Metasas müttamiseks endurokas?
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
will111 kirjutas:98kg (125 2T) kuni 118 kg (4T 515) - no sellisel juhul ehk küll jah, kuigi 118kg tundub tänapäevase 4T masina kohta juba ausalt öeldes liiga palju (st. et olen näinud palju, palju suuri 4Tsid, mis on 10kg kergemad). aga kokkuvõttes need 2 näidet on ikka väga erineva käitumisega rattad ka, mootori tõttu just. sul endal on siis see 125'ne, kas teatud kohtades ja teatud tingimustes sõitmist pisut liiga keeruliseks ei tee? jõudu tal muidugi kokkuvõttes on, kuid pöördemomendi vast ei ole lood nii head...
muidugi üleüldiselt suht imelikud numbrid nendel gasidel seal specides, huvipärast võrdlesin ja näiteks 125 ning 200'se 2T masina kaaluvahe on juba meeletu 96 vs 104kg. Ainuke tegelik erinevus, mis peale töömahu silma jääb on el.starter (õigemini öeldud, et see on optional)...mõlemad siis muidu põmst identsed rattad. aga üldiselt kõik uued gasgasi 250+ töömahuga masinad, olgu siis 2 või 4t, tunduvad ikkagi jäävat kaalukategooriasse 105-115kg. mu enda 500 kuubine 4t ktm jääb samuti alla 110kg. samas eks pika pinistamise peale ole muidugi lõpuks iga kilo oluline kui väsimus juba võimust võtab
Räägid inimesele aiast, tema vastu aiaaugust. Vaata mu profiili, mul on 2012 aasta EC300 millele spec annab kuivaks kaaluks 102kg. Tervelt 16 kg kergem kui sama aasta 450cc 4T. Mis on umbes VEERAND minu kehakaalust.
125cc on erinev raam suurematest, midagi muud identeset seal ka suurematega ei ole. Tühikaal 96kg. 200-250-300cc 2T on ühel raamil ja seega mingil määral omavahel võrreldavad. Tühikaal 104 kg. Elektri starter lisab ca 2kg kaalule. Kõige uuem 450 cc nelar kaalub 115 kg, 250-300cc nelar on 108 kg. Jutuks 2015 aasta mudelid. Paistab, et nelarid on dieedil ja kahetaktilised võtavad juurde .
Ma eeldan, et sinu rattaks on 500cc 4t EXC ja kõikjal on selle tühikaaluks märgitud 111,5 või 112,5 kg. Võib olla otsisin valesti või mis rattast sa täpsemalt räägid, mis alla 110 kg sul kaalub? Räägime ikka registris olevatest enduroratastest eksole. Krossikad on kindlasti kõvasti kergemad.
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
nojah, vabandust..ei pannud tõesti tol hetkel tähele profiilist seda asja vaadata, ju pole veel kätte harjunud
minu ratas on see http://www.bikez.com/motorcycles/ktm_505_sx-f_2008.php jah ta on algselt krossikas aga praeguseks ka arvel ja tulede viledega pill, kaalulisa selle tõttu on umbes kilo. seega ikka julgelt alla 110kg ja mitte vast märgatavalt raskem sinu kahetaktilisest. elektristarteri ja akuga muuhulgas.
samas ega see ktmi uus 4taktine 450'ne enduro mudel http://www.ktm.com/enduro/450-exc-eu/hi ... BoQV_mSzKM ei kaalu ka just kuigi palju ju, 111kg nagu ütlesid. ja kui võtta siia kõrvale mingi selline aparaat siis tundub, et on täitsa võimalik saada "best of all worlds" ka http://www.ktm.com/freeride/freeride-35 ... BoRFPmSzKM
anyway, jään oma arvamuse juurde selles osas, et kui tänapäevane ehk siis max paari aasta vanune põmst "tuledega krossikas" 4T 450'ne kaalub tühjalt 118kg siis on kuskil midagi ikka valesti läinud ja tootja pole väga rõhku pannud kerge ratta valmistamisele, või siis räägitakse ühes kohas kuivast ja teises märjast kaalust. ühesõnaga, võibolla pole tingimata just ühe konkreetse tootja mudelirivi seest sellise võrdluse võtmine mitte see kõige parem tee. teine asi, inimese kehakaal on ikka väga kõrge mass võrreldes sellega kui rattal näiteks mootor on paar kilo kergem või raskem, seega ma seda kehakaaluga kõrvutamist väga tõsiselt ei võtaks.
ise suhtun asjasse üldiselt sedasi, et kui ei võistle ja kuskil mingit aega ei sõida siis pole enam väga suurt vahet, kas ratas kaalub 110 või 100kg, mõlemad on juba piisavalt kerged trikitamiseks. ja kehakaal langeb nagunii ise paari kilo võrra kui korralikult mürgeldamas ja higistamas käia
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Tea palju nende KTM-ide tehase poolt avaldatavat kaalu uskuda tasub.
Tuli hiljuti see teemaks ühe sõbraga, kes oma pojale võrri tahab osta. Sai siis veidi andmeid otsitud ja KTM-i tehase poolt antud ja tegeliku kaalu vahe oli 10 kg!
Nad vist lasevad tehasekaalu saamiseks amordid ka õlist tühjaks!
-
Teema algataja - Postitusi: 45
- Liitunud: 01 Sept 2014, 22:22
- Tsikkel: Hornet 600S, KTM LC4,Transalp
- Tänanud: 2 korda
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Käisin sii KTM LC4 proovimas, meelid ja tõin ära. Tegin tunnikesis rahuliku metsa sõitu ka. Alguses tundus hirmutavalt kõrge aga kui liigud siis pole sellest lugu. Esimese rahuliku tunniga ainult himu kasvas sõita, aga pimedaks kiskus. Ja see kaalu teema, see on mureks vist aind siis kui oled ratta täitsa ära uputanud, sest mul õnnestus kaevata liiva sisse kuni mootorini, ei olnud erilisi raskusi selle välja tõstmisega juppi kaupa.Neile kes mõtlevad et see ratas liiga suur või liiga raske, esimeks rataks sobib see kindlalt, kuni oled sõitma õppinud ja saad aru mida tegelikult tahad.Aga nüüd ravitsen ennast terveks ja siis metsa tõsisemalt müttama ja eks remondi hooajaks tulen siis pikemalt edasi asju uurima, kuna see esimene ratas mida plaanis täielikult ise remontida.
Edu teile siis viimastel soojematel ilmadel
-
- Postitusi: 1186
- Liitunud: 26 Jaan 2005, 15:37
- Tsikkel: GSX1200, XT660R
- Asukoht: Hiiumaa
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 77 korda
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
spiero kirjutas:ei olnud erilisi raskusi selle välja tõstmisega juppi kaupa.
A mine käi vedelas sopamülkas ka jupi kaupa välja tõstmas ja mitu korda järjest nii veerandtunni jooksul...
Mis ilma puutub, siis suure rattaga ongi parem hoopis jaheda ilmaga rassida - vastasel juhul kuumened ise üle. Küll näed...
Aga algatuseks pole paha, edu
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
kui tsikkel vajub hooga läbi mida seal enam jalgsi tõmbled... ainult kaeva käsitsi. ca 30 kilo ei päästa kedagi ja meeste kaalud on ka erinevad. oleneb ikka mida mees suudab lenksus ära teha. anna gaasi ja sõida vöi upu sohu
grahv kirjutas:A mine käi vedelas sopamülkas ka jupi kaupa välja tõstmas ja mitu korda järjest nii veerandtunni jooksul...
![]()
Mis ilma puutub, siis suure rattaga ongi parem hoopis jaheda ilmaga rassida - vastasel juhul kuumened ise üle. Küll näed...
Aga algatuseks pole paha, edu
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Uputasin ka oma krossari mutta ära ja ikka korralikult,tagatipuks suri välja ka veel.kuidagi sain masina käima seal ja ega muud olnudki kui kõvasti pööret ja suurt rassimist ja välja ta tuligi!piipu tuleb korralikult peal hoida et ikka masin röögib ja välja ta ronib
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Kui metsas tegija tahad olla siis võta 2-taktine krossikas. 250cc on juba väga kuri. Algajale metsa puurijale on 125 ka ok. Ise sõitsin 525sx-ga metsas aga peale 2 takti proovimost tagasi minekut enam pole. Selline tunne nagu sõidaks maastiku jalgrattaga mis käib rohkem edasi kui vaja
-
- Postitusi: 17
- Liitunud: 04 Dets 2012, 16:58
- Asukoht: tõnuküla viljandi vald viljandimaa
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Paralax kirjutas:Lisaks läheb metsas keema kuna sundjahutust ei ole...
Misasi see keema läheb sul kui sundjahutust pole ?
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
kohatukutt12 kirjutas:Paralax kirjutas:Lisaks läheb metsas keema kuna sundjahutust ei ole...
Misasi see keema läheb sul kui sundjahutust pole ?
LC4 sxc625-el ei ole mootori vesijahutuse radiaatori taga ventilaatorit juba tehasest. Ei pea isegi paigal seisma või kinni jääma selleks, et keema hakkaks. Piisab, kui metsas veidi maad vaid 1 käiguga liikuda. Ka linnas pikema tsükliga fooritaga on mitu korda keema läinud. Eriti hale on tavalise linnasõidu puhul vahepeal bensujaama ratast jahutama sõita, aurupilv järel.
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
pole küll endal täpselt sellist masinat olnud aga see jutt tundub juba suht ulmeline. et ktm egi siis ratta, mis on mõeldud ainult 90ga maanteel sõitmiseks? kohapeal tiksuda ei tohi kuna siis läheb kohe keema metsas esimese käiguga vaikselt rabistamine on samas hoopis teine jutt kui lihtsalt madala tühikäiguga põksudes foori taga seismine, mootori heat output on väga erinev niiet need pole tegelikult ka üldse asjad mida võrrelda. sõbra lc4 igatahes suvel keema ei läinud kui ta õppesõidu platsil pikalt esimese käiguga oma harjutusi tegi.
aga selline asi ei tundu reaalne, et tühikäigul kohapeal natukese ajaga keema läheb. kui me räägime korras ja õiges tune's mootorist millel ka jahutussüsteem toimib nii nagu ette nähtud. võibolla suvel, ilge kuumaga ja otse päikse all seistes ning mitte üldse liikudes - aga miks peaks tsikliga (eriti veel sellisega) midagi sellist harrastama nagu ummikus passimine või väga pikalt niisama tiksutamine?
ja pealegi, ise mingi ventikas lisada radikale on ju lihtsamast lihtsam toiming.
-
- Postitusi: 2034
- Liitunud: 07 Juun 2005, 11:17
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 170 korda
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Minul oli LC4 620SC 98 aasta ja samuti ilma ventikata ja sellega sai kaua igasugu aukudes puuritud ja kinni oldud, ei läinud midagi keema. Eriti rumal tundub linnasõidul keemamineku jutt.
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Tort kirjutas:Minul oli LC4 620SC 98 aasta ja samuti ilma ventikata ja sellega sai kaua igasugu aukudes puuritud ja kinni oldud, ei läinud midagi keema. Eriti rumal tundub linnasõidul keemamineku jutt.
See jutt võib rumal tunduda, aga see ei tee olematuks fakti, et keema ta läks. Veepump oli korras, sai ka lahti võetud. Samuti oli jahutusvedelik normis. Kerge ummiku puhul läks linnas keema ka üsna jaheda ilmaga, a'la 20c. Nii mõnigi plaaniväline Statoilipeatus tuli seetõttu ette võtta. Hirm oli koguaeg nahavahel, et mis hetkel aurupahvaka üles viskab. Sai kõvasti ridade vahel sõidetud puhtalt selleks, et masin jahtuks. Ma ei pea rohkem vajalikuks siin midagi tõestada. Lihtsalt mõtlesin, et aitan ehk mõnel endurohuvilisel elu kergemaks teha ja sellest KaadTeeM LC4-jast mööda juhatada. Ega see keemaminemise asi ei olnud peamine sellest rattast loobumise põhjus. Muid KTM-e ei ole omanud, nende kohta ei oska midagi öelda. Sõitke millega soovite.
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8847
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 139 korda
- Tänatud: 359 korda
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Miskit peab su rattal viga olema, kui niiviisi keema läheb, nagu tort juba ütles - sellega on küntud nii, et maa on must.
Kõige lihtsam viga, mis ma näinud olen, on vigane radiaatori kork.
-
- Postitusi: 93
- Liitunud: 18 Aug 2009, 22:03
- Tsikkel: DR800 / SE300R
- Asukoht: Harjumaa Harku vald
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Lahja küttesegu mõjutab oluliselt mootori töötemperatuuri. Lihtsalt üks võimalik põhjus.
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
novot, nagu näha ongi siin juba 2 igati võimalikku põhjust välja toodud. ma arvan, et neid põhjuseid võib veel olla "soe" peab saama ka väga korralikult nö. vastu võetud ja ära antud just seal, kus vaja. jahutusvedelik peab saama piisavalt hästi ja vabalt süsteemis ringi käia.
ühesõnaga fakt, et sinu käes olnud tsikkel keema läks ei ole ka piisav alus väitmaks, et nii teevad nad kõik ja juba tehasest ongi selliselt esinema ehitatud.
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
tiam kirjutas:Lahja küttesegu mõjutab oluliselt mootori töötemperatuuri. Lihtsalt üks võimalik põhjus.
Originaalmõõdust jämedamad düüsid sai sisse pandud. Täppishäälestust ei teinud tõesti.
Radika korki ei osanud küll milleski kahtlustada ja seega lähemalt ei uurinud.
Oli mis oli, enam teda pole ja ma olen sellega väga rahul. Ma pole kogu oma motohobiga tegelemise aja jooksul kokku ka nii palju rattaid lappinud, remontinud ja hädaabi korras kuskilt ära transportinud kui seda ühte ktm-i ühe aasta jooksul.
Teie, kellel on LC4, ärge laske ennast mu jutust segada. Ilmelt kõik võimalikud LC4 vead sattusid just minu ratta külge, nii et Teil pole vaja muretseda.
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Mul oli mitmeid aastaid vana LC4 620 ja ainult väga hullu puurimise peale palaval suvel sai radika aurama.
Ja ei tea ma ka kedagi, kelle LC4 oleks oluliselt rohkem keenud.
Seega su vigane LC4 käib ilmselt samade põhjuste sekka kui ühe teise kasutaja Yamaha enduuroka probleemid.
Paralax kirjutas:Teie, kellel on LC4, ärge laske ennast mu jutust segada. Ilmelt kõik võimalikud LC4 vead sattusid just minu ratta külge, nii et Teil pole vaja muretseda.
-
Teema algataja - Postitusi: 45
- Liitunud: 01 Sept 2014, 22:22
- Tsikkel: Hornet 600S, KTM LC4,Transalp
- Tänanud: 2 korda
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Oma LC4´ga mütasin kuskil 4h metsas, sellest 2h järjest eimese käiguga aind libistades ja pööret andes, sest polnud võimalik kiirem liigelda ja mitte kordagi keema ei läinud. Ventikas on küll seespool olemas aga see ei tee koostööd.
Saatuslikuks sai hoopis see et üle langenud puu sõites keerasi küle maha kudagi nii õnnetult, et tsiklil rattad teva poole ja täis pöörded peal. Kui ma miski 30-40 seci pärast sain pöörded maha ei saanud aru miskit. Kodus panin tähele et miski korralik kolks mootoris sees.
-
- Postitusi: 2130
- Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
- Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
- Asukoht: Rakvere
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Kui niimoodi kuumaks läheb siis on lihtsam viga otsida ja korda teha, kui käia bensukast bensukasse jahutamas ja pärast öelda , et KTM on pask. Minu kunagisel LC4-l tekkisid samad sümptomid ja viga leidus veepumba tiivikus, mis käis lihtsalt võlli peal vabalt ringi. Remont võttis aega ühe jahutamise jagu minuteid
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
piloot kirjutas:Kui niimoodi kuumaks läheb siis on lihtsam viga otsida ja korda teha, kui käia bensukast bensukasse jahutamas ja pärast öelda , et KTM on pask. Minu kunagisel LC4-l tekkisid samad sümptomid ja viga leidus veepumba tiivikus, mis käis lihtsalt võlli peal vabalt ringi. Remont võttis aega ühe jahutamise jagu minuteid
Ma ei oska ülejäänud ktm-ide kohta öelda. Ka ei oska teiste LC4-jade kohta öelda. Aga minule sattunud LC4 oli pask.
Ja see sinu veepumba tiivik mis võllipeal vabalt ringi käis näitabki LC4 taset, sest veepumba tiivikut on ju jube raske sellisena disainida, et ta EI hakkaks võllipeal ringi käima.
-
- Postitusi: 17
- Liitunud: 04 Dets 2012, 16:58
- Asukoht: tõnuküla viljandi vald viljandimaa
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
julgen soovitada 1996 aasta yamaha tt600e belgradat. olnud omal juba paar kuud, mitte midagi pole järgi andnud on käind nii metsas mudas kui ka rajapeal. rajapeal käimiseks vaata et tagaamort oleks kindlasti korras, endal oli läbi ja hüppasin kiige pooleks
-
- Postitusi: 17
- Liitunud: 04 Dets 2012, 16:58
- Asukoht: tõnuküla viljandi vald viljandimaa
-
- Postitusi: 17
- Liitunud: 04 Dets 2012, 16:58
- Asukoht: tõnuküla viljandi vald viljandimaa
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
ja kes tahavad hakata et kergem ja lühem inimene ei saa nii suurega hakkama siis ma olen 170 pikk vblla isegi vähem natuke ja kaalun poole vähem kui see ratas
-
- Postitusi: 98
- Liitunud: 30 Juul 2010, 12:06
- Tsikkel: Suzuki Drz 400 sm
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
kohatukutt12 kirjutas:ja kes tahavad hakata et kergem ja lühem inimene ei saa nii suurega hakkama siis ma olen 170 pikk vblla isegi vähem natuke ja kaalun poole vähem kui see ratas
Kasutaja will111 räägib kohe sulle,miks se ratas kuhugi ei kõlba: .
Sai isegi sõidetud hooaeg:) peale siduri ja korra kadus säde ära,ei juhtunud midagi:)Sai korralikult piitsa ka! Oma hinnaklassis on belgarda hea ratas! Aga naised hoidke eemale teile on,se liiga raske!
https://www.facebook.com/Pitbikefoorum
Motovert expert-10
honda cbr125r-06
Polaris predator500-06
honda nx650 dominator92
yamaha fzr600r-93
Honda cb 500-93
Suzuki sv 650-01
Yamaha TT 600E
Husqvarna te 610e
Susuki drz 400 sm
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Maario, sinu allkiri ütleb sinu kohta juba enamvähem kõik vajaliku ära, kuid sa siiski ei väsi seda ka ise igas teema üle tõestamast
ttr on tuntud üsna pommikindla rattana tõepoolest, kuigi ilmselgelt mitte krossirajal sõitmiseks mõeldud.
oma hinnaklassi jutt on muidugi puhta kuldne, äkki tark mees täpsustab misasi see "oma hinnaklass" antud juhul on....kas ostsid ratta poest uuena või?
-
- Postitusi: 17
- Liitunud: 04 Dets 2012, 16:58
- Asukoht: tõnuküla viljandi vald viljandimaa
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
ma ei rääkinud ttr ist vait tte belgrada, ttr on rohkem rajale mõeldud kui tte aga sellega saab vägagi edukalt rajal hakkama ja ka krossikatele vastu niiet pole probleemi
-
- Postitusi: 98
- Liitunud: 30 Juul 2010, 12:06
- Tsikkel: Suzuki Drz 400 sm
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
will111 kirjutas:Maario, sinu allkiri ütleb sinu kohta juba enamvähem kõik vajaliku ära, kuid sa siiski ei väsi seda ka ise igas teema üle tõestamast
ttr on tuntud üsna pommikindla rattana tõepoolest, kuigi ilmselgelt mitte krossirajal sõitmiseks mõeldud.
oma hinnaklassi jutt on muidugi puhta kuldne, äkki tark mees täpsustab misasi see "oma hinnaklass" antud juhul on....kas ostsid ratta poest uuena või?
hakkaski kirema:D:D
Turu keskmine hind on vastavuses kvaliteediga! !
https://www.facebook.com/Pitbikefoorum
Motovert expert-10
honda cbr125r-06
Polaris predator500-06
honda nx650 dominator92
yamaha fzr600r-93
Honda cb 500-93
Suzuki sv 650-01
Yamaha TT 600E
Husqvarna te 610e
Susuki drz 400 sm
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
Ära rohkem peale võta
kohatukutt12 kirjutas:ttr on rohkem rajale mõeldud kui tte aga sellega saab vägagi edukalt rajal hakkama ja ka krossikatele vastu niiet pole probleemi
-
- Postitusi: 98
- Liitunud: 30 Juul 2010, 12:06
- Tsikkel: Suzuki Drz 400 sm
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Re: Metasas müttamiseks endurokas?
mella kirjutas:Ära rohkem peale võta
kohatukutt12 kirjutas:ttr on rohkem rajale mõeldud kui tte aga sellega saab vägagi edukalt rajal hakkama ja ka krossikatele vastu niiet pole probleemi
juhul kui Krossikal bena otsa saab siis jah:D
https://www.facebook.com/Pitbikefoorum
Motovert expert-10
honda cbr125r-06
Polaris predator500-06
honda nx650 dominator92
yamaha fzr600r-93
Honda cb 500-93
Suzuki sv 650-01
Yamaha TT 600E
Husqvarna te 610e
Susuki drz 400 sm
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.