3. leht 3-st

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 10 Juun 2024, 11:47
Postitas Fox
will111 kirjutas: 07 Juun 2024, 02:35
teinekord kui õlivahetust teed siis välja lase vana õli võimalusel alati täiesti kuumalt. otse sõidust ja õli välja. siis lased tilkuda nii kuidas aega on...mina lasen tavaliselt ~tunni.
Mis juhtub mootoriga halba, kui sinna jääb näiteks 50 ml vana õli sisse? õige vastus on mitte midagi. Vahetame oma mootorites lihtsalt õli tihemini kui seda tehasevälp ette näeb ja ärme mõtle üle.

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 10 Juun 2024, 16:59
Postitas will111
ja mida täpsemalt ma ütlesin, et juhtub HALBA??? ärme mõtle üle ja ärme loe teiste kasutajate jutust välja lambi asju, asju mida seal EI OLE kirjas! juhtub see, et mootorisse jääb sisse natuke rohkem prahti kui võiks...igal vahetusel. kui see on sinu arvates hea või tähtsusetu siis mul tõesti sinuga mingit soovi selle üle diskuteerida ei ole. vaheta SINA kuidas iganes soovid aga ära tule mulle ega kellegile teisele rääkima mingist kuradi üle mõtlemisest kui sa ise jahud oma jutus mingisugust "tehase välbast tihemini" jura. johhaidii aidaa maivõi :lol: mis juhtub mootoriga halba kui sa vahetad selles õli nii nagu tehas ette näinud on :wack:

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 10 Juun 2024, 18:13
Postitas Fox
Kas Honda tehas näeb tõesti ette et õli nõrutatakse tund aega mootorist välja? :roll: Või mis selle sinu tunniajase rituaali mõte on? Ega see otseselt halba muidugi ei tee kui aega laialt käes...

See minu kommentaar ei käinudki otseselt sinu postituse kohta vaid üldiselt on internet õlivahetuste osas tuubil täis igasugust vuuduu ja nõikakunst meenutavat pseudoteadust.

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 11 Juun 2024, 08:57
Postitas Maaks
Kui see mootor käis ringi "vana" õliga, siis ta käib sama edukalt ringi ka seguga, milles on 2-3% vana õli ja ülejäänud uus õli.
(palju) Suurem sääst tuleks ilmselt sellest kui mootorrattur oma hammaste eest sama hoolikalt hoolt kannaks kui mootori eest :mrgreen:

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 11 Juun 2024, 11:05
Postitas Tuuletallaja
No ja teoreetiliselt ei peaks ju õlimaia mootori korral üldse vahetama vaid vala aga värsket peale ja asi mutt... muidugi õlifiltrit võiks siis ikka vahel uuendada.

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 11 Juun 2024, 11:12
Postitas Nozzu
Maaks kirjutas: 11 Juun 2024, 08:57

(palju) Suurem sääst tuleks ilmselt sellest kui mootorrattur oma hammaste eest sama hoolikalt hoolt kannaks kui mootori eest :mrgreen:
OMG...mu abikaasa on sinuga 100% ühel nõul. A minuarust kvalifitseerub see siin nüüd küll küberkiusamisena :)

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 11 Juun 2024, 12:27
Postitas Jesper
Tuuletallaja kirjutas: 11 Juun 2024, 11:05
No ja teoreetiliselt ei peaks ju õlimaia mootori korral üldse vahetama vaid vala aga värsket peale ja asi mutt... muidugi õlifiltrit võiks siis ikka vahel uuendada.
Mu esimesel autol see täpselt nii käiski - kui vahetusvälp täis sai, oli parajasti pealevalamiseks kasutatav viieliitrine kanister tühi :D

Noor inimene samas ei oska ju Fordi tehase poolt vaevaga projekteeritud mugavusvarustust hinnata ning pani pärast seda karteripõhja silikooniga alla, et tilkumine lakkaks...

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 11 Juun 2024, 21:26
Postitas Ain
Õli õliks aga minuarust on huvitav see, et pigem eelistatakse käega tundejärgi keeramist kui momentvõtit ja jõudu mis tehas on andnud..

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 12 Juun 2024, 08:07
Postitas Ikka mina
Ain, mida need tehase konstruktorid ka teavad - silm sirkel ja nina vinkel, see on jõud :).
Samas - igat mutrit ja kruvi ei jõua ka ju jälgida (otsi see info kuskilt, veendu et detail /kruvi/polt/mutter pole eelnevalt asendatud, jne, jne) - talupoja mõistus ruulib endiselt!
Täitsa OK ju.

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 12 Juun 2024, 19:41
Postitas jyrx
Ain kirjutas: 11 Juun 2024, 21:26
Õli õliks aga minuarust on huvitav see, et pigem eelistatakse käega tundejärgi keeramist kui momentvõtit ja jõudu mis tehas on andnud..
Inimesed on erinevad - kes vajab ette manuali ning väändemomente jne et ok tulemuseni jõuda ja siis on kergemalt asju võtvad, kes rahumeeli keeravad käega. Ning muidugi siis on veel gurud (kelleks mina kohe kindlasti ei kvalifitseeru ja ei pretendeeri), kes ei vaevu foorumites aega raiskama isegi :)

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 13 Juun 2024, 09:44
Postitas Maaks
Õige keeramise tunnetus tulebki aastatega ainult @jyrx Need aastad sisaldavad enamasti ka mitmeid "per_se keeramisi" :-) No ja kui on õppimisvõimeline isend, siis iga järgmine kord saab parem.
Kui nüüd ei ole aega ja raha, et enda vigadest õppida, siis on NM-võti täitsa abiks ülepingutamise vältimiseks.

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 13 Juun 2024, 11:08
Postitas Fox
Maaks kirjutas: 13 Juun 2024, 09:44
Õige keeramise tunnetus tulebki aastatega ainult @jyrx Need aastad sisaldavad enamasti ka mitmeid "per_se keeramisi" :-) No ja kui on õppimisvõimeline isend, siis iga järgmine kord saab parem.
Kui nüüd ei ole aega ja raha, et enda vigadest õppida, siis on NM-võti täitsa abiks ülepingutamise vältimiseks.
Lisaks õige tunnetuse õppimisele tasub alati meeles pidada ka kui pika sabaga võtmega see käe sisse tuleb. Pikema varrega võti tähendab ju automaatselt suuremat jõuõlga ning sama käetunde juures on tegelikult pöördemoment suurem. Ehk siis sellised "täppiskeeramised" võiks võimalusel teha alati samapika võtmega. Iseküsimus on kas sellist asja siin avalikus foorumis üldse vaja propageerida on (läheb ju ka vuuduu kategooriasse) :D :roll:

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 13 Juun 2024, 21:10
Postitas Ain
Küsimus pole niipalju selles, et käe järgi saab spetsialist asju keeratud küll vaid selles, et tootja etteantud jõuga ei julgeta keerata. Kui see oleks probleem siis ju tootja oleks sellest ka teada andnud, et see ja see etteantud jõud on vale ja antakse uus. Kui Sa keerad tootja etteantud jõuga midagi pekki saab ju tootja poole pöörduda pretensiooniga. Käega keerates seda võimalust pole. Momentvõtmeid on ilmselgelt igasuguse kvaliteediga müügis. Mina pigem keeran korraliku momentvõtmega selliseid asju. Huvitav muidugi oleks teda milline on töökodade praktika.

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 14 Juun 2024, 09:01
Postitas kalju1
Oma kogemustest tean juhuseid kus tootja on algatanud tagsikutsumisi esmase vale pingutusmomendi tõttu.
Töökodadel on erinev praktika. Üldjuhul margiesindustel on kohustus momentvõtmerid regulaarselt kalibreeida (näit. 2 korda aastas). Kontrollitakse igaastaste auditite käigus.

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 14 Juun 2024, 10:56
Postitas maatriks
Tootja numbritega tuleb ettevaatlik olla ja kontrollida, kas see on antud kuiva või märja keerme korral, pärast õlivahetust keeret üldiselt ei kuivatata.

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 14 Juun 2024, 12:06
Postitas jyrx
Ma täpsustan enda kommentaari momentvõtme ja käsitsi keeramise kohta. Käsitsi keeran ma neid mutreid-polte, mida jooksva hoolduse käigus on vaja keerata (õlipunn, õlifiltrikaas, rattamutrid, lenksul olevad asjad jne). Võiks ju ajapikku käe sisse harjuda selliste asjade keeramine. Momentvõtmega loomulikult kõik asjad mootori sees. Kasutan ka erinevaid keermeliime, seal kus manual seda ette näeb (esihammakas, piduri suportid jne). Hea on, kui on õige mootori manual, internetist leitud momente küll ei usaldaks.

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 17 Juun 2024, 07:49
Postitas rundll
Näiteks Tenere 700 tehase ettenähtud pingutusmoment on õlipunnil 40Nm. Üsna palju on neid ülekeeratud. Paljud juhtumid lähevad garantii alla. Nüüd on miski "poolametlik uuendus" et 22Nm. Olen 3 õlivahetust teinud, kõik 22-25Nm. Õli püsib sees. Veidi võiks uurida interneedusest neid numbreid ja teiste kogemusi....

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 19 Juun 2024, 11:33
Postitas Nozzu
rundll kirjutas: 17 Juun 2024, 07:49
Näiteks Tenere 700 tehase ettenähtud pingutusmoment on õlipunnil 40Nm. Üsna palju on neid ülekeeratud. Paljud juhtumid lähevad garantii alla. Nüüd on miski "poolametlik uuendus" et 22Nm. Olen 3 õlivahetust teinud, kõik 22-25Nm. Õli püsib sees. Veidi võiks uurida interneedusest neid numbreid ja teiste kogemusi....
No just. Alati ei maksa kirjapandut pimesi usaldada. Iseäranis, kui tuleb väga palju kasutajakogemust, mis viitab sellele, et etteantud numbrid ei pruugi klappida. CRFi õlipunni ja filtirikaane puhul leiab mitmeid juhutumeid, kus on etteantud jõudu kasutades poldid puruks keeratud. Ja et ka mu katsed näitasid, et 9 Nm jõud on selline, mille lahti keeramiseks pean ikkagi jõudu rakendama (nõrk mees :) ) aga filtrikaane poldid tuldi sisuliselt näpuga keerates lahti, ei tihanud ma neid 9Nm kinni keerata.
Mida oleks võinud teha, oleks võinud ehk randmetunnetuse asemel panna momentvõtme skaalale 5 Nm ja sellega keerata kõik võrdselt. Seda ehk teen järgmise õlivahetuse ajal.

Aga....vahepeal olen muud kino teinud:










Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 20 Juun 2024, 23:07
Postitas will111
kuidas jala laiendamise efekt reaalses elus/kasutuses kah tunda andis? on märgatav vahe ka või vajub ikka pehmes kohas läbi?

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 20 Juun 2024, 23:22
Postitas Nozzu
Ütleme nii, et kivi pole pidanud enam jalaraua alla otsima. See obn tõsi. Samas! Samas olen hakanud väga hoolikalt valima kuhu jalaraua asetan ja mls nurga alla ratta jätan. Seda pärast seda kui ratas pea esimesel sõidul (enne laienduse paigaldamist) kaks korda jala pealt ümber kukkus. Korra paremale ja korra vasakule. Elus varem pole ühegi rattaga sellist pulli olnud.
Sel CRFil, mis muidu on ülituus ratas, on jalaraua pikkus, amordi pehmus ja sadula kõrgus kuidagi väga rõvedas suhtes omavahel.
Ja nüüd see laiendus...noh jah, pind on laiem ja läbi ei vaju aga ratas jääb veel rohkem püstisesse asendisse. Seeg. Peab parkimuseks valima kergelt vasakule kaldus koha.

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 19 Aug 2024, 14:36
Postitas Nozzu
Läti TET ehk selle suve suurim seiklus kah CRFiga tehtud.

I osa:


II osa:


III osa:


IV osa:

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 06 Mär 2025, 11:02
Postitas Nozzu
Näh....olen vahepeal siinse päeviku unarusse jätnud. Ja rohkem Youtubele rõhku pannud. Kleebin siia kah mõned videod, mis ehk võiks laiemat publikut kõnetatada:

Tööriistakoti komplekteerimine:



Telefonihoidik Aliexpressist:



Aga ma ei telli mitte ainult kõige odavamat kraami. Sekka satub ka kallimat:

Re: YOLO ehk Nozzu CRF300 L

Postitatud: 28 Mai 2025, 12:41
Postitas Nozzu
Jätkuvalt, rohkem kui siin foorumis, olen päevikupidamisega Youtubes ametis olnud.

Aga see postitus peaks siia samuti sobima. On ju siin veel 300L omanike, keda ehk kõnetab.