4. leht 4-st
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 08 Okt 2021, 15:32
Postitas Maaks
No kui on ikka kange soov vilkuritega sõita ja vajadus, et kõik "aeglasemad" eest koheselt nah..i tõmbavad, siis ei ole vaja enda tõelise kutsumise vastu kauem võidelda vaid uus eriala valida: https://www.sisekaitse.ee/et/erialad 
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 21 Okt 2021, 14:36
Postitas bitter
urmas66 kirjutas: ↑07 Okt 2021, 21:07
Panin autole LEDbar lisatule ja sellega vilgutades arvavad paljud,et tegemist operatiivsõidukiga, sest mõni lausa hüppab eest. Ehk soovitan,lisaks on ka pimedas sitaks hea.
See on siiski relatiivne nagu öeldakse. Kui tehase tuled on head ja adaptiivsed (väldivad sujuvalt vastutulija pimestamist) siis mina olen rahul ja kindlasti ei viitsiks seda sitaks head ledbar-i kogu aeg käsitsi klõpsida. Või saab seda kuidagi autole tutvustada-integreerida, et kaamera seda juhiks? Kui ei saa, siis on tast reaalne abi vaid kohtades ja kellaaegadel, kus vastutulijaid pole.
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 21 Okt 2021, 14:48
Postitas Tuuletallaja
Kas selle ledbar'iga vilgutamise toimivuse huvides ei peaks auto eestvaates pasakarva Skodillac'i moodi välja nägema... või pole see oluline?
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 21 Okt 2021, 14:59
Postitas bitter
Pakun, et see on abiks. [mention]urmas66[/mention], mis karva auto on?
Jätab "õige" mulje peeglis?
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 21 Okt 2021, 15:54
Postitas urmas66
bitter kirjutas: ↑21 Okt 2021, 14:59
Pakun, et see on abiks. @urmas66, mis karva auto on?
Jätab "õige" mulje peeglis?
Hallikas-pruunikas Iridiumgray on toon 
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 21 Okt 2021, 15:59
Postitas urmas66
bitter kirjutas: ↑21 Okt 2021, 14:36
urmas66 kirjutas: ↑07 Okt 2021, 21:07
Panin autole LEDbar lisatule ja sellega vilgutades arvavad paljud,et tegemist operatiivsõidukiga, sest mõni lausa hüppab eest. Ehk soovitan,lisaks on ka pimedas sitaks hea.
See on siiski relatiivne nagu öeldakse. Kui tehase tuled on head ja adaptiivsed (väldivad sujuvalt vastutulija pimestamist) siis mina olen rahul ja kindlasti ei viitsiks seda sitaks head ledbar-i kogu aeg käsitsi klõpsida. Või saab seda kuidagi autole tutvustada-integreerida, et kaamera seda juhiks? Kui ei saa, siis on tast reaalne abi vaid kohtades ja kellaaegadel, kus vastutulijaid pole.
Mul on lisatuli auto kaugtuledega ühendatud can mooduli abil ja vahetab automaatselt,ise ei tee midagi. Mul on pööravad-keeravad automaatsevahetusega LED Intelligent või midagi sellist tuled, aga koduteel võsavahel on lisatuli abiks. Näeb kõrvale põllule ka natuke.
Tähendab rooli alla on kontroll lambiga lüliti, kust saab selle lisatule välja lülitada. See on ÜV kohustuslik.
https://www.autoextra.ee/web/can-moodul ... gtuledele/
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 17 Jaan 2022, 02:20
Postitas Dusterx
Üldiselt: Kõik on nii eeskujulikud viimaselajal, et suisa halb hakkab, lähen ilmselt põrgusse. Mina olen see m, kes igalpool +10 sõidab, sest minu arvates on kiiruspiirangud ajast ja arust, lisaks olen ma jumala kursis sellega, palju mu 4 erineva auto spidod valetavad. Mossega trummelpiduritega(ka ees) oli loogiline sirgel maanteel sõita 90km/h ja linnas 60, tänapäeva isesõitvate autode ja fäänside rehvidega peab leppima samaga ja naeratama? See lugu võiks ükskord lõppeda, et elukorralduse määravad nõrgimad ja saamatumad ja kõik ülejäänud peavad neid saamatuid terve elu kannatama, nii liikluses kui miskite viiruste või millega iganes. Kes ei saa hakkama ja kardab, istuge kodus ja värisege surnuks ning laske ülejäänutel elada. Minu arust ei ole eestis ei teedel, ega liiklusel juba ammu enam miskit viga suures plaanis, samuti ei häiri mind absoluudselt naabrite 3 rea süsteem. Lühidalt, mind üldse need asjad ei häiri tegelikult, häirivad vingujad ja saamatud ja isehakanud mendid. Nendele, kes nina perses istuvad ja mööda ei lähe, peab lihtsalt vasakujala piduriga ehmatusi jagama, kuni maha jäävad või selle maailma ohtlikuma manöövri lõpuks ette võtavad.
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 17 Jaan 2022, 10:47
Postitas joel
Dusterx kirjutas: ↑17 Jaan 2022, 02:20
Mossega trummelpiduritega(ka ees) oli loogiline sirgel maanteel sõita 90km/h ja linnas 60, tänapäeva isesõitvate autode ja fäänside rehvidega peab leppima samaga ja naeratama?
Pigem tõmmatakse piirkiirusi tulevikus veel allapoole. Auto võib ju ise sõita, aga selle vastu ei saa, et õhutakistuse ületamiseks kasutatav võimsus suureneb võrdeliselt kiiruse kolmanda astmega, sellega seoses suureneb ka energiakulu ja võid ise aimata, kuidas see kõikvõimalike rohepöörete, energiakriiside, kliimamuutuste jms teemadega haakub.
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 17 Jaan 2022, 11:23
Postitas Turist
Auto võimekus kiiremini sõita ja grammike kiiremini pidama saada on kõige väiksem asi selle teema juures. Juhi reageerimisaeg on ikka sama. Siis kui mosse tegija oli, oli liiklustihedus kordades väiksem kui praegu. Ei töllerdatud ka igasuguste (elektri)tõukeratastega ja mopeedautodega maanteel ning jalakäijad ei käinud kõrvaklapid peas omas maailmas ringi. Ehk siis ei tundu küll reaalne olema ühel keskmisel maanteel (välja arvatud kui on rohkem kui 2 sõidurada ja kõrval on olemas ka kergliiklustee) suuremat piirkiirust lubada.
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 17 Jaan 2022, 22:06
Postitas urmas66
Dusterx kirjutas: ↑17 Jaan 2022, 02:20
Üldiselt: Kõik on nii eeskujulikud viimaselajal, et suisa halb hakkab, lähen ilmselt põrgusse. Mina olen see m, kes igalpool +10 sõidab, sest minu arvates on kiiruspiirangud ajast ja arust, lisaks olen ma jumala kursis sellega, palju mu 4 erineva auto spidod valetavad.
No ilmselt oleme mõlemad oma +10-ga ilged m****d,kes jalgu jäävad enamusele. Vähemalt mina kogen seda igapäevaselt Talinna ringteed läbides Kanama-Peterburi tee. Sõidan alati esimeses reas ja ei takista tahtlikult kedagi. Samas kui on väikseimgi ilma muutus, tahaks mina ikka nö oma kiirusega sõita, kuid siis on jälle need teised mul risti jalus, sest ei julge või ei oska või ei tea mis muud põhjused veel.
Üldiselt on meil lihtsalt autojuhtide oskused väga suuresti alla igasugu arvestust ja loodetakse oma superauto juhiabidele või veel millelgi kolmandale kuid ennast sõtma õpetada ei kavatse vast keegi. Samas kui inimene igapäevaselt autoga sõidab(käib tööl), siis võiks ju ka sõita osata.
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 17 Jaan 2022, 22:10
Postitas urmas66
Turist kirjutas: ↑17 Jaan 2022, 11:23
Auto võimekus kiiremini sõita ja grammike kiiremini pidama saada on kõige väiksem asi selle teema juures. Juhi reageerimisaeg on ikka sama.
Reageerimis aeg on ikka väga erinev. Pane Ott Tänak ja suvaline autokooli lõpetanu ja lase neil teha reaktsiooni testi simulaatoril ning ma pakun ,et Ott on palju kiirema reaktsiooniga.
Kuid lisaks reaktsioonile peab juht oskama liiklust nö lugeda ehk olla selle sees ja tajuda mis toimub tema ümber.
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 17 Jaan 2022, 22:22
Postitas Turist
urmas66 kirjutas: ↑17 Jaan 2022, 22:10
Reageerimis aeg on ikka väga erinev. Pane Ott Tänak ja suvaline autokooli lõpetanu ja lase neil teha reaktsiooni testi simulaatoril ning ma pakun ,et Ott on palju kiirema reaktsiooniga.
Kuid lisaks reaktsioonile peab juht oskama liiklust nö lugeda ehk olla selle sees ja tajuda mis toimub tema ümber.
Seda kindlasti, ma mõtlesin seda, et võrreldes mossede ajaga (millest erinevalt nüüd on autodel võimekus kiiremini sõita ja grammike kiiremini pidama saada) on juhtide reageerimiskiirus ikka sama (ilmselt?).

Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 17 Jaan 2022, 22:42
Postitas Dusterx
Pakun, et mossemehed olid selles võrdluses pigem tänaku poole kaldu oma reageerimistega, sest mosse ei sõitnud ise ja talverehve sisuliselt ei olnud. See õpetas kõik sõitma ja kes ei õppinud, need ka ilmselt sõitmisest loobusid, täna on igal idikal mingi saan istmiku all, kuid oskuseid ei ole ega ka tule ja mida rohkem neid nn poputatakse ja neid hirmujutte jne edasi kedratakse, seda rohkem asi käest läheb, kuni selleni välja, et keelatakse kõigil lõpuks ise sõita.
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 17 Jaan 2022, 23:38
Postitas will111
siin pole midagi võrrelda...tänastel juhtidel puudub reaktsioon sest nad ei vajuta enam ise pedaale. käiku ei osata enam vahetada ning nooremad ei teagi, misasi see käigu vahetamine üldse on

mõne auto puhul vist ei lasta juhil enam ka rooli keerata
nali naljaks aga ma arvan, et täna on reaalselt teedel päris palju selliseid juhte, kes ei oskagi mitte kuidagi reageerida teatud situatsioondele. seega jah...võib öelda piltlikult aga võib kohati ka täiesti otse öelda, et "reaktsiooniaeg" on lõpmatus.
tehniliselt võttes reaktsiooniaeg võib paljudel noortel inimestel olla isegi väga hea...aga lihtslat mingi simulaatori peal ühe kindla nupu vajutamine kui näed ees ekraanil suurt punast tuld süttimas, see ei ole ikka üldse sama asi mis autoroolis õigele asjale ja õigesti reageerimine
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 18 Jaan 2022, 08:24
Postitas Assamait
Reklaami järgi on Elmorendi tüübid hakkama saanud kaugjuhtimise süsteemiga oma elektrikünade jaoks. Teenus, et tellid auto hommikuks maja ette - selle sõidutab kohale tüüp kusagilt soojast kontorist joysticku tagant. Tundub nagu väga huvitav, mis tunne on muutlikes teeoludes autot eemalt juhtida...
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 18 Jaan 2022, 13:52
Postitas stretch
Dusterx kirjutas: ↑17 Jaan 2022, 02:20
Mossega trummelpiduritega(ka ees) oli loogiline sirgel maanteel sõita 90km/h ja linnas 60, tänapäeva isesõitvate autode ja fäänside rehvidega peab leppima samaga ja naeratama?
Kui kiiresti siis lugupeetav TÄNAPÄEVAL linnas sõita soovib, et 60 nagu vähevõitu tundub?
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 18 Jaan 2022, 19:45
Postitas will111
No oleneb, kus kohas linnas. Väga paljudes suuremates (vb ka väiksemates, aga pole nended ise niipalju vast käinud) euroopa linnades tohib teatud kohtades sõita 70 isegi 80 olen vist kohanud.
Tallinnas on selliseid kohti vähe ning aina vähemaks jääb. Lisaks sellele, kas kõik need teed, kus varem võis sõita 50ga (ning reaalselt sõideti tavaliselt 60ga - mida vb ka Dusterx silmas pidas) muutuvad aina rohkem küll 40, 30 alaks...ja isegi kui ametlikult ei ole muudetud siis inimesed lihtsalt venivad seal 30-40ga

Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 18 Jaan 2022, 20:08
Postitas Dusterx
Eelkõige mõtlen üleregulatsiooni, kõiges, see toodab debiile.
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 19 Jaan 2022, 10:11
Postitas urmas66
stretch kirjutas: ↑18 Jaan 2022, 13:52
Dusterx kirjutas: ↑17 Jaan 2022, 02:20
Mossega trummelpiduritega(ka ees) oli loogiline sirgel maanteel sõita 90km/h ja linnas 60, tänapäeva isesõitvate autode ja fäänside rehvidega peab leppima samaga ja naeratama?
Kui kiiresti siis lugupeetav TÄNAPÄEVAL linnas sõita soovib, et 60 nagu vähevõitu tundub?
60 pole meil ühseki asulas lubatud.
Samas on meil Tallinnas väga ebaloogiliselt kiirus määratud. Põhimõtteliselt ongi kõikjal 50 ja mõnes üksikus kohas ka 30(Soo tänav ntks) Sõites mujal euroopas on ka linnades väga palju erinevaid kiiruseid ja seda siis pigem ikka ülespoole kui 50. Suured mitmmrealised transiitliiklusek mõeldud tänavad võiksid olla suurem kiirusega ja samas on ka palju kohti,kus võiks olla ka vähem. Ilmselgelt on meil Tallinnas üldse liiklus ja ka üshistransport veel nö nõukakaegsetes suundades liikumas. Mujal maailmas on linnas kordades vähem vasak pöördeid ,mis liiklust takistavad ja sellise suurusega linnades on palju tänavaid tehtud ühesuunaliseks,et saaks liigelda. Kiirust alla tõmmata ei ole selleks vaja ,et liiklus oleks ohutum vaid peab olema loodud tingimused,kus erinevad osapooled ei satu igal sammul kokku. A´la meie jalgratta teed ja ühel tasapinnal ristmikud. Helsinkis on kesklinnas või siis selle nö vanalinna osas igalpool paremakäe reegel ehk sul puudub võimalus seal kiirustada. Samas kiirus ei ole seal alati piiratud. Ehk siis ise piirad, kui tahad tervelt kohale jõuda.
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 19 Jaan 2022, 11:41
Postitas Madlobster
urmas66 kirjutas: ↑19 Jaan 2022, 10:11
60 pole meil ühseki asulas lubatud.
Proovi Järvevana

Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 19 Jaan 2022, 11:44
Postitas Turist
Dusterx kirjutas: ↑17 Jaan 2022, 02:20minu arvates on kiiruspiirangud ajast ja arust...
Mossega trummelpiduritega(ka ees) oli loogiline sirgel maanteel sõita 90km/h ...
tänapäeva isesõitvate autode ja fäänside rehvidega peab leppima samaga ja naeratama?
Seoses sellega tuli meelde veel üks fakt: ka enamikus teistes (Euroopa) riikides, kus mossesid pole kunagi olnudki, on tavalisel 1+1 asulavälisel teel lubatud 90 km/h.
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 19 Jaan 2022, 12:49
Postitas bitter
Dusterx kirjutas: ↑17 Jaan 2022, 02:20minu arvates on kiiruspiirangud ajast ja arust...
Mossega trummelpiduritega(ka ees) oli loogiline sirgel maanteel sõita 90km/h ...
tänapäeva isesõitvate autode ja fäänside rehvidega peab leppima samaga ja naeratama?
Liiklustihedus mossede ajal vs nüüd. Mossedega sõideti Mustamäelt, Järvelt Pärnu mnt-le mööda Järve tänavat:
https://goo.gl/maps/WSeXGmVE6M6JwFEz5
ja Pärnu mnt ristis sai minna paremale, otse või vasakule kui mälu ei peta
https://goo.gl/maps/seBotNcrGVWdw2yXA
Kõik mahtusid lõdvalt ära, ummikuid ei olnud.
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 19 Jaan 2022, 16:50
Postitas urmas66
Madlobster kirjutas: ↑19 Jaan 2022, 11:41
urmas66 kirjutas: ↑19 Jaan 2022, 10:11
60 pole meil ühseki asulas lubatud.
Proovi Järvevana
Asula kiirus on meil eestis ikkagi 50 mitte 60 ja Järvevana on märgiga reguleeritud lõik, mitte asula kiirus

Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 19 Jaan 2022, 16:55
Postitas urmas66
Turist kirjutas: ↑19 Jaan 2022, 11:44
Dusterx kirjutas: ↑17 Jaan 2022, 02:20minu arvates on kiiruspiirangud ajast ja arust...
Mossega trummelpiduritega(ka ees) oli loogiline sirgel maanteel sõita 90km/h ...
tänapäeva isesõitvate autode ja fäänside rehvidega peab leppima samaga ja naeratama?
Seoses sellega tuli meelde veel üks fakt: ka enamikus teistes (Euroopa) riikides, kus mossesid pole kunagi olnudki, on tavalisel 1+1 asulavälisel teel lubatud 90 km/h.
Austrias on üldine piirang 100, kui pole märgiga muudmoodi piiratud. Enamuses riikides on ikkagi 80 ja mõnes on ka 90. Saksas on enamusel teedel, peale autobahni, veokate kiirus 60 ja kui ka on sõidukatel seal lubatud 80, siis veokad dikteerivad kiiruse
Re: Kohtust, möödasõidust ja lätlastest põhjalikumalt
Postitatud: 19 Jaan 2022, 16:58
Postitas urmas66
bitter kirjutas: ↑19 Jaan 2022, 12:49
Dusterx kirjutas: ↑17 Jaan 2022, 02:20minu arvates on kiiruspiirangud ajast ja arust...
Mossega trummelpiduritega(ka ees) oli loogiline sirgel maanteel sõita 90km/h ...
tänapäeva isesõitvate autode ja fäänside rehvidega peab leppima samaga ja naeratama?
Liiklustihedus mossede ajal vs nüüd. Mossedega sõideti Mustamäelt, Järvelt Pärnu mnt-le mööda Järve tänavat:
https://goo.gl/maps/WSeXGmVE6M6JwFEz5
ja Pärnu mnt ristis sai minna paremale, otse või vasakule kui mälu ei peta
https://goo.gl/maps/seBotNcrGVWdw2yXA
Kõik mahtusid lõdvalt ära, ummikuid ei olnud.
88-90 vahemikus olid seal Järvel ikka juba ummikud olemas. Raudtee tegi seal omi reegleid ja vahel oli puu nii pikalt kinni,et Mustamäe haiglasse sai kiiremini üle Nõmme sõites. Olin sel ajal Taksopargis taksojuht ja kliendid tihti ei viitsinud seal sabas oodata ning lasid üle Nõmme Mustamäele sõita. No ega vahemaas väga suurt erinevust ei olnud,kui just Sütistesse ei läinud.