3. leht 6-st

Postitatud: 23 Sept 2005, 12:28
Postitas madone
Paak ikka pidevalt täis hoida ja et benapump (kui on) koguaeg uppunud oleks.

Nädalas korra-paar ikka käima panna ja lasta ikka pikalt tuksuda (mitte min pööretel vaid gaasi ikka näppida, mudu kannatab õlitus ja kulub kõvasti)

Kindlasti ka wd40-ga vms pea terve ratas täis lasta!

Postitatud: 23 Sept 2005, 14:56
Postitas alambe
ilmastikukindel, ehk kõlbab nii sisse kui ka välja
Marauder kirjutas:
alambe kirjutas:
Lisaks siis veel pakkuda ka tsiklikatted erinevat mõõtu
nailonist-sini/hõbedane
183x89x122
203x89x122
232x100x125
246x105x127

hinnaks 250.-
sese- vöi välitingimusteks?

Postitatud: 23 Sept 2005, 17:14
Postitas Rennes
Mis tast käima panna? et ikka õli soe oleks ja kõik oksüdeerumisprotsessid aktiveeruksid? Möistlik möte :)

Postitatud: 23 Sept 2005, 17:28
Postitas sepp
mida te ajate.... akud maha ja tuppa.... bensiin välja jne muidu on kevadel pask majas...
mul seisis ratas keldris...... bensiini oli veerand paaki sees... mitte midagi ma ei keeranud ega näppinud..... nii nagu sygisel ta jäi nii ma kevadel ta välja võtsin keldrist... ja ohh imet... uskuge v mitte ilma igasugu segude ja aku tuppa tassimisteta läx esimese pauguga käima ilusti!!! edu ja mõelge ikka kuidas teil raskem on...
minu poolest võtke kõik juppidex ja tassige voodi alla ..... :mrgreen:
a vb on siis kawa nii hea ratas, et pole vaja oma ajusid nssida mahakeeramiste ja segudega :lol:

Postitatud: 23 Sept 2005, 17:58
Postitas rix
sepp kirjutas:
mida te ajate.... akud maha ja tuppa.... bensiin välja jne
a vb on siis kawa nii hea ratas, et pole vaja oma ajusid nssida mahakeeramiste ja segudega :lol:
minu en500 oli samuti aku talv läbi peal ja käivitus kevadel probleemideta :D

Postitatud: 28 Sept 2005, 09:13
Postitas alambe
nüüd siis igat mõõtu katted kohal, et huvilised saaks proovida, võtke ühendust ja saame proovi aja ja koha kokku leppida
5021871

Postitatud: 27 Okt 2005, 23:52
Postitas mella
Veel talvise õlivahetusega seoses..

Kõige parem, kui tavise seismise ajaks uus õli sisse ja kevadel jälle uus. Aga see nats raiskamise moodi välja näeb.
Kas üle talve ilma õlita seismine on väga vale liigutus? Et lihtsalt sügisel õli välja ja kevadel uus sisse? Ei tohiks ju hammasrattad ja katted roostetama hakata, kuna niikuinii osad neist ei uju üleni õlis.

Postitatud: 28 Okt 2005, 09:53
Postitas petz
mul õnneks seda muret pole,et kus ja kuidas talv mööda saata. kui ikka nii öelda hooaja lõpuni koos püsib, lähen sujuvalt üle talve hooajale, mis aga tähendab seda, et talvekummid alla ja võimalusel ikka mõned sõidud teha. teine variant on see kui hooaja lõpuks laiali läheb , siis käib tsikkel täielikult laiali ja toimub põhjalikum hooldus - remont ning ka mõningane ümberehitus uueks hooajaks.

Postitatud: 28 Okt 2005, 10:08
Postitas kris.
Oskab keegi bensiini säilitajate kohta mingit kaubalist vihjet anda (lisaks sellele et muruniitja ostuga kaasa antakse :-))? Ei viitsiks see talv karbussidest bensiini välja nõrutama hakata ...

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 28 Okt 2005, 12:44
Postitas g2ngster
g2ngster kirjutas:
Kas talveks ratta tuppa toomine on ratta jaoks kõige tervislikum (endal see võimalus olemas)?

Postitatud: 28 Okt 2005, 13:14
Postitas petz
ma arvan küll, et kui soe ja kuiv ruum olemas, ja ratas korralikult puhtaks ka pestud, ei oskaks paremaid hoiutingimusi ette kujutada. ise hoiaks küll toas kui selline võimalus oleks. ainult aku ühendaks lahti ja viiks jahedasse ruumi ning vajadusel laeks teda

Postitatud: 28 Okt 2005, 18:15
Postitas WR
Ohh mis mured teil siin on, hakka siin mingit katet ostma ratta jaoks või paaki tühjaks laskma...minusuguste elu on ikka lihtne, nii kui jää maas nii piikidega järve karestama...proovige kaa hakkab meeldima veel ;)

Postitatud: 28 Okt 2005, 18:54
Postitas sokk
mella kirjutas:
Kas üle talve ilma õlita seismine on väga vale liigutus? Et lihtsalt sügisel õli välja ja kevadel uus sisse?
Ma olen kuskilt eesti saidilt kunagi lugenud, et ei tohiks miskit paha olla kui ratas ilma õlita talvitub. Et vaat paremgi kui s*tase ja läbitöötanud õliga seisma jääb. Aga peab siis kindel olema, et kevadel suure õhinaga starterit pööritades oleks uus õli ikka masinas sees. :)
Endal oleks himu hoopistükkis autoõli proovida. Mootor on suhtkoht vanaaegne ja "understressed". Aga ei ole veel kindlalt otsustanud, mõtlen ja kaalun asja. :roll:

terv, sokk

Postitatud: 28 Okt 2005, 18:59
Postitas Rollerboy
Mina ei last midagi välja panin sooja kohta ja kõik

Postitatud: 28 Okt 2005, 19:19
Postitas Zeek
Rollerboy: rõõm näha, et ka nii lihtsalt asja sõnastada saab ;)

Zeek, pooldab eesti keele reeglite karmistamist ja nende hoolsamat järgimist

P.S. kirjakeeles on ikka lasknud....

Postitatud: 28 Okt 2005, 20:12
Postitas -metsik-
:wink:

Postitatud: 28 Okt 2005, 20:49
Postitas zed
kris. kirjutas:
Oskab keegi bensiini säilitajate kohta mingit kaubalist vihjet anda (lisaks sellele et muruniitja ostuga kaasa antakse :-))? Ei viitsiks see talv karbussidest bensiini välja nõrutama hakata ...

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light
Foorumites paljukiidetud kraam http://www.seafoamsales.com
Eestis kahjuks edasimüüjat ei suutnud leida sestap lasin see aasta pritsungi paaki valvoline.

Postitatud: 01 Nov 2005, 14:21
Postitas alambe
Tuletan siis meelde ,et seoses talvise hoiustamisega pakuks siis järgnevaid asju, mida võib vaja minna

Liqui Moly 10w40 poolsüntõli 5 liitrit 350.-
4taktilise bensiini lisaaine 125ml piisab 15-20 liitri bensiini jaoks 80.-
kaks asja koos 400.-
Spray 2he ja 4ja tahtilistele talviseks säilitamiseks 95.-
ja siis 6/12 volti pisike laadija akule 300.-
saadaval ka täissünt õli 10w50 5 liitrit 450.-

ja kui huvi on siis ka vahad ja muu keemia.

Lisaks siis veel pakkuda ka tsiklikatted erinevat mõõtu
nailonist-sini/hõbedane
183x89x122
203x89x122
232x100x125
246x105x127

hinnaks 250.-

kes ostab kogu krempli (kate, õli+spray, lisaaine) saab pealekauba universaalse sprayõli, millega hea kõik liigendid kokku plögada.

Postitatud: 02 Nov 2005, 09:14
Postitas henry
Selge see, et nii palju kui on erinevaid rattaid ja sõitjaid on ka erinevaid arvamusi ratta talviseks hoistamiseks
Nagu ma aru saan ongi kõige vastastikumad arvamused õli ning kütuse osas. (paak täis või tühjaks, õlid)
Näib, et ühtset vastus sellele küsimusele ei saagi.
Näib, et igaühel tuleb oma rattale sobiv moodus leida

Henry
p.s. üks võimalus:
http://www.gsx1100g.com/info/tech/storage.htm

Postitatud: 02 Nov 2005, 09:23
Postitas alar
-metsik- kirjutas:
Käis ka kunagi mõte peastläbi,et sügisel õli välja ,ning kevadel uus sisse.Rääkisin ka ühele tuntud motomehele(nimi kõigile tuttav),ta lubas mulle tappa teha ,kui nii oma rattaga käitun.Pagan,siiani käitun tema juhiseid silmas pidades.Tema sõnad:sügis,kui kõik sõidud läbi,vana õli välja ja kohe uus sisse.
No,arvan,et talitan õieti,pidades meeles vanemate -targemate õpetusi.
Nõuanded andis edasi Indrek.
Kas selle sama, sügisel sisse lastud õliga tohib alustada ka järgmist hooaega, või tuleb see uuesti vahetada kevadel?

Postitatud: 02 Nov 2005, 13:56
Postitas alambe
kuskil soovitati vana õliga paarsada km sõita ja siis ära vahetada
alar kirjutas:
-metsik- kirjutas:
Käis ka kunagi mõte peastläbi,et sügisel õli välja ,ning kevadel uus sisse.Rääkisin ka ühele tuntud motomehele(nimi kõigile tuttav),ta lubas mulle tappa teha ,kui nii oma rattaga käitun.Pagan,siiani käitun tema juhiseid silmas pidades.Tema sõnad:sügis,kui kõik sõidud läbi,vana õli välja ja kohe uus sisse.
No,arvan,et talitan õieti,pidades meeles vanemate -targemate õpetusi.
Nõuanded andis edasi Indrek.
Kas selle sama, sügisel sisse lastud õliga tohib alustada ka järgmist hooaega, või tuleb see uuesti vahetada kevadel?

Postitatud: 02 Nov 2005, 14:28
Postitas Freaksmart
Mõtlesin, et panen oma arvamuse ka....

1. Küsimus neile, kes soovitavad sügisel õli välja valada ja alles kevadel uus sisse panna. Mis selle asja eesmärk on? Mida tahetakse sellega saavatuda, mida kaitsa või kokku hoida? Minu arust on ainult kaks õiget varianti:
a. sügisel õli välja vahetada, et kevadel kui lumi ära sulanud, saaks kohe sõitma minna.
b. kevadel õli välja vahetada (kuid see variant on nats viletsam kuna talve jooksul võivad hinnad tõuseda ja poes ei pruugi õlifiltrit olla. Tuleb tellida ja oodata kuna see kohale jõuab selle asemel, et sõita)

2. Küsimus neile, kes soovitavad sügisel karbussidest bensiini välja valada. Mis selle eesmärk on? Karbussis toimuvad samad protsessid põhimõtteliselt nagu paagis (välja arvatud, et karbuss ei roosteta. St, et negatiivseid protsesse on seal isegi vähem). Kui olete kindel, et peab karbussist kütuse välja laskma, siis peaks selle loogika järgi ka paagist välja laskma. Samuti küsimus, et kas siis sissepritsega mootoritest ajate ka sissepritse süsteemist bensiini välja? Ma eriti ei usu. Kuid kus on siis loogiga, et karbussist lasen välja, aga sissepritse süsteemist mitte.... Karbussidest bensiini välja laskmisel tähendab see, et peale bensukraani hakkavad kõik voolikud ja kanalid kuivad olema ning siis hakkavad ka kõik tihendid ja kummid kuivama. Uute rataste puhul pole see probleem, aga vanade rataste puhul täidavad mõned kummid oma funktsiooni ainult tänu sellele, et on pidevalt niisked. Kui nad üks kord talvel ära kuivavad, siis võivad kokku kuivada ja hakkavad läbi laskma või ei täida enam oma funktsiooni õigesti.

3. Täiesti arusaamatuks jääb mulle mõte mingi kord nädalas tsikkel käima panna. Käisin autokoolis juba palju aastaid tagasi, aga kui ma ei eksi, siis isegi seal räägitakse, et külma ilmaga mootori käivatamisel, on selle kulu kõige suurem kuna:
a. õli läheb külmaga paksuks ja ei õlita enam nii hästi kui kuum olles
b. külmaga on kahe metalli osa (näiteks kolb ja silinder, nukkvõll ja klapp jne) üks teise vastu hõõrumine suurem (st, et need osad kuluvad palju rohkem), kui kuumaga.

Ise teen nii:
1. Tsikkel soojasse (umbes 16 kraadi) kuivasse keldrisse
2. Paak täis (stabilisaatorit ei pane)
3. Kogu tsikkel näiteks wd40`ga või silikoniga üle lasta, et ei roostetaks
4. Talve jooksul õli ja filtri vahetus. Õhufiltri vahetus, tagakummi vahetus, esipiduri klotside vahetus, mõlema piduri pidurivedeliku vahetus.

Postitatud: 02 Nov 2005, 15:01
Postitas ural
Freaksmart kirjutas:
Mõtlesin, et panen oma arvamuse ka....


2. Küsimus neile, kes soovitavad sügisel karbussidest bensiini välja valada. Mis selle eesmärk on? Karbussis toimuvad samad protsessid põhimõtteliselt nagu paagis ....
Paagis ei ole sul düüse, mis vaikude ladestudes umbe lähevad. Seega kui kevadel on isu karpap puhastada jäta talveks bensiin sisse.

Postitatud: 02 Nov 2005, 15:06
Postitas kris.
Kahe esimese küsimuse vastus on lühidalt selline et erinevad ained sadestuvad/ladestuvad ja neid on siis raske uuesti lahti ning mootorist välja saada.
Karbussi puhul räägitakse vaikudest ja õli puhul "üldisest sodist". Õli puhul on veel oht et sadestunud tükid tulevad lahti ja ummistavad õlikanaleid.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 02 Nov 2005, 15:44
Postitas kaska14
Milleks on vajalik talvel pidurivedelik ära vahetada uue vastu?

Postitatud: 02 Nov 2005, 15:47
Postitas kris.
kaska14 kirjutas:
Milleks on vajalik talvel pidurivedelik ära vahetada uue vastu?
Kes Sulle seda rääkis?

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 02 Nov 2005, 17:49
Postitas Raitz
Freaksmart kirjutas:
Mõtlesin, et panen oma arvamuse ka....

1. Küsimus neile, kes soovitavad sügisel õli välja valada ja alles kevadel uus sisse panna. Mis selle asja eesmärk on? Mida tahetakse sellega saavatuda, mida kaitsa või kokku hoida? Minu arust on ainult kaks õiget varianti:
a. sügisel õli välja vahetada, et kevadel kui lumi ära sulanud, saaks kohe sõitma minna.
b. kevadel õli välja vahetada (kuid see variant on nats viletsam kuna talve jooksul võivad hinnad tõuseda ja poes ei pruugi õlifiltrit olla. Tuleb tellida ja oodata kuna see kohale jõuab selle asemel, et sõita)
Ma olen kuulnud jutte sellest, et kasutusvälba lõpupoole on õli omadused pisut muutunud. Räägitakse ka sellest, et kasutatud õli pH tase erineb uue omast, st on väiksem. Sellest tulenevalt soovitatakse õlivahetust enne pikemat seismist. On kellelgi äkki mingit vahendit selle teooria kinnituseks? Et mõõdaks vana õli pH-d ja uue oma ja vaataks kas on erinevusi või mitte.
Mingi 3 astmelise skaalaga pesupulbri reklaami indikaatorpaber ilmselt selleks ei sobi. Siit oleks hea kodune ülesanne keemiatundi kaasa võtta. Mind küll hakkas huvitama, et kui suur tõepõhi on selle müügimeeste jutul all, kes räägivad, et õlivahetuse suurim argument on tema happelisemaks muutumine töötamise käigus.

Postitatud: 02 Nov 2005, 18:37
Postitas kaska14
Freaksmart kirjutas:
1roostetaks
4. Talve jooksul õli ja filtri vahetus. Õhufiltri vahetus, tagakummi vahetus, esipiduri klotside vahetus, mõlema piduri pidurivedeliku vahetus.
Mõtlesin seda et miks seda vahetada vaja on?

Postitatud: 02 Nov 2005, 18:56
Postitas kris.
Ah see, sorry.
No ma arvan et kodanikul sai vedeliku vahetuse välp täis.
Mõned vennikesed vahetavad iga aasta aga sellise keskmise sõitja jaoks on üle aasta vahetamine liigagi tihti. DOT5 (5.1)-ga võiks veelgi kauem sõita.

terv
Kris.
XVZ-13 TF - Big Blue Light

Postitatud: 03 Nov 2005, 08:40
Postitas Freaksmart
Paagis ei ole sul düüse, mis vaikude ladestudes umbe lähevad. Seega kui kevadel on isu karpap puhastada jäta talveks bensiin sisse
Sellise teoorija järgi peaks siiski sisspritse süsteemist ka kütus välja lasta, kuid keegi pole siin öelnud, et teeks seda. Sellest ma räägingi…
Õli puhul on veel oht et sadestunud tükid tulevad lahti ja ummistavad õlikanaleid
Seda ma räägingi, et parem variant on sügisel õli ära vahetada ja pole probleemi. Rääkisin, et ei näe mõtet variantidel “sügisel õli maha lasta ja kevadel uus sisse panna” või “sügisel õli välja vahetada ja kevadel jälle uus sisse panna”.
Milleks on vajalik talvel pidurivedelik ära vahetada uue vastu?
See, mis ma kirjeldasin ei tee iga talv. See oli konkreetselt selle talve plaan. Põhjus aga väga lihtne. Pidurivedeliku üks omadustest on aja jooksul vee sisse imemine (kondensaat näiteks) ja siis kaotab ta osaliselt oma teisi omadusi.