Keti hooldus ja eluiga
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Re: Keti hooldus ja eluiga
ise kasutan tavalist mootoriõli ,mis õlivahetusest üle jääb,võrreldes igasuguste muude spetsiaalsete ketimääretega võrrelda ,siis kett jääb puhtaks ei kogu tee sodi külge...kuidas see keti elueale mõjub ei tea ,teine hooaeg läheb ja siiani pole olnud vaja veel pingutada
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: BMW S1000RR 17
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 7 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Mis ketiga tegu et seda kaks hooaega pole vaja pingutada?
Kui suur sul see kilometraas siis tuleb?
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ma proovin selle würth-i HHS drylube-i ära, Motodepoos oli väga hea hinnaga (125.- eek), kuid polnud kuhugi panna seda pudelit, eks peab autoga ära tooma.
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Shrek kirjutas:Ma proovin selle würth-i HHS drylube-i ära, Motodepoos oli väga hea hinnaga (125.- eek), kuid polnud kuhugi panna seda pudelit, eks peab autoga ära tooma.
Ostsin, jama. Liiga vedel üllataval kombel (tootja väitel peaks just paksem olema) ja on täiesti läbipaistev, seega ei saa üldse aru kuhu on juba lastud, kuhu mitte. Muude asjade määrimiseks ehk ok.
Re: Keti hooldus ja eluiga
mx77 kirjutas:Shrek kirjutas:Ma proovin selle würth-i HHS drylube-i ära, Motodepoos oli väga hea hinnaga (125.- eek), kuid polnud kuhugi panna seda pudelit, eks peab autoga ära tooma.
Ostsin, jama. Liiga vedel üllataval kombel (tootja väitel peaks just paksem olema) ja on täiesti läbipaistev, seega ei saa üldse aru kuhu on juba lastud, kuhu mitte. Muude asjade määrimiseks ehk ok.
Tänud vastamast, mis sa ise siis soovitaksid?
-
- Postitusi: 8434
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 432 korda
- Kontakt:
Re: Keti hooldus ja eluiga
Siiani nagu Valvoline on tundunud parima valikuna. Igatahes hea peale lasta (kohe näha, kuidas määrib) ja ei korja jama külge.
-
- Postitusi: 906
- Liitunud: 21 Juun 2008, 15:42
- Tsikkel: FZS 1000
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Shrek kirjutas:polnud kuhugi panna seda pudelit, eks peab autoga ära tooma.
Ujukate väel käisid poes

Re: Keti hooldus ja eluiga
mx77 kirjutas:Siiani nagu Valvoline on tundunud parima valikuna. Igatahes hea peale lasta (kohe näha, kuidas määrib) ja ei korja jama külge.
- 1 !
Siiani olen proovinud nii Motorex´i chain lube´t kui ka Procycle odavmääret säästukomplektist ja Valvoline chain lube´le ikka vastu ei saa!
Just seesama, et näha, kuidas on katnud ja ei korja sodi külge. Motorexi oma on ka muidu nähtav kui peale kanda, aga jääb ikkagi veidi selline kleepuv..
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Keti hooldus ja eluiga
mx77 kirjutas:Siiani nagu Valvoline on tundunud parima valikuna. Igatahes hea peale lasta (kohe näha, kuidas määrib) ja ei korja jama külge.
Jama ei korja tõesti külge aga mökerdab minumeelest parajalt... mul muidugi selline kahtlane tunne, et ma lasen seda määret peale ilmselgelt liiga palju kuna tagahammakas ja kiige ja kõik muu koos selle mögaga. Mul on muidugi keti siseküljele ka jube s**t lasta sest summuti on täpselt ees ja kuidagi peab nikerdama summuti alt või vahelt, et keti sisekülg ka ikka määret saaks, muidu lased ainult tagant hammakale, peale mida ilus valge on küll kett jah aga siseküljel see määre ikka õigel kohal rohkem kui välisküljel.... Peaks äkki laskma kellelgi keti määrimise demo teha omale, et ma ei ujutaks pool pudelit seda sinna peale...
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Miks siseküljele,ja üldse külgi määrida?
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Keti hooldus ja eluiga
franz125 kirjutas:Miks siseküljele,ja üldse külgi määrida?
Keti sisse ma mõtlesin ehk siis "sisekülg", ---> http://easterndirt.com/tech-tips/chainc ... inside.jpg
Külje peale pole jah ketile vaja lasta.
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ghost kirjutas:franz125 kirjutas:Miks siseküljele,ja üldse külgi määrida?
Keti sisse ma mõtlesin ehk siis "sisekülg", ---> http://easterndirt.com/tech-tips/chainc ... inside.jpg
Külje peale pole jah ketile vaja lasta.
Kuna ketil on põhiliselt vaja määret rullikutele mis niigunii ringi käivad siis ei näe küll mingit vajadust seda kahelt poolt määrida!Valvoline oma ei meeldinud mulle väga, kuna seda ila olid kõik kohad täis8hammaka küljed ja keti külg), samas määris hästi!
Mina olen kasutanud seda keti määret mis kätte on juhtunud poest ja olen lasknud peale igat sõitu keti nendele osadele mis on nähtaval!Eelmine kett kestis 3 hooaega ja läks vahetusse kuna sai haiget, kuigi oli ka hammakate pärast juba aeg.
Saab ka muidugi ainult muda vett ja liiva!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6745
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 684 korda
- Tänatud: 443 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ise olen loobunud spets õlide ostmisest.
Teen sellise vedelema mix'i diislist ja suvalisest õlist, mis spray pihustist läbi tuleb. Sellega piserdan keti korralikult täis, hargil töötava mootoriga käik sisse ja üleliigne lendab loodusjõudude mõjul minema. Seda peale igat pikemat "müttamist".
Kestab paar hooaega kindlasti koos maastikul leiduvate abrassiivsete materjalidega. Keti hinnad pole ka miskit müstilist õnneks.
Ketirattad nii kaua ei kesta kahjuks
edu
Re: Keti hooldus ja eluiga
Loen neid ketiga seotod teemasid siin..
Aga jäi ikka painama küsimus.. kas O või X ring .. . Kui palju see X siis ikkagi parem on?
TDM-ile, hinnavahe 30 EUR-i . On siis X väärt maksta see 30 rohkem ?
-
- Postitusi: 710
- Liitunud: 26 Mär 2007, 21:05
- Asukoht: Tartu/Ida-Viru
- Tänanud: 27 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
X-ringi eelis peaks olema ainult väiksem hõõrdetakistus. Aga ma kahtlustan, et persega sa seda vahet ei tunne. Ma võtaks odavama
VWman kirjutas:Loen neid ketiga seotod teemasid siin..
Aga jäi ikka painama küsimus.. kas O või X ring .. . Kui palju see X siis ikkagi parem on?TDM-ile, hinnavahe 30 EUR-i . On siis X väärt maksta see 30 rohkem ?
Re: Keti hooldus ja eluiga
SDZ ketti keegi on kasutanud? http://www.czretezy.cz/ pakutakse ja hind on suht hea. SDZ kett+rattad, maksab kokku vähem kui D.I.D kett
Re: Keti hooldus ja eluiga
VWman kirjutas:SDZ ketti keegi on kasutanud? http://www.czretezy.cz/ pakutakse ja hind on suht hea. SDZ kett+rattad, maksab kokku vähem kui D.I.D kett
Kui ainult nii vähe odavam siis osta DID Ma olen ka läinud odavuse ohvriks ja katsetanud...Ja tõdenud et odav ja väidetavalt hea kett väsib nii poole kiiremini.Enam vist ei viitsi . Praegu on EK jõudu tagarattasse kandmas, tundub ka hea. See on muidugi minu arvamus, kui huvi on siis proovi ära ja anna teada
56915288 Tiit.
Re: Keti hooldus ja eluiga
O, X, ja XW -ring tüüpi ketid on põhilised mis müügis ja kvaliteet peaks samas järjestuses olema. Ise
kasutasin eelmise rattaga RK 530 GXW ketti ja oli teine veel edevat värvi. Hind muidugi vastav.
X ja XW kannatavad isegi nõrka surve pesu, O ringi ei soovita survekaga pesta.
Enne pesu tuleks ketti mootoripesuainega või ketipuh. vahendiga üle lasta, et saast lahti liguneks.
Määrdeks olen kasutanud motuli chain lube`t, factory line seeriast ja toimib väga hästi, aga ainult
kuiva ilmaga. Kasutan seda ka sellep. kuna jätab ratta ja enda puhtaks. Kui keegi pakub midagi
paremat, prooviks järgi.
Päikest.
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
- Tsikkel: rod ja pooleli xs
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Re: Keti hooldus ja eluiga
nõmeda disainiga ja järjekordne müügimeeste sait, kuid enamuses siiski suht asjalik info kettidest
http://www.quality-cycle.com/truth_abou ... chains.htm
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!
Re: Keti hooldus ja eluiga
Rahas on see kusagil 6** .- hinna vahe ( kett+rattad) . Ahh katsetan selle SDZ vist ära. Saage aru, mul on MASU, PUPU ja TÄPE kõik korraga külas
vincent kirjutas:VWman kirjutas:SDZ ketti keegi on kasutanud? http://www.czretezy.cz/ pakutakse ja hind on suht hea. SDZ kett+rattad, maksab kokku vähem kui D.I.D kett
Kui ainult nii vähe odavam siis osta DID
Ma olen ka läinud odavuse ohvriks ja katsetanud...Ja tõdenud et odav ja väidetavalt hea kett väsib nii poole kiiremini.Enam vist ei viitsi . Praegu on EK jõudu tagarattasse kandmas, tundub ka hea. See on muidugi minu arvamus, kui huvi on siis proovi ära ja anna teada
Re: Keti hooldus ja eluiga
Aitähh !
Lugesin, ei saanud aru mõnest sõnast.. lasin googlel tõlkida .. "Kas X-Ring Type kett parem kui "standard tüüp" O-rõngas kett?? Palju, palju parem, sest see on hüljeste korter ühepoolne... aga vat seda ei tõlkind nagu.. et kas viiger või hallhülged , ja kuhu poole see ühepoolne korter siis on, kas lõunasse või põhja
Kri$o$ kirjutas:nõmeda disainiga ja järjekordne müügimeeste sait, kuid enamuses siiski suht asjalik info kettidest
http://www.quality-cycle.com/truth_abou ... chains.htm
Re: Keti hooldus ja eluiga
No nii,lugesin ka neid erinevaid jutte siin kettide ja selle määrimise kohta.Kasutan ise Würthi HHS drylube määret.Keegi mainis et kui on hanguv ketimääre siis tuleks hooldusel see ennem maha pesta kui uus lasta.Kas see tähendab siis seda et ma pean peale igat paagitäit ketti pesema hakkama vä?
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Ei pea. Ega ei tasu ketti määrdega uputada ka. Ise lasen siseringi määret, kui rullikud valgeks lähevad, lasen jälle. No ma küll ei ütleks, et seal keti küljes mingit nii paksu saasta oleks, mida kogu aeg vaja millegagi lahti leotada. Off-road õli, mida oma bikelisel kasutan viskab suure saasta ise küljest ja kett on enamvähem puhas, kuigi sõidan täiesti külmalt ka kruusal.
Ehk siis - mis ta'st nühkida kogu aeg. Ise vaatad, kui "paksuks" kipub, siis pese ära. Peaasi, et kuivalt ei käi.
Veel - piinliku hoolduse ja mõistliku hoolduse puhul on töö vahe meeletu, samas sõlme vastupidavuse vahe marginaalne. Seega, kui nühkimine pole just hobi, milleks siis seda teha? Oma töö võib ju ka vabalt ekspluatatsiooni hinna sisse arvutada ja see on kaugelt kallim, kui see 5%, mis su kett igapäevase harjamise puhul kauem kestab.
NB! Mõistlik hooldus ei tähenda selle tegematajätmist! (see siis juba ette öeldud tulipeadele, kes maailma mustvalgelt näevad - ma ei viitsi hakata kellegagi vaidlema)
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Keti hooldus ja eluiga
Tsikkelröövel kirjutas:Off-road õli, mida oma bikelisel kasutan viskab suure saasta ise küljest ja kett on enamvähem puhas, kuigi sõidan täiesti külmalt ka kruusal.
ma kasutasin ka tänaseni LM racing ketimääret . mingi arvestatav saast jäi ikkagi keti külge, ja arvatava osa sodist, mis minema oli lennanud, oli kogunud ketirata katte alla ja vedava hammaka ümbrus oli seda minemalennanud sodi kuivalt täis
valge määrde ehk ketivaha kasutamisel oli kett tunduvalt puhtam ja kasutan seda nüüd ka edaspidi.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Kri$o$ kirjutas:nõmeda disainiga ja järjekordne müügimeeste sait, kuid enamuses siiski suht asjalik info kettidest
http://www.quality-cycle.com/truth_abou ... chains.htm
Sattusin juhuslikult samale lehele. Küsimus viimase peatüki kohta, et kuidas keegi õlitab?
Ma seni lasnud lihtsalt kas keskele üks ring või siis 1 ring vasakpoolsetele xringidele ja 1 ring parempoolsetele x-ringidele. Aga otse hammasratta tagant siis (enamvähem nagu see mahakriipsutatud pilt).
Aga seal seal "correct way" kirjeldatud viisil väljastpoolt on suht lihtne lasta ilmselt, aind vaadata, et toru ja sõrmi hammakate vahele ei lase.. aga seestpoolt suht n**s ju, ilma et näppudest ilma jääks. Tundub, et lasen ikka vanamoodi edasi vist - 1 kiire ring vasakpoolsetele ja teine kiire parempoolsetele tihenditele otse tagant ja kogu moos.
EDIT: Kurat, Revere kepivedu oli ikka mõnus :D, in retrospect.
Re: Keti hooldus ja eluiga
Väga head vahendid kettide hoolduseks on Castroli omad. Kõigepealt Castrol Chain Cleaneriga kett puhtaks, seejärel Chain Spray või Chain Wax peale. Püsib ketil kaua ja ei võta tolmu ja muud sodi külge.
Re: Keti hooldus ja eluiga
tervist
uurisin ka natuke seda keti hooldus teemat ja üks vanakooli mees ütles mulle et nemad kunagi panid ketti vana mootori õli sisse keema ja lisasid sinna grafiiti ning ketti polnd vaja tükk aega hooldada aga noh siis ei olnd igast x ega o rõngaid ka et ma ei oska öelda kuidas see keetmine nendele kummi rõngastele mõjub. aga kui keegi on proovind siis antku teada
Re: Keti hooldus ja eluiga
need vanakooli mehed jäägu siiski tihenditeta (põllumajandustehnika) kettide juurde.
Re: Keti hooldus ja eluiga
cohiba kirjutas:tervist
uurisin ka natuke seda keti hooldus teemat ja üks vanakooli mees ütles mulle et nemad kunagi panid ketti vana mootori õli sisse keema ja lisasid sinna grafiiti ning ketti polnd vaja tükk aega hooldada aga noh siis ei olnd igast x ega o rõngaid ka et ma ei oska öelda kuidas see keetmine nendele kummi rõngastele mõjub. aga kui keegi on proovind siis antku teada
Nii tehti ainult punnvõrri ketiga ja ,kes võimsama liikuri ketiga nii tegi ,see oli juba korra kukkunud ja põrutada saanud!
Re: Keti hooldus ja eluiga
tekkis selline küsimus, et kas did520 on 450 4t krossarile sobivaks ketiks või peaks otsima 525? 17 sõidutunniga hakkab keti eluiga otsa saama, tagumise ketiratta juurest saab hamba võrra eemale tõmmata. Peale pooletunnist peab praegu ca 8mm peale pingutada.
Kes ja kus hea hinnaga ketirattaid ja komplekte pakub maarjammal või tellimise peale.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.