Õnnetused mootorratastega
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 448
- Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
- Asukoht: Tallinn/Tapa
- Kontakt:
Olukordi saab ette näha, see ei ole üldse keeruline, kui arvestuste lähtepunktiks võtta, et kõik ülejäänud liiklejad on idioodid.
Näed kõrvalteelt autot lähenemas- arvesta sellega et ta keerab sulle ette, vähenda kiirust, vali ümberpõikeks sobiv sõidujoon, ole valmis pidurdama.
Sõidad auto taga- säti ennast talle peeglisse ning arvesta, et ta võib ilma pidurdamata ning suunda näitamata nt vasakpöörde sooritada. Ka paremast äärmisest reast.
Vastutulijad võivad sind nägemata möödasõitu teha, eessõitja võib lambist äkkpidurduse teha... kui inimesel on võimalus lollusi teha, siis harva jätab ta selle kasutamata. Õnnetused juhtuvad siis, kui hakata eeldama, et kaasliilejad on mõistusega olendid ning suhtuvad sinusse heatahtlikult.
Näed kõrvalteelt autot lähenemas- arvesta sellega et ta keerab sulle ette, vähenda kiirust, vali ümberpõikeks sobiv sõidujoon, ole valmis pidurdama.
Sõidad auto taga- säti ennast talle peeglisse ning arvesta, et ta võib ilma pidurdamata ning suunda näitamata nt vasakpöörde sooritada. Ka paremast äärmisest reast.
Vastutulijad võivad sind nägemata möödasõitu teha, eessõitja võib lambist äkkpidurduse teha... kui inimesel on võimalus lollusi teha, siis harva jätab ta selle kasutamata. Õnnetused juhtuvad siis, kui hakata eeldama, et kaasliilejad on mõistusega olendid ning suhtuvad sinusse heatahtlikult.
K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.
-
- Postitusi: 243
- Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
- Tsikkel: külka M; Kawasaki
- Asukoht: Saaremaa
- Tänanud: 2 korda
nõustun eelkirjutajaga!Steelrider kirjutas:Olukordi saab ette näha, see ei ole üldse keeruline, kui arvestuste lähtepunktiks võtta, et kõik ülejäänud liiklejad on idioodid.
Näed kõrvalteelt autot lähenemas- arvesta sellega et ta keerab sulle ette, vähenda kiirust, vali ümberpõikeks sobiv sõidujoon, ole valmis pidurdama.
Sõidad auto taga- säti ennast talle peeglisse ning arvesta, et ta võib ilma pidurdamata ning suunda näitamata nt vasakpöörde sooritada. Ka paremast äärmisest reast.
Vastutulijad võivad sind nägemata möödasõitu teha, eessõitja võib lambist äkkpidurduse teha... kui inimesel on võimalus lollusi teha, siis harva jätab ta selle kasutamata. Õnnetused juhtuvad siis, kui hakata eeldama, et kaasliilejad on mõistusega olendid ning suhtuvad sinusse heatahtlikult.
soovitus algajatele - eeldage, et kaasliiklejad on purjus ja juhilubadeta idioodid
Hoiatustest, mida reaalses elus ei anta... Eile Pärnus sõtsin autoga Ringi tänavalt parempöördega Kuninga tänavale. Läbi Koidula pargi puude nägin juhuslikult, et vasakul Lõuna tänava S-kurvis Victoria hotelli ees vilksatas baiker. Kuna Kuninga tänavat ääristavad suured puud, siis tegelikult tundus vasakvaade täiesti puhas. Arvestades autode liikumiskiirust ja nähtava vaba ala pikkust, oleksin võinud vabalt parempööret alustada. Et kõrgem jõud andis mulle baikerit näha, siis ma pööret ei alustanud. Jäin ootele. Õigesti otsustasin. Vend andis baigile kohaselt gaasi ning oleks raudselt mul juhipoolsest aknast sisse vaadanud. Ja mina oleks olnud järjekordne ettekeeraja. Mõte: B-kati lubade saamiseks peaks omama eeldusena A-kategooriat + praktika. Siis oskaks autojuhid ka vastavas suunas mõelda. Mootorratta juhina olen autoroolis hoopis teise mõtlemisega.
-
- Postitusi: 368
- Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
- Asukoht: Laulasmaa/Tallinn
Tere!
Kole küll aga täna hommikul möödusin Pladiski mnt. Vääna tee ristist (eksin ilmselt mnt-de nimetustega... no Hüürust paar kilti edasi), kus oli aset leidnud sõiduauto ja mootorratta vaheline avarii.
Kuna omal veel käed "kaelas" kuu tagusest avariist, siis oma abi pakkuda ei saanud, seega kohapeale töllerdama ei jäänud.
Pauk tundus ikka selline parajalt tugev olnud, mõlemad sõidukid suhteliselt purud. tsikkel oli vist CBR (RR?) ja motorratur oli paiskunud avarii hetkel ilmselt umbes 10 meetri kaugusele- seal ta vähemalt lamas, paar inimest teda otsa sõidu eest turvamas.
Ei te mis see põhjus oli, oli see keegi forumlastest...oskab ehk keegi täpsustada... loodetavasti ei olnud siklimehe vigastused väga rasked!
Kole küll aga täna hommikul möödusin Pladiski mnt. Vääna tee ristist (eksin ilmselt mnt-de nimetustega... no Hüürust paar kilti edasi), kus oli aset leidnud sõiduauto ja mootorratta vaheline avarii.
Kuna omal veel käed "kaelas" kuu tagusest avariist, siis oma abi pakkuda ei saanud, seega kohapeale töllerdama ei jäänud.
Pauk tundus ikka selline parajalt tugev olnud, mõlemad sõidukid suhteliselt purud. tsikkel oli vist CBR (RR?) ja motorratur oli paiskunud avarii hetkel ilmselt umbes 10 meetri kaugusele- seal ta vähemalt lamas, paar inimest teda otsa sõidu eest turvamas.
Ei te mis see põhjus oli, oli see keegi forumlastest...oskab ehk keegi täpsustada... loodetavasti ei olnud siklimehe vigastused väga rasked!
-
- Postitusi: 137
- Liitunud: 04 Mai 2006, 14:16
- Tsikkel: GSR600
- Asukoht: Pirita
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
http://www.postimees.ee/300707/esileht/ ... 269667.php
Järjekordne tõestus turvavarustuse vajalikkusest. Aga aru ei saa inimestest, kes ei vaevu isegi kiivrit pähe panema. Õnneks on kivipalluritest "kivipead" hääbuv liik ja ilma kiivrita selle näeb järjest vähem.
Järjekordne tõestus turvavarustuse vajalikkusest. Aga aru ei saa inimestest, kes ei vaevu isegi kiivrit pähe panema. Õnneks on kivipalluritest "kivipead" hääbuv liik ja ilma kiivrita selle näeb järjest vähem.

Rohkem ilusaid ilmasid!
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
....Hoiatustest, mida reaalses elus ei anta... Eile Pärnus sõtsin ....
Aga oli ju hoiatus - kolks jäi ju ära. Hoiatusi siiski enamasti antakse, ole vaid mees ja oska märgata ning meelde jätta. On neid minulgi olnud. Nt: VAATA ALATI TAGASI. Millalgi Jawaga isegi vaatasin, siis sõitsin paarkümmend meetrit ja tahtsin vasakule pöörata. Kenasti telgjoonelt ja puha. Siiani ei tea, miks lenksu ikkagi otse pöörasin, aga vasakult lendas raketina mööda mingi ziguli. Toona kirjutasin lausa märkmikku - vaata tagasi. Ka see liigne kord. Oma Kawal viskasin need pisikesed karboniga peeglid minema - ei pea end nii ilusaks poisiks, et tsiklisadulas ennast vahtida. Ja panin suured ja pika varrega. Ja peale kleepisin ka kellegi naesterahvast kaasfoorumlase soovitatud väikesed kumerpeeglid - surnud nurk taga-kõrval muutub nähtavaks. Ei ole cool, aga töötab. Tänud talle. Aga tänav on täis imepisikeste peeglikestega masinaid. Nagu ka imeväikesi suunatulesid etc.
Ettepööramine.... ega ei sõida tavaliselt esimesele ettepöörajale sisse. Aga kui päevas seda korduvalt ette tuleb, on ju ka see hoiatus, et SEDA JUHTUB, ja mitte vähe. Meie eesõigus ei maksa halligi, parem on näpp piduril valmis ja kiirus sobilik ja auk läbipugemiseks valitud ka peateel. See ei ole cool ja on ebamugav pealegi. A elada tahaks.
PS! Lollusi tänaval teeme vahel siiski me kõik, ka mina. St garantiid pole meil kellelgi.
Aga oli ju hoiatus - kolks jäi ju ära. Hoiatusi siiski enamasti antakse, ole vaid mees ja oska märgata ning meelde jätta. On neid minulgi olnud. Nt: VAATA ALATI TAGASI. Millalgi Jawaga isegi vaatasin, siis sõitsin paarkümmend meetrit ja tahtsin vasakule pöörata. Kenasti telgjoonelt ja puha. Siiani ei tea, miks lenksu ikkagi otse pöörasin, aga vasakult lendas raketina mööda mingi ziguli. Toona kirjutasin lausa märkmikku - vaata tagasi. Ka see liigne kord. Oma Kawal viskasin need pisikesed karboniga peeglid minema - ei pea end nii ilusaks poisiks, et tsiklisadulas ennast vahtida. Ja panin suured ja pika varrega. Ja peale kleepisin ka kellegi naesterahvast kaasfoorumlase soovitatud väikesed kumerpeeglid - surnud nurk taga-kõrval muutub nähtavaks. Ei ole cool, aga töötab. Tänud talle. Aga tänav on täis imepisikeste peeglikestega masinaid. Nagu ka imeväikesi suunatulesid etc.
Ettepööramine.... ega ei sõida tavaliselt esimesele ettepöörajale sisse. Aga kui päevas seda korduvalt ette tuleb, on ju ka see hoiatus, et SEDA JUHTUB, ja mitte vähe. Meie eesõigus ei maksa halligi, parem on näpp piduril valmis ja kiirus sobilik ja auk läbipugemiseks valitud ka peateel. See ei ole cool ja on ebamugav pealegi. A elada tahaks.
PS! Lollusi tänaval teeme vahel siiski me kõik, ka mina. St garantiid pole meil kellelgi.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
http://www.elu24.ee/?id=684
Alles eile sai load, ja juba õnnestus vastu seina sõita
Pole just eriti hea reklaam Kalju autokoolile 
EDIT: Algselt oli artikli pealkiri "Mihkel Raud sõitis mootorrattaga vastu seina" ning õppesõidu ajal kukkumisest polnud juttugi... Kuigi ega ka õppesõidu ajal seina sõitmine pole just tavaline
Alles eile sai load, ja juba õnnestus vastu seina sõita


EDIT: Algselt oli artikli pealkiri "Mihkel Raud sõitis mootorrattaga vastu seina" ning õppesõidu ajal kukkumisest polnud juttugi... Kuigi ega ka õppesõidu ajal seina sõitmine pole just tavaline

Viimati muutis Rene, 31 Juul 2007, 14:48, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
ilmekas näide, et enamikes autokoolides ei õpetata sõitma vaid pelgalt liiklusmärke tundma (kui sedagi).Rene kirjutas:http://www.elu24.ee/?id=684
Alles eile sai load, ja juba õnnestus vastu seina sõitaPole just eriti hea reklaam Kalju autokoolile
re
Sõltumata autokoolist suudad sa ikka alguses miski väiksemat sorti lollusega hakkama saada. Kasvõi kukud kohapeal koos tsikliga kummuli vmt. Betoonsein on muidugi ilus algus 

K1200S
Mulle kangastus silme ette Mihkel Raud teleriekraanil tõredalt ütlemas: "Kuule kas sa midagi muud ei oska teha? Mine parem laula ja tinista kitarri, eks. Ära palun motikaga rohkem sõida! "
PS. Ei ole solvanguna mõeldud, ega ka mitte sapise irooniana. Lihtsalt tuli selline pilt silme ette.

PS. Ei ole solvanguna mõeldud, ega ka mitte sapise irooniana. Lihtsalt tuli selline pilt silme ette.
Suzuki GSX 750 Inazuma
n
Kusjuures samas koolis esimest platsisõidutundi võttes ütles Kalju esimese asjana, (jah, seal hiiu ladude juures platsil
) et ära vastu seina sõida.
Mul oli sel hetkel muidugi juba ca 5000km sõidukogemust ja see tund platsil ainukeseks jäigi
Minu jätkuv lugupidamine Kalju sõidukooli vastu!

Mul oli sel hetkel muidugi juba ca 5000km sõidukogemust ja see tund platsil ainukeseks jäigi

Minu jätkuv lugupidamine Kalju sõidukooli vastu!
-Suzuki GSF 400 Bandit 1991
-Yamaha XJR 1300 1999
-Honda CBR 600 F 2003
+Honda NX 650 Dominator 1990
+BMW R 850 R 2004
-Yamaha XJR 1300 1999
-Honda CBR 600 F 2003
+Honda NX 650 Dominator 1990
+BMW R 850 R 2004
-
- Postitusi: 198
- Liitunud: 20 Juul 2005, 22:39
- Asukoht: Tartu / FZR600/TT600
Alles see oli, kui Postimehes oli ju kõva lugu sellest, kuidas jõutakse oma rohelise leheni. Sedand küll autoroolis. Tsikli selga enamasti selline naljalt ei satu.
Lugeda saab seda aga siit.
Lugeda saab seda aga siit.
The two rules for success are:
1: Never tell them everything you know.
1: Never tell them everything you know.
Päris ohtlik lause selle vägagi karmi artikli lõpus: "Tundub, et lõpp ei ole enam lootusetult kaugel."Salvo Kelk kirjutas:Alles see oli, kui Postimehes oli ju kõva lugu sellest, kuidas jõutakse oma rohelise leheni. Sedand küll autoroolis. Tsikli selga enamasti selline naljalt ei satu.
Lugeda saab seda aga siit.

-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Eilses krimis jäi kõrva Villu Vane kommentaar Peterburi maanteel juhtunud õnnetusele (bike ja Volga) et rattur oli pidurdanud vaid tagapiduriga. Videoski oli näha, et tagarehv kuni koordini ära kulunud. Lugedes õnnetuste statisikat jääb silma, et enamus rattaid millega õnnetused juhtuvad on superbiked. Arvestades, et tonnise bike sooritusvõime on pea F1 tasemel, siis peaksid ka rattamehed äkki ise mõtlema, kuidas vältida kogemusteta ratturite sattumist selliste rakettide sarvede taha. Enne kui asi hulluks läheb ja seaduseandjad paanikas mingi tobeda otsuse vastu võtavad.
See ei pruugi sugugi õige järeldus olla. Võis ka pidurdada nii esi kui ka tagapiduriga. Esipidur lihtsalt ei läinud blokki tagaratas aga läks kergeks ja blokki. Küll aga tuleks tõepoolest järeldusi teha sellest, et põhilised õnnetustesse sattujad on bikerid.Villu Vane kommentaar Peterburi maanteel juhtunud õnnetusele (bike ja Volga) et rattur oli pidurdanud vaid tagapiduriga. Videoski oli näha, et tagarehv kuni koordini ära kulunud.
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
- Postitusi: 851
- Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
- Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
- Asukoht: Tallinn, WSK
- Kontakt:
Mitte põhilised õnnetusse sattujad, vaid põhilised SURMAGA LÕPPEVATESSE õnnetustesse sattujad on bikega.spinna kirjutas:
Küll aga tuleks tõepoolest järeldusi teha sellest, et põhilised õnnetustesse sattujad on bikerid.
Kui sa ikka kõike oskad, siis ei ole karta miskit.
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Õigusabi.
Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Kui oleks ka esipiduriga korralikult pidurdanud oleks tagaratas nii palju kergemaks läinud et mitte niipalju ära kuluda.spinna kirjutas:See ei pruugi sugugi õige järeldus olla. Võis ka pidurdada nii esi kui ka tagapiduriga. Esipidur lihtsalt ei läinud blokki tagaratas aga läks kergeks ja blokki. Küll aga tuleks tõepoolest järeldusi teha sellest, et põhilised õnnetustesse sattujad on bikerid.Villu Vane kommentaar Peterburi maanteel juhtunud õnnetusele (bike ja Volga) et rattur oli pidurdanud vaid tagapiduriga. Videoski oli näha, et tagarehv kuni koordini ära kulunud.
Noh, järgmise sammuna võib küsida, millised on erinevate mootorrattatüüpide kasutajate iseloomuomadused.
Ntx, kas "bikemehed" on loomu poolest riskialtimad kui "customimehed"...
Mdx, kuulsin kunagi kusagilt... Ajakirjanikutibi päris ühelt Soome ralliässalt (Kankkunen vist, aga võin eksida), kus talle rohkem sõita meeldib, kas tänaval või rajal?
Vastus oli "rajal".
"Aga kuidas nii?" tegi tibi suured silmad, "seal on ju nii suured kiirused?"
V: "Vaadake, rajal sõidab igaüks oma võimete piiril, tänaval seevastu sõidab enamik üle oma võimete."
Ntx, kas "bikemehed" on loomu poolest riskialtimad kui "customimehed"...
Mdx, kuulsin kunagi kusagilt... Ajakirjanikutibi päris ühelt Soome ralliässalt (Kankkunen vist, aga võin eksida), kus talle rohkem sõita meeldib, kas tänaval või rajal?
Vastus oli "rajal".
"Aga kuidas nii?" tegi tibi suured silmad, "seal on ju nii suured kiirused?"
V: "Vaadake, rajal sõidab igaüks oma võimete piiril, tänaval seevastu sõidab enamik üle oma võimete."
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema