3. leht 3-st

Postitatud: 27 Mär 2007, 21:59
Postitas agent007
Sain siis ükspäev aega ja siis tegin ära oma karbussile selle uputussüsteemi. Käivituses paranes asi ikka märgatavalt. Samas nüüd tekkis selline probleem, et kurjam kakub ennast liiga täis! Samas üritasin seda sisselaske düüsi reguleerida, kuid ikkagi nagu kraani lahti teen hakkab karpa alt jooksma. (See on see väike toruke seal kambri põhjas mis üle uputab ja joolseb) Algul seda jama ei olnud, aga kui päev otsa sai sõidetud siis hakkas jooksma - kuigi see uputusnupp on ikka vedruga ja tõmbab ennast ilusti tagasi. Nii see selleks...

Samal päeval siis ilmnes ka teine probleem. Masin kooles lihtsalt ära ühest silindrist. Säde on kõik olemas ja küünladki märjad, kuid tee mis tahad lubab ainult ühest pütist. Algul mõtlesin, et aku on tühi. Eks siis laadisin täis ja ikka samamoodi lubab ainult. Tegin siis karpa puhtaks - ikka sama. Vahetasin küünlad ning ikka sama jama. Ma ei saa enam aru mis toimub. Kuigi üks kahtlus on, et kütuses on asi. kuigi see oleks suht ajukas ikka!

Kellegil mootorit või vähemalt korras mootoripooli pole pakkuda? :)

terv. Siim

Postitatud: 27 Mär 2007, 22:21
Postitas Marukoer
mul ka karbuss alt jooksis 638-l, probleemi lahendasin niiviisi,et ujuk oli liiga palju alla vajunud,vajutasin ta siis tagasi üles ja probleem lahenes.

Postitatud: 27 Mär 2007, 22:47
Postitas randmevääne2
ega jah täis jookseb kergelt.käivituse ajal hoian ühe käega rikastushoovast kinni.kui käima läheb peab silmapilkselt selle alla vajutama,et täis ei tõmbaks,muidu jah...hakka lükkama veel.
süüteprobleemile ei oska lahendust anda.vähetõenäoline muidugi oleks,et süüde paigast ära läheb,kui ikka kõik kruvid korralikult kinni on.

Postitatud: 28 Mär 2007, 07:49
Postitas agent007
Aga muidugi süüte ajastus võib nihu olla küll. Sest külma mootoriga käis nobedalt. Nii nagu soojemaks läks hakkas üks pütt paukuma ja siis kadus üldse tagant ära. Võibolla siis nihutaski ära seal midagi!

Eks nädalavahetusel vaatan süüte üle. Sest kütus probleemiks tuua oleks ka väga kreisi, sest ma ju sõitsin sama kütusega Terve hommiku ringi ja ei olnud midagi häda.

Okei tänks abi eest.

Postitatud: 18 Apr 2007, 14:54
Postitas DioX
Mul taoline probleem nagu agendil , et külmast peats käib mootor stabiilselt ja kui soojaks läheb siis kaob üks püüt tagant ära ja nt esimese käiguga sõites töötavad 2 püti ja kui annad rohkem pöördeid ja lülitad sisse teise või kolmanda siis lakkab üks (parem poolne ) pütt töötamast vb tuleb vahele mingi väike säde siis detoneerib aga muidu ei tööta suurematel pööretel millegipärast !!! Milles võib asi olla ? Kas süütes, et ei jõua anda vajalikul momendil sädet vms ?

Postitatud: 18 Apr 2007, 17:22
Postitas randmevääne2
Alustada võiks sellest ,et kui tead kumb pütt ära kaob,tõsta geneka kontaktide juhtmed ringi ja sama tee teiste otstega ,st. vaheta ka süütepooli minevad otsad ära.Kui nüüd viga liikus ühest silindrist teise ,siis on kala kuskil geneka ja küünlavahelisel süütesüsteemi osal.Kui aga midagi ei muutunud ,tuleb liikuda geneka kontaktidest alates tagurpidi el. süsteemis. võid ka kondeka otsi vahetada ja vaadata mis teeb.
Parem on kui saad veel kuskilt teise sama tsikli pealt töötavaid detaile ümber tõsta,aga seda juba siis kui on vea asukoht enam vähem leitud.

edu

Postitatud: 18 Apr 2007, 18:09
Postitas Nitroid
Kas probleem ei võiks olla selles, et kondekas saab kuumaks ja lakkab normaalselt töötamast? Sellega seoses küsimus, et kas kondeka võib hoopis paagi alla süütepooli juurde viia?

Postitatud: 18 Apr 2007, 18:44
Postitas Dimitri
DioX kirjutas:
Mul taoline probleem nagu agendil , et külmast peats käib mootor stabiilselt ja kui soojaks läheb siis kaob üks püüt tagant ära ja nt esimese käiguga sõites töötavad 2 püti ja kui annad rohkem pöördeid ja lülitad sisse teise või kolmanda siis lakkab üks (parem poolne ) pütt töötamast vb tuleb vahele mingi väike säde siis detoneerib aga muidu ei tööta suurematel pööretel millegipärast !!! Milles võib asi olla ? Kas süütes, et ei jõua anda vajalikul momendil sädet vms ?
Soovitan kontrollida kontaktide korrasolu, et kas on kulunud vqi mitte, vähemalt puhastada neid ära, kaks omavahel töötavat pinda. Teiseks tee kindlaks, et genekas töötab stabiilselt, väga tihti juhtub, et mõni hari on kulunud vqi üks rootori juhtemetest katki - ja juba hullem pingevoolu relee.
Samas võiks vahetada küünlad koos kondentsaatoritega välja :) pole ju kallis lõbu.. Kõige hullem muidugi see, kui karteris loksub väntivõlli peal olev alumiiniumi rõngas, eriti siis hakkab jama kahe silindrite stabiilse töötamise probleemid. Enda kogemus - tühipöörete puudumine, kuna kohapeal töötas viimasel piiril ainult üks silinder ja sõidupeal kaks. Mootoris selline hääl nagu keegi lööb haamriga vastu karterit :evil:

Postitatud: 18 Apr 2007, 22:11
Postitas randmevääne2
Nitroid kirjutas:
Kas probleem ei võiks olla selles, et kondekas saab kuumaks ja lakkab normaalselt töötamast? Sellega seoses küsimus, et kas kondeka võib hoopis paagi alla süütepooli juurde viia?
Ma arvan, et kuumaks ta kindlasti ei lähe seal geneka peal,soojemaks aga küll.Seega kui ta ei tööta,siis lihtam on ta välja vahetada ,kui hakata ümberehituseks paagi alt lisajuhtmeid vedama.

Postitatud: 18 Apr 2007, 23:40
Postitas Dimitri
randmevääne2 kirjutas:
DioX kirjutas:
Niih proovisin siis Randmevääne meetodit , et kallasin silindrisse benus ja läks kohe esimeset paugust tööle !!!
Ja selline küs ,et mis kruvi mida reguleerib (karburaatoril )? Üks on horisontaal asendis teine on suunatud gaasi trossi poole !!!
Asi on vist ikkagi kütte segus !!
siis on jah karpa viga.kui esimese 638 ostsin ,siis ka seda tööle ei saanud nii nagu peaks.sellest tooreklapist ma igatahes jagu ei saanud.külmkäivitusel bentsu sisse ei imenud aga kui korra käima said,siis sõitis hästi.ma tegin siis sellise ümberehituse nagu vanadel karpadel et saad ise nn üle uputada. siis sain edaspidi masina kohe käima.polnud enam mingit probleemi. :wink: a neid karpa kruvisid pole mõtet paigast ära ajada,enne ju sõitis normaalselt.
See 638 karpa tooreklapp töötab AINULT siis kui käivitaja ei keera rulli(gaasi) peale.. Paljud minuteada on harjunud gaasi andma käivitamise ajal, 638l käib asi aga seda pidi külma mootoriga ja toorklapiga. Ehk tegin kedagi nati targemaks :P

Postitatud: 30 Apr 2007, 10:46
Postitas agent007
randmevääne2 kirjutas:
ega jah täis jookseb kergelt.käivituse ajal hoian ühe käega rikastushoovast kinni.kui käima läheb peab silmapilkselt selle alla vajutama,et täis ei tõmbaks,muidu jah...hakka lükkama veel.
süüteprobleemile ei oska lahendust anda.vähetõenäoline muidugi oleks,et süüde paigast ära läheb,kui ikka kõik kruvid korralikult kinni on.
Mul hakkas ka alt jooksma. Kurat painutasin seda ujukite küljes olevad plekikest mis sulgeb selle sisselaske. Suht rängalt aga ujutab ennast ikka rängalt üle. Algul töötas normilt aga nüüd viimasel ajal hakkas nii tegema. Kas painutasin liiga palju?

Postitatud: 30 Apr 2007, 21:48
Postitas raiks96
DioX kirjutas:
Niih proovisin siis Randmevääne meetodit , et kallasin silindrisse benus ja läks kohe esimeset paugust tööle !!!
Ja selline küs ,et mis kruvi mida reguleerib (karburaatoril )? Üks on horisontaal asendis teine on suunatud gaasi trossi poole !!!
Asi on vist ikkagi kütte segus !!
kas jawal ei ole karpa silindri külge ühendatud mingi kummi jamaga ja sealt nüüd öhku vahelt imema hakkas ja mäletamise järgi mängis öhupuhasti tähtsat rolli et bensu piisavalt sisse ei ime

Postitatud: 16 Juul 2007, 11:26
Postitas layr
Oskab keegi öelda orienteeruvalt 638 mootori tihendite hinnad Kloostrimetsa motopoes? (püttide alused, kollektori, silindripea tihendid). Motopoe enda leht ei tööta.

Postitatud: 16 Juul 2007, 12:05
Postitas zod
layr kirjutas:
Oskab keegi öelda orienteeruvalt 638 mootori tihendite hinnad Kloostrimetsa motopoes? (püttide alused, kollektori, silindripea tihendid). Motopoe enda leht ei tööta.
mälujärgi oli eelmineaasta barosest ostes kogu tihendikomplekt kolmesaja ringis. aga igaksjuhuks helista üle (nii baros, kloostrimetsa pood ning võid ka tondilt küsida kuigi neil suht kesine valik endise idabloki masinate juppe).

Postitatud: 16 Juul 2007, 12:21
Postitas vootele
Mul on 634-l just sarnane jama - parem pütt töötab ainult tühikäigul ja sedagi katkendlikult. Olen proovinud absoluutselt kõike - vahetasin kondekad omavahel ära - sama. Siis vahetasin süüte juhtmed ja piibud ringi - ikka parempoolne ei tööta. Kontakti käsitsi lahutades ei teki 1/3 juhtudest sädet. Kontaktid samas on puhastatud ja näivad korralikena ka...

Postitatud: 16 Juul 2007, 16:05
Postitas layr
vootele kirjutas:
Mul on 634-l just sarnane jama - parem pütt töötab ainult tühikäigul ja sedagi katkendlikult. Olen proovinud absoluutselt kõike - vahetasin kondekad omavahel ära - sama. Siis vahetasin süüte juhtmed ja piibud ringi - ikka parempoolne ei tööta. Kontakti käsitsi lahutades ei teki 1/3 juhtudest sädet. Kontaktid samas on puhastatud ja näivad korralikena ka...
mul oli hiljuti analoogne probleem. Säde oli küll olemas, aga nõrgem kui teisel pütil. Lahendus seisnes kondeka juhtme jootmises (enamus kidad olid katki). Iseasi kas sinu jaffil on sama häda.

Zod, kas tihendikomplekti kuulub silindrite alune, silkude pealne (alumiinium), karteripoolte vaheline, siduripoolne, ja kollektori tihend või on midagi veel?
p.s. oled oma kaherattalise jooksma saanud?

Postitatud: 16 Juul 2007, 22:03
Postitas zod
layr kirjutas:
Zod, kas tihendikomplekti kuulub silindrite alune, silkude pealne (alumiinium), karteripoolte vaheline, siduripoolne, ja kollektori tihend või on midagi veel?
mälujärgi on loetelu täielik.
layr kirjutas:
p.s. oled oma kaherattalise jooksma saanud?
Ikka. Ning seda kohe kevadel kuna oli mu ainuke liiklusvahend. Suvejooksul kogunes läbisõiduks ca. 6k km ning mingeid suuremaid probleeme ei mäleta et oleks esinenud. Hetkel küll jaffitu kuid loodan suvepäevadeks hoopis vanema jawaga kohal olla;)

Postitatud: 16 Juul 2007, 23:09
Postitas layr
zod kirjutas:
Ikka. Ning seda kohe kevadel kuna oli mu ainuke liiklusvahend. Suvejooksul kogunes läbisõiduks ca. 6k km ning mingeid suuremaid probleeme ei mäleta et oleks esinenud. Hetkel küll jaffitu kuid loodan suvepäevadeks hoopis vanema jawaga kohal olla;)
Hästi (Y) ise sain alles vasema püti-kolvi-sõrme ära vahetatud (jube tirin oli sees, kuid päris kõrvaliste häälte vabaks siiski mootorit ei saanud).
Nüüd üritan käivitusprobleemist võitu saada. Vahetasin süütepoolse simmeri (eelmine oli kindlasti kulunud ning läbimõõduga 7mm - muide, kas 1 mm väiksem läbimõõt võib mingeid probleeme põhjustada?) ning lihvisin käial kollektori sirgeks - liiga tugev kinnitamine vist. Ka karpa kinnitus oli kergelt kumer, kuid seda ei anna lihvides eriti parandada. Tal ju oma tihend seal sees. Ei tundu kõige geniaalsem lahendus olevat. Ise puutusid sarnase ebatihedusega kokku?

Postitatud: 17 Juul 2007, 23:31
Postitas zod
layr kirjutas:
muide, kas 1 mm väiksem läbimõõt võib mingeid probleeme põhjustada?
kui ei jää tihe siis põhjustab kindlasti. aga kui on hetkel tihe siis tõenäoliselt vähemat aega kui suurema läbimõõduga simmeri puhul.
layr kirjutas:
ning lihvisin käial kollektori sirgeks - liiga tugev kinnitamine vist. Ka karpa kinnitus oli kergelt kumer, kuid seda ei anna lihvides eriti parandada. Tal ju oma tihend seal sees. Ei tundu kõige geniaalsem lahendus olevat. Ise puutusid sarnase ebatihedusega kokku?
soovitan enne silindrite lõpliku kinnitamist vahetükk korralikult kinni keerata. Kuna asi tundus ikkagi kahtlane siis kasutasin ohtralt hermetsi ning sai tihe küll.

Postitatud: 25 Juul 2007, 17:30
Postitas layr
ma ei saa enda 638'st endiselt jagu.
Käitvitusprobleemide tõttu sai vahetatud simmer ja lihvitud kollektor (ei liibunud korralikult). Eile süüdet seades avastasin uue jama - vasema püti süütehetke ei saagi õigeks seada, kuna kontaktiplaadi liikumisruum sai otsa (st tolle kinnituspolt jäi ette). Millest selline asi? Kas on võimalik, et kontaktid valede püttide omad? Praegune seis on selline, et vasak/ülemine kontaktipaar on parema silindri oma ja vastupidi. Kuidas originaalis peaks olema?

See selleks. Parema silindri süütehetke sain 3.o mm peale sätitud ja proovisin käima panna. Jaff läheb ju ühe töötava pütiga ka ometi käima. Aga no ei. Lükates ka ei lubanud, mida ta pole varem teinudki. Õhufiltri puudumine ei tohiks ka nii suurt rolli mängida. Kui üldse, siis vähe vana kütus, aga tööle peaks ikka minema (nädal tagasi sai käima küll).

Säde on olemas. Peab olema. Kontaktivahe 0.4. Karpat ei hakka näppima, sest enne mingitki moodi ta käis. Küünlad korras, katsetatud teistegagi. Pimedas proovisin - kõrgepinge juhe (nähtavalt) üle ei löö.
Kui tundlik 638 õrna aku vastu muidu on? Tuled küll töötasid, aga pole kõige laetum.

Müstika.

Postitatud: 25 Juul 2007, 17:39
Postitas Marukoer
lükates peaks jaff minema käima küll,isegi kui aku on kohe kohe otsas,sest mul läks ta küll käima,kuigi aku tuli oli suht nõrk.

mnjah,aga ka mul on käimapanemise suhtes jamad kaelas,sädemed olemas mõlemal küünlal ,bena jookseb peale,aga ei saa ikka mootorit jooksma,aint aevastab ja paugub ja lööb karpasse tagasi kah mõnikord.

Postitatud: 25 Juul 2007, 17:57
Postitas layr
Tundub et suht paljud kurdavad 638 käivituse üle. Mul oli enne simmerivahetust selline seis, et kui lõpuks käima sai, kas või korraks, läks edasi ühe-nelja vändalöögiga käima. Mootor ei tööta ju 10 sekundiga soojakski. See viitab ju järelikult küttesüsteemi veale?
Aga nüüd ei luba absoluutselt :P

Postitatud: 14 Okt 2007, 21:05
Postitas layr

Hooaja lõpuks jaffile hääled sisse saadud. Viimaseks mureks on tühigaasi/küttesegu sättimine. Kunagi käis foorumist läbi mitu pööret pidi kütterikastuskruvi lahti keerama vms. Ei suuda enam üles leida.

Aga seisugaas ei sõltu ju tollest? 3k pöörde peal suutis hääli sees hoida. Madalamaks sättides langesid pöörded ühtlaselt kuni väljasuremiseni. Jääb mul midagi märkamata?