Keevitamisest, põhiliselt.

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas will111 »

40A peaks olema täitsa puhas 1.6mm teema, kui siis ehk max 2mm.
ise tegin siis just eile täna paar sumpsi torude ühendamist. voolu pidin nii maha keerama, et tundus juba natuke imelik...~20A, aga noh toimis ja keevitas küll. muidugi eks need torud oli ka sellised max 1mm paksuse seinaga (võibolla isegi pisut vähem). Filleriks ei kannatanud 2.4'st tigi RV pulka kasutada, võtsin migi rulli pealt millimeetrist rv traati :D

tuli jälle tõdeda, et tigiga keevitada on iseenesest ülilihtne, aga asja teeb alati keeruliseks mingi huinjaa imekujuga detail ja selle õiges asendis hoidmine, torude puhul ka see, et keevitada saad korraga ära heal juhul umbes sellise veerand ringist. mingi ulmeuhke "kinnitus/keevituslaud" võiks olla, nii et robotkäsi toob tehtava detaili ise ilusti ette ja keerab õigesse asendisse ette :lol: aga no unistada võib, reaalsuses ikka n**s jätkub :D
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1329
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Täna tehtud. TIG elektrood endiselt 2,4 mm, traat 2 mm, toru 48,3x2,0 mm 316L. Vool enamasti 45 A. Vahepeal proovisin 40-ga ka, aga tundus liiga vähe olema. Tegelikult nüüd hakkas kohati tekkima tunne, et peaks teinekord proovima juba natuke suuremagagi kui 45 A. Vahepeal tundus, et peab elektroodi liiga lähedale panema, et korralikult sulataks ja siis läks ots kergesti sulametalliga kokku. Keevised ja selle ümbert puhastasin roostevaba terasharjaga ära, nii tundub kenam. Paremini läks puhtaks kui seda teha veel kuumalt.
IMG_1521.jpg
IMG_1520.jpg
Seestpoolt kohati on krobeliseks sulanud, aga mõnedes kohtades ka ei ole.
Põlv kolmiku küljes:
IMG_1524.jpg
Keermega nippel põlve küljes:
IMG_1526.jpg
Aega läheb ikka megakaua võrreldes elektroodiga, aga elektroodiga ma vett pidavaid asju ei julge teha. :D
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1329
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Sai see asi valmis, mis oli vaja kokku keevitada ja 10 bar veerõhuga katsetatud ka, pidas kenasti. Põhimõtteliselt esimene selline veidi mahukam TIG-ga keevitatud asi mu jaoks. :bsmile:
Ei ole veel väga palju keevitamise tunde möödunud kui sai Youtube vahendusel seda õppima hakatud ja esimest korda elus TIG-keevitust oma silmaga nähtud. Kulunud argooni koguse järgi võiks keevitamise tunde hetkeseisuga olla u. 16-18.
IMG_1607[1].jpg

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas will111 »

no näeb juba natuke sumbuti [Motobot: õige on "summuti"] moodi välja küll :D varsti hakkad siis neid keevitama..
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1329
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Arvatavasti ei ole vajadust. :D Nullist tervet summutit ise ikka ehitama ei hakka ja olemasolevatega (2 tk neid) on selline lugu, et kui keevitamisega parandamist vajavad, siis need kohad on nii õhukesed, et eriti pole keevitada enam midagi. Eelmisel suvel üks läks otseses mõttes pooleks ja lasin keevitajal kokku panna. Ütles, et garantii on nii kaua kuni tagatuld näha on, olevat nagu paber olnud. Hooaja sai ikka lõpuni sõita, aga siis tuli teine külge panna, kasutatud, aga korralik.

mopple
Postitusi: 10
Liitunud: 27 Okt 2020, 21:11

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas mopple »

Kui keevitusuvi on endiselt alles, siis minu soovitus oleks sarnaseid õmblusi teha suurema vooluga aga kiiremini. Roostevaba keevitusel on üldiselt rusikareegliks 35-40A/mm kohta.
Teiseks, millist põleti konfiguratsiooni sa kasutada? Roostevaba vajab laia laminaarse vooluga suudmikku, ehk tuleks kasutada nr 8 või suuremat gaasiläätse (Gas lense). Ideaalis peaks roostevaba TIG õmblus jääma kuldse tooniga või siis violetne/sinine/punakas, hall ja krobeline õmbluse pind näitab seda, et legeerivad elemendid on õmbluse pinnalt välja põlenud.

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas will111 »

mopple, kui aga auk hakkab detailile sisse sulama (selle suurema vooluga tehes nagu soovitad)? ma olen 1mm'st paar korda proovinud ~40a teha ja no vägisi kipub materjal minema tilkuma. pidin ikka kuskile sinna 25 peale keerama. muidugi ega mu masina "ampermeeter" ei pruugi nüüd ka eriline täppis mõõteriist olla.
kas sel juhul tuleks alustada nii, et süüdates on kohe tigi ots filleri peal ja fillerit hoiad vajalikus kohas õmbluse kohal? või peaks siis proovima kasutada mingisugust pulse reziimi hoopis?

kas alumiiniumi puhul on ka oluline mingit teatavat tüüpi või teatava suurusega gaasiläätse kasutamine (keevitan tavaliselt kuskil sellise 60-120a vooluga)
Kasutaja avatar

MustVälk
Postitusi: 338
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 574 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

will111 kirjutas: 03 Aug 2023, 15:46
mopple, kui aga auk hakkab detailile sisse sulama (selle suurema vooluga tehes nagu soovitad)? ma olen 1mm'st paar korda proovinud ~40a teha ja no vägisi kipub materjal minema tilkuma. pidin ikka kuskile sinna 25 peale keerama. muidugi ega mu masina "ampermeeter" ei pruugi nüüd ka eriline täppis mõõteriist olla.
kas sel juhul tuleks alustada nii, et süüdates on kohe tigi ots filleri peal ja fillerit hoiad vajalikus kohas õmbluse kohal? või peaks siis proovima kasutada mingisugust pulse reziimi hoopis?

kas alumiiniumi puhul on ka oluline mingit teatavat tüüpi või teatava suurusega gaasiläätse kasutamine (keevitan tavaliselt kuskil sellise 60-120a vooluga)
Oleneb kuipalju vaatevälja tahad. Kõvemad mehed lasevad 12-14 klaasiga juba. :)
Minule 9 täitsa piisas. :)

Tundub, et sul mingi kahtlane aparaat millega keevitad. :(
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

will111
Postitusi: 5362
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 47 korda
Tänatud: 396 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas will111 »

vaateväli ei olnud siin ju teemaks..eelnevalt räägiti läätse suurusest ma eeldan ikkagi selles võtmes, et kuidas ja mismoodi gaasi vool läbi selle on. vaatevälja tahaks ideaalis alati maksimaalset ja parimat :D aga noh, saab üldiselt hakkama ja tehtud igasuguste cupidega. enamasti mul on vist miski number 6 tavaline keraamiline seal otsas

miks või mille järgi sulle tundub, et kahtlane? ei ole 10000 raha eest ostetud mega giga profi ja tööstuslik tõesti aga töötab ja toimib kenasti. olen sellega ka väga kenasid keevitusi teinud...mõnikord kui settingud väga kenasti paika saab (loe: on aega ja viitsimist neid palju/kaua testida ja sättida) ja materjalid on perfektsed (loe: uus tükk ja on täpselt teada mis materjaliga tegu). suurem osa väikseid töid mul siiski kõik need tingimused täidetud ei ole ja seetõttu on tulemused seinast seina. aga masina süüks ma seda küll ei paneks ei esimese, ega ka mitte teise põhjusena

mopple
Postitusi: 10
Liitunud: 27 Okt 2020, 21:11

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas mopple »

will111 kirjutas: 03 Aug 2023, 15:46
mopple, kui aga auk hakkab detailile sisse sulama (selle suurema vooluga tehes nagu soovitad)? ma olen 1mm'st paar korda proovinud ~40a teha ja no vägisi kipub materjal minema tilkuma. pidin ikka kuskile sinna 25 peale keerama. muidugi ega mu masina "ampermeeter" ei pruugi nüüd ka eriline täppis mõõteriist olla.
kas sel juhul tuleks alustada nii, et süüdates on kohe tigi ots filleri peal ja fillerit hoiad vajalikus kohas õmbluse kohal? või peaks siis proovima kasutada mingisugust pulse reziimi hoopis?

kas alumiiniumi puhul on ka oluline mingit teatavat tüüpi või teatava suurusega gaasiläätse kasutamine (keevitan tavaliselt kuskil sellise 60-120a vooluga)
Kui ikka metall õmblusest välja tilgub, siis tuleb muidugi ajaühikus õmblusesse suunatavat energiat vähendada kas keevituskiirust suurendades või voolutugevust alandades. Seda viimast saab muidugi sõltuvalt aparaadist teha kasutades teise vooluastme valikut, pedaali, pulssi jne.
Jällegi sõltub aparaadist aga keerulisema tsüklogrammi seadistamisega aparaatidel saab 4-taktirežiimis algusvoolu seadistada algse vajutuse ajaks.

Alumiiniumi puhul on kaks erinevat koolkonda, et kas kasutada nr 7 või 8 gaasiläätse või nr 5 tavalist tsangi ja tavalist suudmikku. Ise kasutan nr 5 tavalist tsangi/suudmikku ning kõigil muudel juhtudel gaasiläätse.
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1329
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas Turist »

mopple kirjutas: 03 Aug 2023, 12:53
Kui keevitusuvi on endiselt alles, siis minu soovitus oleks sarnaseid õmblusi teha suurema vooluga aga kiiremini. Roostevaba keevitusel on üldiselt rusikareegliks 35-40A/mm kohta.
Teiseks, millist põleti konfiguratsiooni sa kasutada? Roostevaba vajab laia laminaarse vooluga suudmikku, ehk tuleks kasutada nr 8 või suuremat gaasiläätse (Gas lense). Ideaalis peaks roostevaba TIG õmblus jääma kuldse tooniga või siis violetne/sinine/punakas, hall ja krobeline õmbluse pind näitab seda, et legeerivad elemendid on õmbluse pinnalt välja põlenud.
Kiirust püüan parandada ja voolu suurendada järgmisel korral. :D Gaasiläätse suurust ei teagi, mul on sellised asjad:
https://www.stokker.ee/elektrood-keevit ... d=18711964
https://www.stokker.ee/tig-poleti-ohk-a ... d=18711946
https://www.stokker.ee/tig-poleti-lisao ... d=18711933
https://www.stokker.ee/volframelektrood ... d=18711950
Kasutaja avatar

MustVälk
Postitusi: 338
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 574 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

will111 kirjutas: 03 Aug 2023, 22:12
vaateväli ei olnud siin ju teemaks..eelnevalt räägiti läätse suurusest ma eeldan ikkagi selles võtmes, et kuidas ja mismoodi gaasi vool läbi selle on. vaatevälja tahaks ideaalis alati maksimaalset ja parimat :D aga noh, saab üldiselt hakkama ja tehtud igasuguste cupidega. enamasti mul on vist miski number 6 tavaline keraamiline seal otsas

miks või mille järgi sulle tundub, et kahtlane? ei ole 10000 raha eest ostetud mega giga profi ja tööstuslik tõesti aga töötab ja toimib kenasti. olen sellega ka väga kenasid keevitusi teinud...mõnikord kui settingud väga kenasti paika saab (loe: on aega ja viitsimist neid palju/kaua testida ja sättida) ja materjalid on perfektsed (loe: uus tükk ja on täpselt teada mis materjaliga tegu). suurem osa väikseid töid mul siiski kõik need tingimused täidetud ei ole ja seetõttu on tulemused seinast seina. aga masina süüks ma seda küll ei paneks ei esimese, ega ka mitte teise põhjusena
Võibolla jah lihtsalt harjutamise küsimus. :)
Ma tahtsin 2 tuhande eurost osta, aga siis tegin mootorratta load ja ostsin varustuse selle raha eest.
Siiani natuke mõistlikum ost. :) Peaks gaasi ballooni ostma kuna ostsin ka 400 eurise mig arc kombo.
Fluksiga on ikka nii ja naa keevitada. :) Või peaks korraliku paki elektroode ostma. Ja sellega hakkama harjutama. :)

Igahates sinu kirjelduse järgi scratch süütamine midagi head ei tähenda. Ära solvu. Ma ei tee kedagi maha vaid arutlen.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

KXBTVL
Postitusi: 87
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Teema valgub laiali nn.aiast ja aiaaugust.Turistile ütleks et need 2mm. seinapaksusega detailid oleks otstarbekas kokku praadida ilma lisametalli lisamiseta.Kui oli nn.tugevama õmbluse soov,siis kasutatud lisatraat oli kindlasti liiga jäme.2 mm.traadi otsast langevad sellise voolutugevuse puhul SUURED tilgad.Lisametalli kasutamisel peavad detailide servad ja traat sulama uheaegselt ja traadi ots ei tohi vannist eemalduda ega vastu elektroodi puutuda..See nõuab päris pikka praktikat.Nüüd kraapsusüütest.Oskuslikul kasutamisel jääb alguskohta must täpp ja elektroodi tuleb ka pisut tihedamini teritada.Ossi süütega ja 4takt ning pulsi aparaadiga on muidugi lihtsam toimetada,aga kas hobimeistrimehel on selle soetamisel mõtet.Tavaline alalisvoolu inverter ja käsiventiiliga käpp ajab ka asja ära.Õmbluse lõpus kraatri vältimiseks pisut üle keevitada jne.Al Tig keevitus on hoopis omaette teema.Seadmete maksumus teisest ooperist.

mopple
Postitusi: 10
Liitunud: 27 Okt 2020, 21:11

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas mopple »

Turist kirjutas: 03 Aug 2023, 22:38
Kolmandana lingitud komplekt on tavaline tsang, gaasilääts on laiem ning läätse suudmiku otsas on võrk, mis tagab ühtlase teljesuunalise gaasivoo.
Tavaliselt aparaatidega kaasa tulevatel 17/26 seeria põletitel soovitan kasutada "pontsakat" komplekti (ingl keeles Stubby), mis võimaldab kasutada väiksemate suurustega 9/20 seeria gaasisuudmikke.
Pildil on võrdluseks allpool nr 8 tavaline 17/26 seeria gaasilääts ning eespool nr 8 "pontsaka" gaasiläätsega 9/20 seeria suudmik.
Neid jubinaid pakuvad ka kohalikud keevitustarvikute müüjad. Otsida tuleb kirjelduses sõnu lühike või lüh, kuid hinnad on samuti "pontsakad", seega ise tellisin vastavad jupid Saksamaalt.
Manused
IMG_0912.jpg
Kasutaja avatar

margus014
Postitusi: 1017
Liitunud: 20 Mär 2006, 08:08
Tsikkel: Suzu DR-Z400
Asukoht: Viimsi
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas margus014 »

Kas keegi Tallinna/Viimsi kandis saaks aidata kahe tsiklijupi alumiiniumi TIG'imisega. Tsikli tagaraami torul pragu ja ühel krossivelje põial samuti (tehase keevituse kohapeal). viis9029988

Nomidaiganes
Postitusi: 33
Liitunud: 06 Sept 2018, 16:02
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 3 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas Nomidaiganes »

Tervist härrased!

Olen lihtsa ja soodsa keevitusaparaadi otsinguil. Võiks saada nii täitetraati kui ka elektroote kasutada. Ise muidugi täiesti algaja ja kasutusala on kodus katsetamine ala "lasen grilli alt murdunud jala kinni".

On kellegil soovitusi, millist valida. Kaup24 ja K-rauta kirjud eri variantidest. Vb on kellegil isiklikke kogemusi mõne hea hinna/kvaliteedi suhtega aparaadiga?

Leivo
Postitusi: 115
Liitunud: 21 Aug 2017, 08:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas Leivo »

Kui lidl-i flux junn jääb väheseks, siis see on vist järjekorras teisel kohal populaarsete koduperenaiste keevitusaparaatide listis:
https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... 7C1-bester
Kasutaja avatar

Andreas
Postitusi: 36
Liitunud: 16 Mär 2023, 23:16
Tsikkel: Honda CBR1100XX
Tänatud: 3 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas Andreas »

Nomidaiganes kirjutas: 28 Juun 2024, 14:31
Tervist härrased!

Olen lihtsa ja soodsa keevitusaparaadi otsinguil. Võiks saada nii täitetraati kui ka elektroote kasutada. Ise muidugi täiesti algaja ja kasutusala on kodus katsetamine ala "lasen grilli alt murdunud jala kinni".

On kellegil soovitusi, millist valida. Kaup24 ja K-rauta kirjud eri variantidest. Vb on kellegil isiklikke kogemusi mõne hea hinna/kvaliteedi suhtega aparaadiga?
Oleneb, et kus kandis pesitsed, aga Pärnus seal põllumajanduse kaubamajast võib midagi leida. Ise ostsin sealt 2 aastat tagasi aparaadi, millel MIG, MMA ja TIG.
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8446
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 338 korda
Tänatud: 435 korda
Kontakt:

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Leivo kirjutas: 28 Juun 2024, 16:15
Kui lidl-i flux junn jääb väheseks, siis see on vist järjekorras teisel kohal populaarsete koduperenaiste keevitusaparaatide listis:
https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... 7C1-bester
See on päris hea
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1329
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kui viimati viidatud aparaati sellega võrrelda, kas millegi poolest see õigustab enda kallimat hinda?
https://www.stokker.ee/mig-keevitussead ... 16231-telw
Hiljuti oli vaja natuke autol plekki keevitada. TIG-ga kuidagi sain kinni s*tutud (ja sedagi mitte terves ulatuses. Kuna tegu pole nähtava kohaga, siis panin nö. punktid ja keevitamata kohad tihendasin PU hermeetikuga, sest oli vaja vettpidavaks saada). Aega võttis palju ja keevitatavale kohale ligipääs oli kehv, kahe käega oli ikka megakehv toimetada ja samas oli vahepeal vaja kolmanda käega (mida polnud) plekki hoida/vastu suruda. Siis mõtlesin, et MIG-ga oleks ikka palju parem toimetada. Väike mõte tekkis,et võibolla praegune aparaat ära müüa ja teine osta (hea oleks kui praegust TIG-põletit uue aparaadiga ka kasutada saaks). Samas sooviksin vahel ka roostevabat keevitada, kuna üldiselt on keevitamist niikuinii vähe, siis võibolla hoiakski ainult roostevaba traati sees, saab ju tavaterast ka keevitada. Jah, on mingid jutud on, et võib kergemini praeguneda vms kuna erinevad metallid on koos, aga ei keevita eriti vastutusrikkaid asju. Roostevaba traati aga ei pidavat iga (odavam) masin just väga hästi ette sööta suutma? Sellistele väiksetele aparaatidele (5 kg traadirulliga) pakub Stokker 316L roostevaba traati 0,8 mm mõõduga.
Kasutaja avatar

MustVälk
Postitusi: 338
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 574 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Pead võrdlema täpselt tehnilisi andmeid. Selle kallima kohta ma ei näe isegi kasutus juhendis millised on voolud mida saab kasutada ja kui mitu protsenti võimsust reaalselt selle voolu sees jõudlust on. Osad räägivad, et odavamad aparaadid ei lase lihtsalt autoplekke keevitada kuna on just väiksemat voolu vaja milleni masin ei luba langeda.
Mul see bester, aga olen siiani kasutanud vaid flux traati. Ja õhukesi plekke ei ole keevitanud.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
Kasutaja avatar

MustVälk
Postitusi: 338
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 574 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

Ma tahaks Tig küll, aga ma ei ole raatsinud gaasi osta. Mul väga harva vaja keevitada. :)
Muidu võiks vahetust pakkuda.
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1329
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas Turist »

Mul see TIG-i võimalusega aparaat ise maksis ainult u. 200 €. TIG-i põleti ja balloni+reduktori ostsin hiljem eraldi juurde.

Telwinil näitab minimaalseks vooluks 20 A, Besteril 30 A. Pleki jaoks ilmselt oleks hea kui saaks ka 20 A kasutada, sest TIG-iga tehes algul lasin 20-ga, et otsad üldse kokku saada, pärast kannatas 30-35 ka kasutada (seda muidugi ei tea kui õigesti aparaat seda voolu näitab). Samas arvavasti ei saa TIG-i ja MIG-i voolusid niimoodi võrrelda (just õhukesele plekile augu sisse sulatamise ohu seisukohast) kuna MIG-il tuleb koguaeg traati peale ning polaarsused on ka erinevad- TIG-il käpp miinuses, MIG-il vist harilikult plussis.
Muide varem kasutasin TIG-il musta elektroodi, nüüd ostsin punase. See punane tundub olema vastupidavam, materjal kuidagi kõvem ja tundus ka, et kannatab kuumust rohkem- teritamise ajal ei läinud nii kergesti punaseks kui must.

KXBTVL
Postitusi: 87
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Tere!Keevitamisest nii Tig kui Mig-Mag ´iga on olnud varasemalt palju juttu.
Tig´i elektroodid: Punane-roostevaba terasele,Roheline Al sulamitele,Hall universaalne.Kirjeldatud must ilmselt vana nõukaaegne tooriumi sisaldusega.
Algajale soovitaks ikka Mig´iga keevitusviisi.Ka väga odavate seadmetega saab asja aetud.Õhukese materjali pidevõmbluse õnnestumine jääb ikka oskuste taha.Siin ei aita ka väga kallid seadmed.Roostevaba traadi kasutamine odavate seadmete puhul on parem unustada.Küsimus ei ole etteveos vaid selleks on vaja pulss-reziimi võimekust ja se on ainult väga kallitel seadmetel.Roostevaba puhul ka erisegu gaas Ar2.Musta terase puhul kaitsegaasiks Elme-Messer Ferroline20 või Aga-Mix18. AGA balloone lihtviisil vahetada ei saa,kõik värk arvutis.Nii et kui näpatud balloon tühjaks saab,siis probleem suur.
Täidistraat:Midagi saab nagu teha,aga kvaliteet ja välimus jätavad soovida.Tööstuses kasutatakse juba laialdlaselt suurte konstruktsioonide keevitamisel,aga vajab häid seadmeid.Kasutusel rutiiltäidisega traat. Kaks-kolmsada euri maksvate aparaatidega on asi vaevaline.
Tig´iga töö:Nõuab käelist osavust ja harjutamist.Kiputakse õmblust üle kuumutama ja seeläbi hilisem kiire roostetamine.Kaitsegaas puhas argoon kallis ka.

Leivo
Postitusi: 115
Liitunud: 21 Aug 2017, 08:46
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas Leivo »

Screenshot_20241030_111148_Samsung Internet.jpg
Mul valdavalt kasutuses kuldsed ja sinised tig -il.
Keevitusgaasiks Linde Genie argoon. Kallis on aga see väike 300bar komposiit balloon meeldib rohkem. Iseteeninduse putkast hea järgi käia. Auto selline väike...
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3249
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 70 korda
Tänatud: 372 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas ranel »

MustVälk kirjutas: 29 Okt 2024, 19:59
Ma tahaks Tig küll, aga ma ei ole raatsinud gaasi osta. Mul väga harva vaja keevitada. :)
Muidu võiks vahetust pakkuda.
Täidistraat vs gaas on nagu öö ja päev vahe. Kohe, kui sain gaasi ostetud, lendas see täidistraat minema. Kasutan co2 gaasi, segugaasiga on vahe veelgi suurem. Isegi üks tutikas lahti võtmata pakk senimaani alles. Täidistraat on nagunii tavalisest traadist kallim ka. Üldiselt keevitusel häirib pigem see, kui aparaat on lahja. Ei saa järjest ühte õmblust teha ja istub termokaitses. Gaasiga saab pikemalt keevitada ka, kui täidistraadiga.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1329
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 100 korda
Tänatud: 213 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas Turist »

KXBTVL kirjutas: 30 Okt 2024, 10:18
Roostevaba traadi kasutamine odavate seadmete puhul on parem unustada.Küsimus ei ole etteveos vaid selleks on vaja pulss-reziimi võimekust ja se on ainult väga kallitel seadmetel.Roostevaba puhul ka erisegu gaas Ar2.
Tänan info eest. Pulsist olin kuulnud TIG-i kohta, aga MIG-i puhul mitte. TIG-il roostevaba keevitamiseks pole pulssi vaja (vähemalt mu aparaadil seda ei ole ja saab asjad OK-lt tehtud). Kuidas MIG-il roostevabaga on, kas ilma pulss-režiimita on tulemus väga kehv?
Kasutaja avatar

MustVälk
Postitusi: 338
Liitunud: 05 Veebr 2023, 13:43
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 574 korda
Tänatud: 35 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas MustVälk »

ranel kirjutas: 30 Okt 2024, 12:16
Täidistraat vs gaas on nagu öö ja päev vahe.
Tean. Lihtsalt mul ei ole raha ja vajadust niipalju kodus keevitada. :)
Turist kirjutas: 30 Okt 2024, 19:05
Tänan info eest. Pulsist olin kuulnud TIG-i kohta, aga MIG-i puhul mitte. TIG-il roostevaba keevitamiseks pole pulssi vaja (vähemalt mu aparaadil seda ei ole ja saab asjad OK-lt tehtud). Kuidas MIG-il roostevabaga on, kas ilma pulss-režiimita on tulemus väga kehv?
Ma ei ole näinud ja mu meistrid ka ei ole näinud. Aga usun, et kuskil APL või Estanc või selline kõrgema kvaliteediga koht suudab teha kenasti. :)
Aga ma olen pulsiga alumiiniumi lasknud päris kallite keevitus aparaatitega. :)
Need jäid küllaltki kenad. :) Meistrid sellel alal teevad samahästi kui robotid. :)
Kui sa arvad, et su tööd suudaks teha ka mingi masin, siis me ehitame selle masina sulle!

KXBTVL
Postitusi: 87
Liitunud: 24 Juun 2017, 12:31
Tsikkel: Honda CB750 ;Honda CRF450X
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 18 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas KXBTVL »

Tere ja tänud Leivole el. tähistuse selgituse eest.Turistile:MiG ´i pulss täiesti olemas,ainult kallimatel aparaatidel.Müra keevitamisel ebameeldivalt kõrge,aga tootlikkus suur.Musta terase puhul segugaas Ar+Co, roostevaba puhul Ar2.Ilma pulsivõimekusega aparaadiga roostevaba traadiga vähegi talutavat tulemust ei saa.Alumiiniumi keevitatakse ka Mig`i pulsiga.Varem kasutati Mg sisaldusega traati,see jäigem ja tavaline etteveomehhanism toimis.Häda selles,et õmblused nn."tahmasid" ära.Mg vaba traat on liiga pehme ja selle tarvis vaja etteveomehhanismiga käppa.Sekllega tootlikkus hea ja pilt ilus.

Lembit
Postitusi: 223
Liitunud: 15 Veebr 2017, 13:43
Tsikkel: Honda XR
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 83 korda

Re: Keevitamisest, põhiliselt.

Lugemata postitus Postitas Lembit »

Kas keegi teab viisi, kuidas on võimalik täna omada isiklikku keevitusgaasi ballooni ja seda ka vajadusel täita?
Huvitavad Argoon ja CO2/mix
Kui on mingi selline lahendus, mis otse internetti kirjutamist ei kannata, võib privasse kirjutada. Hea info eest suur tänu või info pakkujale sobiv meelehea.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”