Rumalad küsimused
Moderaator: Moded
Re: Rumalad küsimused
mart211 kas sa eraldi releega ei taha asja lahendada? tuleb küll veitsa juhtmeid vedada aga jääks toimima nii CPS kui saaksid ka ainult startnupu vajutusega masina tööle.
Pole just eriline kunstnik aga tegin mingi pildi ka...
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Rumalad küsimused
mart211 kirjutas:franz125 kirjutas:See vist ei olnud ainult elektri asi,Suzudel ei lase aju sellise jada ühenduse puhul pööretega väga mässata.Sa saad siduri ainult lahtiseks jätta aga välja suremise puhul pead uuesti vabale vahetama.
Vabal käigul peab sidurit ikka lahutama, et tööle hakkaks.
Ee,miks-mul pole ühelgi rattal nii olnud.Kui vaba sees siis peale süüte ja killi pole miskit vaja starterile.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 724
- Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
- Tsikkel: F6C 1500
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: Rumalad küsimused
Mu Suzukil peab igas käiguasendis sidurit all hoidma, kui jalg maas, siis ei saa käik sees mingitpidi käivitada, siduriga ega ilma.

Re: Rumalad küsimused
mart211 kirjutas:Elektrimeestele väike küsimus:
... Kui sõidu ajal sidur on koguaeg all(ehk juhtmed lihtsalt kokku kruditud), siis pöörded kõiguvad ja asi ei tööta nii nagu peaks.
Selle skeemi järgi ei tohiks nii olla. Ju siin on tegemist põhimõttelise (lihtsustatud) skeemiga.
Otsi OMA ratta korralik skeem.
Või on vajalikud jooned näidatud mootori juhtimise osa skeemil.
Re: Rumalad küsimused
Erkki kirjutas:mart211 kas sa eraldi releega ei taha asja lahendada? tuleb küll veitsa juhtmeid vedada aga jääks toimima nii CPS kui saaksid ka ainult startnupu vajutusega masina tööle.
Pole just eriline kunstnik aga tegin mingi pildi ka...
See on väga hea idee. Panna eraldi lüliti, kust siis tuleb starteri nupp sisse(ja saab eraldi massi) ning nuppu vajutades ühendab cps(mis saab eraldi massi)? Või lihtsalt tava on/off lüliti kus üks juhe on starteri nupu alt sisse tulev ja teine cps välja tulev? No ma ei jaga absull elektrit, peab nagu lollile selgeks tegema
Ping: Terve manual korraliku skeemiga olemas, kuid see pole hetkel oluline. Lihtsustatud variant annab asja paremini edasi. Kui keegi arvab et suudab manuali täiselektriskeemi abil midagi välja pakkuda, siis võin selle ka panna.
Franz125 pole vist suzudega väga sõitnud?
Re: Rumalad küsimused
Erkki kirjutas:mart211 kas sa eraldi releega ei taha asja lahendada? .....
Kui täpselt selle skeemi järgi teha hakkavad pöörded samamoodi kõikuma kui kokkukeeratud juhtmetega.
Edu katsetamisel.
Re: Rumalad küsimused
Ok, vb on siis lihtsam panna teine lüliti sidurilingi juurde, et saan sidur all lülitit vajutada ja teise käega starterit. Enne oligi täistulede Pass lüliti all, kuid sellest pole enam midagi järgi
Re: Rumalad küsimused
Miks pöörded kõikuma peaks jääma kui relee on aktiveeritud ainult siis kui startnuppu vajutad, nii kui nupu lahti lased avaneb relee kontakt ja otsene mass kaob ära CPS väljundi ja relee vahelt ehk siis selline tunnus nagu juhtmete kokku keeramisel kaob ära.
-
- Postitusi: 33
- Liitunud: 17 Juul 2006, 00:23
- Tsikkel: GSX-R750K3
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Rumalad küsimused
Kuidagi tuttav skeem:) Sai just siin oma rattale signa paigaldamisega tegeletud.
Lisaks jookseb see siduri lüliti signaal veel ajusse, mis võibki pideva lahutamise indikatsiooni korral mingit jama korda saata (pöörete kõikumine).
Vaatasin ka seda Erkki skeemi ja tundub, et võiks täitsa töödata.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 35 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Rumalad küsimused
Franz125 pole vist suzudega väga sõitnud?[/quote]
Ega ei ole jah,ja arvan et ei sõida ka kui neil tarvis igasugu nupukesi ja kangikesi käima saamiseks üheagselt rebida(varsti pannakse sadula andur kah) Ära pahanda
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: Rumalad küsimused
Hey!
Üks kiire rumal küsimus: "Kuidas on õige vaadata pidurivedeliku taset? Kas vedelik peab olema normaaltasemel mil ratas kenasti püstises asendis ning anumas olev kummilott max väljaulatuvalt? Või pannakse vedelik õigele tasemele kui korki ja lotti peal ei ole.. ? "
Tänud!
-
- Postitusi: 349
- Liitunud: 28 Juun 2005, 00:55
- Tsikkel: TDM 850 3VD, CRF250L, Gas280
- Asukoht: Keila
Re: Rumalad küsimused
salukas kirjutas:Hey!
Üks kiire rumal küsimus: "Kuidas on õige vaadata pidurivedeliku taset? Kas vedelik peab olema normaaltasemel mil ratas kenasti püstises asendis ning anumas olev kummilott max väljaulatuvalt? Või pannakse vedelik õigele tasemele kui korki ja lotti peal ei ole.. ? "
Tänud!
Minu teada peab see kummilott olema max kokku lükatult kui täis paned selle anuma!
Välja liigub see kumm kui tase alaneb!
Üldiselt peaks max märgini õlitasemeg kaan peale minema ja tase ei muutu ja taset vaatad ikka püstise rattaga!
Re: Rumalad küsimused
salukas kirjutas:Hey!
Üks kiire rumal küsimus: "Kuidas on õige vaadata pidurivedeliku taset? Kas vedelik peab olema normaaltasemel mil ratas kenasti püstises asendis ning anumas olev kummilott max väljaulatuvalt? Või pannakse vedelik õigele tasemele kui korki ja lotti peal ei ole.. ? "
Tänud!
Kui liiga vähe paned, siis tõmbab õhu vahele, selleks peab imeväike voolik olema ja anum suht tühi. Mina ei panegi rohkem kui väike tilk põhja, muidu kuumenedes on mul liiga palju õli olnud ja hakanud pidureid peale suruma.
Re: Rumalad küsimused
Kuidas käib üldjuhul piibu eraldamine küünlajuhtmest? Otse tõmmata, keerata või mingi muu nipiga?
Re: Rumalad küsimused
Mhhh kirjutas:Kuidas käib üldjuhul piibu eraldamine küünlajuhtmest? Otse tõmmata, keerata või mingi muu nipiga?
Mootorsae piibul (vähemalt osadel) on siuke nõel, mis torgatakse küünlajuhtmest keskelt läbi. Seda kõvasti tõmmata küll ei tasu. Ei tea kas motikatel kah nii on.. mina pole lähemalt uurinud.
Re: Rumalad küsimused
Mina olen siiamaani kõigil tõmmanud. Keeratavaid ei ole näinud. Mõnel oli ikka vaja mehiselt tõmmata.
Re: Rumalad küsimused
Selge.
Nüüd on teine probleem selle küünla "kübara" vms kättesaamine piibust. Tangidega natuke üritasin aga ei anna järgi.
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Rumalad küsimused
extremist kirjutas:Vaata kas keerates ei tule, mõnel vint sees
Piibul vaevalt et keere sees on.
Vint on metsas puu otsas
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Rumalad küsimused
Kurat jah keeret mõtlesin
Aga piibul on tavaliselt nõrk klamber mis lahti peaks laskma kui jõuga sirgelt tirida ja mõnel küünlal on keere mis ühtib selle klambriga, seega tuleb keerates välja.
Re: Rumalad küsimused
Keerasin ja tõmbasin (otse)...nüüd on sellest kild väljas . WD-40't lasin ka hästi väikse törtsu vahele.
// Mingi klamber oli jah...see kukkus (murdus) ka ära.
#2 // Aga ehk saaks kuidagi ümbrise ära võtta?
#3 // Segaduse vältimiseks näitan igaksjuhuks, mis asi seal sees on:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... n_-_en.jpg (Terminals)
Sellel värgindusel ja küünla piibu poolsel tipul on keere niimoodi ära kulunud, et küünla saab välja tõmmata ainult ilma selleta.
---Vahet pole enam . Ostan uue, kuna see pole originaalpiip, piip ja küünlajuhe on omavahel katkenud ning see asjandus on seal sees kinni. Ma ei teagi, mis piip see on...mingi "suvaline" ilmselt.
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
Re: Rumalad küsimused
kas 60 000 km läbisõitu on 1-sil 600-660 ccm enduroka mootorile juba liig, või kannatab veel teine niipalju kilomeetreid sõita. mõtlen konkreetselt aprilia pegaso ja yamaha tenere mudeleid?
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Rumalad küsimused
petz61 kirjutas:kas 60 000 km läbisõitu on 1-sil 600-660 ccm enduroka mootorile juba liig, või kannatab veel teine niipalju kilomeetreid sõita. mõtlen konkreetselt aprilia pegaso ja yamaha tenere mudeleid?
Konkreetselt kinni ratta kasutajas. Minu Ténéré sai kahe suvega suht kohviks lastud (vänt kolises), sõit käis muidugi ka tihti piiraja lähedal. Läbisõitu siis lõpuks mingi 50k.
Sõbral Pegaso ja sõidab inimlikult, kestab ilusti ilma muredeta. Läbisõit samasse suurusjärku. Pegasol tasub alati uurida esimese asjana, kas jahutusvedelikku kulub või mitte, sest tüüpviga on vigane silindri pea tihend, kust kaudu hakkab jahutusvedelik vaikselt kaduma.
Kokkuvõtvalt - osta tehnilist seisundit ja mitte läbisõitu. Ka 100k läbisõitnud ratas võib täitsa murevaba olla.
-
- Postitusi: 200
- Liitunud: 12 Mai 2010, 02:32
- Tsikkel: R1200GS
- Asukoht: Läänemaa/Harjumaa
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 8 korda
Re: Rumalad küsimused
Palju maksab tsikli velje tasakaalustamine ja kus saab Tallinnas teha? Palju maksab umbes mõlema rehvi vahetus koos rataste eemaldamisega + tasakaalustamine?
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Rumalad küsimused
petz61 kirjutas:kas 60 000 km läbisõitu on 1-sil 600-660 ccm enduroka mootorile juba liig, või kannatab veel teine niipalju kilomeetreid sõita. mõtlen konkreetselt aprilia pegaso ja yamaha tenere mudeleid?
Üldiselt, ühepütased hakkavad selle läbisõidu juures vaikselt õli võtma. Mis iseenesest ei ole kallis lõbu parandada, üheainsa silindri rõngaste või kolvigrupi vahetus ei löö eriti tasku pihta ja aega võtab ka paar lühikest õhtupoolikut - üks õhtu laiali ja teine õhtu kokku, kui jupid käes. Kui mootoriga vähegi normaalselt ringi on käidud, siis peaks ülejäänud vidinad (sidur välja arvates) rõõmsalt teist samapalju ära kestma. Aga nagu öeldud, väga palju on eelmistes omanikes kinni, tuleb üldist seisundit jälgida.

Re: Rumalad küsimused
JAWAmees kirjutas:Palju maksab tsikli velje tasakaalustamine ja kus saab Tallinnas teha? Palju maksab umbes mõlema rehvi vahetus koos rataste eemaldamisega + tasakaalustamine?
Rehvipost.ee
-
- Postitusi: 384
- Liitunud: 21 Jaan 2009, 04:06
- Tsikkel: Tuned & modded Tuono
- Asukoht: Tallinn
Re: Rumalad küsimused
Kust võiks leida yamaha XT600 starteri releed peale esinduse ja e-bay? Äkki on kusagilt saada midagi analoogset? Välja näeb selline.
-
- Postitusi: 1278
- Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
- Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 45 korda
Re: Rumalad küsimused
Diiselautode eelsüüteküünla releed, elektrivintside releed, luuktõstukite releed...
...kui ma nüüd hästi mõtlen, siis mul peaks ka mõni leiduma...

Re: Rumalad küsimused
Otsisin, aga ei suutnud leida teemat väiksema kubatuuriga krossikate kohta. Mis oleks mõistlik ost, mille jupid oleks kättesaadavad ja pill ise ei oleks väga lagunev, see küll suuresti oleneb eelmisest omanikust aga ikkagi ? Jutt siis kuni 125cc ratastest, mis on sellise suurema raamiga, mitte pitpro suuruses jms.
Silma jäi selline nt. :http://bike.motors24.ee/vehicles/326817 ... =price.ASC
Aga samas lugesin siit foorumist mingist teemast, et vanale Hondale ei ole juppe väga saada.