Õnnetused mootorratastega

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Steelrider
Postitusi: 448
Liitunud: 29 Okt 2003, 13:24
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Steelrider »

Olukordi saab ette näha, see ei ole üldse keeruline, kui arvestuste lähtepunktiks võtta, et kõik ülejäänud liiklejad on idioodid.
Näed kõrvalteelt autot lähenemas- arvesta sellega et ta keerab sulle ette, vähenda kiirust, vali ümberpõikeks sobiv sõidujoon, ole valmis pidurdama.
Sõidad auto taga- säti ennast talle peeglisse ning arvesta, et ta võib ilma pidurdamata ning suunda näitamata nt vasakpöörde sooritada. Ka paremast äärmisest reast.
Vastutulijad võivad sind nägemata möödasõitu teha, eessõitja võib lambist äkkpidurduse teha... kui inimesel on võimalus lollusi teha, siis harva jätab ta selle kasutamata. Õnnetused juhtuvad siis, kui hakata eeldama, et kaasliilejad on mõistusega olendid ning suhtuvad sinusse heatahtlikult.
K-750 1962, K-750M 1968, M-62 1963, Suzuki GSX-R 600 K3

http://www.expressmoto.ee
Mehe majakaks eluteel ei pea olema v**t, vaid ruuduline lipp.

TLH
Postitusi: 243
Liitunud: 16 Apr 2007, 10:08
Tsikkel: külka M; Kawasaki
Asukoht: Saaremaa
Tänanud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas TLH »

Steelrider kirjutas:
Olukordi saab ette näha, see ei ole üldse keeruline, kui arvestuste lähtepunktiks võtta, et kõik ülejäänud liiklejad on idioodid.
Näed kõrvalteelt autot lähenemas- arvesta sellega et ta keerab sulle ette, vähenda kiirust, vali ümberpõikeks sobiv sõidujoon, ole valmis pidurdama.
Sõidad auto taga- säti ennast talle peeglisse ning arvesta, et ta võib ilma pidurdamata ning suunda näitamata nt vasakpöörde sooritada. Ka paremast äärmisest reast.
Vastutulijad võivad sind nägemata möödasõitu teha, eessõitja võib lambist äkkpidurduse teha... kui inimesel on võimalus lollusi teha, siis harva jätab ta selle kasutamata. Õnnetused juhtuvad siis, kui hakata eeldama, et kaasliilejad on mõistusega olendid ning suhtuvad sinusse heatahtlikult.
nõustun eelkirjutajaga!

soovitus algajatele - eeldage, et kaasliiklejad on purjus ja juhilubadeta idioodid
Kasutaja avatar

ridariass
Postitusi: 129
Liitunud: 08 Apr 2007, 11:30
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas ridariass »

Oskus tekkida võivaid ohuolukordi ette näha on mootorrattasõidu kohustuslik osa.
Kes veel näinud pole, vaadake seda ka:
Kasutaja avatar

bash
Postitusi: 786
Liitunud: 13 Mai 2005, 15:23
Asukoht: Saue
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas bash »

ridariass kirjutas:
Oskus tekkida võivaid ohuolukordi ette näha on mootorrattasõidu kohustuslik osa.
Kes veel näinud pole, vaadake seda ka:
See on superhea video, vahel maanteel mõnd ohtlikumat manöövrit tehes mõtlen selle video peale.
Just enjoy ... nothing less, nothing more

Panthera
Postitusi: 625
Liitunud: 28 Okt 2006, 18:23
Tsikkel: Honda
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Panthera »

ridariass kirjutas:
Oskus tekkida võivaid ohuolukordi ette näha on mootorrattasõidu kohustuslik osa.
Kes veel näinud pole, vaadake seda ka:
Oeh ... oleks vaid päriselus ka sellised hoiatused :lol:
Kasutaja avatar

treener
Postitusi: 12
Liitunud: 10 Juul 2006, 22:54
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas treener »

Hoiatustest, mida reaalses elus ei anta... Eile Pärnus sõtsin autoga Ringi tänavalt parempöördega Kuninga tänavale. Läbi Koidula pargi puude nägin juhuslikult, et vasakul Lõuna tänava S-kurvis Victoria hotelli ees vilksatas baiker. Kuna Kuninga tänavat ääristavad suured puud, siis tegelikult tundus vasakvaade täiesti puhas. Arvestades autode liikumiskiirust ja nähtava vaba ala pikkust, oleksin võinud vabalt parempööret alustada. Et kõrgem jõud andis mulle baikerit näha, siis ma pööret ei alustanud. Jäin ootele. Õigesti otsustasin. Vend andis baigile kohaselt gaasi ning oleks raudselt mul juhipoolsest aknast sisse vaadanud. Ja mina oleks olnud järjekordne ettekeeraja. Mõte: B-kati lubade saamiseks peaks omama eeldusena A-kategooriat + praktika. Siis oskaks autojuhid ka vastavas suunas mõelda. Mootorratta juhina olen autoroolis hoopis teise mõtlemisega.

frefighter
Postitusi: 368
Liitunud: 19 Sept 2006, 17:37
Asukoht: Laulasmaa/Tallinn

Lugemata postitus Postitas frefighter »

Tere!

Kole küll aga täna hommikul möödusin Pladiski mnt. Vääna tee ristist (eksin ilmselt mnt-de nimetustega... no Hüürust paar kilti edasi), kus oli aset leidnud sõiduauto ja mootorratta vaheline avarii.
Kuna omal veel käed "kaelas" kuu tagusest avariist, siis oma abi pakkuda ei saanud, seega kohapeale töllerdama ei jäänud.

Pauk tundus ikka selline parajalt tugev olnud, mõlemad sõidukid suhteliselt purud. tsikkel oli vist CBR (RR?) ja motorratur oli paiskunud avarii hetkel ilmselt umbes 10 meetri kaugusele- seal ta vähemalt lamas, paar inimest teda otsa sõidu eest turvamas.

Ei te mis see põhjus oli, oli see keegi forumlastest...oskab ehk keegi täpsustada... loodetavasti ei olnud siklimehe vigastused väga rasked!
Kasutaja avatar

Pihelgas
Mode
Postitusi: 3133
Liitunud: 26 Mai 2003, 21:00
Asukoht: TLN
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Pihelgas »

Kasutaja avatar

Space
Postitusi: 137
Liitunud: 04 Mai 2006, 14:16
Tsikkel: GSR600
Asukoht: Pirita
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Space »

http://www.postimees.ee/300707/esileht/ ... 269667.php

Järjekordne tõestus turvavarustuse vajalikkusest. Aga aru ei saa inimestest, kes ei vaevu isegi kiivrit pähe panema. Õnneks on kivipalluritest "kivipead" hääbuv liik ja ilma kiivrita selle näeb järjest vähem. :evil:
Rohkem ilusaid ilmasid!

Matuwello

Lugemata postitus Postitas Matuwello »

Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8862
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 140 korda
Tänatud: 366 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Janne on mehenimi soomes ;) Naised ei ole praegu milleski süüdi
Kasutaja avatar

Space
Postitusi: 137
Liitunud: 04 Mai 2006, 14:16
Tsikkel: GSR600
Asukoht: Pirita
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Space »

Treff läks käest ära ja kas "jääknähud"? Hea, et midagi hullu ei juhtunud!
Rohkem ilusaid ilmasid!

Matuwello

Lugemata postitus Postitas Matuwello »

Piipz kirjutas:
Janne on mehenimi soomes ;) Naised ei ole praegu milleski süüdi
my bad, tundub jah, et tegemist on hoopis soomlasest pokkerimängijaga, sry naised :wack:

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

....Hoiatustest, mida reaalses elus ei anta... Eile Pärnus sõtsin ....

Aga oli ju hoiatus - kolks jäi ju ära. Hoiatusi siiski enamasti antakse, ole vaid mees ja oska märgata ning meelde jätta. On neid minulgi olnud. Nt: VAATA ALATI TAGASI. Millalgi Jawaga isegi vaatasin, siis sõitsin paarkümmend meetrit ja tahtsin vasakule pöörata. Kenasti telgjoonelt ja puha. Siiani ei tea, miks lenksu ikkagi otse pöörasin, aga vasakult lendas raketina mööda mingi ziguli. Toona kirjutasin lausa märkmikku - vaata tagasi. Ka see liigne kord. Oma Kawal viskasin need pisikesed karboniga peeglid minema - ei pea end nii ilusaks poisiks, et tsiklisadulas ennast vahtida. Ja panin suured ja pika varrega. Ja peale kleepisin ka kellegi naesterahvast kaasfoorumlase soovitatud väikesed kumerpeeglid - surnud nurk taga-kõrval muutub nähtavaks. Ei ole cool, aga töötab. Tänud talle. Aga tänav on täis imepisikeste peeglikestega masinaid. Nagu ka imeväikesi suunatulesid etc.
Ettepööramine.... ega ei sõida tavaliselt esimesele ettepöörajale sisse. Aga kui päevas seda korduvalt ette tuleb, on ju ka see hoiatus, et SEDA JUHTUB, ja mitte vähe. Meie eesõigus ei maksa halligi, parem on näpp piduril valmis ja kiirus sobilik ja auk läbipugemiseks valitud ka peateel. See ei ole cool ja on ebamugav pealegi. A elada tahaks.
PS! Lollusi tänaval teeme vahel siiski me kõik, ka mina. St garantiid pole meil kellelgi.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Rene
Postitusi: 190
Liitunud: 06 Okt 2005, 12:40
Asukoht: Tln/Prn

Lugemata postitus Postitas Rene »

http://www.elu24.ee/?id=684
Alles eile sai load, ja juba õnnestus vastu seina sõita :shock: Pole just eriti hea reklaam Kalju autokoolile (crash)

EDIT: Algselt oli artikli pealkiri "Mihkel Raud sõitis mootorrattaga vastu seina" ning õppesõidu ajal kukkumisest polnud juttugi... Kuigi ega ka õppesõidu ajal seina sõitmine pole just tavaline :)
Viimati muutis Rene, 31 Juul 2007, 14:48, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

Rene kirjutas:
http://www.elu24.ee/?id=684
Alles eile sai load, ja juba õnnestus vastu seina sõita :shock: Pole just eriti hea reklaam Kalju autokoolile (crash)
ilmekas näide, et enamikes autokoolides ei õpetata sõitma vaid pelgalt liiklusmärke tundma (kui sedagi).

iz

Lugemata postitus Postitas iz »

Võibolla isegi hea,et Raud kergelt vastu seina sõitis.Väike kõks algajale on päris õpetlik :lol:
Viimati muutis iz, 31 Juul 2007, 12:57, muudetud 1 kord kokku.

Intruder
Postitusi: 349
Liitunud: 30 Sept 2003, 14:07
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas Intruder »

Hmm... vähemalt 2003 - kui Kalju ise õpetas, küll öelda et saaks, et ei õpetatud.
Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

re

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

Sõltumata autokoolist suudad sa ikka alguses miski väiksemat sorti lollusega hakkama saada. Kasvõi kukud kohapeal koos tsikliga kummuli vmt. Betoonsein on muidugi ilus algus :D
K1200S

Doer

Lugemata postitus Postitas Doer »

See juhtus tal teises sõidutunnis, nagu Kroonikast lugeda. Sõidutunnis juhtub nii mõndagi.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Mulle kangastus silme ette Mihkel Raud teleriekraanil tõredalt ütlemas: "Kuule kas sa midagi muud ei oska teha? Mine parem laula ja tinista kitarri, eks. Ära palun motikaga rohkem sõida! "

:twisted:

PS. Ei ole solvanguna mõeldud, ega ka mitte sapise irooniana. Lihtsalt tuli selline pilt silme ette.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Lugemata postitus Postitas AzA »

asi on ka kliendi suhtumises.
mina tahtsin ise õppida ja mind õpetati nii, et ma ei teinud mitte ühtegi kõksu ega põksu, ei kukkunud külili ei auto ega tsikliga.
aga kartul suus tädid kimasid küll äärekividesse ja vastassuunda.
Aga mulle meeldib.

Telepoiss
Postitusi: 52
Liitunud: 13 Apr 2005, 23:12
Tsikkel: BMW R850R
Asukoht: Kaberneeme

n

Lugemata postitus Postitas Telepoiss »

Kusjuures samas koolis esimest platsisõidutundi võttes ütles Kalju esimese asjana, (jah, seal hiiu ladude juures platsil :)) et ära vastu seina sõida.
Mul oli sel hetkel muidugi juba ca 5000km sõidukogemust ja see tund platsil ainukeseks jäigi :)
Minu jätkuv lugupidamine Kalju sõidukooli vastu!
-Suzuki GSF 400 Bandit 1991
-Yamaha XJR 1300 1999
-Honda CBR 600 F 2003
+Honda NX 650 Dominator 1990
+BMW R 850 R 2004
Kasutaja avatar

Salvo Kelk
Postitusi: 198
Liitunud: 20 Juul 2005, 22:39
Asukoht: Tartu / FZR600/TT600

Lugemata postitus Postitas Salvo Kelk »

Alles see oli, kui Postimehes oli ju kõva lugu sellest, kuidas jõutakse oma rohelise leheni. Sedand küll autoroolis. Tsikli selga enamasti selline naljalt ei satu.
Lugeda saab seda aga siit.
The two rules for success are:
1: Never tell them everything you know.

Rene
Postitusi: 190
Liitunud: 06 Okt 2005, 12:40
Asukoht: Tln/Prn

Lugemata postitus Postitas Rene »

Salvo Kelk kirjutas:
Alles see oli, kui Postimehes oli ju kõva lugu sellest, kuidas jõutakse oma rohelise leheni. Sedand küll autoroolis. Tsikli selga enamasti selline naljalt ei satu.
Lugeda saab seda aga siit.
Päris ohtlik lause selle vägagi karmi artikli lõpus: "Tundub, et lõpp ei ole enam lootusetult kaugel." :wink:
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Eilses krimis jäi kõrva Villu Vane kommentaar Peterburi maanteel juhtunud õnnetusele (bike ja Volga) et rattur oli pidurdanud vaid tagapiduriga. Videoski oli näha, et tagarehv kuni koordini ära kulunud. Lugedes õnnetuste statisikat jääb silma, et enamus rattaid millega õnnetused juhtuvad on superbiked. Arvestades, et tonnise bike sooritusvõime on pea F1 tasemel, siis peaksid ka rattamehed äkki ise mõtlema, kuidas vältida kogemusteta ratturite sattumist selliste rakettide sarvede taha. Enne kui asi hulluks läheb ja seaduseandjad paanikas mingi tobeda otsuse vastu võtavad.
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Villu Vane kommentaar Peterburi maanteel juhtunud õnnetusele (bike ja Volga) et rattur oli pidurdanud vaid tagapiduriga. Videoski oli näha, et tagarehv kuni koordini ära kulunud.
See ei pruugi sugugi õige järeldus olla. Võis ka pidurdada nii esi kui ka tagapiduriga. Esipidur lihtsalt ei läinud blokki tagaratas aga läks kergeks ja blokki. Küll aga tuleks tõepoolest järeldusi teha sellest, et põhilised õnnetustesse sattujad on bikerid.
Suzuki GSX 750 Inazuma

triplekix
Postitusi: 851
Liitunud: 23 Mai 2005, 17:06
Tsikkel: Suzuki GSX-R 1000 K8 2008a.
Asukoht: Tallinn, WSK
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas triplekix »

spinna kirjutas:

Küll aga tuleks tõepoolest järeldusi teha sellest, et põhilised õnnetustesse sattujad on bikerid.
Mitte põhilised õnnetusse sattujad, vaid põhilised SURMAGA LÕPPEVATESSE õnnetustesse sattujad on bikega.
Kui sa ikka kõike oskad, siis ei ole karta miskit.

Õigusabi.

Perekonnaõiguslike probleemide (elatise määramine, suhtluskorra määramine, elukoha määramine jms) puhul, saate abi siit:
http://www.puurits.ee
Hagide koostamine, konsultatsioonid, kohtus esindamine jms.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

spinna kirjutas:
Villu Vane kommentaar Peterburi maanteel juhtunud õnnetusele (bike ja Volga) et rattur oli pidurdanud vaid tagapiduriga. Videoski oli näha, et tagarehv kuni koordini ära kulunud.
See ei pruugi sugugi õige järeldus olla. Võis ka pidurdada nii esi kui ka tagapiduriga. Esipidur lihtsalt ei läinud blokki tagaratas aga läks kergeks ja blokki. Küll aga tuleks tõepoolest järeldusi teha sellest, et põhilised õnnetustesse sattujad on bikerid.
Kui oleks ka esipiduriga korralikult pidurdanud oleks tagaratas nii palju kergemaks läinud et mitte niipalju ära kuluda.
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas scryth »

Noh, järgmise sammuna võib küsida, millised on erinevate mootorrattatüüpide kasutajate iseloomuomadused.
Ntx, kas "bikemehed" on loomu poolest riskialtimad kui "customimehed"...

Mdx, kuulsin kunagi kusagilt... Ajakirjanikutibi päris ühelt Soome ralliässalt (Kankkunen vist, aga võin eksida), kus talle rohkem sõita meeldib, kas tänaval või rajal?
Vastus oli "rajal".
"Aga kuidas nii?" tegi tibi suured silmad, "seal on ju nii suured kiirused?"
V: "Vaadake, rajal sõidab igaüks oma võimete piiril, tänaval seevastu sõidab enamik üle oma võimete."
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Suletud

Mine “Vaba teema”