3. leht 5-st

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 25 Veebr 2024, 13:51
Postitas franz125
Bridgeston blizzak vrx2 täitsa ilma naelteta.Ja osta saab ka.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 25 Veebr 2024, 21:18
Postitas urmas66
tito kirjutas: 23 Veebr 2024, 15:43

See müüt tuleks ka ümber lükata, et naastud lõhuvad teed, ei massid teevad seda ja vesi.
Miks siis lõunapool ei ole neid sõiduautode roopaid asfaldis, aga meil on ja miks ka meil rekkadest ei jää laiasid roopaid teele?
Mass on sõiduautol ju kõvasti väiksem, aga sooned asfaldisse tekivad millegipäesat ainult neist?
Kui ma 90-ndate algul hakkasin püsivalt soomes käima,siis algul ei saanud pihta,miks neil sellised sooned seal teede sees on. Küsisin ja kohe öeldi,et see on "Nastarenkaan ura" . Meil siis polnud veel talverehv kohustuslik ja teedel sooned puudusid, kuid mõne aasta pärast olid meil ka sooned olemas.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 25 Veebr 2024, 21:30
Postitas urmas66
Assamait kirjutas: 25 Veebr 2024, 11:27
küsimusega, kas hetkel turul täpselt NULL naelaaukudega lamelli? Mingi hetk mõned (suured) tootjad tootsidki lamelle naelaaukudega ja naelutamise või lamellina müümise otsus jäi kohalikult maaletoojale/edasimüüjale.
Olen nautuke rehvikaubanusega kursis läbi heade tuttavate ja ameti.
Need nö "naelaukudega" lamellid on siiski naelutatavad rehvid (mõeldud naastrehvina kasutamiseks) ja neid saab siis vastavalt soovile naelutada oma vajaduse või eri piirkonna reeglite järgi.Naastude arv ja suurus jne. Meil siin seaduslikud erisused puuduvad ja neid ise naastuatatud rehve on suht mõttetu pidada,sest tehases pandud naast kestab üldjuhul palju kauem. Ei ole viimastel aastatel neid isegi kohanud,sest minu tuttavad ei tegele enam naastutamisega.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 26 Veebr 2024, 09:02
Postitas Tiiger800
urmas66 kirjutas: 25 Veebr 2024, 21:30
Assamait kirjutas: 25 Veebr 2024, 11:27
küsimusega, kas hetkel turul täpselt NULL naelaaukudega lamelli? Mingi hetk mõned (suured) tootjad tootsidki lamelle naelaaukudega ja naelutamise või lamellina müümise otsus jäi kohalikult maaletoojale/edasimüüjale.
Olen nautuke rehvikaubanusega kursis läbi heade tuttavate ja ameti.
Need nö "naelaukudega" lamellid on siiski naelutatavad rehvid (mõeldud naastrehvina kasutamiseks) ja neid saab siis vastavalt soovile naelutada oma vajaduse või eri piirkonna reeglite järgi.Naastude arv ja suurus jne. Meil siin seaduslikud erisused puuduvad ja neid ise naastuatatud rehve on suht mõttetu pidada,sest tehases pandud naast kestab üldjuhul palju kauem. Ei ole viimastel aastatel neid isegi kohanud,sest minu tuttavad ei tegele enam naastutamisega.

Näiteks meil väga populaarsed Hankookid on kõik kohapeal naastutatud, tehasest saabuvad rehvid ja naastud eraldi.
Tegelikult enamus pilukate rehve naelutatakse kohapeal. Pidi mingi meretranspordi teema olema, et ei saa kohe koos naeltega saata.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 26 Veebr 2024, 10:03
Postitas urmas66
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 09:02
urmas66 kirjutas: 25 Veebr 2024, 21:30
Assamait kirjutas: 25 Veebr 2024, 11:27
küsimusega, kas hetkel turul täpselt NULL naelaaukudega lamelli? Mingi hetk mõned (suured) tootjad tootsidki lamelle naelaaukudega ja naelutamise või lamellina müümise otsus jäi kohalikult maaletoojale/edasimüüjale.
Olen nautuke rehvikaubanusega kursis läbi heade tuttavate ja ameti.
Need nö "naelaukudega" lamellid on siiski naelutatavad rehvid (mõeldud naastrehvina kasutamiseks) ja neid saab siis vastavalt soovile naelutada oma vajaduse või eri piirkonna reeglite järgi.Naastude arv ja suurus jne. Meil siin seaduslikud erisused puuduvad ja neid ise naastuatatud rehve on suht mõttetu pidada,sest tehases pandud naast kestab üldjuhul palju kauem. Ei ole viimastel aastatel neid isegi kohanud,sest minu tuttavad ei tegele enam naastutamisega.

Näiteks meil väga populaarsed Hankookid on kõik kohapeal naastutatud, tehasest saabuvad rehvid ja naastud eraldi.
Tegelikult enamus pilukate rehve naelutatakse kohapeal. Pidi mingi meretranspordi teema olema, et ei saa kohe koos naeltega saata.
Üleelmisel ehk 22 aasta sügisel ostetud naastrehv Hankook oli küll tehase naastuga olemas. Tütre autole pandi need alla. Väga mõttetu rehv tundub, pole neil erilist pidamist ja uluvad ka nii, et ma arvasin rattalaagrid pekkis olevat. Just eile vaatasin, et suht kulunud on naastud 1,5 talvega ehk naastu peaaegu polegi enam alles, aga mustrit on veel küll.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 26 Veebr 2024, 10:26
Postitas Ain
Ise olen Hankookidega aastaid tagasi sõitnud ja naelad kestsid küll hästi. Ma muidugi suht rahulik sõitja ja ratas ringi üldjuhul ei käi.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 26 Veebr 2024, 10:53
Postitas joel
Tort kirjutas: 24 Veebr 2024, 22:09
Ise lamelli peal 10kond aastat, kuna 80% sõitu niikuinii linnas. Müra on maitseasi aga naise autol sihilikult naastud, et ta alevi vahel posti ei paneks ja asfaldil on naast ikka haigelt libe rehv. Igapäev seda kohalt minemise raginat kannatada tundub päris suur piin.
See hädaldamine, kui haigelt libe on naastrehv asfaldil, tundub pehmelt öeldes kummaline. Võrreldes kiilasjää, paksu lumepudru vms päriselt libeda pinnaga, mille jaoks talverehve tegelikult tarvis läheb, on puhtal asfaldil suvalise rehviga (naast, lamell, suvekas) pidamine kümnel juhul kümnest parem.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 26 Veebr 2024, 11:32
Postitas Ain
See Eestlaslik "täppisteadus" igas asjas on meie piirkonnale iseloomulik. On hulk inimesi kes ajavad kõik peeneks nagu oleks tegu tippvõistlejatega kes kõik on esikolmikus sajandikega...
Teisel alal oli kunagi tootjatega juttu ja nad imestasid mis küsimuste ja "probleemidega" meil müüja ja tootja poole pöördutakse.. Et näiteks Saksamaa turult pole kunagi selliseid küsimusi nendeni tulnud.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 26 Veebr 2024, 11:51
Postitas Tiiger800
urmas66 kirjutas: 26 Veebr 2024, 10:03
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 09:02
urmas66 kirjutas: 25 Veebr 2024, 21:30
Assamait kirjutas: 25 Veebr 2024, 11:27
küsimusega, kas hetkel turul täpselt NULL naelaaukudega lamelli? Mingi hetk mõned (suured) tootjad tootsidki lamelle naelaaukudega ja naelutamise või lamellina müümise otsus jäi kohalikult maaletoojale/edasimüüjale.
Olen nautuke rehvikaubanusega kursis läbi heade tuttavate ja ameti.
Need nö "naelaukudega" lamellid on siiski naelutatavad rehvid (mõeldud naastrehvina kasutamiseks) ja neid saab siis vastavalt soovile naelutada oma vajaduse või eri piirkonna reeglite järgi.Naastude arv ja suurus jne. Meil siin seaduslikud erisused puuduvad ja neid ise naastuatatud rehve on suht mõttetu pidada,sest tehases pandud naast kestab üldjuhul palju kauem. Ei ole viimastel aastatel neid isegi kohanud,sest minu tuttavad ei tegele enam naastutamisega.

Näiteks meil väga populaarsed Hankookid on kõik kohapeal naastutatud, tehasest saabuvad rehvid ja naastud eraldi.
Tegelikult enamus pilukate rehve naelutatakse kohapeal. Pidi mingi meretranspordi teema olema, et ei saa kohe koos naeltega saata.
Üleelmisel ehk 22 aasta sügisel ostetud naastrehv Hankook oli küll tehase naastuga olemas. Tütre autole pandi need alla. Väga mõttetu rehv tundub, pole neil erilist pidamist ja uluvad ka nii, et ma arvasin rattalaagrid pekkis olevat. Just eile vaatasin, et suht kulunud on naastud 1,5 talvega ehk naastu peaaegu polegi enam alles, aga mustrit on veel küll.

Tegelikult olid ka need sinu ostetud Hankookid kohapeal naelutatud, kõik Hankookid saabuvad siia ilma naelutamata, naelad tulevad eraldi ja need paigaldatakse siin kohapeal.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 26 Veebr 2024, 12:25
Postitas urmas66
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 11:51
urmas66 kirjutas: 26 Veebr 2024, 10:03
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 09:02
urmas66 kirjutas: 25 Veebr 2024, 21:30

Olen nautuke rehvikaubanusega kursis läbi heade tuttavate ja ameti.
Need nö "naelaukudega" lamellid on siiski naelutatavad rehvid (mõeldud naastrehvina kasutamiseks) ja neid saab siis vastavalt soovile naelutada oma vajaduse või eri piirkonna reeglite järgi.Naastude arv ja suurus jne. Meil siin seaduslikud erisused puuduvad ja neid ise naastuatatud rehve on suht mõttetu pidada,sest tehases pandud naast kestab üldjuhul palju kauem. Ei ole viimastel aastatel neid isegi kohanud,sest minu tuttavad ei tegele enam naastutamisega.

Näiteks meil väga populaarsed Hankookid on kõik kohapeal naastutatud, tehasest saabuvad rehvid ja naastud eraldi.
Tegelikult enamus pilukate rehve naelutatakse kohapeal. Pidi mingi meretranspordi teema olema, et ei saa kohe koos naeltega saata.
Üleelmisel ehk 22 aasta sügisel ostetud naastrehv Hankook oli küll tehase naastuga olemas. Tütre autole pandi need alla. Väga mõttetu rehv tundub, pole neil erilist pidamist ja uluvad ka nii, et ma arvasin rattalaagrid pekkis olevat. Just eile vaatasin, et suht kulunud on naastud 1,5 talvega ehk naastu peaaegu polegi enam alles, aga mustrit on veel küll.

Tegelikult olid ka need sinu ostetud Hankookid kohapeal naelutatud, kõik Hankookid saabuvad siia ilma naelutamata, naelad tulevad eraldi ja need paigaldatakse siin kohapeal.
Mina neid isiklikult ei ostnud, aga kus neid siis siin tehakse, kui need sulle kulleriga otse tollilaost tuuakse? Need ei olnud ostetud rehvimüüjalt vaid maaletoojalt.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 26 Veebr 2024, 12:29
Postitas urmas66
Ain kirjutas: 26 Veebr 2024, 11:32
See Eestlaslik "täppisteadus" igas asjas on meie piirkonnale iseloomulik. On hulk inimesi kes ajavad kõik peeneks nagu oleks tegu tippvõistlejatega kes kõik on esikolmikus sajandikega...
Teisel alal oli kunagi tootjatega juttu ja nad imestasid mis küsimuste ja "probleemidega" meil müüja ja tootja poole pöördutakse.. Et näiteks Saksamaa turult pole kunagi selliseid küsimusi nendeni tulnud.
Nii on ja mõned sõidavad raudselt igapäev jääteed mööda tööle ka. Isegi Harjumaal elades, Haanjast rääkimata :D

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 26 Veebr 2024, 12:37
Postitas Tiiger800
urmas66 kirjutas: 26 Veebr 2024, 12:25
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 11:51
urmas66 kirjutas: 26 Veebr 2024, 10:03
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 09:02



Näiteks meil väga populaarsed Hankookid on kõik kohapeal naastutatud, tehasest saabuvad rehvid ja naastud eraldi.
Tegelikult enamus pilukate rehve naelutatakse kohapeal. Pidi mingi meretranspordi teema olema, et ei saa kohe koos naeltega saata.
Üleelmisel ehk 22 aasta sügisel ostetud naastrehv Hankook oli küll tehase naastuga olemas. Tütre autole pandi need alla. Väga mõttetu rehv tundub, pole neil erilist pidamist ja uluvad ka nii, et ma arvasin rattalaagrid pekkis olevat. Just eile vaatasin, et suht kulunud on naastud 1,5 talvega ehk naastu peaaegu polegi enam alles, aga mustrit on veel küll.

Tegelikult olid ka need sinu ostetud Hankookid kohapeal naelutatud, kõik Hankookid saabuvad siia ilma naelutamata, naelad tulevad eraldi ja need paigaldatakse siin kohapeal.
Mina neid isiklikult ei ostnud, aga kus neid siis siin tehakse, kui need sulle kulleriga otse tollilaost tuuakse? Need ei olnud ostetud rehvimüüjalt vaid maaletoojalt.
Kõik maaletoojad naelutavad neid, R24, Balti autoosad, latakko, baltyre jne

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 26 Veebr 2024, 19:39
Postitas urmas66
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 12:37
urmas66 kirjutas: 26 Veebr 2024, 12:25
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 11:51
urmas66 kirjutas: 26 Veebr 2024, 10:03


Üleelmisel ehk 22 aasta sügisel ostetud naastrehv Hankook oli küll tehase naastuga olemas. Tütre autole pandi need alla. Väga mõttetu rehv tundub, pole neil erilist pidamist ja uluvad ka nii, et ma arvasin rattalaagrid pekkis olevat. Just eile vaatasin, et suht kulunud on naastud 1,5 talvega ehk naastu peaaegu polegi enam alles, aga mustrit on veel küll.

Tegelikult olid ka need sinu ostetud Hankookid kohapeal naelutatud, kõik Hankookid saabuvad siia ilma naelutamata, naelad tulevad eraldi ja need paigaldatakse siin kohapeal.
Mina neid isiklikult ei ostnud, aga kus neid siis siin tehakse, kui need sulle kulleriga otse tollilaost tuuakse? Need ei olnud ostetud rehvimüüjalt vaid maaletoojalt.
Kõik maaletoojad naelutavad neid, R24, Balti autoosad, latakko, baltyre jne
Lattako rehvid tuuakse otse Schenkeri laost ja seal ei naeluta neid keegi. Toob Schenkeri auto. Ma ei tea, et neil Tallinnas isegi mingit töökoda oleks. Olen nende käest nüüd juba 3-4 aastat ostnud.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 27 Veebr 2024, 08:30
Postitas Tiiger800
urmas66 kirjutas: 26 Veebr 2024, 19:39
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 12:37
urmas66 kirjutas: 26 Veebr 2024, 12:25
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 11:51



Tegelikult olid ka need sinu ostetud Hankookid kohapeal naelutatud, kõik Hankookid saabuvad siia ilma naelutamata, naelad tulevad eraldi ja need paigaldatakse siin kohapeal.
Mina neid isiklikult ei ostnud, aga kus neid siis siin tehakse, kui need sulle kulleriga otse tollilaost tuuakse? Need ei olnud ostetud rehvimüüjalt vaid maaletoojalt.
Kõik maaletoojad naelutavad neid, R24, Balti autoosad, latakko, baltyre jne
Lattako rehvid tuuakse otse Schenkeri laost ja seal ei naeluta neid keegi. Toob Schenkeri auto. Ma ei tea, et neil Tallinnas isegi mingit töökoda oleks. Olen nende käest nüüd juba 3-4 aastat ostnud.
Latakko naelutab Hankooke lätis, aga las olla, sa nagunii jääd oma arvamusele.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 27 Veebr 2024, 10:34
Postitas ranel
urmas66 kirjutas: 26 Veebr 2024, 19:39
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 12:37
urmas66 kirjutas: 26 Veebr 2024, 12:25
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 11:51



Tegelikult olid ka need sinu ostetud Hankookid kohapeal naelutatud, kõik Hankookid saabuvad siia ilma naelutamata, naelad tulevad eraldi ja need paigaldatakse siin kohapeal.
Mina neid isiklikult ei ostnud, aga kus neid siis siin tehakse, kui need sulle kulleriga otse tollilaost tuuakse? Need ei olnud ostetud rehvimüüjalt vaid maaletoojalt.
Kõik maaletoojad naelutavad neid, R24, Balti autoosad, latakko, baltyre jne
Lattako rehvid tuuakse otse Schenkeri laost ja seal ei naeluta neid keegi. Toob Schenkeri auto. Ma ei tea, et neil Tallinnas isegi mingit töökoda oleks. Olen nende käest nüüd juba 3-4 aastat ostnud.
Mis trikiga sa lattakost otse osta saad?

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 27 Veebr 2024, 12:48
Postitas Maaks
Naastude kestmisest niipalju, et Hankookid 2. talv ja kõik alles, Sava 3. talv kõik alles. Praegused Conti "suvekad" alustasid elu naastudena ja pärast 6. talve võis olla, et ~5 oli puudu 4 rehvi peale kokku kui kruvikaga kallale läksin. Enne sai meel rehvi põletatud, et ehk tulevad siis kergemini välja :-)
Ah jaa, türklaste Antares "midagi" (mu vanal "seenel käimise" autol) on ~25% naastudest kadunud, aga seal suurem süü küündimatul sillareguleerijal.
M.T. kirjutas: 27 Veebr 2024, 13:58
A miks sa naastud välja võtsid? Need on ju just “ägedad” vennad kes Jaanipäeval ka klõbina saatel ringi vuravad :mrgreen: :wack:
Oligi äge, aga mingid trollid internetis kiitsid, et nii pidi pidamine paremaks minema (kahjuks kiirema kulumise arvelt) :mrgreen: :ner:
EDIT: Mis su postituse mõte muidu oli? Ma rehve vahetan tavaliselt mitte varem kui 25. november ja tagasi 10...15. märts :roll:

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 27 Veebr 2024, 13:58
Postitas M.T.
Maaks kirjutas: 27 Veebr 2024, 12:48
Praegused Conti "suvekad" alustasid elu naastudena ja pärast 6. talve võis olla, et ~5 oli puudu 4 rehvi peale kokku kui kruvikaga kallale läksin. Enne sai meel rehvi põletatud, et ehk tulevad siis kergemini välja :-)
A miks sa naastud välja võtsid? Need on ju just “ägedad” vennad kes Jaanipäeval ka klõbina saatel ringi vuravad :mrgreen: :wack:

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 27 Veebr 2024, 15:09
Postitas M.T.
Maaks kirjutas: 27 Veebr 2024, 12:48
EDIT: Mis su postituse mõte muidu oli? Ma rehve vahetan tavaliselt mitte varem kui 25. november ja tagasi 10...15. märts :roll:
A peab siis alati mõte ka olema?

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 27 Veebr 2024, 19:04
Postitas bitter
urmas66 kirjutas: 26 Veebr 2024, 19:39
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 12:37
urmas66 kirjutas: 26 Veebr 2024, 12:25
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 11:51

Tegelikult olid ka need sinu ostetud Hankookid kohapeal naelutatud, kõik Hankookid saabuvad siia ilma naelutamata, naelad tulevad eraldi ja need paigaldatakse siin kohapeal.
Mina neid isiklikult ei ostnud, aga kus neid siis siin tehakse, kui need sulle kulleriga otse tollilaost tuuakse? Need ei olnud ostetud rehvimüüjalt vaid maaletoojalt.
Kõik maaletoojad naelutavad neid, R24, Balti autoosad, latakko, baltyre jne
Lattako rehvid tuuakse otse Schenkeri laost ja seal ei naeluta neid keegi. Toob Schenkeri auto.
Ma olen näinud Schenkeris rehvinaelutuspinki ja ka naelutamist. See oli küll üsna ammu ja rehvid ei olnud Hankook.
urmas66 kirjutas: 26 Veebr 2024, 12:25
Tiiger800 kirjutas: 26 Veebr 2024, 11:51

Tegelikult olid ka need sinu ostetud Hankookid kohapeal naelutatud, kõik Hankookid saabuvad siia ilma naelutamata, naelad tulevad eraldi ja need paigaldatakse siin kohapeal.
Mina neid isiklikult ei ostnud, aga kus neid siis siin tehakse, kui need sulle kulleriga otse tollilaost tuuakse? Need ei olnud ostetud rehvimüüjalt vaid maaletoojalt.
Ma arvan, et TOLLIladu ei puutu asjasse su rehviostu kontekstis (kui sa just 50 või 100 jooksu korraga ei ostnud.) Ühe jooksu kaupa ei ole mõtet rehve maale tollida. Teenustasud, riigilõivud...
joel kirjutas: 26 Veebr 2024, 10:53
Tort kirjutas: 24 Veebr 2024, 22:09
...asfaldil on naast ikka haigelt libe rehv. Igapäev seda kohalt minemise raginat kannatada tundub päris suur piin.
See hädaldamine, kui haigelt libe on naastrehv asfaldil, tundub pehmelt öeldes kummaline. Võrreldes kiilasjää, paksu lumepudru vms päriselt libeda pinnaga, mille jaoks talverehve tegelikult tarvis läheb, on puhtal asfaldil suvalise rehviga (naast, lamell, suvekas) pidamine kümnel juhul kümnest parem.
Täpselt minu mõte iga kord kui keegi jälle räägib seda. Kontekst on ikkagi talv. Kohaltminemise raginat ma kuulen fwd ja rwd autode alt. Parema veoskeemiga ei kuule pmst midagi.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 29 Mär 2024, 13:22
Postitas pühak
Avastasin, et polegi selles eluliselt tähtsas teemas puid alla visanud. Parandan siis vea.
Sõitsin oma kaubikuga terve talve lamellrehvidega, sest mingid küsitava väärtusega pastlad olid juba eelmisest autost alles jäänud. Kuigi elan tallinlase meelest karupe#ses, siis terve talve jooksul ei juhtunud ühtki intsidenti ega ka napikat. Suurel teel polnud mingit vahet, sest kui sadas ja tuiskas oli tee peal ainult lahtine lumi, kus naast niikuinii ei aita. Väiksematel teedel, mis sellel talvel lausa eriti jääs olid, pidi 90 asemel sõitma 70-80ga. Päris külavaheteed olid niikuinii rohkem või vähem lumised ja seal polnud jälle vahet, kas on naastud või mitte, peaasi, et mustrit on. Naise autol on naastrehvid ja nendega oli tõsi küll, mugavam ja kindlam sõita. Aga kui eile tema autoga Tallinnas käisime, siis tüütas see klõbin ära. Naine pole aga lubanud oma autole veel suvekaid panna, sest ta kardab.
Eks minu kogemuse juures on üks nüanss ka see, et olen vana päss, kellel oli juba umbes 5 aastat juhistaaži enne, kui esimesed naastrehvid oma autole alla sain. Seega ei oska libisemist karta niikaua, kuni see kontrollitav on.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 29 Mär 2024, 13:53
Postitas JaakE
Ma olen 21 aastat (alates 2003) sõitnud vaid lamelliga. Tolmu ei tooda, kevadist pori samuti mitte, asfalti ei kuluta.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 29 Mär 2024, 15:49
Postitas Mrtn5
Olen kaks viimast talve pannud "ekstreemi", nimelt Kesk-Euroopa lamelliga (Conti). Tulid suht uutena autoga kaasa ja jätsin proovimiseks alla. Kuna väikestele maa/külateedele satun harva või vähe, võib isegi rahul olla. Enamuse ajast linn/maantee ja tavaliselt on see puhas asfalt või lumine, töötab väga hästi. Asfaldi pidamine on neil midagi suverehvi poolset, ehk tavalisest talvekast oluliselt parem ja seega sõidan enamuse ajast tegelikult väga sobiliku rehviga. Hulluks läheb asi aga niipea kui jääle satud, neliveoga pole sõit veel hull, isegi lõbus. Maanteel olen vist paar korda 80-le lasknud värske jäite puhul, mille tunneb hästi ära kui õrnast rööpast tekitab natuke libisemist. Pidurdamine on jääl aga üsna olematu. Kõige ohtlikum koht pool talve enda värava taga :) aga õnneks see ei tule üllatusena. Kokkuvõttes aga on üllatavalt ok olnud, ootasin hullemat.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 30 Mär 2024, 09:03
Postitas Kristjan...
Viimased 7a ainult lamellidega sõitnud, enne seda olin ka "naelausku", enam mitte. Korraliku lamelliga pole mingeid probleeme olnud. 30k sõidan aastas. Valdavalt linn/maantee. Mingeid hiinakaid ja Lõuna-Euroopa versioone pole kasutanud ja ei hakka ka proovima.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 30 Mär 2024, 10:28
Postitas bitter
pühak kirjutas: 29 Mär 2024, 13:22
... umbes 5 aastat juhistaaži enne, kui esimesed naastrehvid oma autole alla sain. Seega ei oska libisemist karta niikaua, kuni see kontrollitav on.
Minu esimest autot ostes (keset talve) olid seal loomulikult suvekad all ja see oli täiesti tavaline. Talvemustriga rehve nägi siis vaid Soomest toodud autode all. Muster oli jõhker klots
Pilt
...ja naastud neis rehvides, mis soomlane oli raatsinud mõnesajamargasele autole alla jätta, teeni ei ulatunud. Segu oli ka kõvaks tõmmanud aga tunne oli ikka uhke ja auto püsis teel. Enamik Eestit sõitis siis üldse suvekatega, tihtipeale protekteeritute e. prottidega ja kõik olid rahul. Talverehvid olid juba tase ja kui seal mõnigi naast veel oli siis sätiti tagaklaasile vastav hoiatusmärk. Et suverehviga pässid teaksid oodata realistlikumat pidurdust ja pikivahet hoiaksid 8).

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 30 Mär 2024, 14:03
Postitas ranel
JaakE kirjutas: 29 Mär 2024, 13:53
Ma olen 21 aastat (alates 2003) sõitnud vaid lamelliga. Tolmu ei tooda, kevadist pori samuti mitte, asfalti ei kuluta.
Kui naastumehi poleks, siis soolamata tänavatel naastumeesteta oleksid päris hädas. Naastrehvid karestavad jääd, lamell lihvib. Aga peale Tallinna ja Tartu on mujal ka Eestit, kus naastrehv on omal kohal.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 30 Mär 2024, 14:25
Postitas MustVälk
Võibolla mingi tolmu ja liiva osakesed mis siis aitavad lamellil paremini pidada?
Lamelli jäljed jääl.JPG
Detsember kuni Jaanuar tõesti naast parem kui kiilas jää. :)

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 30 Mär 2024, 22:12
Postitas renx
ranel kirjutas: 30 Mär 2024, 14:03


Kui naastumehi poleks, siis soolamata tänavatel naastumeesteta oleksid päris hädas. Naastrehvid karestavad jääd, lamell lihvib. Aga peale Tallinna ja Tartu on mujal ka Eestit, kus naastrehv on omal kohal.
Tüüpiline naastumehe enesekiitmine... :wack: :wack: :wack: :wack:
Kas oled üldse lamelliga kunagi sõitnud, et sellist lollust levitada saab? Ma olen sõitnud mitu aastat jäärada lamelliga. Ma olen lamelliga sõitnud ebatasasel jäätunud teel mille peal on vesi. Ma sõidan oma 90te peldikuga 5mm firemax lamelliga kõikidest uutest kontrollidega autodest mööda igapäevaselt tööle sõites(kurviline kõrvalmaantee, talvel lükatakse lahti ainult väga tugeva saju korral).
Ma ei kiida ennast, lihtsalt inimesed arvavad naastust nii hästi ning levitavad müüte. Siis teevad pidevalt pigileotust, sest üllaülla naast loobib jõhkralt pigi autole, ning imestavad miks tuled nii häguseks tõmbavad ja plastik detailid halliks lähevad.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 31 Mär 2024, 08:46
Postitas yeekim
Jääl, naast vs lamell?
Füüsika vastu ei saa!!!

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 31 Mär 2024, 09:00
Postitas renx
Loomulikult on naastul eelis jääl sõites. Kuid seda eelist vajavad inimesed kusagil Lõuna-Eesti künklikel ja kaldus teede peal. Ülejäänud Eesti on pigem lame.
Praegu on juba mitu nädalat meil plussis ja ikka kõik klõbistavad ringi. Samamoodi on talvel, klõbistavad lihtsalt ringi, tekitades tolmu. Naastudega autode tagant saad naastuga esiklaasi ka veel.
Isegi jäite ajal saab mitte testivõitja, vaid pigem lõpu poole pingereas oleva lamelliga nii edukalt sõidetud piirkiirustega.
Selliseid olukordi kus päriselt naastu vaja läheb on 0(jällegi, kusagil kaugel metsavahel on erand). Saab sõidetud ilma selleta ka, kui sul vähegi mõistust peas on.

Ma ei mäleta 16 aasta jooksul mitte ühtegi korda kus päriselt on naastuga mingit eelist olnud. Olen sõitnud 50:50 naastu ja lamelliga. Lamelli plussid ületavad kaugelt naastu omadused. Lamellidel on tööpinda ka rohkem.

Re: Naastrehvid vs lamellid

Postitatud: 31 Mär 2024, 13:30
Postitas simp
renx kirjutas: 31 Mär 2024, 09:00
Naastudega autode tagant saad naastuga esiklaasi ka veel.
Uus lamell korjab igast kivikesi väga hästi üles ja siis lennutab neid kõvasti tihedamini, kui naast ära lendab.

(sõidan juba aastaid lamelliga, sest käin tihti euroopa vahet)