Plika nagu ma olen, blond ka pealegi, peaks nagu olema baasi küll, et sellel teemal sõna võtta.
Eelmiselt aka esimeselt hooajalt väke vahejuhtum..
Ratas oli vast tolleks hetkeks alla kuu aja eksisteerinud kui oli parajasti kevadise semestri lõpp ja minul vaja hommikul eksamile vurada. Juhtumisi jagus eelnevaks ööks vaid jupike und, mistõttu olin ikka jube uimane küll. Aga no kes sellisel palaval suveilmal raisku siis laseks minna, kähku täisvarustus ilusti selga, ratas välja ja üsna uljalt kooli poole ajama. Jõuan vaevu 1 bussipeatuse jagu sõita kui ratas hakkab korra turtsuma ja jääb üldsegi seisma. Proovin käivitada, ei piuksugi, ajab ikka kukalt kratsima küll. Hetke pärast mõtlen, et küttes ometi ju asi olla ei saa. Loksutan, ei loksu midagi, vaatan paaki, täiesti tühi. Imelikul kombel oli paagi täitsa kuivaks lürpinud ta, kuigi reservi polnud näppinud. Ei, küttes asi olla ei saa, seda ju pole! Edasine idee oli kiirel sammul (a'la kümme minutit) koju tatsata, kankuga rattale joodavat juurde tuua (kui seda seal on, ja kui pole, siis kiirelt tanklast läbi) ja siis ideaalis veel väikse hilinemisega eksamilegi jõuda. Mõeldud, tehtud. Kogu oma varustuses kuuma ilmaga kiirelt jalgsi koju, kodus kankus paras tilk võrrile mõeldud kütet - pole hullu, võtan kaasa, pärast kähku tanklast puhast kütust peale ja suitseb mitte-nii-hullusti. Annan siis jalgadele valu, et kiirelt rattani tagasi jõuda, kanku käe otsas, juuube palav on juba. Ratta juures avastan, et meeleldi tangiks ära, aga võtit pole enam kuskilt võtta. Ei ole seda üheski taskus ega kiivri sees. Eriti totter lugu, et ma koju läksin ja sealt tulin 2 eri teed pidi. Üht teed pidi koju sammudes (kanku oli loomulikult jälle käe otsas) leidsin õnneks võtme kodu ukse eest trepilt. Lisaks tuli ka tore mõte seljakott võtta, sest kuhu ma selle kankuga hiljem sõidan, pole ju kuskile õieti toppida teda. Selleks hetkeks on eksam kestnud juba natuke aega, aga otsustasin veel jupikese riideid vahetada, sest mind oleks justkui vette loobitud. Muu hulgas olid mu papud, mis pole üldsegi mõeldud niisuguste distantside läbimisteks jalgsi, ka jalgadele juba natuke tunda andnud, aga valulävi on selline, et juhtumisi polnud kandadel enam ammugi mitte villid vaid olid juba 2eurose mündi suurused veritsevad augud. Nojah, nüüd peale riietumise ja seljakotiteema ka vaja jalad kiirelt plaasterdada. Nüüd läksin ratta juurde juba teksade ja ketsidega, kanku tühjaks, tanklast ka läbi ja saigi eksamiaeg läbi. Success.
See päev ei saanud veel läbi tegelikult.. Kuna eksamile niikuinii ei jõudnud, siis mõtlesin enne tehnilist joonestamist veel kursavenna juurest läbi astuda ja osad oma joonised ära tuua. Veeren siis ilusti täis paagiga ühe kortermaja ette, mille esine asfalt on kaunis kuumaastik. Kuna aega oli piisavalt uute kohustusteni, siis võisime veel natuke lobisedagi. Sel ajal aga tulid kuskilt mehed ja tassisid diivanivolaskit, kursavend arvas, et ma võin neile rattaga ette jääda, mistõttu otsustasin graatsiliselt rattal istudes ja jalgadega kummaltki poolt lükates selle olukorra lahendada. Kahjuks ühe jalatõuke ajal polnud enam mu jala all maapinda, mistõttu hakkas ratas kummuli vajuma ja kui jalg maha ulatus, siis ma enam teda vertikaali tagasi ei jaksanud tirida, mistõttu ma asetasin oma ratta ilusti külili, niimoodi tasakesi. Kui ratta püsti tagasi sikutasin, siis avastasin, et maas vedeleb midagi. See midagi oli mu ratta piduriheebel. Edasi tuli sõit Depoosse, väga harjumatu oli ainult tagumist pidurit kasutada, aga jõudsin kukkumata ja ohtlike olukordadeta Depoosse. Seal panin heebli, asjasse täpsemalt süvenemata, letile ja mulle müüdi uus. Paraku polnud enam aega seda seal samas ära vahetada, mistõttu avastasin alles kodus, et müüdi heebel ilma selle klotsikeseta, kuhu külge ta kinnitub, sest hoopis see oli mulle vajalik jupp, heebel ise oli ainult natuke kõver. Nojah, järgmisel päeval õnneks sain heebli tagasi müüa ja klotsi selle asemele osta.
See polnud muidugi viimane kord kui kütus liiga vara otsa sai. Näiteks korra olen sõitnud Kohilast Tallinna poole, suts enne sealset Statoili käis peast läbi, et võib-olla tuleks tankida, aga kuna arvasin, et vähemalt 60 kilti peaks veel välja tulema, siis ma peatust ei teinud, paar kilomeetrit hiljem sai möödasõitu tehes küte otsa. Õnneks oli piisavalt suur hoog sees, et veeresin ilusti möödasõidu lõpuni ja siis parkisin kohe tee serva 