Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Niikaua, kui kolb pole ülevoolu aknaid sulgenud, ei teki karteris hõrendust ja reed valve ei avane nagunii! Kolbi sa nii lühikeseks vaevalt saad, et all seisus sisselase lahti on! Ainult aknaga kolvis! Otsi sealt lehelt, kust sumpsi joonised said ka gaasijaotus kraade! Siis näed, et sisselase ei tohi liiga vara lahti olla!
Sellise mootoriga jantimise entusiasm teeb mind kadedaks
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
koi kirjutas:Niikaua, kui kolb pole ülevoolu aknaid sulgenud, ei teki karteris hõrendust ja reed valve ei avane nagunii!
Jah, sellepärast tegin kah avavuse just sellesse hetkesse, mil kolv on sulgenud sisselaskeaknad.
Portimisest:
Iseenesest, kui juba Reed valve kasutusele võtad siis on võimalus teha lisa ''boost port'' taha sisselaskeakende vahele. Kuna IZ-i hülss on sellest kohast piisavalt paks siis piisab soone freesimisest taha hülssi. Endal tööriistad ja vahendid sellise asja teostamiseks puudusid siis jäi see mul teostamata.
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
See "boost port" on kaval asi jah, aga selle õieti tööle saamine oli vähemalt minule selline hea juhuse asi. Urgitsesin sellise kolmele silindrile, aga märgatavat mõju sain ainult ühest! Sellega oli aga selline jama, et "puhus" kuidagi liiga küünlasse ja külmalt tatistas küünla täis, aga kuumalt kippus liiga ruttu küünalt ära põletama! Sõita sai nii, et "kuuma" küünlaga sai mootor kuumaks aetud ja siis krutitud peale tunduvalt "külmem" küünal ja siis tuld! Selline nikerdamine aga tüütas lõpuks ära. Kusjuures sai katsetatud mitmesuguste resodega.Mäletan, et ühe sellise lisa kanaliga silinder hakkas tunduvalt rohkem pöördesse jooksma, aga liiga laisalt ja kuidagi lõputult korjas pöördeid.See oli muidugi siga ammu! Nüüd on selline asi ehk rohkem selgeks saadud, ei tea.
Edu!
Re: Planeta 5 paremaks.
koi kirjutas:See "boost port" on kaval asi jah, aga selle õieti tööle saamine oli vähemalt minule selline hea juhuse asi. Urgitsesin sellise kolmele silindrile, aga märgatavat mõju sain ainult ühest! Sellega oli aga selline jama, et "puhus" kuidagi liiga küünlasse ja külmalt tatistas küünla täis, aga kuumalt kippus liiga ruttu küünalt ära põletama! Sõita sai nii, et "kuuma" küünlaga sai mootor kuumaks aetud ja siis krutitud peale tunduvalt "külmem" küünal ja siis tuld! Selline nikerdamine aga tüütas lõpuks ära. Kusjuures sai katsetatud mitmesuguste resodega.Mäletan, et ühe sellise lisa kanaliga silinder hakkas tunduvalt rohkem pöördesse jooksma, aga liiga laisalt ja kuidagi lõputult korjas pöördeid.See oli muidugi siga ammu! Nüüd on selline asi ehk rohkem selgeks saadud, ei tea.
Edu!
Üks kolme ülevooluga sport-mootor vanemate kahetaktiliste seas oli krossi Zett - 380cc ja 40 hp... Sellel külgmised ülevoolud olid võimsuse osas määravad, nii, et osadel kolmas ülevool isegi suleti. See on ka suunatud otsem väljalaske akna suunas ja ei võimalda sellist keerd läbipuhumist, kui külgmised ülevoolud.
Re: Planeta 5 paremaks.
Mõõtsin ära ülevoolu ja sisselaske kanalid. Tundub, et sisselaske kanalit alumises null seisus täiesti avatuks pole füüsiliselt võimalik teha.
Kui ülevoolu kanal on suletud, siis jääb kolvil veel liikuda 34mm, et ültse sisselaske kanal avaneks. Peaksin kolvi alt min 34mm maha lõikama. Tundub, et see on ka üsna max mida saaks maha lõigata, vastasel juhul lõikan juba kolvisõrme.
43mm on joon, kus ülevoolu kanal on pooleldi suletud.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Siniraag räägi kuidas sa reed valve korpuse silindri külge tegid? "minupildid.ee" enam miski pärast ei tööta.
Mind ootab ees selline vigur.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 paremaks.
Kas Planeta silindri ülevoolukanalid on tõepoolest küljelt avatavad ja miks? Nõe väljarookimise hõlbustamiseks?
Re: Planeta 5 paremaks.
Mõlemad kanalid on külje pealt avatavad.
Nii saab üsna lihtsalt kanaleid paremaks teha.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
siin reed valve jaoks väljafreesitud detail kinnitatud karteri külge vist keevitusega... peaks ka poltidega saama
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Enda Reed valve erines kujunduselt...
1)Reed valve ise (pärines husqvarna cr 360 -nelt)
2)Alumiiniumist vaheplaat, millele sai keermed tehtud, et reed valve sinna külge tömmata.
3)Veel üks vahejupp sai valmis viilitud, mis ühtlustas ülemineku sisselaskeklapi ja alumiiniumplaadivahel. Materjaliks oli vist bakeliit või dekstoliit, ei mäleta täpselt nime. (pildil see pruun osa)
Edu tegemisel
Re: Planeta 5 paremaks.
riksx kirjutas:Mõõtsin ära ülevoolu ja sisselaske kanalid. Tundub, et sisselaske kanalit alumises null seisus täiesti avatuks pole füüsiliselt võimalik teha.
Kui ülevoolu kanal on suletud, siis jääb kolvil veel liikuda 34mm, et ültse sisselaske kanal avaneks. Peaksin kolvi alt min 34mm maha lõikama. Tundub, et see on ka üsna max mida saaks maha lõigata, vastasel juhul lõikan juba kolvisõrme.
43mm on joon, kus ülevoolu kanal on pooleldi suletud.
Kui võimalik kinnitada reed valve karteri külge, ei pea kolbi lõikama ja saad ka soovitud täiteaste...ühe aknaga sisselase tuleb sulgeda ja selle asemel võimalik teha kolmas ülevool...
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Otseühendus karterisse oleks tõepoolest parem. Sipa raske teostada, kuna karter käib 2 tükis, siis peab ka sisselaskeklapi pesa koos karteriga laiali käima.
Kõik on teostatav
Re: Planeta 5 paremaks.
siniraag kirjutas:Otseühendus karterisse oleks tõepoolest parem. Sipa raske teostada, kuna karter käib 2 tükis, siis peab ka sisselaskeklapi pesa koos karteriga laiali käima.
Kõik on teostatav
piltide pealt vaadates tundub ruumi olema ava tegemiseks karterisse - reed valve kinnituseks... ei peagi vahetükki poolitama, kaks tikkpolti ava servadesse läbi karteri selle al rõnga sisse ja vahetükk kinnitub samuti, kui sisselasketoru silindri külge... ülesse tuleb nurga all toru karburaatori kinnitamiseks...
Re: Planeta 5 paremaks.
Homme vaatan kui palju ruumi seal on. Väike jama tekib aind selle paganama täite "seibiga". Seda ma siis ilmselt ühes tükis teha ei saa, aga kui mõelda kas täiterõngast mul nüüd ültse tarvis on. Gaasi täitumine suureneb 30...40%
Kolvi lõikan ikkagi lühemaks, mida vähem hõõrdumist seda parem. Ka õlitus muutub paremaks.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 8428
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 paremaks.
riksx kirjutas:Homme vaatan kui palju ruumi seal on. Väike jama tekib aind selle paganama täite "seibiga". Seda ma siis ilmselt ühes tükis teha ei saa, aga kui mõelda kas täiterõngast mul nüüd ültse tarvis on. Gaasi täitumine suureneb 40...50%
Karteri täitumine võib ju suureneda küll 40% aga sa pead selle ka üles silindrisse saama. Kardan et kui jätad täiterõnga tegemata ja oled vända maha treinud, siis võib silindri täituvus halveneda, sest karteris on liiga palju vaba ruumi. Igatahes ei ole kunagi nii julget mootorilahendust näinud.
-
- Postitusi: 1017
- Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
- Tsikkel: Suzu DR-Z400
- Asukoht: Viimsi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 1 kord
Re: Planeta 5 paremaks.
riksx kirjutas:Homme vaatan kui palju ruumi seal on. Väike jama tekib aind selle paganama täite "seibiga". Seda ma siis ilmselt ühes tükis teha ei saa, aga kui mõelda kas täiterõngast mul nüüd ültse tarvis on. Gaasi täitumine suureneb 30...40%
Ehk mötestad selle postituse uuesti lahti? Kas kavatsed kahe vändapöse vahele ulatuva täiteseibi veel lisaks teha?
Re: Planeta 5 paremaks.
IZ'iga on nii, et kui midagi tuksi läheb, siis võtad kola hunnikust uue. Neid mootorid müüakse siin kilo hinnaga.
Paljud on küsinud, et miks ma selise jamaga jändan. Aus vastus puht sportlik ja ehitamise huvi. Eks pärast on hea kiirelt seenel ka käija
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
karteri täiterõnga saab ikka ühest tükist jätta - teine tikkpolt keeratakse pärast poolte kokkupanekut sisse...
Re: Planeta 5 paremaks.
Puterdasin tavalisest rohkem.
- Vaatan klapi asukoha üle st kas saan otse karterisse gaase lasta.
- Kui saab, siis pean teise augu täite seibile juurde tegema. Kuidas see välja kukub, ei tea
Rohkem seibe kuhugile täitmiseks ei tee.
margus014 kirjutas:riksx kirjutas:Homme vaatan kui palju ruumi seal on. Väike jama tekib aind selle paganama täite "seibiga". Seda ma siis ilmselt ühes tükis teha ei saa, aga kui mõelda kas täiterõngast mul nüüd ültse tarvis on. Gaasi täitumine suureneb 30...40%
Ehk mötestad selle postituse uuesti lahti? Kas kavatsed kahe vändapöse vahele ulatuva täiteseibi veel lisaks teha?
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
jawam. kirjutas:karteri täiterõnga saab ikka ühest tükist jätta - teine tikkpolt keeratakse pärast poolte kokkupanekut sisse...
Pole veel mõõtnud aga hetkel tundub, et reed valve on sama lai kui täiterõngas, mis ilmselt lõikab rõnga 2 tükiks.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
Ktm 360 gaasid jooksevad väntvõlli peale. Kui ma IZ'l karterisse suunan, siis gaasid peavad nii öelda ümber "nurga" rändama üles põlemis kambrisse.
Kui suurt mõju see võiks avaldada?
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
Re: Planeta 5 paremaks.
jawam. kirjutas:siniraag pani ju selle klapi hoopis kitsa sisselaske-ava peale...
Tahtsin temalt küsida, et kas ta sisselaske ava suuremaks ei teinudki. Mul oli plaan see suuremaks viilida.
Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 22 Mai 2005, 14:03
- Tsikkel: Jawa Style
Re: Planeta 5 paremaks.
Kui läti keelt juhtud oskama siis, --> http://www.motomanai.lt/moto-forumas/mo ... .4504.html
Nad meil kah kõvad P5 tjuunijad
Edu
-
- Postitusi: 2036
- Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
- Tsikkel: EXC400
- Tänanud: 105 korda
- Tänatud: 97 korda
- Kontakt:
Re: Planeta 5 paremaks.
Kes läti keelt ei oska, vaatab pilte. Või siis valib ülaservast eesti keele ja loeb guugli tõlget. Aga mis pagana pärast need pildid niimoodi lainetama peavad?? Kas meie lõunanaabrid on üksteise silmanägemise peale kurjad või näidatakse neid wave.gif-e ainult sisselogimata vaatajatele?
-
- Postitusi: 88
- Liitunud: 22 Mai 2005, 14:03
- Tsikkel: Jawa Style
Re: Planeta 5 paremaks.
Sisse peab logima jah. Seal lingil vist ei olnud seda, mis lõpus mootorist sai aga tulemus nagu ikka, keps kõveraks. Jutu sees vist on isegi videod olemas, kuidas "püss" edasi käib.
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Planeta 5 paremaks.
Kõik on vingelt tehtud, kuid ikka see sama 3 rõngaga kolv. Tema töö juures lootsin näha juba L-rõngaga kolvi .
Kolviseelikut julges ta kärpida ikka mehiselt, ning nagu näha pidas seelik vähemalt vastu.
Re: Planeta 5 paremaks.
siniraag kirjutas:Kõik on vingelt tehtud, kuid ikka see sama 3 rõngaga kolv. Tema töö juures lootsin näha juba L-rõngaga kolvi
.
Kolviseelikut julges ta kärpida ikka mehiselt, ning nagu näha pidas seelik vähemalt vastu.
Olen küll mitu aastat tsiklitega tegelenud, aga ei ole ikka kuulnud ja ei ole ka julgend küsida, et mis asi see L-rõngas/L-rõngaga kolb õigupoolest on?
Re: Planeta 5 paremaks.
jegesmesh kirjutas:siniraag kirjutas:Kõik on vingelt tehtud, kuid ikka see sama 3 rõngaga kolv. Tema töö juures lootsin näha juba L-rõngaga kolvi
.
Kolviseelikut julges ta kärpida ikka mehiselt, ning nagu näha pidas seelik vähemalt vastu.Olen küll mitu aastat tsiklitega tegelenud, aga ei ole ikka kuulnud ja ei ole ka julgend küsida, et mis asi see L-rõngas/L-rõngaga kolb õigupoolest on?
Loe siit lisa:
http://www.freepatentsonline.com/3834719.pdf
Inglisekeelne kuid pildimaterjal on siiski arusaadav.

Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.