28. leht 33-st
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 11 Okt 2018, 13:00
Postitas indumen
kogemus küll autoga seekord aga kadaka tee 131 Jantech Grupp OÜ'st võib küll suure kaarega mööda käia,
torgiti ja puuriti igast nurgast, isegi turvavööd kontrolliti kõik läbi et kas ikka lukustuvad, 2015a auto läbisõiduga 60 000, kui millegi kallal norida ei olnud, siis hakati nokkima, et numbrimärk ei vasta ikka nõuetele jne, alguses ei saanudki kohe aru et milles küssa, sest eesti keelt sealt üle paari sõna ei tulnud. Lõpuks jõudsin ise järeldusele et polnud seda euro "EST" märku vasakul küljel, oli see vanakooli number veel. ma ei tea miks aga nii ma selle auto ostsin. Ok templi sain sisse õnneks.
Mis muserdama pani oli see et tuled absoluutselt ei näidanud miskipärast, pool postivahet maanteel, no ei ole turvaline sõita nii, tulede kontrolli hetkel astusin ligi ja küsisin kas kõik on ok, null vastust. Sõitsin siis otse sealt järgmisesse ülevaatuspunkti Laki tänaval, mehed sõbralikud asjatundlikud, numbrimärgi kohta kommentaar oli nendegi jaoks hämming sest kõik oli standardis.
Ja oh üllatust tulede kontrolli käigus selgus et näitasidki liiga alla lausa eluohtlikult alla.
Ehk siis numbrimärk on olulisem, kui inimeste elud mõne ülevaataja jaoks, seda nii juhi kui jalakäija vaatevinklist ma ütleks, sest nähtavus oli suht olematu,
miks tuled üldse nii alla olid kruvitud ma ei tea võibolla mõne eelmise samasuguse "eksperdi" poolt.
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 11 Okt 2018, 13:29
Postitas Black
indumen kirjutas:Lõpuks jõudsin ise järeldusele et polnud seda euro "EST" märku vasakul küljel, oli see vanakooli number veel. ma ei tea miks aga nii ma selle auto ostsin.
2015a autol ei saa nüüd küll öelda, et vanakooli number veel. Eks ta eelmise omaniku kerge snobism oli. Mõnele vist ei meeldi, et valge auto peal sinine plärakas on jms. Mingi uus mood on kuskilt musta eurotähisega nr-e tellida.
indumen kirjutas:miks tuled üldse nii alla olid kruvitud ma ei tea võibolla mõne eelmise samasuguse "eksperdi" poolt.
Seda nad, tõprad, oskavad. Pea igakord olen ise algul seinal tagasi üles regullinud ja kui viitsimist, siis tühjal pimedal maanteel fine tuningu teinud. Teed valgustav tuli ei pimesta kunagi.
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 11 Okt 2018, 13:42
Postitas ranel
Peale euromärgi kasutusele võttu ei tohiks ju registrikande aja järgi osadel vanat tüüpi numbrimärki olla ... Eks nad ikka ilmselt selle järgi vaatavad, et ala kui 2016.a masin, siis ilma EST märgiseta numbrimärk on enam kui kindel ise juurde aretatud. Ilma Est märgita numbritel on natuke teine teema ka. Automaatkontrollis välismaal näiteks trahvid pole siiamaani kohale jõudnud.
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 11 Okt 2018, 13:44
Postitas Maaks
indumen kirjutas:kogemus küll autoga seekord aga kadaka tee 131 Jantech Grupp OÜ'st võib küll suure kaarega mööda käia,
torgiti ja puuriti igast nurgast, isegi turvavööd kontrolliti kõik läbi et kas ikka lukustuvad, 2015a auto läbisõiduga 60 000, kui millegi kallal norida ei olnud, siis hakati nokkima, et numbrimärk ei vasta ikka nõuetele jne, alguses ei saanudki kohe aru et milles küssa, sest eesti keelt sealt üle paari sõna ei tulnud. Lõpuks jõudsin ise järeldusele et polnud seda euro "EST" märku vasakul küljel, oli see vanakooli number veel. ma ei tea miks aga nii ma selle auto ostsin. Ok templi sain sisse õnneks.
Mis muserdama pani oli see et tuled absoluutselt ei näidanud miskipärast, pool postivahet maanteel, no ei ole turvaline sõita nii, tulede kontrolli hetkel astusin ligi ja küsisin kas kõik on ok, null vastust. Sõitsin siis otse sealt järgmisesse ülevaatuspunkti Laki tänaval, mehed sõbralikud asjatundlikud, numbrimärgi kohta kommentaar oli nendegi jaoks hämming sest kõik oli standardis.
Ja oh üllatust tulede kontrolli käigus selgus et näitasidki liiga alla lausa eluohtlikult alla.
Ehk siis numbrimärk on olulisem, kui inimeste elud mõne ülevaataja jaoks, seda nii juhi kui jalakäija vaatevinklist ma ütleks, sest nähtavus oli suht olematu,
miks tuled üldse nii alla olid kruvitud ma ei tea võibolla mõne eelmise samasuguse "eksperdi" poolt.
Minul nendega küll ainult positiivsed kogemused. Olen oma rattaga iga aasta just seal käinud
Ja see et sa eesti keelega hakkama ei saanud on kummaline, mina olen seal ainult eestlasi kohanud. See härra kes rattaid üle vaatab on ise kah aktiivne sõitja (ja võib olla loeb bikerit).
Muide tulede liiga alla näitamine ei ole ülevaatuse mõistes viga - see su enda probleem. Kui näitaksid liiga kõrgele, siis oleks olnud OV.
Kui sul numbril EST märki pole, siis peab vastavalt kehtivatele nõuetele muide olema kerel kusagil kleeps EST.
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 11 Okt 2018, 14:15
Postitas claw
Lihtsalt infoks: Maanteeameti augusti kuukirjast... ohtlik viga!
9) Sõiduki registreerimismärk ilma „EST“ tähise ja Euroopa Liidu embleemita Juhime tähelepanu, et sõidukil, mis on registreeritud Eestis näiteks aastal 2017, pole lubatud kasutada vana tüübi ilma „EST“ tähiseta registreerimismärke, sest sellele sõidukile on Maanteeamet väljastanud „EST“ tähise ja Euroopa Liidu embleemiga registreerimismärgid. Palume vastav puudus fikseerida rikkena „0.1.4. Registreerimismärk või selle paigutus ei vasta nõuetele – OV.“
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 11 Okt 2018, 16:40
Postitas simp
Maaks kirjutas:
Kui sul numbril EST märki pole, siis peab vastavalt kehtivatele nõuetele muide olema kerel kusagil kleeps EST.
Kas see ei ole mitte ainult siis vajalik, kui Eestist välja sõidad? Või muudeti seda nõuet koos numbrimärkide muutmisega?
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 12 Okt 2018, 15:02
Postitas indumen
nu auto on 2015 väljalase passi järgi, eestis vast natuke vähem olnud, numbri ajalugu ei oska kommentaarida pole ju ka välistatud et vanalt autolt ringi kantud number pidevalt. vaadates märgi seisukorda muidugi siis ilmselt siiski värkselt trükitud kuskilt, mingi aeg sai veel tellida maanteeameti lehelt lausa ametlikult ilma selle märgita numbrit, tõsi juba jupp aega möödas sellest.
Tsikli kogemuse kohta ei oska kommenteerida, minu jaoks igatahes selline kogemus,
Ohtlik viga või mitte tulede mõistes selles punktis, ilmselt tõlgendamise küsimus jah, aga kui ma näost näkku küsin kas kõik on korras ja kalanäoga otsa vaadatakse ja edasi astutakse siis jätab nagu soovida minu jaoks, lisaks ühelegi määrusele viitamata kurjustada väga halvas eesti keeles et nii ei tohi ja kõik on paha, alatooniga et ei saagi ülevaatuselt läbi.
eks siis järgmine aasta ole näha mis saab numbrimärgi osas harima end igaks petteks süviti.
kokkuvõttes see ülevaatuse kamm on üks paras teater, iga mees paneb oma tuju ja suva järgi. õnneks tallinnas valikut on, mina sinna enam tagasi ei lähe ühegi aparaadiga.
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 12 Okt 2018, 18:01
Postitas Black
Peaks vist ise ka neid ülevaatajaid kogu protsessi jooksul filmima hakkama.
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 12 Okt 2018, 18:18
Postitas simp
Käisin just septembris autoga ülevaatusel, mõned asjad on tänu filmimisele paremaks läinud, mõnes kohas tehakse kaamera jaoks mõtetut tööd.
Näiteks mul pole kunagi varem kontrollitud kas turvavööd lukustuvad korralikult, seekord tehti seda.
Samas oli pagasnikus koer(sõbralik), ülevaatajal oli vaja kaamera jaoks näidata, et kontrollis pagasiluugi avanemist, aga eelistas koerga mitte suhelda. Tegin ise lahti ja sain ette näidatud, aga ma ei näe, et see kuidagi liiklusohutust mõjutaks.
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 12 Okt 2018, 18:37
Postitas will111
Ma vist ei olegi mitte kunagi kohanud ühtegi autot, mille turvavöö (ükskõik milline neist) ei oleks lukustunud..seda siis alates zigullidest ja zapakatest kuni mis iganes tänapäevaste autodeni ja kõik mis sinna vahele jääb. on ikka leitud asi, mida kontrollima hakata.
täpselt samamoodi jääb lihtsaltüks suur küsimärk selle koha peale, et miks on tarvis kontrollida pagasiluugi avanemist, aga mitte näiteks siis hoopis kõigi uste avanemist?!? kas a'la avariijärgses olukorras, kui inimestel tagaistmel on näiteks vaja autost välja saada on olulisem uste avanemine või tagaluugi? aga noh, ilmselt seda luugi värki nad seletavad nii, et sealt saab tulekustutit (millega nagunii keegi suurt midagi kustutatud ei saa) või ohukolmnurka.
samas olen kuulnud, et üv'lt on läbi kukutatud ka armatuuris mitte põleva tagumiste udutulede märgutule pärast. nii et jah, asi on aetud ikka peaaegu viimse peensuseni. ju varsti hakatakse ka värvikihi paksust mõõtma ja kontrollima, kas kapoti hinged on ikka määritud
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 12 Okt 2018, 18:52
Postitas Tort
Olen sõitnud kord taksos, kus turvavöö ei töötanud. Olen olnud ka autos, kus talvel ukselukud nii jäässe läksid, et välja sai vaid pagassist (golf 2). Muidu oleks vist pidanud esiklaasi seest välja lööma saapaga.
Miks neile selliste asjade kontrolli ette heita, kui need asjad ju 99% korras ja pealekauba ise maksate selle eest?
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 12 Okt 2018, 19:03
Postitas simp
turvavööde lukustumise kontrolliga olen 100% päri, tegu on tähtsa asjaga, isegi kui failure rate on väike.
See kas mul pagasiluuk käib lahti või mitte, ei oma erilist tähtsust, isegi avariiolukorras ei saa ma sealt välja ronida. Selle kontrolliga oligi olukord, kus ülevaataja ütles, et "kaamerate jaoks peame selle läbi tegema".
will111 kirjutas:aga noh, ilmselt seda luugi värki nad seletavad nii, et sealt saab tulekustutit (millega nagunii keegi suurt midagi kustutatud ei saa) või ohukolmnurka.
BMW, tulekustuti on juhi istme küljes 
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 12 Okt 2018, 20:38
Postitas will111
kas lukustumise all mõtled seda, et vöö pannal lukustuks nö. stepslisse ära või seda, et vöö kiirelt ja tugevalt jõudu rakendades end lukku tõmbaks? kui see viimane siis jah, see on tõesti asi, mida isegi tasub kontrollida
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 12 Okt 2018, 21:18
Postitas simp
will111 kirjutas:kas lukustumise all mõtled seda, et vöö pannal lukustuks nö. stepslisse ära või seda, et vöö kiirelt ja tugevalt jõudu rakendades end lukku tõmbaks? kui see viimane siis jah, see on tõesti asi, mida isegi tasub kontrollida
"kiirelt ja tugevalt jõudu rakendades ennast lukku tõmbaks". Seda kas pessa kinni jääb või mitte, ei kontrollitud.
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 13 Okt 2018, 00:43
Postitas Ronk
simp kirjutas:will111 kirjutas:kas lukustumise all mõtled seda, et vöö pannal lukustuks nö. stepslisse ära või seda, et vöö kiirelt ja tugevalt jõudu rakendades end lukku tõmbaks? kui see viimane siis jah, see on tõesti asi, mida isegi tasub kontrollida
"kiirelt ja tugevalt jõudu rakendades ennast lukku tõmbaks". Seda kas pessa kinni jääb või mitte, ei kontrollitud.
Seda asja ei saa kontrollida vanematel USA autodel. Tiku talu foorumis just oli teema kus taheti/kukutati läbi auto kuna turvavööd ei lukustunud kiirelt tõmmates. Usakatel sees siis selline pendliga taoline asi, mis äkkpidurduse/avarii korral inertsiga ette liigub ning vöö lukustab. Kuna aga ülevaatusel seistes seda kontrollida ei saa siis tulebki mängu ülevaataja pädevus.
See siis lihtsalt infoks. Ei hakka saagi käima tõmbama 
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 13 Okt 2018, 15:24
Postitas Dusterx
Ma saeks küll veidi, miks korviste ja 3 punkti turvavöö liikluses lubatud pole, kui on turvalisemad, kui mingid suvalised taburetid nöörikestega?
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 13 Okt 2018, 15:52
Postitas simp
Dusterx kirjutas:Ma saeks küll veidi, miks korviste ja 3 punkti turvavöö liikluses lubatud pole, kui on turvalisemad, kui mingid suvalised taburetid nöörikestega?
Sa tahad öelda, et näiteks porsche 911 gt3 rs'i ei saaks eestis arvele?

Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 13 Okt 2018, 17:02
Postitas Tort
Dusterx kirjutas:Ma saeks küll veidi, miks korviste ja 3 punkti turvavöö liikluses lubatud pole, kui on turvalisemad, kui mingid suvalised taburetid nöörikestega?
Sest need on tõenäoliselt mõne küla-Ennu paigaldatud. Miks minu lada tagatuled päeval koos esimestega põlema peavad, kui avensisel päeval tagatuled ei põle?
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 13 Okt 2018, 17:10
Postitas Dusterx
Poest ostetuna ropu rahaeest võivad miljonärid oma rs'dega lihtsurelike detsibelle ka ületada, kuulake mis häält teeb näiteks mõni lambo või kaskvõi ducati panigale v4...
Vw golf ja corolla ei või mitte mingit pidisäärast kisa toota, samuti pole ka popid istmed lubatud, sest pole tehasest paigaldatud.
Ehk siis lihtsaid on kõige parem kottida rahaliselt ning "turvalisus" on vaid ettekääne.
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 13 Okt 2018, 18:22
Postitas Villem
simp kirjutas:Käisin just septembris autoga ülevaatusel, mõned asjad on tänu filmimisele paremaks läinud, mõnes kohas tehakse kaamera jaoks mõtetut tööd.
Näiteks mul pole kunagi varem kontrollitud kas turvavööd lukustuvad korralikult, seekord tehti seda.
Samas oli pagasnikus koer(sõbralik), ülevaatajal oli vaja kaamera jaoks näidata, et kontrollis pagasiluugi avanemist, aga eelistas koerga mitte suhelda. Tegin ise lahti ja sain ette näidatud, aga ma ei näe, et see kuidagi liiklusohutust mõjutaks.
Mulle on korduvalt seletatud, et kõik peab töötama, mis tehasest on peale pandud, ja mitte ühtegi lisa ei tohi ise paigaldada. Õnneks nad nii pädevad pole veel olnud, et raadio juhtimise nuppudega rooli pärast mind läbi on kukutanud. Küll aga tõesti on tagumise udutule läbipõlenud pirni ja tagumise udutule eraldi märgutule puudumise tõttu minema saadetud. Samuti oli suur probleem, kui üks elektriakendest sujuvalt kinni-lahti ei jooksnud.
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 13 Okt 2018, 18:33
Postitas EH1
Seal 911 GT3 RS'i pildil on näha ka turvavöö tänavaliikluseks.
Ma arvan seal VW Golf ja Corolla väljalaset võib muuta sarnaselt nagu tsikli omagi, E-märgistus vms.
Akrapovic toodab ju autodele: mitte-legaalne, täispikk https://www.akrapovic.com/en/car/produc ... earId=3848 legaalne https://www.akrapovic.com/en/car/produc ... earId=3848 , ehk põhimõtteliselt peab leppima slip-on'iga
või Lamborghini ostma 
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 13 Okt 2018, 19:11
Postitas tormavtellis
kas sa tahad öeldam et vw golf, mille kylge on lamborgini keevitatud pmst saab ylevaatuselt läbi?
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 13 Okt 2018, 19:45
Postitas EH1
Nu kui slip-on'ist väheks jääb võib ju proovida kas saab 
Lihtsam oleks kohe lambo osta 
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 13 Okt 2018, 19:47
Postitas simp
EH1 kirjutas:Seal 911 GT3 RS'i pildil on näha ka turvavöö tänavaliikluseks.
mugavusvarustus. Väide oli, et "ei tohi olla", seega peaks ka see läbi kukkuma.
Ma tegelikult pole kindel kas sellele konkreetsele sõidukile EU mudelil ka trakse pannakse, või mitte, aga korvistmed on kindlasti. Konkreetne pilt on vist Austraalia versioonist.
Ilmselt leiaks ka mõne EU versiooni pildi kui pikemalt otsida, aga poindile saate pihta küll
Kui seaduses selgesõnalist keeldu pole ja muudele nõuetele vastab, on lubatud. Iseasi palju see maksma läheb võrreldes tüüpiliste kohalike lahendustega.
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 13 Okt 2018, 21:02
Postitas EH1
simp kirjutas:EH1 kirjutas:Seal 911 GT3 RS'i pildil on näha ka turvavöö tänavaliikluseks.
mugavusvarustus. Väide oli, et "ei tohi olla", seega peaks ka see läbi kukkuma.
Ma tegelikult pole kindel kas sellele konkreetsele sõidukile EU mudelil ka trakse pannakse, või mitte, aga korvistmed on kindlasti. Konkreetne pilt on vist Austraalia versioonist.
Ilmselt leiaks ka mõne EU versiooni pildi kui pikemalt otsida, aga poindile saate pihta küll
Kui seaduses selgesõnalist keeldu pole ja muudele nõuetele vastab, on lubatud. Iseasi palju see maksma läheb võrreldes tüüpiliste kohalike lahendustega.
Porsche DE konfiguraatoris olemas - interior + clubsportpaket
Aga keegi https://www.schrothracing.com/technology müüb ka, miski ECE-R 16.04 direktiivile peab vastama, et lubatud oleks
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 14 Okt 2018, 15:19
Postitas ElectroMoto
Villem kirjutas:Küll aga tõesti on tagumise udutule läbipõlenud pirni ja tagumise udutule eraldi märgutule puudumise tõttu minema saadetud. Samuti oli suur probleem, kui üks elektriakendest sujuvalt kinni-lahti ei jooksnud.
Sellepärast ma käingi kõigi liikuritega nüüd ainult Järve Amservis. Naise autol tuli välja, kabariidi pirnid läbi. Juhtis vaid täehelapanu ja pakkus, et vahetab ise välja. Arvele pani loomulikult kopika otsa, aga probleem lahendatud.
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 15 Okt 2018, 08:28
Postitas indumen
Turvavöö juttu lugedes siin, pisike nüanss, oli minugi jaoks viimatise kontrolli käigus üllatus, et seda kontrollitakse, aga kontrolliti siiski seda, et kas pesasse lukustub mitte, et kas äkiliselt rebides pidama jääb. Pagassist ega seal leiduvast vestist tõkiskingadest ja kustutist polnud kellelgi asja, (käisin just ennem poest ostmas) 
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 15 Okt 2018, 09:12
Postitas Maaks
Tort kirjutas:Dusterx kirjutas:Ma saeks küll veidi, miks korviste ja 3 punkti turvavöö liikluses lubatud pole, kui on turvalisemad, kui mingid suvalised taburetid nöörikestega?
Sest need on tõenäoliselt mõne küla-Ennu paigaldatud. Miks minu lada tagatuled päeval koos esimestega põlema peavad, kui avensisel päeval tagatuled ei põle?
No pole päris nii nagu sa arvad! Eesti seadus ütleb, et sõites peavad põlema tuled. Kui valgel ajal sõites põlevad päevatuled, siis nendega koos tagumised põlema ei pea. Kui päevatulede asemel kasutada lähitulesid või udutulesid, siis need peavad põlema koos gabariitidega.
https://www.riigiteataja.ee/akt/1220620 ... tiv#para40
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 15 Okt 2018, 09:38
Postitas Tort
Kui paigaldan ladale päevasõidu led-id ette ja sõidan nendega, ilma lähituledeta ja seega ilma tagumiste gabariitideta valgel ajal, kas siis on legaalne?
Re: Tehnoülevaatus
Postitatud: 15 Okt 2018, 09:50
Postitas Maaks
Tort kirjutas:Kui paigaldan ladale päevasõidu led-id ette ja sõidan nendega, ilma lähituledeta ja seega ilma tagumiste gabariitideta valgel ajal, kas siis on legaalne?
Täiesti legaalne, kui need tuled mis paigaldad, vastavad päevasõidutuledele esitatud nõuetele.