4. leht 33-st

Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 06 Apr 2009, 11:56
Postitas RoadrunnerII

Sai käidud nv Viimsi TÜV vaadati et tuled põlevad rehvid korras kirjutati välja. NYYD VURAN RINGI NAERATUS NÄOL


Kõvad torud

Postitatud: 06 Apr 2009, 13:38
Postitas Eiki

Tere!

Mul ka jamul vancid peal ja uuriks: Kas tasub minna katsetama ülevaatusele või keeran originaalid korraks jälle peale?
Kas kellelgi on vancidega kogemus ülevaatuselt?

Tänades ette juba,

Eiki


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 06 Apr 2009, 17:16
Postitas yamahaTZR

Tere.
Selline küsimus oleks siis, et kas esmane ülevaatus(registeerisin sügisel eestisse arvele) erineb tavalisest ülevaatusest millegi poolest?
Tuled-viled töötavad nagu peavad, teoreetiliselt peaks kõik korras olema..
CO-d ei mõõdeta? :wack:


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 06 Apr 2009, 17:39
Postitas karamell
Raiki kirjutas:

Nii helistasin ülevaatusesse ja mis minu üllatuseks sealt siis öeldi

ükski seadus EI KEELA mootorrattale panna ette xenon tulesid :ner: :bsmile:

Aga kas nemad jätsid äkki lisamata selle, et xenon tuld võib paigaldada ainult sellesse laternasse, kuhu on see ettenähtud :evil: ! Halogeen laternasse on selle paigaldamine keelatud, seega politseipoistega tekib teel eriarvamusi :ner:.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 06 Apr 2009, 17:44
Postitas Nigga

Üks asjakohane link siis ehk:

Xenon (HID) komplekt dragbike.ee's


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 06 Apr 2009, 17:45
Postitas Raiki

ei
ta konkreetselt ütles et mootorratta kohta sedused puuduvad :)


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 06 Apr 2009, 17:46
Postitas Raiki
Nigga kirjutas:

Üks asjakohane link siis ehk:

Xenon (HID) komplekt dragbike.ee's

kallis ju

Noores Tehnikus bikeri rahvale 1300.-


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 06 Apr 2009, 21:53
Postitas Nann

Enne teen kindlustuse ja siis ülevaatlusele ikka jah?
Kindlustusel ülevaatus ei loe?
Ülevaatusel vaadatakse kindlustuse olemasolu?


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 06 Apr 2009, 22:06
Postitas davidsoniharald
Nann kirjutas:

Enne teen kindlustuse ja siis ülevaatlusele ikka jah?
Kindlustusel ülevaatus ei loe?
Ülevaatusel vaadatakse kindlustuse olemasolu?

1.Jah

  1. ei
  2. võibolla, kuid peab olema.

Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 07 Apr 2009, 00:12
Postitas Jussike

Mis tuledesse puutub siis piisab 4300k. küll ja veel. Mis üle 5000k. on liiast,
seda näevad ainult vastu tulejad, millest vist endale suurt kasu pole. See nö. sinine valgus ei anna ka märja teepeal head tulemust
ning korra loojad ei noki samuti kui lillasid tulukesi pole.

Edu.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 07 Apr 2009, 10:01
Postitas Raiki
Nann kirjutas:

Enne teen kindlustuse ja siis ülevaatlusele ikka jah?
Kindlustusel ülevaatus ei loe?
Ülevaatusel vaadatakse kindlustuse olemasolu?

  1. jah kuna ilma kindlustuseta sa ei või sõita ülevaatuspunkti
  2. ei loe
  3. ei vaadata (tänahommikune kogemus tartus jaama tn. ülevaatuspunktis)

juttu on siin ka xenonitest:
xenonid võivad ees olla ja üle 5000K pole tõesti mõtet panna kuna ideaalne valgus on 4300K alla ja üle selle hakkab valgustugevus jälle nõrgenema.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 07 Apr 2009, 10:53
Postitas rein113

Käisin ka täna hommikul Pärnus Papiniidu Tehnokulleris ülevaatusel ja tegin juttu tsikliksenoonidest. Mehed arvasid, et nemad vaatavad tuleklaasilt, kas võib olla (seega kui on D tähis, nemad on rahul), siis vaatasime aga tarka raamatut, kus on sõnaselgelt öeldud: võib, kui valmistaja on nii ette näinud.

Kasutage ksenoontulesid oma vastutusel. See on ilmselt samalaadne teema, nagu selge ilmaga ja valgel ajal udutuledega sõitvate autode puhul: ei ole lubatud, kuid enamasti selle pärast kinni ei peeta.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 07 Apr 2009, 11:19
Postitas Raiki
rein113 kirjutas:

siis vaatasime aga tarka raamatut, kus on sõnaselgelt öeldud: võib, kui valmistaja on nii ette näinud.

nüüd on see koht kus kaks erinevat ülevaatust räägivad üksteisele vastu ja teema kinnituseks palun siis välja tuua seadusest link kus on kirjas mootorratta kohta see et võib ainult siis kasutada kui seda tootja ette näeb ...


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 07 Apr 2009, 12:03
Postitas rein113

Täpsustan: küsimuse peale, et kui mul on rattal DC- või DR-tähisega tuleklaas ja veel parem, kui ka terve esituli, siis on nende isikliku seisukoha järgi kõik OK. Tegelikult on ka nii sõnastatud:

Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded

Kood 202. Lähitule laternad
...
6) alates 1. jaanuarist 1990. a esmakordselt kasutusele võetud M ja N kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama E-reegli nr 1 või nr 5 või nr 8 või nr 20 või nr 31 või nr 98 või nr 112 või nr 113, või nr 123 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele ja nende paigaldus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. Alates 1. jaanuarist 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki lähitule laternad peavad vastama E-reegli nr 57 või nr 72 või nr 112 või nr 113 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele ja nende paigaldus E-reegli nr 53 või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele.

Lähitule laternale peab olema kantud üks järgnevatest tähistest:a) C – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HC – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c) DC – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks.

Kood 203. Kaugtule laternad
...
5) alates 1. jaanuarist 1990. a esmakordselt kasutusele võetud M ja N kategooria sõiduki kaugtule laternad peavad vastama E-reegli nr 1 või nr 5 või nr 8 või nr 20 või nr 31 või nr 98 või nr 112 või nr 113, või nr 123 või direktiivi 76/761/EMÜ nõuetele ja nende paigaldus peab vastama E-reegli nr 48 või direktiivi 76/756/EMÜ nõuetele. Alates 1. jaanuarist 1996. a esmakordselt kasutusele võetud L kategooria sõiduki kaugtule laternad peavad vastama E-reegli nr 57 või nr 72 või nr 112 või nr 113 või direktiivi 97/24/EÜ nõuetele ja nende paigaldus E-reegli nr 53 või direktiivi 93/92/EMÜ nõuetele.

Kaugtule laternale peab olema kantud valgustugevuse kontrollarv ja üks järgnevatest tähistest:
a) R – kui on ette nähtud tavalise hõõglambi kasutamiseks;
b) HR – kui on ette nähtud halogeenhõõglambi kasutamiseks;
c) DR – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks.

Ega mina neid eurodirektiive ei tunne, aga hinge jääb kahtlus, et politsei saab alati norida, kui "valmistaja ei ole sellist esituld ette näinud". Palun, asjatundjad, kommenteerige.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 07 Apr 2009, 12:30
Postitas Raiki

mina kui asjatundmatu nagu sinagi loen siit välja et enne 1 jaan 1996 valmistatud ratastele ei kehti need seadused :)


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 07 Apr 2009, 13:00
Postitas Nigga
Raiki kirjutas:
Nigga kirjutas:

Üks asjakohane link siis ehk:

Xenon (HID) komplekt dragbike.ee's

kallis ju

Noores Tehnikus bikeri rahvale 1300.-

Oih, sorry. Panin kogemata vale hinna tõesti. Nüüd hind õige - 1038 kr. Xenon komplekt.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 07 Apr 2009, 18:27
Postitas miu

Ülevaatuspunktid http://www.ark.ee/atp/index.php?id=52599, äkki kellegil on vaja teada, kes kus mida teevad. :wink:


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 18 Apr 2009, 06:37
Postitas paarn

Nüüd vaja teadjatelt meestelt nõu.

Käisin eile KTM LC4 SXC-ga (vist, ilma akuta versioon, SC-l ka sama elektrisüsteem) Võru Kagu Sellis ülevaatusel, kõik suuna piduri ja muud tuled, signaali tegin korda ja endale tundus et ratas on nüüd heas korras, kuid ülevaatusel hakati vinguma.

Esiteks ei meeldinud neile see, et mootorrattal pole akut ja seega ei saa parktulesid teeäärde parkides põlema jätta. No ma ütlesin, et ma pole siin midagi ringi teinud. Ütlesid, et sellist ratas poleks tohtinud ark üldse arvelegi võtta. Teine suurem asi oli lärm, raamile oli kirjutatud 86 db 3650 p/min, mõõdeti aga 99. Summutit pole ma ise vahetanud, KTM HXC, nagu internetist lugesin peaks sellel tehaseandmete järgi olema vist 103 db. Summuti on siis tõenäoliselt rattal mingil ajal ära vahetatud. Lisaks siis vinguti veel et ketikaitset pole, seda ei ole seal minu arvates kunagi olnud ja tagatule all ei ole valget osa mis heidaks numbrile valget valgust. Tuli oli E märgistustega ja ostetud AllRight-st, aga see neile igatahes ei sbinud.

Kas keegi on kursis, kas mootorrattal peab tõesti olema aku, et ülevaatuselt läbi saada?

Tervitustega,
Pääru


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 18 Apr 2009, 08:14
Postitas intz
paarn kirjutas:

Tervitustega,
Pääru

Ei ole küll teadja mees, aga tundub, et mõistlik oleks vahetada teenusepakkujat ;)


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 18 Apr 2009, 08:43
Postitas rutska
intz kirjutas:
paarn kirjutas:

Tervitustega,
Pääru

Ei ole küll teadja mees, aga tundub, et mõistlik oleks vahetada teenusepakkujat ;)

ja tee seda kiiremas korras :?


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 26 Apr 2009, 13:46
Postitas RRaido

Kas keegi on see aasta käinud tsikliga ülevaatusel Tallinnas:
Sõpruse pst. 27 ABC Tehno või Tulika Autokeskuses, Kristiine keskuse lähedal?
Kas on mõtet nendesse kohtadesse minna.
Ehk siis vaja järmine nädal ära käia ning otsin kohta kus iga väikse asja pärast ei vingutaks.
(R6-l: tume tuulesuunaja, vahetatud suunatuled E tähisega, numbrimärgi valgustus LED)


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 26 Apr 2009, 17:14
Postitas annukas

Tulika omad on küll normaalsed, üldiselt väga ei nori, aga seda teist Sõpakal ei tea. Üks koht on veel - Jüri lähedal DAF Keskuse tehnoülevaatus... seal ka paar normaalset ülevaatajat. Proovida võid :roll:


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 26 Apr 2009, 17:33
Postitas dux

mu ülevaatus oli umbes selline:
ülevaataja vaatab kere numbrit, mis näis klappivat.. ja ütles: mmmm... no näita mulle tulesid. ma siis näitasin suunakaid ja käega piduri tuld, siis ütles veel et no näita jalaga ka.. ma siis näitasin.. Siis tegi veel "mmm".. ja ütles et, nojah, mis ma ikka oskan öelda :). väga bro :bsmile: mulle meeldivad inimesed, kes ei hakka kõvatama tühja koha peal.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 26 Apr 2009, 17:49
Postitas rein113

Mul oli ka tore kogemus Pärnu Tehnokullerist, muuseas esimest korda tsikliga. Lasi mul signaalitada, 3 korda, sest ei uskunud, et asi korras on, et nii (vaikne) peabki olema. Ja siis, et näita tulesid: lähi- ja kaugtuled, suunakad, pidurituli, ja nüüd tagurdustuli palun :lol:
Õnneks käsipiduri korrasolekut unustati kontrollida (lol)


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 26 Apr 2009, 18:18
Postitas kki

Tulika oma on jah väga norm.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 26 Apr 2009, 18:56
Postitas VWman
kki kirjutas:

Tulika oma on jah väga norm.

Jap.
Eelmine aasta käidud, kontrollitid tuled ja pidurid ja number soovitati kinni neetida ( mul on tegelt liimitud )
Samas , käisin autoga eile http://www.pikaliiva.com/ , seal on keegi töötajatest tsiklimees, Yamu R seeria ratas seisis ülevaatuse hallis, äkki võtavad tsiklimehi paremini jutule.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 26 Apr 2009, 19:19
Postitas taavi929

hiiumaal väga meeldiv suhtumine :D tulede korrasolekut vaid küsiti(mitte ei kontrollitud)ja oligi valmis (w)


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 26 Apr 2009, 19:20
Postitas Bladyhell
VWman kirjutas:
kki kirjutas:

Tulika oma on jah väga norm.

Jap.
Eelmine aasta käidud, kontrollitid tuled ja pidurid ja number soovitati kinni neetida ( mul on tegelt liimitud )
Samas , käisin autoga eile http://www.pikaliiva.com/ , seal on keegi töötajatest tsiklimees, Yamu R seeria ratas seisis ülevaatuse hallis, äkki võtavad tsiklimehi paremini jutule.

Normaalne ja asjalik mees -Taavi. Ta küll oli kroomi fänn minu teada.


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 26 Apr 2009, 20:49
Postitas RRaido

Tänud vihjete eest :bsmile:


Re: Tehnoülevaatus

Postitatud: 26 Apr 2009, 21:11
Postitas woooohaaaaa

Eelmine aasta käisin Sõpruse pst. Ameerika auto taga asuvas ülevaatuses. Peale kõige muu kontrollimise üllatati mind küsimusega: "Kus on Esmaabi karp?". Kui küsisin, et kuhu ma selle mahutama peaksin siis vastas ta et taskusse... Peale selle ei meeldinud talle raamil olevad tehasekeevitused (tsikliks SV650S 2003). Uuris ja puuris neid ning vangutas ikka pead, et tehas sellisest kohast küll ei keevita... Peale pikemat arutelu sellel teemal otsustas mind läbi lasta.