Re: Kas lane-splitte on eestis lubatud?
426f kirjutas:viimasel ajal autod tõmbavad küll tee äärde kui neile kiiremini läheneda mopeediga,aga mööda pressimiseks jääb kiirust väheks
Pidi 120 jooksma sul ju. Väidad, et kõik sõidavad +30kmh?
426f kirjutas:viimasel ajal autod tõmbavad küll tee äärde kui neile kiiremini läheneda mopeediga,aga mööda pressimiseks jääb kiirust väheks
Pidi 120 jooksma sul ju. Väidad, et kõik sõidavad +30kmh?
elektromargu kirjutas:
no enamus õnnetusi venemaal on splittimise pärast.. või vähemasti, mis puudutab avariisid...
Seda videot mitu korda vaadates, oli küll aru saada, et lada mees eriti väga süüdi pold milleski. Ridade vahelt ummikuid ok läbida, aga mitte 60km/h, nagu õnnetuse hetkel spidomeeter tsiklil näitas.
Black kirjutas:Ja mul on A-kat juba 20a olnud, mida me siis veel muudest liiklejatest räägime...
Eriti labane väide millega kraaksuda. Ära võta isiklikult, kuid selliseid "mul elu aeg load olnud, mida sa tattnokk..." vendasid on eestis liiga palju. See, kui sul on load taskus olnud, aga sõitnud pole pidevalt, ei tee sinust eksperti ega kedagi sellist kes üldse millestki aru saaks. Lubade omamine ja pliidi ees kartulite koorimine ei tee sinust liikluseksperti.
Need keda see post nüüd jubedalt häirib, astuge smashil ligi. Võtan kotitäie pulgakomme kaasa, saate imeda.
Point oli pigem selles, et enamikel liiklejatel pole tsiklitega mingit muud kokkupuudet peale kaugelt nägemise olnud ja nad ei oska liiklust sellise pilguga vaadata. Mingi ekspert ma kindlasti ei ole ja jutt oligi ju sellest, et ka mina ei oska tagant ridade vahelt kiirelt tulijaga arvestada. Ära kisu palun üht repliiki kontekstist välja.
pühak kirjutas:Ära siis kohe nii kurjalt.
Ju ta oli oma värskelt tehtud möödasõidust veel sedavõrd eufoorias, et ei suutnud taibata seost rooli ja esirataste vahel.
Vot selle peale ei mõelnudki
Sinu post Kägu ei häiri, aga lugemisoskus küll. Isegi mina, düsgraafik, sain Blacki postituse mõttest aru.
Ja tal on paraku õigus. Nimelt mina, üle 10 aasta A kati omanuna (ära ole nördinud palun), olen täheldanud sama asja.
Nii mõnedki korrad kuulanud küsimust, et kuidas sa neid elundidoonoreid märkad ja pisut hiljem ratast maitsnuna avaldatud imestust, et kuidas kurat autojuhid nii pimedad on.
Ilmselt umbes midagi sarnast tunnevad rekkamehed ka, no ei saa rahvas aru kui pikk on täislastis õllekoormaga rekka pidurdusmaa ning kiirendus vms.
Oskan lugeda. Kuid selline väide, mis tahes kontekstis (va küsimus), ajab sita keema.
Ära ole kade.
Black kirjutas:Ära ole kade.
Eks sellised vennad ongi kadedad, kes tsiklit ostma minnes ei tea kumb on käiguhoob ja kumb piduripedaal
Kägu kirjutas:Black kirjutas:Ja mul on A-kat juba 20a olnud, mida me siis veel muudest liiklejatest räägime...
Eriti labane väide millega kraaksuda. Ära võta isiklikult, kuid selliseid "mul elu aeg load olnud, mida sa tattnokk..." vendasid on eestis liiga palju. See, kui sul on load taskus olnud, aga sõitnud pole pidevalt, ei tee sinust eksperti ega kedagi sellist kes üldse millestki aru saaks. Lubade omamine ja pliidi ees kartulite koorimine ei tee sinust liikluseksperti.
Need keda see post nüüd jubedalt häirib, astuge smashil ligi. Võtan kotitäie pulgakomme kaasa, saate imeda.
Lugemis oskus ja arusaamine tekstist, on ikka kaks väga erinevat asja ja sinu puhul vist ka üsna kauged üksteisest.
Eriti labane on hakata lambist tümitama.Või olete vanad sõbrad ja sa tead palju keegi sõitnud on?
Oma sita keetmise väitega võid sama hästi sinna minna,kuhu teisi saata tahad.Pulgakomm võta kaasa on magusam(mõistus tuleb peest pähe tagasi lükata) ja annab ajule toitu,et saaksid aru mida tekstiga öelda tehatakse.
Nii jobu juttu pole juba ammmu siin kohanud.
...ja nüüd läks lõplikult käest ära...
Kõik lähevad nüüd natuke nurka (või oma lemmikpubisse) ja mõtlevad järele.
Teemaks oli "lane-splitte " mitte ühe-teise või kolmanda personaalküsimus.
urmas66 kirjutas:Lugemis oskus ja arusaamine tekstist, on ikka kaks väga erinevat asja
Seda viimast nimetatakse moodsas kõnepruugis funktsionaalseks lugemisoskuseks
Lisan omapoolse tähelepaneku: siin Saksas seda teema pealkirjas nimetatud asja praktiliselt ei näe. kohalikud tsiklistid ootavad olukordades, mis tegelikult läbipugemist vōimaldaks. Vahe tavakäitumisega Eestis on ikka päris suur.
Ilmselt on sellel ka mingi pōhjus (politsei suhtumine vms.).
torupill kirjutas:Lisan omapoolse tähelepaneku: siin Saksas seda teema pealkirjas nimetatud asja praktiliselt ei näe. kohalikud tsiklistid ootavad olukordades, mis tegelikult läbipugemist vōimaldaks. Vahe tavakäitumisega Eestis on ikka päris suur.
Ilmselt on sellel ka mingi pōhjus (politsei suhtumine vms.).
Väga huvitav. Ma täna saksas näigin esimest ratturit 2 suve peale kokku kes ei splittinud. Sellise laia pilliga oleks veider ka olnud muidugi, samas oleks mahtunud.
Lugemisoskuse ja arusaamisega tundub siin paljudel probleem olevat. Mainisin, et see konkreetne väide ja ei midagi isiklikku. Aga jumala eest, kes olen mina, et teie erutust piiran
torupill kirjutas:Lisan omapoolse tähelepaneku: siin Saksas seda teema pealkirjas nimetatud asja praktiliselt ei näe. kohalikud tsiklistid ootavad olukordades, mis tegelikult läbipugemist vōimaldaks. Vahe tavakäitumisega Eestis on ikka päris suur.
Ilmselt on sellel ka mingi pōhjus (politsei suhtumine vms.).
Ise märkasin ka sama. Aga samas täheldasin, et Berliinis ja Kölnis splititakse täiest südamest, mujal jälle liiklesid mootoratturid nagu väikesed vanainimesed - etetevaatlikult, aeglaselt ja koos muu liiklusega. Usun, et Saksamaa puhul sõltub see konkreetsest paikkonnast - kohad kus on rohkem noori ja/või vabameelsem mõtlemine splititakse südamast, mujal eriti mitte.
Mis keelne väljend on "lane-splitte"?
Valmet kirjutas:Mis keelne väljend on "lane-splitte"?
Prantsuse?
aivar424 kirjutas:Visake siis autojuhtidele pärast käppa ka kui möödute, saab maine paremaks ja autojuhtidel tuju heaks.
Ma sellega väga üle ei pingutaks. Autoga võtan ka ikka koomale või lükkan peeglid nupust kokku, olen mitu korda näinud kui tänutäheks käppa visates võtab nii kõikuma et... Ma ise olen vahest pisut pead keerates noogutanud. Kuigi pole aimugi kas sellest žestist keegi aru ka saab.
Vapsik kirjutas:aivar424 kirjutas:Visake siis autojuhtidele pärast käppa ka kui möödute, saab maine paremaks ja autojuhtidel tuju heaks.
Ma sellega väga üle ei pingutaks. Autoga võtan ka ikka koomale või lükkan peeglid nupust kokku, olen mitu korda näinud kui tänutäheks käppa visates võtab nii kõikuma et... Ma ise olen vahest pisut pead keerates noogutanud. Kuigi pole aimugi kas sellest žestist keegi aru ka saab.
Sirutage autojuhi poolset jalga. Mujal Euroopas väga levinud tegevus tsiklisõbralike autojuhtide tänamiseks. Pealegi täiesti ohutu võrreldes lenksust lahti laskmisega. Ja kui piisavalt palju praktiseerida, siis ehk hakkavad tänatavad ka mingi aja pärast mõistma.
Lenksust tasub üldiselt kinni hoida, eriti väikestel kiirustel. Olen juhtunud mõned korrad nägema, kui ennast tänavale näitama tulnud tsiklistid ülipüüdlikult vastutulevaid kaaskodanikke tervitavad, aga ise samal ajal väga ebakindlalt kõiguvad. Aga Eestis levinud ülipüüdlik tervitamine on siinses kontekstis offtopic ja pigem mingi muu (hälbeliste?) teema.
Keegi varem mainis, et eestis on autojuhtidel loll komme oma sõidureas vasakule hoida. Kurb küll aga nii see on.
See teeb möödumise (vaata §2 44?) keerukaks.
Minu arust on see kivi autokoolide kapsaaeda, kus sellist jama kas õpetatakse või ei osata seda välja koolitada. Tõenäoliselt on tegemist ka puhtalt kultuurituse kiiksuga ehk patoloogilise hirmuga, et keegi mahub mööda. Oo õudu!
Eriti tugevalt on see hirm ehk raskekujuline alaväärsuskompleks välja arenenud kallimate ja kõrgemate tõldade omanikel. Koduperenaise-maasturites, bemmides, leksustes, mersudes ning audides kõõluvad tühikargajad hakkavad tavaliselt ka oma aknaklaase täis tatistama ning kätega abitult vehklema.
Veel edevamates tõldades poosetajatel võib selline kohutav sündmus aga esile kutsuda näokrambid, kontrollimatud tatipursked ning krambid sõrmedes.
Sarnaste alaväärsuskomplekside alla kannatavate muulaste reaktsioonid võivad olla veelgi halekoomilisemad ning temperamentsemad.
Imestada pole siin tegelikult midagi. Seadus on nagu ta on sest seda pahna kinnitab ju täiesti ebakompetentne seltskond, kellel kaob igasugune reaalsustaju praktiliselt kohe, kui valimistulemused teada.
w5l1k9 kirjutas:Keegi varem mainis, et eestis on autojuhtidel loll komme oma sõidureas vasakule hoida. Kurb küll aga nii see on.
See teeb möödumise (vaata §2 44?) keerukaks.
Minu arust on see kivi autokoolide kapsaaeda, kus sellist jama kas õpetatakse või ei osata seda välja koolitada. Tõenäoliselt on tegemist ka puhtalt kultuurituse kiiksuga ehk patoloogilise hirmuga, et keegi mahub mööda. Oo õudu!
Siinkohal ei ole sinuga nõus. Ise hoian kah vasakule kui kellegi järel sõidan, et näha mis eessõitja ees toimub (põhjenduse leiad siitsamast foorumist mittetöötavate piduritulede teemast). Oleks mul autol rool paremal, siis hoiaks paremale
Maaks kirjutas:Siinkohal ei ole sinuga nõus. Ise hoian kah vasakule kui kellegi järel sõidan, et näha mis eessõitja ees toimub (põhjenduse leiad siitsamast foorumist mittetöötavate piduritulede teemast). Oleks mul autol rool paremal, siis hoiaks paremale
Ja kuidas sinu taga liikleja näeb, mis eessõitja ees toimub?
w5l1k9 kirjutas:Maaks kirjutas:Siinkohal ei ole sinuga nõus. Ise hoian kah vasakule kui kellegi järel sõidan, et näha mis eessõitja ees toimub (põhjenduse leiad siitsamast foorumist mittetöötavate piduritulede teemast). Oleks mul autol rool paremal, siis hoiaks paremale
Ja kuidas sinu taga liikleja näeb, mis eessõitja ees toimub?
Miks see minu perset peaks torkima? Tagasõitja probleem
Minujaoks jagunevadki kaasliiklejad 2-ks grupiks: eesliikujad - kui jäävad jalgu tuleb neis mööda sõita ja tagaliikujad - who cares. Möödasõit on alati möödasõitja, mitte möödasõidetava mure.
Ise sõitsin kiirteel 140-ga ja üks bike istus tagumikus. Kaugus vast meeter. Järsku nägin, et õllepurgid tee peal ca 6tki. Ei osanud muud teha, kui keerasin järsult paremale autoga, nii teeserva, kui võimalik ja et ta ka näeks. Mõtlesin küll, et ei tea, kas püsti ka jääb. Jõudis tema siis järsult vasakule selle peale tõmmata ja sai ilusti mööda. Suht vihaseks ajab küll, et nii asju välja loobitakse...
Maakas, ehk sa oledki siis üks nendest troppidest, kes ei lase motikatel ummikus mööda hiilida.
Loodame, et keegi sind varsti parema jalaga tänab
Mulle vanamees õpetas kunagi, kui ma tatikas olin, et sõida võimalikult tee keskel (oma rajas muidugi, kui just tee väga kitsas ja eraldusjooneta pole ja teisi liiklejaid silma ei hakka), siis on suurem võimalus teele jääda, kui naela rehvi saad või veermikus mingi muu jama juhtub. Reaalselt sõidan hetkel pigem lihtsalt oma sõidurea keskel. Enne möödasõitu loomulikult võimalikult vasakul. Pinda käivad pigem need, kes tee äärest tolmu üles keerutavad või näiteks mul läheduses Sütiste tee äärse jalgrattaraja plast-teemärgistuse talve jooksul naeltega olematuks freesida suudavad. "T r a küll, sõitke tee peal!" on esmane reaktsioon.
Aga nagu vast juba eespool ka kirjutatud: tagant teiste vahelt lähenev tsiklist on suht viimane asi, millega autojuht arvestada oskab. Üldjuhul ei vahi peeglisse, kui teised autod ümberringi seisavad ja just silmanurgast liikumist ei märka. Ja kindlasti ei hoia ka mina ennetavalt sinna mingit tsiklirada lahti. Kui märkan ja mul veel eespool manööverdusruumi on, tõmban kõrvale, kade ei ole. Aga ma ei saa seda igal hetkel garanteerida.
Tallinna teedeparandus on muidugi ka selline, et pooles linnas on lihtsalt sissevajunud rööbastele uus asfalt peale tõmmatud ja nende vahel on siis endiselt mingi kuumaastik, sodine ja heal juhul ka nende rööbastega arvestatava kõrguse erinevusega. Sellest tulenavalt ma ise olen vaadanud, et kõige mõistlikum tundub olevat sõita autode vasaku ratta "jäljes".
w5l1k9 kirjutas:Maakas, ehk sa oledki siis üks nendest troppidest, kes ei lase motikatel ummikus mööda hiilida.
Loodame, et keegi sind varsti parema jalaga tänab
Sa jälle "natuke" kiirustad järeldustega Kui juhtun peeglist nägema, et ratas tuleb, siis võtan võimalusel kõrvale.
Ma autole seda "märkan mootorratturit" kleepsu pole meelega pannud, sest aeg-ajalt sõidab sellega ka mu naine, kes motikate kohapealt on "natuke vähem tähelepanelik" (aga tal on palju muid positiivseid omadusi, mis ei ole siinse foorumi teema ) ja see võiks tekitada palju segadust.
Aga selles võid kah kindel olla, et ma kunagi vastutänuga kitsi ei ole
Tsiklid, rollerid, jalgratturid on autojuhi silmade läbi vaadatuna ühed tüütud putukad, kellega peab arvestama, kuid kes pigem võiks sõiduteel olemata olla. Eriti tobe on linnas sõiduraja paremas servas sõitev roller, kellest teda peegliga riivamata on rida vahetamata raske mööduda, samas tobe ka 40-ga ta järel töristada. Sõitku siis juba keskel (või ühes auto rööpas).
w5l1k9 kirjutas:Maakas, ehk sa oledki siis üks nendest troppidest, kes ei lase motikatel ummikus mööda hiilida.
Loodame, et keegi sind varsti parema jalaga tänab
Tahad tulla proovima?
Vabandust, aga T*RAMAIVÕI!!!!!!!! Kui ma sõidan oma reas, siis ma vaatan siiski enamuse ajast ette, mitta taha-küljepeale-peapeale-persealla ja kuhu iganes veel. Ja kui on auk või mis iganes ootamatu asi, millest on vaja mööda põigata, siis oma rea piires ma seda ka teen. Ma tean ja märkan väga hästi, kui kõrvalrajas mingi teine liikur on ja temale ma külge ei põika. Kui sa oled aga suutnud selleks hetkeks meie kahe vahele ronida, siis mine palun perse ja tunnista oma debiilsust! Tahad siis hakata veel jalaga vehkima? Fain, teeme ära, aga ära pärast nuta!!!
Palun jah, mine siis mööda, kui ma seisan, aga mitte siis, kui ma liigun! Tempel mällu igaveseks!