7 päevaga kogu ringi ära tegemine (saared k.a.) on ikka paras uhamine. Oleneb loomulikult sõiduoskustest, rattast jne. Kerge rattaga sportlastele ehk tehtav, mammutiga turistidele väga mitte Eelmisel suvel sai 8 päevaga ring ära tehtud küll, aga sellest ehk veidi üle poole TETil ja ülejäänud asfaldil s.t. sai palju shortcute kasutatud. Üksinda ja raske rattaga pidi muidugi ka üsna ettevaatlik olema ja tempo oli paljudel TETi lõikudel seetõttu üsna madal.
7 päevaga kogu ringi ära tegemine (saared k.a.) on ikka paras uhamine. Oleneb loomulikult sõiduoskustest, rattast jne. Kerge rattaga sportlastele ehk tehtav, mammutiga turistidele väga mitte Eelmisel suvel sai 8 päevaga ring ära tehtud küll, aga sellest ehk veidi üle poole TETil ja ülejäänud asfaldil s.t. sai palju shortcute kasutatud. Üksinda ja raske rattaga pidi muidugi ka üsna ettevaatlik olema ja tempo oli paljudel TETi lõikudel seetõttu üsna madal.
Pigem on nädal jah Eesti ring ilma Kesk-Eesti ja saarteta. Eriti kui algaja offroadis ja rahulikult minna. Tahaks ka see hooaeg kõik ära teha
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 25 Mär 2021, 14:39
Postitas h0lger
On keegi põhja pool TETil juba piilumas käinud ka?
Kannatab sõita või hanged nabani?
7 päevaga kogu ringi ära tegemine (saared k.a.) on ikka paras uhamine. Oleneb loomulikult sõiduoskustest, rattast jne. Kerge rattaga sportlastele ehk tehtav, mammutiga turistidele väga mitte Eelmisel suvel sai 8 päevaga ring ära tehtud küll, aga sellest ehk veidi üle poole TETil ja ülejäänud asfaldil s.t. sai palju shortcute kasutatud. Üksinda ja raske rattaga pidi muidugi ka üsna ettevaatlik olema ja tempo oli paljudel TETi lõikudel seetõttu üsna madal.
Pigem on nädal jah Eesti ring ilma Kesk-Eesti ja saarteta. Eriti kui algaja offroadis ja rahulikult minna. Tahaks ka see hooaeg kõik ära teha
Noh, see vastus 7 päeva oligi Eestile ring peale (ilma Kesk-Eesti ja saarteta)
Kesk-Eesti kindlasti võtab kauem aega ja saared ise on kumbki 1-2 päeva, oleneb tempost.
On keegi põhja pool TETil juba piilumas käinud ka?
Kannatab sõita või hanged nabani?
Nädalavahetusel sai käidud soodlas, TET’i raja lähistel. Kruusa- ja metsateedel kinnisõidetud lumi ja sõitmise asemel sai peamiselt püsti jäämise nimel uhmerdatud.
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 25 Mär 2021, 17:51
Postitas randel
Saatsin täna uuendatud TETi raja faili ära, loodetavasti on peatselt kodulehel üleval.
Eelmise sügise lõpus sai Kirde-Eestis ringi ukerdatud, sai lisatud Aidu karjääris uus ring, Viivikonna tiir ja väljakutseid pakkuv liivane mäkketõus Kurtna kandis.
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 28 Mär 2021, 11:36
Postitas villy
Keegi hull tahab täna Tallinna kandist TET-i minna avastama peale lõunat?
Saatsin täna uuendatud TETi raja faili ära, loodetavasti on peatselt kodulehel üleval.
Eelmise sügise lõpus sai Kirde-Eestis ringi ukerdatud, sai lisatud Aidu karjääris uus ring, Viivikonna tiir ja väljakutseid pakkuv liivane mäkketõus Kurtna kandis.
Tere
Kas sa selle Betaga käidki TET-i kaardistamas? Paljude tsiklistide masinad kaaluvad üle 200 kg. Uus "väljakutseid pakkuv liivane mäkketõus" on selline kahe otsaga asi.. Mulle isiklikult tundub, et nende väljakutsetega ei saa liiale minna ja rada võiks olla rohkem "keskmisele" ratturile orienteeritud. Kas välismaa turistid, kes meie Eesti TET-i sõidavad, ikka saavad aru miks iga viimane kui mudaauk ja hiigeltõus selle raja peale on sokutatud?
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 28 Mär 2021, 13:31
Postitas Kalts
Nüüd läheb andmiseks
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 28 Mär 2021, 13:52
Postitas morse
Ega Randel ainuke linesman pole, kes rajale põnevust joonistab. Kogu TET ja TAT on minu arusaamist mööda selline.
Saatsin täna uuendatud TETi raja faili ära, loodetavasti on peatselt kodulehel üleval.
Eelmise sügise lõpus sai Kirde-Eestis ringi ukerdatud, sai lisatud Aidu karjääris uus ring, Viivikonna tiir ja väljakutseid pakkuv liivane mäkketõus Kurtna kandis.
Tere
Kas sa selle Betaga käidki TET-i kaardistamas? Paljude tsiklistide masinad kaaluvad üle 200 kg. Uus "väljakutseid pakkuv liivane mäkketõus" on selline kahe otsaga asi.. Mulle isiklikult tundub, et nende väljakutsetega ei saa liiale minna ja rada võiks olla rohkem "keskmisele" ratturile orienteeritud. Kas välismaa turistid, kes meie Eesti TET-i sõidavad, ikka saavad aru miks iga viimane kui mudaauk ja hiigeltõus selle raja peale on sokutatud?
Ja peale sinu on ka minusugused, kes sõidavad 200+ kg ratastega ning kiruvad, et miks pole raskemaid kohti. Kõik, kogu rada, on kergesti tehtav ja võiks olla palju raskem.
Ehk siis sõida aga ära mölise.
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 28 Mär 2021, 17:33
Postitas oldbanana
Kas F800GS peal on enamik TET tehtav või on selleks liiga raske ratas?
Saatsin täna uuendatud TETi raja faili ära, loodetavasti on peatselt kodulehel üleval.
Eelmise sügise lõpus sai Kirde-Eestis ringi ukerdatud, sai lisatud Aidu karjääris uus ring, Viivikonna tiir ja väljakutseid pakkuv liivane mäkketõus Kurtna kandis.
Tere
Kas sa selle Betaga käidki TET-i kaardistamas? Paljude tsiklistide masinad kaaluvad üle 200 kg. Uus "väljakutseid pakkuv liivane mäkketõus" on selline kahe otsaga asi.. Mulle isiklikult tundub, et nende väljakutsetega ei saa liiale minna ja rada võiks olla rohkem "keskmisele" ratturile orienteeritud. Kas välismaa turistid, kes meie Eesti TET-i sõidavad, ikka saavad aru miks iga viimane kui mudaauk ja hiigeltõus selle raja peale on sokutatud?
Ära nüüd üle pinguta. Kui sul on 200kg ratas enduro, siis pane vastav rehv ka alla, mitte ära sõida asfaltirehviga. TET 99% rajast on selline, et saad vahet pole mis rattaga läbi sõita. Eelmine suvi lasin sadu kilomeetreid TET-i vanakooli ~ 230kg baigiga, millel olid kohvrid ka küljes.
Suure vihmaga saab samas tavalise kruusatee ka mudaauguks keerata.
Kas F800GS peal on enamik TET tehtav või on selleks liiga raske ratas?
Tehtav. Oleneb mehest. Kujuta ette situatsiooni porisest murust kallaku peal garaaži ees. Kui seal manööverdamine ja tsikli garažeerimine on pigem tülikas, siis on ka TET raske rattaga tülikas. Kui see on fun, siis on ka TET fun.
Rehvid võiks olla sellised, mis aprillis-mais ning oktoobris-novembris mudases kohas tsiklit edasi kerivad, muul ajal on suvaliste kulunud TKC80-tega kergesti tehtav.
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 28 Mär 2021, 18:42
Postitas randel
Ega TETi raja läbimine 100% ulatuses pole kellelegi kohustuslik. Eestis on rajal haruharva selliseid raskeid kohti, kust vähese vaevaga ringi ei saaks minna. Nii nagu asfaldirehviga 200+kg rattaga vähema kogemusega motomees tahaks pigem kergemat rada, kurdab 150kg rattaga kogenud enduurosõitja, miks rada nii lihtne on. Loeb ka see, kas rada sõita vihmasel oktoobrikuul või kuival juulikuul. Hinnake oma sõiduoskust realistlikult ja käituge vastavalt, paraku ei ole maailmas olemas asja, mis kõigile sobiks.
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 28 Mär 2021, 19:06
Postitas oldbanana
Eks ma siis lähen katsetan millalgi selle F800GS otsas kuidas on, senine offroad experience piirdub kruusateega ja noh natuke krossikaga ka rallitatud.
Eks ma siis lähen katsetan millalgi selle F800GS otsas kuidas on, senine offroad experience piirdub kruusateega ja noh natuke krossikaga ka rallitatud.
Möödunud aasta tegime mõnepäevase tripi Jõelähtmelt Tartu taha, mööda TET-i. Ideaalselt tehtav mammutitega. Kergete masinatega oleks ära surnud nende lõputuna näivate kruusateede peale, metsateid on paratamatult vaid osake trassist. Oleks saanud läbi suht kõigega, oli kuiv aeg kah.
Kas sa selle Betaga käidki TET-i kaardistamas? Paljude tsiklistide masinad kaaluvad üle 200 kg. Uus "väljakutseid pakkuv liivane mäkketõus" on selline kahe otsaga asi.. Mulle isiklikult tundub, et nende väljakutsetega ei saa liiale minna ja rada võiks olla rohkem "keskmisele" ratturile orienteeritud. Kas välismaa turistid, kes meie Eesti TET-i sõidavad, ikka saavad aru miks iga viimane kui mudaauk ja hiigeltõus selle raja peale on sokutatud?
Olen sõitnud bmw 1200gs-ga läbi eesti, läti,leedu,soome ja ühe lõigu norra tetist. Ei saa öelda,et oleks tegu kerge rattaga
Eestis omast hiiumaa pole tehtud.
btw pm terve eesti, siis lisaks soome ja yhe osa norrast on ka naisterahvas sõitnud läbi bmw1200gs-ga
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 28 Mär 2021, 22:53
Postitas Prets
Siinne kasutaja andu on teinud kogu Eesti TETi FJR1300ga, mis on tõeline pomm ja bike. Orienteerujad teinud MT07tega asfaldirehviga. Kõik on tehtav, kui ise ainult peale keerata julged.
Sai täna Lõuna-Eestit nati Valgast ida suunas tehtud. Korralik mudaralli hetkel ja palju oli ka jää all. Mitmes kohas RMK jälle magistraale ehitamas, aga needki sigapehmed, kõige hirmsam moment oli kui värskelt rullitud ja täiesti siledal (võib öelda, et lausa "neitsi"teel, ühtegi jälge pold peal) keset kurvi järsku esiratas veljeni sisse vajus. Hea, et hoog aeglane oli, oleks üle nipli ka muidu käinud.
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 29 Mär 2021, 18:01
Postitas villy
Infoks nv sõidust Lääne TET-lt. Kui keegi raske rattaga tahab sinna see nädal minna
Piirsalu ja Padise vahel umbes keskel on ca 600m sulalumega siht, külgedel kraavid ja lume sees suht sügavad mudaaugud, milles vajud jääst läbi. Sai seal veidi trenni tehtud, suure gessu ja taolisega varuks veel paar nädalat kannatust enne kui sinna lähete. Oli Lõbus.
Muu osa Haapsalust kuni Paldiskini oli lihtsam. Alumise pildi järgi näha, et vajadusel saab sealt mõlemalt küljelt see jupp vahele jätta.
image.png (454.63 KiB) Vaadatud 4703 korda
image.png (805.31 KiB) Vaadatud 4703 korda
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 02 Apr 2021, 09:52
Postitas villy
Väike video siis ka kokku lõigatud eelmisest sõidust.
Piirsalu -> Paldiski trass
Kahe piloodi kaamerast ja vahepeal rattad ka omavahel vahetunud. Minge metsa
Väike video siis ka kokku lõigatud eelmisest sõidust.
Piirsalu -> Paldiski trass
Kahe piloodi kaamerast ja vahepeal rattad ka omavahel vahetunud. Minge metsa
3:15 Põdrad ka teel.
Mis Husqvarna on?
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 02 Apr 2021, 14:29
Postitas Loff
Kõik on väga tore aga vaadates üldist dendentsi maailmas siis vist varsti (loodame, et mitte, kohe mitte kunagi), leiavad rohelised, et peab hakkama keelama sellist ennekuulmatut looduse lõhkumist. On oodata autodega Eesti roheliseks ja puutumatu loodusega maaks sõitmist, loosungitega vehkimist ja muud jama.
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 02 Apr 2021, 14:57
Postitas franz125
On oodata autodega Eesti roheliseks ja puutumatu loodusega maaks sõitmist
Kõik on väga tore aga vaadates üldist dendentsi maailmas siis vist varsti (loodame, et mitte, kohe mitte kunagi), leiavad rohelised, et peab hakkama keelama sellist ennekuulmatut looduse lõhkumist. On oodata autodega Eesti roheliseks ja puutumatu loodusega maaks sõitmist, loosungitega vehkimist ja muud jama.
Pigem on rahval rohkem raha käes ja seetõttu rohkem raha osta tehnikat, millega saab sõita ka seal, kus teid pole. Lisaks kehvas seisukorras teed kaovad järjest ära, kus oma offroad masinaid kasutada.
Kõik on väga tore aga vaadates üldist dendentsi maailmas siis vist varsti (loodame, et mitte, kohe mitte kunagi), leiavad rohelised, et peab hakkama keelama sellist ennekuulmatut looduse lõhkumist. On oodata autodega Eesti roheliseks ja puutumatu loodusega maaks sõitmist, loosungitega vehkimist ja muud jama.
Pigem on rahval rohkem raha käes ja seetõttu rohkem raha osta tehnikat, millega saab sõita ka seal, kus teid pole. Lisaks kehvas seisukorras teed kaovad järjest ära, kus oma offroad masinaid kasutada.
Ja järjest pannakse kruusateid tolmuvaba katte alla. Kuidas Lõuna- ja Kagu-Eestis sellega lood on? Kunagi Tartus elasin siis oli see piirkond suhteliselt paradiis, selles kruusateede võrgustiku osas.
Re: Trans Euro Trail - TET
Postitatud: 02 Apr 2021, 16:12
Postitas Prets
Täitsa veetakse mustkatet massiliselt siingi. Karulas üks TETilõik värskelt mustkatte saanud, kas eelmise aasta lõpus või selle aasta alguses, korralikult seda lahtist sodi veel peal ka.
Väike video siis ka kokku lõigatud eelmisest sõidust.
Piirsalu -> Paldiski trass
Kahe piloodi kaamerast ja vahepeal rattad ka omavahel vahetunud. Minge metsa
Kõik on väga tore aga vaadates üldist dendentsi maailmas siis vist varsti (loodame, et mitte, kohe mitte kunagi), leiavad rohelised, et peab hakkama keelama sellist ennekuulmatut looduse lõhkumist. On oodata autodega Eesti roheliseks ja puutumatu loodusega maaks sõitmist, loosungitega vehkimist ja muud jama.
Rootsis oli uuring, et enduurorattad looduskaitse alal just aitasid loodusele kaasa
Kõik on väga tore aga vaadates üldist dendentsi maailmas siis vist varsti (loodame, et mitte, kohe mitte kunagi), leiavad rohelised, et peab hakkama keelama sellist ennekuulmatut looduse lõhkumist. On oodata autodega Eesti roheliseks ja puutumatu loodusega maaks sõitmist, loosungitega vehkimist ja muud jama.
TET ju ikka sissetallatud teedel käib. Niisama metsas suvalistes kohtades pidevalt uusi radu sisse künda ei ole ka väga ok.