa on üldse ära ununenud! Aga egas seekord midagi paremuse poole ei muutunud kah- vaatasin, et Hiiumaa "liivarõõmud", koos esialgse püüdlusega Sõrru 18.30 paadile jõuda, andsid selle lõigu keskmiseks lausa 3,8/100km
Samas Saaremaal motoo.järgne ettevaatlik kulgemine jällegi teistpidi "rekord"- 2,8/100km...ja kui mooto. lõik koos õnnetusega maha voolanud benaga välja jätta, tulebki keskmiseks taas selline 3,2...
Kõike tshekke siia seekord kopida ei viitsi, aga kõik kokku läks siis 53l paaki 77,1 €est, pluss 20,4 praamipiletid (Rohuküla-Heltermaa 7,6o, Sõru-Triigi 6,4o ja Kuivastu-Virtsu 6,4o), seega kokk 97,5€ ehk taas napilt alla soti! Kilomeetreid tuli mul muidu Hiiumaal isegi 300ära, Saaremaa/Muhumaal 590 (seal sai küll Sopi metsaonnist esialgu mööda sõidetud, ja siis veel haak Salme poodi, ehk suurusjärk paarkümmend km "tühja"...), aga kui motoo. pisut peale 200km juurde liita, nind maakodunt "sinnajatagasi", siis lõputankimist tehes oligi nelja päevaga ratta enda odomeetri näiduks lausa 1555km kogunenud. Krt, nagu kuskil Poolas oleks motoorienteerumas käinud 