3. leht 3-st

Postitatud: 01 Juul 2006, 12:19
Postitas joel
racerx kirjutas:
Kui keegi räägib võimas siis kõnekeeles ongi see võimas see mis on tulemus.
[...]
Lühidalt öeldes on äärmiselt nilbe ajada suust välja juttu corolla on sama võimas kui bike või ükskõik mis tsikkel.
Nende võimsusnäitajate üks number on ehk mõnedel juhtudel sarnane.
Minu meelest on jällegi nilbe oma suva järgi tehnilisi termineid väänama hakata. Veel korra siis igaks juhuks: 63kW tsikkel ja 63kW auto on sama võimsusega!

Või sa leiad, et kilo rauda on ka kõvasti raskem, kui kilo vatti?

Postitatud: 01 Juul 2006, 12:57
Postitas nm5
Corolla ja tsikkel mis on 63kw on sama võimsate mootoritega kuid tsiklil ja Corollal on meeletu kaalu/hp suhete vahe! 1000-1300kg autot on ju ikka raskem liigutada kui 200kg tsiklit samade kw'dega?

Postitatud: 01 Juul 2006, 13:27
Postitas joel
On küll jah erivõimsus neil erinev. Aga jutt algas sellest, et
Cyberdyne kirjutas:
Point on selles, miks igal tondil peab liitrine, kõvema sõiduauto võimsusega tsikkel perse all olema
mille peale racerx hakkas seletama midagi liitrise baigi võimsusega 950-hobujõulisest autost.

Postitatud: 01 Juul 2006, 22:07
Postitas racerx
Point on selles et sa võrdled võrreldatamuid asju !!!
Lase nüüd oma kinnisideest lahti natuke.

Kui iga tondi tsikkel liiguks sama kiiresti kui sinu silmas peetud "kõvem sõiduauto" siis me seda teemat ei arutaks !

Aga kuna "igal tondil" on persse all tsikkel mis liigutab seda perset sama kiiresti kui 950hobujõuline 1200kg käsitõööna valminud auto siis on ametnikel jälle uimases päevas erksamat mõttetegevust.

Jõuab lõpuks kohale ?

Postitatud: 01 Juul 2006, 22:13
Postitas racerx
HeitiKender kirjutas:
võrdlemiseks on väga hea võtta vääne ja võimsus suhtes kaalule. Tsikli puhul muidugi ka sõitja kaal, sest see on enamikel kolmandik kuni pool tsikli kaalust lisaks. Ning see on ainult pool tõde. Edasi tuleks arvestada tsikli rehvide kontaktpinda ning massikese asukohta - võrreldes autoga ehk siis juhitavus. Ning kõige lõpuks max pidurdus- ja kiirendusjõude. 0.4g autoga kiirendades on igav, samas 0.4g tsikliga kiirendades mõjub mõnele minestavalt :)
Kuram kus ma täna vaidlen alles !
Heiti sa oled kiirete autodega sõitnud küll ju minu meelest. Ja minu kogemus ütleb et näiteks Subaru STI mis läks nullist sajani vist mingi 5 seki, seal sees oli küll selline tunne et tõmme nagu täitsa tugev :), tsikliga nullist sajani 5 sekiga on koogi järel käik.
Aga võib olla see on individuaalne tõesti.

Postitatud: 02 Juul 2006, 01:24
Postitas joel
racerx kirjutas:
Point on selles et sa võrdled võrreldatamuid asju !!!
Lase nüüd oma kinnisideest lahti natuke.
Ei lase :nono:
Ma jään raudselt endale kindlaks teemal, et kui räägitakse võimsusest, siis käib jutt sellest numbrist, mis passis kirjas on. Ja see number on vägagi konkreetselt võrreldav. Pane mõlemad masinad dünopinki ja võrdle palju tahad.

Tänapäeva ühiskonnas kehtib küll sõnavabadus ja iga inimene võib öelda, mida sülg suhu toob, aga ei maksa imestada, et sinuga vaidlema hakatakse, kui sa termineid oma suva järgi ümber defineerima hakkad. Võimsus ja erivõimsus ei ole üks ja seesama ning väide, et eesti keeles peetakse võimsuse all silmas "kogu seda kompotti" on pehmelt öeldes kummaline. Delfi peldikuseinalt seda lugedes ma ehk eriti ei imestakski, aga motofoorumist... :roll:
racerx kirjutas:
Jõuab lõpuks kohale ?
Ma arvan, et nii mulle, sulle, kui kõigile ülejäänud foorumlastele on asja sisu juba ammuilma kohale jõudnud ja see vaidlus käib siin rohkem vaidlemise pärast.

Nagu juba mainitud, on tõepoolest pisut veider, et suhteliselt tagasihoidlikul kuuesajasel on kilovatte sama palju kui väike-keskklassi sõiduautol ja tonniste baikide võimsused küünivad juba üle 150 hj, mida võib küll üsna julgelt nimetada kõvema sõiduauto võimsuseks.

Kui erivõimsust, ehk võimsuse ja kaalu suhet vaadata, siis see on tsiklitel väga kõvasti suurem ja sellest ka kogu see poleemika. Erivõimsuse poolest on tonnise baigiga tõepoolest võrreldav 950 hj 1200 kg sportauto ja sellele pole ma kunagi vastu vaielnudki.


Igatahes mina olen sellega oma seisukohad välja öelnud ja edasisele provokatsioonile enam alluda ei kavatse :P

Postitatud: 02 Juul 2006, 10:31
Postitas Tuuli
Tühjast kohast tekitatakse tüli.
Eeldan, et kõigil selle foorumi külastajatel/kasutajatel on võimsuse ja erivõimsuse mõisted selged (vähemalt peaks olema), seega peaks neid ka õigesti kasutada oskama - see, kes mis parameetrite järgi tsiklit ja autot võrdleb, on juba tema enda asi. Kuid kasutame mõisteid korrektselt!
racerx kirjutas:
Liitrise baigi võimsusega sõiduauto on näiteks 1000 kg kaaluv süsinikkiust kerega 5 liitrise mootori kahe turboga 950 hobujõuline käsitöö hinnaklassis alates 2 milj.
Minu meelest on viimased 2lk suht OT olnud.. Teema pooleks - teiseks auto vs mootorrattas vmt? :roll:

Tuuli@oskab-ka-tähte-norida

Postitatud: 06 Juul 2006, 08:47
Postitas piiks
Ma teeks veel ühe tähelepaneku:
Huvitav on see, et racerx väidab, et enamus peab võisuse all silmas "seda kompotti"
See enamus vaidleb talle kambaga vastu ja racerx kaitseb üksinda oma seisukohti.

Tehke omad järeldused. Ja kui veel plära tuleb, siis kustutan ära või panen lukku või teen pooleks ja panen flame alla. Siis saavad kiirendajad ka sõna sekka öelda :twisted:

Postitatud: 06 Juul 2006, 10:10
Postitas bezdomn6i
HeitiKender kirjutas:
võrdlemiseks on väga hea võtta vääne ja võimsus suhtes kaalule. ...
kui juba normiseks läks, siis jätkaks samas vaimus ;)
antud juhul peetakse vist väände all silmas pöördemomenti (ühikuks Nm või ameerikamaal nael-jalga).
loodan, et targutamisega väga puusse ei põrutanud.

Postitatud: 06 Juul 2006, 11:34
Postitas piiks
bezdomn6i kirjutas:
HeitiKender kirjutas:
võrdlemiseks on väga hea võtta vääne ja võimsus suhtes kaalule. ...
kui juba normiseks läks, siis jätkaks samas vaimus ;)
antud juhul peetakse vist väände all silmas pöördemomenti (ühikuks Nm või ameerikamaal nael-jalga).
loodan, et targutamisega väga puusse ei põrutanud.
ei peeta siin midagi silmas. vääne oni rahvakeeli väändemoment ja Nm. pöördemomenti pole eriti kuulnud. ja vääne ei ole kahtepidi mõistetav või siin kontekstis valesti tõlgendatav.

Aga racerx-le kordaks Andres Raidi sõnu. Kuule mees sul ei ole vist ainult ajukoor kahjustatud, vaid ka selle all asuv puitosa.

Postitatud: 06 Juul 2006, 11:41
Postitas stonefree
piiks kirjutas:
bezdomn6i kirjutas:
HeitiKender kirjutas:
võrdlemiseks on väga hea võtta vääne ja võimsus suhtes kaalule. ...
kui juba normiseks läks, siis jätkaks samas vaimus ;)
antud juhul peetakse vist väände all silmas pöördemomenti (ühikuks Nm või ameerikamaal nael-jalga).
loodan, et targutamisega väga puusse ei põrutanud.
ei peeta siin midagi silmas. vääne oni rahvakeeli väändemoment ja Nm. pöördemomenti pole eriti kuulnud. ja vääne ei ole kahtepidi mõistetav või siin kontekstis valesti tõlgendatav.

Aga racerx-le kordaks Andres Raidi sõnu. Kuule mees sul ei ole vist ainult ajukoor kahjustatud, vaid ka selle all asuv puitosa.
pööremoment on mõiste füüsikast, rahvakeeli miskipärast nimetatakse seda väändeks v väändemomendiks.
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=30

Postitatud: 06 Juul 2006, 11:45
Postitas piiks
ei hakka tqhq-sse süvenema, aga sul õigus. tuginesin hetkel googlile, see leidis miljon vastet väändemomendile ja vaid ühe pöördemomendile. Aga ju siis on internet rahvafolkloori täis.

Asja point oli lihtsalt see, et kui keegi ütleb vääne, siis kõik saavad üheselt aru ja siin pole midagi saagida. Kui aga keegi räägib et 60Kw rataste külge ühendatult on palju võimsam kui 60Kw mootorsae küljes, siis on norimise ruumi 4 lehekülge juba :D

Postitatud: 30 Juul 2006, 22:04
Postitas m6mmik
ka mina teadsin siiani et pöördemomenti mõõdetakse pöörleval esemel (väntvõll, nukvõll jne) ja väändemomenti ühest otsast jäigalt kinnitatud esemel, mille teist otsa väänatakse.

:D

Postitatud: 30 Juul 2006, 22:40
Postitas Whitebalance
Ma ei saa aru mida asja nad vinguvad räägivad kiirusest ja kiirenduses jne. Tehke siis oma autodele ka niihead pidurid, et pidama saaksite. Me võime minna küll loetud sekunditega sajani aga saame sama ajaga maha ka selle autoga küll nii ei ole ikka kauem pidurdad. Järelikult ma ei leia probleemi. :)

Postitatud: 31 Juul 2006, 15:19
Postitas racerx
piiks kirjutas:
bezdomn6i kirjutas:
HeitiKender kirjutas:
võrdlemiseks on väga hea võtta vääne ja võimsus suhtes kaalule. ...
kui juba normiseks läks, siis jätkaks samas vaimus ;)
antud juhul peetakse vist väände all silmas pöördemomenti (ühikuks Nm või ameerikamaal nael-jalga).
loodan, et targutamisega väga puusse ei põrutanud.
ei peeta siin midagi silmas. vääne oni rahvakeeli väändemoment ja Nm. pöördemomenti pole eriti kuulnud. ja vääne ei ole kahtepidi mõistetav või siin kontekstis valesti tõlgendatav.

Aga racerx-le kordaks Andres Raidi sõnu. Kuule mees sul ei ole vist ainult ajukoor kahjustatud, vaid ka selle all asuv puitosa.
Ohh sa raisk nüüd on küll asi tõsiseks läinud :)

Tunnistan et panin siin mööda jah terminitega. Kurb lugu tõesti kui teistel geeniustel selle tõttu jutu mõte kohale ei jõudnud.

Postitatud: 31 Juul 2006, 15:33
Postitas spinna
No kui juba keelepoleerimiseks läks, siis pöördemomendist sai väändemoment ja vääne üheksakümnendate alguses ja sisse toodi see väändemoment soomlastelt, kellel ongi korrektne sõna pöördemomendi kohta vääntömomentti hea veel, et keegi vääntövärähtelylaskelmaid üle eesti keelde kandma pole tõtanud :lol:

Aga mõte jääb ka väändega siin temaatikas arusaadavaks. :)

Postitatud: 31 Juul 2006, 15:36
Postitas CB500
piiks kirjutas:
Aga racerx-le kordaks Andres Raidi sõnu. Kuule mees sul ei ole vist ainult ajukoor kahjustatud, vaid ka selle all asuv puitosa.
Ma pritsin ka ühe offtopicu, nimelt peale sellekevadist hooajaalguse paraadi ei teagi mida Andres Raidi enda koorest ja puitosadest arvata, sest sellesama paraadi sõitis Raid tagaistujaga kel puudus kiiver! :shock: :wack: (slap)

veel väike ot

Postitatud: 31 Juul 2006, 16:55
Postitas saqu
Racerx'il oleks õigus, kui ei räägitaks süsteemi ühikutest (ehk antud juhul Kw-dest):
Võimsus on füüsikaline suurus, mis näitab, kui palju tööd mingi jõud ajaühiku jooksul teeb, ehk töö tegemise kiirust. Tähis N. SI-süsteemi mõõtühik W (vatt).

Kui võtta tööks auto liigutamine mingi kiiruseni (nt. 100km/h) ja aeg selle tegemiseks ongi kiirenduseks kulunud aeg, siis saame võimsuseks hoopis kogu auto sooritusvõime. (mass v. mootori võimsus, pöördemoment jne.)
Ja ärge arvake et see tulemus peaks olema vattides. :D