215. leht 280-st

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 27 Juun 2022, 20:44
Postitas Madlobster
Sõda :shock: :roll:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 27 Juun 2022, 20:45
Postitas urmas66
Turist kirjutas: 27 Juun 2022, 20:43
Ei tea mis on põhjuseks kodukindlustuse 55% hinnatõusule. Just nii palju suurem pakkumine (tingimused ja summad täpselt samad mis eelmisel aastal) saadeti täna. :roll:
Ehitus-ja remondimaterjalide mitmekordne hinnatõus+remonditööde mitmekordne hinnatõus?

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 27 Juun 2022, 21:08
Postitas Turist
urmas66 kirjutas: 27 Juun 2022, 20:45
Turist kirjutas: 27 Juun 2022, 20:43
Ei tea mis on põhjuseks kodukindlustuse 55% hinnatõusule. Just nii palju suurem pakkumine (tingimused ja summad täpselt samad mis eelmisel aastal) saadeti täna. :roll:
Ehitus-ja remondimaterjalide mitmekordne hinnatõus+remonditööde mitmekordne hinnatõus?
See võib küll mõjutada. Kuna ise pole ammu ehitusmaterjale ostnud, siis selle peale ei tulnud. :wack: Mõned aastad tagasi olen väikese veeuputuse tõttu põranda vahetamisele kuluva raha kindlustuselt saanud, ilmselgelt kasvõi see sama asi nõuaks nüüd oluliselt suurema summa.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 27 Juun 2022, 23:21
Postitas ranel
Ka liikluskindlustus on mul saanud 35% hinnatõusu ...

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 28 Juun 2022, 07:17
Postitas urmas66
Minul tsikli liiklus ei tõusnud jäi samaks võiks öelda +-2 paar euri siia sinna võibolla, peast ei mäleta. Autode omad on tehtud jaan ja veebr ehk ka need olid siis samad.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 28 Juun 2022, 07:58
Postitas Tuuletallaja
Autole sain pakkumise kuu alguses ja võrreldes eelmise aastaga +10%, tsikliga kasutan äppikindlustust ja selle aasta lepingus jäi vist hind samaks.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 28 Juun 2022, 08:39
Postitas ranel
urmas66 kirjutas: 28 Juun 2022, 07:17
Minul tsikli liiklus ei tõusnud jäi samaks võiks öelda +-2 paar euri siia sinna võibolla, peast ei mäleta. Autode omad on tehtud jaan ja veebr ehk ka need olid siis samad.
Jutt on ikka tänasest hetkest. Ka mul on pool aastat tagasi sõlmitud poliisid veel vana hinnaga, aga see pole näitaja.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 28 Juun 2022, 08:48
Postitas Macintosh
Tuuletallaja kirjutas: 28 Juun 2022, 07:58
... tsikliga kasutan äppikindlustust ja selle aasta lepingus jäi vist hind samaks.
Kas Telia oma või on mingeid muid pakkujaid ka tekkinud?

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 28 Juun 2022, 09:42
Postitas Henn
Tõuseb selle toote hind, mille ostmine on kohustuslik või hädavajalik. Alekoogi boss tahab õllelaadse virre hinda tõsta 50-150%. Minu jaoks on lagi 1.50eur. Edasi on suht suva, kas pudel maksab 5 või 50eur, jääb ostmata. Kindlustused on paraku kohustuslikud, bensiin hädavajalik. Ma oletan, et ehitushindade langus ei too automaatselt kindlustustoodete hinnalangust.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 28 Juun 2022, 10:56
Postitas kiilas
Turist kirjutas: 27 Juun 2022, 20:43
Ei tea mis on põhjuseks kodukindlustuse 55% hinnatõusule. Just nii palju suurem pakkumine (tingimused ja summad täpselt samad mis eelmisel aastal) saadeti täna. Kallim elekter ja kütus eriti ei peaks mõjutama, söök ka mitte. :roll:
Auto kindlustus ka suurusjärgus 40% kallim kalkulaatoris kui eelmine aasta.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 28 Juun 2022, 11:28
Postitas Maaks
Turist kirjutas: 27 Juun 2022, 20:43
Ei tea mis on põhjuseks kodukindlustuse 55% hinnatõusule. Just nii palju suurem pakkumine (tingimused ja summad täpselt samad mis eelmisel aastal) saadeti täna. Kallim elekter ja kütus eriti ei peaks mõjutama, söök ka mitte. :roll:
Miks ei peaks mõjutama? Kindlustusandja nagu ei tarbiks elektrit ja ei sööks ja ei sõidaks autoga?
PS Küsi pakkumise tegijalt, mis hinda mõjutas! Väga paljudel juhtudel aitab hinda kontrolli all hoida ka seltside vahetamine (aeg-ajalt).
PS2 Kuna ehitushinnad on tõusnud, siis kas taastamisväärtus jäi samaks?

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 28 Juun 2022, 12:32
Postitas Tuuletallaja
Macintosh kirjutas: 28 Juun 2022, 08:48
Tuuletallaja kirjutas: 28 Juun 2022, 07:58
... tsikliga kasutan äppikindlustust ja selle aasta lepingus jäi vist hind samaks.
Kas Telia oma või on mingeid muid pakkujaid ka tekkinud?
Seesama Telia/Ergo oma.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 28 Juun 2022, 15:38
Postitas Ivoonu
kiilas kirjutas: 28 Juun 2022, 10:56
Turist kirjutas: 27 Juun 2022, 20:43
Ei tea mis on põhjuseks kodukindlustuse 55% hinnatõusule. Just nii palju suurem pakkumine (tingimused ja summad täpselt samad mis eelmisel aastal) saadeti täna. Kallim elekter ja kütus eriti ei peaks mõjutama, söök ka mitte. :roll:
Auto kindlustus ka suurusjärgus 40% kallim kalkulaatoris kui eelmine aasta.
Mul oli ühel autol eelmine aasta 53€, praegu vaatasin, et küsivad 56€ aasta eest.
Teisel on tõusnud 45 -> 53€, elab ka üle.
Tsiklil on hind muutunud 37 -> 43€, pole ka väga hull.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 28 Juun 2022, 17:03
Postitas Turist
Maaks kirjutas: 28 Juun 2022, 11:28
Turist kirjutas: 27 Juun 2022, 20:43
Ei tea mis on põhjuseks kodukindlustuse 55% hinnatõusule. Just nii palju suurem pakkumine (tingimused ja summad täpselt samad mis eelmisel aastal) saadeti täna. Kallim elekter ja kütus eriti ei peaks mõjutama, söök ka mitte. :roll:
Miks ei peaks mõjutama? Kindlustusandja nagu ei tarbiks elektrit ja ei sööks ja ei sõidaks autoga?
PS Küsi pakkumise tegijalt, mis hinda mõjutas! Väga paljudel juhtudel aitab hinda kontrolli all hoida ka seltside vahetamine (aeg-ajalt).
PS2 Kuna ehitushinnad on tõusnud, siis kas taastamisväärtus jäi samaks?
Elekter, kütus ja söök eriti ei mõjuta (natuke ikka, aga väike osa sellest 55 %-st), eks siin see ehitus/remondimaterjalide hinnatõus on põhiline mõjutaja.
Taastamisväärtust ei ole kunagi olnud kusagil numbriliselt välja toodud, ongi lihtsalt "taastamisväärtus". Reaalset taastamisväärtust mõjutab nii ehitusmaterjalide kui ka ehitustööde hind ja ilmselt ka kinnisvara turuhind.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 28 Juun 2022, 21:52
Postitas Hendel
Terekest, miks krossipükstel, sees, võõkohas külgedel takjaribade 1 pool on?

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 28 Juun 2022, 21:54
Postitas mx77
Hendel kirjutas: 28 Juun 2022, 21:52
Terekest, miks krossipükstel, sees, võõkohas külgedel takjaribade 1 pool on?
Sinna saab puusakaitsmed panna. Uutel pükstel peaks kaasas olema.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Juun 2022, 10:54
Postitas python
Kas keegi oskab öelda, kas tegu on vanade põlve-tuulekaitsmetega ning kui ja siis milliselt mootorattalt?
Pilt
Pilt
Pilt

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Juun 2022, 11:45
Postitas vanalendur
python kirjutas: 29 Juun 2022, 10:54
Kas keegi oskab öelda, kas tegu on vanade põlve-tuulekaitsmetega ning kui ja siis milliselt mootorattalt?
► Näita Spoilerit
Paistab sedasi küll. Täpse margi ja mudeliga ei oska aidata. Ise olen sellised kohanud Iz56 küljes aga need olid seal kindlasti "tuuning" mitte tehasevarustus.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Juun 2022, 14:33
Postitas 701
► Näita Spoilerit
Minu teada, need olidki selline lisavarustus, universaalne. Pandi neid külge kõigele. Eesmärgiks kaitsta põlvi tuule eest. Sama kivide ja okste eest kaitsevad kah hästi ma arvan.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Juun 2022, 21:52
Postitas Turist
Räägiks natuke toodete garantii teemadel. Kas see on mingi seadusega paika pandud, millisel juhul defektse asja välja vahetamisega seotud tööraha maksab kinni klient ja millal mitte? Näiteks kui telefonil sisse-ehitatud aku garantiiajal välja vahetamist vajab, siis oleks loogiline arvata, et ei anta sulle lihtsalt akut kätte, vaid vahetatakse see ka ära ning ei võeta selle eest tööraha? Sama ka näiteks siis kui pesumasinal laagrid läbi lähevad, aga masina pead ise kohale viima (või kui väga kaugel asub, kes tasub transpordi eest?). Kui näiteks õhksoojuspumbaga midagi juhtub, siis ei võta seda seinalt maha, vaid tehnik tuleb kohale. Autol rikkis survelaagrit ei hakka vist keegi tasuta ära vahetama (või siiski?), isegi kui viid teenindusse. Kas näiteks maasoojuspumba maakontuuris oleva toruliitmiku tootmisdefekti korral on kohustatud tööde teostaja selle toru välja kaevama ja tasuta korda tegema? Kliendi poolelt vaadates ju müüs talle selle toru see firma, kes töid teostas ja miks tema kliendina peaks mingi p*sa välja kaevamise eest maksma. Tööde teostaja poolelt vaadates jällegi tema pole midagi valesti teinud ja vastutab tootja. Tootja aga ilmselt ei tule seda välja vahetama ega kompenseeri vahetamise maksumust. Mul on omal konkreetne olukord kus olen (ettevõttena) kliendil välja vahetanud vana rikkis tehnilise seadme ning paigaldanud selle asemel uue, mis aga nüüd garantiiaja jooksul vahetamist vajas. Seadme sain selle müüjalt uue, aga selle vahetamine ei ole päris selline, et lähed kohale ja paned külge ning kohe töötab ja üks nö. tavainimene seda ise tööle ei saagi. Antud juhul küll vahetan omal kulul välja isegi kui ei peaks seda tasuta tegema, aga ilmselt ei sooviks seda teha kui vahetamisega seotud töö oleks mingi megasuur või asukoht oleks kusagil teises Eesti otsas, kas siis võiks piirduda välja vahetatud asja kohale saatmisega või peaks ise kohale minema ja välja vahetama (esiteks kas oleks kohustatud minema ja teiseks kas tasu eest), nii et kokkuvõttes asi ka töötaks ? :roll:

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 29 Juun 2022, 22:30
Postitas kaimex
Kas keegi tartus mikrobussi ei taha rentida? Tahaks nv retrobestile minna ja enda oma andis saba. Sooviks sees madratsi peal magada :) aasta võib olla või 1966 peaasi et magades läbi ei kuku. :)

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Juun 2022, 00:07
Postitas ranel
Turist kirjutas: 29 Juun 2022, 21:52
Räägiks natuke toodete garantii teemadel. Kas see on mingi seadusega paika pandud, millisel juhul defektse asja välja vahetamisega seotud tööraha maksab kinni klient ja millal mitte? Näiteks kui telefonil sisse-ehitatud aku garantiiajal välja vahetamist vajab, siis oleks loogiline arvata, et ei anta sulle lihtsalt akut kätte, vaid vahetatakse see ka ära ning ei võeta selle eest tööraha? Sama ka näiteks siis kui pesumasinal laagrid läbi lähevad, aga masina pead ise kohale viima (või kui väga kaugel asub, kes tasub transpordi eest?). Kui näiteks õhksoojuspumbaga midagi juhtub, siis ei võta seda seinalt maha, vaid tehnik tuleb kohale. Autol rikkis survelaagrit ei hakka vist keegi tasuta ära vahetama (või siiski?), isegi kui viid teenindusse. Kas näiteks maasoojuspumba maakontuuris oleva toruliitmiku tootmisdefekti korral on kohustatud tööde teostaja selle toru välja kaevama ja tasuta korda tegema? Kliendi poolelt vaadates ju müüs talle selle toru see firma, kes töid teostas ja miks tema kliendina peaks mingi p*sa välja kaevamise eest maksma. Tööde teostaja poolelt vaadates jällegi tema pole midagi valesti teinud ja vastutab tootja. Tootja aga ilmselt ei tule seda välja vahetama ega kompenseeri vahetamise maksumust. Mul on omal konkreetne olukord kus olen (ettevõttena) kliendil välja vahetanud vana rikkis tehnilise seadme ning paigaldanud selle asemel uue, mis aga nüüd garantiiaja jooksul vahetamist vajas. Seadme sain selle müüjalt uue, aga selle vahetamine ei ole päris selline, et lähed kohale ja paned külge ning kohe töötab ja üks nö. tavainimene seda ise tööle ei saagi. Antud juhul küll vahetan omal kulul välja isegi kui ei peaks seda tasuta tegema, aga ilmselt ei sooviks seda teha kui vahetamisega seotud töö oleks mingi megasuur või asukoht oleks kusagil teises Eesti otsas, kas siis võiks piirduda välja vahetatud asja kohale saatmisega või peaks ise kohale minema ja välja vahetama (esiteks kas oleks kohustatud minema ja teiseks kas tasu eest), nii et kokkuvõttes asi ka töötaks ? :roll:
Eks see on su enda otsustada missuguse mainega edasi tahad minna. Kas oled üks nendest, kes probleemide korral pea liiva alla pistab või kaob või oled selline, keda klient julgeks järgmisele veel soovitada. Hea tava on, et kui klient on täislahenduse ostnud ja pole ise kusagilt midagi sebinud, siis vastutab töö tegija kõige ees.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Juun 2022, 07:49
Postitas urmas66
ranel kirjutas: 30 Juun 2022, 00:07
Turist kirjutas: 29 Juun 2022, 21:52
Räägiks natuke toodete garantii teemadel. Kas see on mingi seadusega paika pandud, millisel juhul defektse asja välja vahetamisega seotud tööraha maksab kinni klient ja millal mitte? Näiteks kui telefonil sisse-ehitatud aku garantiiajal välja vahetamist vajab, siis oleks loogiline arvata, et ei anta sulle lihtsalt akut kätte, vaid vahetatakse see ka ära ning ei võeta selle eest tööraha? Sama ka näiteks siis kui pesumasinal laagrid läbi lähevad, aga masina pead ise kohale viima (või kui väga kaugel asub, kes tasub transpordi eest?). Kui näiteks õhksoojuspumbaga midagi juhtub, siis ei võta seda seinalt maha, vaid tehnik tuleb kohale. Autol rikkis survelaagrit ei hakka vist keegi tasuta ära vahetama (või siiski?), isegi kui viid teenindusse. Kas näiteks maasoojuspumba maakontuuris oleva toruliitmiku tootmisdefekti korral on kohustatud tööde teostaja selle toru välja kaevama ja tasuta korda tegema? Kliendi poolelt vaadates ju müüs talle selle toru see firma, kes töid teostas ja miks tema kliendina peaks mingi p*sa välja kaevamise eest maksma. Tööde teostaja poolelt vaadates jällegi tema pole midagi valesti teinud ja vastutab tootja. Tootja aga ilmselt ei tule seda välja vahetama ega kompenseeri vahetamise maksumust. Mul on omal konkreetne olukord kus olen (ettevõttena) kliendil välja vahetanud vana rikkis tehnilise seadme ning paigaldanud selle asemel uue, mis aga nüüd garantiiaja jooksul vahetamist vajas. Seadme sain selle müüjalt uue, aga selle vahetamine ei ole päris selline, et lähed kohale ja paned külge ning kohe töötab ja üks nö. tavainimene seda ise tööle ei saagi. Antud juhul küll vahetan omal kulul välja isegi kui ei peaks seda tasuta tegema, aga ilmselt ei sooviks seda teha kui vahetamisega seotud töö oleks mingi megasuur või asukoht oleks kusagil teises Eesti otsas, kas siis võiks piirduda välja vahetatud asja kohale saatmisega või peaks ise kohale minema ja välja vahetama (esiteks kas oleks kohustatud minema ja teiseks kas tasu eest), nii et kokkuvõttes asi ka töötaks ? :roll:
Eks see on su enda otsustada missuguse mainega edasi tahad minna. Kas oled üks nendest, kes probleemide korral pea liiva alla pistab või kaob või oled selline, keda klient julgeks järgmisele veel soovitada. Hea tava on, et kui klient on täislahenduse ostnud ja pole ise kusagilt midagi sebinud, siis vastutab töö tegija kõige ees.
Antud juhul on reeglid ilmselgelt erinevad ehk ühed reeglid,mis kehtivad eratarbijale(Tarbijakaitse seadus) kui lõppostjale ehk sina pead igaljuhul selle töö ära tegema, olenemata kas viga on materjalis või sinu töös. Tarbijal on õigus seda seaduslikult sult nõuda.
Sina omakorda pead, sinu ettevõttele selle müünud ettevõttega, ise lahenduse leidma. Ettevõtetele ja edasimüüjatele on üldjuhul erinevad tingimused erinevatel tootjatel, kuid materjalist tingitud vead on garantiiajal ikkagi igal normaalsel tootjal hüvitatavad. Ei usu,et keegi ka seda lambist vaidlustama hakkab.
Ehk algab tegevus eeldatavsti nii, et sinu klient teeb sulle väljakutse, sina käid kohapeal ja defekteerid vea ning suhtled edasi selle toote hulgimüüjaga või maaletoojaga, olenevalt kuidas lepingud või garantiitingimused ette näevad.
Autovaruosadega on sama teema ja pole üldjuhul küll tänapäeval ühegi hulgimüüjaga midagi lahendamata jäänud. Ka survelaager,kui ta ei kesta, läheb ikkagi garantiiga vahetusse. Teisalt pole sellist viga kunagi olnud, et mõni laager kohe laguneb.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Juun 2022, 08:48
Postitas Ain
Eks sellistes olukordades kui tehakse näiteks asju kliendile "hea hinnaga" võib tekkida olukord kus algul saad väikse kasumi aga kui miskit peaks juhtuma sööb see jama Su kasumi ja maksad veel peale ka. Ehk siis lõpuks on see puhtalt hinnastamise küsimus. Kui see Su põhitöö siis ikka selliseid asju juhtub ja sellega peab arvestama. Lõpuks hakkad üldse valima mida kliendile müüd. Toode millega on palju probleeme tekitab ju ka müüjale palju probleeme. Mõistlikutel edasimüügi lepingutel on mingi detaili välja vahetamiseks nn. garantiitööde hinnad aga need muidugi suht madalad... Ma olen alati ütelnud, et see mis täna asjade kvaliteedis toimub on tegelikult klientide enda kätetöö... ehk siis kogu aeg otsitakse odavamat hinda ja tootjad lõpuks annavad kvaliteedis järgi ja annavad kliendile odava hinna..

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Juun 2022, 09:49
Postitas Maaks
Mul oli mingi aeg Whirlpooli pesumasinaga garantiijuhtum, andsin müüjale teada, tema saatis remondimehe varuosaga kohale, kes detaili kohapeal ära vahetas. Becko külmikuga pakkus tootja esindaja samuti tasuta transporti, sest kohale ei saanud tulla. Ehk siis tundub mulle, et "garantii" kataks justkui ka transporti (eraisikule müük).
Ilmselt on erinev loogika kui: 1. keegi ostab seadme ja tellib müüjalt paigalduse vs 2. ostab seadme ja tellib "kolmandalt isikult" paigalduse
1. juhul müüja peaks rikke korral asendusseadme paigaldama aga 2. juhul mitte (? minu loogika).
Nüüd kuidas müüv ettevõte edasimüüjana oma tarnijatega suhtleb sõltub ilmselt sellest kas on esindamise vms. edasimüümise leping sõlmitud või müüv ettevõte lihtsalt ostab/ tellib detailid lisab enda teadmised/ teenused ja loob uue toote (N: soojuspump + maakollektor).
Kui sa edasimüüjana/ vahendajana saad "vigase" toote, siis on sul päris kindlasti õigus nõuda toote asendamist, toote asendamisele kuluvate toimingute kompenseerimist võid kindlasti küsida, aga kui müüja sulle vastu ei tule, siis pead pöörduma kohtusse. Siin on eelisseisus muidugi suured ostjad, kellele müüjad reeglina vastu tulevad.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Juun 2022, 10:25
Postitas kiilas
urmas66 kirjutas: 30 Juun 2022, 07:49

Autovaruosadega on sama teema ja pole üldjuhul küll tänapäeval ühegi hulgimüüjaga midagi lahendamata jäänud. Ka survelaager,kui ta ei kesta, läheb ikkagi garantiiga vahetusse. Teisalt pole sellist viga kunagi olnud, et mõni laager kohe laguneb.
Siin ongi see teema, et auto varuosade puhul hulgimüüja hüvitab sulle garantiilise varuosa, aga töö.... seda kergekäeliselt ei kiputa hüvitama. Tean remonditöökoda kes avamise järgselt kasutas soodsamaid varuosi ja kui hakkasid ilmnema esimesed garantiijuhtumid, siis saadi aru, et mõistlik on kasutada kallimaid ja kvaliteetsemaid(esineb alati ka selles grupis erandeid) varuosi.
Tean juhust kus mingi suurema mootoriremondi puhul Balti Autoosad maksis suure kangutamise peale lisaks varuosadele 50% töö hinnast kinni, aga see on pigem harv nähtus. Seega kui oled asja paigaldaja, siis peaks(vist) esimese paigalduse hind sisaldama ka võimaliku garantiitööd, kui garantiid ei tule on "win", kui tuleb rohkem kui üks on "lose"

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Juun 2022, 11:08
Postitas Madlobster
Kui klient ostab täisteenuse on ka täis garantii. Mis lepingud sul oma tarnijatega on või pole ei kuulu kliendi murede hulka.
Kui oled lihtsalt netist juppi tellija ja selle paigaldaja (ilma ametliku lepinguta edasimüüja, kus oleks garantiitööde tasustamine valmistaja poolt lepingus määratud), siis on see sinu risk, mille maandad teenuse hinnastamise ja kvaliteedikontrolli süsteemiga.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Juun 2022, 11:28
Postitas urmas66
Maaks kirjutas: 30 Juun 2022, 09:49
Kui sa edasimüüjana/ vahendajana saad "vigase" toote, siis on sul päris kindlasti õigus nõuda toote asendamist, toote asendamisele kuluvate toimingute kompenseerimist võid kindlasti küsida, aga kui müüja sulle vastu ei tule, siis pead pöörduma kohtusse. Siin on eelisseisus muidugi suured ostjad, kellele müüjad reeglina vastu tulevad.
Selliseks juhuks on ju lepingud,mida ettevõtted omavahel sõlmivad. Kui sa soovid kellegi asju edasi müüa ja ka pigaldada,siis enamusel tootjatel on väga üksikasjalikud lepingud olemas, mille alusel tegeletakse. Kohalikud hulgimüüjad on samuti oma tarnijate-tootjatega sarnased lepingud sõlminud ja saab selle kaudu asjad alati selgeks rääkida. Enne kui sa mingi toote omale edasimüümiseks võtad teed ju asjad selgeks, et kuidas on garantiitingimused ja mida need katavad ja kes mida oma taskust välja käima peab.
Aseendust koheselt ei paku ilmselt keegi, valjaarvatud kui see seade-toode lahtivõetav ei ole. Ikka on alati remont ja siis kui pole võimalik remontida läheb vahetuseks.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Juun 2022, 14:12
Postitas hmm
Mind painab üks huvitav teema: kas on olemas mootorratastele summutisüsteemi, mis lubaks madalamatel pööretel tugevamat heli välja, kui kõrgematel.
Ehk siis näiteks, kui pöörded on seal <3000...4000 juures, siis müra summutus oleks väiksem e. heli tugevam aga üle 4000 läheks masin vaiksemaks.
Helitugevus on otseselt seotud väljalaskegaaside kiiruse/survega ning mida suuremad on pöörded, seda rahututmad nad on, aga ikkagi... mingi klapisüsteem, et peale mingit gaaside survet suunatakse täiendavatele summutavatele kanalitele.
See süsteem on pigem n.ö. töristajatele.... aga mõnus oleks ju vaiksel kiirusel nautida mahedat heli ja kui maanteel sõita, siis oled vait kui sukk ning naudid linnulaulu ;)
Pikkadel maanteesõitudel on summuti heli natuke häiriv, kuid linnas las popsub.

Re: Rumalad või segased küsimused jms

Postitatud: 30 Juun 2022, 14:20
Postitas Madlobster
hmm kirjutas: 30 Juun 2022, 14:12
Pikkadel maanteesõitudel on summuti heli natuke häiriv, kuid linnas las popsub.
Tõeline kaaskodanike lemmik :bsmile:
Kõik juba aknal ootavad, millal sa ometi mööda sõidad :bsmile: