Sõit "seljakotina/-ga"
Moderaator: Moded
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Minu pre-seljakotiga-sõitmamineku-briifing (kuna mul ka seljakotisõbralik ratas, siis neid briifinguid ikka tuleb ette):
1) Mina lähen alati esimesena tsiklile, tema alles siis kui selleks luba antud (et näiteks poleks mul üks jalg tõstetud vaba käigu sissepanekuks üles - mul ratta täismassiks märgitud 517 kg)
2) Seljakott tuleb alati esimesena maha, jällegi alles peale loa saamist
3) Kogu sõidu vältel, sõltumata asjaoludest, on seljakoti jalad pulkadel. Isegi kui seisame paigal. Isegi kui talle tundub, et hakkame ümber kukkuma. Isegi kui peaksime ümber kukkuma (viimane selleks, et ei jääks jalgupidi kusagile alla - meenutan täismassi)
4) Seljakott ei kalluta ega võimle. Kurvides võib vaadata üle välimise õla (jah, enamasti soovitatakse sisemist, aga välimise eeliseks see, et ei ole võimalik tasakaalupunkti järsult muuta ega ka kallutamise käigus maha pudeneda) ning igal juhul säilitab kogu kurvi jooksul minu vertikaaltelje suhtes samasuguse asendi.
5) Sirgel ühtlasel sõidul võib ringi vaadata, rahulikult võimelda-venitada-sirutada ning isegi jalgu sirutada (vt. punkt 3 - jalasirutusluba ainult kogenumatele seljakottidele pikematel sõitudel)
6) Seljakott on kunn - tema soovidega arvestan alati, välja arvatud kiiruse lisamise soov (nagunii sõidan suurima lubatud/teeoludest lähtuva/soovitud/vms kiirusega ning esinema hakkamiseks ohu suurendamise läbi kaksi sõites vajadust ei tunne). Kui seljakott tahab, et sõidaksime aeglasemalt - sõidame, kui tahab seisma jääda - jääme. Hoo mahavõtmise palve on kolm koputust paremale õlale (seljakotti jälgin paremast peeglist ning sealt saab ta soovi korral minuga ka silmsidet)
7) vastutulevatele ratastele, tee ääres unistav-kadedate-tunnustavate pilkudega lastele ning tee ääres seisvatele politseionudele-tädidele võib (loe:on tungivalt soovitav) lahkelt lehvitada
8 ) teen kõik selleks, et seljakotil oleks nauditav kogemus ning ta tahaks tulevikuski seljakotiks tulla. või lausa tsiklikursustele minna. eesmärk ei ole kohe kindlasti "to scare the sh-t out of seljakott", sest see määriks ju sadula ära
Seljakotiga sõites tuleb muidugi arvestada, et olukord on radikaalselt teine (raskuskese, ratta raskus jne), mistõttu sõidugraafiku valimiselgi vastavad korrektuurid teha.
Ja kui pärast reisi kodus avastad, et skype/msni aknasse on toksitud :"...kuidagi väga hea sõit oli..." või "... vau, lahe, millal uuesti..." vms, siis tead, et oli hea sõit tõesti.
Ja kuna minu tagaistmele pääsevad vaid toredad inimesed, kellest siiralt hoolin, siis üritan alati korraldada nii, et neil oleks ka (võimaluste piires) kogu vajalik turvavarustus olemas. Ei tahaks miskit http://home1.gte.net/res0ak9f/1accident96.jpg sellist enda kontole kirjutada. Loe lisaks http://ride2die.com
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Karutapja kirjutas:Minu pre-seljakotiga-sõitmamineku-briifing (kuna mul ka seljakotisõbralik ratas, siis neid briifinguid ikka tuleb ette):
1) Mina lähen alati esimesena tsiklile, tema alles siis kui selleks luba antud (et näiteks poleks mul üks jalg tõstetud vaba käigu sissepanekuks üles - mul ratta täismassiks märgitud 517 kg)
2) Seljakott tuleb alati esimesena maha, jällegi alles peale loa saamist
3) Kogu sõidu vältel, sõltumata asjaoludest, on seljakoti jalad pulkadel. Isegi kui seisame paigal. Isegi kui talle tundub, et hakkame ümber kukkuma. Isegi kui peaksime ümber kukkuma (viimane selleks, et ei jääks jalgupidi kusagile alla - meenutan täismassi)
4) Seljakott ei kalluta ega võimle. Kurvides võib vaadata üle välimise õla (jah, enamasti soovitatakse sisemist, aga välimise eeliseks see, et ei ole võimalik tasakaalupunkti järsult muuta ega ka kallutamise käigus maha pudeneda) ning igal juhul säilitab kogu kurvi jooksul minu vertikaaltelje suhtes samasuguse asendi.
5) Sirgel ühtlasel sõidul võib ringi vaadata, rahulikult võimelda-venitada-sirutada ning isegi jalgu sirutada (vt. punkt 3 - jalasirutusluba ainult kogenumatele seljakottidele pikematel sõitudel)
6) Seljakott on kunn - tema soovidega arvestan alati, välja arvatud kiiruse lisamise soov (nagunii sõidan suurima lubatud/teeoludest lähtuva/soovitud/vms kiirusega ning esinema hakkamiseks ohu suurendamise läbi kaksi sõites vajadust ei tunne). Kui seljakott tahab, et sõidaksime aeglasemalt - sõidame, kui tahab seisma jääda - jääme. Hoo mahavõtmise palve on kolm koputust paremale õlale (seljakotti jälgin paremast peeglist ning sealt saab ta soovi korral minuga ka silmsidet)
7) vastutulevatele ratastele, tee ääres unistav-kadedate-tunnustavate pilkudega lastele ning tee ääres seisvatele politseionudele-tädidele võib (loe:on tungivalt soovitav) lahkelt lehvitada
8 ) teen kõik selleks, et seljakotil oleks nauditav kogemus ning ta tahaks tulevikuski seljakotiks tulla. või lausa tsiklikursustele minna. eesmärk ei ole kohe kindlasti "to scare the sh-t out of seljakott", sest see määriks ju sadula äraSeljakotiga sõites tuleb muidugi arvestada, et olukord on radikaalselt teine (raskuskese, ratta raskus jne), mistõttu sõidugraafiku valimiselgi vastavad korrektuurid teha.
Ja kui pärast reisi kodus avastad, et skype/msni aknasse on toksitud :"...kuidagi väga hea sõit oli..." või "... vau, lahe, millal uuesti..." vms, siis tead, et oli hea sõit tõesti.Ja kuna minu tagaistmele pääsevad vaid toredad inimesed, kellest siiralt hoolin, siis üritan alati korraldada nii, et neil oleks ka (võimaluste piires) kogu vajalik turvavarustus olemas. Ei tahaks miskit http://home1.gte.net/res0ak9f/1accident96.jpg sellist enda kontole kirjutada. Loe lisaks http://ride2die.com
100% nõus sinuga v.a. see, et meie suhtleme läbi kiivrite vabalt (rattal side tehasest peal) ja ratta tühimass on ka oluliselt väiksem (350kg.)
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Siis ikkagi võib öelda, et 100%, kuna a) mul pole veel lihtsalt lällarindus installitud sellele rattale ja b) mul tühimass 315, seega väiksem kui Sul. Vaadates Su ratast, ei imesta, et Su suhtumine seljakottidesse sama lugupidav. Ainult, et Sul seljakott rohkem nagu tagatoas-olija
Loodetavasti pole küsimus OT, aga kas Sul tehasest peal CBR või PMR?
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Mina näiteks ei ole siimaani oma tüdrukut sõidutanud, kuna hetkel veel puudub turvavarustus. Parem kannatab oodata kui kannatab haavu.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Endast suurema seljakoti vedamine...
Vana Jawaga veetud, mööda kruusateed. Kott oli mu'st ca 30 cm pikem ja vähemalt 40 kilo raskem, kahe vahel veel suur jäähokimängija kott, taarat täis. Esimene ots ei tahtnud kuidagi maas püsida, pöörata ei saanud kuidagi, sest esiratas ei pidanud kohe sugugi. Aga hämmastaval kombel ei võtnud ka eriti vänderdama, ju ta seal taga ikka nii massiivne oli.
Rääkida on hea, aga midagi sellist ei taha enam kunagi teha.
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Enne kui endal veel A lube pold, olin ka seljakotiks, siis veel meeldis ja lausa nautisin koos sõitmist. Nüüd aga kui endal ka load on ja tsikkel sõitmiseks, siis ausalt enam ei julge taga istuda. paar korda on ette tulnud, aga nii hirmus tundub nüüd, mingit kindlustunnet ei ole. Ise lenksu hoides, tead ju täpselt, mis hetkel teed ja mis plaanis on. Olgu see suhtlemine nii hästi toimiv kui tahes, aga juht tunneb ennast vast ikka kindlamalt.
Ja vaadates seljakotte, kellel puudub peale kiivri igasugune turvavarustus (paljad sääred, kontsakingad ja õhuke jakike) tekib küll küsimus, et mida need neiud nendele baikeritele teind on, kes ise 100% turvises Kukkumise korral saab ju seljakott vähemalt sama palju haiget ja viga
-
- Postitusi: 1986
- Liitunud: 30 Mai 2006, 11:36
- Tsikkel: Suzuki Boulevard 1800 M109R
- Asukoht: Eesti
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Karutapja kirjutas:Siis ikkagi võib öelda, et 100%, kuna a) mul pole veel lihtsalt lällarindus installitud sellele rattale ja b) mul tühimass 315, seega väiksem kui Sul. Vaadates Su ratast, ei imesta, et Su suhtumine seljakottidesse sama lugupidav. Ainult, et Sul seljakott rohkem nagu tagatoas-olija
Loodetavasti pole küsimus OT, aga kas Sul tehasest peal CBR või PMR?
Kahjuks on tehase poolt CBR
aga nutikamad mehed juba peavad paberil plaani kuda ehitada 1 vahemees koos sinise hambaga, et sellega kokku viia tomtom rider, käsijaam ja siis CBR :9
tagasõitja olemine selle ratta puhul jah väga mugavaks tehtud:
seljatugi reguleeritav, ise saab raadiojaamasid vahetada ja heli kõvemaks vaiksemaks panna nagu soovib jne ...
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
nelesk kirjutas:Kas keegi soovib vabatahtlikult minuga harjutama tulla? :twisted:
Kui pikad need koivad siis olema peavad? või zapp lihtsalt ei julge? :)
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
intz kirjutas:nelesk kirjutas:Kas keegi soovib vabatahtlikult minuga harjutama tulla?
Kui pikad need koivad siis olema peavad? või zapp lihtsalt ei julge?
Harhar Zapp kirtsutab nina rolleritegi peale, baigi selga ei saaks ma teda ilmselt kunagi...ja mu varustus ei läheks talle vist selga
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Kusjuures, kui sikklil on palju ruumi tagaistujale, siis juhil seljakott seljas on väga hea asi. Ise olen taga sõitnud nii, et sõitjal on kott seljas ja pakub väga head tuge.
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Oen sõitnud ja sõidutanud igast rahvast kuid õhku jääb küsimus...
Mis vanuses last ja kuidas tohib üldse sõidutada?
Palun viidet LE paragrahvile või lihtsalt teadaolevale faktile võmmide silmis.
-
- Postitusi: 451
- Liitunud: 23 Juul 2007, 22:01
- Tsikkel: vfr
- Asukoht: tallinn
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
naised saunas olla rääkind et kuskil le-s või piiblis vms olla kirjas et 12 on see vanusepiir, ma ise pole kumbagi lugenud...
-
- Postitusi: 873
- Liitunud: 08 Mai 2004, 08:43
- Tsikkel: R1_450EXC_VTX1800_Scrambler4X4
- Asukoht: Keila lähistel.
- Tänanud: 28 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
just 12 ongi see vanus.
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Tänud... Leidsin lõpuks tänu viitele ka ise tarkusetera Le st üles.
Poiss peab veel paar aastat ootama mil papa teda suurde liiklusesse saab kaasata
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
olles ise sõitja ja viimasel ajal natuke ka seljakotitanud seoses oma liikumisvahendi puudumisega, panen kirja mõned näpunäited veel (eriti baigi taguotsal sõitjatele), ehk kellelgi on kasu:
- tartu maanteel kulgedes pole see ehk oluline, aga vähegi kõrgematel kiirustel ja konarlikul teel võivad augud/muhud väga kergesti teid tagaistmelt lahti lüüa. Suruge oma päkad jalatugedel nii ratta taguotsa alla kui suudate. Peabki kergelt rõngas tunne olema.
- õppige põlvede/reitega kinni hoidma, teil peabki pärast olema tunne nagu oleks ratsutanud.
- pidurdamisel katsuga keharaskus puusadesse lükata, jube kehv on ikka kui juhile selga sadada. selleks tasub pidurdamiseks õppida ära selline michael jacksoni sarnane puusad-ette liigutus, selg kergelt kumeraks. Ratsutajad teavad ka, millest ma räägin
AGA sealjuures peab seda ikka tegema ühtlaselt ja sujuvalt n stuff. Kätega peab küll kõvasti kinni hoidma, aga mitte juhi ülakeha külge (sealjuures kogu oma raskusega) klammerdudes, kõhu-seljalihased hoidku oma keha raskus juhist eemal.
- Kurvi minnes ei ole vaja mingit võimlemist teha, pole vaja mõelda "issand mis ma nüüd teen". Teie seal selja taga ei pea mitte midagi tegema. Võtke lihtsalt oma kehaga vastu info rattalt ja juhilt ja kujutage enda ja juhi vahele jäigad ühendused ja tehke täpselt, mida tema teeb, võibolla aitab (kui kehamõõdud lubavad) kui küünarnukid põlvedele toetada. Samas jälle, kui on tarvis mingist august sujuvalt ümber põigata või nii nalja pärast tee peal slaalomit tehakse, siis tuleb ennast keskkohast painduda lasta - jalad ja puusad lähevad rattaga kaasa, keha jääb juhiga "paigale"
- kui on mõnest august/halvast rööpast või millest iganes raputavast ülesõit (mida on ette näha st aeglasel kiirusel), kergitage oma tagumenti ka natuke ja tehke jalgadest lisavedrustus.
Ja noh, suu kõrvuni eksole
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Nelesk, selle sinu jutu võib kivisse raiuda!!
Seljakotid - lugege läbi, õppige pähe, nähke und sellest õpetusest!
Huvitav, kas neleskit seljataga üldse tunneks ka?
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
koi kirjutas:Nelesk, selle sinu jutu võib kivisse raiuda!!
![]()
![]()
Seljakotid - lugege läbi, õppige pähe, nähke und sellest õpetusest!
Huvitav, kas neleskit seljataga üldse tunneks ka?
Ma ikka üritan teha nii, et ei tunneks seni pole virisetud, kiita olen ka saanud. jee, kiitus
tahad proovida?
-
- Postitusi: 1768
- Liitunud: 17 Mai 2004, 00:01
- Tsikkel: GL 1800
- Asukoht: Saue
- Tänanud: 62 korda
- Tänatud: 37 korda
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
No kui sul ratsu tõrgub ja pole kedagi, kes tagapinki pakub, olen loomulikult nõus asjalikku udusulge sõidutama
-
- Postitusi: 493
- Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
- Asukoht: Saue
- Kontakt:
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Kui ulatab siis võib käpad ümber juhi kõhu paagipeale panna, pidurdades juhid raskuse sinna ja kiirendades võtad ümber kõhu kinni.. Võibolla soovitus siis vähe sportlikumate tsiklite seljakottidele, kus isteasend rohkem kõhuli. Kui ei ulatu siis ära seljas ka ela, vaid juhi värk puusadesse v kuidas see Nele nüüd seletas. Minu arvamus vähemalt.
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
nelesk kirjutas:...Samas jälle, kui on tarvis mingist august sujuvalt ümber põigata või nii nalja pärast tee peal slaalomit tehakse, siis tuleb ennast keskkohast painduda lasta - jalad ja puusad lähevad rattaga kaasa, keha jääb juhiga "paigale"
- kui on mõnest august/halvast rööpast või millest iganes raputavast ülesõit (mida on ette näha st aeglasel kiirusel), kergitage oma tagumenti ka natuke ja tehke jalgadest lisavedrustus...
Minul selline kogemus algaja seljakotiga, et aeglasel kiirusel mõnest august möödapõikamisel mõjub või käitub ta täpselt nii, et ma sellest august just nimelt mööda ei saaks!
Sel "chopperi" stiilis masinal käib ju kõik keeramine praktiliselt vaid kallutades (aeglasel kiirusel see "vale nurgaga esihark" üldse harjumatu). Ja kui tagaistuja igale mu kallutustele "vastu kangutab" siis suht võimatu normaalselt sõita. Proovisin siis (koos seljakotiga) peenel kruusal jõuga lenksu keerata, nö kiiret slaalomit väikesel kiirusel- esiratas kaotab enne teepinnaga kontakti kui tsikkel kiirelt suunda muudab.
Ise mäletan lapsena kui sai kaassõitja olla, sai alati juhil ümber kõhu kõvasti kinni hoitud, aga need olid Jawad põhiliselt. Sellel chopperil istub tagaistuja aga kõrgemal, selg sirge või isegi tahapoole kaldu ja mugavalt vastu seljatuge mis aga mõjub sõiduomadustele halvasti.
Veel on probleemiks suurel kiirusel sõitmisel lohud ja mõhud. Seljakott ehmatab iga kord nende peale ja rabab minust.
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
ega seljakotti ilmaasjata seljakotiks nimetata. ja kuidas on kõige mugava seljakott seljas liikuda? ikka siis kui see on nagu osa sinust. nii tuleb ka ennast teha "osaks eessõitjast". ja seda ei ole võimalik saavutada mitte kontaktis olles eessõitjaga. peaasi on julge pealehakkamine ja vajadusel eessõitja juhendus.
-
- Postitusi: 526
- Liitunud: 03 Apr 2007, 09:24
- Tsikkel: jah
- Asukoht: siin ja seal
- Tänanud: 45 korda
- Tänatud: 8 korda
- Kontakt:
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Seljakott ehmatab iga kord nende peale ja rabab minust.
sul miski ehmunud seljakott paistab olema et koguaeg vastu kallutab.. kas ta üldse tahab seljakott olla?
ok, nali naljaks aga algajatele seljakottidele peaks aega andma et nad harjuks ja sõiduvõtted ja põhimõtted selgeks saaks.. ja siin ei ole vahet kas tegu chopperiga või bikelisega
mäletan kui mu seljakott oli kah algaja staatuses kipus kah igas võimalikus kurvis vastu kallutama ja kiivrid nagu pühademunad käisid kolks-kolks terve sõidu.. kui ma suutsin mingi 20km/h kruusale teelt maha keerates külje maha panna siis ka tükk aega peale seda üritas seljakott iga kord jala maha panna kui sattusin kruusa peal ümberkeerama
aga muidu kui ei ole päris rrrrrrr bike vaid sporttouring millel asend püstisem siis vähemalt meil on välja kujunenud asi nii et kui seljakott selga ronib võtab ta puusadest nats kõrgemalt kinni ja nii et käed ees on koos ja moodustavad nagu suure rusika mis siis on vastu paaki, pidurdamisel tal hea ennast toetada ja ei vaju selga, kiirendamisel aga pressib küünarnukid nagu kokku ja niimodi hoiab kinni.. rahulikul sõidul ja linna sees toimub ideaalselt väljaspool linna hoiab lihtsalt ümbert kinni ja üle õla jälgib olukorda ja kallutab kaasa
muidugi mingile iga foori tagant 0-300 kiirendajale selline süsteem ei sobi,( see peaks vist oma seljakoti üldse kiivrivõrguga või millegi muuga kinni klammerdama et ära ei kaoks )
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Romka: kirjutas:Minul selline kogemus algaja seljakotiga, et aeglasel kiirusel mõnest august möödapõikamisel mõjub või käitub ta täpselt nii, et ma sellest august just nimelt mööda ei saaks!
Sel "chopperi" stiilis masinal käib ju kõik keeramine praktiliselt vaid kallutades (aeglasel kiirusel see "vale nurgaga esihark" üldse harjumatu). Ja kui tagaistuja igale mu kallutustele "vastu kangutab" siis suht võimatu normaalselt sõita. Proovisin siis (koos seljakotiga) peenel kruusal jõuga lenksu keerata, nö kiiret slaalomit väikesel kiirusel- esiratas kaotab enne teepinnaga kontakti kui tsikkel kiirelt suunda muudab.
Ise mäletan lapsena kui sai kaassõitja olla, sai alati juhil ümber kõhu kõvasti kinni hoitud, aga need olid Jawad põhiliselt. Sellel chopperil istub tagaistuja aga kõrgemal, selg sirge või isegi tahapoole kaldu ja mugavalt vastu seljatuge mis aga mõjub sõiduomadustele halvasti.Veel on probleemiks suurel kiirusel sõitmisel lohud ja mõhud. Seljakott ehmatab iga kord nende peale ja rabab minust.
Ma ei pretendeeri üldse teadmisele, kuidas chopperi stiilis ratta peal seljakotina ellu jääda pole proovinud!
Aga selle käiguvahetuse koha pealt võiks arukam inimene üsna kähku selgeks saada, mis hetkedel võiks käiguvahetus toimuda ja lasta oma ülekeha selleks hetkeks lõdvaks (vastupidiselt kiirendamisel tekkivale kergele pingutusele samale kohale ratta seljas jääda), siis vast jääb munade koksimine ära
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Nation kirjutas:Tänud... Leidsin lõpuks tänu viitele ka ise tarkusetera Le st üles.
![]()
Poiss peab veel paar aastat ootama mil papa teda suurde liiklusesse saab kaasata
Peale sünnipäeva pane igaks juhuks mõõdulint, vannitoakaal ja iseenda terve mõistus korraks tööle.
Pärast ei jõua ennast ära kiruda.
Üks mu põhikooliaegne koolivend on sellest saati lombakas, kui koos isaga Jawaga kalale sõitsid.
Aga eks see on iseenda sisetunde küsimus muidugi rohkem.
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Ei jaga mina seda paagilt kinni hoidmise teemat. Kaaslasi sõidutades on seni istutud lihtsalt minu lähedal, käed ümbert kinni ja kogu moos. Muidugi oldakse seljas, seda nii pidurdustel kui kiirendustel (seljakott peabki seljas olema, või kannab keegi mujal seljakotti). Ei oleks väga tervitatav, kui äkkpidurdusel tagaistuja siplema hakkab, sest käed hakkasid paagil libisema.
A mida ma ka tean, alles neljas hooaeg läheb.
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
no ongi vahe kas olla chopperil või bike'l seljakotiks. ok, chopperil olen ise vedanud ja seal tõesti ei ole "nii intiimne" see seljakotindus, aga bike'i peal jäi piiks igatahes seisma kui ma ei hoidnud mitte temast kinni vaid ühe käega temast ja teisega tsikliistme sangast ja ta nimelt oli hädas et ei tunne mind ja seega ei oska minu keha liikumist tähele pannes ennastki korrigeerida (ok, nii viisakalt ta ennast just ei väljendanud ).
no mina kartsin tsiklit nagu vanakurat tuld. lõpptulemus oli see, et ma võisin täiesti rahulikult seljakotina piiksu taga magama jääda pikematel otstel. tegu oli bläckuga millel ka seljakohver ehk siis mugavus ruudus.
seljakotina sõitmise kartusel on ehk aga asi ka eessõitja sõidustiilis . huvitav, et keegi selle peale nagu ei taha tulla
:P
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
See oli hea märkus, et "ühe käega temast ja teise käega tsikliistme sangast" - see on justkui 50/50 - nagu hoiaks kinni ja nagu ei hoiaks ka. Korralikult kinni hoida (korralikult = endal on turvaline + juht tunneb, et oled olemas) tuleb ka sellepärast, et sõites tuleb ette ootamatuid pidurdusi, ning, nagu autogagi, aeg-ajalt ootamatuid kiirendusi (möödasõidul, möödasõidu katkestamisel, kiirendusrajalt kiirendades jne) ning kui siis peab veel lisaks muudele liiklejatele ja tee piirjoontele mõtlema ka sellele, et kas seljakott on korralikult valmis, siis peab tähelepanu hajutama ning lõpp-produktina kujuneb sõit ohtlikumaks.
Aga kõige olulisem: enne iga kaassõitja vedamist teha kindlaks, kuidas istuda, millised on märguanded, kuidas hoida. Kas lähedal, kaugel; kas hoida istmest või juhist, kas hoida käsi paagil või ümber juhi keha, kas kas kas jne.
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Minul on sõidukogemust seljakotina küll ainult paari sõidu jagu, aga paneks sellegi siia kirja. Enne esimest sõitu öeldi kohe ära, et "kui sa kurvis mulle vastu punnima hakkad, oleme mõlemad teelt läind". Eks see pani natuke põdema küll ja seetõttu olin alguses kurvides natuke liiga agar olnud, aga õnneks olen ma üks väike ja kerge seljakott nii et kompenseerimisega juhil probleeme ei tekkinud. Alguses ehmatas ka jalgade lahtipõrkumine, kui kuskilt lohust või muhust üle sai mindud, aga seda õpid ise vältima. Kuna sõit on bike'iga, hoian juhil parajalt mõõdukalt ümbert kinni, pidurdustel keeran peopesad vastu paaki, et liiga selga ei vajuks. Reied vajavad ilmselt veel trenni
Kui juhti usaldad, on keha lõdvestunud ja töötab talle kaasa isegi siis, kui kõrvade vahel on täielik kramp. Vastutulev rekka või autojuht, kes tahavaatepeeglist tsiklit nähes keset teed võtab, tekitavad seda vahel ikka Muidu meeldis mulle see, et esimesed sõidud toimusid teedel, mida ise palju autoga olen läbinud. See, et tee on tuttav, tekitas ka kuidagi julgema tunde.
Muud ei oskagi lisada; eks kogemus õpetab kõige rohkem. Ah, tegelt veel - kui te Põlvamaal juhtute trehvama ühte seljakotti, kes teile teretuseks ei viipa, siis andke armu. Seljakotina harjumine on nagu juhilubade tegemine - alguses on tähelepanu ainult juhtimisel (siin siis juhist kinni hoidmisel), küll ajapikku tuleb puhas sõidu ja ümbritseva nautimine
Re: Sõit "seljakotina/-ga"
Tirts kirjutas:..... Ah, tegelt veel - kui te Põlvamaal juhtute trehvama ühte seljakotti, kes teile teretuseks ei viipa, siis andke armu. Seljakotina harjumine on nagu juhilubade tegemine - alguses on tähelepanu ainult juhtimisel (siin siis juhist kinni hoidmisel), küll ajapikku tuleb puhas sõidu ja ümbritseva nautimine
Sõitjad, kes mind sabal vedanud, on suured, ei näe ma neist mingil moel läbi, kas vastu tuleb sõitja, keda tervitada. Kui seda patuks loetakse, siis andke tuld, slap me!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.