3. leht 3-st

Postitatud: 20 Okt 2006, 23:44
Postitas Loadära
irwww,sann361...tulevane Noonius? :D

mõtle peaga,mis enamus eesti automootoreid talvel teeb...sest nad kõik on ju vesijahutusega (ehk vedelikjahutusega,ehk tosooljahutusega,ehk liquid cooled i.k....),või mis? :)

ja teadmiseks sulle (ja kellelegi veel eestpoolt),et õlitus turbos ei ole mitte jahutuse pärast!
ma ei kujutaks hästi ette,kui kaua käib üks liugpindadel võll 100000+ pööret ilma libestita?
ma olen oma elus ikka kümneid turboid käes hoidnud,aga ilma õlituseta turbot pole minu silm veel näinud!

paneks siia miskise esimese ettejuhtunud lingi kah...how stuff works:

http://www.turbodriven.com/en/turbofact ... earing.asp

:wink:

Postitatud: 21 Okt 2006, 02:08
Postitas ping
Kes odavalt tahab läbi ajada pangu kummimootor. 2nädalat kerida 20 minutit sõidab. Nagu F1.

Postitatud: 21 Okt 2006, 12:31
Postitas dirtyboy18
Kui tahtmist on ja rah aka siis andku minna..
kuigi mina ostaks siis juba natuke võimsama asja tuleb odavam lihtsam ...

Postitatud: 21 Okt 2006, 19:48
Postitas sann361
sa maru tark SPETS Loadära....
Lisaks kohiks teie turboentusiasmi veel sellega,et turbod on kõik õlitusega,tänapäevased veel lisaks vesijahutusega....kuidas selle lahendada mõtlete?Kuidas segu paika kavatsete saada...eriti pritse puhul,kes teil aju paika progreb vastavalt turbo konfile?Ostate teise aju,panete veel lambda,segukella jne ja siis lähete kuhugi vennasvabariiki dünorullile häälestama?Vaevalt küll

Räägid et turbod on vesijahutusega...ja nüüd targutad ka pealekauba???
Vaatan et oled maru kõva minski ja jawa mees....viimati kes üks minski ja jawa mees kes targutas maru palju...proovis rolleriga sõitta..ja esimese 5 meetri peal oli ta pikali

Postitatud: 21 Okt 2006, 20:05
Postitas g2ngster
sann361 kirjutas:
sa maru tark SPETS Loadära....
Lisaks kohiks teie turboentusiasmi veel sellega,et turbod on kõik õlitusega,tänapäevased veel lisaks vesijahutusega....kuidas selle lahendada mõtlete?Kuidas segu paika kavatsete saada...eriti pritse puhul,kes teil aju paika progreb vastavalt turbo konfile?Ostate teise aju,panete veel lambda,segukella jne ja siis lähete kuhugi vennasvabariiki dünorullile häälestama?Vaevalt küll

Räägid et turbod on vesijahutusega...ja nüüd targutad ka pealekauba???
Vaatan et oled maru kõva minski ja jawa mees....viimati kes üks minski ja jawa mees kes targutas maru palju...proovis rolleriga sõitta..ja esimese 5 meetri peal oli ta pikali
Räägime nüüd sellest, et kui palju Eestis elavatest autoturbotajatest on käinud kuskil võõral maal dünorullil mõõtmas?

Turbo õlituse kohapealt mainiksin veelkord seda, et minu mõttes oli ainult 4 taktiline isend... Arvan et ka vesijahutusega kahetaktilisele saaks kuidagi turbo õlituse juurde pookida...

Kes progeb aju paika eestis turbostatud autodele?

Segukella ei pea ilmtingimatta poest ostma.. Kui on elektroonikaalast kogemust, saab selle väga edukalt ka ise valmis teha..

Minski ja Jawa venna kohta ütleks ainult seda, et võrreldes rolleriga on nad ikka sootuks erinevad...

Postitatud: 21 Okt 2006, 20:16
Postitas oldmoped
Vaadates natukene foorumis ringi:
sann361 kirjutas:
..see tihend mida ma mõtlen asub üldse kuskil seal mootoris..väntvõlli küljes vist...ja see on mootori õli et kui kallutad ja tihend katki on siis see valgyb kuskile nii et mootor jääb seisma..ja kui teisele poole vastu kallutad valgub ta tagasi ja mootor peaks tööle minema jälle....proovige ise oma rolleril kallutage ja vaadake kas jääb seisma või ei...
Teeme nii, et selliste tehniliste teadmistega isik ei tule siin õpetama ega teiste kallal hüppama! Samuti ei puutu kuidagi sinusse ega siia teemasse, mis sõidukid mõnel teisel kasutajl kunagi olnud on.

Postitatud: 21 Okt 2006, 21:56
Postitas sann361
sorry aga minul on ausalt öeldes jumala savi mis sa ütled, tõesti sorry...aga kuidas võtta, nende n-ö asjadega mis ma siin rääkinud olen on mul omad kogemused olemas...ja pean kinni selles milles olen ise kindel...ok aitab sellest....ja need mõtetud postid sa oldmoped võiksid ära kustutada või siis mõni teine mode...kui nosi teema siis las olla nos...

Re: nos rollerile..kas tasub?

Postitatud: 21 Okt 2006, 22:48
Postitas ats91
naxitrall kirjutas:
kas üldse oleks mõtet?
Kui raha kuhugi mujale panna ei ole, siis miks mitte ? Üldiselt on see ikkagi mõttetus..

Postitatud: 22 Okt 2006, 00:11
Postitas pegasus
kas see motorit kotti ei keera minu arust nagu peaks.
kui ei siis anna minna,aga pane pilte sellest ehitusest juhul kui sa paned selle peale

Postitatud: 22 Okt 2006, 00:57
Postitas Justice
Eino lõppkokkuvõttes jookseb mootor ju kindlasti kokku :D
Kuid nagu mida sa mõtled, Nos-i v6i Turbot ?
Sest seda ma tean et turbo jooksutab kohe kindlasti selle 50cc mootori kotti aaga Nos ei tohiks küll kohe vähemalt esimesel korral kotti midagi jooksutada :roll:

Postitatud: 22 Okt 2006, 01:35
Postitas ivar
muide.. www.dragbike.ee lehel on müüa nos, 5000eek.

Postitatud: 22 Okt 2006, 02:59
Postitas Loadära
sann361 kirjutas:
sa maru tark SPETS Loadära....
Lisaks kohiks teie turboentusiasmi veel sellega,et turbod on kõik õlitusega,tänapäevased veel lisaks vesijahutusega....kuidas selle lahendada mõtlete?Kuidas segu paika kavatsete saada...eriti pritse puhul,kes teil aju paika progreb vastavalt turbo konfile?Ostate teise aju,panete veel lambda,segukella jne ja siis lähete kuhugi vennasvabariiki dünorullile häälestama?Vaevalt küll

Räägid et turbod on vesijahutusega...ja nüüd targutad ka pealekauba???
Vaatan et oled maru kõva minski ja jawa mees....viimati kes üks minski ja jawa mees kes targutas maru palju...proovis rolleriga sõitta..ja esimese 5 meetri peal oli ta pikali
irww,sannu,sul on aerox!respect,man...kust said?

see,et mul omaehitatud Ereliukase raami peal võrrist kopp ette sai,ja ma 11 aastaselt läksin kaalikaid kõblama,et osta Minski (sest tol ajal ei olnud muud!)ja 13 aastaselt sain ennast kolhoosi jäänustesse põhutööle nihverdada,et Jawa 634 osta (mis oli tol ajal sama cool kui gixxer praegu?),see ei ole sinu kommenteerida,tatt,või mis?

nosi teemast saab sujuvalt turboteema,ja turboteemast saab sujuvalt isiklike solvangute teema???

aga selle asemel,et OMA KOGEMUSTE PÕHJAL kirjeldada mõnda lõhkikülmunud turbot,hakkad saa rääkima,et Jawamees ei saa su punnvõrriga hakkama...hale?Loomulikult Jawamees kukkus su kohviveskiga külili,sest ta ootas tõmmet...mida kahjuks ei järgnenud :(

Sa katsu mõne mu tehnikaga kasvõi 1m märgini jõuda...ennem oled ilmselt külili,sest ma lihtsalt sinusugustele vabatahtlikult küll midagi ei usaldaks :D

Postitatud: 22 Okt 2006, 03:34
Postitas Loadära
Räägime nüüd sellest, et kui palju Eestis elavatest autoturbotajatest on käinud kuskil võõral maal dünorullil mõõtmas?

Turbo õlituse kohapealt mainiksin veelkord seda, et minu mõttes oli ainult 4 taktiline isend... Arvan et ka vesijahutusega kahetaktilisele saaks kuidagi turbo õlituse juurde pookida...

Kes progeb aju paika eestis turbostatud autodele?

Segukella ei pea ilmtingimatta poest ostma.. Kui on elektroonikaalast kogemust, saab selle väga edukalt ka ise valmis teha..

Minski ja Jawa venna kohta ütleks ainult seda, et võrreldes rolleriga on nad ikka sootuks erinevad...
hai,siin jutus on ka natukene pointi,millele inimese kombel vastu vaielda...kuigi,ära võta perset kaitsvat hoiakut sisse,ennem kui keegi seda kraapima on hakanud :D

et eestis väljas tuleb (ilmselt soome pool kõige mõistlikum) käia dünomas sellest ajast saati,kui Eero ja Kaimo dünovärk isiklikke lahkhelide tõttu rupsikusse jooksis...sest liguri rull karksis on suht veeuputuse aegne ja keegi,kes veel tallinas teeb,vastas minu uurimise peale,et ta ei suuda summuti sondi andmeid läbi pöörete vahemiku välja printida (mis teeb peenhäälestamise võimatuks,või?),ainult hj/nm...bensurõhku hüdroscandist ostetud manomeetriga suudan ise ka jälgida läbi peenestustsüklite...aga parima saamiseks on vaja just teada,mis sel hetkel mootoris toimub!

kes progreb eestis aju paika turbo autole?põhimõtteliselt mitte keegi,selle pärast ei ole ka ühtegi korraliku turboauto alla 10sek tulemust veerandmiili näha olnud!!arvate,et asi on rahas?ei,asi on ikka knowhows kinni :)
isegi Indrek Ando 325ix turbobuumerit käidi viimastel andmetel Riias dünomas,et mingig ettekujutus saada mootoris toimuvas...mis sest,et poolteljed nagu kõrsikud murduvad...Maksimi suprast ei räägigi parem,sama raha eest oleks 3 alla 10sek suprat usast kokku ostnud :D

see,et sa segukella lambda anduri andmetel dioodidega ise valmis teed,see on suur samm edasi...erinevalt sannust,kellel ainult H2O külmumispunkt füüsikatunnist meelde on jäänud :D
aga "persedüno" abil sa mingit peenhäälestust sellega küll ei tee...lihtsalt turvatunne,et liigne kütus detonatsiooni väldib?

jaah,õlipumba saab kindalsti mootorile monteerida,põhimõtteliselt suvaline pump,rihm või elekterkäitusega,mis õlile 3+ bari rõhku suudab sisse ajada...aga see just ongi jälle see ettearvestamata $$$,mille teemaks tõin optimistliku 10k projekti juures

ahjaaa...rääkides Minskist või Jawast...mul on küll praegu roller,mille augustikuise 2200km ls näidu asemel on nüüd juba 6200km...ja kui talverehvid supermotost kätte saan,siis jõuludeks lõpetame hooaja 10000km näiduga...aga ma ise küll lootsin juba,et 2takt ratastega mootorsaag on unustatud teema....vähemalt peale seda kui tagarattal sõit on selge nii 500 tänavasuzuga kui 250 võistluskorras krossirattaga :D

EDIT:kõikidele teistele,kelle ainukeseks sõnumiks:mootor jookseb kokku,mootor ei jookse kokku...mõned argumendid?kui detailid vastava varuga ja justnimelt seadistus õige,siis miks peaks?selge see,et varem või hiljem saab iga pidu otsa...aga mõned argumendid või vihjed siis ka siia juurde,miks just nii ja mitte teisiti?

Postitatud: 22 Okt 2006, 09:45
Postitas g2ngster
Miskipärast kahtlen ka seda, kas Soomes või Lätis oleks võimalik kaherattaline sõber korralikult dünorullil ära häälestada.. Ahjaa, kas mitte kodanik Nigga ei paku powercomanderi seadmis teenust, minuteada tema dünorulli ei kausta... Küll aga teevad seda teised..

Aju progemise kohapealt arvan et asi ei ole rahas... Enamus asju on alati teadmistes ja teotahtes kinni.. ;)

Isetehtud segukellaga saavutaks tõesti ainult turvatude, et kütet väheks ei jää.. Aga mine tea, võibolla saaks isegi suhteliselt täpselt paika, kui palju vaeva näha..

Ahjaa, arvatavasti tuleb turbotamiseks leida selline kahe taktiline isend, millel karpa on silindri küljes, mitte karteri küljes... Isiklikult arvan et vähe suurem rõhk karteris võib mingil määral turbotaja väljaminekuid korraldada...

Postitatud: 22 Okt 2006, 09:51
Postitas oldmoped
g2ngster kirjutas:
Ahjaa, arvatavasti tuleb turbotamiseks leida selline kahe taktiline isend, millel karpa on silindri küljes, mitte karteri küljes...
Karteri küljes on parem variant, kuna ajastus on paremini ja konkreetsemalt juhitav, aga mittemingiljuhul ei sobi reedvalve vaid kindlasti peab olema pöördklappsisselase

Postitatud: 22 Okt 2006, 09:53
Postitas g2ngster
oldmoped kirjutas:
g2ngster kirjutas:
Ahjaa, arvatavasti tuleb turbotamiseks leida selline kahe taktiline isend, millel karpa on silindri küljes, mitte karteri küljes...
Karteri küljes on parem variant, kuna ajastus on paremini ja konkreetsemalt juhitav, aga mittemingiljuhul ei sobi reedvalve vaid kindlasti peab olema pöördklappsisselase
Huvi pakub just see, et kui surt survet kannataks tavalise rollerile karter välja, ennem kui kuskilt "lekkima" hakkab...?

Postitatud: 23 Okt 2006, 18:14
Postitas Vanquish
btw, dyno mootorratastele on täiesti olemas ka motodepoos...

Postitatud: 23 Okt 2006, 19:15
Postitas Nigga
g2ngster kirjutas:
Miskipärast kahtlen ka seda, kas Soomes või Lätis oleks võimalik kaherattaline sõber korralikult dünorullil ära häälestada.. Ahjaa, kas mitte kodanik Nigga ei paku powercomanderi seadmis teenust, minuteada tema dünorulli ei kausta... Küll aga teevad seda teised..

Aju progemise kohapealt arvan et asi ei ole rahas... Enamus asju on alati teadmistes ja teotahtes kinni.. ;)

Isetehtud segukellaga saavutaks tõesti ainult turvatude, et kütet väheks ei jää.. Aga mine tea, võibolla saaks isegi suhteliselt täpselt paika, kui palju vaeva näha..

Ahjaa, arvatavasti tuleb turbotamiseks leida selline kahe taktiline isend, millel karpa on silindri küljes, mitte karteri küljes... Isiklikult arvan et vähe suurem rõhk karteris võib mingil määral turbotaja väljaminekuid korraldada...
Soomes ja Lätis pole tõesti pingid millegipärast sellisele tasemele viidud, et saaks enamvähem normaalse kaardi teha commanderile. Nagu sa juba ütlesid, siis mina ei kasuta pinki, et kaart teha.

Aju progemine ei ole loomulikult keeruline kuid napib just teadmisi, millist tehnikat selleks kasutada(loe: seadmeid).

Ma eelnevat kraami ei lugenud, aga igaks juhuks mainin ära, et mina ei tegele teps mitte isetehtud segukellaga. Tegemist on parima kvaliteediga O2 anduriga ning dadaloggeriga mille järgi powercommander paika timmida. Nagu ka dragbike.ee lehel kirjas on, siis sellisel meetodil saadud PC kaart on märgatavalt erinev pingis tehtust ning vahe on sageli ka persega tuntav.

Need, kes arvavad, et teen midagi sellist mida varem tehtud pole, siis vastupidi - nö. leiutasin jalgratta ka siinsetele motomeestele ja mitte ainult. Rinkamehed on meil ka varem kasutanud samalaadset meetodit kuid väga vähe infot on liikunud ning ega keegi eriti ei taha rääkida ju kah ilmselgel põhjusel ;)

Postitatud: 26 Okt 2006, 02:33
Postitas Loadära
g2ngster kirjutas:
oldmoped kirjutas:
g2ngster kirjutas:
Ahjaa, arvatavasti tuleb turbotamiseks leida selline kahe taktiline isend, millel karpa on silindri küljes, mitte karteri küljes...
Karteri küljes on parem variant, kuna ajastus on paremini ja konkreetsemalt juhitav, aga mittemingiljuhul ei sobi reedvalve vaid kindlasti peab olema pöördklappsisselase
Huvi pakub just see, et kui surt survet kannataks tavalise rollerile karter välja, ennem kui kuskilt "lekkima" hakkab...?
hai,

ma arvan,et kui sa mõtled karterist "õue" lekkimist..siis see on ilmselt kõige väiksem probleem?
tänapäeval "loctite" ja "würth" jne... valikus igasugu metalli liime,millega kindlasti pole seda vaja karta!
parimaks näiteks kasvõi meie radadel 9,xx sek aegu sõitnud Ville Oksaneni superhüperturbo Mosse,millel kaanetihendi asemel just mootoripooled kokku liimitud...ja ma ei julge pakkuda,palju seal pajas ülelaaderõhk võiks küll olla... :D

aga muidu kui rääkida nn"ajust" või "powercommanderist" vms ja selle häälestamisest...kas siis turboprojekti puhul peaks vist kõige olulisem olema rõhuanduri liitmise (autodel vist MAP ehk manifold air pressure...?)võimalus?kuna turbo erinevalt kompressorist või muust tuuningust ei kasvata oma rõhku lineaarselt läbi pööretevahemiku,vaid võib gaasiga mängides erinevatel pööretel erinevaid rõhke toota?sry,kui segane lause sai...aga vast saate aru,mida silmas pean :)

Postitatud: 26 Okt 2006, 20:09
Postitas naxitrall
aga kes jagaks täpsemat infot et kuhu vahele see ühendada, kuidas, mis selleks olemas olema peab, mis selleks vaja läheb? kui keegi viitsib siis võiks koos natuke rääkida sellest..

Postitatud: 26 Okt 2006, 22:57
Postitas Kirs