Jussi Kawasaki GPz 305
Moderaator: Moded
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Tervist!
Lõpuks ometi!!!!
Kawa sai eluvaimu sisse eelmine nädalavahetus, täna panin ta lõplikult kokku ära ja tegin paar pilti kah:
Hetke seisuga on Kawal sees uued rõngad, klapisääre tihendid, kogu tihendi komplekt, küünlad, korrastatud sidurikorv, uus õli.
Teha on veel palju.
1) Ma pole veel ratast oma nimele, kuid nüüd esimesel võimalusel lähen vormistan paberid ära.
2) uus aku vaja osta
3) mõlemad rehvid (esimene 18:90:90 tagumine 18:110:90)
4) veidike värvimistööd
5) karbusside sünkroniseerimine
6) 4 suunatuld koos releega
7) kindlustus
8 ) ülevaatus
Kui kellelgi on pakkuda suunatulesid, võib mulle ps-i kirjutada. Sama on rehvidega, uusi ei tahaks osta.
Kohe hea on kuulata kuidas mootor töötab, ei mingid klõbinat, suitsu ega muid mittevajalikke helisid. Tsikkel jääb nüüd kevadet ootama, sest ega slikiga jää peal ei püsi. Äkki saab motoexotikale Kawaga tulla juba aga kui Kawaga mitte, siis võrriga kindlasti.
Seniks peatse kevade saabumist ja ohutut liiklemist Bikerid!
Juss.
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
rainer300 kirjutas:Vaheta siis juba see kole tagatuli ka välja.
See on tellise mõõtmetega tuli küll aga kunagi vast ikka vahetan väiksema ja normaalsema vastu välja.
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Arvan, et ilus, tagatuli on ka ilus. See kahekskümnendatega võitlemine naljalt kuhugi ei vii. Tore pisike retrobike.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Kaheksakümnendatega ei ole mõtet jah võidelda, ainult kergelt muuta asju. Selge see et ülipopid ledidega suunatuled ja muu pask sinna külge ei kõlba.
Veljed võiks ka ilusaks teha keegi, kui plastmassid ja paak on ikka värvitud üle siis ma ei tea kas nad on tuhmid või lihtsalt sitased, aga rikuvad vaadet.
Mul veel paar normaalses mõõdus kandilisi Yamu suundasid üle, aga nagu tead, ma ilma eest ei anna...
Taha leiaks sulle normaalses korras jämmema mustriga rehvi kah, kui tahad.
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Soovitaks rattale teemakohased kleepsud ka peale teha, muidu kipub sipa tühjavõitu olema.
Kleepsude tegemisega tegeleb siin foorumis kasutaja Jancoy - Endal nii mõnigi tsikkel temapoolt tehtud kleepsudega kaunistatud.
Muidu väga ilus retrokas
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Tänud. Kleepsud tulevad muidugi peale, veljed mõtlesin kas mustaks või valgeks värvida.
Juss.
-
- Postitusi: 1403
- Liitunud: 21 Apr 2005, 15:10
- Tsikkel: 650cc V2
- Asukoht: Pärnumaa
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Velg karjub sellise kuldpronksi järgi, nagu Prodrive'i Subaru STI-l. Muhe retrokas, edu!

"Takahashi on küll aeglane, aga see-eest kukub tihti." H. Kender, Viasat Sport Baltic, Malaisia Moto2
PS! Klausen/Kender Viasati tagasi!
-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 36 korda
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Mul samasugune ratas olemas, kuna päris poleerida ei viitsinud tõmbasin velgede "halja" osa 800-se liivakaga üle, päris hea sai. Poleeritud olekski ehk liiga läikiv jäänud, selline poolmatt alumiiniumikarva tulemus peaks sobima küll. Peale seda tundusid isegi velgede värvitud osad kohe palju ilusamad
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
tali kirjutas:Velg karjub sellise kuldpronksi järgi, nagu Prodrive'i Subaru STI-l. Muhe retrokas, edu!
Ma rääkisin ka talle, et võiks olla nagu selle tsikli väiksel vennal AR125-l, sinna kuldse poole, ning et paljas alumiinium võiks ka jääda.
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Eks seda välimust annab korrigeerida küll ja küll, kuidvelgedele kuldne toon oleks päris sobiv. Mulle on kah Kawa nüüd väga meeldima hakanud, vahepeal oli selline tülgastus peal, et jube. Praegu on Cagiva ja teised tsiklid rohkem tahaplaanile jäänud ja Kawa esile tõusnud. Üheks põhjuseks on see, et Kawa on tsikkel, millega kevadel oma esimest legaalset hooaega alustan. Oi kurja kuidas ma kevadet ja paksu rahakotti ootan, kes meist ei oostaks.
Igatahes kõikvõimalikud uued ideed Kawa välimuse asjus on oodatud.
Juss.
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Punane ja valge on igatahes omal kohal, kasvõi lihtne punane pinstripe. Fotol olevatel osadel on muidu ka korralik lakikiht peal, see annab juba väga palju juurde, isegi kui alumine kiht on valge. Miks siis ka mitte veljed valgeks värvida ja sinnagi mõni punane triip. Punase pinstripe kõrvale kuldne pinstripe, siis võiks ju ka midagi valgetel velgedelgi kuldsega susida. Veidi Hondaks kisub aga noh, s..ta kah, ära siis sinist pane. Loeb ikkagi see, kas tervik koos seisab ja oma maitseelistused. Hea maitse tunnebki selle järgi ära, kuidas üks või teine asi koosluses suhestub.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Minu arvamus on selline: see on tegelikult retro masin ju. Heas seisukorras vanakesi on vähe ja jääb järjest vähemaks ning nende väärtus ongi vanaaegsuses. Seega mina ei pingutaks tuunimisega liiga üle, eriti veel asjus, mida pärast raske endisse seisu taastada. Kullakarva veljed sellel masinal.... muhhahhaa. Tal on hõbedased jahutusribide servad, paljad pikad kroomikarva amorditorud. Ja kuldsed veljed??? Ma tegelikult isegi ei muudaks velgede olemasolevat värvilahendust, ehkki see puhas alumiinium kipub tuhmuma ja määrduma ja seda on sant hooldada. Äkki mingi lakk?
No ja mis sel kolakal tagatulel (või üldse normaalmõõdus tuledel, sh suunatuled) viga on? Minu GPz 550 tagatuli on täpselt sama, igati aus ja kandiline ja raske asi, nagu rataski. Vähemalt on igale matsile tagant korralikult näha. Mingite imepisikeste led-suunatuledega ma ka pigem ei jamaks. Selle vana masina juures on korralik suunatuli lausa kujunduslik element ja nad on ka kaasliiklejatele näha (Su enda naha huvides).
Pakiraam on Sul puudu, nagu näha. See kuluks taastada, teeb visuaalselt asja mu meelest paremaks, muidu nagu bokser - töbisaba. Selle raami peale kannatab isegi asju panna, kui muidugi sedasorti plaane on.
Üks asi veel - mingid kukkumiskaitserauad peaksid ikkagi peale aretama. Niikuinii kukud ja siis on mootor lõhki. Sellisele vanakesele pole juppe eriti kusagilt võtta, säästad ennast suurtest jamadest.
Rehvid: mina loobusin asfaldirehvidest ja lükkasin alla sellised endurolikuma mustriga papud. Nagu tal muide, ka originaalis olidki. See masin (minu oma on lihtsalt Sinu ratta suurem sugulane) kannatab kruusa suurepäraselt. Miks mitte seal siis sõita? Mina sõidan peale seda vahetust poodi diagonaalis läbi maanteekraavi. Mõnus on.
Mis puudutab aga värvi tuhmust jne... ma arvan, et siin on probleem mujal. Kui digikaameraga teed pildi automaatrežiimis (st ilma korrektsioonita), tulevad lume peal tehtud pildid alati sinised.
Edu igal juhul!
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Väga õige jutt Tsikkelröövel
Retro on kõva sõna, ausalt öeldes mulle meeldivadki rohkem vanad tsiklid (eriti 80ndate omad) kui uued. Hetkel on auto kõige uuem masin, 1992. aastast, ega ma ei näegi mõtet midagi uuemat osta.
Väga hea mõte on sellised endurolikumad rehvid alla panna, mitte väga hullud aga suurema mustriga. Sellist matkaratta plaani mul eriti pole aga kui kuskilt pakiraami saada oleks, paneks külge.Selle rattaga on kergelt maad riivatud küll -kaitserauad mootorile, sel juhul peab ise mingi lahenduse välja mõtlema. Originaal tagumised suunakad on mul olemas, kuid esimestel on ümber kukkumise tõttu klaasid ja ümbris purud. Mul on pool ümbervormistamise summast juba kõrvale pandud, pool veel vaja koguda ja siis teen vähemalt paberimajanduse lõpuks ometi korda. Suvel ikka mõnele bikeri kokkutulekule või sündmusele jõuab, siis saate masinat lähemalt uurida.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Mootorikaitse rauad - ma mingid asjad tellisin Louisi kataloogist (läbi Motohoovi Tartus). Ja panin peale ka. Need sihuksed universaalsed, sobivad igale rauast rattale. Hind kuskil 63 euri kanti. Ma ei arva neid teab, kui tugevaks, aga vähemalt mootori kaitsevad väiksemate laksude puhul ära.
Pakiraam: originaalis on see mustaks värvitud lihtne toruraam. Kinnitub 4 poldi abil nende kõrvade külge, mis on Su ratta tagakondli sees. Asi on ise täiesti kokkukeevitatav, kui see kunst käes on. Sinu rattal pildi järgi on küll vaid käepide seal, aga kui kavatsed ka naesterahva pära peale võtta, peaksid sinna midagi aretama. Vastasel korral pole tal TÕESTI mitte kusagilt kinni hoida. Pidurdamisel libiseb ta sulle julmalt selga, sest ta ei saa ka paagile toetuda. Nende vanade rataste paagid tehti vaid ilusad, aga mitte praktilised - tuge need ei paku.
Üllatus mulle, et see riistapuu on rihmajamiga. Sellega muidugi see probleem, et rihm (vähemalt räägitakse nii, ise pole proovind) ei talu nii hästi seda, kui sinna kivid ja kruus vahele satuvad.
Suunatuled. Pildi järgi paistab, et tuled ise (kinnitustest ei saa aru) on üpris samasugused, kui minu apastraadil. Ja neid on muide saada. Sama Motohoovi lehe pealt vaata see motomike e-pood. Gpz 305 ei näita, aga kui lööd sisse gpz 550, siis näed. Vaata, äkki sobivad, iseäranis, kui sul just kinnitused korras on.
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Rihmaga jah, rihm pole poolt mm-gi kulunud, lugesin, et rihm peab pea 80 tuhat kilti vasta ja hooldust ei nõua. Vahete vahel puhastada ikka on soovitatav. Uurisin suvel palju uus rihm maksab, vastuseks sain 4700kr ehk siis praegusel ajal 300 eurot. Päris karm hind. Kawa väga vaikne masin, ei mingit keti sahinat ainult rehvide sahin, tuule vilin ja mootori mürin. Pilte teen nädalavahetusel.
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Kui ta 80k km vastu peab, siis 300 eur pole ju mingi raha võrreldes sellega, mitu ketikomplekti ja palju määrdeaineid selle maa läbimiseks tõenäoliselt kuluks. Siiski mina teeksin selle masina ikkagi keti peale ringi, kui oleks minu jagu, a seda sa vist juba tead.
-
- Postitusi: 247
- Liitunud: 09 Okt 2008, 22:04
- Tsikkel: Suzuki SV650S
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Ei näe küll vajadust modifeerimaks rihmülekande kettülekande vastu. Nagu ennem õeldud, siis rihmülekanne kestab kauem, on vaiksem ning kasutab vähem mootori jõuressurssi.
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Ei ole ega tulegi pähe sellist mõtet, et rihmülekanne teha keti peale ümber. Kristjan sul pole ühtegi tsiklit, mis oleks rihmülekandega, sa oled lihtsalt kade
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Eeee... on küll õige, et rihm kestab ja on vaikne ja ei vaja nimetamisväärselt hooldust, aga jõuressursi kulutamise osas ei ole hästi nõus. Kettülekande kasutegur peaks olema kusagil 0,97 kandis, rihma oma minu teada ikka märksa allpool, kuskil 0,92. Rihma puhul on hõõrdejõud ja rihma deformeerimiseks kuluvad jõud ikka suuremad, kui seda on puhtal määritud ketil. Lisaks vajab rihmülekanne töötamiseks palju suuremat eelpingutust, kui kett. Siit tuleneb märksa suurem koormus võllidele ja laagritele.
Seega, igal ülekandeviisil omad head ja omad vead. Kui miski oleks teistest parem igal juhul, siis kõik ainult seda kasutaksidki ju.
-
- Postitusi: 1488
- Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
- Tsikkel: GasGas EC300
- Asukoht: Eesti, mu kodu.
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 7 korda
- Kontakt:
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Tsikkelröövel kirjutas:Eeee... on küll õige, et rihm kestab ja on vaikne ja ei vaja nimetamisväärselt hooldust, aga jõuressursi kulutamise osas ei ole hästi nõus. Kettülekande kasutegur peaks olema kusagil 0,97 kandis, rihma oma minu teada ikka märksa allpool, kuskil 0,92. Rihma puhul on hõõrdejõud ja rihma deformeerimiseks kuluvad jõud ikka suuremad, kui seda on puhtal määritud ketil. Lisaks vajab rihmülekanne töötamiseks palju suuremat eelpingutust, kui kett. Siit tuleneb märksa suurem koormus võllidele ja laagritele.
Seega, igal ülekandeviisil omad head ja omad vead. Kui miski oleks teistest parem igal juhul, siis kõik ainult seda kasutaksidki ju.
Tsikkelröövel, ma arvan, et sa ajad segamini kiilrihma ja hammasrihma. Need on päris erinevast maailmast tegelikult. Hammasrihmal on hõõrdejõud nullilähedane, samas tihenditega ketil ikka tuntav, samuti ei deformeerita hammasrihma kuskilt otsast.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Nuuh, deformeeritakse ka hammasrihma. Iga painutus on deformatsioon. Mida paksem on see hammasrihm, seda suurem deformatsioonijõud. Ja tugevam eelpingutus on ja jääb ka hammasrihma puhul, erinevalt ketist.
Ehkki, jah, küllap on Sul siiski õigus selles osas, et hammasrihma hõõrdejõud on tõesti minimaalne ja paksus (seega ka deformatsioonijõud) väiksem, võrreldes kiilrihmaga, samas tihenditega keti jäikus on jälle suurem, võrreldes tavalisega. Seega on jõud seal üsna ilmselt ligilähedaselt samad.
Ega seal väga suuri vahesid vist olla ei saagi, muidu kasutaks ju kõik ainult ökonoomsemat varianti?
Mõtlen, siin hõõrdejõust rääkides tuleb vaadata painde-deformatsioonijõude hambumise hõõrdejõust eraldi. Hambumise hõõrdejõud peaks olema nii ketil kui hammasrihmal suht samad - eks neil mõlemal ikkagi evolventhambumus ju (st rihmahammas/ketirullik veereb (mitte ei libise) hammasrattal).
Painduvus aga... rihm püsib puhas ja on alati ühesugune. Kett aga... kõige paremini teab seda jalgrattamees, kui suur vahe on puhtal ketil ja sitasel ketil, läbi kulutatava ihurammu. Teisalt jälle rihmülekanne ei talu sellist paska, mida kett talub.
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Nii!!
Nüüdseks on kawa dokumendid korda aetud ja paar tiiru tehtud. Ette leidsin sobivad suunatuled, iž jupiteri omad, vahetasin pirnid 12v omade vastu. Suuna releega on jama, ostsin turu pealt 3 klemmiga relee, peale pannes lõi istme all peakaitsme läbi. Seda asja peab uurima ja kui omal hammas peale ei hakka, siis Puhja Motoaita sõit, seal ikka jagavad remondimehed rohkem matsu kui mina. Rehvi saan pühapäeva õhtul. Aprilli alguses teen kindlustuse ja ülevaatuse ära ja siis algab esimene legaalne hooaeg.
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Tervitused!
Nüüd pole Kawasakil mitte ühtegi puudust küljes, ülevaatuse läbis täna hommikul puhtalt. Õhtul teen paar pilti kah. Nüüd tuleb hakata varustuse poole vaatama, kiiver, jope, kindad ja saapad vaja osta. Nüüd olen ametlikult mootorrattur
-
- Postitusi: 1253
- Liitunud: 29 Juul 2009, 05:11
- Tsikkel: SV1000
- Asukoht: Põltsamaa
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 2 korda
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
tavai aja hilbud selga ja lükka masin linna poole veerema, keegi lubas ju näitama tulla kui asjad timmis.
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Paar pilti hetke seisust
Külmalt käivitamine jätab soovida, kuid kui karbussid ära lasta sünkroniseerida peaks asi lahenema. Retropill on valmis ehitatud ja olen väga rahul
Re: Jussi Kawasaki GPz 305
Kummid, kõik väga hea. Õnnitlused, sul on hea maitse. kontseptsioon on paigas. Veits scrambler
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.