275. leht 391-st

Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 20 Mär 2015, 20:59
Postitas Black

See hooaeg pesed, järgmiseks paned uue õli ja pesed jälle. Hoolitse lihtsalt selle eest, et pesukilomeetreid koguneks. Arusaadav, et rauast kullake, aga üle ei maksa ka hooldada.

Kui võimalik, võid ju korraks karteripõhja maha võtta. Enamik sadet koguneb sinna. Kui seal suurt midagi pole, pole ka mingit üldisemat läbipesu reaalselt vaja teha.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 20 Mär 2015, 21:38
Postitas Põhja Siil
Black kirjutas:

Kui võimalik, võid ju korraks karteripõhja maha võtta. Enamik sadet koguneb sinna. Kui seal suurt midagi pole, pole ka mingit üldisemat läbipesu reaalselt vaja teha.

Hea soovitus. Mõtlen selle peale.

thx.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 20 Mär 2015, 21:52
Postitas erks

Mingeid mootoripesuvahendeid on ka. Valad enne õlivahetust sisse, lased 10 min. töötada ja vahetad õli ära.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 20 Mär 2015, 22:25
Postitas Kipsi

Pesuõli on jah selle asja nimi, kuid paraku jään vastuse võlgu, kas tsiklitele sobib :oops:


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 20 Mär 2015, 22:48
Postitas Põhja Siil
erks kirjutas:

Mingeid mootoripesuvahendeid on ka. Valad enne õlivahetust sisse, lased 10 min. töötada ja vahetad õli ära.

on olemas, ja isegi on minul olemas, aga sellega pole väga selge:

  1. kõik ei pruugi tsiklitele sobida - siduri pärast.
  2. paberite järgi, peale tavalist õlivahetust, jääb minu ratta mootorisse veel 1 liiter vana õli, ja kui kallan vedeliku enne õlivahetust, siis jääb mootorisse alles ka see läbipesuvedeliku jäänused. pole vist eriti hea?...

ja lisaks - hetkel mootoris õli pole. pole erit kuhugi pesuvedeliku kallata :)


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 20 Mär 2015, 22:53
Postitas Loff

Pakun, et märgsiduriga mootorite puhul see pesuõliga möllamine lõpeb siduri lahti võtmisega ja siduriketaste pesuga.
Kui Sul see ratas on talv otsa nõrgunud siis pane aga uus õli sisse ja tõesti, kui muudmoodi ei saa siis võid 1000km pärast uuesti õli vahetada.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 21 Mär 2015, 00:50
Postitas Kri§to
bitter kirjutas:

Mida tähendavad ABC pulberkustuti kirjelduses B ja C taga olevad numbrid?
27A 144BC
34A 233BC
43A 233BC
55A 233BC

Tamrexi lehelt sain teada, et 55A kustutab 5,5m pikkuse katselõkke jne. Huvitav kuidas ... kui pulbri kogus, kustutusaeg ja joa pikkus on kõigil 6kg-stel konstantsed?

http://www.hot.ee/aitaennast/Tulekustutid.html

Küsi aga- mis teada tahad, olen tulekustutamisega seotud olnud


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 21 Mär 2015, 09:32
Postitas Tort
Põhja Siil kirjutas:

korraks käima tahan pannaläbipesemise eesmärgiga. Soojem õli peseb paremini läbi. Et kindlam oleks :-)

On jah, õlijahutusega. Ja seda ma ise arvasin ka et vähese õlikogusega hakkama ei saa. Eks teen vist nii, et panen uue õli sisse, ja mingi 1000 km pärast vahetan uuesti.

Võid pesuõliks osta näiteks Fixusest kõige odavama sidurile sobiva motoõli, hinnaga ca 5-6 eur liiter. Teed paarsada kilti sõitu kasvõi ja siis paned õige õli. Pole mõtet a la Castrolit läbipesuks kasutada.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 21 Mär 2015, 09:41
Postitas yeekim
Tort kirjutas:
Põhja Siil kirjutas:

korraks käima tahan pannaläbipesemise eesmärgiga. Soojem õli peseb paremini läbi. Et kindlam oleks :-)

On jah, õlijahutusega. Ja seda ma ise arvasin ka et vähese õlikogusega hakkama ei saa. Eks teen vist nii, et panen uue õli sisse, ja mingi 1000 km pärast vahetan uuesti.

Võid pesuõliks osta näiteks Fixusest kõige odavama sidurile sobiva motoõli, hinnaga ca 5-6 eur liiter. Teed paarsada kilti sõitu kasvõi ja siis paned õige õli. Pole mõtet a la Castrolit läbipesuks kasutada.

Hoi!

Pesemiseks vala mootorisse u 150ml (oleneb olemasoleva õli hulgast) täiesti tavalist diiselkütust ja "pese" nii 5-10 min.(sisetunne ja mootori seisukord :) )
Need pesuõlid ja -lisandid on paras BS ja rahategemine, kuna koostises ongi tavaline diisel/petroolium aga peidetud kõvade keemiliste ühendite nime taha.

edu


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 21 Mär 2015, 10:14
Postitas Tort

Yeekim, mootoris hetkel puudub õli.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 21 Mär 2015, 12:06
Postitas Põhja Siil
Tort kirjutas:
Põhja Siil kirjutas:

korraks käima tahan pannaläbipesemise eesmärgiga. Soojem õli peseb paremini läbi. Et kindlam oleks :-)

On jah, õlijahutusega. Ja seda ma ise arvasin ka et vähese õlikogusega hakkama ei saa. Eks teen vist nii, et panen uue õli sisse, ja mingi 1000 km pärast vahetan uuesti.

Võid pesuõliks osta näiteks Fixusest kõige odavama sidurile sobiva motoõli, hinnaga ca 5-6 eur liiter. Teed paarsada kilti sõitu kasvõi ja siis paned õige õli. Pole mõtet a la Castrolit läbipesuks kasutada.

eks ma vist nii teen.

muide - filtriga vahetuse puhul, läheb sisse 4.8l ja täis remondi puhul 5.7l . Kuhu see 0.9l ära kaob? kanalitesse ja radikasse? kuidagi palju tundub...


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 21 Mär 2015, 12:30
Postitas poison

kui mootori täielikult lahti võtad, siis jätkub seda õli seal kokkupanemiseks ka :D igalt poolt niriseb jah


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 21 Mär 2015, 14:58
Postitas pühak

Sellega on mootorite ja õlide tootjad arvestanud, et vana mingil määral sisse jääb. Kui mootorisse just sittа sattunud pole, on tilk vana õli uue sees igati loomulik nähtus. Ärge hooldust üle võlli ka keerake!


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 21 Mär 2015, 15:07
Postitas franz125

Mõningatel juhtudel võib jahutus radikasse jääda küllaltki suur kogus.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 21 Mär 2015, 15:32
Postitas urmas66

TDM850-l on ka manuali järgi nö kaks õli kogust.Üks ilma fitri vahetuseta 6000km ja teine filtrivahetusega järgmine 6000km.On ka kaks kohta, kust õli välja lasta.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 21 Mär 2015, 15:43
Postitas erks

Manuaali järgi on paljudel ratastel kolm kogust. Ilma filtrita vahetus, filtriga vahetus ja üldkogus kui mootor täitsa kuiv on.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 21 Mär 2015, 19:12
Postitas koi

Mulle jäi selgusetuks, miks tahad tingimata mootorit seest pesta? Kas õli mootoris oli nii tökat? Mulle tundub, et pingutad kõvasti üle selle õli vahetusega. Uus filter, uus õli ja sõida!


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 21 Mär 2015, 22:09
Postitas pühak

Isegi, kui tökat on, pole mõtet pesema hakata. Siis tuleb lihtsalt paaril korral tihemini vahetada, kui ette nähtud. Pesta on siis mõtet, kui näiteks jahutusvedelikku õli hulka on sattunud. Siis ka üldiselt ikka mingi pesuõliga.

Oma tsiklil olen 5000 km aastase läbisõidu korral 1x aastas õli vahetanud. Vana õli välja lastes olen täheldanud sellel vaid toonimuutust, muud häda pole miskit. Tsikkel minu käes 2012 sügisest alates. Mingit pesu ega muud sellesarnast pole selle aja jooksul teinud.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 21 Mär 2015, 23:32
Postitas koi

Just nimelt! Kui õli toon pole muutunud, pole järelikult tsikliga sõidetud!


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 22 Mär 2015, 01:10
Postitas yeekim

No jäi see õlivahetus 68 000km hiljaks....
Pilt

Tegemist siis Audi TT mootoriga.

edu :wink:


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 22 Mär 2015, 13:05
Postitas reimps

Motoeksootika kohta polegi teemat? Tahtsin just lugeda, kui s**t see aasta siis oli ja mis kõik valesti on.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 22 Mär 2015, 13:24
Postitas Holms
reimps kirjutas:

Motoeksootika kohta polegi teemat? Tahtsin just lugeda, kui s*** see aasta siis oli ja mis kõik valesti on.

No millest seal ikka rääkida. Ramo, Yamu ja hiinakad. Sorry, porgandid olid ka olemas. Vanatehnika osa oli ehk isegi rohkem esitletud kui tavaliselt, meeldisid need ajastukohased daamed, parem silmailu kui need poolpaljad kondikubud, mida vanasti seal hulgim ringi siiberdas :ner: Õlled sai joodud, päris tühja käega ära ka ei tulnud, eks näis, kuhupoole see asi järgmiste aastatega keerab.
PS Juhtusin väga valel ajal sinna, piletisaba oli pikim, mida seal eales näinud, pea aegu selle ukseesise afaldiplatsi servani :twisted:


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 22 Mär 2015, 20:14
Postitas pühak

Mul olid reede ja pühapäev seekord vabad päevad ja sai reede hommikupoole ära käidud. Enamus rahvast, kes kohal olid, olid kas messiga kuidagi seotud või usinalt klõpsivad ajakirjanikud. Täna käisin Tallinnas Meremessil. Viimane oli Motoexotikast kuskil 3x suurem ja pilet oli 3€ odavam, ehk viiekas.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 27 Mär 2015, 17:13
Postitas Põhja Siil
koi kirjutas:

Mulle jäi selgusetuks, miks tahad tingimata mootorit seest pesta? Kas õli mootoris oli nii tökat? Mulle tundub, et pingutad kõvasti üle selle õli vahetusega. Uus filter, uus õli ja sõida!

Olin nädalakese eemal...

õli vahetus käib:

  1. paned mootori käima ja ajad õli natukene soojaks.
  2. valad vana (sooja ja vedelama) õli välja.
  3. paned uue filtri, õli sisse.

Kuna oli vaja mootor maha võtta, pidin ka õliradika maha kiskuma. Lasin õli välja, ilma et ajasin ta soojaks enne (oleks võinut tegelikult). Tõenäoliselt on see väike mure, kuid kuna minul pole vähematki aimu, kuidas seda mootorit hooldati, ja kuna õlis oli suht palju valget emulsiooni (mootoril pole vesijahutust ja tegu saab vist olla ainult kondentsiga) siis tundus et üks lisa õliloputus teeb ainult head.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 27 Mär 2015, 22:15
Postitas oil

Äkki keegi oskab Neptun Pro kerghaagiste kvaliteedist rääkida? Näiteks selline: http://www.auto24.ee/used/1033679


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 28 Mär 2015, 12:43
Postitas Greger
oil kirjutas:

Äkki keegi oskab Neptun Pro kerghaagiste kvaliteedist rääkida? Näiteks selline: http://www.auto24.ee/used/1033679

Pole viga midagi. Endal olemas üks ja olen ka üle koormusega vedanud ning siiani liigub. Vanust tal juba 3-4 aastat. Põhja plaat tahab nüüd vahetust (vineer).
Aa pori lapatsid võiks kohe ära tugevdada need ka sai eelmine sügis putitatud. Aga muidu toimib, tuled viled töötavad. Ja hind oli ka suht norm.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 28 Mär 2015, 14:32
Postitas Kauri

Kui vähegi kannatab, siis võiks olla KERGhaagis siiski üheteljeline ja kindlasti lehtvedrul.
Kaheteljelisega tuleb kohe hunnik lisakulutusi rehvide ja laagrite näol, samuti ebamugav manööverdada ja libedamal pinnal liikuda.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 28 Mär 2015, 15:19
Postitas urmas66
Kauri kirjutas:

Kui vähegi kannatab, siis võiks olla KERGhaagis siiski üheteljeline ja kindlasti lehtvedrul.
Kaheteljelisega tuleb kohe hunnik lisakulutusi rehvide ja laagrite näol, samuti ebamugav manööverdada ja libedamal pinnal liikuda.

Väga nõus sellga.Üheteljelisele saaad legaalsselt rohkem peale panna ja maksimum koorem jääb kaheteljelisega ka samasse auku(minu omal umbes 1,3t).Liikuvaid on osasid üheteljelisel vähem ja järgi jookseb ka kergemini ehk ka küttekulu väiksem.Kõval pinnasel jäksab ka koormaga,ilma autota liigutada.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 28 Mär 2015, 16:03
Postitas oil

Tänud vastajatele. Vineer äheb nagunii m6ne aja möödudes läbi, 6nneks selle vahetamine pole probleem.

Üheteljeline ei lähe mitte.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 28 Mär 2015, 16:38
Postitas 426f

neil kärudel ongi põhja all üks telg mille otsas balanssiirid koos 2 rattaga kumbalgi pool ja lehtvedrud.kui metalli tihti vedada siis respo ja tiki kärul vajuvad rattad lääpa.kahel kärul keerasin silla kummuli alla ja üsna kähku vajusid rattad enamvähem sirgeks.peale silla kummuli keeramist oli kärus 1.5t metalli ja parklas politsei käis vaatamas ja läks minema,rattad olid täiesti sirgelt all.mitme aasta jooksul ei olnud vaja rehve ja rattalaagreid vahetada.2 rattalise käru rehvid ja laagrid oleks ammu olnud kulunud