Roheline või joobes?
Moderaator: Moded
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3137
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 486 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Roheline või joobes?
Põhjuseid, miks peaks dino seljast särtsupeldikusse istuma või, miks ei peaks on kindlasti mõlemal poolel kapist võtta tonnide kaupa, kus asub see päris tõde? Kas seda üldse keegi teab ja kas see üle üldse olemas on? Särtsupeller oma taristuga on samasugune äri nagu seda on dinopumbad ning sellega kaasnev.
Minul sellesse ülivõimsasse homo sapiensi nii suurt usku ei ole, et see suudab kõik pekki keerata. Igasugusele reaktsioonile on olemas vastu reaktsioon. Lihtsustatult süsihappegaasi küllus paneb vohama taimekasvu, mis omakorda seda gaasi vähendab ja kliimat jahutab. Siin võib lõputu koguse argumente googledada aga suures piirdes see nii on. Ükskõik, mis moodi see homo sapiens siin ka ei toimeta, põhjustab see midagi, mis põhjustab midagi. Aga üsna tõenäoliselt on need protsessid, mida see väike inimeseloom mõjutada ei saa oluliselt suurema mõjuga, ehk suures pildis oleme me lihtsalt üks lammas all paremas nurgas.
Täna paagis loksuvad dinod said otsa ilma ühegi tehnoloogiata, kas meil õnnestub seda vältida? Seda sitta, mida täna ukide maal nii õhku kui maapinda lastakse lihtsalt mul on suurem kui sul tõestamiseks, digikopikate "kaevandamine" arutus koguses fossiilist toodetud energia eest jms, on nii palju, et äi suuda me seda kõike särtsutõuksiga uueks sõita. Kui veel vaadata vaesemate riikide tööstusi ja suhtumist ja ka valgekrae suhtumist kogu olukorda, siis tundub see võitlus eriti perspektiivitu. Ehk "võitlus" toimub stiilis nagu täna nafta soetamine (me punaste käest otse ei osta aga kui keegi teine (india vms) on ära ostnud siis poole kallimalt nende käest võime ju võtta)
elik, meie keskkonnanõuded on nii karmid, et aipõuni tootmine on siin mõttetu, toodame aipõunid (ja kõik muu pasa kaa) vaestes riikides, kus nõudeid ei ole (ehk kui seal suitseb siis on kõik hästi) ja tassime mööda merd ja maad laiali.
Teisalt:
Olen ajastust, kus nii mõnigi autosõit oli puhas piin, kuna ees sõitis punase naabri toodang, mis ajas tagant välja imetajatele eluks kõlbmatut saasta. Kui nõudeid ja sellest tulevaid muudatusi poleks olnud, oleks tänase liiklustiheduse juures üsna totter rääkida näiteks radoonist kui hingamisteede vähi põhjustajast number kaks või ka suitsetamisest kui number ühest. Lihtlabane Tartu ots oleks näost siniseks tõmmanud rääkimata sellest, milline oleks õhk suuremas asulas või linnas. St pikas perspektiivis ei ole olulist vahet, kus suitseb, lühemas ja keskpikas on siiski parem elada seal, kus vähem susiseb.
Aga miks täna keegi ennast hirmsasti survestatuna tunneb? Kas tõesti on hirm nii suur, et keegi tuleb ja viib garagest vana hea Kia Sorento ära koos seal kõrval kanistris loksuva pärandusega kaugest minevikust? Või noh, nagu keegi siin juba varemalt küsis, et näita karu peal, kus kohast paha onu surub? Et, kas tänaste el tsiklite läbisõit aastal 2035 on ikka veel selline, kus Tln-Trt sõit on päeva teekond koos kuue kohustusliku hamburgeriga? Ja kas 2035 võetakse laudpaipvõrr käest ära?
Ok, laudpaibile vbl tuleb sõlm sisse ja punn otsa panna, aga olge täitsa rahulikud, ei ole teist kellestki enam sõidumeest ajal, kui põrisevad võrrid reaalselt käest ära võetakse.
Seniks võib proovida, et äkki on nii, et kui EQS´iga Tln-Trt-Tln otsa ära teha siis onu enam nii paha ei olegi? Ja ellu tekib palju rohkem värve (just nagu peale Kärsini koolitust)?
Minul sellesse ülivõimsasse homo sapiensi nii suurt usku ei ole, et see suudab kõik pekki keerata. Igasugusele reaktsioonile on olemas vastu reaktsioon. Lihtsustatult süsihappegaasi küllus paneb vohama taimekasvu, mis omakorda seda gaasi vähendab ja kliimat jahutab. Siin võib lõputu koguse argumente googledada aga suures piirdes see nii on. Ükskõik, mis moodi see homo sapiens siin ka ei toimeta, põhjustab see midagi, mis põhjustab midagi. Aga üsna tõenäoliselt on need protsessid, mida see väike inimeseloom mõjutada ei saa oluliselt suurema mõjuga, ehk suures pildis oleme me lihtsalt üks lammas all paremas nurgas.
Täna paagis loksuvad dinod said otsa ilma ühegi tehnoloogiata, kas meil õnnestub seda vältida? Seda sitta, mida täna ukide maal nii õhku kui maapinda lastakse lihtsalt mul on suurem kui sul tõestamiseks, digikopikate "kaevandamine" arutus koguses fossiilist toodetud energia eest jms, on nii palju, et äi suuda me seda kõike särtsutõuksiga uueks sõita. Kui veel vaadata vaesemate riikide tööstusi ja suhtumist ja ka valgekrae suhtumist kogu olukorda, siis tundub see võitlus eriti perspektiivitu. Ehk "võitlus" toimub stiilis nagu täna nafta soetamine (me punaste käest otse ei osta aga kui keegi teine (india vms) on ära ostnud siis poole kallimalt nende käest võime ju võtta)

Teisalt:
Olen ajastust, kus nii mõnigi autosõit oli puhas piin, kuna ees sõitis punase naabri toodang, mis ajas tagant välja imetajatele eluks kõlbmatut saasta. Kui nõudeid ja sellest tulevaid muudatusi poleks olnud, oleks tänase liiklustiheduse juures üsna totter rääkida näiteks radoonist kui hingamisteede vähi põhjustajast number kaks või ka suitsetamisest kui number ühest. Lihtlabane Tartu ots oleks näost siniseks tõmmanud rääkimata sellest, milline oleks õhk suuremas asulas või linnas. St pikas perspektiivis ei ole olulist vahet, kus suitseb, lühemas ja keskpikas on siiski parem elada seal, kus vähem susiseb.
Aga miks täna keegi ennast hirmsasti survestatuna tunneb? Kas tõesti on hirm nii suur, et keegi tuleb ja viib garagest vana hea Kia Sorento ära koos seal kõrval kanistris loksuva pärandusega kaugest minevikust? Või noh, nagu keegi siin juba varemalt küsis, et näita karu peal, kus kohast paha onu surub? Et, kas tänaste el tsiklite läbisõit aastal 2035 on ikka veel selline, kus Tln-Trt sõit on päeva teekond koos kuue kohustusliku hamburgeriga? Ja kas 2035 võetakse laudpaipvõrr käest ära?
Ok, laudpaibile vbl tuleb sõlm sisse ja punn otsa panna, aga olge täitsa rahulikud, ei ole teist kellestki enam sõidumeest ajal, kui põrisevad võrrid reaalselt käest ära võetakse.
Seniks võib proovida, et äkki on nii, et kui EQS´iga Tln-Trt-Tln otsa ära teha siis onu enam nii paha ei olegi? Ja ellu tekib palju rohkem värve (just nagu peale Kärsini koolitust)?
Viimati muutis Madlobster, 04 Juul 2022, 15:51, muudetud 3 korda kokku.
Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 174 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Roheline või joobes?
Põhiline probleem ongi ju selles, et pole neid särtsukaid. Kui oleks mõistliku hinna ja tehniliste andmetega, küll siis ka sõidetaks. Aga pole! Ei mõistliku hinnaga ega vaatamata hinnale. Planeerimine käib aga kõva. Mingi kuuekümnendatel oli üsna arvestatav hulk kodanike veendunud, et varsti käiakse kosmoses klassiekskursioonil.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Roheline või joobes?
Aastal 2035 ilmselt mitte - miks ma peaks tahtma Tartusse sõita motikaga? Selleks ajaks on terve see trass 4-realine ilmseltAssamait kirjutas: ↑04 Juul 2022, 13:39Maaks, sa sõidad siis elektritsikliga Tallinnas Tartusse ja hoiad hinge kinni, kas aku ikka kestab järgmise burksiputkani, kus särtsu tankimiseks aja surnuks löömiseks pole muud teha, kui ikka seda va burksi näost sisse ajada?![]()

Vajadusel liiguks ilmselt porgandiga

Preagu ei ole, aga siis võib juba olla! Kui tootjatele saadetakse kindel signaal, et samamoodi edasi ei sa, siis tõenäosus, et saab midagi olemas olema on suurem.701 kirjutas: ↑04 Juul 2022, 13:57Põhiline probleem ongi ju selles, et pole neid särtsukaid. Kui oleks mõistliku hinna ja tehniliste andmetega, küll siis ka sõidetaks. Aga pole! Ei mõistliku hinnaga ega vaatamata hinnale. Planeerimine käib aga kõva. Mingi kuuekümnendatel oli üsna arvestatav hulk kodanike veendunud, et varsti käiakse kosmoses klassiekskursioonil.
PS Kosmosesesse saabki ekskursioonile, klassidele piiranguid ei tehta minu teda. See, et aega läks natuke rohkem kui algul arvati pole eriti oluline. Süüdi ikka seesama homo sapiens, kes nimele vaatamata ei ole "maakera keskmisena" kahjuks eriti tark ja senimaani raiub oksa, mille peal ise istub.
Aga noh jääajad ja üleujutused tulevad/ lähevad - maakera tiirleb sellele vaatamata veel "natuke aega" ümber päikese, aga kas ka koos homo sapiensiga selles mina küll kindel ei ole.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7406
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1093 korda
- Tänatud: 1098 korda
- Kontakt:
Re: Roheline või joobes?
► Näita Spoilerit
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 174 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Roheline või joobes?
Näita mulle seda klassitäit, kes on kosmoseekskursioonil käinud. See, et paar miljardäri seda omale lubada saavad pole argument. Sama lugu on särtsuautodega, mingile kitsale klikile on nad asjakohased, enamikule mitte.
Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Roheline või joobes?
Mis peaks minul olema sellega pistmist, et sul pole raha kosmosereisi jaoks


PS Peab arvestama, et kosmosereisiga kaasneb risk, mis on märgatavalt kõrgem ja õnnetuse korral ellujäämise võimalus väga palju väiksem kui kui tavalisel lennureisil, mistõttu on need inimesed ise valinud mitte osalemise. Usud või mitte, aga osadel inimestel on niipalju raha, et nad ei pea isegi teistele näitamas kui palju raha neil on

Sa tõsimeeli arvad, et sa oled mingi enamus, et võid enamuse nimel sõna võtta?

https://www.worldometers.info/world-pop ... opulation/
Viimati muutis Maaks, 04 Juul 2022, 15:30, muudetud 1 kord kokku.
Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Re: Roheline või joobes?
► Näita Spoilerit
Porgand on selline tore porgand ja tekib küsimus - miks peaks tahtma Tartusse sõita püstiseistes?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Roheline või joobes?
Viimane kord kui rongiga sõitsin (äkki 3 nädalat tagasi?), siis olid vagunites küll istmed olemas ja ei usu, et aastaks 2035 need ära kaotatakse

Seistes tulevad paremad mõtted

IRW, Aastaks 2035 olen ma nii vana, et mulle hakatakse ühistarnspordis juba ilmselt istet pakkuma

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 528
- Liitunud: 17 Juul 2021, 21:00
- Tsikkel: Desert X, FE 350, Montesa
- Tänanud: 174 korda
- Tänatud: 98 korda
- Kontakt:
Re: Roheline või joobes?
See on juba ammu selge, et tähtede tundmine ei taga automaatselt lugemisoskust..Maaks kirjutas: ↑04 Juul 2022, 15:22Mis peaks minul olema sellega pistmist, et sul pole raha kosmosereisi jaoksUsu mind, on olemas sellised "klassid/ klubid" kus kõik seda endale lubada saaksid, kui tahaksid
![]()
PS Peab arvestama, et kosmosereisiga kaasneb risk, mis on märgatavalt kõrgem ja õnnetuse korral ellujäämise võimalus väga palju väiksem kui kui tavalisel lennureisil, mistõttu on need inimesed ise valinud mitte osalemise. Usud või mitte, aga osadel inimestel on niipalju raha, et nad ei pea isegi teistele näitamas kui palju raha neil on![]()
Sa tõsimeeli arvad, et sa oled mingi enamus, et võid enamuse nimel sõna võtta?
https://www.worldometers.info/world-pop ... opulation/


Ma ei kuuluta tõde vaid avaldan arvamust.
https://amehitus.eu/
https://amehitus.eu/
-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: Roheline või joobes?
Ma ei näe üldse põhjust selle 2035a pärast leili minna.. Müüsime just maha 2005 aasta Avensise. Sõitis kenasti ja sõidab ka edasi. Kes soovib enda jaoks seda elektiautole edasiminekut edasi lükata ostab enne 2035a endale meelepärase masina ja sõidab sellega kuniks tehnoloogia ja hind paremaks läheb. Samas võiks ju küsida, et miks Toyota loobus mõned aastad tagasi lähimaades diiselmasinate müügist jättes ainult hübriidi ja bensiini.. Ma ei tea.. tuli see otsus nendelt endilt? Või sunniti neid?
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Re: Roheline või joobes?
Neid 1.klassi pileteid on piiratud kogus ja kui vähegi tihedamal ajal minna, siis seisad vähemalt Tapani. Viisin ema 2,5 nädalat tagasi P rongile ja h.. ta istekohta sai.Maaks kirjutas: ↑04 Juul 2022, 15:34Viimane kord kui rongiga sõitsin (äkki 3 nädalat tagasi?), siis olid vagunites küll istmed olemas ja ei usu, et aastaks 2035 need ära kaotatakse![]()
Seistes tulevad paremad mõtted
IRW, Aastaks 2035 olen ma nii vana, et mulle hakatakse ühistarnspordis juba ilmselt istet pakkuma(kui ma enam I klassi piletid osta ei jaksa)
Re: Roheline või joobes?
Sest uute diiselmootoriga sõiduautode väljalaskesüsteemile on hooraliit kehtestanud absulootselt absurdsed ja totaalselt idiootsed "normid", mille peamine seatud eesmärk ongi see, et neid oleks praktiliselt võimatu täita.
-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: Roheline või joobes?
Ja normid kehtestati ainult Toyotale? Teised tootjad teevad ja müüvad diislit ju edasi.. Vaatasin näiteks Opelit ja BMW-d.
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Re: Roheline või joobes?
Ma ka muudkui imestan selle iseenda pikaajalisust puudutava optimismi üle
- aastaks 2035 olen ma isiklikult 52 aastat vana ja eksisteerib päris suur tõenäosus, et tsiklisõiduvaimustuse asemele on tulnud keraamilised gaasigrillid ja nutimuruniidukid
- kui seda kurba saatust vältida õnnestub, siis arvestades hetkel garaažis leiduvate vokkide vanust saan ma selle kaheteistkümnendal tunnil ostetud bensukaga rahulikult sügavale 80nda juubeli taha sõita
- ja kui SIIS ka ikka veel kõik maailma teed, mäed ja pasaaugud läbi kolistatud pole, tuleb alles mõtlema hakata, et kuhu auku ja mispidi see juhe pista

Järgmine generatsioon ei taha nagunii mingist bensiinist, õlivahetusest, resonaatorist ja karburaatorist üldse midagi kuulda, vot nemad päästavad maailma, mitte mingid peast põrunud vanamehed, kes ilma ei oska.
Re: Roheline või joobes?
Kliima kord soojenes, kord jahtus juba sadu tuhandeid aastaid tagasi täpselt samamoodi.
Tsükli pikkus näib olema u. 100 000-120 000 aastat. Hetkel on veel mõnituhat aastat minna maksimumini (mis ei pruugi isegi jõuda kunagi kauges minevikus olnud maksimumideni) ja siis hakkab langema. Kui praegune temperatuuri tõus inimeste tegevuse tagajärg on, mida hullu siis inimesed näiteks 700 000 aastat sellist tegid, et temperatuur oli 1,1 C võrra kõrgem kui praegu? Ja 120 000 aastat tagasi oli veel kõigi aegade maksimum. Tossavaid diiselpassateid siis ei olnud.
Rohejoobes olevad isikud võiks seda graafikut vaadata ja end "kaineks magada".

Tsükli pikkus näib olema u. 100 000-120 000 aastat. Hetkel on veel mõnituhat aastat minna maksimumini (mis ei pruugi isegi jõuda kunagi kauges minevikus olnud maksimumideni) ja siis hakkab langema. Kui praegune temperatuuri tõus inimeste tegevuse tagajärg on, mida hullu siis inimesed näiteks 700 000 aastat sellist tegid, et temperatuur oli 1,1 C võrra kõrgem kui praegu? Ja 120 000 aastat tagasi oli veel kõigi aegade maksimum. Tossavaid diiselpassateid siis ei olnud.

Re: Roheline või joobes?
Graafiku lõpus olev püstloodis +1.5C viimase 100 aasta jooksul ja seda keset langustrendi, ei taha kuidagi toetada nii põhjapanevaid väiteid.
-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Re: Roheline või joobes?
Kliima osas võib ühes asjas päris kindel olla - kliima muutub, on alati muutunud ja jääb ka tulevikus muutuma. Küll aga oleks ma ettevaatlik igasuguste inimtekkeliste mõjude välistamise osas. Kuidas võib olla kindel, et sellel graafikul viimane jõnks ilma inimtegevuseta just selles suunas ja selle suurusega oleks olnud? Globaalne kliimasüsteem on niivõrd massiivne ja suure inertsiga, et kui inimtegevuse mõju kvalitatiivselt ja kvantitatiivselt kindlaks on määratud, on tõenäoliselt pall juba vääramatu hooga veerema läinud ja selle pidurdamisega lootusetult hiljaks jäädud. CO2 ja paljude teiste kasvuhoonegaaside kontsentratsiooni tõus atmosfääris on fakt. Kasvuhoonegaaside kliimat soojendav toime on ka fakt. Kas või kui suured on nende mõju neutraliseerivad tegurid on suures osas ainult hüpotees ja praeguste teadmiste kohaselt on bilanss ikkagi positiivne ehk soojenemise suunas.
Joel
Re: Roheline või joobes?
Ära muretse, selliseid jõnksutamisi ja järske tõuse keset näilist langust on varemgi olnud. Ei ole alati nii, et kui üles läheb, siis kohe järjest maksimumini välja. Nagu näha, siis enne hiljutist järsku tõusu oli ka väga järsk langus, kõik on tasakaalus.

Pealegi, nafta saab niikuinii varsti otsa. Ja saavad ka muud fossiilsed kütused. Juhtub see paarikümne või paarisaja aastaga, ei mängi maailma mastaabis kokkuvõttes küll mingit rolli.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Roheline või joobes?
See inimtekkelisuse osa pole ka teadlaste poolt paikapidavalt tõestatud. Ehk ka teadlased on suures osas täna kellegi palgal ja teevad uuringuid just selles suunas mida tasustatakse. Pigem nad on suuresti eri arvamusetl. Kadunud Endel Lippmaa ja Anto Raukas ning veel paljud teised meie omagi akadeemikud on vastupidisel arvamusel just neile roheröökijatele. Tema vist oli see kes ütles, et inimkond hindab oma võimeid ikka väga üle kui nad arvavad,et suudavad mõnekümne aastaga maakera tempratuuri kõigutada.Turist kirjutas: ↑04 Juul 2022, 19:13Ära muretse, selliseid jõnksutamisi ja järske tõuse keset näilist langust on varemgi olnud. Ei ole alati nii, et kui üles läheb, siis kohe järjest maksimumini välja. Nagu näha, siis enne hiljutist järsku tõusu oli ka väga järsk langus, kõik on tasakaalus.
Pealegi, nafta saab niikuinii varsti otsa. Ja saavad ka muud fossiilsed kütused. Juhtub see paarikümne või paarisaja aastaga, ei mängi maailma mastaabis kokkuvõttes küll mingit rolli.
Tuleb ikka ka seda hoomata, et see rohepööre on kellegile väga suur äri ja selle nimel tehakse ikka väga kõva lobi, mis EU-s ja osaliselt ka USA-s on vilja kandnud. Paljuski on asi alanud sellest, et mingid tegelased on ennast Kaliforiasse kunagi sisse seadnud ja siis millagi läks jube kuumaks, ning hakatigi seda mantarat ketrama. Kui nüüd elektriautodega Las Vegasesse kasiinosse sõita,siis Räniorus või Vegases sellest kunagi jahedamaks ei lähe
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 60
- Liitunud: 04 Dets 2020, 09:19
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Roheline või joobes?
Big news, et inimene iga asja pealt kasu tahab saada. See ei tee probleemide olemust väiksemaks.
Sedasama lobitööd on teinud ka naftapumpajad ise just sellles valguses, et süütunnet lõpptarbijate kaela veeretada.
https://www.vox.com/22429551/climate-ch ... vard-study
https://www.scientificamerican.com/arti ... years-ago/#
https://www.politico.eu/article/shell-c ... xtraction/
Natuke huvitavat lugemist, kui asi tegelt ka huvi pakub. Aga kõigile vist piisavalt huvi ei paku, kui mõned teadmised piirduvad Endeli ja Anto väljaöelduga ja sellepealt sõna võetakse. Esimene vikipeedia, mis googeldades välja tuli - https://en.wikipedia.org/wiki/Scientifi ... ate_change
Kliimamuutuse tekkimist inimtegevuse tagajärjel on juba ammusest ajast osatud ennustada - lausa üleelmisest sajandist.
Nagu Mac enne välja tõi, siis tavakodaniku kasutuses olev igapäevane transport moodustab kogu saastest väga väikese protsendi ja sellega peab nõustuma, et köit tiritakse natuke valest otsast, aga ükskord peab see niikuinii juhtuma.
Sedasama lobitööd on teinud ka naftapumpajad ise just sellles valguses, et süütunnet lõpptarbijate kaela veeretada.
https://www.vox.com/22429551/climate-ch ... vard-study
https://www.scientificamerican.com/arti ... years-ago/#
https://www.politico.eu/article/shell-c ... xtraction/
Natuke huvitavat lugemist, kui asi tegelt ka huvi pakub. Aga kõigile vist piisavalt huvi ei paku, kui mõned teadmised piirduvad Endeli ja Anto väljaöelduga ja sellepealt sõna võetakse. Esimene vikipeedia, mis googeldades välja tuli - https://en.wikipedia.org/wiki/Scientifi ... ate_change
Kliimamuutuse tekkimist inimtegevuse tagajärjel on juba ammusest ajast osatud ennustada - lausa üleelmisest sajandist.
Nagu Mac enne välja tõi, siis tavakodaniku kasutuses olev igapäevane transport moodustab kogu saastest väga väikese protsendi ja sellega peab nõustuma, et köit tiritakse natuke valest otsast, aga ükskord peab see niikuinii juhtuma.
Viimati muutis peetersell, 04 Juul 2022, 21:02, muudetud 1 kord kokku.
Re: Roheline või joobes?
Ain...ei normid kehtestati eeldatavalt ikka kõigile. Aga kõik tootjad ei tee ju kõiki otsuseid mingi ühise laua taga? Igaüks otsustab ikka ise, mis talle mõistlik ja järkusuutlik tundub. Keegi ei saa toyotat sundida mingit x asja edasi tootma/müüma kui tingimused selle müümiseks on ebasobivad. Nii lihtne see ongi.
On ju praeguseks vist juba selge, et ka kõik need teised, sinu nimetatud euroopa tootjad lõpetavad asja varsti ära...
On ju praeguseks vist juba selge, et ka kõik need teised, sinu nimetatud euroopa tootjad lõpetavad asja varsti ära...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Roheline või joobes?
Kõik nad teevad kõike edasi, aga lihtsalt ei tehta kõiki asju EU ja mõnda USA turule. USA-le tehakse muidugi nii mõndagi, mida EU-sse ei tehta,sest meil on piirangud veel karmimad.will111 kirjutas: ↑04 Juul 2022, 21:01Ain...ei normid kehtestati eeldatavalt ikka kõigile. Aga kõik tootjad ei tee ju kõiki otsuseid mingi ühise laua taga? Igaüks otsustab ikka ise, mis talle mõistlik ja järkusuutlik tundub. Keegi ei saa toyotat sundida mingit x asja edasi tootma/müüma kui tingimused selle müümiseks on ebasobivad. Nii lihtne see ongi.
On ju praeguseks vist juba selge, et ka kõik need teised, sinu nimetatud euroopa tootjad lõpetavad asja varsti ära...
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 1524
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 89 korda
- Tänatud: 231 korda
Re: Roheline või joobes?
Just! Ja seda ma silmas peangi, et osad tootjad tegid juba aastaid tagasi vabatahtlikult otsuseid nn. rohepöörde poole nagu näiteks Toyota. Eks aeg näitab muidugi mida see pikas plaanis neile tähendab. Kas võitu või kaotust. Täna tundub, et hübriidtehnoloogia osas on nad hästi edasi liikunudwill111 kirjutas: ↑04 Juul 2022, 21:01Ain...ei normid kehtestati eeldatavalt ikka kõigile. Aga kõik tootjad ei tee ju kõiki otsuseid mingi ühise laua taga? Igaüks otsustab ikka ise, mis talle mõistlik ja järkusuutlik tundub. Keegi ei saa toyotat sundida mingit x asja edasi tootma/müüma kui tingimused selle müümiseks on ebasobivad. Nii lihtne see ongi.
On ju praeguseks vist juba selge, et ka kõik need teised, sinu nimetatud euroopa tootjad lõpetavad asja varsti ära...
Riga→Suzuki DL650 VStrom→Honda Crosstourer VFR1200 DCT. Garmin ZümoXT, GoPro Hero7 ja Packtalk Edge JBL sideseade.
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
Re: Roheline või joobes?
Kõik on võimalik, lihtsalt antud graafiku probleem ongi selles, et isegi kui vaadata seda eelnenud "järsku" langust siis see toimus ~ 5000 aasta jooksul. Viimase 100 aasta tõus on olnud sellest langusest suurem. Mis seda põhjustab ja kas keegi seda kampaania korras muuta suudab on juba eraldi teema.Turist kirjutas: ↑04 Juul 2022, 19:13Ära muretse, selliseid jõnksutamisi ja järske tõuse keset näilist langust on varemgi olnud. Ei ole alati nii, et kui üles läheb, siis kohe järjest maksimumini välja. Nagu näha, siis enne hiljutist järsku tõusu oli ka väga järsk langus, kõik on tasakaalus.
Pealegi, nafta saab niikuinii varsti otsa. Ja saavad ka muud fossiilsed kütused. Juhtub see paarikümne või paarisaja aastaga, ei mängi maailma mastaabis kokkuvõttes küll mingit rolli.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7383
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1974 korda
- Tänatud: 568 korda
Re: Roheline või joobes?
Toyota toodab pea kõike edasi, aga lõpetas teatud asjade müügi EU-s. Turuosa oli neil toodetel väike ja polnud mõtet pingutada. 2,5l bensiini mootori+hübriidi teema on ka selline nii ja naa oma rohelisuse kohapealt . Minu meelest võiks seda pigem nimetada JOKK skeemiks. Siis veel näiteks suur Land Cruiser V8 mida müüakse kogu maailmas edasi nii diisli kui bensukana ja mida EU-s enam ei müüda. USA turule on sellest Lexuse bensukas tehtud, mis sisuliselt ka EU normidele vastab ja seda saab läbi saksamaa ka siia tuua. Ehk see kõik on nii segane ja piirde peal kõnd,et mingist roheliselt aatest ja muust rääkida on kohatu. Kõike juhib raha ja piirangud.Ain kirjutas: ↑04 Juul 2022, 22:10Just! Ja seda ma silmas peangi, et osad tootjad tegid juba aastaid tagasi vabatahtlikult otsuseid nn. rohepöörde poole nagu näiteks Toyota. Eks aeg näitab muidugi mida see pikas plaanis neile tähendab. Kas võitu või kaotust. Täna tundub, et hübriidtehnoloogia osas on nad hästi edasi liikunudwill111 kirjutas: ↑04 Juul 2022, 21:01Ain...ei normid kehtestati eeldatavalt ikka kõigile. Aga kõik tootjad ei tee ju kõiki otsuseid mingi ühise laua taga? Igaüks otsustab ikka ise, mis talle mõistlik ja järkusuutlik tundub. Keegi ei saa toyotat sundida mingit x asja edasi tootma/müüma kui tingimused selle müümiseks on ebasobivad. Nii lihtne see ongi.
On ju praeguseks vist juba selge, et ka kõik need teised, sinu nimetatud euroopa tootjad lõpetavad asja varsti ära...
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 522
- Liitunud: 10 Juul 2012, 21:17
- Tsikkel: D Monster
- Asukoht: Tartu/Riia
- Tänanud: 78 korda
- Tänatud: 42 korda
Re: Roheline või joobes?
Täpselt sama küsimus tekkis mul kui viimati sai porgandiga Tallinnast Tartusse sõidetud. Kaks tundi oli aega seistes mõelda kui s**t otsus oli lennukiga Riiast Tallinnasse lennata, et sealt rongiga Tartusse sõita. Edaspidi käin otse autoga.

Edit:
Esimene istekohaga pilet esimeses klassis läks nahka, sest lend hilines ja sellele rongile ei jõudnud. Selleks ajaks kui oli selge millal Tallinnasse jõuan oli järgmine rong juba välja müüdud ja sama lugu järgneva 4-5 tunni jooksul sõitvate bussidega.
Re: Roheline või joobes?
Eks seal on jah neid tõuse ja languseid igasuguseid, aga kauge mineviku puhul andmed ei ole nii täpsed ja väikese ajavahemiku tagant antud- 97% sellest graafikust on kahe punkti vaheline kaugus 3000 aastat, viimase 100 aasta kohta on punktid iga kuu tagant ja natuke enne seda iga aasta tagant. Kui jätkame seda joont ka lõpus 3000-aastaste vahedega, siis seda vahepealset langust praktiliselt ei ole ja ei ole ka järsku tõusu ehk peale 9000 aastat tagasi olnud väikest maksimumi järgnenud väikest langust oleme jätkuvalt üsna laugelt liikumas oma 100 000-aastase tsükli maksimumi poole. Me ei tea seda kui järsud tõusud ja langused varasemalt 3000 aasta vältel toimunud on kuna on teada vaid algus- ja lõpp-punkt. On see praegune tõus erakordselt kiire või mitte, igatahes meil on veel pikk tee minna selliste maksimumidena, mis varasemalt on olnud. Nii "lahjat" maksimumi pole ~500 000 aastat olnud juhul kui see praegune oleks maksimum, nii et igati loogiline, et tõuseb veel ja seda otse loomulikult ka täiesti ilma fossiilseid kütuseid kasutamata (nagu need tõusud ka varem on olnud). Võibolla 10 000- 20 000 aasta pärast on inimestel häda, et mida ette võtta peale suruva jääajaga (ja tulemata see ei jää, inimesed nii võimsad ei ole, et seda ära hoida), äkki saaks kusagilt sügavalt maa seest ikkagi veel mingit fossiilset kütust välja imeda ja selle põletamisega ilma natuke soojemaks muuta.CaveFish kirjutas: ↑04 Juul 2022, 22:35Kõik on võimalik, lihtsalt antud graafiku probleem ongi selles, et isegi kui vaadata seda eelnenud "järsku" langust siis see toimus ~ 5000 aasta jooksul. Viimase 100 aasta tõus on olnud sellest langusest suurem. Mis seda põhjustab ja kas keegi seda kampaania korras muuta suudab on juba eraldi teema.

-
- Toetajaliige
- Postitusi: 2653
- Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
- Tsikkel: Yamaha FZ8SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 191 korda
- Tänatud: 395 korda
Re: Roheline või joobes?
Kliima muutustega kaasnevaid tagajärgi peab vaatama koos maakera rahvastiku arvu kasvuga. Üks väga oluline tegur on rahvastiku puhul ka tema elukoha kõrgus merepinnast ja ka kasutatava põllumaa kõrgus merepinnast.
On täiesti kindel, et need, kelle "kodu upub" või "põld põleb" ei jää sinna nagu Titanicu orkester passima vaid liiguvad mujale. Suure tõenäosusega euroopa aladele, kus praegu laiutab homo sapiens albus.
Kahjuks on ta maailmas vähemuses ja see tähendab, et tema areaal ujutatakse kiirelt muude homo'de poolt üle = tema söök süüakse ära, tema kütus ja eluase võetakse talt ära (sest homo sapiens albus on humaanne ja demokraatlik olevus ja ei kasuta relva oma areaali kaitseks), ühesõnaga homo sapiens albus lakkab olemast.
Loodetavasti näevad seda uut maailmakorda ainult foorumi kõige nooremad liikmed
On täiesti kindel, et need, kelle "kodu upub" või "põld põleb" ei jää sinna nagu Titanicu orkester passima vaid liiguvad mujale. Suure tõenäosusega euroopa aladele, kus praegu laiutab homo sapiens albus.
Kahjuks on ta maailmas vähemuses ja see tähendab, et tema areaal ujutatakse kiirelt muude homo'de poolt üle = tema söök süüakse ära, tema kütus ja eluase võetakse talt ära (sest homo sapiens albus on humaanne ja demokraatlik olevus ja ei kasuta relva oma areaali kaitseks), ühesõnaga homo sapiens albus lakkab olemast.
Loodetavasti näevad seda uut maailmakorda ainult foorumi kõige nooremad liikmed

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 570
- Liitunud: 31 Juul 2021, 19:12
- Tsikkel: R 1250 GS Adventure
- Asukoht: Rapla
- Tänanud: 56 korda
- Tänatud: 89 korda
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.