4. leht 4-st
Re: Täistuledega liiklusesse
Postitatud: 20 Juun 2012, 13:14
Postitas Macintosh
madone kirjutas:Harjutage parem ennem möödasõitu passing nupu vajutamist, see on rattal põhjusega.
Olen pead vaevanud küll selle nupu otsatrabe üle või kui täpsem olla, siis kirja üle "passing" sellel.
Ma pole kindel, et sinu ees sõitev auto tulede vilgutamist oskab möödasõiduna käistleda. Kas siin ei või tekkida tal hoopis tunne, et "näe jälle üks ülbar tsikliga"?
Täistuledega liiklmisel on vähemalt kaks vastuargumenti, mida tuleks ilmselt kaaluda: vahemaa hindamine täistuledega sõidukini on oluliselt keerulisem ja liikluseeskirjadega pole see valgel aja lubatud. Võimalusel võiks täistulede asemel mõelda eristumsiele, eristuv torkab silma. Ntx. tsiklitele mõeldud esilaterna pirnid, hele riietus, hi-vis riietus, päevahelkurid riietel, tsiklil jne. Kuigi jah, on vist mõned tsiklimudelid, kelle täistuli annab vaevu päevatule mõõdu välja...
Re: Täistuledega liiklusesse
Postitatud: 20 Juun 2012, 14:18
Postitas Tuono
macintosh kirjutas:madone kirjutas:Harjutage parem ennem möödasõitu passing nupu vajutamist, see on rattal põhjusega.
Olen pead vaevanud küll selle nupu otsatrabe üle või kui täpsem olla, siis kirja üle "passing" sellel.
Ma pole kindel, et sinu ees sõitev auto tulede vilgutamist oskab möödasõiduna käistleda. Kas siin ei või tekkida tal hoopis tunne, et "näe jälle üks ülbar tsikliga"?
Täistuledega liiklmisel on vähemalt kaks vastuargumenti, mida tuleks ilmselt kaaluda: vahemaa hindamine täistuledega sõidukini on oluliselt keerulisem ja liikluseeskirjadega pole see valgel aja lubatud. Võimalusel võiks täistulede asemel mõelda eristumsiele, eristuv torkab silma. Ntx. tsiklitele mõeldud esilaterna pirnid, hele riietus, hi-vis riietus, päevahelkurid riietel, tsiklil jne. Kuigi jah, on vist mõned tsiklimudelid, kelle täistuli annab vaevu päevatule mõõdu välja...
Arenenud riikides see töötab, vilgutasin vastutulevale autole täistuld (kuna sel jobul tuled ei põlenud) ja sellepeale minu ees sõitev auto tegi mulle kohe ruumi, et mööda saaksin sõita, olenematta sellest, et ma ei tahtnudki mööduda!
Re: Täistuledega sõit, Xenon jms!!! Vol. 2
Postitatud: 20 Juun 2012, 15:27
Postitas Credo
jah, Tuonol on siinkohal õigus. Riikides, kus on liikluskultuur ja mis seal salata, ka teed vastavalt ehitatud, et saad koomale võtta. mitte et pead laveerima aukude ja roobaste vahel (ka suurtel maanteedel).
olen ise sõitnud ca 40k km Rootsi ja Inglismaa teedel ja just Rootsis on ka see harjumus, et tsikli ees sõites tõmmatakse juba viisakusest umbes meeter vasakule. Et äkki ikka tahad mööda sõita. Aitäh ka selle "passing lamp" selgituse eest, ise pole selle peale nagu tulnudki 
Mis puutub aga lähi-kaugtuledesse, siis jah, sõltub tsiklimudelit väga palju. Eelmise põlvkonna Tuonol on ees 4 pirni aga lähituli on nagu kinniste laugude tagant pilvetaguse päikese vaatamine. Kaugtuli aga paistis eesolevatel peeglitesse väga valusalt. Ja nagu ütlesid maanteel ükskord rutiinse kontrolli ajal maha võtnud patrullimehed: eeskiri sätestab täpselt, mis on lähi ja mis on kaugtule kasutamise reeglid. sellest tulebki lähtuda. PUNKT.
Re: Täistuledega sõit, Xenon jms!!! Vol. 2
Postitatud: 20 Juun 2012, 17:15
Postitas Kri§to
Credo kirjutas: just Rootsis on ka see harjumus, et tsikli ees sõites tõmmatakse juba viisakusest umbes meeter vasakule. Et äkki ikka tahad mööda sõita.
et siis nagu rohkem ette 
Re: Täistuledega sõit, Xenon jms!!! Vol. 2
Postitatud: 20 Juun 2012, 18:14
Postitas Stonekurg
Credo kirjutas: eeskiri sätestab täpselt, mis on lähi ja mis on kaugtule kasutamise reeglid. sellest tulebki lähtuda. PUNKT.
Alati kui politsei on kinni pidanud nii ööl kui päeval on täistuled peal olnud ja see pole neil jutuks kunagi tulnud. Õige on muidugi kindlaks teha ikka kas konkreetsel tsiklil on lähituled piisavad või kaugtuled häirivad, tsiklite tuled erinevad üksteisest ikka kardinaalselt ja auto taga olles häirivad kaugtuled peeglitest vist alati.
Re: Täistuledega sõit, Xenon jms!!! Vol. 2
Postitatud: 30 Juun 2012, 00:58
Postitas Kri§to
Kuradi hea üllatuse otsa sattusin täna. Päeval koju põigates avastasin et lähituli ei põle. Õhtul nüüd põikasin statist läbi ja võtsin tavalise 5€ H1. Peale kruvides selgus et mu ratta lähituli ei olegi nii s**t kui ma terve aasta mõelnud olen. Uus pirnike valgustab täitsa edukalt. Huvitaval kombel arvasin siiani, et hõõgniidiga pirnike ei suuda oma valgustusomadusi kaotada. Aga ei imesta kui seal ees seisis pirnike philipsi oma aastast 2001.
Re: Täistuledega sõit, Xenon jms!!! Vol. 2
Postitatud: 30 Juun 2012, 01:43
Postitas Mihkel S
Räägite siin, et täistuled päevasel ajal, aga osades euroopa riikides ei pea ükski tuli valgel ajal põlema ja saavad hakkama 
Re: Täistuledega sõit, Xenon jms!!! Vol. 2
Postitatud: 30 Juun 2012, 11:03
Postitas skulptor
Nemad saavad hakkama aga Eesti autodega vanamutid, vanamehed ja muud imbekad on pimedamad.
Meilgi ei olnud see vaga ammu kui valge ajal tulesi ei pidanud kasutama.
Me oleme ka harjunud tulede jargi teed andma, tunnistame seda voi mitte.