Viimatisel reisul sai proovitud Cardo Teamsetti ning värskelt laekunud Q2 näidiseid. Reis ise algas Stockhomis ning lõpp-punkt oli Alesund. Minnes oli kaassõitjaga sidepidamise tarbeks kasutuses eelmisest suvest pärit Teamset, tagasiteel tutikas Q2.

Cardo Scala Rider Teamset:
Akud pidasid ilma laadimata vabalt vastu üle 1000km sõidule kolme päeva jooksul, temperatuur oli Stockis u. paar kraadi plussis, rannikust kaugemal läks külmaks, vahel oli temperatuur isegi alla -10 kraadi, Norra ranniku lähedal sadas vihma nagu ämbrist ning temperatuur oli u. +4. Kuna kaassõitjaks oli naisterahvas siis oli juttu palju ning side juhi ja kaassõitja vahel peaaegu koguaeg püsti. Alesundis lülitasin järgmisel päeval seadmed uuesti sisse ning need tiksusid ootereziimis õhtuni, kuni lõpuks juhi seadmel aku tühjaks sai. Kaassõitja seade oleks ilmselt veel kauemgi vastu pidanud.
Võrreldes Q2 seadmega on Teamseti kasutamine lihtsam, seadmed tulevad juba "paaritatud" kujul, FM raadiot ei ole ning ainult juht saab ühendada mobiiltelefoni. Võrreldes Q2-ga eeliseks konverentskõne võimalus - mobiil+juht+kaassõija.
Cardo Scala Rider Q2:
Akud pidasid vastu üle 800km reisule samades ilmastikuoludes ning ajaliselt 2,5 päeva. Akude lühem kestvus on tingitud ilmselt raadiosaatja suuremast väljundvõimsusest, mis tagab samas suurema leviala. Tootjapoolt lubatud kuni 500m levi ei hakanud ühe mootorratta tõttu testima. Tagasiteel olles laadisime seadmeid kolmandal päeval miski veerand tundi ning sellest piisas, et Stockini välja venitada. Võrreldes Teamsetiga, kus saab side tüüpi (Always on/Voice activated) valida kaassõitja, saab Q2 seadmete puhul tüüpi valida kõik Q2 seadmetega tegelased. Oli ka võimalus kuulata raadiot ning ühendada komplektiga veel teinegi mobiil, kuid seda me ei kasutanud. Omavahel suhelda oli igatahes mõnusam, kui miskit liblikatekeelset raadiumit kuulata.
Juttu Cardo sidejublakate kasutamisest:
Teamset on odavaim ning lihtsaim viis kahe inimese omavaheliseks juhtmevabaks sideks distantsil kuni 10m. Pole vaja kiivrit lõhkuda ega ise midagi aretada. Mõne avatava lõuaosaga kiivri puhul on mõistlik valida 45mm pikema mikrofoni varrega kiivriklamber, kuna mikker ei pruugi segava lukumehhanismi tõttu õigesse kohta ulatuda. Nolani kiivritel pole seda muret täheldanud, Schuberti kiivrite ilmselt vajalik. Pikema kiivriklambri valik tuleks ostu sooritades teada anda, veebipoest saab infot, mis poodides on asjad saadaval
Kui on vaja suuremat levi, siis on võimalus sidet pidada Q2 seadmete abil. Kokku on võimalik ühendada kuni 3 Q2 seadet. 3 seadme puhul jaotuvad nad vastavalt primaarseks ning kaheks sekundaarseks seadmeks. Primaarse seadmega saab suhelda ükshaaval mõlema sekundaarsega, kusjuures Voice activated side toimib ainult ühe sekundaarse seadme suunas, kuid on ühe nupuvajutusega muudetav. Teise sekundaarse seadmega saab sidet nupuvajutusega. Sekundaarse seadme kasutajad saavad suhelda ükshaaval primaarse seadmega, omavahel sekundaarsete seadmete kasutajad otse suhelda ei saa. Kõikide Q2 seadmetega saab olenemata nende omavahelisest konfiguratsioonist ühendada ka mobiili või GPS-i, kui on soov kasutada mõlemaid, siis tuleb mobiil paaritada GPS-iga ning GPS omakorda Q2 seadmega. Ilmselt peaks kuidagi saama eraldi ka, sest Q2 toetab korraga kolme ühendust aga GPS-i puudumise tõttu pole seda õnnestunud katsetada.
Q2 seadet on võimalik kombineerida Cardo Teamseti ning Cardo FM seadmega. Näiteks kui on 2 mootorratast juhi ja kaassõitjaga, siis on võimalik seadistus juhtidele Q2 seadmed (mobiili hands-free mõlemal) ning kaassõitjatele Cardo FM seadmed (või Teamseti juhi moodulid). Sel juhul saab juht valida, kas Voice activated side toimub kaassõitjaga või teise mootorratta juhiga (prioriteet on muudetav ühe nupuvajutusega). Kaassõitja saab suhelda juhiga, side alustamiseks tuleb vajutada nuppu. Sellises kombinatsioonis ei saa FM või Teamseti (juhi mooduliga) mobiili ühendada, see ühendus läheb Q2 seadmesse.
Kui kombineerida Q2 seade Teamsetiga, siis on tulemuseks "korvimehe" ehk kolme inimese komplekt. Näiteks variant kus juhil on Q2 ning kaasreisijatel Teamset. Sel juhul saab juht kasutada mobiili hands-freed, suhelda vajaduse korral teise mootorratturiga, kes omab Q2 seadet ning suhelda kaasreisijaga, kes omab Teamseti juhi moodulit. Kui too kaasreisija soovib, siis saab ta nupuvajutusega teise kaasreisija samuti sidega liita. Kaasreisijatel on siis praktiliselt võimalik kasutada Teamseti omavahelist sidet juhti häirimata ning mobiili asemel saab ühendust juhi Q2 seadmega.
Kuna kiivriklambrid on samasugused nii Q2, Teamseti kui ka FM puhul, siis on võimalik mooduleid vabalt vahetada vastavalt soovitavale konfiguratsioonile. Ei ole tarvis hakata omavahel kiivreid vahetama ega klambrit ümber tõstma kuna tagavara- või mõneks muuks otstarbeks kasutatavale kiivrile on võimalik eraldi kiivriklamber hankida. Samuti saab iga mootorratturi sideseadmega kaasa sigaretisüütajasse käiva laadija, millega saab korraga laadida kaht seadet (mõnes poes ei pruugi laadijad veel saadaval olla).
Allpool ka väike skeem võimalikest ühendustest. Katsetamata on veel:
Q2 seadme paaritamine teise Q2 seadme, mobiili ning GPS-iga korraga.
Kolme Q2 seadme puhul pirmaarse seadme paaritamine mobiili asemel Teamseti või FM-iga.
Q2 seadmete reaalne kasutatav sideulatus.
