Jalgrattaga sõites olen täheldanud, et autojuhid ei tea ega saa aru, mida tähendab küünarnukist kõverdatud üles tõstetud parem käsi. Olen paari tuttava noorema mehega sellest ka rääkinud ja neile on tulnud see täieliku üllatusena.
Pildiga ja parempoolse liikusega sobiks paremini küsimus vasaku käe kohta. Aga "parem käsi" ... tahad kangesti vasakule keerata aga ei julge vasakut kätt lenksust lahti lasta?
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Jalgrattaga sõites olen täheldanud, et autojuhid ei tea ega saa aru, mida tähendab küünarnukist kõverdatud üles tõstetud parem käsi. Olen paari tuttava noorema mehega sellest ka rääkinud ja neile on tulnud see täieliku üllatusena.
Pildiga ja parempoolse liikusega sobiks paremini küsimus vasaku käe kohta. Aga "parem käsi" ... tahad kangesti vasakule keerata aga ei julge vasakut kätt lenksust lahti lasta?
Ma ajasin kirjutades jah käed segi, pidasin silmas ikka tõsteud vasakut kätt.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Mersud vilgutavad pidevalt distantsi hoidva püsikaga sõites tagatulesid. Nii kui ees natuke kiirus muutub, tagatuli süttib.
Enamus autod vilgutavad sellisel juhul. Mul mersul pole adaptiivset, aga pidurdan tihti püsikaga piirangu alas ja ka siis süttivad piduri tuled kui järsemalt ehk 10+10km/h korraga maha laksad. Kui võtad kilomeeter haaval,siis üldjuhul ei sütti. Renault vilgutab adaptiivsega ka, aga kui õigeaegselt rida vahetad ja vahemaa on minimaalsele sätitud, siis teeb seda väga harva. Ehk kõik oleneb roolisolija sõidustiilist ja kui ta pidevalt hooga eesõitjale läheneb,siis tekibki see vilgutus tihedalt.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Võib aga ei pruugi. See on sõidustiil selline. Antakse vaikselt gaasi, kuni hoog tundub liiga suureks minema. Siis tõstetakse jalg pidurile, ei pidurdata, vaid hoitakse jalga piduril. tuli põleb aga mingit pidurdamist ei toimu. Seda seni, kuni hoog tundub liiga väike olema. Siis tõstetakse jalg jälle gaasile. Ja nii kilomeetrite kaupa. Mitte, et see väga levinud oleks aga piisavalt, et tähelepanu väärida juba.
Sain just uue auto (VAG) - ja see on tõesti ajuvaba.
ACC - ehk hoiab eessõitja kiirust (teoorias). Kui neljarealisel kõrvalreas liigub aeglasem sõiduk, siis pidurdab hoo maha. Looda, et sa ei ole vasakus reas ja keegi ei ela seljas samal ajal, pauk pole kaugel. (Edit: ehk siis reaalselt joonistab auto kõrvalreale, mitte su ette ja saab aru, et ta ei ole sulle takistuseks).
Tavalise püsika peale lülitamine pole võimalik.
Tõesti ei kujuta ette, mis disco pidurituledega samal ajal toimub.
N.ö tavalise cruise saab kasutada, kui lülitada sisse kiiruse piiraja, millega saab siis üles/alla kiirust muuta, samal ajal gaasipedaali peal hoides. Harjumise asi. Katsun ümber õppida enda ja teie tervise huvides.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Võib aga ei pruugi. See on sõidustiil selline. Antakse vaikselt gaasi, kuni hoog tundub liiga suureks minema. Siis tõstetakse jalg pidurile, ei pidurdata, vaid hoitakse jalga piduril. tuli põleb aga mingit pidurdamist ei toimu. Seda seni, kuni hoog tundub liiga väike olema. Siis tõstetakse jalg jälle gaasile. Ja nii kilomeetrite kaupa. Mitte, et see väga levinud oleks aga piisavalt, et tähelepanu väärida juba.
Sain just uue auto (VAG) - ja see on tõesti ajuvaba.
ACC - ehk hoiab eessõitja kiirust (teoorias). Kui neljarealisel kõrvalreas liigub aeglasem sõiduk, siis pidurdab hoo maha. Looda, et sa ei ole vasakus reas ja keegi ei ela seljas samal ajal, pauk pole kaugel. (Edit: ehk siis reaalselt joonistab auto kõrvalreale, mitte su ette ja saab aru, et ta ei ole sulle takistuseks).
Tavalise püsika peale lülitamine pole võimalik.
Tõesti ei kujuta ette, mis disco pidurituledega samal ajal toimub.
N.ö tavalise cruise saab kasutada, kui lülitada sisse kiiruse piiraja, millega saab siis üles/alla kiirust muuta, samal ajal gaasipedaali peal hoides. Harjumise asi. Katsun ümber õppida enda ja teie tervise huvides.
Minu meelest teevad need uuemad adaptiivsed kõik nii. Minu kaasa Renault pidurdaab ka nii, kui keegi aeglustusreas pidurdab sõites ise raja keskel. Kui suudad vasakusse serva sõita, siis mitte igakord, aga saadanast on need abid siiski. Ja kui nüüd keegi samal ajal tsikliga sul seljas elab, siis on selgasõit kergesti juhtuv asi.
Viimasel ajal nende kuumade ilmadega, olen täheldanud uut nõmedat asja tsiklitega liikujate hulgas. Nimelt sõidetakse foori taga rivist mööda, aga jäädakse eimeste autode vahele sisma(minu autol hakkab ka kohe parkandur hiulgama),et siis sealt startida. Esiveoline masin teatavasti võib järsemal kiirendamisel ka veits tahtmatult kõrvale vedada ja sellisel totul kahe auto vahele jäämine on üsna reaalne. Lisaks see parandurite piiksumine ja sellisele tahaks kohe uksega virutada. Kui julgesid mööda sõita 5-6-10 autost, siis sõida sellest viimasest ka mööda ja seisa tema ette. Kui oled kiire mees-naine, siis ei sega sa kedagi ja kui möku oled,siis sõidab auto sust kehvemal juhul lihtsalt üle.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 09 Juun 2024, 14:43
Postitas Jesper
Oh, see viimane on väärt info - nende andurite piiksutamine läheb nüüd meelelahutuslike tegevuste nimekirja, kohe kiiruskaamera kohal möödasõitude järele
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Sain just uue auto (VAG) - ja see on tõesti ajuvaba.
ACC - ehk hoiab eessõitja kiirust (teoorias). Kui neljarealisel kõrvalreas liigub aeglasem sõiduk, siis pidurdab hoo maha. Looda, et sa ei ole vasakus reas ja keegi ei ela seljas samal ajal, pauk pole kaugel. (Edit: ehk siis reaalselt joonistab auto kõrvalreale, mitte su ette ja saab aru, et ta ei ole sulle takistuseks).
See peaks toimuma ainult siis kui sina oled parempoolses reas ja aeglasem on vasakpoolses, vastupidi mitte. Et kontrolli üle.
Vähemalt ma pole seni täheldanud vasakus reas sõites mingit probleemi aeglasemast möödudes.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Oh, see viimane on väärt info - nende andurite piiksutamine läheb nüüd meelelahutuslike tegevuste nimekirja, kohe kiiruskaamera kohal möödasõitude järele
360 kaamerad ja andurid. Hakkab kohe huilgama kui keegi liiga lähedal seisab ja huilgabki kuni see töll oma rattaga sul kõrval(joone peal,kahe auto vahel) seisab. Mis siin meelelahutsulikku on?
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Oh, see viimane on väärt info - nende andurite piiksutamine läheb nüüd meelelahutuslike tegevuste nimekirja, kohe kiiruskaamera kohal möödasõitude järele
360 kaamerad ja andurid. Hakkab kohe huilgama kui keegi liiga lähedal seisab ja huilgabki kuni see töll oma rattaga sul kõrval(joone peal,kahe auto vahel) seisab. Mis siin meelelahutsulikku on?
Seisval autol ei tohiks parkimisandurid toimida? Vähemalt mu Volvo ei piirdu seistes
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Oh, see viimane on väärt info - nende andurite piiksutamine läheb nüüd meelelahutuslike tegevuste nimekirja, kohe kiiruskaamera kohal möödasõitude järele
360 kaamerad ja andurid. Hakkab kohe huilgama kui keegi liiga lähedal seisab ja huilgabki kuni see töll oma rattaga sul kõrval(joone peal,kahe auto vahel) seisab. Mis siin meelelahutsulikku on?
Seisval autol ei tohiks parkimisandurid toimida? Vähemalt mu Volvo ei piirdu seistes
Kui käik sees, siis huilgab nii MB kui Renault. MB saab füüsilisest nupust välja lülitada, aga Renault laseb seda siis teha kui häire on nö maas ehk peab käigu välja võtma või siis peale seda kui töll oma rattaga on ära liikunud. Teha saab seda menüü valikutest, mitte nupust, sest on digi ja nuppu pole .
Kas ma peaks sellega tegelema, sest mingi vend tahab tsikliga seista sinu autost 10cm kaugusel ja ei julge autode ette sõita? Ma arvan,et ma ei pea seda tegema ja kui näen peeglist järgmine kord mõnd tulemas siis peaks panema nö ukse kinni? Samas kui keegi enam vahele ei lase kaob ka tsikliga linnas liikumise point üldse ära. Ummikus tiksuda on autos mugavam.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 09 Juun 2024, 22:46
Postitas simp
Jah, tsiklistil on mõistlikum auto ette minna, kuid alati pole seal ruumi.
Samas selle piiksumise viha võiks küll pigem autotootja poole suunata. Eriti kui seda normaalselt, ühest nupust, välja lülitada ei saa ja menüüdes sobrama peab.
Pole väga teiste liiklejate mure, et su autol sotsiaalse distantseerumise vajadus on...
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Oh, see viimane on väärt info - nende andurite piiksutamine läheb nüüd meelelahutuslike tegevuste nimekirja, kohe kiiruskaamera kohal möödasõitude järele
360 kaamerad ja andurid. Hakkab kohe huilgama kui keegi liiga lähedal seisab ja huilgabki kuni see töll oma rattaga sul kõrval(joone peal,kahe auto vahel) seisab. Mis siin meelelahutsulikku on?
Seisval autol ei tohiks parkimisandurid toimida? Vähemalt mu Volvo ei piirdu seistes
Juba 2007 Touareg lülitas teatud kiiruse pealt parkimis andurid sisse. Ja lülitas välja kui: hakkasid kiiremini sõitma edaspidi teatud aeg, võtsid käigu välja või lülitasid välja.
Kahjuks mõned autotootjad on läinud Multifunktsionaalse (võid ka mf lugeda ja ise tõlgendada variant number kahe) nupu või ekraani teed mis ei ole just mõnikord kõige mugavam.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
N.ö tavalise cruise saab kasutada, kui lülitada sisse kiiruse piiraja, millega saab siis üles/alla kiirust muuta, samal ajal gaasipedaali peal hoides. Harjumise asi. Katsun ümber õppida enda ja teie tervise huvides.
Minu arust on see jabur, et püsikat niisama kasutada ei saa. Ja räägitakse, et ohutuse pärast on varsti kõigil autodel nii.
Ma just tahaks jalga puhata.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 10 Juun 2024, 01:08
Postitas xpr
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Sain just uue auto (VAG) - ja see on tõesti ajuvaba.
ACC - ehk hoiab eessõitja kiirust (teoorias). Kui neljarealisel kõrvalreas liigub aeglasem sõiduk, siis pidurdab hoo maha. Looda, et sa ei ole vasakus reas ja keegi ei ela seljas samal ajal, pauk pole kaugel.
Huvitav käitumine tõepoolest. Minu 10a vana VAG ACC laseb hoo maha kui olen paremas reas ja vasakus mõni aeglasem satub olema. Agressiivset ACC poolset pidurdamist pole sellises olukorras ette tulnud. Kui korraks gaasipedaaliga märku anda, et ma ei soovi jobuga samas tempos edasi tiksuda siis sõidab ette antud kiirusega edasi. Vasakus sõites laseb ilusti aeglasematest paremas reas sõitjatest mööda ilma kiirust maha võtmata.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Oh, see viimane on väärt info - nende andurite piiksutamine läheb nüüd meelelahutuslike tegevuste nimekirja, kohe kiiruskaamera kohal möödasõitude järele
360 kaamerad ja andurid. Hakkab kohe huilgama kui keegi liiga lähedal seisab ja huilgabki kuni see töll oma rattaga sul kõrval(joone peal,kahe auto vahel) seisab. Mis siin meelelahutsulikku on?
Seisval autol ei tohiks parkimisandurid toimida? Vähemalt mu Volvo ei piirdu seistes
Juba 2007 Touareg lülitas teatud kiiruse pealt parkimis andurid sisse. Ja lülitas välja kui: hakkasid kiiremini sõitma edaspidi teatud aeg, võtsid käigu välja või lülitasid välja.
Kahjuks mõned autotootjad on läinud Multifunktsionaalse (võid ka mf lugeda ja ise tõlgendada variant number kahe) nupu või ekraani teed mis ei ole just mõnikord kõige mugavam.
Õnneks kõik autod nii lollakad ei ole. 2013a VAG grupi isend lülitab andurid ja kaamerad sisse tagurpidi käiku rakendades ja peale seda on aktiivsed ka esipidi kuni silma järgi kiiruseni ~15km/h. Muidugi see tähendab, et kui esipidi parkides tahta neid kasutada siis tuleb ise nupust sisse lülitada.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Õnneks kõik autod nii lollakad ei ole. 2013a VAG grupi isend lülitab andurid ja kaamerad sisse tagurpidi käiku rakendades ja peale seda on aktiivsed ka esipidi kuni silma järgi kiiruseni ~15km/h. Muidugi see tähendab, et kui esipidi parkides tahta neid kasutada siis tuleb ise nupust sisse lülitada.
Samahästi võinuks juba mainida, et veel vanem VAG grupi auto ja kõik eelnevad pseudomured on lahendatud.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Õnneks kõik autod nii lollakad ei ole. 2013a VAG grupi isend lülitab andurid ja kaamerad sisse tagurpidi käiku rakendades ja peale seda on aktiivsed ka esipidi kuni silma järgi kiiruseni ~15km/h. Muidugi see tähendab, et kui esipidi parkides tahta neid kasutada siis tuleb ise nupust sisse lülitada.
Samahästi võinuks juba mainida, et veel vanem VAG grupi auto ja kõik eelnevad pseudomured on lahendatud.
Pealetükkivad juhiabid pole kuskilt otsast pseudomure eriti kui need otsustavad järske ja ootamatuid pidurdusi tegema hakata. Selle vastu muidugi natuke aitab kui oma sõiduki automaatika käitumisega kursis olla.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Minu arust on see jabur, et püsikat niisama kasutada ei saa. Ja räägitakse, et ohutuse pärast on varsti kõigil autodel nii.
Ma just tahaks jalga puhata.
Bemmil ja Mersul saab. Teistel pole kuulnud, et tavalist püsikat saaks kasutada.
Kui andurid lumeplögaseks saavad, siis osadel downgrade'ib tavalise peale. Nt, volvod. Teistel lõpetab distantsi hoidev püsikas lihtsalt töö ja polegi püsikat seni kuni andureid puhtaks ei kraabi...
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 10 Juun 2024, 11:33
Postitas Maaks
Internetis jäi silma selline väide (see siis Toyota foorumis), ise pole veel jõudnud testida kuna mul adaptiivne on ainult naise autol.
"press cruise button once, is radar cruise, if you press and hold cruise button, it will skip radar cruise and enable normal non-radar cruise"
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Internetis jäi silma selline väide (see siis Toyota foorumis), ise pole veel jõudnud testida kuna mul adaptiivne on ainult naise autol.
"press cruise button once, is radar cruise, if you press and hold cruise button, it will skip radar cruise and enable normal non-radar cruise"
Eelmisel Corollal mul nii oligi. Ja kõrvalreas sõitjatest ei teinud üldse välja.
VAGil on see parem, et hoo võtab normaalses tempos uuesti üles, Corollal pidi gaasi andma, et jalgu ei jääks.
Avastasin veel ühe veidruse, mille sai õnneks püsivalt välja lülitada: kui püsikas peal vähegi järsemat kurvi võtta, siis hakkab pidurdama.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 10 Juun 2024, 22:12
Postitas Turist
Mu autol mingeid "tarkasid" juhiabisid ei ole, püsikas tavaline. Ainuke asi, mis püsika ise maha võtab, on mõni veidi suurem veeloik, kui sellest läbi sõita. Ei tea millise loogika alusel seda teeb, muud ei oska arvata, kui ilmselt tunnetab kiiruse järsku maha võtmist.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Mu autol mingeid "tarkasid" juhiabisid ei ole, püsikas tavaline. Ainuke asi, mis püsika ise maha võtab, on mõni veidi suurem veeloik, kui sellest läbi sõita. Ei tea millise loogika alusel seda teeb, muud ei oska arvata, kui ilmselt tunnetab kiiruse järsku maha võtmist.
Võibolla läbi veojõu kontrolli rakendab pidurit. Ma olen sellist asja maanteel kiilas jääl kohanud.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 11 Juun 2024, 09:46
Postitas joel
Tõenäoliselt vesiliu tõttu hakkab vedav ratas läbi libisema ja seetõttu võetakse püsikas maha.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 11 Juun 2024, 10:19
Postitas 701
Mul on kah olnud juhuseid, kus lombist läbi sõites viskab tavalise püsika maha ilma erilise nutiplutita kastiautol.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 11 Juun 2024, 16:18
Postitas yeekim
On siis tsiklistide käitumine jabur või on kõiges süüdi püsikiirushoidja`?
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Minu arust on see jabur, et püsikat niisama kasutada ei saa. Ja räägitakse, et ohutuse pärast on varsti kõigil autodel nii.
Ma just tahaks jalga puhata.
Bemmil ja Mersul saab. Teistel pole kuulnud, et tavalist püsikat saaks kasutada.
Kui andurid lumeplögaseks saavad, siis osadel downgrade'ib tavalise peale. Nt, volvod. Teistel lõpetab distantsi hoidev püsikas lihtsalt töö ja polegi püsikat seni kuni andureid puhtaks ei kraabi...
2017 Kia Optimal sai samuti. Kui mälu ei peta, tuli ACC distantsi nuppu all hoida mõned sekundid. Tavalist püsikat sai kasutatud kah, kui talvel lörts radari kinni võttis.
Re: Tsiklistide käitumine liikluses on muutunud üsna jaburaks, tihti ettearvamatuks.
Postitatud: 11 Juun 2024, 20:26
Postitas franz125
Splittige see teema ära sest "Tsiklistide käitumine foorumis on muutunud üsna jaburaks" kuna selle teema all saab juba päevi lugeda ainult erinevate autode püsikatest.