27. leht 56-st

Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 27 Juun 2010, 09:21
Postitas pets140
pets140 kirjutas:

Jäi motonetist silma sumbutaja [Motobot: õige on "summuti"] nr.13-6346.Kas kellelgi on kogemusi kas sellist kannataks 99 a TDM külge aretada.
Ja ei tea mis välimusega need Polisport käsisuojat on kahjuks ei ole kuvasit juurde pandud. Ise alles teist aastat ratta seljas ja tunne on et tahaks veits asisemat väljalaskehäält ja käed ka külmetasid siin aprilli lõpus sõites.


Tehtud! Sai siis ikkagi too pütt külge aretatud ja tsikkel kohe ca.10 kilo kergem kuigi muidugi muutus ka veits raskuskese.
Hääl on ikka mehine ,et linnas ei julge eriti pöördeid palju anda. Maksma läks mingi 2400 kr.
http://fotoalbum.ee/photos/pets140/sets/1011127


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 06 Juul 2010, 00:46
Postitas VWman

Kas 32JG ratta omanik ka seda foorumit loeb ?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 06 Juul 2010, 08:03
Postitas pritsu

Ma oma ratta numbrit ei mäleta, vist ei olnud 32JG. Mõtlesin lihtsalt tervitada sadaaastatmittenähtudtdm-lasi. Kuda Teil läheb?
Ja lugesin teie muresid- poogen pole mingid tuled, klaasid, spidod?
Edu ja muretut suve! :)


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 06 Juul 2010, 22:48
Postitas IPA

Mureks TDM 850 esiamordid, need nimelt krigisevad samamoodi nagu pidurid vilistaksid, muidu on töökorras. On kellegil sama mure olnud või oskab arvata miks nad kriuksuvad. Maastikul pole rattaga käinud, va tolmused kruusateed. Teine mure selles, et kui maanteel järsult gaasi andes 4 või 5 käiguga siis pöörded tõusevad kohe, aga tagarattasse jõuab jõud sekundi või kahe viivitusega. Sujuvalt gaasi andes sellist probleemi pole täheldanud. Kett on normikohaselt pingul.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 06 Juul 2010, 23:57
Postitas uljasvaluvelg

Teine mure selles, et kui maanteel järsult gaasi andes 4 või 5 käiguga siis pöörded tõusevad kohe, aga tagarattasse jõuab jõud sekundi või kahe viivitusega. Sujuvalt gaasi andes sellist probleemi pole täheldanud.

Arvatavasti sidur libiseb.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 07 Juul 2010, 04:29
Postitas prohor

Sidur libiseb kindlasti.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 07 Juul 2010, 22:56
Postitas germpz

Niisiis ka värske TDM omanik. Üelpea esimene ratas ja puha. Seetõttu vabandage rumalat küsimust aga aru ei mõista esitulede süsteemi. Vasakus tules on h4 pirn, paremas vanakooli kahe niidiga kuppelklaasiga pirn. Lähidulede asendis põlevad mõlemad tuled, kaugtule asendis aga kustub vasem ja põlema jääb endisest eredamalt vaid vasak. Eelmine omanik sai niimoodi ülevaatuselt läbi. Kuidas aga tegelikult asi siiski toimima peaks?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 08 Juul 2010, 08:12
Postitas nord
germpz kirjutas:

Niisiis ka värske TDM omanik. Üelpea esimene ratas ja puha. Seetõttu vabandage rumalat küsimust aga aru ei mõista esitulede süsteemi. Vasakus tules on h4 pirn, paremas vanakooli kahe niidiga kuppelklaasiga pirn. Lähidulede asendis põlevad mõlemad tuled, kaugtule asendis aga kustub vasem ja põlema jääb endisest eredamalt vaid vasak. Eelmine omanik sai niimoodi ülevaatuselt läbi. Kuidas aga tegelikult asi siiski toimima peaks?

Mulle arkis öeldi, et lähitulede asendis peab põlema tuli vähemalt ühes laternas ja kaugtuli mõlemas. Tehnoülevaatuselt sain ilusti läbi.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 08 Juul 2010, 10:16
Postitas germpz
nord kirjutas:
germpz kirjutas:

Niisiis ka värske TDM omanik. Üelpea esimene ratas ja puha. Seetõttu vabandage rumalat küsimust aga aru ei mõista esitulede süsteemi. Vasakus tules on h4 pirn, paremas vanakooli kahe niidiga kuppelklaasiga pirn. Lähidulede asendis põlevad mõlemad tuled, kaugtule asendis aga kustub vasem ja põlema jääb endisest eredamalt vaid vasak. Eelmine omanik sai niimoodi ülevaatuselt läbi. Kuidas aga tegelikult asi siiski toimima peaks?

Mulle arkis öeldi, et lähitulede asendis peab põlema tuli vähemalt ühes laternas ja kaugtuli mõlemas. Tehnoülevaatuselt sain ilusti läbi.

Seega siis mul tulede lüliti töötab vastupidi. HI on lähi ja LO kaug. Huvitav kas TÜV seepärast tähte närib?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 08 Juul 2010, 10:41
Postitas konu
germpz kirjutas:

Niisiis ka värske TDM omanik. Üelpea esimene ratas ja puha. Seetõttu vabandage rumalat küsimust aga aru ei mõista esitulede süsteemi. Vasakus tules on h4 pirn, paremas vanakooli kahe niidiga kuppelklaasiga pirn. Lähidulede asendis põlevad mõlemad tuled, kaugtule asendis aga kustub vasem ja põlema jääb endisest eredamalt vaid vasak. Eelmine omanik sai niimoodi ülevaatuselt läbi. Kuidas aga tegelikult asi siiski toimima peaks?

Õnnitlused esimese ratta soetamise puhul!
TDMi omanikuna oled ühe olulisema teema selles foorumis üles leidnud. Kõigepealt soovitan soojalt kogu see teema rahulikult läbi lugeda.
Vähemalt mina omalajal sain palju huvitavat teada. Näiteks TDMi tüüpvigade kohta.
Ka tulede teemat on siin vähemalt korra põhjalikult lahatud (vt. lk 36 selle teema alt)

Samuti on väga põhjalik TDMi lehekülg näiteks see: http://www.carpe-tdm.net/ipb/index.php

Pikki ja turvalisi kilomeetreid :bsmile:


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 15 Juul 2010, 19:43
Postitas Anders

Tervist!
Tekkis suts ootamatu vajadus TDM-i küljekohvri raamide järele. Ratas TDM850 '99 ja Givi kohvrid olemas. Ostan või laenan.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 17 Juul 2010, 13:58
Postitas VWman

Ei see ei ole sinu ratsu :) See on 4TX

See rattas pargib mul siin maja ees juba mitu päeva, tahaks omanikuga törts TDM-i juttu puhuda :bsmile:

pritsu kirjutas:

Ma oma ratta numbrit ei mäleta, vist ei olnud 32JG. Mõtlesin lihtsalt tervitada sadaaastatmittenähtudtdm-lasi. Kuda Teil läheb?
Ja lugesin teie muresid- poogen pole mingid tuled, klaasid, spidod?
Edu ja muretut suve! :)


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 26 Juul 2010, 20:41
Postitas ainarh

Tervist!

Nimelt täna tsikli pesu käigus avastasin SuperTenere 91' vasaku silindri külje pealt katmata augu. Huvitav, et varem polnud seda märganud. Küsin nõu, et mis otstarve sellel on ja kas seda mingisugune punn katma ei peaks :?: Maru kahtlane värk minu jaoks. Olen rohkem sõidu kui remondimees ja selline auk pani küll kukalt kratsima.

Mõni foto sellest:
Pilt
Pilt


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 26 Juul 2010, 21:46
Postitas davidsoniharald
ainarh kirjutas:

Tervist!

Nimelt täna tsikli pesu käigus avastasin SuperTenere 91' vasaku silindri külje pealt katmata augu. Huvitav, et varem polnud seda märganud. Küsin nõu, et mis otstarve sellel on ja kas seda mingisugune punn katma ei peaks :?: Maru kahtlane värk minu jaoks. Olen rohkem sõidu kui remondimees ja selline auk pani küll kukalt kratsima.

Mõni foto sellest:
Pilt
Pilt

Auk on aus ja õige koha peal. Küünla pesade dreeni ava.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 28 Juul 2010, 08:29
Postitas ainarh
davidsoniharald kirjutas:

Auk on aus ja õige koha peal. Küünla pesade dreeni ava.

...ning see on siis küünla pesade niiskuse äravooluks ? punni ees olema ei peaks ?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 28 Juul 2010, 08:33
Postitas Jonc

See auk seal vägagi vajalik. Pärast korralikku uputamist ( mootor jääb vee alla ) saab sealt kaudu vesi küünlapesadest välja voolata. Katsetatud ja toimib.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 07 Aug 2010, 20:52
Postitas rants112

tervitus.
sai siis kuu tagasi TDM soetatud. on teine aastast 92 läbisõitu 62700 km, minul on au olnud sõita 700 km kuna alles sai tehtud. ringi liigun tartu kandis. mida arvate sellel masinal sidurita käiguvahetamise kohta?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 07 Aug 2010, 21:41
Postitas davidsoniharald
rants112 kirjutas:

tervitus.
sai siis kuu tagasi TDM soetatud. on teine aastast 92 läbisõitu 62700 km, minul on au olnud sõita 700 km kuna alles sai tehtud. ringi liigun tartu kandis. mida arvate sellel masinal sidurita käiguvahetamise kohta?

Viiekäigulises kastis on ülekannete vahed natuke suured, et ilma sidurita lülitada käike. Mul raksuvad sidurigagi vahetades, ilma vist päris hukkas asi. Vana tsikkel ka juba ju, ei ole mingi R-tüüpi ratas ka ju. Aga see on ainult arvamus.

Täna juhtus huvitav asi: pillasin võtmed süütelukust välja tõmmates kuskile sinna "alla". Maandusid Radiaatori kõrval oleva gondli [Motobot: õige on "gondli"] vahelisse pilusse. Ilma kruvikata kätte ei saanud :twisted: . Õnneks olin just koju jõudnud :D .


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 08 Aug 2010, 01:07
Postitas rants112
davidsoniharald kirjutas:
rants112 kirjutas:

tervitus.
sai siis kuu tagasi TDM soetatud. on teine aastast 92 läbisõitu 62700 km, minul on au olnud sõita 700 km kuna alles sai tehtud. ringi liigun tartu kandis. mida arvate sellel masinal sidurita käiguvahetamise kohta?

Viiekäigulises kastis on ülekannete vahed natuke suured, et ilma sidurita lülitada käike. Mul raksuvad sidurigagi vahetades, ilma vist päris hukkas asi. Vana tsikkel ka juba ju, ei ole mingi R-tüüpi ratas ka ju. Aga see on ainult arvamus.

Täna juhtus huvitav asi: pillasin võtmed süütelukust välja tõmmates kuskile sinna "alla". Maandusid Radiaatori kõrval oleva gondli vahelisse pilusse. Ilma kruvikata kätte ei saanud :twisted: . Õnneks olin just koju jõudnud :D .

küsimus tekkiski, kuna siduriga vahetades raksub suht kõvasti kuid sidurita on häälitsused olematud...


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 08 Aug 2010, 11:15
Postitas eerikkarts

Olen vahetanud käiku siduriga ja ilma, ja tõesti olen täheldanud ilma läheb sellise kindla plõpsuga kuid siduriga sellise tugevama plaksuga. Mina vahetan käiku üldiselt siiski siduriga, kuidagi õigem tundudb kuid teen seda kiire ja järsu liigutusega siduri ja käigukangiga ja käik läheb sisse samuti kindla klõpsuga. Väga rahulikult sõites võid rakendada ka vahegaasi siis käik läheb samuti pehmelt sisse.
Aga käigukastist rääkides siis jah... vanemad TDM'id on kuradima lärmaka käigukastiga. Peale selle, et on selline spetsiifiline undamine, käigud käivad raskelt ja eriti kohapeal käike alla lapates, vahest tuleb sidurit lahti lasta nii pooles vinda et foori taga käigud esimeseni välja lapata. Sellega tuleb leppida ja harjub üsna kiirelt ära.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 08 Aug 2010, 14:00
Postitas isakene

Sidurita on mõistlik vahetada alates kolmandast, esimese-teise vahel on see rapsakas liig järsk. Kas ta nüüd just käimarile midagi teeb, aga lihtsalt ebamugav. Lahtivõetud käimari hammasrattaid vaadates küll tunnet ei teki, et need kuskilt otsast järgi võiksid anda. Mu 91 aasta XTZ (käimar TDM-iga identne) üle 100000 läbisõiduga igatahes mingit erilist raksatust sidurita vahetusel ei tekita, muidugi õige gaasi käsitsemine puhul.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 08 Aug 2010, 14:55
Postitas rants112

tänud vastamast...peab veel proovima ja harjutama ja eks ta vast selline tunnetamise asi ole.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 03 Sept 2010, 21:12
Postitas Kalts

Hei

Kas TDM850 rattad lähevad ilma pusimiseta 900'le alla?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 05 Sept 2010, 00:43
Postitas davidsoniharald

Kas 3VD TDMile jääb 130/80-17 rehv taha liiga kitsaks? Kas keegi on seda mõõtu tagumist rehvi katsetanud? :roll: Tegemist siis Dunlopi Trailmaxiga, mida Tramm siin ulmesoodukaga pakub. Sellest ka selline küsimus ajendatud.

Teine küsimus on, et mida arvata sellest rehvist? Maxxis M6103 Promaxx - http://www.rehvipost.ee/?p=1&id=6&action=1219 See sobib mõõtudelt ilusti, kuid justkui puhas asfaldi rehv :roll: .


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 05 Sept 2010, 09:05
Postitas rannamees
davidsoniharald kirjutas:

Kas 3VD TDMile jääb 130/80-17 rehv taha liiga kitsaks? Kas keegi on seda mõõtu tagumist rehvi katsetanud? :roll: Tegemist siis Dunlopi Trailmaxiga, mida Tramm siin ulmesoodukaga pakub. Sellest ka selline küsimus ajendatud.

Teine küsimus on, et mida arvata sellest rehvist? Maxxis M6103 Promaxx - http://www.rehvipost.ee/?p=1&id=6&action=1219 See sobib mõõtudelt ilusti, kuid justkui puhas asfaldi rehv :roll: .

Oli all 130/80-17 Mitas E-08
Mõõtudelt ei midagi halba aga rehv ise oli külma ja märja asfaldiga ootamatult libe.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 05 Sept 2010, 12:53
Postitas siil77
germpz kirjutas:

Niisiis ka värske TDM omanik. Üelpea esimene ratas ja puha. Seetõttu vabandage rumalat küsimust aga aru ei mõista esitulede süsteemi. Vasakus tules on h4 pirn, paremas vanakooli kahe niidiga kuppelklaasiga pirn. Lähidulede asendis põlevad mõlemad tuled, kaugtule asendis aga kustub vasem ja põlema jääb endisest eredamalt vaid vasak. Eelmine omanik sai niimoodi ülevaatuselt läbi. Kuidas aga tegelikult asi siiski toimima peaks?

Veider,aga mul töötab täpselt vastupidiselt. lähi 1- kaug 2.
aga miks hakkab neutraali tuli põlema,kui siduri sisse tõmbad? iga kord, ka käiguvahetamisel. ?


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 06 Sept 2010, 20:11
Postitas germpz

Nüüdseks pistsin mõlemisse tulle Philipsi mingid H4 Visionid sisse ja toimivad nii nagu peab ja loogiline on.


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 07 Sept 2010, 16:37
Postitas rants112
germpz kirjutas:

Nüüdseks pistsin mõlemisse tulle Philipsi mingid H4 Visionid sisse ja toimivad nii nagu peab ja loogiline on.

ja kuidas oli, kas pidi palju ümber ehitama või istusid ilusasti lihtsalt tuledesse, endal tuleb ka vist h4 sisse pista, sest mitte ei viitsi originaal pirne otsida:P


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 07 Sept 2010, 16:52
Postitas yeekim
siil77 kirjutas:
germpz kirjutas:

Niisiis ka värske TDM omanik. Üelpea esimene ratas ja puha. Seetõttu vabandage rumalat küsimust aga aru ei mõista esitulede süsteemi. Vasakus tules on h4 pirn, paremas vanakooli kahe niidiga kuppelklaasiga pirn. Lähidulede asendis põlevad mõlemad tuled, kaugtule asendis aga kustub vasem ja põlema jääb endisest eredamalt vaid vasak. Eelmine omanik sai niimoodi ülevaatuselt läbi. Kuidas aga tegelikult asi siiski toimima peaks?

Veider,aga mul töötab täpselt vastupidiselt. lähi 1- kaug 2.
aga miks hakkab neutraali tuli põlema,kui siduri sisse tõmbad? iga kord, ka käiguvahetamisel. ?

Kuskil miski pistik vahetuses või juhtmed lühises, või....
Kas starterit saab anda, kui käik sees?
Tuledest- 4TX oli üks H1 ja teine H3( ei mäleta kumb oli kumb). Vahetasin alguses lähitule korraliku a'la Vision pirni vastu ära ja näitas paremini kui kaugtuli!
Hiljem lisandus sama seeria kaugtuli.

edu


Re: Yamaha XTZ 750 Super Tenere, Yamaha TDM 850

Postitatud: 07 Sept 2010, 17:57
Postitas germpz
rants112 kirjutas:
germpz kirjutas:

Nüüdseks pistsin mõlemisse tulle Philipsi mingid H4 Visionid sisse ja toimivad nii nagu peab ja loogiline on.

ja kuidas oli, kas pidi palju ümber ehitama või istusid ilusasti lihtsalt tuledesse, endal tuleb ka vist h4 sisse pista, sest mitte ei viitsi originaal pirne otsida:P

Istusid tuledesse küllaltki hästi. Natuke pidin olemasolevaid fiksaatortraade painutama. Pirnide klemmidele panin tavalised ST-d ja seetõttu oli tarvis tule tagumist kummi augustama et otse välja tuua juhtmed. Pimeda peale veel kahjuks jäänud ei ole et erinevust testida võrreldes originaaliga.