Yamaha R1 esiratas vastu gondleid [Motobot: õige on "gondleid"].
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
repsu007 kirjutas:Mnt ameti lehe järgi norm 1430mm minul 1380mm aga seal loeb ka kui pingul kett on jms. Rehvi kontrollin homme.
Deem, maanteamet pole mingi allikas, kust mõõte võtta.
Minu arvates pole su rattal mitte midagi häda, ilmselt need gondlid lihtsalt ei istu ja kõik.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6770
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Et mõõtmistest mingeidki järeldusi teha, on Sul vaja:
Kellegi heasüdamliku käest sama aastakäigu/turu jaoks mõeldud masinat võrdluseks
Raami jooniseid nagu nt.
edu
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Seda olen kontrollinud, et esiratas vastu radikat ei lähe. Kas mootorratta velge tehakse sirgeks nagu auto oma? On natuke kaheksas, või pean uue vaatama?
-
- Postitusi: 2868
- Liitunud: 18 Nov 2006, 18:23
- Tsikkel: Husqvarna TE610, Kawa VN740
- Asukoht: Maal
- Tänanud: 41 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Velgesid sirgestavad isegi Tartus! Tartu mehed tevad paremini, mingi aeg tagasi oli Kastani ja Võru tn nurgal üks töökoda.
Netist leitud manualide järgi (üks 2002 ja teine 2004 R1 oma) on ratta baas ehk esitelje ja tagatelje vahe 1395mm. Aga millises asendis (kiige ketipingutuslõhe esimeses-, tagumises otsas, keskel) on tagaratta võll selle tehasemõõtmise hetkel, seda ei oska kahjuks öelda.
Esirehvi tehase mõõt on 120/70.
Õnneks on Yamaha manualid hästi ja täpselt üles ehitatud, võta ja lappa neid.
http://www.carlsalter.com/pdfs/Yamaha-R ... Manual.pdf
http://www.carlsalter.com/pdfs/Yamaha_Y ... Manual.pdf
Impa Kulli Lohikäärme!
Yamaha TTR600 '00(panin risu)
KTM 620 LC4 '97(müüsin maha)
Kawasaki VN750 '87
Husqvarna TE610E '02
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
http://www.carlsalter.com/pdfs/Yamaha_Y ... Manual.pdf
See siis sinu rattale
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
mx77 kirjutas:repsu007 kirjutas:Mnt ameti lehe järgi norm 1430mm minul 1380mm aga seal loeb ka kui pingul kett on jms. Rehvi kontrollin homme.
Deem, maanteamet pole mingi allikas, kust mõõte võtta.
Minu arvates pole su rattal mitte midagi häda, ilmselt need gondlid lihtsalt ei istu ja kõik.
Ma olen ka millegipärast samal arvamusel,et error on plastikutes ja ei enamat.Seda kas seal on 1380 või 1395 sa ilmselgelt kodus mõõdulindiga välja ei mõõda .Seal ongi natuke siia sinna ja tuleb välja,et pole ei raam ega kahvel kõverad.Lõika plastikud õigeks või osta korralikud,säti paika,sirgesta velg ja vajadusel ka amordid ning anna tuld.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Siin on kenasti näha, et ikka oluliselt kaugemal peab see ratas olema https://www.bikepics.com/pictures/060045 http://www.f1moto.co.uk/shop/gallery/la ... /nevr4.jpg
Eks see raam läks kõveraks natuke enne kui need hiina kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] sinna tekkisid.
Kaela paika ajamise eest küsiti 4-500 euri ja kui ise oli juba üritatud midagi kangiga jebida siis oli kohe topelt.
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
ega siin midagi muud üel e jää, ikka tuleb kahe auto vahel trossiga sirgeks tõmmata ja igaks juhuks 16 tolline esiratas alla panna.
aga ausalt öeldes ma ütleks ka, et asi kokku ja sõitu, milles probleem, isegi kui on natuke järsem keeramine, no elab üle...selle väikse raha eest sai asja küll
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Ei ole seda masti mees. Trossiga tõmbama kedagi ei hakka kui on olemas pink kes võimeline sirgeks tõmbama. Ja suveni on ka nii palju aega, et ei ole kiiret. Prooviks ikka ratta terveks saada. Endal käed jalad terved ja kuiv ruum ka olemas. Märtsiks korda ei saa siis viin remonti ja saab ikka suveks korda. Niikaua harin ennast.
Auto velgi tean, et võru kastani ristis remonditi aga kui ütlete, et mootorratta velgi ka remondivad siis viin sinna. Niiet ärge arvake, et üritan kiirelt kuidagi lihtsalt sõitma saada. Tahaks ikka terve rattaga sõita.
Harki põhimõtteliselt rohkem kontrollida mõtet pole. Sest pane või uus aga kaugemale ratas ei tule. Edasi on kas raam või gondlite jama. Et mitte niisama raami seibideks kakkuda ja pinki viia üritan veel enne kindlust saada, et on raam kõver.
will111 kirjutas:ega siin midagi muud üel e jää, ikka tuleb kahe auto vahel trossiga sirgeks tõmmata ja igaks juhuks 16 tolline esiratas alla panna.
aga ausalt öeldes ma ütleks ka, et asi kokku ja sõitu, milles probleem, isegi kui on natuke järsem keeramine, no elab üle...selle väikse raha eest sai asja küll
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Plastikute peale lootusi panna oleks muidugi kõige meeldivam ja lihtsamini kõrvaldatav variant. Aga Kui nüüd hoolega netiavarustes vastavaid pilte võrrelda, siis väljalaskekollektori ja ratta või radika ja ratta vahe peaks ikkagi suurem olema. Pigem pakuks siiski, et raam. Kahtlen, et radikas ja kolle mõlemad ettepoole sõitnud on...
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Raits66 kirjutas:Siin on kenasti näha, et ikka oluliselt kaugemal peab see ratas olema https://www.bikepics.com/pictures/060045 http://www.f1moto.co.uk/shop/gallery/la ... /nevr4.jpg
Eks see raam läks kõveraks natuke enne kui need hiina gondlid sinna tekkisid.
Kaela paika ajamise eest küsiti 4-500 euri ja kui ise oli juba üritatud midagi kangiga jebidasiis oli kohe topelt.
Kõik need fotod on nii ja naa, nagu silmaga emmi mõõdaks.
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Heikik kirjutas:Plastikute peale lootusi panna oleks muidugi kõige meeldivam ja lihtsamini kõrvaldatav variant. Aga Kui nüüd hoolega netiavarustes vastavaid pilte võrrelda, siis väljalaskekollektori ja ratta või radika ja ratta vahe peaks ikkagi suurem olema. Pigem pakuks siiski, et raam. Kahtlen, et radikas ja kolle mõlemad ettepoole sõitnud on...
Kuulge, kui seal on mingi 20-40 mm ratas tagapool kui peab, siis oleks see kõverus raamis ka pimedale palja silmaga näha. See on ikka väga palju.
-
- Postitusi: 3227
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 36 korda
- Tänatud: 222 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Selliste Al raamide tõmbamine on surnult sündinud üritus.Esiteks ei õnnestu teda kuidagi õieti kinnitada ja teiseks kui eest kannust tirida siis see kipub ovaalseks minema hoolimata rakistest.Ei saa ka eriti silindrite ja kettidega kaasa aidata,lükkad need ruumilised talad kortsu.Tagatipüks kipuvad külge keevitatud osad taladest eralduma.Olen mõnda raami proovinud tõmmata ei ole õnnestunud.Lihtsam ja kiirem variant on hankida teine raam,ja ka odavam.Terasraamidega probleemi ei ole.
Ja mis puutub HD majas raami mõõtmisse ja tegemisse siis raami mõõtmise eest küsiti mult kunagi 200 euri.Ei taha teada kui palju nad tõmbamise eest küsivad.Ma isiklikult ei usu et nad sellist tüüpi raami sirgestamisega hakkama saavad nad harjunud rohkem harrikate toruraamidega.Aga kunagi ei või teada.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 147
- Liitunud: 03 Dets 2012, 10:05
- Tsikkel: GSF1250SA
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 14 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Vähemalt tallinnas on üks mees, kellega tasuks rääkida. Minul tõmbas raami sirgeks (tõsi küll terasraam) aga rääkis, et tegeleb ka alu raamidega. Kontakti leiad siit: http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... er#p623669
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Kui amordid on sirged siis sellel rattal on raam kõver.
Eks ta selline füüsika ole, et oleneb millise nurga alt see pauk tuleb - mõnel lähevad amordid kõveraks, teisel amordid pooleks, kolmandal raam.
Isegi hiinlased ei tee gondleid nii mööda, et gondel tuleb ca 4 cm ettepoole ja hakkab vastu ratast käima.
Sai ka kunagi üks ratas taastatud millel oli esiratas "kõhu all" ja raami välisel vaatlusel ei paistnud nagu midagi (ei mingeid värvikahjustusi),
kui välja arvata kerged lohud raami kannu juures (väljastpoolt) ning mootori juurest oli raami natuke laiali lükanud.
Siis sai kasutatud sellise mehe teenust nagu: Enn 53828774 (tegutses ta siis Teletorni motoklubi juures)
Tal oli selline spets rakis olemas.
Ratas tuli viia selliselt, et mootor vahel ja rattad all.
Sai ka kaalutud raami vahetust aga kuna paberitega raami polnud siis võtta läks töösse (mäletan, et odav ei olnud).
Ei tea kas enam tegutseb...
-
- Postitusi: 35
- Liitunud: 17 Veebr 2014, 14:25
- Tsikkel: Honda CBR1000F
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Nuclear kirjutas:Tere
Loen ja imestan.
Ostad ulmeodavalt avariilise ratta, koos vigade defekteerimise listiga, kus on ilusti kirjas mis vajavad tegemist, koos orienteeruvate hindadega![]()
Enne ostu mingit ajutegevust ka käis, et kuidas teen, mida teen, mis võimalused on omal teha, mis eeldatavalt tuleb lasta teha ja palju maksma läheb![]()
Esimene mootorratta remont?Edu ja head isadepäeva
Huvitav oleks kuulda teemaalgataja vastust antud kommentaarile.
Kas tõesti oli ostes vigade nimekiri olemas?
Kui oli, siis on ju antud teema täiesti mõttetu arutelu
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Jah on olemas nimekiri. Kus kirjas alumised prillid mille ma ka uued tellisin usaldades seda nimekirja. Aga nagu ma juba kirjutasin on prillid sirged ja terved. Teised asjad mis seal nimekirjas olid (kleeps paagi peal, kleeps gondli peal, istme nahk , esituli jms) ei liiguta ratast ette/taha.
_alex_ kirjutas:Nuclear kirjutas:Tere
Loen ja imestan.
Ostad ulmeodavalt avariilise ratta, koos vigade defekteerimise listiga, kus on ilusti kirjas mis vajavad tegemist, koos orienteeruvate hindadega![]()
Enne ostu mingit ajutegevust ka käis, et kuidas teen, mida teen, mis võimalused on omal teha, mis eeldatavalt tuleb lasta teha ja palju maksma läheb![]()
Esimene mootorratta remont?Edu ja head isadepäeva
Huvitav oleks kuulda teemaalgataja vastust antud kommentaarile.
Kas tõesti oli ostes vigade nimekiri olemas?
Kui oli, siis on ju antud teema täiesti mõttetu arutelu
-
- Postitusi: 35
- Liitunud: 17 Veebr 2014, 14:25
- Tsikkel: Honda CBR1000F
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
*pakkumine koostatud visuaalse vaatluse põhjal.
Siis sellest nimekirjast tõesti vähe kasu esirattaprobleemi lahendamisel
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
mx77 kirjutas:Heikik kirjutas:Plastikute peale lootusi panna oleks muidugi kõige meeldivam ja lihtsamini kõrvaldatav variant. Aga Kui nüüd hoolega netiavarustes vastavaid pilte võrrelda, siis väljalaskekollektori ja ratta või radika ja ratta vahe peaks ikkagi suurem olema. Pigem pakuks siiski, et raam. Kahtlen, et radikas ja kolle mõlemad ettepoole sõitnud on...
Kuulge, kui seal on mingi 20-40 mm ratas tagapool kui peab, siis oleks see kõverus raamis ka pimedale palja silmaga näha. See on ikka väga palju.
Ei pea palja silmaga näha olema. Kui nüüd natukene arvutada, siis kaelakausside juurest nurga muutus 1 kraadi võrra nihutab esiratast tahapoole 1,28cm (arvestades amortide pikkusega 770mm). Kui ei usu, võid ise üle arvutada. Raam võib olla deformeeritud mitmest kohast ja sujuvalt ka...mina küll nii väikseid muutusi silmaga ei suudaks tuvastada.
Huvi pärast arvutasin. Võtsin aluseks 30 sentimeetriste haaradega goniomeetri haarade otste vahe 1-kraadise nurga puhul, mis oli ca 5mm. edasi tuli leida x, kui pikendada projektsioone 770 millimeetrini. Loomulikult on siin ka väike mõõtmisviga, aga ettekujutuse saab.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
repsu007 kirjutas:Nädala vahetus oli vahel ja natuke oli aega arutada.
Prillid on sirged! Tellisin uued ja need täpselt samasugused. Amordi kõverus mind ka ei aita, keerasin amordid teistpidi (pidurisadulad ettepoole) ikka ratas liiga taga.
Ratas küljepealt
Kas need leegikad ei ole siin veidi teisiti ,kui sellel teisel pildil?Ehk siis kaks toru on kuidagi palju eemal tesest kahest.Pole küll antud ratast käega katsunud kunagi,aga ka pime saab aru,et midagi on teisiti.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7412
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1992 korda
- Tänatud: 585 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Siin lehel palju erinevatest ratastest pilte,aga leegikad on kõigil radikast tagapool ehk silmajärgi mingi 3-4 cm tagapool.Kas meie teema rattal äkki seal mingi kala see pole.Mitte ratas pole taga vaid kolled on liiga ees ja sellega ka migi kamm selle hiina plastikuga.
https://www.google.ee/search?q=yamaha+r ... 5jHEIfg%3D
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 411
- Liitunud: 23 Mär 2015, 11:31
- Tsikkel: lenksuga
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 19 korda
- Tänatud: 21 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
urmas66 kirjutas:repsu007 kirjutas:Nädala vahetus oli vahel ja natuke oli aega arutada.
Prillid on sirged! Tellisin uued ja need täpselt samasugused. Amordi kõverus mind ka ei aita, keerasin amordid teistpidi (pidurisadulad ettepoole) ikka ratas liiga taga.
Ratas küljepealt
Kas need leegikad ei ole siin veidi teisiti ,kui sellel teisel pildil?Ehk siis kaks toru on kuidagi palju eemal tesest kahest.Pole küll antud ratast käega katsunud kunagi,aga ka pime saab aru,et midagi on teisiti.
Vaatasin esimesena sama asja. Aga radika ja ratta vahe oleks ka justkui imelik, ja osadel R-idel peaks vist kolle olemagi selline kaardus:
-
- Postitusi: 558
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: BMW S1000RR 17
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 7 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Võrdlete siin erinevaid masinaid praegult. 98-01 on leegikad sujuvad, 02-03 leegikad kaardus.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 6770
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: XV1900
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 693 korda
- Tänatud: 455 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
urmas66 kirjutas:Spoiler
repsu007 kirjutas:Nädala vahetus oli vahel ja natuke oli aega arutada.
Prillid on sirged! Tellisin uued ja need täpselt samasugused. Amordi kõverus mind ka ei aita, keerasin amordid teistpidi (pidurisadulad ettepoole) ikka ratas liiga taga.
Ratas küljepealt
Kas need leegikad ei ole siin veidi teisiti ,kui sellel teisel pildil?Ehk siis kaks toru on kuidagi palju eemal tesest kahest.Pole küll antud ratast käega katsunud kunagi,aga ka pime saab aru,et midagi on teisiti.
Absoluutselt erineva aastakäigu masinad: raami geomeetria ja kinnitused täiesti teised.
edu
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Tahtsin just sama mainida, et vana ratta pildid pandud.
02-03 oli nii nagu on ja 04 muutus taas
Soovitus sulle oeks, et korja liigne plastik maha jäta mootor peale ja rattad alla
ning vea kellegi spetsialisti juurde kes tegelt ka nagu asja jagab ja hinnata oskab.
Klaviatuuri taga võivad kõik karu lasta ja su pildid on ka üldiselt väga kehvad, et saada aru mis toimub tegelt
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Nüüd kui tean, et hargis viga pole ei olegi muud teha, kui spetsialisti juurde viia. Ja spetsialisti all mõtlen kere venitamis jms spetsialisti mitte õlinäppu kes õli vahetada oskab.
puna kirjutas:Tahtsin just sama mainida, et vana ratta pildid pandud.
02-03 oli nii nagu on ja 04 muutus taas
Soovitus sulle oeks, et korja liigne plastik maha jäta mootor peale ja rattad alla
ning vea kellegi spetsialisti juurde kes tegelt ka nagu asja jagab ja hinnata oskab.
Klaviatuuri taga võivad kõik karu lasta ja su pildid on ka üldiselt väga kehvad, et saada aru mis toimub tegelt
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
Üks tobe mõte. Koori kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] maha nagu eespool mainitud ja sõida sirgelt. Las sõber sõidab järgi ja vaatab tagant kas rattad jooksevad ühel joonel. Kui kusagilt on kõver, siis vaevalt et kukkumise käigus raam vms sümmetriliselt paindus.
Re: Yamaha R1 esiratas vastu gondleid.
kas oled ise proovinud seda tobedat mõtet teostada? KUI kõver sa arvad, et see raam siis nüüd võiks olla, et rattad silmnähtavalt (ja veel veel üksteise tagant) erinevatel joontel jooksma hakkavad.
aga mul on see küsimus, et kas tsikliga on üldse mingi probleem reaalselt? mis takistab lihtslt selga istuda ja sõita, ilma igasuguste spetsialistideta (eeldusel, et amordid ikka kenasti liiguvad ja töötavad)? kui vaatasin seda summat seal paberi peal, miski 4500 euri siis mõtlesin küll, et no ei tea kas ratas anti siis tasuta ära või?! sest see tsikkel ise on väärt vast pool paberi summast ja seda mitte kõverana vaid (sõidu)korras olevana.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.