algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
tonjuh kirjutas:creativ kirjutas:tonjuh kirjutas:Mul küsimus teadjatele meestele. Väljavõte Paikuse enduro juhendist. Tankimise ja remondi ajal on vaiba kasutamine kohustuslik.
Kas boksis tsikli alla pandavale vaibale on esitatud ka mingid nõuded, materjal, suurus. Loodan, et ei ole väga loll küsimus pole ennem kokku puutunud ja tahaks teada.tuli üks idee! punane vaip võiks olla!
![]()
siis saad öelda et käisid vaibal
Mina ei käi vaibal, minu juures käiakse vaibal
Aga tuled ise ka Paikusele möllama siis võiks ju kaks meetrit punast mistrat võtta.
Läheb rataste värviga ka hästi kokku.
hea mõte! tuleks vaibale küll aga täna otsustas mu punane pilli kotti panna ja jättis mind kodust mitu kilsa eemale teeäärde. starter õhtal ja vänta ka pole. sai Motokeskuses meeste abiga käima lükatud. siinkohal tänud veelkord neile!
krt see starter tundub üliõrn teema aprillul olema...
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Vänt peab ikka muda pillil olema. Aga see selleks ,kuida sul põlvega on oled juba vormis? Paikuse enduro ju suursündmus ja sellele järgnev Tallinna enduro.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
tonjuh kirjutas:Vänt peab ikka muda pillil olema. Aga see selleks ,kuida sul põlvega on oled juba vormis? Paikuse enduro ju suursündmus ja sellele järgnev Tallinna enduro.
põlved on sõidetavad. mais peaks minema lõikama aga lükkan ehk sügisesse. ei tahaks siin suve alguses jalga ravida. sügisel aega küll...
sõita tahaks hirmsasti aga trenni pole sittagi teinud. talv jäi vahele. no näis nüüd! ehk saab hoo ülesse!?
tunnen ennast nagu oleks kooliaasta vahele jätnud ja peaks uuesti algusest alustama
vaatad meie meeste maailmaklassi sõite ja ila hakkab jooksma. asi siis ise samamoodi hooga anda
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
Teema algataja - Postitusi: 296
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 27 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Tere kaasvõitlejad!
Küsimus,et kuidas on Lõuna-eestis olevate-asuvate krossiradede olukord,kas kuskil on muutunud ka mingid nö reeglid,et sõitma pääseks ja kus-või kas on nt tuleval pühapäeval keegi harjutamas?
-
Teema algataja - Postitusi: 296
- Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
- Asukoht: valgamaa
- Tänatud: 27 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Tere hr:Koval.
No tean,et kross on ja mul on äärmiselt kahju,et ei saa tulla vaatama kuna olen tööl(24h).Seega EDU SULLE...ning teistele Eesti ässadele ja publikule võimsaid elamusi!
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Kui oluline on rehvi laius pühapäevasõitjale? (kes põhiliselt Männiku liiva ja metsaalust mööda põristab)
Mu EXC400 all on eelmisest omanikust 80/100-21 ja 120/100-18. Ratta manuaal soovitab ette 80/100 USA variandile ja 90/90 Euroopasse. Taha soovitatakse eurooplastele 140/80 ja mikidele 110/100. SX-i soovitused on ka samas kirjas, ma saan nii aru, et krossi jaoks kitsamad ja enduro jaoks laiemad? Pole kunagi viitsinud vaadata ka, millega teised sõidavad. Millega te sõidate, palun? Kas 95 kg kodanik peaks rehviskaala laiema otsa poole vaatama?
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
ees on olnud vist 80 ja 90, taga 110 ja 120.
mingit erinevust küll pole märganud.
#609
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Tere! tsikliks on yz85 2006 ja eelmine kord panin sae 80W gearboxi õli, nüüd taas õlivahetus, aga siiski tahaks uurida kas see õli sobib sellisele mootorile? manualis on paksult soovitatud sae 10W-30, aga poes soovitati sae80W-d. Tahaks veel teada mis vahe on 10W-30 ja 10W-40 õlil. Nimelt on 5l nõu 10W-40 õli ja sooviks selle peale üle minna, kui see on lubatud ja ei tee halba mootorile.
Aitäh..
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Kuhu sa seda panid
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
80W on praktiliselt sama, mis 10W-30. Lihtsalt spets käigukastiõlisid tähistatakse veidi teistmoodi. 10W-40 on käigukasti praktiliselt sama mis 10W-40, lihtsalt kuumalt on ta veidi paksem kui 10W-30.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Terv.
Kui tihti peaks Kawa KX 85 cm3 käigukasti õli vahetama?
Kas ketile ka mngit määret vms peale pannakse? Mul oli maru palju mustust küljes, puhastasin ära, aga tahaks teada kas mingit õli või määret ka pannakse.
Aitäh!
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Kui spetsiaalselt ketimääret aerosoolpurgis osta ei raatsi, siis tavaline vedel mootoriõli ajab ka asja ära, tihti peab määrima ainult.
Ise tavaliselt võrri puki otsa ajanud ja mootor tööle, käik sisse, ja pintsel õlitünniga kätte, hiljem lapiga üleliigse ära kuivatanud maha, õli jääb suht selline, et lendab koos pasaga minema.Vaat ainult , et ketivahele näppe jäta ja , et päris tavotti pane.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Okei. Ma panin küll spets. hammakatele ja ketile mõeldud Silkolene mingit määret, aga see oli selline kleepuv. Paari sõitmisorra järel oli sinna nii palju kruusa ja mustust kogunenud, et otsustasin selle määrde maha pesta. Kartsin, et kulutab muidu keti ära. Võib ta ongi selline?
Tänud.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
RS2000 kirjutas:Okei. Ma panin küll spets. hammakatele ja ketile mõeldud Silkolene mingit määret, aga see oli selline kleepuv. Paari sõitmisorra järel oli sinna nii palju kruusa ja mustust kogunenud, et otsustasin selle määrde maha pesta. Kartsin, et kulutab muidu keti ära. Võib ta ongi selline?
Tänud.
ketimääre ongi selline imelik kleepuv ollus kui peale lased,sodi ketil ei tee midagi ja iseenesest pesta ketti pole väga mõtet,kett ja hammakad ongi kuluosad,õli vahetus oleks soovitatav kastis ca.3-5h järel
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Õige ketimääre määrib, ei kao ketilt kiiresti ja ei kleebi sodi külge.
Korralik offroad ketiõli võtab oluliselt vähem saasta külge kui tavaline.
Samas on mitmeid sõitjaid (eriti USA-s), kes tihendiga kette õlitavad WD40-ga ja kiidavad.
Porine-liivane kett kulutab rohkem ketirattaid.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Oleme aasta kasutanud ja testind PowerUp ketiõli ja siiani väga positiivsed kogemused.
Sõidame nii laus mudas/uputamistel -> Piksepinil kui ka lahtises liivas Lärmi sõitudel ja siiani pole kett kordagi sodi külge kogunud.
Peale lastes on alguses nagu makroflex, mis vahutab. Tegelt sellel on ka põhjus, kuna nii valgub ja ronib terve keti ulatuses vahele ja ei pea ketti 3 korda määrima (keti servadest ja keskelt) - > ühe purgiga saab märgatavalt kauem läbi.
Ma ei ole selle õli edasimüüa aga saan seda hulgi hinnaga, nii et kes vägagi soovib võtku ühendust ja saan kas või tulevasele Rannu krossile kaasa võtta.
Purk ise selline
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Ja need makroflexi moodi vahutavad määrded on väga head. Ise kasutan GRO (Global Racing Oil) tooteid. Tipp topp keti määre on neil olemas, vahutab ja venib alguses aga keti külge ei korja küll midagi. Tavaline ketivaha või siis lihtsalt õli korjab terve maailma pasa keti külge ja proovi siis seda jama pärast puhtaks saada. Aga eks ta ole, kett ja hammakad nigunii kulumaterjal, lihtsalt kui hooldad kestab vähe kauem. Ega kett ja hammakad nüüd väga odav lõbu ka ei ole.
-
- Postitusi: 1183
- Liitunud: 27 Sept 2007, 14:35
- Tsikkel: KTM LC8 ADV, LC4 620, 640, 660
- Asukoht: Estocolmo
- Tänanud: 16 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
kasutan siin Motorexi spets enduro määret. kui aus olla siis võrdlus puudub, aga tundub et selline tippbrand on tehtud spetsiaalselt kulumäärale. jube palju kulub ehk siis pidevalt on seda vaja ketile lasta. või mulle ainult tundub et on vaja?
sitta külge küll ei võta. samas tundub kett peale sõitu täitsa haljas ehk siis ilma määrdeta. ei saagi aru kas seal on mingi määre või mitte. kui kett vilistab/vingub siis on selge et kuiv.
siin foorumis on varem ka mainitud et sõidetakse täitsa kuiva ketiga. krossi. et siis ei korja üldse mingit mustust külge.
jällegi tundub see teema sarnane "ema ja tütre" teooriale.
see motorex on paras kirves. ja pole ime et tuleb mingi odava määrdega ühest ja samast tünnist...
Ktm soovitab Motorexi spets Ktm mootoriõli. Väidetavalt siis koostöös tsiklitootjaga välja töötatud. Turundusinimesena kahtlen juba igasugustes juttudes ja väidetes
____________________
LC8 Adventure, LC4 620, 640, 660, Suzuki DR350
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Minu kogemuse järgi on kättesaadavatest parim Valvoline spets ketimääre. BelRay on ka väga hea, aga pole saada, see-eest Stokkeri pood on enam vähem igas suuremas kohas olemas.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Metsas harrastajad võiks kasutada tagumist terasketiratast (mitte terasvõruga alumiiniumi või alumiiniumi).
KTM-le maksab teras miski 400+ krooni - odavam kui tavaline alumiinium. Terasratas peaks pidama vastu 2 ketti.
Kulub vähem, kulutab ketti vähem, on odavam.
Keti määrimisel on see igivana valik - kas raisata raha kallile ketimäärdele või vahetada tihedamini ketti (ja/või hammakaid).
Mina valiks kesktee - määriks/puhastaks wd40-ga.
Kuna ilma rõngata ketid kuluvad ülikiiresti sõltumata määrimisest, siis need jätaks tõsistele sportlastele.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
See jutt tagumise hammika kohta jummala õige. Mul praegu need alu hammikad ja muudkui pista uusi. Kett venimata--ei tea kas peaks sitema keti ostma?? Terasega lihtne--hea kett ja kaks esimest ja kogu jooks vahetusse.Kui liivas sõitmine siis tuleb veel teras samamoodi käiata nagu alu liivahammikad.
Eks see alu ikka kiiretele ja vihastele kel iga gramm kaalub.
Motorexi offroad määre on hää.
Madis
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Mehed, loen ja mõtlen et miks teil käib mingisuguste ketimäärete hindamine.
Keti eluiga mõjutab kõigerohkem õige pingutustase. Kui kett jääb liiga pingule hakkab ta lõhkuma esimest hammakat, kui kulub üks siis kuluvad ka teised. Kui kett on lõtv, kuluvad kõik muud asjad kah. Venimise vastu ei aita ükski määre.
Rahvas siin kiitis ennem seda MotorUp'i ketimääret. Hmm naljakas, ma võin teile anda ühe numbri, kes seda ketimääret testis ja ta võib teile täie tõsidusega rääkida mida nemad sellest arvavad.
Ise olen eluaeg sõitnud ühe sama õligia. Reklaami ei tee ja plusse miinuseid välja ei too. Kuid ütleme nii, et vahet pole mis sitta peale määrid, kui ketti õigesti ei pinguta pole vahet, midagi läheb ikka persse.
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
KoVaL73 kirjutas:Ise olen eluaeg sõitnud ühe sama õligia.
arvata on, et valvoline.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
bitter kirjutas:Või on ka lihtsamaid mooduseid?
Üritad näiteks kruvikat tagumise hammaka ja keti vahele torgata.
#609
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Terv.
Ei teagi nüüd millist juttu uskuda. Muidu sõidan sellisel mitte liivasel, aga ka mitte väga kruusasel rajal. Võistlustel ei käi, harrastaja rollis. Kasutasin seda määret:
Kas võin seda määret edasi kasutada? Kleepis küll sodi külge, aga ma ka ei tea.
Tänud.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
2005EXC manualis on kirjas:
Tagaratas maast lahti, keskmise alumise ketitalla tagant näpuga suruda kett üles. Keti ja kiige vahele peab jääma 8-10mm.
(uuemate puhul meetod sama, mõõdud teised)
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Khm. Ma vaatan, et olen enne ikka uhkesti pada ajanud. Mu eelnev jutt käis keti venimise kontrolli kohta . Keti pingsuse kontroll käis 2000.a. analoogselt 2005. -ga ainult keti ja kiige vahemaaks antakse 15 mm.
Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?
Mõningad on küsinud ja et ma ei peaks PS igaühele ütlema, siis PowerUp ketiõli
purgi hinnaks on 125.- Poodides peaks orjenteeruvalt 170...200.- olema.
Kui näete Rannus krossika kiigepeal PowerUp kirja siis tulge juurde ja küsige.
Purk siis selline:
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.