258. leht 280-st
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Sept 2023, 11:14
Postitas Macintosh
Ei ole otseselt rumal ega ka segane küsimus ja seostub tsiklitega pigem kaudselt aga ma ei suuda seda kuhugi mujale ka liigitada.
Mul Ryobi akusrvepesur, millel mootor tuksis. Vahetustöö võtab koduste vahenditega tunnikese. Probleem selles, et ma ei suuda Euroopast varuosa leida. Või noh, tõenäoliselt leidsin aga transa on 79€ ja mootor 33€. Lähim mõistliku hinnaga on saadaval USA-s (15€) aga ka sealt transport + k.m. + toll ei tasu ennast ära ja pigm on mõislikum uus riist osta.
Mootor iseenesest pole midagi erilist, standartne süsinikharjadega 20V DC mootor: 42mm läbimõõt 60mm pikk ja võll D=5mm. Hind sellisel mootoril 10-15€. Eriliseks teeb selle konkreetse eksemplari hammasratas võlli otsas: 7 hammast ja 12.2mm läbimõõt.
Seega küsimus: kas seda hammakat õnnestub võlli otsast kuidagi kätte saada ja teise mootori võlli otsa istutada? Kui jah siis kuidas ma ta kätte saan?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Sept 2023, 11:16
Postitas kalju1
Proovi hammasratast soojendada, siis tuleb ehk lahti.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Sept 2023, 11:36
Postitas hmm
Hammaka saab kätte igal juhul seda siis kergemat teed pidi või raskemat.
Kui kuskilt tihvti ei paista, siis võib see olla sälguga võlli otsas korraliku istuga. Lisaks võib seal ka kindluse mõttes liimi olla - kahtlen natuke aga mine tea.
Alustuseks võiks seda kuumutada (mitte soojendada) ma teeks ta ikka päris kuumaks ja siis tõmmitsatega tiriks otsast.
Kui see ei aita, lammuta mootor tükkideks nii, et võll koos selle otsaga jääb paistma, siis näed täpsemalt kuidas kinni. Seejärel kui uus mootor käes saad hammaka ühendamise vastavalt uue mootori võllile kujundada (kas puurid võlli välja jne..
Alternatiiv on ka see, kui mingi metallimees teeb samasuguse hammaka - selle hind on loomulikult uue survepesuri hind, kui tuttavad võlurit pole

Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Sept 2023, 14:16
Postitas Macintosh
hmm kirjutas: ↑28 Sept 2023, 11:36
Alustuseks võiks seda kuumutada (mitte soojendada) ma teeks ta ikka päris kuumaks ja siis tõmmitsatega tiriks otsast.
Tõmmitsaga ei mahu kahjuks ligi. Vahe mootori korpuse ja hammaka vahel on ~1mm.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Sept 2023, 14:44
Postitas mx77
Macintosh kirjutas: ↑28 Sept 2023, 14:16
hmm kirjutas: ↑28 Sept 2023, 11:36
Alustuseks võiks seda kuumutada (mitte soojendada) ma teeks ta ikka päris kuumaks ja siis tõmmitsatega tiriks otsast.
Tõmmitsaga ei mahu kahjuks ligi. Vahe mootori korpuse ja hammaka vahel on ~1mm.
Kas tavalise laagritõmmitsa separaatoriga

Ei pääse üldse vahele?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Sept 2023, 15:21
Postitas kiilas
Mine vaata Makservi, äkki mõni Makita trimmeri mootor 18V sarnane, mingitel 12V mootoritel on ka 7 hambaga mootor. Mingit hammakat saad Alist tellida vajadusel kui enda oma ära lõhud.
https://www.aliexpress.com/item/4000355 ... T22mgBuaOo
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Sept 2023, 15:28
Postitas Ain
Ma mäletan et vahetasin kunagi Metabo akutrellil mootorit mis oli sarnane. Igatahes selle hammaka sealt ma maha sain kuidagi ja uuele külge ka. Töötab siiani.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Sept 2023, 15:39
Postitas hmm
Macintosh kirjutas: ↑28 Sept 2023, 14:16
Tõmmitsaga ei mahu kahjuks ligi. Vahe mootori korpuse ja hammaka vahel on ~1mm.
Noo 1mm on ikka üüratu vahe. Hea meelega aitaks sind aga mul need tõmmitsad Rakveres - pühapäeval on olemas.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Sept 2023, 22:33
Postitas Macintosh
hmm kirjutas: ↑28 Sept 2023, 15:39
Noo 1mm on ikka üüratu vahe. Hea meelega aitaks sind aga mul need tõmmitsad Rakveres - pühapäeval on olemas.
Mul pole kuhugi kiiret. Nädal-kaks siia sinna pole midagi elumuutvat.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Sept 2023, 22:46
Postitas Macintosh
mx77 kirjutas: ↑28 Sept 2023, 14:44
Kas tavalise laagritõmmitsa separaatoriga
Ei pääse üldse vahele?
Peab korra lehtkaliibri vahele lükkama ja vaatama, mis vahe mõõt on. Äkki sellisega isegi pääseb ligi.
Ja lehtkaliiber ütleb, et 0.85 mm.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 28 Sept 2023, 23:04
Postitas Jesper
Ma ükskord sain stepperi otsast sarnase hammaka nii kätte, et toetasin mootoripoolse külje näpitsate lõikeosa poolte peale, näpitsad ise läksid avatud kruustangide peale (niiet mootor jäi alla rippu) ja siis äsasin võlli pihta alul kärniga liikuma saamiseks ja siis vist mingi needisabaga vms toksisin lõpuni (sest peenet torni polnud kuskilt võtta). Anoh mul oli vastupidi hammakast suva ja mootor oli vaja tervelt kätte saada, seega ei tahtnud võlli mootorist välja kiskuvaid jõude rakendada.
Samas kui mootorist on ükskõik, siis neidsamu näpitsaid kruustangide vahel kokku pressides peaks funktsionaalselt sellele tõmmitsale niivõrd-kuivõrd sarnase riista saama. Kokku saamise koha pealt ei oska selle eelarve juures kosta, sest laagriliimi pisike pudel oli poes vist kuhugi 10€ alla.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Sept 2023, 00:20
Postitas will111
vabsee nõuanded :O
mootori otsast on vaja kätte saada hammakas...aga mootorit ennast ju enam vaja pole?! no siis võtad relaka, 2 sekundit ja hammakas käes. eeldan, et hammakal on läbiv võlliava. võtad mingi sobiva läbimõõduga "torni" ja lööd selle võlli jäänuse sealt seest välja. valmis
kui ei ole läbiv ava...no siis puurid selle ava ise võllini läbi ja lööd jäänuse ikka samamoodi välja lõpuks. see on veel selline hammakas ka, et selle saab vajadusel isegi kruustangide vahele päris tuugalt ja korralikult kinni panna ( korra tuleb relakaga modida enne) kogu selle operatsiooni jaoks
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Sept 2023, 10:51
Postitas ranel
will111 kirjutas: ↑29 Sept 2023, 00:20
vabsee nõuanded :O
mootori otsast on vaja kätte saada hammakas...aga mootorit ennast ju enam vaja pole?! no siis võtad relaka, 2 sekundit ja hammakas käes. eeldan, et hammakal on läbiv võlliava. võtad mingi sobiva läbimõõduga "torni" ja lööd selle võlli jäänuse sealt seest välja. valmis
kui ei ole läbiv ava...no siis puurid selle ava ise võllini läbi ja lööd jäänuse ikka samamoodi välja lõpuks. see on veel selline hammakas ka, et selle saab vajadusel isegi kruustangide vahele päris tuugalt ja korralikult kinni panna ( korra tuleb relakaga modida enne) kogu selle operatsiooni jaoks
Sellised hammakad pannakse tihti ainult kuumaga peale. Edu ilma kuumutamata sealt välja peksmisel.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Sept 2023, 11:11
Postitas Macintosh
will111 kirjutas: ↑29 Sept 2023, 00:20
Mootori otsast on vaja kätte saada hammakas...aga mootorit ennast ju enam vaja pole?! no siis võtad relaka, 2 sekundit ja hammakas käes. eeldan, et hammakal on läbiv võlliava. võtad mingi sobiva läbimõõduga "torni" ja lööd selle võlli jäänuse sealt seest välja.
Ei mingit läbivat võlliava. Ma püüan algatuseks hakkama saada ilma, et ma peaks hakkama midagi läbi puurima. Mul sobiv puurpink puudub ja muud (piisavalt täpsed) vahendid ka. Puurmasin, mis mul garaazis seisab on isegi puutöö jaoks tasemel
käib kah - võllilaagril on sünnist saati ja tulenevalt disainist väike loks sees.
ranel kirjutas: ↑29 Sept 2023, 10:51
Sellised hammakad pannakse tihti ainult kuumaga peale. Edu ilma kuumutamata sealt välja peksmisel.
Kuumaga jah. Ma olen paari videot vaadanud kuidas mehed 755 mootori võllide pealt läbiva auguga hammakat maha võtavad ja aru saanud, et külmast peast seda sealt mingi valemiga kätte ei saa.
Kui keegi oskab öelda, kuskohalt ma sellisse mootori, koos hammakaga saan siis see oleks lihtsaim ja kiireim lahendus. Mina igatahes pole suutnud leiada.
https://www.smallenginesprodealer.com/p ... 230387001/
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Sept 2023, 11:18
Postitas kiilas
Macintosh kirjutas: ↑29 Sept 2023, 11:11
will111 kirjutas: ↑29 Sept 2023, 00:20
Mootori otsast on vaja kätte saada hammakas...aga mootorit ennast ju enam vaja pole?! no siis võtad relaka, 2 sekundit ja hammakas käes. eeldan, et hammakal on läbiv võlliava. võtad mingi sobiva läbimõõduga "torni" ja lööd selle võlli jäänuse sealt seest välja.
Ei mingit läbivat võlliava. Ma püüan algatuseks hakkama saada ilma, et ma peaks hakkama midagi läbi puurima. Mul sobiv puurpink puudub ja muud (piisavalt täpsed) vahendid ka. Puurmasin, mis mul garaazis seisab on isegi puutöö jaoks tasemel
käib kah - võllilaagril on sünnist saati ja tulenevalt disainist väike loks sees.
ranel kirjutas: ↑29 Sept 2023, 10:51
Sellised hammakad pannakse tihti ainult kuumaga peale. Edu ilma kuumutamata sealt välja peksmisel.
Kuumaga jah. Ma olen paari videot vaadanud kuidas mehed 755 mootori võllide pealt läbiva auguga hammakat maha võtavad ja aru saanud, et külmast peast seda sealt mingi valemiga kätte ei saa.
Kui keegi oskab öelda, kuskohalt ma sellisse mootori, koos hammakaga saan siis see oleks lihtsaim ja kiireim lahendus. Mina igatahes pole suutnud leiada.
https://www.smallenginesprodealer.com/p ... 230387001/
Küsi neilt, väidetav ametlik maaletooja
https://ee.ryobitools.eu/
Vanasti oli ametlik esindaja Balti Autoosad ja siis sai küll varuosi ilma suurema probleemita kui siinse turu mudel oli. Välistatud pole varuosade kattuvus ka erinevatel turgudel.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Sept 2023, 11:26
Postitas kiilas
Saatsin Shipzeesse päringu, mis hinnaga nad sellelt lehelt
https://www.ereplacementparts.com/motor ... 32793.html selle eestisse toimetavad. Kui vastus käes annan teada. Otse sealt lehelt tellides oli 70+€ pluss toll 20%
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Sept 2023, 14:57
Postitas kiilas
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Sept 2023, 15:39
Postitas Macintosh
Jah
@Kiilakas tänud. Mul õnnestus lõpuks pisut lähemalt leida.

- image.png (34.1 KiB) Vaadatud 3780 korda
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 29 Sept 2023, 19:39
Postitas will111
no eks sa ise tead jah...mina ei pidanud küll üldse mingit puurpinki siinkohal silmas. sellised lihtsad asjad teen 100% alati tavalise käsi või akutrelliga. seal ei ole ju mitte mingit täpsust ka vaja, asetad puuri enamvähem keskele ja puurid võibolla max kuskil 5mm jagu sisse ning oledki "võllis". lihtsalt hammakas peab olema ilusti otse ja kindlalt kuskil vahel kinni. muidu umbes samasugune mõne, max mõnekümne sekundi operatsioon nagu hammaka mootori otsast maha lõikamine

kuuma andmiseks muidugi ma ei tea jah kas sul on aparaat olemas või mitte. aga no sellise aparaadi saab ka suvalisest ehituspoest ~10 eest. nii väikse detaili jaoks täiesti piisab see gaasipõleti
kui kuskil läheduses oleksid, võiksin sul selle asja töökojas ise ära ka teha, paar minutit ehk läheb...olen sarnaseid eemaldamisi vähemalt paar korda varem teinud ka. aga sa ilmselt tallinnas ja pole eriti pointi hakata mõnekümne km kaugusele linnast välja sõitma selle jubinaga.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 30 Sept 2023, 22:29
Postitas Mrtn5
Kas keegi on aru saanud või tähele pannud, mis ajast ja mis põhjusel mootorratta arvele võtmisel märgitakse tühimassiks nö koos juhiga (vist 75kg) mass? Päris naljakas vaadata (suvaline näide) Honda CB500x 272kg:) võimsus 35kw, ja samas on võimsuse ja massi suhe toodud 0,18kw/kg. Tühimassi pealt arvutades tuleb 0,13. Mingit väiksemat massi aga pole teh andmetes olemas! Tühimass väljendatuna koos juhiga on jälle mingi eesti ametnike geniaalne leiutis, või on keegi mujal registrites sama täheldanud? Ja kui natuke loogikat jätkates, kas mootorisõidukimaks tuleb mootorrattal registris oleva tühimassi alusel või selle muu "salapärase" massi alusel?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 30 Sept 2023, 23:37
Postitas Jesper
See on tegelt EL-i terminoloogias alati nii olnud, et juht käib tühimassi sisse, asjasse puutuv direktiiv on 97/27/EC.
Miks ARKi moroonlased 1997nda aasta direktiivi alles aastal 2023 juurutama hakkasid, seda ma ei tea ning olen üsna kindel, et ei tahagi teada

Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 30 Sept 2023, 23:51
Postitas Mrtn5
Huvitav, et miks siis võimsuse ja massi suhe ei ole samade näitajate põhine. Et siis, mis salapärase massi pealt, mis reg.andmetest ei paista, see suhtarv saadakse? See pole oluline, samas naljakas, et mingi suvalise ajahetke pealt (nt 2a tagasi) on andmed direktiivi kohased ja varasemad teisest süsteemist, aga infot selle erisuse kohta näha ka pole. Ehk kui taas mootorsõiduki maksu peale mõelda ja tahta olla "keskkonnasõbralikum", tasub osta vähemalt 3a vanune ratas, mille mass on kirjas vana süsteemi järgi. Lubasid tehakse aga mingi muu massi alusel. Krdi moroonid

Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Okt 2023, 00:03
Postitas Jesper
Võimsuse ja massi suhte arvutamine on ka EL-i reeglitest võetud ning seal on spetsiifiliselt öeldud, et ilma juhita - miks, seda ma ei tea. Neil juhiloateemadel on meeletu ajalugu, mingi ÜRO 1948 (vist, ma ei viitsi telos rohkem otsida) konvensioonist hakkab jaskar peale ja seda siis on ajapikku täiendatud.
Samas pole ju mõtet tehnilisse passi panna liigseid andmeid, sa saad ju arvutada juhita massi kui lahutad tühimassist 75kg või jagad võimsuse võimsuse ja massi suhtega.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Okt 2023, 00:11
Postitas Mrtn5
Muidugi saab arvutada, aga milliste EE registris tsiklite puhul? et mis ajast alates peab seda "väikest" tühimassi muutust arvesse võtma? ja mis mass läheb selle koššer põneva mootorsõidukimaksu arvestusse?
edit: nt 2018 KTM 1290 adv tühimass 247kg, vs see honda CB500X 272 või mis ta oli.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Okt 2023, 00:19
Postitas Jesper
Ei tea, sest maksu pole veel kehtestatud, a mis sa ise arvad, kui on kaks numbrit, suurem ja väiksem, siis kumb valitakse
Reaalselt tühimassist ju midagi ei sõltu, tehku mis tahavad, liitku Kuu mass sinna otsa kui meeldib.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Okt 2023, 00:31
Postitas Mrtn5
Selle suvalise KTM näite puhul vastab aga kw/kg arvutus registriandmete tühimassiga. Nii et põnev jah. Registris oleva tühimassi andmete pealt saab jõuda väga erineva maksusummani. Ja kw/kg andmed siis ka pole reg.andmetest mingist (suvalisest?) ajahetkest enam kontrollitavad.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Okt 2023, 09:20
Postitas kiilas
Mrtn5 kirjutas: ↑30 Sept 2023, 22:29
Kas keegi on aru saanud või tähele pannud, mis ajast ja mis põhjusel mootorratta arvele võtmisel märgitakse tühimassiks nö koos juhiga (vist 75kg) mass? Päris naljakas vaadata (suvaline näide) Honda CB500x 272kg:) võimsus 35kw, ja samas on võimsuse ja massi suhe toodud 0,18kw/kg. Tühimassi pealt arvutades tuleb 0,13. Mingit väiksemat massi aga pole teh andmetes olemas! Tühimass väljendatuna koos juhiga on jälle mingi eesti ametnike geniaalne leiutis, või on keegi mujal registrites sama täheldanud? Ja kui natuke loogikat jätkates, kas mootorisõidukimaks tuleb mootorrattal registris oleva tühimassi alusel või selle muu "salapärase" massi alusel?
Ma arvan, et see CB500X on erandlik näide, töökaaslasel oli ja imestasin, et kaal suurem kui mu GSil.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 02 Okt 2023, 09:29
Postitas ranel
kiilas kirjutas: ↑02 Okt 2023, 09:20
Mrtn5 kirjutas: ↑30 Sept 2023, 22:29
Kas keegi on aru saanud või tähele pannud, mis ajast ja mis põhjusel mootorratta arvele võtmisel märgitakse tühimassiks nö koos juhiga (vist 75kg) mass? Päris naljakas vaadata (suvaline näide) Honda CB500x 272kg:) võimsus 35kw, ja samas on võimsuse ja massi suhe toodud 0,18kw/kg. Tühimassi pealt arvutades tuleb 0,13. Mingit väiksemat massi aga pole teh andmetes olemas! Tühimass väljendatuna koos juhiga on jälle mingi eesti ametnike geniaalne leiutis, või on keegi mujal registrites sama täheldanud? Ja kui natuke loogikat jätkates, kas mootorisõidukimaks tuleb mootorrattal registris oleva tühimassi alusel või selle muu "salapärase" massi alusel?
Ma arvan, et see CB500X on erandlik näide, töökaaslasel oli ja imestasin, et kaal suurem kui mu GSil.
Kevadel arvele võetud päris tühimassiga 119kg ratas sai samamoodi passi 219kg. Aga see pole veel kõik. Registrimass on passis ulmelised 335kg.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 13 Okt 2023, 22:48
Postitas pühak
Macintosh kirjutas: ↑29 Sept 2023, 15:39
Jah @Kiilakas tänud. Mul õnnestus lõpuks pisut lähemalt leida.
image.png
Kui hammaka kätte saamise vastu endiselt soov alles, siis kuna mootor on niikuinii kottis, lõika võll hammaka tagant pooleks, pane hammakas tugeva rauatüki peale, millele sobivas suuruses auk sees ja löö võllijupp peenikese torniga välja. Hammakat võid töö kergendamise eesmärgil eelnevalt näiteks leeklambiga soojendada. Võid ka õiges mõõdus puuriga lihtsalt läbi puurida.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 14 Okt 2023, 10:17
Postitas mx77
ranel kirjutas: ↑02 Okt 2023, 09:29
kiilas kirjutas: ↑02 Okt 2023, 09:20
Mrtn5 kirjutas: ↑30 Sept 2023, 22:29
Kas keegi on aru saanud või tähele pannud, mis ajast ja mis põhjusel mootorratta arvele võtmisel märgitakse tühimassiks nö koos juhiga (vist 75kg) mass? Päris naljakas vaadata (suvaline näide) Honda CB500x 272kg:) võimsus 35kw, ja samas on võimsuse ja massi suhe toodud 0,18kw/kg. Tühimassi pealt arvutades tuleb 0,13. Mingit väiksemat massi aga pole teh andmetes olemas! Tühimass väljendatuna koos juhiga on jälle mingi eesti ametnike geniaalne leiutis, või on keegi mujal registrites sama täheldanud? Ja kui natuke loogikat jätkates, kas mootorisõidukimaks tuleb mootorrattal registris oleva tühimassi alusel või selle muu "salapärase" massi alusel?
Ma arvan, et see CB500X on erandlik näide, töökaaslasel oli ja imestasin, et kaal suurem kui mu GSil.
Kevadel arvele võetud päris tühimassiga 119kg ratas sai samamoodi passi 219kg. Aga see pole veel kõik. Registrimass on passis ulmelised 335kg.
kusjuures see on huvitav, miks eesti ametnikud nii käituvad. otsisin just välja eurodirektiivi sõiduki tühimassi määramiseks, siis seal on jah kirjas, et ka juhi kaal võetakse arvesse, aga selle väärtuseks on võetud 75 kg. kas eesti ametnikud arvavad, et vedelike kaal on 25 kg?