20. leht 21-st

Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 02 Juun 2014, 13:31
Postitas riksx

Kahjuks käima panna siiski ei veel õnnestunud. Reedel tuli sõber külla ja kiskus napsu võtmiseks, mis lõppes kell 05:30 hommikul. Karistuseks kuulasin kerve laupäeva naise moraali ja pühapäeval suurt midagi teha ei õnnestunud. Siiski õnnestus mootor kokku laduda ja lõpetada elektritööd. Käivitamisest pidin suu puhtaks pühkima.

Sain ära mõõta ka silindrirõhu. Hea asi on see, et mõlemad silkud on võrtsed. Halb (vist) asi on see, et rõhk on pea 14 Bar.
Plaad, pole nii rasket Jupiteri veel tampind. Äkki see 3mm mahatreimist oli palju. Ühe vene treimis videos võetakse 2mm maha.

Pilt


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 02 Juun 2014, 19:29
Postitas Maccaroni
riksx kirjutas:

Sain ära mõõta ka silindrirõhu. Hea asi on see, et mõlemad silkud on võrtsed. Halb (vist) asi on see, et rõhk on pea 14 Bar.
Plaad, pole nii rasket Jupiteri veel tampind. Äkki see 3mm mahatreimist oli palju. Ühe vene treimis videos võetakse 2mm maha.

ja võibki rahulikult diisli sisse valada... ongi parem - kaob igasugune süüte sättimise jama ära. :bsmile:


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 02 Juun 2014, 19:39
Postitas koi

Nojaa... Käivitamise ja tühikäigu pööretega tuleb tõenäoliselt probleeme...


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 02 Juun 2014, 19:45
Postitas mx77
riksx kirjutas:

Kahjuks käima panna siiski ei veel õnnestunud. Reedel tuli sõber külla ja kiskus napsu võtmiseks, mis lõppes kell 05:30 hommikul. Karistuseks kuulasin kerve laupäeva naise moraali ja pühapäeval suurt midagi teha ei õnnestunud. Siiski õnnestus mootor kokku laduda ja lõpetada elektritööd. Käivitamisest pidin suu puhtaks pühkima.

Sain ära mõõta ka silindrirõhu. Hea asi on see, et mõlemad silkud on võrtsed. Halb (vist) asi on see, et rõhk on pea 14 Bar.
Plaad, pole nii rasket Jupiteri veel tampind. Äkki see 3mm mahatreimist oli palju. Ühe vene treimis videos võetakse 2mm maha.

IRW, kui krossiratastel on miskisugust 12 bar max, siis ma ei kujuta ette mis bena peab sul sees olema :ner:


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 02 Juun 2014, 19:50
Postitas urmas66

Tihenditega(kaane ja silindri ka) mängides saad natuke rõhku maha.Või pead uued kaaned tegema.


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 02 Juun 2014, 20:34
Postitas Maccaroni

Nali naljaks, aga 3 mm maha võtta on ikka ulme isegi vene mootorite koostekvaliteedi juures.
Kui maha treitakse, siis squish clearance optimeerimiseks, mitte kompressiooni tõstmiseks, ja kummast midagi maha võtta, kas peast või silku ülaservast, oleneb silku ülaserva ja pea omavahelise istumise profiilist.
Kui põlemiskamber on nüüd madalaks nuditud ja squish praegu okei, siis silkude alla näiteks 2 mm tihendite ladumine alandab küll kompressiooni, kuid tõstab squishi tolerantsi sellesama 2 mm võrra, mis pole lahendus... ma panustaks uutele peadele.

Teemapostitustes eespool on squishist niigi pikalt-laialt pajatatud. Isiklikult ma seda 0,5 mm peale ei punnitaks vaid piirduks ohutuma väärtusega, nii 1 mm kanti.


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 02 Juun 2014, 20:43
Postitas Aspelund

Ega siis rinkarattaid vändast käima tambitud, ikka joosti käima... :P


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 02 Juun 2014, 22:20
Postitas riksx

Seda on jahh veits palju, hea et 4mm maha ei lasknud :wack:
Mis seal ikka metanool sisse ja tuld :ner:

mx77 kirjutas:

IRW, kui krossiratastel on miskisugust 12 bar max, siis ma ei kujuta ette mis bena peab sul sees olema :ner:


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 02 Juun 2014, 22:38
Postitas riksx

No mis sa siis oma kogemust vaka all hoidsid. Tegelt ennem üritasin uurida palju keegi on maha kärpind ja need olidki 2 või 3mm. Samas keegi ei osanud öelda, et mis see rõhk lõpuks jäi.

Ma lootsin rõhku saada sinna 11,5 Bar juurde. 12,5 Bar oleks max mida võiks kasutada. Pea 14 on ikka ulme.
Ma neid päid kapi peale seisma ei jäta ja paksemad tihend pole lahendus. Tipa tapa tagasi treijali juurde ja lasen 0,5mm maha seda nii öelda vertikaalset põlemiskambri seina. Sellega suurendan kambrit ja vähendan rõhku.

Maccaroni kirjutas:

Nali naljaks, aga 3 mm maha võtta on ikka ulme isegi vene mootorite koostekvaliteedi juures.
Kui maha treitakse, siis squish clearance optimeerimiseks, mitte kompressiooni tõstmiseks, ja kummast midagi maha võtta, kas peast või silku ülaservast, oleneb silku ülaserva ja pea omavahelise istumise profiilist.
Kui põlemiskamber on nüüd madalaks nuditud ja squish praegu okei, siis silkude alla näiteks 2 mm tihendite ladumine alandab küll kompressiooni, kuid tõstab squishi tolerantsi sellesama 2 mm võrra, mis pole lahendus... ma panustaks uutele peadele.

Teemapostitustes eespool on squishist niigi pikalt-laialt pajatatud. Isiklikult ma seda 0,5 mm peale ei punnitaks vaid piirduks ohutuma väärtusega, nii 1 mm kanti.


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 03 Juun 2014, 00:00
Postitas stretch

Tere! Kui palju arvutuslik surveaste nende peadega tuleks? Võib-olla ei olegi nii väga ulme?


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 03 Juun 2014, 07:44
Postitas mx77
stretch kirjutas:

Tere! Kui palju arvutuslik surveaste nende peadega tuleks? Võib-olla ei olegi nii väga ulme?

ega see arvutuslik erilist rolli ei mängi, racing kahetaktilistel võib see olla isegi kuni 14-15, aga kompressioon on ikka väiksem kui neljataktilisel.


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 03 Juun 2014, 16:21
Postitas miilits

Mida sellise rõhu-surve juures IZ-i väntvõll kostab ja kui kauaks? :( :(


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 03 Juun 2014, 18:18
Postitas Hr. Kaaru

mis sel võntvõllil ikka öelda, ohkab ja pöörleb edasi :D


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 03 Juun 2014, 19:50
Postitas riksx

Arvatavasti käima läheks, kuid tühikäik oleks suht lombakas ja kepsu laagrid annaksid kindlasti kiiremini saba kui muidu. See on selge, et tuleb vertikaalset serva maha lasta. Nüüd on taas loterii allegrii, et kui palju. Arvan,et võtan alguses max 1,0mm Nii tundub horisontaalse osaga propotsioonis olevat. Kui mõelda, siis kaasaegsete masinate kambrid on ka pigem madalad ja laiad, mitte kitsad ja kõrged.


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 03 Juun 2014, 22:58
Postitas Maccaroni

Päris mahukas teema, olen pikalt jälginud.
Tuuning on alati kompromiss suurema võimsuse ning väiksema vastupidavuse vahel, ei saa unustada.
Ehk oleksin ise portimisse ja materjali mahafreesimisse ning -treimisse konservatiivsemalt lähenenud. Samas see üüratupikk sisselaske kolle vääriks kindlasti lühemat, kahe karpa peale, võimalusel reedvalve peale ehitamist. Resokatest rääkimata...
Ootan põnevusega mis juhtuma hakkab, kui eluka üles äratad :bsmile:


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 04 Juun 2014, 16:37
Postitas riksx

Ahhoi rahvas. Nii mõõtsin ära uue põlemiskambri mahu ja sain selleks 15..16ml
Kui arvutada surveastet, sealt kus väljalase aken sulgub, siis saan

CR=(V1+V2)/V2
V1-silindri maht kui väljalase sulgub
V2- põlemiskambri maht

CR=(114+16)/16=8,1 kui võtta 15ml, siis 8,6

Kui arvutada täistöötakt siis
CR=(175+16)/16= 11,9 ja kui võtta 15ml, siis 12,6

Need arvutused, mida rihtisin peaksid nagu paika, kuid rõhk on ikka pea 14Bar. Milles kala siis?


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 04 Juun 2014, 16:39
Postitas riksx

Mõõtsin ära ka squishi ja see on täitsa hea. Stabiilne 0,65mm ja nii mõlemal silindril
Ajasin rullis 2mm tina küünlaaugust sisse ja tegin jälje.

Pilt

Pilt

Pilt


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 04 Juun 2014, 17:13
Postitas Kauri

Ära aja segamini surveastet ja komprimeerimisrõhku.
Mina hetkel veel ei pabistaks selle 14 bari pärast. Mootor on sul alles äsja kokku saanud, ilmselt on ka silindrid kolvid veel paksu õli all ja rõnga lukuvahedki olematud. Kui sealt on korra bensiin läbi käinud ja suurema osa õlist maha pesnud, võib hoopis teine pilt kujuneda...


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 05 Juun 2014, 13:26
Postitas riksx

Võrdlus märki surveastme ja kompresiooni vahele ei tõmba. Ja pagan su jutus on iva sees.Tõesti see silinder ja kolb on hetkel tõsise õlikihi sees ja on seetõttu märksa "tihedam" kui muidu. Suure tõenäosusega see rõhk langeb peale esimest paari kilomeetrit. Õnneks jõudsin sinu posti ennem lugeda ja rabasin pead treijali käest ära. Teen proovi alguses nii nagu on, siis mõõdan uuesti ja kui vaja lasen tsipa põlemiskambrit laiemaks.

Kauri kirjutas:

Ära aja segamini surveastet ja komprimeerimisrõhku.
Mina hetkel veel ei pabistaks selle 14 bari pärast. Mootor on sul alles äsja kokku saanud, ilmselt on ka silindrid kolvid veel paksu õli all ja rõnga lukuvahedki olematud. Kui sealt on korra bensiin läbi käinud ja suurema osa õlist maha pesnud, võib hoopis teine pilt kujuneda...


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 05 Juun 2014, 13:51
Postitas timukas
riksx kirjutas:

Võrdlus märki surveastme ja kompresiooni vahele ei tõmba. Ja pagan su jutus on iva sees.Tõesti see silinder ja kolb on hetkel tõsise õlikihi sees ja on seetõttu märksa "tihedam" kui muidu. Suure tõenäosusega see rõhk langeb peale esimest paari kilomeetrit. Õnneks jõudsin sinu posti ennem lugeda ja rabasin pead treijali käest ära. Teen proovi alguses nii nagu on, siis mõõdan uuesti ja kui vaja lasen tsipa põlemiskambrit laiemaks.

Kauri kirjutas:

Ära aja segamini surveastet ja komprimeerimisrõhku.
Mina hetkel veel ei pabistaks selle 14 bari pärast. Mootor on sul alles äsja kokku saanud, ilmselt on ka silindrid kolvid veel paksu õli all ja rõnga lukuvahedki olematud. Kui sealt on korra bensiin läbi käinud ja suurema osa õlist maha pesnud, võib hoopis teine pilt kujuneda...

See Igati kiiduväärt mõte


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 05 Juun 2014, 14:06
Postitas margus014
riksx kirjutas:

Ahhoi rahvas. Nii mõõtsin ära uue põlemiskambri mahu ja sain selleks 15..16ml
Kui arvutada surveastet, sealt kus väljalase aken sulgub, siis saan

CR=(V1+V2)/V2
V1-silindri maht kui väljalase sulgub
V2- põlemiskambri maht

CR=(114+16)/16=8,1 kui võtta 15ml, siis 8,6

Kui arvutada täistöötakt siis
CR=(175+16)/16= 11,9 ja kui võtta 15ml, siis 12,6

Need arvutused, mida rihtisin peaksid nagu paika, kuid rõhk on ikka pea 14Bar. Milles kala siis?

Nende numbrite pärast ei pea muretsema. Toon näiteks, et 4T mootoritel ei ole kasulik ületada surveastet 12,5:1, kuna siis tekib juba väga suur oht detonatisoonile. Sõbral on vw golf võidusõiduauto, millel surveastet ma ei tea (ilmselt 12-13:1 vahel), kuid mõõdetud silindrite surved olid 18-20bar. Sõidab 25% lennukikütuse ja 75% meie tanklate 98E seguga.

Hoia näpp piibus :bsmile:


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 05 Juun 2014, 14:30
Postitas riksx

Mul oli siin mõned aastat tagasi Raptor 700 baasil ehitatud mägikas, millel on originaalis surveaste 9,4 kui mälu ei peta. Sinna panin sisse 12,5 surveastmega kolvi. Kütuseks kasutasin ka lennuki oma ja lisaks sellele lasin 30hp nitrot peale. Poovisin ka 40hp nitro süstiga, kuid see tähendas pea 90% jõu lisa võrreldes originaali 45hp. Käis edasi päris hästi, kuid see 40hp laks oli liiast ja ratas muutus juhitamatuks.

Oii jahh kui mõelda, siis mul on see nitro süsteem veel alles ja ootab uut lolli mõtet =)


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 05 Juun 2014, 14:55
Postitas mx77
margus014 kirjutas:

Nende numbrite pärast ei pea muretsema. Toon näiteks, et 4T mootoritel ei ole kasulik ületada surveastet 12,5:1, kuna siis tekib juba väga suur oht detonatisoonile. Sõbral on vw golf võidusõiduauto, millel surveastet ma ei tea (ilmselt 12-13:1 vahel), kuid mõõdetud silindrite surved olid 18-20bar. Sõidab 25% lennukikütuse ja 75% meie tanklate 98E seguga.

Hoia näpp piibus :bsmile:

Moodsatel krossikatel on surveaste 12,5-13,5 ja sõidavad ka 95-ga ilma detonatsioonita.


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 16 Juun 2014, 13:26
Postitas riksx

Nii asi valmis, õli sees ja isegi käib. Proovin siin väikse video põksumisest ka kokku saada

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 16 Juun 2014, 14:13
Postitas riksx

Ja ka väike klipp. Sõita ei õnnestunud, tähendab natukene õnnestus, kuid ülekanne on meeeega suur ehk esimene käik on nii kiire, et oiii oiii oiii.


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 16 Juun 2014, 14:20
Postitas motarded

(w)


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 16 Juun 2014, 17:34
Postitas Ivan

Nüüd jääb ainult sõit ära näha!
Au ja kiitus! :bsmile: (w)


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 16 Juun 2014, 22:24
Postitas Loff

Käib pöördesse nagu paik (togi)
Väga viis!


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 16 Juun 2014, 22:57
Postitas urmas66

Ilus asi ja käib nagu siidi :bsmile:


Re: Planeta 5 ja Jupiter 4 paremaks.

Postitatud: 16 Juun 2014, 23:21
Postitas koi

Ssa raisk! Hääl hea ja hästi käratab pöördesse jah! Tühikäik veidi kõrgete pööretega, aga siiski üllatavalt hea.
Mitmene hammikas ees on, et ülekanne hirm kiireks osutus? Taga kopsikus eriti hammika suurust ei muuda. Või sättisid sinna miski hoopis väiksema ratta?