225. leht 391-st

Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 13 Juun 2014, 17:57
Postitas jegesmesh

Millest tuleb diiselmootorile omane heli ja miks just MB diislid niimoodi laksuvad?


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 13 Juun 2014, 18:16
Postitas puna
jegesmesh kirjutas:

Millest tuleb diiselmootorile omane heli ja miks just MB diislid niimoodi laksuvad?

MB foorum vastab pikemalt sellele küsimusele.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 13 Juun 2014, 18:24
Postitas Tort
puna kirjutas:
jegesmesh kirjutas:

Millest tuleb diiselmootorile omane heli ja miks just MB diislid niimoodi laksuvad?

MB foorum vastab pikemalt sellele küsimusele.

Väärt vastus :!: Omalt poolt soovitaksin veel googeldamist.

Aga lagisema peaks kulunud pihustite ja/või pumba pärast.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 14 Juun 2014, 00:00
Postitas pühak

Lagin tuleb enamjaolt vana kooli kõrgsurvepumbast. Aga ka diislite kõrgem surveaste annab oma osa, sellepärast on isegi uued, elektroonilise ja astmelise kütusepihustamisega diislid bentsukatest lärmakamad.

Mul oli kunagi diisel Golf kuskilt 80-date esimesest poolest. Väiksema töömahu tõttu oli lagin peenema häälega, aga kõrva järgi sai juba kaugelt aru, mida mootor joob.

Samas, mis Sul selle diisli lärmi vastu on? Tsiklitele ostetakse kalli raha eest uued sumpad või taotakse olemasolevad torud tühjaks, et kisa juurde saada. Kui autol lärm juba konstruktsiooni poolest kaasas on, peaksid õnnejunn olema. :ner:


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 14 Juun 2014, 10:00
Postitas Aspelund

Päris kõik diislid niimoodi ei lagise. Näiteks uus Porsche Macan S diisel. Sõidab nagu bensiiniauto, ei mingeid diislile omaseid veidrusi.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 14 Juun 2014, 15:19
Postitas vainokas

Miks ei müüda euroopas uuena sellist mudelit nagu on Suzuki DR650SE?


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 14 Juun 2014, 16:50
Postitas Palm.

1999 Suzuki Gsx-r 750 rehvirõhku oskab keegi öelda? :roll:


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 14 Juun 2014, 17:29
Postitas Margusxx

Mina lõin ette ja taha kummagisse 2.7, oleneb su enda kaalust veidi, ma olen 95kg ja töötab hästi


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 14 Juun 2014, 18:25
Postitas plaplla
Palm. kirjutas:

1999 Suzuki Gsx-r 750 rehvirõhku oskab keegi öelda? :roll:

https://www.louis.de/rund-ums-motorrad/ ... bikes=0701


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 14 Juun 2014, 19:27
Postitas Palm.

Tänan :)


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 14 Juun 2014, 19:53
Postitas jegesmesh
pühak kirjutas:

Lagin tuleb enamjaolt vana kooli kõrgsurvepumbast. Aga ka diislite kõrgem surveaste annab oma osa, sellepärast on isegi uued, elektroonilise ja astmelise kütusepihustamisega diislid bentsukatest lärmakamad.

Mul oli kunagi diisel Golf kuskilt 80-date esimesest poolest. Väiksema töömahu tõttu oli lagin peenema häälega, aga kõrva järgi sai juba kaugelt aru, mida mootor joob.

Samas, mis Sul selle diisli lärmi vastu on? Tsiklitele ostetakse kalli raha eest uued sumpad või taotakse olemasolevad torud tühjaks, et kisa juurde saada. Kui autol lärm juba konstruktsiooni poolest kaasas on, peaksid õnnejunn olema. :ner:

Diisli lagina vastu pole mul absoluutselt mitte midagi, ma isegi naudin seda. Uurisin lihtsalt huvi pärast.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 14 Juun 2014, 20:06
Postitas Margusxx
Palm. kirjutas:

Tänan :)

2.7 oli mõeldud juhuks kui sa mõne saleda vene poisi ka peale võtad :bsmile: (togi)


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 11:08
Postitas Pinchu

Hei. Kas topcase'ide jaoks on välja mõeldud selliseid rihmasid, mida saaks sinna ümber panna, et kohver õlale võtta? Iga kord peale suurema padajanniga üritust seda kõike näpu otsas maja hoovist kolmandale tirida pole just kõige kergem.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 13:32
Postitas rosu

kumb on mõistlikum kas sõita koliseva veoketiga päew paar või pingutada kett ja sõita nii et tagaratas on kinni kurat teab mis jõuga (manualis 110nm) omal on jõuvõti lappama läinud kuhugi.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 14:25
Postitas zorten22
rosu kirjutas:

kumb on mõistlikum kas sõita koliseva veoketiga päew paar või pingutada kett ja sõita nii et tagaratas on kinni kurat teab mis jõuga (manualis 110nm) omal on jõuvõti lappama läinud kuhugi.

Kui enne mõnda polti või mutrit oled elus ikka kinni keeranud, siis saad praegu ka selle tagaratta sinna alla momentvõtmeta. Ütlen ausalt, ei tea ühtegi tuttavat, kes seda toimingut momentvõtmega teeks või oleks teinud.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 14:28
Postitas DMaD2
rosu kirjutas:

kumb on mõistlikum kas sõita koliseva veoketiga päew paar või pingutada kett ja sõita nii et tagaratas on kinni kurat teab mis jõuga (manualis 110nm) omal on jõuvõti lappama läinud kuhugi.

Mõlemad halvad mõtted - Kui liiga lõtv võib sul kere ja muid detaile lõhkuma hakata, ratas all liiga kõvasti/nõrgalt.. lõhub vähem, hingerahu poolest vii homme teenindusse, see kiire teenus, ei maksa palju.

Aga mul laadne küsimus, kett koliseb aga mitte üleliigsest kulumisest, võtsin kaitsmed maha ja avastasin et veohammasratas loksub - samas seda hoidev polt on kinni väänatud ebamaiste jõududega (igatahes rohkem kui manuaalis antud, jõuvõti kolises tuimalt üle õige nm puhul). Tagant võll kaasa ei liigu, liigub ainult hammasratas. Kas see peabgi olema või pean veel otsima põhjuseid miks kett koliseb? Tegemist 00´ Hornetiga


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 14:51
Postitas Palm.

Kui ohtlik on sõita rattaga, kui tagarattal vajavad rattalaagrid vahetust? Loks on käega liigutades selgesti tunda. :wack:

Teine küsimus ratta pasuna kohta, nimelt lenksu küljest tulevad juhtmed ei andnud eile üldse kontakti voolumõõtjaga mõõtes, igaks juhuks lasi sõber miskit spets vasemäärdeainet klemmidele peale ja nüüd pasun töötab, aga kui klemme natukene liigutada, siis jälle ei tööta. Ma ei tea mis häält 99' gsxr pasun tegema peab, aga kole lahja tundub praegune hääl.
Mida teadjamad mehed soovitavad? Kas kogu juhtmestik pasunani välja vahetada, või saab ka kuidagi kergemat teed pidi tehtud?


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 15:00
Postitas MarekM

Avastasin eile rattaga sõites anomaalia. Rahulikul sõidul, ühtlase veoga tuleb sisse nagu mingi rütmiline jõnksutamine. Tunda on seda jalaraudades. Kiirendades see tuksumine kaob. Kord on, kord pole. Teekattest ei sõltunud.
bandit 1200. 98 aasta ratas.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 15:17
Postitas simp
MarekM kirjutas:

Avastasin eile rattaga sõites anomaalia. Rahulikul sõidul, ühtlase veoga tuleb sisse nagu mingi rütmiline jõnksutamine. Tunda on seda jalaraudades. Kiirendades see tuksumine kaob. Kord on, kord pole. Teekattest ei sõltunud.
bandit 1200. 98 aasta ratas.

Vaata kett üle.
Paned ratta keskhargile, keerutad tagaratast ja vaatad kas kett on koguaeg sama pingul või mitte.
St kett venib ühelt poolt pikemaks ja siis hakkabki nõksutama niimoodi.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 17:24
Postitas pühak
zorten22 kirjutas:
rosu kirjutas:

kumb on mõistlikum kas sõita koliseva veoketiga päew paar või pingutada kett ja sõita nii et tagaratas on kinni kurat teab mis jõuga (manualis 110nm) omal on jõuvõti lappama läinud kuhugi.

Kui enne mõnda polti või mutrit oled elus ikka kinni keeranud, siis saad praegu ka selle tagaratta sinna alla momentvõtmeta. Ütlen ausalt, ei tea ühtegi tuttavat, kes seda toimingut momentvõtmega teeks või oleks teinud.

Põhimõtteliselt see siis väga natuke nõrgema jõuga vaja kinni keerata, kui sõiduauto rattapolt/mutter. Neil norm 120nm. Mis jõuga neid tegelikkuses kinni väänatakse, on iseasi. Kui mul füüsikatunnist asjad õigesti on meelde jäänud, siis peaksid saama õige jõuga kinni, kui paned mutri otsa meetrise sabaga võtme ja riputad selle külge natuke üle 11 kg raskuse eeldusel, et Sul mutter normaalselt käib. Nm ja kg suhe on minu mäletamist mööda 9,81.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 17:36
Postitas davidsoniharald
Palm. kirjutas:

Kui ohtlik on sõita rattaga, kui tagarattal vajavad rattalaagrid vahetust? Loks on käega liigutades selgesti tunda. :wack:

Teine küsimus ratta pasuna kohta, nimelt lenksu küljest tulevad juhtmed ei andnud eile üldse kontakti voolumõõtjaga mõõtes, igaks juhuks lasi sõber miskit spets vasemäärdeainet klemmidele peale ja nüüd pasun töötab, aga kui klemme natukene liigutada, siis jälle ei tööta. Ma ei tea mis häält 99' gsxr pasun tegema peab, aga kole lahja tundub praegune hääl.
Mida teadjamad mehed soovitavad? Kas kogu juhtmestik pasunani välja vahetada, või saab ka kuidagi kergemat teed pidi tehtud?

Hakkab piduriketast pooma ja Hollywoody filmi stiilis crashi ei toimu. Küll aga rikud ära laagripesad ja võib olla ka ratta võlli.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 19:24
Postitas argo

Kui uued pidurikettad panna ja vanad klotsid on pea uueväärsed, kas siis ikka on vaja uued klotsid panna?


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 20:05
Postitas Pontus
argo kirjutas:

Kui uued pidurikettad panna ja vanad klotsid on pea uueväärsed, kas siis ikka on vaja uued klotsid panna?

Teema ju lihtne: kui klotsid on kuidagi soonde/ebavõrdselt kulunud siis pannes vanad kulunud klotsid uue kettaga tööle kulutab klots nii palju kui ta kulutab ka ketast ebavõrdselt, kui tegu ei ole miski pehme klotsiga. A arvatavasti ei ole klots eriti kirve hinnaga. Seega soovitav on uus klots uue kettaga.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 20:30
Postitas mart211
Pontus kirjutas:
argo kirjutas:

Kui uued pidurikettad panna ja vanad klotsid on pea uueväärsed, kas siis ikka on vaja uued klotsid panna?

Teema ju lihtne: kui klotsid on kuidagi soonde/ebavõrdselt kulunud siis pannes vanad kulunud klotsid uue kettaga tööle kulutab klots nii palju kui ta kulutab ka ketast ebavõrdselt, kui tegu ei ole miski pehme klotsiga. A arvatavasti ei ole klots eriti kirve hinnaga. Seega soovitav on uus klots uue kettaga.

või lihvi vanad klotsid siledaks.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 20:47
Postitas Pontus

peaasi, et paralleelsed saaks.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 21:13
Postitas argo
mart211 kirjutas:
Pontus kirjutas:
argo kirjutas:

Kui uued pidurikettad panna ja vanad klotsid on pea uueväärsed, kas siis ikka on vaja uued klotsid panna?

Teema ju lihtne: kui klotsid on kuidagi soonde/ebavõrdselt kulunud siis pannes vanad kulunud klotsid uue kettaga tööle kulutab klots nii palju kui ta kulutab ka ketast ebavõrdselt, kui tegu ei ole miski pehme klotsiga. A arvatavasti ei ole klots eriti kirve hinnaga. Seega soovitav on uus klots uue kettaga.

või lihvi vanad klotsid siledaks.

Ok, parem ostan siis juba uued klotsid, ei maksa nad ka midagi palju. Uusi kettaid jälle osta, see oleks kulukas.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 22:04
Postitas tiit1990

Iga kord kui katast käivitan siis kell läheb 00.00 iks. millest see võib tulla? halb ühendus aku klemmidel?


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 22:09
Postitas Pontus
tiit1990 kirjutas:

Iga kord kui katast käivitan siis kell läheb 00.00 iks. millest see võib tulla? halb ühendus aku klemmidel

Äkki käivitad alati südaööl? :idea: Või siis ühendused, kell perses või akul kukub pinge nii maha...


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 22:14
Postitas argo
tiit1990 kirjutas:

Iga kord kui katast käivitan siis kell läheb 00.00 iks. millest see võib tulla? halb ühendus aku klemmidel?

Aku vast otsas jah.


Re: Rumalad küsimused 2

Postitatud: 15 Juun 2014, 22:14
Postitas tiit1990
Pontus kirjutas:
tiit1990 kirjutas:

Iga kord kui katast käivitan siis kell läheb 00.00 iks. millest see võib tulla? halb ühendus aku klemmidel

Äkki käivitad alati südaööl? :idea: Või siis ühendused, kell perses või akul kukub pinge nii maha...

:D südaööl ei käivita, aku sai see aasta alles uus ostetud 14h Varta.