Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Moderaator: Moded
Re: Planeta 5 paremaks.
Tänud willie.
Kas äkki keegi saaks minuga jagada neid lehti kust te loeate kuidas järele aidata 2T masinat.
Tahaks lihtsalt selle kohapealt targemaks saada.
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Esmalt tasub uurida A.palu mootorratta juhi õpik (1953a.). Seal oli täitsa eraldi peatükk forsseerimisest. Põhiteave kõik olemas ning sealt juba kergem edasi tegutseda tänapäeva standardite järgi.
Re: Planeta 5 paremaks.
Tervitused!
Pole tükk aega midagi kirjutanud, nohh jahh pole olnud ka põhjust
Aga siiski mõningased sammud olen suutnud teha.
Kolvi seelikut kärpisin alt 25mm. 35mm oli tsipa liiga palju ja kolb muutus väga " ebastabiilseks" kuna sõrm oli täpselt seelikuga ühel joonel. Töllerdas nagu lambajalg
Igatahes uus kolb koos uute rõngastege, mis olid täielikud saastad ja kõverad. See on see vene tehnika ja täpsus. Paned uue rõnga silindrisse 50% ulatuses paistab valgus läbi. Mõni rõngas oli nii ovaalne et lausa 0,3..0,5mm vahe oli sees. Ime ka et kompressiooni pole. See on vist nii, et peab ostma 5 komplekti uusi rõngaid ja siis valid välja kõike "paremad"
Sisselaske ava freesisin suuremaks, kuid ideaalset kuju pole veel jõudnud anda. Ava külgedele suuremaks ei teinud, lihtsalt antsin lehtri kuju. Alt suurendasin 10mm. Nüüd kuskil 1mm ennem ülevoolu akna sulgemist avaneb sisselaske aken. Uue värske kütte sisseimemine on hetkel max. Eks küttekulu suureneb märgatavalt, kuid see on sekundaarne. Materjal millest reed valve korpus teha on olemas. Pean leidma ainult aja kuna edasi teha.
Eile sain ka väntvõlli kätte, hetkel pilte pole kuid teen. Lasin maha võtta 16...17mm. Pagan see keps on ikka meeletult pikk
Nüüd pean väntvõlli tasakaalustama, siit ka küsimus suureleringile, kas kellegil on kaasaegsemat moodust kuidas ühesilindrilist väntvõlli tasakaalustama peaks?
Mõned pildid ka:
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Seal on silindrikaant ikka väga vingelt maha kärbitud. Mina lasin freesida/treida kaant 1mm sisse, siis seal oli 5mm.
Üks pilt oli hea kuidas keps oli kenasti vibus Nii pikk keps ei talu suuremat võimsust kuigi kaua.
Rääkides videodest siis erinevatel aja järkudel:
madeinussr kirjutas:Kui läti keelt juhtud oskama siis, --> http://www.motomanai.lt/moto-forumas/mo ... .4504.html
Nad meil kah kõvad P5 tjuunijad
Edu
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Hetkel ei tea mida nende tühimikega ette võtta, kas neid on ültse vaja täita.
Väntvõllist paar klõpsu:
Enne
Pärast
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 797
- Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
- Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
- Asukoht: Saue
- Tänatud: 9 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
riksx kirjutas:Hetkel ei tea mida nende tühimikega ette võtta, kas neid on ültse vaja täita.
Vaata kui palju tühja ruumi need tekitavad, järelikult ei suruta segu enam niipalju kokku. Ma usun, et see tekitab ka palju mõttetuid pööriseid (ei tea küll kas see nii ka on aga ideeliselt võib õli ja kütuse õhust välja tsentrifuugida).
Villem aka Villu aka Madis

Re: Planeta 5 paremaks.
See on kindel, et sellised avad ja teravad servad tekitavad pööriseid, mis head ei tee.
Vaatasin,et lätlane oli lausa tühimikud täisvalanud. Ma ilmselt lähen seda teed, et õhuke plekk peale ja TIG'ga kinni.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Nüüd on juhtunud kolvi lühendamisega asjaolu, et väljalaskeaken avaneb kolvi ülemises surnud seisus karterisse.
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 paremaks.
Mõmmigi ei saanud aru. Kolviseelikut kärbitakse sisselaske poolt küljest. Väljalase on üss-s suletud.
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Tekkis ka sama küsimus, et kas üss-is on väljalaskeaken kolviseeliku poolt suletud ? Kui mitte, siis kaob kolvi poolt tekitatud hõrendus karteris puudulikuks, kuna väljalaskeaknast ahmitakse juurde.
Väntvõlli said mõnuga väiksemaks
Re: Planeta 5 paremaks.
Ehh.. härrased väljalase ÜSS seisus on suletud ja midagi puudulikke/müstilisi asju ei toimu. Kõik on nii nagu olema peab.
Ühe poole kolvi seeliku lõikamisega näitasin lihtsalt kui palju originaali kärbin. Kolb on ikka sümeetriliselt lõigatud.
Võrdlus 35mm vs 20mm kärpimist.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Lätakate lehelt leitsin väga hea vene 2t mootorite tuunimise õpetuse. Seal on kõik kirjas, kuidas portida, mida väntvõlliga teha, kuidas balantseerida, kuidas teha resokad jne jne.
Muidugi on see venekeeles aga google tõlge abiks
Григорьев "Мотоцикл без секретов"
http://www.ru-moto.ru/downloads.php?cat_id=2
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Ju originaal IZ-i kolv eksitas oma üüratu pikkuse juures.
Selle pika ''paisumispilu'' või ''õlituskanali'' (kuidas iganes seda ka ei kutsuta) alla soovitati panna väike alumiiniumkeevitus täpp, kuna iz-i kolv pidavat sealt kõige nõrgem olema.
Re: Planeta 5 paremaks.
Puust ja punaseks:
Kolvi kõrgus ilma kuplita originaalis 95mm, 25mm võrra lühendatult 70mm.
Väljalaskeakna alumine serv istub hülsis u 85mm (=töökäik) sügavusel.
Seega, ÜSS-is peaks olema väljalaskeaken u 15mm ulatuses katmata.
Re: Planeta 5 paremaks.
argo_1974 kirjutas:Puust ja punaseks:
Kolvi kõrgus ilma kuplita originaalis 95mm, 25mm võrra lühendatult 70mm.
Väljalaskeakna alumine serv istub hülsis u 85mm (=töökäik) sügavusel.
Seega, ÜSS-is peaks olema väljalaskeaken u 15mm ulatuses katmata.
Hmmm.. kust sa selle 85mm said? Ma kunagi mõõtsin ära ja väljalaske alumine serv oli 78mm mõõdetuna silindri ülemisest randist. Kui kolb on originaalis 95mm pikk ja ma kärpisin 20mm siis jääb pikkuseks 75mm, et teoorias peaks ava jääma 3mm avatuks, mis on veits kehvasti.
Ennem kui lõikasin, siis seda ma pagan ära ei mõõtnud või tähendab ei mõelnud selle peale. Täna lään ja viskan kolvi silindrisse ning vaatan kas on tarvis uut kolb või mitte.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Originaal kolb on tõesti üüratult pikk, sama on kepsuga. Ma ise pole veel näinud et kolb oleks purunenud paisumispilu tõttu. Mul on kolb lühem ja risk väiksem ning punkti hetkel peale ei lase.
siniraag kirjutas:Ju originaal IZ-i kolv eksitas oma üüratu pikkuse juures.
![]()
Selle pika ''paisumispilu'' või ''õlituskanali'' (kuidas iganes seda ka ei kutsuta) alla soovitati panna väike alumiiniumkeevitus täpp, kuna iz-i kolv pidavat sealt kõige nõrgem olema.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 paremaks.
Kui selgub, et peadki uue kolvi ette valmistama, siis - miks ei võiks olla kolviseelik väljalaske poolel 2-3 mm pikem kui sisselaske poolel? 50 cm3-l kunagi tehti nii.
Re: Planeta 5 paremaks.
Kui tõesti jääb puudu 2..3mm siis nii teengi.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Kurjam väljalaske alumine serv silindri ülemisest randist on täpselt 80mm. Lõigatud kolb on 70mm pikk, seega väljalaske aken ÜSS seisus jääb 10mm avatuks..... deem...
Mis seal ikka tuleb uus kolb lõigata aga nohh kahju pole kuigi suur, kuna kolb maksab 180.-
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Suzuki Rg 80 Gammal on omapärane sisselaskeaken karterisse ja silindrisse reed valvega - sobiks ka Planeta 5-ele järgi teha, kui veidi AL traatkeevitusega materjali peale kasvatada...
Re: Planeta 5 paremaks.
Kui väljalase on reed valvega, siis kaotad jõudu, kuna resoka efektist jääb nii ilma.
jawam. kirjutas:Suzuki Rg 80 Gammal on omapärane sisselaskeaken karterisse ja silindrisse reed valvega - sobiks ka Planeta 5-ele järgi teha, kui veidi AL traatkeevitusega materjali peale kasvatada...
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
riksx kirjutas:Kui väljalase on reed valvega, siis kaotad jõudu, kuna resoka efektist jääb nii ilma.
jawam. kirjutas:Suzuki Rg 80 Gammal on omapärane sisselaskeaken karterisse ja silindrisse reed valvega - sobiks ka Planeta 5-ele järgi teha, kui veidi AL traatkeevitusega materjali peale kasvatada...
Jutt oli siiski sisselaskest.
Re: Planeta 5 paremaks.
Vahepeal olen teinud freesinud sisselaske ava ilusamaks ja üritasin reed valve klapile kasti ümber teha, kuid see jäi sinnapaika kuna keevitus mask oli jalutama läinud.
Sain eile kätte uue kolvi, rõngakomplekti ja muud huvitavat tilu lilu. Väljalaske akna alumine serv ÜSS seisus on 80mm, kolvi seeliku jätan 2..3mm pikema.Nüüd ei avane sisselaske aken õigel ajal ja pean midagi tegema. Vaatasin KTM kolvi ja seal oli lihtsalt ümar kaar tehtud. Ega midagi, teen sama moodi.
Süüte süteem tuleb kontaktivaba olli anduri ja komutaatori näol. Jupid on võetud LADA 08 ja 09 pealt.
See süsteem sobib ka Jupiterile.
Õpetus on siin kui kedagi huvitama peaks. Pean tegema kaks "seibi", ühe anduri kinnitamiseks ja teise süüte anduri jaoks.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
riksx kirjutas:Vahepeal olen teinud freesinud sisselaske ava ilusamaks ja üritasin reed valve klapile kasti ümber teha, kuid see jäi sinnapaika kuna keevitus mask oli jalutama läinud.
Sain eile kätte uue kolvi, rõngakomplekti ja muud huvitavat tilu lilu. Väljalaske akna alumine serv ÜSS seisus on 80mm, kolvi seeliku jätan 2..3mm pikema.Nüüd ei avane sisselaske aken õigel ajal ja pean midagi tegema. Vaatasin KTM kolvi ja seal oli lihtsalt ümar kaar tehtud. Ega midagi, teen sama moodi.
Süüte süteem tuleb kontaktivaba olli anduri ja komutaatori näol. Jupid on võetud LADA 08 ja 09 pealt.
See süsteem sobib ka Jupiterile.
Õpetus on siin kui kedagi huvitama peaks. Pean tegema kaks "seibi", ühe anduri kinnitamiseks ja teise süüte anduri jaoks.
Et siis midagi ümber ehitama ei pea. ainult vaja "kahte seibi" ? Nii palju kui veneekels välja lugesin hakkab mootor ühtlamaalt ja paremalt käima.
Äkki viitsid ka pildiseeria teha selle süüte peale panemisest. Omal ka varsti planeta 5saabumas ja oleks ka üsna huvitatud ka siis see süüde peale aretada juhul kui mopi süüde ei lähe.
Tänud!
Re: Planeta 5 paremaks.
Eks ma ikka teen pilte süüte peale panemisest ja mõne video selle toimimisest.
Modisin uut kolbi ja jätsin 5mm väljalaske ülekatteks. Kolvi seeliku sisselaske poolsele küljele tegin lisa lõike, et asi toimiks maximaalselt. Tükk aega mõtlesin, et palju peaks kärpima ülevooluava kolvi seelikut. Alguses väga palju ei julgenud võtta, kuna lõige tuleb üpris lähedale kolvi sõrmele. Tegelikuses on asi lihtsam, kuna sinna mingiseid olulisi jõude ei teki siis võib kärpida niipalju kui tarvis
Kui kolviga on ühel pool, siis võtan käsile väntvõlli tasakaalustamise.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Freesiga lõikasid kolbi? Ja räägi ega sul mõnda planeta 5 sumpaklambrit ei vedele, mingi süboolse summa eest võtaks ära juhul kui on.
Re: Planeta 5 paremaks.
Kui oleks hea frees olemas, siis lõikaks. Hetkel pean usaldama enda täpset silma ja kätt.
Mul on üks komplektne Planeta 5 ja rohkem pudinaid üle ei ole.
Aga Värska kandis on üks mees kellel on terve ait tsikleid täis. Mina ostsin tema käest külgkorvi.
Ta käib Tartus tööl ja saab vajadusel kaasa haarata mõne varuosa. helista ja küsi 56316090
Ducar kirjutas:Freesiga lõikasid kolbi? Ja räägi ega sul mõnda planeta 5 sumpaklambrit ei vedele, mingi süboolse summa eest võtaks ära juhul kui on.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Juhul kui kellegil on tarvis Planeta 5 "port timing," siis mõõtsin ära ja tulemus on siin.
Väljalaske ja vülevoolu akna avatus on originaal, et midagi muudetud pole.
Sisselaske kraadid sellel graafikul on juba muudetud. Freesisin sisselaset 10mm alla poole + kolvi seeliku kärpimine 10mm võrra.
Kes tahab oma ükskõik millise 2 taktilise mootori akende avatust arvutada, siis võib julget seda kasutada:
http://modelenginenews.org/design/tcalc/TCalcForm.php
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.