3. leht 3-st

Postitatud: 07 Jaan 2006, 12:04
Postitas hellish
arvele saab ka siis võtta.
Lihtsalt pead suutma ära tõestada et kust sa ta said....

ülevaatus

Postitatud: 07 Jaan 2006, 12:25
Postitas zuzuki
Tere ma kuulsin tuttava käest kes hilja aegu arkis käis ,et 1. JUUNI võetakse seadus vastu..nii et jh

Postitatud: 07 Jaan 2006, 14:49
Postitas GReddy
Momo ätt anub ,et seda ei juhtuks! :cry:

Postitatud: 07 Jaan 2006, 14:56
Postitas ken100
ma võin ju selle ostumüügi leppingu naabrimehega ka teha. Või siis vargalt ostes vargaga aga see ei tõesta ju rolleri päritolu ...

Postitatud: 07 Jaan 2006, 15:37
Postitas Rollerboy
Ma eriti ei karda seda seadust kuna rolleri dokumendid olemas ja roller stock siis ma kül midagi erilist ei nää Neil kell tuunitud ja doke pole neil läheb nati jamaks arvele võtmisega :lol:

Postitatud: 07 Jaan 2006, 16:46
Postitas Kirs
Peale oma tuunimise ja ostudokumentide kartuse pärast võib veel ühe asjaga probleeme tulla. See on tüübikinnitus(EC sertifikaat). Vast nii mõnigi siinmail ringi vurav roller seda ei oma. Mingi aeg ei olnud seda isegi Zid-l(praeguse seisu kohta andmed mul puuduvad)

Postitatud: 07 Jaan 2006, 16:47
Postitas olli
Hetkel on siis lood nii, et kui dokud puuduvad, on tarvis lisaks ostu-müügi lepingule ka põhjalikku seletuskirja masina ajaloost ning veenvat põhjust miks dokke pole. Otsuse arvele võtmise kohta teeb vastav komisjon.

Postitatud: 07 Jaan 2006, 16:56
Postitas g2ngster
holma kirjutas:
Peale oma tuunimise ja ostudokumentide kartuse pärast võib veel ühe asjaga probleeme tulla. See on tüübikinnitus(EC sertifikaat). Vast nii mõnigi siinmail ringi vurav roller seda ei oma. Mingi aeg ei olnud seda isegi Zid-l(praeguse seisu kohta andmed mul puuduvad)
CE (peaks ikka sedapidi olema) sertifikaat tähendab seda et, antud toode vastab ohutusnõuetele...

Postitatud: 07 Jaan 2006, 16:57
Postitas BmwVsAerox
aga autodel saab ju nagu noh korduvad dokumendid teha,rolleritel peaks ka ju saama teha?

Postitatud: 07 Jaan 2006, 18:22
Postitas Rollerboy
[quote="klemm"]Loogiline oleks et saaks läbi, sest paljudel (keda mina tean) puuduvad load

klemm mis load siia puutuvad :lol: äki dok tahtsid üelda :P

Postitatud: 07 Jaan 2006, 18:29
Postitas pokemon
Rollerboy kirjutas:
klemm kirjutas:
Loogiline oleks et saaks läbi, sest paljudel (keda mina tean) puuduvad load

klemm mis load siia puutuvad :lol: äki dok tahtsid üelda :P
klemm kirjutas:
Loogiline oleks et saaks läbi, sest paljudel (keda mina tean) puuduvad load, kuid roller on ausalt ostetud.
Ma arvan, et klemm tahtis seda öelda, et sõitjatel load puuduvad.

Postitatud: 07 Jaan 2006, 22:34
Postitas hellish
Aga kas siis keegi selle kohta oskab mida öelda et kui roller on 70ccm-kas tehtud, siis peaks olema selleks ehitusluba. Ilma selleta ei lasta ju arvele võtta. Et kuidas siis selle ehitus loa saamisega on? läheb väga raskeks?
Endal plaan 70 teha roller ja nüüd juba kaalun seda asja päris tõsiselt et oleks ikka lihtsam vist 50 sport peale panna.(silinder vajab kindlalt vahetust, sest vana juba väga palju läbi sõitnud ja omadega üsna läbi)

Postitatud: 08 Jaan 2006, 00:55
Postitas kasutajanimi
http://www.ark.ee/atp/?id=300

Milliseid dokumente nõutakse tehnoülevaatusel?


- sõiduki registreerimistunnistust;
- kehtivat liikluskindlustuse poliisi;
- juhitunnistust;
- volikirja, kui sõiduki esitaja ei ole omanik või registreerimistunnistusele märgitud kasutaja;
- eelmise ülevaatuse kontrollkaarti (ainult korduval ülevaatusel);
- Tehnilise Järelvalve Inspektsiooni või selle volitatud esindaja õiendit (ainult autokraana puhul);
- teel liikuva sõiduki tehnoseisundi kontrollimise akt (ainult erakorralisel ülevaatusel;
- esmakordselt rahvusvahelises liikluses kasutusele võetaval enne 1991.a valmistatud bussi ülevaatusel valmistajatehase või selle volitatud esindaja sertifikaati või nende poolt väljastatud kirjaliku tõendit selle kohta, et mootori heitgaaside kahjulike ainete sisaldus ja bussi müra vastab erinõuetele;
- ADR sõiduki ülevaatusel Tehnilise Järelvalve Inspektsiooni või selle volitatud esindaja kasutusluba (ainult ohtliku veoste paak- ja paakkonteinerveokite puhul);
- S-auto ja haagise ülevaatusel valmistaja poolt väljastatud vormikohast tõendit selle kohta, et auto ja haagis ehitus vastab erinõuetele.

Kas juhitunnistuse all mõeldakse juhilube? :roll: Juhul kui see nii on siis ei saa ka need läbi, kellel load puuduvad.

Postitatud: 08 Jaan 2006, 01:04
Postitas Laiksoo
Juhitunnistus vist mingid töupaberid ei ole. Ühesönaga, on jah juhiload. :D

Postitatud: 08 Jaan 2006, 01:07
Postitas ken100
see oli autode kohta ju.
Kuidas rolleriomanikult saab juhiluba küsida, kui seda ei pea olemagi (neil kes üle 16).

Postitatud: 08 Jaan 2006, 01:17
Postitas Zidist
ken100 kirjutas:
...Kuidas rolleriomanikult saab juhiluba küsida, kui seda ei pea olemagi (neil kes üle 16).
See on siis kui su roller ei liigu kiiremini kui 45km/h. Ja ma arvan, et teie taburetikesed ei ole aeglasemad kui vene mopid :twisted:

Postitatud: 08 Jaan 2006, 01:29
Postitas hellish
minu oma enn lahti võtmist läks 45 ja vahel isegi 40 :D ärge mõnitama hakake.
Aga mul skasa pass ja passis kirjas 50km/h. Saksas ju teised seadused.
Ei tea kas siis kui passi näitan panevadki kirja 50km/h ja siis on...

Postitatud: 08 Jaan 2006, 01:43
Postitas Zidist
hellish kirjutas:
...Ei tea kas siis kui passi näitan panevadki kirja 50km/h ja siis on...
Ja siis ongi A1 lube vaja :lol:

Postitatud: 08 Jaan 2006, 02:04
Postitas Rollerboy
Kus juures mul rolleril saksa dok on ka valmistaja kiirus 50 km/h täiesti lagi seda ajude piina hakkame saama nii mis kole :lol:

Postitatud: 08 Jaan 2006, 03:17
Postitas ken100
Siis paned piiraja peale ja taotled ümberehtus loa, et ehitasid mootrratta mopeedi klassi kuuluvaks sõidukiks ümber :P

Postitatud: 08 Jaan 2006, 11:01
Postitas klemm
pokemon kirjutas:
Rollerboy kirjutas:
klemm kirjutas:
Loogiline oleks et saaks läbi, sest paljudel (keda mina tean) puuduvad load

klemm mis load siia puutuvad :lol: äki dok tahtsid üelda :P
klemm kirjutas:
Loogiline oleks et saaks läbi, sest paljudel (keda mina tean) puuduvad load, kuid roller on ausalt ostetud.
Ma arvan, et klemm tahtis seda öelda, et sõitjatel load puuduvad.
Mõtlesin siiski Dok.-e! :wink:
Kuidas toimub rolelritel üle vaatus? - Pannakse Dynopinki ja siis hakatakse proovima? :arrow:

Postitatud: 08 Jaan 2006, 11:25
Postitas mca15
Üldiselt juhilube ei kontrollita, ma ei tea kuidas on teistes linnades aga võrus ja põlvas pole veel küsitud (tehnoülevaatusel).

Postitatud: 08 Jaan 2006, 11:55
Postitas Mari Öö
no kuulge, kas pole lihtsam kogu selle ümberehituse ja vassimise kepi asemel load ära teha? pole hirmu, et "äkki keegi saab teada", pole vaja otsida ülevaatuskohti, kus lube ei küsita, saab kiiremini sõita (st ei pea piirama) ja pole muret, kui politsei 60 km/h mõõdab.

ö

Postitatud: 08 Jaan 2006, 12:46
Postitas oldmoped
See, kas on load või mitte, kui vana sõitja on jne ei puutu mittekuidagi sellesse, kas masin on piirajatega, piirajad eemaldatud või lausa mootorit järgi aidatud - kõik peale esimese ehk piirajatega variandi on igaljuhul illegaalsed - tegu on registreerimata mootorsõidukiga.
Kui tehas on need masinad väljastanud 45kmh liikuvate mopeedidena, siis nii ka on - igasugune kiiruse/võimsuse muutmine on ümberehitus millega masin kaotab mopeedistaatuse, mootorrattana seda jälle mittekuidagi arvele ei saa - puudub tüübikinnitus, iseehitatud masinaga tegu ka ei ole, übmerehitust kah vormistada ei saa, kuna tehase andmetel on veermik arvestatud just mopeedimootori võimsuse ja kiiruse jaoks jne jne jne.

Postitatud: 08 Jaan 2006, 13:08
Postitas oldmoped
Lisaks veel muidugi selline asi, et ma ei saa teie külajuttude algsel päritolul arvelevõtmisejutust hästi aru - siiamaani, kui ei ole ühtki ametlikku seadust vastu võetud, mis selle täpse arvelevõtmise nõude ja arvelevõtmise korra sätestaks, ei ole mõtet juttudega "aga ma kuulsin et..." vet sogaseks ajada. Ootame ja vaatame, mis juhtub.

Ei taha küll kedagi seduste mittetäitmisele üles kutsuda ja seda propageerida, aga ka siis, kui selline seadus kunagi tuleb, kavatsen mina seda lihtsalt ignoreerida, kui nad mulle just ei kavatses seda nubbrit ilusti tasuta enamvähem koju kätte tuua vaid kasvõi mingeid omandamist tõendavaid pabereid tahtma hakkavad - kui selliseid asju ei olnud siiani mopeediklassi masina omamisel ja kasutamisel vaja, siis järelikult ei pea neid ka inimesel olemas olema. Järelikult ei saa neid ka nüüd nõuda ja ühegi seadusega ei saa kõiki masinaid, mis siiani juba olemas ja kasutuses on, äkki illegaalseteks kuulutada, ja teada anda, et edaspidi tohib kasutada ainult peale seda kuupäeva poest ostetud ja sealt dokumendid kaasa saanud mopeede/rollereid.
Mõtlemaisainena lihtsalt - mõelge, kui sama loogika alusel hakataks registreerima jalgrattaid.

Postitatud: 08 Jaan 2006, 13:59
Postitas stage6
xzburnoutzx kirjutas:
Täpselt, see on isegi väga kahtlane, võid sama hästi, endal 1-he summutikinnituspoldi lahti keerata ja õhku lööb vahelt läbi. Suht kindel mats, et kui 50ccm dokumendid neile ette näitad siis ei ole mingit mõõtmist. Kui muidugi dok. pole siis vaadatakse asi üle(kuidagi).
See ongi kõige tõenäolisem tegelikult!Kui eestis on tuhandeid rollereid ja olenemata sellest kas neil on dokumendid või mitte neid kontrollima hakatakse oleks see mõtetu ajaraiskamine.Ja kui ongi nii et annad dokumendid ette ja kõik OK siis ma usun,et paljud teevad endale ise mingi itaalia kirjaga dokumendid 50ccm kohta.

Postitatud: 10 Jaan 2006, 10:11
Postitas Roby
küsimus et kui sa oled 16 aastane ja sul on 125-ese load et kas siis võib olla roller sul 70-nene,sport sumpa jne..

Postitatud: 10 Jaan 2006, 10:34
Postitas sinisalo
Roby kirjutas:
küsimus et kui sa oled 16 aastane ja sul on 125-ese load et kas siis võib olla roller sul 70-nene,sport sumpa jne..
Loomulikult ju, siis sa võid enda 70ccm rolleri arvele võtta.

Postitatud: 10 Jaan 2006, 11:01
Postitas oldmoped
sinisalo kirjutas:
Roby kirjutas:
küsimus et kui sa oled 16 aastane ja sul on 125-ese load et kas siis võib olla roller sul 70-nene,sport sumpa jne..
Loomulikult ju, siis sa võid enda 70ccm rolleri arvele võtta.
nokrt!

Õppige lugema ja ka loetust aru saama!

See, kas sul on load, mõjutab ainult seda, kas sa tohid mingi masinakategooriaga sõita või mitte. See ei aita kuidagi kaasa sellele, et sa selle rolleri kuidagi arvele saaksid, kui see ei ole just sellise kubatuuriga tehasest tulnud ja tal ei ole eestis aksepteeritavat tüübikinnitust.
Palun lõpetage ükskord see hämamine teemal, et kui on load siis võib kiiremini sõita ja et vaid tuleb roller lihtsalt arvele võtta jne jne jne.