Re: Minsk 125 1985 jaanus33
jaanus33 kirjutas:Krt ytleme siis nii, et praegu pole ka paremaid v6imalusi, vahet pole kuidas, peaasi, et saab tehtud. Minu omal on 3 kivi.
Kas tõesti ei leia siis seda raha, et lasta spetsialistil silindrit puurida?
jaanus33 kirjutas:Krt ytleme siis nii, et praegu pole ka paremaid v6imalusi, vahet pole kuidas, peaasi, et saab tehtud. Minu omal on 3 kivi.
Kas tõesti ei leia siis seda raha, et lasta spetsialistil silindrit puurida?
tahaks ikka ise teha, siis on asi midagi v22rt ka.
jaanus33 kirjutas:tahaks ikka ise teha, siis on asi midagi v22rt ka.
Väga tubli muidugi aga see pole see koht. Küll sa jõuad selle tsikli juures asju ka ise teha, ära selle pärast muretse!
On v6i ei ole, proovin ikka mul yks silinder veel, kui l2heb P punkti siis saadab teise spetsi k2tte.
Alustuseks sebi mingigi vahend silindri sisediameetri mõõtmiseks. Ilma selleta pole Sul tõenäoliselt lootustki normaalset tulemust saavutada, rääkimata silindri praeguse seisukorra ülevaatest.
Ega seda vist nihikuga ei m66da jh on mingeid soovitusi anda?
jaanus33 kirjutas:Ega seda vist nihikuga ei m66da jh
on mingeid soovitusi anda?
Kolviga ja mõõdadki, rõngad võtad enne maha. Kolvi alumine osa peab läbi hülsi minema soovitavalt täies ulatuses ühesuguse minimaalse lõtkuga.
Kahepunkti sisemikromeetriga mõõdad. Kolmepunkti oma ei kõlba sellepärast, et see tsentreerub oma kolme jala tõttu mõõtmise käigus ise ja annab tulemuseks keskmise läbimõõdu, äärmusi see ei näita. Ja mõõdad mitut pidi ehk siis mõõdad ära, pöörad mikromeetrit silindris paarkümmend kraadi ja mõõdad uuesti. Ja seda kõike silindri keskosa piirkonnas paaril-kolmel erineval kõrgusel. Otstest pole mõtet mõõta, sest sealt pole rõngad silindri seinu kulutanud. Suurim mõõt, mida saad, on see, mis jääb edaspidi minimaalseks võimalikuks silindri läbimõõduks. Pluss veel võimalikud sügavamad kriimud silindri seintel, näiteks kui on kunagi olnud kinnikiilumine või rõnga purunemine.
Aga sellisel mõõtmisel on ainult siis mõte olemas, kui on oht, et kulumise või vigastuste tõttu tuleb silinder puurida kohe teise või kolmandasse remontmõõtu. Muidu lased lihtsalt õigesse mõõtu ära puurida ja korras.
Veel, et mis puudutab isetegemist, kas Sa õli ja bensiini teed ka naftast ise valmis? Mulle ka meeldib isetegemine, aga sellega tuleb jääda mõistlikkuse piiridesse. Mõistlikkuse piir on minu arust see, kui osandad mootori, defekteerid, ostad vajalikud jupid juurde ja lased suuremad asjad ära töödelda. Mootoripooli, kui nende tihendipinnad on natuke kannatada saanud, võid ise lihvida ja kokku sobitada. Silindri tööpinnast hakkab Sul edaspidi sõltuma see, kas tsikkel peale käimamineku ka edasi jaksab liikuda.
kui saaksin, siis teeksin bensiini ka ise
Kunagi on seal yks kolvir6nga lukk lendu pannud ning nata kriipinud.
Oma arust pole veel piire yletanud ja ei yleta ka!
Mõni aasta tagasi lasksin teletorni poe kaudu (ei tea, kas pood veel alles?) Voshodi silindri puurida ja hoonida. Lasevad kusagil tehases teha. Kauba juurde käis veel uus kolvikomplekt rõngaste ja kolvisõrmega. Asi toimus krooniajal, summat ei mäleta aga jalust maha see ei võtnud.
Kui ise kangesti nühkida tahad, siis hoonimisel sobib vedelikuks kasutada tavalist diiselkütet (hea on ka petrooleum ja white sprite) ja seda tuleb sinna uhada ohtralt, et luisukivid puruga ei ummistuks.
Edu!
jaanus33 kirjutas:Ega seda vist nihikuga ei m66da jh
on mingeid soovitusi anda?
Mikromeeter,mis mõõdab kahele poole ehk millega saab toru sisemõõtu mõõta,libistades seda läbi silindri,siis sinu puhul.Silinder peab olema ühtlane kogu ulatuses.Sinu luiskudega pead seda pidevalt mõõtma,et ei läheks valeks(ellipsiks,koonuseks)see silinder.Sellest ka nimetus silinder(kooli füüsika- või matemaatikaõpikus täpne definitsioon) ehk sein peab olema sirge ülalt alla ja ka täpne ring,mitte mingi muu kujuline moodustis.Kui sul ei ole täpsete pööretega asjandust,millega seda hoonimis pead liigutada ja silinder on kehvasti kinnitatud,siis saadki mitte silindri vaid midagi muud sinna sisse.
Sellega näiteks saad töö käigus kontrollida,kas silinder on ühtlaselt töödeldud.Lõpuks pead ikka ka õige mõõdu kätte saama ja seda saab siis kehvemal juhul ka nihikuga teha.Pelgalt kolviga mõõtes ei pruugi normaalset tulemust saada,kui just kõva proff sellel alal pole.Ühesõnaga tööriistade peale läheb kõvasti rohkem kui teenusena tööd sisse osta.Samas riistad jäävad ju alles ja saab ka teinekord kasutada.
http://www.ikh.fi/Kasityokalut/Mittaus- ... t#!tid6793
Kas see tööriist on midagi sarnast,millega saa seda tööd mõtled tegema hakata?Kui nii,siis sellisega sa ilmselt seda ära ei tee.See ikka puhtal hoonimiseks,Õigesse mõõtu sellega ilmselt ei ole võimalik silindrit saada.
Sellise harkjalaga kahetaktilise silindrit järgmisse mõõtu nühkida pole võimalik. Võimalik on vaid silinder per.e keerata. Nende luisukestega nühid akende sevad ka ilusti lohku ja ümarikeks.
Kahvliga ju suppi ka ei sööda.
Võta siis juba ümar käsiviil ja tuld, mugavam telksi ka vaadata samal ajal
Hoonimine näeb välja sedasi
Puurimine pingis (kus siis veel)
Veel üks link
lihtsam on silinder haavlipristist läbi lasta
Minu hoonimise-mõõtuajamise protseduur oli midagi sarnast sellel lingil nähtuga.
Erinevus oli see,et mul olid luisud pikemad kui silinder ehk ulatusid läbi silindri ja nedega sai seda pinda ühtlaselt kulutada.
Kasutasin kolme erineva abrasiivsusega luiskusid.Esimesed kaks olid ikka suht jämedad ja jätsid pinna üsna karedaks.Samas kulutasid silindrit hästi.
käisin türil ühes vene kola poes,seal enam pole tutikat minski mootorit
Siinkohal on paras tsiteerida A. Ansipit: "Tule taevas appi!"
Järgmisena hakkame tammepuust kolbe sinna "silindrisse" treima?
Tsiteeri oma A. Ansipit nii palju kui tahad, sest selle harkjalgse juraga sai asja tehtud ja pole ükski aken kumer ega silinder ovaalne, väga edukalt sai tehtud ja kive kulus kokku 6 tükki. Tehtud said mõlemad silindrid, üks on 1. remontmõõdus ja teine on 000 mõõdus, Tagadilt sai ühe kolvi juurde. Kõige toredam asi on see, et sai Tagadilt osta minski tihendikomplekt 20€ eest ja sobivad ainult 2 tihendit, ülejäänu on prügikasti kaup, lisaks veel paar trossi ja teine tihendikomplekt, kus on pisut väiksemad kummist tihendid, ise ei oska kasutuskohta kohe anda, sest polnud aega uurida, mis miski on Kokku sai tagadil raisata u 70€ ja kokku on asja peale kulunud kuskil 300€. nüüdseks on mootor koos ja jälle peal, aga keegi "varastas" sädeme ära
oli oli ja siis kadus ära, kondekas sai vahetatud aga ikka ei tulnud, arvan, et asi on siiski genekas või mõnes juhtmes, sest kontaktid sai ka vahetatud ja ikka ei midagi. Eks siis näis, mis saab, järgmine nädal vaheaeg, küll, siis jõuab ehitada
jaanus33 kirjutas:Tsiteeri oma A. Ansipit nii palju kui tahad, sest selle harkjalgse juraga sai asja tehtud ja pole ükski aken kumer ega silinder ovaalne, väga edukalt sai tehtud ja kive kulus kokku 6 tükki. Tehtud said mõlemad silindrid, üks on 1. remontmõõdus ja teine on 000 mõõdus, Tagadilt sai ühe kolvi juurde. Kõige toredam asi on see, et sai Tagadilt osta minski tihendikomplekt 20€ eest ja sobivad ainult 2 tihendit, ülejäänu on prügikasti kaup, lisaks veel paar trossi ja teine tihendikomplekt, kus on pisut väiksemad kummist tihendid, ise ei oska kasutuskohta kohe anda, sest polnud aega uurida, mis miski on
Kokku sai tagadil raisata u 70€ ja kokku on asja peale kulunud kuskil 300€. nüüdseks on mootor koos ja jälle peal, aga keegi "varastas" sädeme ära
oli oli ja siis kadus ära, kondekas sai vahetatud aga ikka ei tulnud, arvan, et asi on siiski genekas või mõnes juhtmes, sest kontaktid sai ka vahetatud ja ikka ei midagi. Eks siis näis, mis saab, järgmine nädal vaheaeg, küll, siis jõuab ehitada
Millega sa seda täpset mõõtu mõõtsid,kui saladus pole?
Indikaatorkellaga ilmselt. Ütles ju, et ei ole ovaalne
ega ma ise kohal ei olnud, kui tehti tean et lehtkaliibriga m66deti, aga kindlasti millegiga veel, ei uurinud ka
Pidid ju teleka ees, põlve otsas tegema. Aga kui viisid ikka meistrite kätte siis on teine teema.
jaanus33 kirjutas:tean et lehtkaliibriga m66deti
...midagi uut - silindri ovaalsust lehtkaliibriga mõõta...ok see selleks - palju siis kokkuvõttes ühe silindri tegemine maksma läks kui kõik kokku arvestada, nii ostetud tööriistad kui ka arvatavasti mingi tööraha tegijale , kas silinder tehti kolvi järgi või lihtsalt lasti teoreetiliselt remontmõõtu
Iseenesest lehtkaliibriga saab kolvi-silindri istu mõõta küll aga silindri silindrilisust ei mõõda.
Loff kirjutas:Iseenesest lehtkaliibriga saab kolvi-silindri istu mõõta küll aga silindri silindrilisust ei mõõda.
Saab küll ,Te olete lihtsalt nii kadedad ja loobite noorsandile kaikaid kodaratesse
Jaanus ,mul on hea sõber-oskustega vend, kes painti programmi kasutades võib minskile katuse joonised 25.- eest teha, kui huvi siis ps
Eks ikka kolvi j2rgi tehti, ei viinud spetsile, isa tegi maksma l2ks u 50€, aga see on ikka v2ga umbes oeldud
See sinu katuse tegemise jutt on paras p***o, tead mis mul on? mul on jalg ja sul on tagumik hehe 2ra v6ta asja t6siselt, lihtsalt mainin, ei viita millelegi.
osta.ee-s tutikas minski silinder 59euri.igasugune nikerdamine ja jamamine oleks ära jäänud.
njaa, ise tehtud, h2sti tehtud...
vahet pole, enam ei hakka ostma
Njah, sedatüüpi tööde puhul kipub olema küll rohkem "ise tehtud, hästi per*es".
Nende kividega kannatab ainult uutele rõngastele tööpinda ette ajada, ka siis peab teadma pöördeid ja mis kiirusega kive üles-alla loksutada.
Uusi hoone ei kannata tavaliselt isegi otse sisse ajada silkusse, tuleb enne kuskil vanas plokis pind ette lasta, kvaliteet on meeletult kõikuv.