algaja krossiharrastaja küsiks nõu?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere hommikust!küsiks sellist asje,et sooviks proovida mõnda teist krossi rada,et nt kui minna Põlva,Võru jne radadele,et kas on vaja kelleltki luba küsida või miski summa maksta?Muide,küsisin Hr Leok,i käest,et kas Sõmerpalus võiks proovida oma masinat...vastus oli,et EI!?

tsarr

Lugemata postitus Postitas tsarr »

Reinuvader,Sõmerpalus ikka tohib sõita,alati sõidetud ja praegugi seal sõitmas käime,iseasi kas ja kuidas seal sõita jõuad eriti peale viimast krossi.
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere!oleks paar küsimust....nimelt,nädalavahetusel sai käidud LUKE karjääris proovimas sõitmist ja juhtus üks imelik asi masinaga(kohalolnutest ei oskand keegi miskit kommenteerida),tulin just tõusust üles,sai võetud paar viimast nn kaameli küüru kui äkki läks masin sõna otseses mõttes lõhkuma st gaas läks peale,üritasin maha keerata kuid ei tulnud,masin tormas üha kiirust kogudes võsa poole(õnneks oli sirgem lõik...muidu oleksin ei tea kuhu sõitnud)haarasin siduri ja mõlemad pidurid põhja,sain seisma...kuid mootor lõhkus veel mõned sek täispöördel!MIS JUHTUS ning kas seda võib veel ette tulla...nii võib ju kuskil raskes lõigus ennast kasti sõita??niigi olen algaja ja üsna kobalt tuleb see sõit välja?
Teiseks,no ei saa ma aru kuidas seal LUKEL neid tihedaid-sügavaid kaameli küüre peab võtma,seda,et esiots tuleb üritada üles saada...ok aga küürud on tihedalt,paarist saab norm üle...kuid siis viskab esimese ratta maha...ja nii juba esirattaga vastu järgmise küüru harja sõites kipub ninuli viskama...mis ma valesti teen?tänud kes vastavad!

tsarr

Lugemata postitus Postitas tsarr »

Kurat need Luke küürud on sellised korrapäratu vahega ja ilgelt sügavad,et neid vist ei saagi eriti ilusti sõita,eriti algaja(nagu ka mina :-)
Aga,et ratas lõhkuma läks!Ehk jäi karbussis siibri vahele mingi terake ja hoidis seda lahti,kurat vanesti läksid zetid lõhkuma aga ei mäleta enam põhjust.
PS.Reinuvader,Võrus Nogopalu karjääris on kah väga hea uus rada,soovitan soojalt.Laupäeviti kella ühest kindlasti keegi kohal.Asub Haanja ristist Rõuge poole sõita vasakut kätt.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Vaata, kas gaasitross ja rutska liiguvad kergelt. Kuna sa neid viimati puhastasid-õlitasid?
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

Ei tea küll mis masinaga tegemist on ja kas nüüd jälle korras, aga nt. Keihin FCR MX karpal mingitel versioonidel on olnud tüüpveaks siibri purunemine. Kui on seda tüüpi karpa, siis oleks hea aeg-ajalt siibrit lähemalt silmitseda, et varakult võimalikud praod avastada.
Kuigi antud juhul võiks vast pigem trosse kahtlustada, mõni kiud järsku katki ja jääb kinni näiteks või siis eespool juba mainitud põhjused. 8)
Sul ikka on tsiklil kaks trossi gaasil? Ei ole "kokkuhoiu" mõttes ühe peale läinud?
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tänud vastuste eest!no rutska liigub kergelt jah või no kui lahti lasen jookseb ilusti tagasi.samas ega ma tehnikast suurt ei jaga,et kuidas seda trossi siis määrida?samas seda karpa ja siibri värki kahtlustan isegi...et siis karpa puhastus jah?
Tänud ka selle võru kandi raja kohta!ma ei teagi kas räägin samast rajast aga oli vist okt kui kuskil ka seal rõuge poole peeti treening päev hr LEOK,i juhtimisel ja pärast väike võistlus,sai osa võetud.kahjuks rikkus ilm kõik ära kuna tuli padu vihma vahelduva vahega ja kogu rada muutus muda krossiks kus algajal polnud suurt miskit teha.samas tuleks hea meelega kui keegi kogenum ka seal on ja vb mullegi üht-teist nõu annaks.kuigi mul plaan on masin talvekorterisse jätta,sest talvel lumega ma ei sõida(pole nael kummegi)edu kõigile!
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

To sagu:oi oi...nüüd läheb jutt juba väga tehniliseks...millele ma ei oska vastata.aga asi nii,et lasen alati kui mingi viga tekib masina spetsidel üle vaadata ja korrapärased õli-ning filtrite e hooldused on tehtud.masin ise kawasaki 125cm3/va 98.

Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

Ma olin ka nädalavahetusel mõlemad päevad Lukel sõitmas. Nende lainetega on nii, et pead kõvasti kõvasti seal gaasi keerama ning ennast tahapoole hoidma, siis peaksid saama hakkama. Kui seal hoog raugeb, siis hakkabki see kloppimine pihta. Raja keskosa on seal silmajärgi kõige tasasem.

Milline sõitja sa seal muidu olid, kas kella buss oli pargitud kohe tolle tõusu lõppu?
“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab
Kasutaja avatar

saqu
Postitusi: 1051
Liitunud: 30 Aug 2005, 14:05
Tsikkel: Yamaha WR400F
Asukoht: Saku

Lugemata postitus Postitas saqu »

reinuvader kirjutas:
To sagu:oi oi...nüüd läheb jutt juba väga tehniliseks...millele ma ei oska vastata.aga asi nii,et lasen alati kui mingi viga tekib masina spetsidel üle vaadata ja korrapärased õli-ning filtrite e hooldused on tehtud.masin ise kawasaki 125cm3/va 98.
Selle aasta 125 masin vist ikka 2 taktiline? Kui nii, siis mu jutt FCRi ja ka vist kahe trossi kohta eespool, ei kehti, millegipärast arvasin, et suurema neljataktilisega tegemist. :roll:
SAQU

WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.

tsarr

Lugemata postitus Postitas tsarr »

Jah,see on sama rada Reinuvader,kuid nüüd on see kõvasti ümber tehtud,hüppeid ja platoosid juures.
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

krossi rajad

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere!kas keegi ütleks,et oleks plaan homme minna proovima võru lähedal oleval "Nogupalu või Nogipalu"sõitmist,et kas oleks vaja kellegi käest luba küsida,miskit maksta või võib minna?on seal homme ka kedagi sõitmas?
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere!tunneks huvi või äkki keegi teadjam annaks nõu,et kus oleks praegu lõuna-eestis sõidetav krossi rada,kuidas sinna sõitma pääseb st kellelt luba küsida ja vb ka miskit maksta?mis seis on võrumaal Nogipalu rajal,kuidas seal näeb kord ette,et proovima tulla?

tsarr

Lugemata postitus Postitas tsarr »

Reinuvader,Nogopaluga on mingi vaidlus praegu,külamehed käisid ohkimas,et ei saa elada,muudkui müristatakse aga praegu oleme käinud sõitmas Sõmerpalus ja Põlvas.Sõmerpalus saab sõita iga päev ja iga kell aga Põlvas teisip ja neljap kuni kella 20-ni,50 eeku kord.
Nii,et anna tuld.

tsarr

Lugemata postitus Postitas tsarr »

Reinuvader what"s up,miks asjad ära müüd,seljahaige või???
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere tsarr!ei ei,mingit seljahäda ega hirmu,asi lihtsalt nii,et sai kunagi ostetud kasut varustus....isegi kasutatud aktiivselt,seejärel tuligi soov varustust uuendada.muide ootakski pakkumisi norm korras kasutatud varustusele....krossi saapad/nr 41-42,krossi püksid/175cm kasvule e M,rindkere kaitse ja prillid.või teab keegi soovitada kust saaks mõistliku hinnaga ja vb ka järelmaksuga uue varustuse(sellisel juhul võiks võtta kogu mul puudu oleva komplekti ühest kohast nt?)
Kasutaja avatar

max07
Postitusi: 253
Liitunud: 29 Juun 2005, 13:08
Asukoht: Worldwide
Tänatud: 4 korda

Lugemata postitus Postitas max07 »

Progrip varustus suht norm hinnaga...pakub seda siis Ramo.
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere!küsimus e ettepanek!pöörduks mõne kogenuma krossimehe poole kes omab võistlus litsentsi ning võtab osa eestis toimuvatest võistlustest...nimelt kas võtaksite kogemuste omandamise eesmärgil oma trenni kaasa ühe või kuni kolm harrastajat otepäält.oleksime nõus tulema kuhugi kuni kesk-eestini olevale rajale ning ka kompenseerima õpetust teatud summas mis lepime kokku...või kutsuks otepää lähedal olevale rajale(mis on suht lühike kuid igati korras st istumise aega pole...kuna pole pikki sirgeid vaid kurvid,hüpped,kohati pehme liiv ja mõned nn kaameli küürud).otepääle saaks vb kokku ka rohkem rahvast kui kolm...heal juhul 7!meil on põhiliselt 125cm3 masinad...mõned ka suuremad ja sõidu kogemus väga erinev...kuid õpetust vajaks me kõik,kes vähem-rohkem.minu mob nr 5169076 või kirjutage-vastake postkasti.edu!
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere!küsin järgmist"sai käidud Helmes sõitmas ja tegin läbi hirmsa kukkumise(õnneks jäin küll terveks,ka masin...aga jalad-käed värisesid tükk aega ja ega erilist sõitmis tuju peale kärna enam polnud),et läksin hooga sinna hüppesse peale mis tuleb peale suurest mäest alla hüppamist vasak kurv ja otese kahe küüruga hüppesse...viskas kohe õhku tõustes tagumise otsa küljele risti ja maandusingi külg ees teise küüru harjale ning sealt....oi ma ei taha praegugi mõelda mis edasi sai,et mis ma valesti tegin või miks nii viskas ja kas oleksin saanud õhus veel miskit päästa?"üldse kui tuleb kukkumine...kas siis üritada masinast lahti lasta,nagu eraldi kukkuda või hoida viimase hetkeni masinaga kontakti?
eks nii see algajate asi käi...läbi valu,ebaõnne ja õnnestumiste.edu kõigile algajatele!

Martin24

Lugemata postitus Postitas Martin24 »

Kuidas kontrollida Kawasaki kx80 käigukasti õli ja palju seda olema peaks. Asjatundmatuid ja iroonilisi kommentaare ei oota!

hr.mnd

Lugemata postitus Postitas hr.mnd »

noo paratamatult ikka tuleb... sa oled 3 postitust oma kasutaja aja jooksul teinud ja kõik täpselt samasugused ja 2 neist erineva pealkirjaga uued topicud... you rock! :wink: kas ei kannata oodata või on tähelepanu vajadus?

sst

Lugemata postitus Postitas sst »

Tere,

Mul ka plaan enda lõbuks natukene krossiga tutvust teha ja vahel rajal töristamas käia. Olen ise selline 100 kg mees, võidu sõitma pole tsikliga plaanis hakata. Mõtlesin 125 võrri osta, kas tasub? Kui on kellelgi miskit head pakkuda hinnaga kuni 25000, andke teada, eks võib ju suurema konega ka olla. Või mida soovitate?

Terv.,
T
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tere!üks küsimus millele loodaks kiiret vastust.nimelt,on käsil krossika vahetus suurema e 125cm3/2T....vahetus 250cm3(2T või 4T).nimelt,öelge otse...1.kumma pilliga on rohkem muret?
2.kas harrastaja nagu ma olen....kummaga oleks mul kergem sõita?
3.kas 4t hool on palju kallim kui 2t hool?
4.kui hiljem otsustan müüa,et kumb säilitab paremini oma müügi väärtust?
5.valik on järgmine 250cm3/2t va:2001 ja 2003 ning 250cm3/4T va 2004 ja 2005?

Palun vastata arvestusega,et rahakott pole mul puuga seljas,ost tuleb laenuga,et...ma ennast rahaliselt nö kinni ei jookse?loodan krossimeeste kokkuhoidmis tundele e stiilis"mis sa kused...köhi pappi"kommentaare ei vaja.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8447
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mx77 »

4T pidamine ikka kordades kallim. Suur 2T on peaaegu ikka pommikindel. Samas sõita on nelariga muidugi meeldivam.
Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 432
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas virkostein »

250cc 4t ja 2t on ei klassidest ju. 2t ikka kõvasti võimsam. Oleneb muidugi seisukorrast, aga tavaliselt on uuemad tsiklid paremad, kui raha palju ei ole siis osta see 2003 aasta 2t.
Eat your veggies, little people

Kasjok
Postitusi: 351
Liitunud: 04 Sept 2005, 21:51
Tsikkel: YZ450F

Lugemata postitus Postitas Kasjok »

Samade mootorimahtude juures on 2T tõesti võimsam, kuid see pole üldsegi määrav. 4T-l on tunduvalt enam väänet madalatel pööretel ning mootori võimsuskõver kasvab sujuvalt, erinevalt 2Tst.

4T on kallim, aga mugavam ja kergem sõita ning tõenäoliselt oled sellega ka kiirem.

Vastava mahuline 2T peaks olema teoorias sama nobe kui 4T, kuid sellega sõitmine vajab palju paremat siduritunnetust, kui 4Tga sõitmine. See eest on 2T tõesti odavam.

Eks sa ise tead mille peal väljas oled.
“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab

Makz
Postitusi: 165
Liitunud: 24 Apr 2006, 14:09
Tsikkel: VFR 750F
Asukoht: Tartu/Saue

Lugemata postitus Postitas Makz »

reinuvader kirjutas:
2.kas harrastaja nagu ma olen....kummaga oleks mul kergem sõita?

Kindlasti oleks kergem sõita 4t masinaga, kuid ega 2t kah väga ohjeldamatu pole, eriti kui ennem võrriga oled sõitnud. Ja nagu eelpool mainitud on ju 4t ülalpidamine mitu korda kulukam.

Mina tegin eriti suitsiidse tembu ja hankisin esimeseks krossikaks 250cc 2t masina (yz 250 aastast 2001). Alguses oli raske seda püssi ohjata :twisted: , suutsin end isegi päris kõvasti traumeerida. Nüüd on natuke sõidukogemust seljataga, ning arvan et tegin õigesti, et selle masina soetasin.

Edu õige masina leidmisel, ise soovitan 2t!
Kasutaja avatar

Teema algataja
reinuvader
Postitusi: 296
Liitunud: 11 Okt 2004, 15:32
Asukoht: valgamaa
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas reinuvader »

Tänud eelmistele vastajatele!aga veel üks küssa...nimelt kuidas teha kindlaks tsikli väljalaske-aastat,kas usaldada müüja juttu või on ka kuskilt raamilt lugeda aastat(või kuskilt mujalt).nt kawasaki 2004a,250cm3/4t??üldiselt pole ju kasutatud pillidel dokumente ja neid on eestis ikkagi suht vähe kes pilli nö tutikana on poest ostnud...või eksin?minuga nt juhtus nii,et esimene pill oli ktm-1991a,125cm3/2t...masin oli oranz...kuid "spetsid"ütlesid hiljem,et ei saa olla oranz...see aasta peab olema valge?..võta sa siis kinni,keda uskuda ja keda mitte.
Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas HRQ »

reinuvader kirjutas:
Tänud eelmistele vastajatele!aga veel üks küssa...nimelt kuidas teha kindlaks tsikli väljalaske-aastat,kas usaldada müüja juttu või on ka kuskilt raamilt lugeda aastat(või kuskilt mujalt).nt kawasaki 2004a,250cm3/4t??üldiselt pole ju kasutatud pillidel dokumente ja neid on eestis ikkagi suht vähe kes pilli nö tutikana on poest ostnud...või eksin?minuga nt juhtus nii,et esimene pill oli ktm-1991a,125cm3/2t...masin oli oranz...kuid "spetsid"ütlesid hiljem,et ei saa olla oranz...see aasta peab olema valge?..võta sa siis kinni,keda uskuda ja keda mitte.
Eks neid tutikaid pille ikka ostetakse ka. Ning minuteada on alati raaminumbrist võimalik välja lugeda, mis aasta raamiga tegu. Plasti värvi järgi pole mõtet küll otsustada midagi, neid vahetatakse tihti ja värve on ka mitut varianti. Et kindel olla, pead lihtsalt teadma, missugune asi antud aastakäigul välja nägi.
Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

Andres
Postitusi: 144
Liitunud: 17 Aug 2004, 15:31
Tsikkel: kxf
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas Andres »

Mul endal oli 91a KTM, millel olid plastid oranzid ja porikad valged, paak vähemalt oli värvitud, niiet selle järgi ei saa midagi aru. 1 asi vaata lehelt bikepics.com, kas öeldud aasta ja tegeliku plastid on ühesugused, need ikka muutuvad paari aasta tagant, saad umbeski teada.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”