26. leht 59-st
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 25 Apr 2009, 00:55
Postitas KoVaL73
Nii targad mehed kaeti pingutajad nüüd on ühel nö. PRO'l natukene teie abi vaja.
Nimelt uus 09 Kawasaki 450 on masinaks ja miskipärast oma 16h mis ma sõitnud olen on keti slaidereid sööma hakanud, juba neljas slaider läheb.
Ehk miks mu kawasaki chain slaiderit õgib hirmsasti.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 25 Apr 2009, 12:17
Postitas 4cl
Ah, ma lahmin siin niisama Su enda sõnadega:
Keti eluiga mõjutab kõigerohkem õige pingutustase. Kui kett jääb liiga pingule hakkab ta lõhkuma esimest hammakat, kui kulub üks siis kuluvad ka teised. Kui kett on lõtv, kuluvad kõik muud asjad kah. Venimise vastu ei aita ükski määre.
Ole tubli.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 25 Apr 2009, 12:43
Postitas mayhem
PRO lihtne vastus. tuleb nii esi kui tagumine hammakas suuremate vastu vahetada. ühtlasi säästab see ka ketti.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 25 Apr 2009, 23:53
Postitas KoVaL73
Ahsoo, vabandust aga jätsin oma ülekande märkimata, milleks on 14:53.
Ette kahjuks suuremat enam panna ei saa ja tagahammakat nagu pole mõtet panna.
Aitähh et lahmid minu sõnadega. Kuid juttu polnud mul ei ketist ega hammasratastest. Vaid tühisest plastmassjupist mis kaitseb maadnikut. Manuaal ütleb, et keti vabamäng peab olema slaiderist mõõdetuna 52-58mm, mis on ikka väga lõtv kett ja kindlasti mõjutab eluiga.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 00:41
Postitas 4cl
Lahmin selles mõttes, et umbes pakun noh.
Kui kett on lõtv, kuluvad kõik muud asjad kah.
Ole tubli,
Madis
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 00:44
Postitas matti
Äkki teed asjast ise probleemi lihtsalt, väikse soone sissekulumine on iseenesest hea nähtus, kett hakkab paremini peal jooksma ja rullikud ketil on liikumisse kaasatud, ja keti ääred kuluvad tunduvalt vähem, eeldusel, et raud poltidega kokku ei puutu muidugi. Mis aitab on määret panna slaideri peale, aga kui tihenditega kett siis peab määrde valiku põhjalikult läbi mõtlema.Tagumise hammasratta suurus mängib ka oluliselt rolli kulumises, kuid pigem vähese määrimise viga kui midagi kulub kiiremini, kui ette nähtud.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 20:08
Postitas AbStra1t
Kuidas käituda hüppe peale minnes ja õhus,et esiots vägisi enne tagumist ei maanduks?
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 20:24
Postitas HRQ
Uue Kawa kiige on uue kujuga, slaideri koha pealt kõrgem ning võib küll kuluda kiiremini. Ette on võimalik panna 15 hammakas, taha ka ehk mõni hammas suurema. Ise pole muidugi kunagi ühtegi ketti manuali järgi pingutanud ...
KoVaL73 kirjutas:Ahsoo, vabandust aga jätsin oma ülekande märkimata, milleks on 14:53.
Ette kahjuks suuremat enam panna ei saa ja tagahammakat nagu pole mõtet panna.
Aitähh et lahmid minu sõnadega. Kuid juttu polnud mul ei ketist ega hammasratastest. Vaid tühisest plastmassjupist mis kaitseb maadnikut. Manuaal ütleb, et keti vabamäng peab olema slaiderist mõõdetuna 52-58mm, mis on ikka väga lõtv kett ja kindlasti mõjutab eluiga.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 20:26
Postitas HRQ
AbStra1t kirjutas:Kuidas käituda hüppe peale minnes ja õhus,et esiots vägisi enne tagumist ei maanduks?
Kalluta taha poole
Säti paika tagumine amort või veendu, et see ikka töökorras oleks.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 20:36
Postitas mella
AbStra1t kirjutas:Kuidas käituda hüppe peale minnes ja õhus,et esiots vägisi enne tagumist ei maanduks?
äkki sa istud hüppele minnes?
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 20:42
Postitas KoVaL73
See keiss ongi, et sedasi pingutada ketti ei saa nagu omal ajal Hondal tegid, et kolm näppu vahele ja käib kah. Nüüd kui kolmenäpuliseks panen, lakkab töötamast tagaamort, kuna kisub keti pingesse, sest tagakiige liigub nüüd mitte enam täisnurga alla, vaid sealt edasi, ehk vedrustuse käik on pikem. Kui ketti aga hoian lõdvana siis kiliseb koliseb lonkab ja möliseb seal vahel. Ehk teisisõnu raam ja kõik muud ebavjalikud vidinad saavad pihta.
Iseenesest vähene õlitamine ei tule kõne allagi, sest mul kombeks peale sõitu alati sooja ketti õlitada, et õli paremini vahele läheks. Sõiduajal aga ei ole võimalust väga õlitada.
4cl juttu oli hammasrataste, keti, rullikute ja ketijuhi kulumisest. Tean juhuseid, kus pead vahetama terve ketijuhi, kuna inimene ei teadnud kuidas keti pingutamine käib. Seepärast ei viitsi su ülbitsemist väga kuulata ja teen omad järeldused.
See et slaider kulub aga on minu 16 aastase staazi juures müstika, et kuidas ta nii kiiresti kulub. 4h ja slaider läinud. Soon peabki sinna sisse kuluma, aga kas see soon peab lõppema siis ära kui alt kiige vastu tuleb. Sest paraku on nii et ei tahaks kiiget lõhkuda. Võimalus on muidugi special asi osta mis maksab koos transpordiga eestisse üks 2100 krooni, kui keegi teab kust seda mõistlikku hinnaga osta ootan pakkumisi. http://www.tmdesignworks.com/xcart/cust ... cat=&page=
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 20:54
Postitas kaval
mella kirjutas:AbStra1t kirjutas:Kuidas käituda hüppe peale minnes ja õhus,et esiots vägisi enne tagumist ei maanduks?
äkki sa istud hüppele minnes?
üks võimalus on kindlasti gaasi mitte maha lasta hüppele minnes,PRO peaks seda asja muidugi paremini teadma
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 21:31
Postitas saqu
AbStra1t kirjutas:Kuidas käituda hüppe peale minnes ja õhus,et esiots vägisi enne tagumist ei maanduks?
Vaata, et tagapidurid peale ei jää, st. kolb kinni ei ole ja peale tagapiduri vajutamist ja lahtilaskmist ratas vabalt liigub. Kui pidur jääb peale, tekib rattad maast lahti effekt, nagu vajutaks pidurit (kasutatakse just vastupidises olukorras, kui kisub küünlasse). Mul oli selline häda, kuigi ma üldse kaugele ja kõrgele ei hüppa. 
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 21:39
Postitas AbStra1t
Hüppele lähen neutraalses(keskel) püstises asendis,küünarnukid üleval ja sujuva gaasiga,kui rattad lennus,lasen gaasi maha ja potsatan alla
Küünlasse ei tõmbagi,tagapidurit ei ole kasutanud nii,esiots vajub alati alla enne.
Amort paigas,race saq 9.5.Töökorras on,just sai uue õli ja lämmastiku ka sisse.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 21:47
Postitas HRQ
Ära gaasi täitsa maha lase. Võid isegi vähe juurde keerata õhus olles, see kergitab nina.
AbStra1t kirjutas:Hüppele lähen neutraalses(keskel) püstises asendis,küünarnukid üleval ja sujuva gaasiga,kui rattad lennus,lasen gaasi maha ja potsatan alla
Küünlasse ei tõmbagi,tagapidurit ei ole kasutanud nii,esiots vajub alati alla enne.
Amort paigas,race saq 9.5.Töökorras on,just sai uue õli ja lämmastiku ka sisse.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 21:56
Postitas AbStra1t
Tean,et kergitab,aga mul ei tahtnud väga mõjutada
Aga no eks ma proovi veel,harjutamine teeb meistriks 
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 22:17
Postitas mella
AbStra1t kirjutas:kui rattad lennus,lasen gaasi maha ja potsatan alla
Siin ilmselt uba peitub 
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 22:26
Postitas 2stroketaliban
Hüppele lähen neutraalses(keskel) püstises asendis,küünarnukid üleval ja sujuva gaasiga,kui rattad lennus,lasen gaasi maha ja potsatan alla
Äkki lased gaasi maha kui esiratas õhus ja tagumine veel maas,sellisel juhul pole ime,et tagumiku taevasse viskab.Ja õhus gaasi keeramine on suhteline mõiste kui annad väikse törtsu siis ratas ei reageeri eriti kui tagumiku üles viskas siis tuleb mõnuga keerata ja samal ajal võiks ise ka tahapoole natsa liikuda.Samas iga hüpe on isesugune ei saa alati peale minna nn "neutraalasendis" vahel vaja olla eespool vahel tagapool ,gaasiga sama teema mõnda hüppesse minnes vaja oluliselt rohkem keerata kui teises.Aga tõde peitub selles ,et õpi mööda maad sõitma ja siis ei teki selliseid probleeme. Igaljuhul edu üritades ja kui võtted selged siis kõik see mees 7.Mail Maardusse Neljapäevakrossile 
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 22:53
Postitas AbStra1t
Noo,kaua umbes siis gaasi peal hoida?Seni kuni mõlemad rattad lennus ja siis jätta sujuvalt veerandi peale?
Enne maandumist keerata punn põhja,et tõmbaks otsa üles?Kätega ka tõmmata üles veits?
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 26 Apr 2009, 22:58
Postitas 2stroketaliban
Reeglina on asi selles ,et kui selline probleem esineb siis ei kontrolli sa tsiklit veel 100% ega ka 90% selleks vaja mööda maad hästi osata liikuda ,et mingeid hüppeid normaalselt hüppama hakata,muidu rohkem kaskadööri värk
aga vaata ja õpi http://you.video.sina.com.cn/b/11453042-1402916140.html üks parimaid õppevide mis vabalt kätte saadav.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 27 Apr 2009, 09:59
Postitas racerx
Talibani jutt on õige mis õige.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 27 Apr 2009, 10:44
Postitas creativ
racerx kirjutas:Talibani jutt on õige mis õige.
see on meie, vanakooli meeste jutt!
noored tahavad kohe hakata hüppama. ennekõike trikid! seda on igal alal näha: skateboard, lumelaud, bmx. Niisama sõita ei köida enam noori. Eks see FMX on samuti ju eelkõige trikitegemise peal väljas. Seal ei ole tähtis kui kiirelt sa ringe suuda läbida...
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 27 Apr 2009, 17:49
Postitas racerx
No kui noored tahavad siis saavad ju minna kauplusesse osta tsikli ning maksta treenerile 500 EEK tund kolm korda nädalas aasta aega, kes neid keelata saab.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 27 Apr 2009, 19:06
Postitas AbStra1t
Mis on normaalne race sag ees?
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 27 Apr 2009, 20:11
Postitas racerx
Kestvad kiiduavaldused ! Arvan et nupukas on seda küsida vendade Willemsenide käest.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 27 Apr 2009, 20:48
Postitas AbStra1t
racerx kirjutas:Kestvad kiiduavaldused ! Arvan et nupukas on seda küsida vendade Willemsenide käest.
No sorry,Willemsenide käest pole mõtet küsida,neil külkal teine süsteem ees
No umbkaudne määr,nagu on öeldud,et taga 85-110mm vahepeal.Teaks vähemalt arvestada kuhu kanti ta hoida võiks.
Kuna suht algaja,siis ei oska ka öelda,hetkel 6,on seda palju või väha,pole õrna aimugi.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 28 Apr 2009, 16:32
Postitas KoVaL73
Esiamordile pane Sag 2x rohkem kui tagumisele. Klikkerid keera ülevalt täiega pehmeks ja atl keera täiega kinni et kogu teema koos su sagiga ülenipli viskaks ja äkki mõistuse tagasi koju lööb. Tükk aega pole sedasi naerda saanud. Oi Jah kuhu kõik arukad küsimused jäänud on
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 28 Apr 2009, 16:44
Postitas AbStra1t
Fakin padjaklubi,ütlend kohe lollile,et ees ei ole sellist asja nagu race saq vaja üldse ja asi on nii nagu vedrud lasevad.
Segadusse ajas motomaania õliste näppude lisa,kus oli nii tagu,kui ka esi amortidele märgitud need f1 ja f2 mille järgi race sag panna,aga seal polnud esimestest rohkem sõnagi.
Ja koval,ise mõni leht tagasi rääkisid,et tahad rääkida tõsisemat juttu mingite tüüpidega,kes algaja kallal olid viljandi rajal või kuskil mölisend..ehk tunned ennast praegu ära?(no offence,aga võtke eeskuju dirtrider.net'ist):wack:
Milline on siis "arukas" küsimus algaja krossiharrastaja teemas?minuarust see teema ongi algajate jaoks,kellel on teema kohta küsimusi.Parem küsida ja kontrollida üle,kui minna lampi rajale,midagi teadmata/sättimata.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 28 Apr 2009, 17:01
Postitas mx77
Eks mingi info vedru sobivuse kohta saab ka esiotsa race sag abil, aga kuna seda niikuinii ei regullita vaid valitakse oma kaalule sobiv vedru, siis parem kasutada neid kohti õige vedru arvutuseks
www.mx-tech.com
www.racetech.com
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Postitatud: 28 Apr 2009, 18:23
Postitas mella
AbStra1t kirjutas:Mis on normaalne race sag ees?
Sa oma masina kasutusjuhendist pole uurinud? KTM-l on mingid numbrid seal kirjas. Need numbrid on küll rusikareeglina samas järgus kõigil, kuid siiski mudeli kaupa veidi erinevad.