algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


opz
Postitusi: 73
Liitunud: 30 Aug 2004, 19:51
Tsikkel: CBR
Asukoht: jõgeva

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas opz »

Kas krossikate manuaale on ka eesti keelseid? Ja kas krossika küünla peab talveks ära vahetama?

Riga -> Delta -> Moskva 125 -> Yamaha YZ
Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2036
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 105 korda
Tänatud: 97 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas bitter »

2stroketaliban kirjutas:

Mis puudutab õhufiltri hooldust siis kui sa lased õlitatud filtril seista 3 kuud siis kipub õli ära kuivama filtrisse,et oleks õigem õlitada vahetult enne ratta kasutusele võttu

Ma õlitasin 2 filtrit korraga ja selle, mis riiulile ootama läks, mässisin tihedalt sellesama õhukese kilekoti sisse, milles ma neid õlitasin. Kuu aega hiljem, kui jälle filtrit vaja läks, tundus katsudes päris hea. Filter, ma mõtlen.


RS2000

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas RS2000 »

*Aga kuidas seda õhufiltrit õlitada ja millise õliga?
Pilt
*Lugesin kuskilt, et selle musta rõnga peab noaga aidataes alla tõmbama ja seest ära puhastama? Seda pidavat tegema umbes 4-5 sõitmiskorra järel. On jutt õige?
*Selle piikide kohapealt niipalju, et pole piike. Kui kellegil pakkuda 17" ja 14" piike, siis andku teada! :)

Kasutaja avatar

fotek
Postitusi: 637
Liitunud: 26 Mai 2005, 09:42

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas fotek »

Õhufiltri jaoks on spets õhufiltri õli. Poes müüakse. Käkerdad kokku ja pigistad liigse välja, et ei tilguks.
Pildil on amordi simmerite tolmukaitsmed. Neid võib vastavalt vajadusele puhastada ikka.

RS2000 kirjutas:

*Aga kuidas seda õhufiltrit õlitada ja millise õliga?
Pilt
*Lugesin kuskilt, et selle musta rõnga peab noaga aidataes alla tõmbama ja seest ära puhastama? Seda pidavat tegema umbes 4-5 sõitmiskorra järel. On jutt õige?
*Selle piikide kohapealt niipalju, et pole piike. Kui kellegil pakkuda 17" ja 14" piike, siis andku teada! :)

Siim
#609
Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

parima tulemuse saad kui kastad filtri õli sisse ja pigistad!!(väänata filtrit ei tohi) ülearuse välja.Muidugi enne õlitamist pese filter ja kuivata korrralikult 8) .
amordihoolduse kohapealt õige jutt ,puhastad ja enne tihendi tagasi panekut lased väikse törtsu universaalõli tihendi vahele.Nii toimides ei hakka amordiõli väga tihti lekkima 8)

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas matti »

http://www.roughcountry.com/images_larg ... _boots.jpg ja selliste kasutamisega lisaks nondele kaotad välimuses ent võidad simmeri kestvuses.

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

tänapäevasel kahvlil pole nende luttidega midagi teha.See tähendaks kaitseplastiku eemaldamist ja sellisel juhul lendaks kivid otse vastu seda lutti mis ilmselt varsti puruneks jne.Kui tegu on nn tagurpidi amortidega(näit cz) siis on need asjad hädavajalikud 8)

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas HRQ »

2stroketaliban kirjutas:

Ja tagatipuks oma seisukohaltki vaadates on 2taktilisele tagasipöördumine oluliselt vähendanud kulusid(rääkimata sõidurõõmust :D )

Kuna olen krossi sõitma õppinud nelariga, siis ei tea, miks väidetakse, et kahetaktilisega sõidurõõmu rohkem. Ehk kahetakti kummardajad valgustaksid :roll:

Või tahtsid sa öelda, et vähendanud kulusid ja sõidurõõmu :lol:

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

Kui proovind pole siis raske sõnadesse panna:D

Eks tegelt on see rohkem sõitjas kinni kellele nelar kellele 2takti.

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas matti »

Läheb kergemini näpuvahelt ära, ettearvamatu, mootor lihtne nagu hamburger, kaotab teised tossupilve sisse ära.
Hääle pärast juba mis tagant välja tuleb. Kõvasti forsseerimise ruumi, jupid odavad. Kergem 4-taktilistest üldjuhul, siduriga saab pöördeid üles ehmatada lihtsalt. Ja kui detoneerima hakkab, siis alles hakkab nalja saama. Kas kõik või mittemidagi on sisuliselt 2-taktilisele iseloomulik. 4-taktiline on nagu ühtlasema veoga.


brash

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas brash »

millised on tunnused kui mootor hakkab kokku jooksma millest need võivad tekkida ja kui on juba mootor kokku lastud siis millest viga otsida et mootori jälle töökorda saaks. huvitaks nii 2t kui 4t

Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas margus014 »

Enne kokkujooksmist poob mootor end kinni - jõud kaob - see kõik kestab umbes 2-4 sek. Ja kui mootor on kokku lastus siis silinder, kolv ja rõngad on tavaliselt läbi. Vahest võib ka nii olla et silinder jääb terveks.
See kogemus on saadud vene 2T moori pealt aga vaevalt praegused mootorid teistmoodi kokku jooksevad...


matti
Postitusi: 638
Liitunud: 16 Juun 2007, 18:17
Asukoht: Tartumaa

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas matti »

Kokkujooksmisviise on lihtsalt nii palju, et sellest tuleks pärispikk kirjand kokku. Kõige sitem versioon on see kui keps karterist välja astub, nõellaager võib laiali minna, lased nõelad pähe, kui ära ei taba. Kolb võib puruneda ja ühtteist ära jahvatada, Laager võib kinni joosta/puks kinni paisuda jne, klapid pähe lasta, klapp alla kukkuda.. Üldjuhul kehv õlitus/vale segu/süüde vale või valede materialide kasutamine põhjuseks. Kokkujooksmisele võib eelneda kilin, kõlin, kragin või kolisemine, kuid võib ka nii olla, et mõne millisekundi jooksul asi lihtsalt kaputt. 4 takti remont kallim üldjuhul osade rohkuse poolest.


RS2000

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas RS2000 »

Selline küsimus, et kui palju õli bensiinile panna 2T Kawsaki 85-il?

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mella »

RS2000 kirjutas:

Selline küsimus, et kui palju õli bensiinile panna 2T Kawsaki 85-il?

32:1

Kasutaja avatar

kaval
Postitusi: 895
Liitunud: 12 Juul 2007, 23:42
Tsikkel: rattatuu
Asukoht: tln,mõigu
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas kaval »

mella kirjutas:
RS2000 kirjutas:

Selline küsimus, et kui palju õli bensiinile panna 2T Kawsaki 85-il?

32:1

olen 50sele seganud 25:1,äkki liiga rammus?

http://www.arcar.eu odavad rendiautod al.5 euri päev
anda rendile koos tehnikaga garaaz Mõigus kaaskasutusse.500 euri
allar 56291000
umbe ull miis
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mella »

kaval kirjutas:
mella kirjutas:
RS2000 kirjutas:

Selline küsimus, et kui palju õli bensiinile panna 2T Kawsaki 85-il?

32:1

olen 50sele seganud 25:1,äkki liiga rammus?

tossab rohkem, ilmselt alumine kepsulaager on ka rõõmsam. 50 kohta ma täpselt ei tea, aga 85-sele ütleb manual nii, nagu eelnevalt kirjutasin.
Ja õppige interneti imetabaseid võimalusi kasutama. Näiteks google kx85 oil mix ratio on hea otsingusõna.

Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas saqu »

KX65 on ka 32:1 , ei usu, et 50 ka teisiti oleks. :roll:

SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

paarn
Postitusi: 559
Liitunud: 03 Juun 2004, 16:35
Tsikkel: EXC350, Lynx 600E
Asukoht: TLN - Võru
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas paarn »

Kes teab või annaks nõu, millist rehvi oleks mõtekas kasutada savises mudas või savis, liivas?
Hinsa üritusel tundusid Lärmi rattad päris hästi ronivat, paistsid päris head rehvid olevat, sellised laiemad ja külgedel ka nupud.
Mis rehvidega võiks tegu olla?

Tänud ette,
Päärn

Moto-orineteerumine: http://www.villamoto.ee
Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas riksx »

Mudas ukerdamisel on eriti oluline, et kärn ei oleks tiheda sammuga/mustriga, sest kui kork sodi täis läheb on tegemist sama hea kui slikiga.

Mitasel on rehv C-12 mis võiks ilusti kenasti kärada, C-16 ütleb Mitas ise, et sobib rajale kus 80% on muda 20% teed
http://www.motormann.hu/images/MITAS%20C12pasd.jpg

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas riksx »

Üks müsteerium on veel lahentamata. Nimelt sai eile mindud jäärada sõitma. Mis seal ikka rattad käru peale ja umbes nii 20km sõit pilkas külmas.

Kohale jõudes selgus, et yz450f enam ei käivitu. No isegi ei tee mingit törtsu. Küünla peksab märjaks ja kogu lugu. Säde oli pigem nõrga poolne. Kruvisin täitsa poe sooja küünla peale ja ei midagi.
Samas üks 525 porgand läks nagu niuhti käima ja ei olnud mingit muret.

Viies 20km tagasi garaaži, kus tsikel natuke seisis ja ilmselt ülesjoojenes läks käima ja sõitis nagu poleks midagi juhtunud.

On kellegil midagi sarnast juhtunud, või oskab keegi midagi head soovitada.

Ise pakun, et ratas sai lihtsalt tuule ja -6 kraadise nii külma, et miski asi läks härma ja enam ei toimind.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Kangru
Postitusi: 422
Liitunud: 15 Juun 2007, 11:01
Tsikkel: Gas Gas 250 EC
Asukoht: Kiili vald

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas Kangru »

Proovi kuumema küünlaga. Endal oli sama jama juba pluss kolme juures. Originaalis CR8EB. Panin CR7EB ja praegult käivitub külmaga igas asendis.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

riksx kirjutas:

Üks müsteerium on veel lahentamata. Nimelt sai eile mindud jäärada sõitma. Mis seal ikka rattad käru peale ja umbes nii 20km sõit pilkas külmas.

Kohale jõudes selgus, et yz450f enam ei käivitu. No isegi ei tee mingit törtsu. Küünla peksab märjaks ja kogu lugu. Säde oli pigem nõrga poolne. Kruvisin täitsa poe sooja küünla peale ja ei midagi.
Samas üks 525 porgand läks nagu niuhti käima ja ei olnud mingit muret.

Viies 20km tagasi garaaži, kus tsikel natuke seisis ja ilmselt ülesjoojenes läks käima ja sõitis nagu poleks midagi juhtunud.

On kellegil midagi sarnast juhtunud, või oskab keegi midagi head soovitada.

Ise pakun, et ratas sai lihtsalt tuule ja -6 kraadise nii külma, et miski asi läks härma ja enam ei toimind.

Oled sa külmade saabumisega ka oma karpa settinguid muutnud või lased samadega edasi mis pluss 25?

Kasutaja avatar

ducatist
Postitusi: 153
Liitunud: 30 Juun 2007, 13:20
Tsikkel: Monster 900
Asukoht: Haapsalu

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas ducatist »

Võib olla vett kogunenud karpasse,kasuta vett siduvat lisandit.

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas riksx »

Noup... pole midagi muutnud, samas polnud ka porgand midagi teinud. Nii olen sõitmas käinud, et garaazist väljudes käivitan ja siis kohe lumme puurima... miskit käivitamis jampsi pole nii ette veel tulnud.. nohh kuni eilseni :P

Siis üks 2t karpa külmus väga hästi sõidu ajal nii +2 kraadise ilmaga ära. Aga mida selle karpaga siis teha, et talvel sõidaks.

Algusest peale on olnud NGK CR8E küünal peal, mida ka manual ütleb

Viimati muutis riksx, 03 Jaan 2009, 10:44, muudetud 1 kord kokku.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas riksx »

ducatist kirjutas:

Võib olla vett kogunenud karpasse,kasuta vett siduvat lisandit.

Võimalik aga peale seda pulli nii 20min soojas garaazis läks masin käima ja polnud häda midagi.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

riksx kirjutas:

Noup... pole midagi muutnud, samas polnud ka porgand midagi teinud. Nii olen sõitmas käinud, et garaazist väljudes käivitan ja siis kohe lumme puurima... miskit käivitamis jampsi pole nii ette veel tulnud.. nohh kuni eilseni :P

Siis üks 2t karpa külmus väga hästi sõidu ajal nii +2 kraadise ilmaga ära. Aga mida selle karpaga siis teha, et talvel sõidaks.

Algusest peale on olnud NGK CR8E küünal peal, mida ka manual ütleb

Keera alustuseks segukruvi ca 1/4 kuni 1/2 pööret rohkem lahti ja regulli tühikäigupöörded õigeks (need peavad ikka suht kõrged olema, nii 1700-1800 pööret).

Kasutaja avatar

riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas riksx »

mx77 kirjutas:

Keera alustuseks segukruvi ca 1/4 kuni 1/2 pööret rohkem lahti ja regulli tühikäigupöörded õigeks (need peavad ikka suht kõrged olema, nii 1700-1800 pööret).

Igatahes proovin seda. Küünla kuumusastme kohta oskad midagi öelda.

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Pole siiani küll vaja olnud torkida. Küünla soojusarv peaks hakkama rohkem töösooja mootori puhul mõjuma. Ega suurema soojusarvuga küünal sul külmal mootoril soojem ei ole :).

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Lugemata postitus Postitas mella »

mx77 kirjutas:

Pole siiani küll vaja olnud torkida. Küünla soojusarv peaks hakkama rohkem töösooja mootori puhul mõjuma. Ega suurema soojusarvuga küünal sul külmal mootoril soojem ei ole :).

Kartidel vahetati kuumadega külmema ja jahedama ilmaga kuumema küünla peale. Tsiklil pole ma veel näppinud - enne tuleb sõitma õppida ;)

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”