3. leht 3-st

Re: Kerghaagistest

Postitatud: 21 Veebr 2019, 00:16
Postitas Jesper

See passis olev haagise mass on puhtalt tootjapoolse sertifitseerimise teema. Mõni tahabki baasmudeli passi väikeseid numbreid, et käruhuvilistele kallimaid mudeleid müüa, teisel on ükskõik ja serdib ka võrrile 3,5t käru. Liiklusohutusega on sellel vähe pistmist, kui just VW Polost vms miniautost jutt pole.


Re: Kerghaagistest

Postitatud: 21 Veebr 2019, 00:34
Postitas will111

vw polo vedas tonnise täismassiga haagist, nii et silm ka ei pilkunud. 44kw ja auto enda tühimass alla tonni :D noh, kohati silm vb pilkus natuke, aga mitte eriti tihti.

leidub ka neid, kes arvavad, et haagis ei tohi olla raskem kui 75kg sest see on kuskil auto passis suurim lubatud koormus haakeseadmele..


Re: Kerghaagistest

Postitatud: 21 Veebr 2019, 08:36
Postitas ranel
will111 kirjutas: 21 Veebr 2019, 00:34

vw polo vedas tonnise täismassiga haagist, nii et silm ka ei pilkunud. 44kw ja auto enda tühimass alla tonni :D noh, kohati silm vb pilkus natuke, aga mitte eriti tihti.

leidub ka neid, kes arvavad, et haagis ei tohi olla raskem kui 75kg sest see on kuskil auto passis suurim lubatud koormus haakeseadmele..

See tonn on ilmselt küll liialdus. Kildu koju vedades audi 80 pidurdamine oli ikka suht jube 1000kg konku otsas. Päris haigelt surus autot edasi. Väga rahulikult tuli sõita. Universiaal passat b6 taga oli 1000kg hoopis lihtsam vedada.


Re: Kerghaagistest

Postitatud: 21 Veebr 2019, 09:24
Postitas urmas66

Haagisega millegi raskema vedamisel on suurim viga mida tehakse just kauba vale paigutus. Mul on üheteljeline haagis ja kui ma jaksan tiisli konksust ise välja tõsta või ta sealt lausa ise üles hüppab,siis on koorem liiga taga ja ka sõita pole normaalselt võimalik. Ka liiga ette ei tohi panna vaid peab leidma oma auto ja haagisega sobiva balansi. Kuldset reeglit selleks pole,aga õigesti paigutatud ja kinnitatud koormaga saab ka päris korralikult üle koormatud haagisega normaalselt sõita. Tonnist segu kotti vean oma kerghaagisega 90-100km/h(cruise sees) liikudes ilma ,et saaks isegi aru,et seal midagi erilist oleks. Loomulikult pidurdamiseks valin natuke teised võtted,aga üldjoontes pole mingit probleemi. Samuti olen koju vedanud liiva ja mulda,sest veokaga ei saa enam haljasalale sõita,vähemalt tonniseid või suts peale koormaid.


Re: Kerghaagistest

Postitatud: 21 Veebr 2019, 10:49
Postitas ranel
urmas66 kirjutas: 21 Veebr 2019, 09:24

Haagisega millegi raskema vedamisel on suurim viga mida tehakse just kauba vale paigutus. Mul on üheteljeline haagis ja kui ma jaksan tiisli konksust ise välja tõsta või ta sealt lausa ise üles hüppab,siis on koorem liiga taga ja ka sõita pole normaalselt võimalik. Ka liiga ette ei tohi panna vaid peab leidma oma auto ja haagisega sobiva balansi. Kuldset reeglit selleks pole,aga õigesti paigutatud ja kinnitatud koormaga saab ka päris korralikult üle koormatud haagisega normaalselt sõita. Tonnist segu kotti vean oma kerghaagisega 90-100km/h(cruise sees) liikudes ilma ,et saaks isegi aru,et seal midagi erilist oleks. Loomulikult pidurdamiseks valin natuke teised võtted,aga üldjoontes pole mingit probleemi. Samuti olen koju vedanud liiva ja mulda,sest veokaga ei saa enam haljasalale sõita,vähemalt tonniseid või suts peale koormaid.

Keegi pole väitnudki, et vale paigutus mõjutab väga palju käitumist.

Küll aga tõin enne välja, et masin, millel passi järgi lubatud max 640kg piduriteta haagis, jääb pidurdamisel lihtsalt hätta sellise suurema koormaga vs masin, millel lubatud 750kg. Passatil on tagumine ketas paar mm suurem isegi kui näiteks audi 80 esimene ketas.

Polol aga esimene piduriketas sama läbimõõduga, mis audi 80 tagumine ketas ...


Re: Kerghaagistest

Postitatud: 21 Veebr 2019, 11:00
Postitas urmas66
ranel kirjutas: 21 Veebr 2019, 10:49
urmas66 kirjutas: 21 Veebr 2019, 09:24

Haagisega millegi raskema vedamisel on suurim viga mida tehakse just kauba vale paigutus. Mul on üheteljeline haagis ja kui ma jaksan tiisli konksust ise välja tõsta või ta sealt lausa ise üles hüppab,siis on koorem liiga taga ja ka sõita pole normaalselt võimalik. Ka liiga ette ei tohi panna vaid peab leidma oma auto ja haagisega sobiva balansi. Kuldset reeglit selleks pole,aga õigesti paigutatud ja kinnitatud koormaga saab ka päris korralikult üle koormatud haagisega normaalselt sõita. Tonnist segu kotti vean oma kerghaagisega 90-100km/h(cruise sees) liikudes ilma ,et saaks isegi aru,et seal midagi erilist oleks. Loomulikult pidurdamiseks valin natuke teised võtted,aga üldjoontes pole mingit probleemi. Samuti olen koju vedanud liiva ja mulda,sest veokaga ei saa enam haljasalale sõita,vähemalt tonniseid või suts peale koormaid.

Keegi pole väitnudki, et vale paigutus mõjutab väga palju käitumist.

Küll aga tõin enne välja, et masin, millel passi järgi lubatud max 640kg piduriteta haagis, jääb pidurdamisel lihtsalt hätta sellise suurema koormaga vs masin, millel lubatud 750kg. Passatil on tagumine ketas paar mm suurem isegi kui näiteks audi 80 esimene ketas.

Polol aga esimene piduriketas sama läbimõõduga, mis audi 80 tagumine ketas ...

Ma ei pidanud sind konkreetselt silmas, vaid üleüldiselt seda,mida näen teedel liikudes. Ja neid vale paigutusega koormaga vänderdajaid ikka trehvab.
Ega ma ka tonnist koormat kerge sõiduautoga vea. Ikka maastur või midagi muud kogukamat.


Re: Kerghaagistest

Postitatud: 21 Veebr 2019, 14:31
Postitas pühak
hmm kirjutas: 20 Veebr 2019, 22:08

Oh neid haagise kg... Chrysler Sebring JR (2,7V6 149kw): piduriteta haagis 450kg, piduritega haagis 455kg
Pidurite süsteem ise on rohkem kui 5kg...
Küsisin MNT-st ega juhuslikult pole piduritega haagise nr eest "1" unustatud panemata... uurisid ja andsid teada, et need on tehase andmed.
Uurisin Silberist... ja nii ongi...
Uuemal sebirngul on see 1 ette tulnud.

Muide pea kõikidel chrysleritel on piduriteta haagis 450. S.h. Grand Voyager, 300C jne.

Kõrval on pisike sidrun ja voila 750 ning 1400 passis ;)

Ma just nende nr pärast soetasin piduriga haagise, et ei pea seda pisikest nr taga ajama aga jah sebringut ta ei päästa.

Need lubatud massid on teinekord jah, päris naljakad. Ürgvanal, 80-datel toodetud 4-veolisel Hiace kaubikul oli näiteks piduritega käru lubatud 3500 kg, samas mootor jaksas sellist käru heal juhul allamäge 80-ga vedada, nagu mõned asjaosalised kunagi pajatasid. Ja võrreldes siin väiksemate sõiduautodega: mul on isegi tsiklile lubatud 190kg täismassiga haagis sappa võtta, vahet pole, kas piduritega või ilma. :D


Re: Kerghaagistest

Postitatud: 21 Veebr 2019, 15:11
Postitas will111

ranel, ega otseselt ei kaalunud jah, seega võis küll mingil määral liialdus olla, kuid minimaalselt umbes 700kg pidi seal peal siiski olema sest umbes sellise massi jagu maksti raha peale kaalumist. käru enda täpset massi ei oska peast öelda. vene haagis on.
pidurdamisele selline koorem loomulikult mõjub korralikult, samuti kiirendamisele. aga no kõik pidurdamised on saanud tehtud ja kiirendused kiirendatud. ega muud erilist vahet ma nagu erienevate autodega koormaid vedades ei olegi tajunud kui et ühega on pidurdusmaa vähe pikem kui teisega. polol on tõesti väiksed pidurid, seega sai vajutada ikka mehiselt :D muidugi selline koorum on ekstreem, samas 2 (või lausa 3 korda) käia edasi tagasi ja muudkui peale ning maha laadida rauda oleks ka suht haiglane, pigem saan õhe korraga hakkama.