Ducati kasutab pöidlaga vajutatavat tagapidurit. Aga samas võrreldes espirduriketaste ja tagapiduriketaste suurust, siis ilmselgelt kasutatakse tagapidurit rohkem tagaotsa allasaamiseks enne põhipidurdust esipiduriga.
Peamine erinevus vist on see, et protsessor on veidi lahjem, aga operatiivmälu topelt.
Hea valik. Operatiivmälu annab sulle päriselus rohkem juurde kui prosest võiks teoreetiliselt puudu jääda (ja ega see prose seal väga halb ole).
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Aug 2022, 03:09
Postitas will111
Turist, rinkasõidus ei kasutata tagumist pidurit pidurdamiseks. Selle rolli täidab ära mootor nii palju/vähe kui parasjagu vaja on. Tipptaseme sõitjatel/ratastel on isegi nupust race jooksul seadistatav mootoripidurduse nö. level.
Pidurdusjõud ehk G jõud (~1.5g) saavutatakse kasutades tuuletakistust ning esipidurit. "jalg välja" muuhulgas on samuti lisa tuuletakistus ja seejuures väga märkivisväärne! oled näiteks kunagi kiiruselt ~250-300 proovinud järsku gondli tagant põlve välja keerata ja pannud tähele, mis juhtub? ma ikka esimesel korral lausa ehmatasin ära ning peale sõidu lõppu olid teatud lihased päris valusad see leg dangle on muidugi ilmselt kasulik/vajalik ka tasakaalu jaoks.
hea näide tipptaseme sõitja ringrajal pidurdamisest on näiteks selles videos
see on muidugi maailma absoluutne tipp, kuid ka minul näiteks rajal harjutades tõuseb teatud kurvidesse pidurdades tagaratas pisut ikka maast lahti. loomulikult mitte nii kõrgele ega KAUGELTKI mitte nii perfektselt kontrollitult ja pikalt nagu toprakil aga füüsika on sama ja ega tagapiduriga pole ringrajal (pidurdamise mõttes) suurt midagi peale hakata
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Aug 2022, 11:32
Postitas Macintosh
Mul vajus ikka karp lahti: 19 sekundit ja paarsada meetrit esirattal. Vau!!! Lihtsal sõnatu!
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Aug 2022, 12:20
Postitas peetersell
Teemat jätkates -
Saab nendest ratastest ülevaate, huvitav vaatamine.
Videos jagatud tüübi ratta raam igatepidi tugevamaks keevitatud, väidetavalt pidurdas raame kõveraks
jabur
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 01 Aug 2022, 16:07
Postitas will111
19 sekundit vist on siiski aegluubis kuid eks ta seal oma ~5sec on küll pidurdades ühel rattal. mis on tegelikult asja juures kõige müstilisem, et tüüp mitte ei tee seda "pulli" niisama mõnikord kuskil auringil, vaid ta sõidabki selliselt...ja ei sõida mitte just viimaste seas.
Teisel teemal: mõnda ringrajasõiduvideot vaadates tekkis küsimus, miks (mõned) sõitjad peale pikemat sirget enne kurvi pidurdamise ajal jala kõrvale välja sirutavad, näiteks hakkas silma just enne paremkurvi parem jalg kõrvale välja. Kas nad sel juhul ka tagumist ratast ei pidurda või polegi neil tsiklitel tagumise ratta pidur parema jala all või peetakse seda nii vähe efektiivseks, et ei kasutata?
Põhiline efekt seisneb raskuskeskme allatoomises- puhas füüsika
Kaasnev efekt on lisanduv tuuletakistus.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 03 Aug 2022, 00:30
Postitas outlaw
Pärast paari vedelat leiba, tekkis ootamatu ja rumal küsimus, mis Yamu tsikliga Taukar-poiss videos ringi laseb?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 03 Aug 2022, 07:24
Postitas daub
Äkki XSR155? Välja arvatud kickstart koht.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 03 Aug 2022, 13:05
Postitas kalju1
Küsimus metallide tehnoloogia termini kohta. Kas eesti keeles mingi otsene vaste on inglise keelsele "deburring"?
Tegemist on detailide puhastamisega näit. lõikejärgselt pritmetest jne.
Küsimus metallide tehnoloogia termini kohta. Kas eesti keeles mingi otsene vaste on inglise keelsele "deburring"?
Tegemist on detailide puhastamisega näit. lõikejärgselt pritmetest jne.
Kraatide eemaldamine.
Burr (eng) = kraat (est)... Kraat on ilus eestikeelne sõna. Vaata ÕSist, kui ei usu.
Kui tahad "vanakoolimeeste" käest küsida, siis mõni nimetab seda ka krassiks, tööriist on krassieemaldaja jne. Miks, ära küsi, metallimaailm on imelik
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 03 Aug 2022, 14:42
Postitas kalju1
Aitäh vastanutele. Kraat sobib hästi, tuleb saksakeelsest Grat-ist. Kraatidest puhastamine vastavalt entgraten.
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 03 Aug 2022, 16:09
Postitas mx77
Google salvestab meie käimisi ja tegemisi ning aeg ajalt tuletab meile meelde, kus me oleme kunagi käinud. Kuidas aga ta pagan teab, et ma olen seda mootorratta seljas teinud?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 03 Aug 2022, 16:33
Postitas franz125
Kiivrikaamera üles laadimised?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 03 Aug 2022, 16:34
Postitas peetersell
Erinevate telefonis olevate andurite pealt paneb info kokku ilmselt. Gyro pealt tajub kallutamist ja vibra näiteks?
andurite infost. kiirust näeb, g-jõudusid näeb. selle järgi teab, et jalgrattaga ei sõida ning kallutamist on. noh...ega ta tegelikult ei TEA midagi, aga ta arvab ja eks nii mõnigi kord läheb ka täppi
andurite infost. kiirust näeb, g-jõudusid näeb. selle järgi teab, et jalgrattaga ei sõida ning kallutamist on.
Ma siis ikka suurem asi mootorrattur pole. Mu nutikell teatab üsna sageli rõõmsalt, et "jalgrattasõit on lõppenud". Olgugi, et kiirust võib olla ka üle saja. Äkki olen siis suurepärane jalgrattur..
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 03 Aug 2022, 18:01
Postitas will111
Võibolla sa siis ei kalluta nii palju kui mx. Arvan ühtlasi, et ju seal max speedile ei pöörata data analüüsis niipalju tähelepanu kui näiteks sõitude keskmisele kiirusele. Telefonide sensorid panevad ikka villast ka, suht vabalt võib tulla (just kõikvõimalike min/max väärtuste) hulgas igasuguseid absurdseid väärtuseid. Seda on hästi näha kui neid andmeid ise teadlikult salvestada ja mingil moel "järelvaadata". Mul näiteks rajal sõites on mõnes kurvis järsku max lean angle 60+ kraadi, kuigi tavaline ja tegelik max jääb kuskile sinna 53-55 kanti. Sama asi max kiirustega, mõni äpp näitab (sama data) pealt suuremaid saavutatud max kiiruseid kui teine. Tõlgendamise küsimus, ehk kui palju jäetakse võimalikke "error" lugemisi välja või võetakse sisse.
Nutikella puhul võivad üldse olla mingid "omad settignud" määratud sensorite datale, mul pole aimugi...kuid pole välistatud, et need kellad on optimeeritud lugema andmeid justnimelt käimise, jooksmise ja jalgrattasõidu kohta. ning võibolla nad andmeid edastades ütlevad alati by default, et kui oli kiirem sõit siis see ongi jalgrattasõit
Google salvestab meie käimisi ja tegemisi ning aeg ajalt tuletab meile meelde, kus me oleme kunagi käinud. Kuidas aga ta pagan teab, et ma olen seda mootorratta seljas teinud?
Liikumise kiirus ja trajektoor + vibraandur? Ja noh, eriti see kui on kiivriside ühenduses olnud.
Pärast paari vedelat leiba, tekkis ootamatu ja rumal küsimus, mis Yamu tsikliga
Jäin vaatama laia reg. numbrit selle Yamu EES. Indoneesia?
Kargas pähe, et Eestis võiks selline distsiplineeriv meede hästi töötada: liikluses kõvatamise eest (hullemad kiiruse ületamised, tühjad torud jne) saad lisaks kehitvale sanktsioonile veel sellise nunnu esimese reg.numbri kohustuse. Näiteks 6 kuuks. Redditi versioon on kerge overkill, varjab tule ära.
Yahama DT125R 2003.a. Tahaks proovida teist cdi-d, kuna säde puudu. Kas mingitel ratastel veel sama cdi peal või äkki on kellelgi laenuks proovida anda?
Olen mitu korda tahtnud minna kohvi proovima, aga alati on tuba pime olnud, nojah, mul kellaajad ka valed olnud
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 10 Aug 2022, 14:44
Postitas Madlobster
@Vint
Võib rumal küsimus olla aga kas selle teise teema kinni keeramisega üle vindi ei keeranud? St pole seal ju mingit väga puhkusel oleva mode vältimatut tähelepanu nõudvat teksti? Või?
Re: Rumalad või segased küsimused jms
Postitatud: 10 Aug 2022, 14:46
Postitas Vint
on lahti juba. Hetkeks läks kinni et uut peale ei tuleks