3. leht 3-st

Re: Aku laadimine

Postitatud: 30 Apr 2025, 17:49
Postitas kiilas
ap_yesjah kirjutas: 30 Apr 2025, 13:11
Enda rattale sai pandud ca 100€ eest LiFePO4 aku. Yuasa originaal AGM aku oli kallim ning kaalus üle 2 kg rohkem. Ehk ka raskuskese ning kaal rattal natuke langes + talve peaks paremini ka üle elama. Loodetavasti ei plahvata istme all paagi kõrval, aga oletan et sellele on mõeldud.
LiFePo akud on laetavad 0-+ kraadide juures, alla 0 on vaja akut soojendada, see peaks sul ka kuskil aku specis kirjas olema.
Edit: sain vist valesti aru, sa ei sõida talvel, aga arvad, et talvel seistes akuga midagi ei juhtu, laetud aku puhul kindlasti.

Re: Aku laadimine

Postitatud: 30 Apr 2025, 20:52
Postitas creativ
Tänud kaasa mõtlemast! Ega mingit kindlat soovi ei ole, aga et kodus vedeleb mitu uut 12V tööriistaakut kasutuna, siis lambist tekkis selline mõte, et mis oleks kui!? Nõme on minna ja osta midagi uut juurde kui samas on olemas sisuliselt sarnased asjad mis kasutust ei leia. Seetõttu uuringi. Ja muidugi meeldib nende liitiumakude puhul pliiakuga võrreldes olematu suurus ja kaal. Et tegemist on dualsport/offroad rattaga kus kaalujaotus, kaal ise ja panipaikade olematus on suht määravad, on päris tore kui saaks lambist 2 kilo säästu ja nats ruumi sinna lisaks kus praegu "laiutab" pliiaku. Kui tegemist on linnatsikliga siis pole tõesti enamuse jaoks vahet kas seal on neid kilosid 10 sinna või tänna. P.s. insenerid on teatud ajastul näinud kurja vaeva et tsikli raskuskeset ja kaalu optimeerida sest iga kilo muudab tsikli juhitavust. Tänapäeval tundub et see polegi suht suur mure sest uuema aja tsiklid kaalu pärast küll ostmata ei jäeta. pigem peaks just tulesid ja vilesid rohkem olema.

Re: Aku laadimine

Postitatud: 30 Apr 2025, 22:18
Postitas creativ
kas keegi oskab veel ühele "anomaaliale" vastata? Nimelt on üks mitmeid aastaid vana aga tänaseni toimiv päris kange jalgratta ledlamp. Et kuidas sellest aru saada kui lambi aku on 7,4V aga selle akulaadija väljund kirjade järgi vaid 4V. Ja kõigele lisaks töötavad need led dioodid seal lambis 14V pealt. Muidugi on lambis sees oma lülitusblokk aga siiski?

Re: Aku laadimine

Postitatud: 30 Apr 2025, 22:34
Postitas ap_yesjah
kiilas kirjutas: 30 Apr 2025, 17:49
ap_yesjah kirjutas: 30 Apr 2025, 13:11
Enda rattale sai pandud ca 100€ eest LiFePO4 aku. Yuasa originaal AGM aku oli kallim ning kaalus üle 2 kg rohkem. Ehk ka raskuskese ning kaal rattal natuke langes + talve peaks paremini ka üle elama. Loodetavasti ei plahvata istme all paagi kõrval, aga oletan et sellele on mõeldud.
LiFePo akud on laetavad 0-+ kraadide juures, alla 0 on vaja akut soojendada, see peaks sul ka kuskil aku specis kirjas olema.
Edit: sain vist valesti aru, sa ei sõida talvel, aga arvad, et talvel seistes akuga midagi ei juhtu, laetud aku puhul kindlasti.
Pigem üle nulliga sõidan. Aga aku seista kannatab miinusega. Mis sõitmisse puutub, siis oli soovitus minut enne käivitamist hoida tuld sees - vool liikuma. Selle ajaga on masina käivitamine ok ning tõenäoliselt geneka poolt tulev vool ei riku ka akut ära (isegi kui õue õhk on veidi miinuses).
Eraldi laadijaga ei soovitatud jah alla 0 kraadiga laadida.