3. leht 3-st

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 21 Veebr 2019, 17:57
Postitas Alterjor

Ei vahetanud. Nagu soovitati, tegin kõigepealt hoolduse ära. Kui sõitma saan vaatan edasi kuhu poole oleks vaja timmida seda. Järgmise variandina vast prooviks vastavalt vajadusele väiksemat õhu mahutu või teeks õli tihedamaks. Oleneb midaja kuhu poole on timmida vaja. Kui ka siis ei ole saavutanud soovitud tulemust mõtlen vedru/rebound valve peale.


Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 11 Sept 2025, 13:35
Postitas retro
vana teema, aga sisu sama...
Hyperpro vs Wilbers - kumba eelistada?
hind mõlemal suht sama, kumbki tootja oma lehel mingeid täpsemaid (vedru jäikus vm.) ei näita.
tahaks ühe scrambleri pehmemaks saada - esialgu vahetaks esivedrud, järgm hooaeg sõidaks veidi ja vajadusel mõtleks tagaamordi peale.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 11 Sept 2025, 15:14
Postitas Snowhite
retro kirjutas: 11 Sept 2025, 13:35
vana teema, aga sisu sama...
Hyperpro vs Wilbers - kumba eelistada?
hind mõlemal suht sama, kumbki tootja oma lehel mingeid täpsemaid (vedru jäikus vm.) ei näita.
tahaks ühe scrambleri pehmemaks saada - esialgu vahetaks esivedrud, järgm hooaeg sõidaks veidi ja vajadusel mõtleks tagaamordi peale.
Täpsusta seda veidi, mis rattaga tegu ja mis amordid praegu all.
ehk saame numbreid vaadata järele ja vb midagi paremat soovitada.
:bsmile:

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 12 Sept 2025, 08:57
Postitas retro
Ducati Scrambler '15 - tehase amordid ees ja taga.
Sel esiamort reguleerimatu ja sees mingi minujaoks uus nähe - cartridge on ainult ühes torus (teises on ainult vedru)
Peale ostu naine kurtis, et ebatasastel pinnatud teedel on gaasi raske ühtlaselt peal hoida - iga ebatasasus teel põrutab esiotsa tugevalt.
Võtsin siis ratta pooleks päevaks enda kätte ja tegin ühe pikema ringi. Tõepoolest polnud nii vastikult jäika ja põrutavate esiamordi varem tundnud.
Margifoorumites on see esimese otsa ratastel tüüpprobleemiks enamustel, Minu kaaluga (+40kg raskem kui naine) oli ka tagamort veidi jäik, samas naine tagaosa kohta pole kurtnud.
Esimene mõte oligi panna lineaarsete asemele ette progresseeruvad vedrud (https://webshop-hyperpro.com/product/fo ... -scrambler), teha omale sag-i seadistamine selgeks (soovitatakse ka prillidest alla lasta torud 2-4mm) ja siis proovida uuesti. Kui ikka pole hea, siis vahetada tagaamort ka järgmisel hooajal ära.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 12 Sept 2025, 09:36
Postitas mx77
retro kirjutas: 12 Sept 2025, 08:57
Ducati Scrambler '15 - tehase amordid ees ja taga.
Sel esiamort reguleerimatu ja sees mingi minujaoks uus nähe - cartridge on ainult ühes torus (teises on ainult vedru)
Peale ostu naine kurtis, et ebatasastel pinnatud teedel on gaasi raske ühtlaselt peal hoida - iga ebatasasus teel põrutab esiotsa tugevalt.
Võtsin siis ratta pooleks päevaks enda kätte ja tegin ühe pikema ringi. Tõepoolest polnud nii vastikult jäika ja põrutavate esiamordi varem tundnud.
Margifoorumites on see esimese otsa ratastel tüüpprobleemiks enamustel, Minu kaaluga (+40kg raskem kui naine) oli ka tagamort veidi jäik, samas naine tagaosa kohta pole kurtnud.
Esimene mõte oligi panna lineaarsete asemele ette progresseeruvad vedrud (https://webshop-hyperpro.com/product/fo ... -scrambler), teha omale sag-i seadistamine selgeks (soovitatakse ka prillidest alla lasta torud 2-4mm) ja siis proovida uuesti. Kui ikka pole hea, siis vahetada tagaamort ka järgmisel hooajal ära.
Amordi prillidest alla laskmine põrutamise vastu ei aita, kuid muudab ratta käitumise oluliselt rahutumaks.

Ilmselt on siis põhiprobleem selle, et tegemist odava amoriga, mille hüdraulikaosa on lihtsalt (loe: odavalt) tehtud.
Üldiselt on suht tüüpilne valearvamus, et vedru muudab palju amortisaatori käitumises, kuid olulisem on hüdraulikaosa töö. Parim lahendus oleks endale korralikud reguleeritavad amordid ette panna.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 12 Sept 2025, 10:58
Postitas retro
-
prillidest alla laskmist on mitmel puhul soovitatud ja õnneks selle katsetamisega otseseid kulusid ei kaasne - kui muutubki rahutuks, saab alati tagasi sättida :)

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 12 Sept 2025, 11:23
Postitas Snowhite
retro kirjutas: 12 Sept 2025, 10:58
Jep, nii ongi - omast kogemusest on toodavat tehases vedrustusi raamatupidajad ja olen pidanud oma ratastel pea alati sellega tegelema.
Kindlasti võiks võtta tagataskust 1600e (esivedrud, cartridge kit+tagaamort) ja loota parimat. Samas siis kaob ära mängu võlu - olen ise katsetanud eri ratastel nii vedrude vahetuse, viskoossusega ja preload muutmisega ja saanud alati lõpuks ennast rahuldava tulemuse. Millegiga on ju vaja kahe hooaja vahel ennast lõbustada.

- prillidest alla laskmist on mitmel puhul soovitatud ja õnneks selle katsetamisega otseseid kulusid ei kaasne - kui muutubki rahutuks, saab alati tagasi sättida :)
Tere.

MIlleks oletada. Too ratas kontrolli. paneme dünosse ja mõõdame ära amordid ja vedrud, ning saab konkreetse vastuse, et kas ja mis.
suurem osa juhtudest on ratta omaniku arvamus muudatuse suhtes vales suunas sellest, kuhu poole tegelikult muudatust on vaja teha, et saada toimivat lahendust.
ja tava scrambleri vedrustus on tehtud ikka siledaid teid silmas pidades. Ainus "halbade teeolude" versioon on desert sled.
Donna tagasihoidlik kaal ja sõiduasend võimendab seda tema jaoks muidugi sõites.
Aga kõike saab paremaks teha.
:bsmile:

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 12 Sept 2025, 17:42
Postitas franz125
Moe voolud tundub et muutuvad,vanasti olid sportrataste esiotsad lödid ja seda isegi sisse arvestatud 2-he persooni jaoks.Ja vedrud olid progresseeruvad mis sai vahetatud lineaarsete vastu.

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 12 Sept 2025, 21:33
Postitas Snowhite
franz125 kirjutas: 12 Sept 2025, 17:42
Moe voolud tundub et muutuvad,vanasti olid sportrataste esiotsad lödid ja seda isegi sisse arvestatud 2-he persooni jaoks.Ja vedrud olid progresseeruvad mis sai vahetatud lineaarsete vastu.
"Valijad" ise on selle põhjustanud. Müüginumbreid toodavad influenssserid, kelledest väga suur osa on puuduliku tehnilise mõistmise ja veel puudulikuma sõiduoskusega kinnimakstud heidikud, kelle arvamusest on formuleeritud üldises inforuumis mingisugune väärastunud "tõde" ja ülla - ülla, millegipärast pea kunagi seda üle kontrollides, ei pea see paika.
Lisaks muidugi ka see üleüldine arengusuund tehnika tootmise maailmas. Soodsama otsa asjad on siiski järjest kehvemad ja kallima otsa asjad lihtsalt järjest kallimad/loe: kulukamad (ilma selle muu väärtuse lisata).
(crash)

Re: Amordi vedrude vahetamine

Postitatud: 13 Sept 2025, 19:38
Postitas ranel
Snowhite kirjutas: 12 Sept 2025, 21:33
franz125 kirjutas: 12 Sept 2025, 17:42
Moe voolud tundub et muutuvad,vanasti olid sportrataste esiotsad lödid ja seda isegi sisse arvestatud 2-he persooni jaoks.Ja vedrud olid progresseeruvad mis sai vahetatud lineaarsete vastu.
"Valijad" ise on selle põhjustanud. Müüginumbreid toodavad influenssserid, kelledest väga suur osa on puuduliku tehnilise mõistmise ja veel puudulikuma sõiduoskusega kinnimakstud heidikud, kelle arvamusest on formuleeritud üldises inforuumis mingisugune väärastunud "tõde" ja ülla - ülla, millegipärast pea kunagi seda üle kontrollides, ei pea see paika.
Lisaks muidugi ka see üleüldine arengusuund tehnika tootmise maailmas. Soodsama otsa asjad on siiski järjest kehvemad ja kallima otsa asjad lihtsalt järjest kallimad/loe: kulukamad (ilma selle muu väärtuse lisata).
(crash)
Kui uue Suzuki D4Z vedrustus stendis käib, siis jaga selle kohta ka infot.