Re: Tartu eksamineerijate lemmikkohad
Lisaks ka uus Vabaduse sild
Lisaks ka uus Vabaduse sild
Kuna Lai tänav hetkel kahesuunaline, siis on seal liikluskorraldus tiba teine.
Uhh...eksam sooritet äsja.
Eksamineerija Elmo ja marsruut klassikaline.
Enamasti toimub kõik vist ikkagi Karlovas?
Käin sugulase juures seal ja pidevalt näen õppesõiduautosid ja -tsikleid.
germpz kirjutas:Uhh...eksam sooritet äsja.
![]()
Eksamineerija Elmo ja marsruut klassikaline.
Õnnitlused, sinu järgi üks Apriliaga tüüp sai ka läbi.
Õnnitlused ka minu poolt .
Kui kõik nii, nagu plaanitud on, siis ma lähen ka järgmise aasta kevadel autokooli ja siis eksameid tegema (kui muidugi ostan endale 125'se masina).
Vidget kirjutas:germpz kirjutas:Uhh...eksam sooritet äsja.
![]()
Eksamineerija Elmo ja marsruut klassikaline.Õnnitlused, sinu järgi üks Apriliaga tüüp sai ka läbi.
Hoo...rõõm kuulda!
Samuti sain eksamist läbi, ring oli lihtne, tänavaid peast ei tea... eedeni ringile, ega kitsastesse tundmatutesse tänavatele ei viidud, rõõmus
eksamineerija oli samuti Elmo
Mhhh kirjutas:Õnnitlused ka minu poolt
.
Kui kõik nii, nagu plaanitud on, siis ma lähen ka järgmise aasta kevadel autokooli ja siis eksameid tegema (kui muidugi ostan endale 125'se masina).
Eks lemmik on ikka kogu linn, ja enne mingit keerulisemat liiklussõlme tuleks jälgida liikluskorraldusvahendeid, meie riigis on need loetavad ja väga informatiivsed nii et ärge värisege ja tehke märgid ja LE enne selgeks
Õnnekas kirjutas:Mhhh kirjutas:Õnnitlused ka minu poolt
.
Kui kõik nii, nagu plaanitud on, siis ma lähen ka järgmise aasta kevadel autokooli ja siis eksameid tegema (kui muidugi ostan endale 125'se masina).
Peaks siis raha hakkama intensiivsemalt koguma.
Kas samalaadset infot Tallinna kohta ka on? Eksami maksimaalse pikkuse kohta ei ole kuskil sõnakestki lausutud, minimaalne aeg on antud 35 minutit. (Mul B katiga ntx läks raplas aega 65 minutit, vana viitsis peal hoida nii kaua, kuigi tookord olin esimest korda elus Raplas aga sain hakkama kuna liiklustihedus peaaegu olematu seal) Tallinnas tunniga jõuab suhteliselt palju läbi sõita ja selle ajaga ka ehk mõni liiklusmärk tähelepanuta...
Sain siis kah eile Tartus eksami tehtud. Eksamineerijaks Hr. Soots. Plats läks üliruttu: kaheksa (1 kord), põige, sammkiirusel sõit, pidurdus ja slaalom. Kui olime linnasõidul Sepa tänaval sai raadiosaatjal aku tühjaks ja pidin sõitma ringi: Sepa-Võru-Riia-Turu-ARK. Eriti lihtne marsruut Ja oligi kõik.
Sellel aastal keegi käinud juba?
Mina täna käisin. Hr. Soots oli eksamineerija. Ühtegi paha sõna pole öelda. Seletas mulle ilusti ära mida ja kuidas ma platsil tegema pean. Algas siis plats ratta käekõrval lükkamisega. Siis põige, peale seda sammukiirusel sõit, siis pidurdus ja slaalom. Tehtud umbes 3 minutiga.
Linnas kulges marsruut järgnevalt: Link
eksamineerija nime ei mäleta,aga plats algas ratta lükkamisega,siis kaheksa,siis hoopealt pidurdamine,siis slaalom,siis ümberpõige ja siis aeglane sõit koos tagasipöördega.
ja linn oli vapsee lihtne-ark-i juurest vangla poole,siis võru-ringtee ristist ülenurme peale kuni sinna taha välja,siis parempööre ja üle raudtee,siis ristipealt parema linnapoole tagasi,kuni selveri ja tööriista marketi juures oleva ringini,sealt aardla risti poole ja edasi otse kuni turu tn peale ja arki juurde tagasi.
kes tartust,see ehk sai ringist umbes aru
see oli siis mingi kuu aega tagasi umbes
Sõidueksam sai sooritatud 11.juuli hommik Tartus,eksamineerijaks oli Elmo Pärna!
Plats; estakaad, põige,pidurdus,slaalom,sammkiirusel sõit!(põiget ja pidurdust tegin kaks korda)
Linnasõit;Ark-Sepa-Turu tänavat pidi kesklinna poole,viadukti alt läbi ja siis vasakule ja kohe paremale Aleksandri-Soola-Kalevi-Riia-Narva mnt.-Vene ringilt Ujula-Kroonuaia-Jakobi-Veski-J.Kuperjanovi-Pepleri-VäikeTähe-Võru-Aardla-Tähe-Sepa-ARK!
Eelmine nädal sai ka eksam Tartus edukalt sooritatud. Platsil lasti esmalt ratast käekõrval lükata, seejärel kaheksa, põige (30 km/h), aeglussõit, pidurdus, slaalom ja oligi vist kõik. Linnas tegime sellise ringi. Eksamineerijaks, kui mul nimi ikka õigesti meelde jäi, oli Hr. Soots - väga meeldiv ja rahulik oli, seletas platsil kõik põhjalikult ära ja nalja viskas ka, et eksaminärvi vähendada.
Mis mind väga hämmastas, oli see, kui kiiresti juhiluba valmis tehti - neljapäeval tegin eksami ja täna sain juba uue loa kätte .
Tere! Olen 24-aastane neiu. Teisipäeval lähen Tartu ARK-i tsiklieksamile. Kipun alati enne eksamit palju närvi minema ja seetõttu ma kardangi, et kui jubedalt närvis olen, läheb eksam ka metsa. Kui närv sees, siis ma ei kujuta ette, kuidas ma suudan platsil 8-sa seal ära teha. Kardan just seda 8-t ja veidi ka slaalomit (kardan seal külili kukkumist) ja ümberpõikest ma juba kuulsin, et sein pidi vastas olema. Ja kuna ma tegin B-kati Viljandis, siis ma ka ei ole eriti palju Tartu linnas sõitnud, seega kardan nii platsi- kui ka linnasõitu. Ma tean, et eelkõige on vaja maha rahuneda, kuid teadmisega, et kohe kohe algab eksam on juu võimatu seda teha.
Teisipäeval lubas vihma ning kas keegi on teinud vihmaga ARK-i eksamit ja mis tunne oli ja kuidas õnnestus ning mis raskusi valmistas?
Nagu ma kuulsin, algab eksam tsikli lükkamisega käekõrval - kas eksamil peab tsiklit käekõrval ikka otsesuunas lükkama või vaja ka seda tagurpidi teha? Kui karmid on seal üldiselt eksamineerijad ja kellega on kõige hullem eksamit teha? Millistes kohtades linnas on kõige rohkem läbi kukutud? Esmaspäeval sõidan autoga linna läbi ja ehk soovitaksite, kus võiksin ennekõike kindlasti läbi sõita. Kellelgil on kindlasti kogemusi ja tänud, kui keegi viitsib nendele küsimustele vastata.
karin005 kirjutas:Tere! Olen 24-aastane neiu. Teisipäeval lähen Tartu ARK-i tsiklieksamile. Kipun alati enne eksamit palju närvi minema ja seetõttu ma kardangi, et kui jubedalt närvis olen, läheb eksam ka metsa. Kui närv sees, siis ma ei kujuta ette, kuidas ma suudan platsil 8-sa seal ära teha. Kardan just seda 8-t ja veidi ka slaalomit (kardan seal külili kukkumist) ja ümberpõikest ma juba kuulsin, et sein pidi vastas olema. Ja kuna ma tegin B-kati Viljandis, siis ma ka ei ole eriti palju Tartu linnas sõitnud, seega kardan nii platsi- kui ka linnasõitu. Ma tean, et eelkõige on vaja maha rahuneda, kuid teadmisega, et kohe kohe algab eksam on juu võimatu seda teha.
Teisipäeval lubas vihma ning kas keegi on teinud vihmaga ARK-i eksamit ja mis tunne oli ja kuidas õnnestus ning mis raskusi valmistas?
Nagu ma kuulsin, algab eksam tsikli lükkamisega käekõrval - kas eksamil peab tsiklit käekõrval ikka otsesuunas lükkama või vaja ka seda tagurpidi teha? Kui karmid on seal üldiselt eksamineerijad ja kellega on kõige hullem eksamit teha? Millistes kohtades linnas on kõige rohkem läbi kukutud? Esmaspäeval sõidan autoga linna läbi ja ehk soovitaksite, kus võiksin ennekõike kindlasti läbi sõita. Kellelgil on kindlasti kogemusi ja tänud, kui keegi viitsib nendele küsimustele vastata.
Kaheksat ära põe, sest seal sa suurt ei kalluta, vaid keerad rohkem lenksuga. Vahepeal oli siin jh suur probleem see ümberpõike järgne sein, kuid on seda kasutatud juba aastaid ja on enam vähem kõik sellega hakkama saanud. Selle lükkasimega on nii, et ma olen 2 korda teinud bikega sõidueksamit(A1 ja A2 kat) ja pole kordagi seda veel tahetud.
Linnas jälgi, et viljandi ringil ja seal opeli keskuse juures oleval ringil hoiaksid paremale poole. Tähe tänaval on need ühesuunalised teed ja Soinaste-Aardla ristmik mine vaata ka üle.
karin005 kirjutas:Tere! Olen 24-aastane neiu. Teisipäeval lähen Tartu ARK-i tsiklieksamile. Kipun alati enne eksamit palju närvi minema ja seetõttu ma kardangi, et kui jubedalt närvis olen, läheb eksam ka metsa. Kui närv sees, siis ma ei kujuta ette, kuidas ma suudan platsil 8-sa seal ära teha. Kardan just seda 8-t ja veidi ka slaalomit (kardan seal külili kukkumist) ja ümberpõikest ma juba kuulsin, et sein pidi vastas olema. Ja kuna ma tegin B-kati Viljandis, siis ma ka ei ole eriti palju Tartu linnas sõitnud, seega kardan nii platsi- kui ka linnasõitu. Ma tean, et eelkõige on vaja maha rahuneda, kuid teadmisega, et kohe kohe algab eksam on juu võimatu seda teha.
Teisipäeval lubas vihma ning kas keegi on teinud vihmaga ARK-i eksamit ja mis tunne oli ja kuidas õnnestus ning mis raskusi valmistas?
Nagu ma kuulsin, algab eksam tsikli lükkamisega käekõrval - kas eksamil peab tsiklit käekõrval ikka otsesuunas lükkama või vaja ka seda tagurpidi teha? Kui karmid on seal üldiselt eksamineerijad ja kellega on kõige hullem eksamit teha? Millistes kohtades linnas on kõige rohkem läbi kukutud? Esmaspäeval sõidan autoga linna läbi ja ehk soovitaksite, kus võiksin ennekõike kindlasti läbi sõita. Kellelgil on kindlasti kogemusi ja tänud, kui keegi viitsib nendele küsimustele vastata.
Kuidas siis neiul läks?
Läbi kukkusin nagu ma arvasin. Ja just selle tõttu, et olin kohutavalt närvis, algas plats kallakuga, tegin ilusti ära ja siis see kõige hullem harjutus 8 ja seal ma paningi 2 korda jala maha ja eksam lõppes koheselt esimestel minutitel. Ma nüüd ei teagi, kas olen suutelin seda ARK-i eksamit ära tegema, kuna lihtsalt närvid ütlevad üles eksami ajal. Muidu kui teen rahulikult neid harutusi, siis tulevad normilt välja, aga jah eksamil hoopis teine teema. Järgmine kord enda tsikliga eksamile ja lähen spetsiaalselt õhtuti seda ARK platsi harjutama.
karin005 kirjutas:Läbi kukkusin nagu ma arvasin. Ja just selle tõttu, et olin kohutavalt närvis, algas plats kallakuga, tegin ilusti ära ja siis see kõige hullem harjutus 8 ja seal ma paningi 2 korda jala maha ja eksam lõppes koheselt esimestel minutitel. Ma nüüd ei teagi, kas olen suutelin seda ARK-i eksamit ära tegema, kuna lihtsalt närvid ütlevad üles eksami ajal. Muidu kui teen rahulikult neid harutusi, siis tulevad normilt välja, aga jah eksamil hoopis teine teema. Järgmine kord enda tsikliga eksamile ja lähen spetsiaalselt õhtuti seda ARK platsi harjutama.
Kui suur närv tuleb sisse, siis hangi endale üks Xanaxi tablett ja võta enne eksamit sisse. Peale seda on maailmast täiesti ükstakama ja ükskõik, mis ümber toimib, see ei sega. Korra proovitud, küll mitte eksami jaoks.
karin005 kirjutas:Läbi kukkusin nagu ma arvasin. Ja just selle tõttu, et olin kohutavalt närvis, algas plats kallakuga, tegin ilusti ära ja siis see kõige hullem harjutus 8 ja seal ma paningi 2 korda jala maha ja eksam lõppes koheselt esimestel minutitel. Ma nüüd ei teagi, kas olen suutelin seda ARK-i eksamit ära tegema, kuna lihtsalt närvid ütlevad üles eksami ajal. Muidu kui teen rahulikult neid harutusi, siis tulevad normilt välja, aga jah eksamil hoopis teine teema. Järgmine kord enda tsikliga eksamile ja lähen spetsiaalselt õhtuti seda ARK platsi harjutama.
Oled kindel,et oma rattas on parem kui teine?
Kuna järgmine eksam on?
8 ju väga lihtne harjutus ja lihtsam ka teha nüüd kui varem.
See mõte on mul ka olnud, peaks siis rahustid laskma välja kirjutada ja siis vist saan ka eksami tehtud. Kuid rahustid võivad jälle vähendada regeeerimisvõimet ja seega linnasõidul võin juu nii uimane olla. Aga siiski proovin ära, sest närvis olles ei saa kaa midagi tehtud.
Oma ratas on mul sama, nagu oli kooliratas, kuid muidugi piduri tunnetus ja juhtimisstiil veidi erinevad. Yamaha 600-ne ja olen sellega ka harjutanud enne eksamit oma maakodus ja kui koolirattaga eksami jällegi teen, siis pean maksma kallist ratta kasutamise tasu jne... enda rattaga hea harjutada ning hetkel mul elukaaslane hakkab minu sõidu juhendajaks (tal sai just 5.aastat a-kat lubadest) ning seega saan tsikliga linnas harjutada, ilma et peaksin maksma kallist sõidutunni tasu.
Kuidas kellelgi, minuarust on 8 just raskemaks tehtud. Enne oli kerge, keerad lenksu joone suunas, kuid nüüd peab ise arvestama ja ennast kasti sisse ära mahutama. Mulle meeldis eelmine variant rohkem... ja ma ei tea, minu jaoks platsiharjutustest kõige rasekm. Mõnikord tuleb mul see harjutus välja, mõnikord mitte. Järgmine eksam 8. sept. (2 nädalat oli TARTU arkis järjekord). Kui 8 platsil tehtud, siis arvan, et ülejäänud harjutustega saan vabalt hakkama.
Kaheksa ei tule sul hästi välja sest ikka toimib alalhoiu instinkt...
Paljudele inimestele ei mahu pähe, mis moodi saab motoratta nii palju kaalutada..
Nii, et sul pole vaja rahustid võtta vaid vastupidi, midagi turgutavat
Ära karda kukkuda... ära hakka rattale vastu ja kaaluta julgemalt..siis 8 pole kunagi probleem..eriti Yamaha 600l..kahtlustan et sul on XJ või mõni Fazer (naked mitte sport variant) ja need rattad on 8 jaoks lausa loodud.
Tänu 8-le ma usun ma õpisingi rattal sõitma..sest slaalom, pöörded ja kõik muu oli hiljem nii lihtne ja loogiline..
Ja hirm on hea tunne, eriti kui oskad seda enda kasuks pöörata!!
Jõudu järgimesel eksamil
P.S.
Ja muide kaheksa jaoks võiks pöörded ka suts kõrgemale panna(tunde järgi 1000-1200), siis on lihtsam!!
karin005 kirjutas:See mõte on mul ka olnud, peaks siis rahustid laskma välja kirjutada ja siis vist saan ka eksami tehtud. Kuid rahustid võivad jälle vähendada regeeerimisvõimet ja seega linnasõidul võin juu nii uimane olla. Aga siiski proovin ära, sest närvis olles ei saa kaa midagi tehtud.
Oma ratas on mul sama, nagu oli kooliratas, kuid muidugi piduri tunnetus ja juhtimisstiil veidi erinevad. Yamaha 600-ne ja olen sellega ka harjutanud enne eksamit oma maakodus ja kui koolirattaga eksami jällegi teen, siis pean maksma kallist ratta kasutamise tasu jne... enda rattaga hea harjutada ning hetkel mul elukaaslane hakkab minu sõidu juhendajaks (tal sai just 5.aastat a-kat lubadest) ning seega saan tsikliga linnas harjutada, ilma et peaksin maksma kallist sõidutunni tasu.
Kuidas kellelgi, minuarust on 8 just raskemaks tehtud. Enne oli kerge, keerad lenksu joone suunas, kuid nüüd peab ise arvestama ja ennast kasti sisse ära mahutama. Mulle meeldis eelmine variant rohkem... ja ma ei tea, minu jaoks platsiharjutustest kõige rasekm. Mõnikord tuleb mul see harjutus välja, mõnikord mitte. Järgmine eksam 8. sept. (2 nädalat oli TARTU arkis järjekord). Kui 8 platsil tehtud, siis arvan, et ülejäänud harjutustega saan vabalt hakkama.
Ei ole mõtet ennast enne eksamit üles kütta mõttega, et on EKSAM . Katsu mõelda, et on järjekordne trennitund, kus pead endast lihtsalt parima andma ja küll siis kõik hästi läheb. Edu järgmiseks korraks .
Minu soovitus oleks ka kui vanem ratas siis tooreklapist natulke pöördeid peale, hoiab ise ratast kaheksa ajal püsti, ise hoiad kiirust siduriga:)
karin005 kirjutas:Kuidas kellelgi, minuarust on 8 just raskemaks tehtud. Enne oli kerge, keerad lenksu joone suunas, kuid nüüd peab ise arvestama ja ennast kasti sisse ära mahutama.
Sul on vale sõiduasend kui 8 ajal jala maha paned. Oled närvis, põlved on lahti, kehal kaob kontakt rattaga ning arusaam ratta ja enda asendist. Pilk läheb maha, sellega kaob tasakaal ja kompenseerimiseks paned jala maha.
Pane põlved korralikult paaki kinni, lõdvesta ülakeha, kummarda õrnalt ettepoole (käed ei tohi pööramise ajal sirgu minna) ja tõsta nina üles (vaatad horisonti). Nii on su kehal igal hetkel täpne arusaam ratta asendist ja pööramisel (ratta kaldumisel) annab keha ise puusast järgi. Sõidu ajal vaata silmapiirile, mitte ratta ette. Sa näed koonuseid tänu perifeersele nägemisele väga hästi. Pööramisel keera enne pea (nina üles!) ja siis ratas sõidab ise järgi sinna kuhu sinu pilk läheb.
Päris elus ei ole jooni ees, kogu liiklus käib läbi enda asukoha tunnetamise ruumis.
Sai natuke loengut.
Siinkohal tänan oma sõiduõpetajat, kes need põhitõed selgeks aitas saada. Platsisõit tundub nüüd eksami kõige lihtsama osana
Usun, et kõik on olnud eksami ajal närvis, siin kirjutaja kaasa arvatud. Linnasõidul "tantsisin" sadulas ehk siis ülihoolikalt valmistaisn iga manöövrit keha ja tagumikuga ette:) Arusaadavalt ma enam nii ei sõida. Tegelikult on elu lill ja Sina üks kaunis õis. Tee endaga rahu, sõbrad aitavad.
Peace,
Forest